התחברות

צפייה בגרסה מלאה : האם דילול נוזל קירור משפיע על יכולת קירור/חימום של המנוע?



im_ri
23-09-23, 13:19
אהלן,
קניתי נוזל קירור שמיועד לטמפרטורה של עד 37- מעלות.
על האריזה כתוב כיצד דילול עם מים משפיע על הטמפרטורה שבה הנוזל קופא.
לא זוכר את המספרים בