התחברות

צפייה בגרסה מלאה : רכישת דיסקברי 5



yairda28
21-09-23, 09:00
מתלבט לגבי רכישה דיסקברי 5 או פגרו ארוך, מבחינת אמינות ועלויות טיפול/אחזקה
אשמח לתובנות אם יש
תודה


1. תקציב
א. מה התקציב לרכישת הרכב - 200000
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? - מימון של עוד 30,000
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? - כן מסוגל
2. גודל / קיבולת הרכב - זוג+2 ואשמח לעשות טיולי שטח של מספר ימים.


3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? - ק״מ בשנה - 15000-20000
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? רכב ב90% לסופי שבוע לטיולים. רוב השבוע לנסיעות קצרות עובדים מהבית
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?בתור התחלה, אצל מוסכים ובעלי מקצוע. אשמח ללמוד כמובן עם הזמן.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? במרכז פתח תקווה

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? ב כן
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? כרגע אין קבוצה.

איל מ
21-09-23, 10:15
לפי אופי הטיולים שרשמת אתה לא כל כך בכיוון.
כן,
תיאורטית יש לו יכולות שטח כמו של ה4. אבל,
הצמיגים שלו הרבה יותר בעייתיים. יש לו בעיות מולדות חמורות (מנוע), ובעיות לא חמורות כמקובל במשפחה. ונכון להיום פחות ידע שזמין להמונים לתחזוקה עצמית.

עכשיו, אני לא מומחה גדול, אבל, משפט שאמר לי רמי "הלוחש לכרכרות" ברנשטיין, אחרי שהוא החליף ראש בראש את האוטו שלו תמורת דיסקברי 5 של לקוח היה:
אני יכול לסדר את הבעיות באוטו יחסית בזול ולקבל אותו כמעט חדש, הוא היה נכנס לבור כלכלי....
נשאלת השאלה למה דווקא דיסקברי 5. האם איכות הנסיעה בכביש היא הפרמטר העיקרי כאן? או שיש עוד משהו?

שגיא S
21-09-23, 10:19
אני אוסיף נקודה שלא נלקחה בחשבון אבל חייבת להאמר - דיסקברי 5 זה אוטו מכוער.

erezgur
21-09-23, 11:15
ברוך הבא לפורום,

אתה עדיין לא יודע להגדיר את רמת העבירות שאתה מצפה מהרכב, אבל אולי אם תסביר מדוע אתה מתלבט דווקא לגבי רכב זה נוכל להבין טוב יותר.

אני יכול לספר שעד היום לא ראיתי דיסקברי 5 בטיולי השטח שעשיתי (לפחות איני זוכר כזה), וראיתי הרבה פאג'רו, דיסקברי 3 ו-4.

עוד הערה קטנה - לא מסתדר לי המספר של 15-20 אק"מ בשנה עם המשך המשפט - נסיעות קצרות בעיר ו"עובדים מהביית".

בתקציב שרשמת אפשר לחשוב על כיוונים נוספים - הפרדת רשויות (רכב פרטי ליומיום + רכב שטח לטיולים), רכב "צנוע" יותר אבל בשנתון חדש יותר וכו'.

נסה לחשוב ולתת עוד קצת מידע ויהיה רל יותר לסייע.

yairda28
21-09-23, 13:33
לפי אופי הטיולים שרשמת אתה לא כל כך בכיוון.
כן,
תיאורטית יש לו יכולות שטח כמו של ה4. אבל,
הצמיגים שלו הרבה יותר בעייתיים. יש לו בעיות מולדות חמורות (מנוע), ובעיות לא חמורות כמקובל במשפחה. ונכון להיום פחות ידע שזמין להמונים לתחזוקה עצמית.

עכשיו, אני לא מומחה גדול, אבל, משפט שאמר לי רמי "הלוחש לכרכרות" ברנשטיין, אחרי שהוא החליף ראש בראש את האוטו שלו תמורת דיסקברי 5 של לקוח היה:
אני יכול לסדר את הבעיות באוטו יחסית בזול ולקבל אותו כמעט חדש, הוא היה נכנס לבור כלכלי....
נשאלת השאלה למה דווקא דיסקברי 5. האם איכות הנסיעה בכביש היא הפרמטר העיקרי כאן? או שיש עוד משהו?

רוב הנסיעות יהיו בכביש בגלל זה ההתלבטות

- - - Updated - - -


ברוך הבא לפורום,

אתה עדיין לא יודע להגדיר את רמת העבירות שאתה מצפה מהרכב, אבל אולי אם תסביר מדוע אתה מתלבט דווקא לגבי רכב זה נוכל להבין טוב יותר.

אני יכול לספר שעד היום לא ראיתי דיסקברי 5 בטיולי השטח שעשיתי (לפחות איני זוכר כזה), וראיתי הרבה פאג'רו, דיסקברי 3 ו-4.

עוד הערה קטנה - לא מסתדר לי המספר של 15-20 אק"מ בשנה עם המשך המשפט - נסיעות קצרות בעיר ו"עובדים מהביית".

בתקציב שרשמת אפשר לחשוב על כיוונים נוספים - הפרדת רשויות (רכב פרטי ליומיום + רכב שטח לטיולים), רכב "צנוע" יותר אבל בשנתון חדש יותר וכו'.

נסה לחשוב ולתת עוד קצת מידע ויהיה רל יותר לסייע.

ההורים גרים רחוק אז בסופי שבוע שנוסעים לבקר עושים קילומטראז
על איזה רכב שטח "צנוע יותר " היית ממליץ?

erezgur
21-09-23, 14:15
כנראה שעבור הרוב המוחלט של הגולשים כאן רוב הנסיעות הן על כביש.
גם כאשר נוסעים מהמרכב לטיול בנגב, עושים כ-300 ק"מ על כביש ועוד כמה עשרות ק"מ בשטח :)

לא רשמת מדוע אתה מתעניין דווקא בדיסקברי 5. ייתכן וניתן יהיה ללמוד משהו מהתשובה.

לגבי השאלה האם הטיולים של הם בדרכי עפר סלולות או טיולים עם מעברי סלעים, מעלות ומכשולים ענית "כן", אם התשובה מתייחסת לשבילים ודרכי עפר שאינם מצריכים רכש שטח קשוח - יש מועמדים מסוג אחד, אם ענית "כן" לדרכים בעבירות בינונית ומעלה - תזדקק לרכבים מסוג אחר ...

צור
21-09-23, 17:34
בתור בעלים של כל הלנדרוברים הקיימים למעט 130 ו פרילנדר.

אין סיבה בעולם להתקרב ל 5.
1. המחיר. אם הילדים מסודרים ואתה משקיע כשיר אז זה עובר. פחות מזה אין סיבה.
2. מנוע שנכשל.
3. תנוחת ישיבה / חלונות
זה פריבט קבוצה 2.
4. אמינות כללית

בקיצור לא להתקרב
אני עדין נוסע ואבחר בלנדרובר לא 5.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

נדב ש.
21-09-23, 18:41
לפי אופי הטיולים שרשמת אתה לא כל כך בכיוון.
כן,
תיאורטית יש לו יכולות שטח כמו של ה4. אבל,
הצמיגים שלו הרבה יותר בעייתיים. יש לו בעיות מולדות חמורות (מנוע), ובעיות לא חמורות כמקובל במשפחה. ונכון להיום פחות ידע שזמין להמונים לתחזוקה עצמית.

עכשיו, אני לא מומחה גדול, אבל, משפט שאמר לי רמי "הלוחש לכרכרות" ברנשטיין, אחרי שהוא החליף ראש בראש את האוטו שלו תמורת דיסקברי 5 של לקוח היה:
אני יכול לסדר את הבעיות באוטו יחסית בזול ולקבל אותו כמעט חדש, הוא היה נכנס לבור כלכלי....
נשאלת השאלה למה דווקא דיסקברי 5. האם איכות הנסיעה בכביש היא הפרמטר העיקרי כאן? או שיש עוד משהו?

מתי רמי החליף ל 5 ? היה לו 4...

לפותח השרשור, לא ל 5 , כן ל 4, ואם תמצא מנוע 2.7 לדעתי עדיף.

-->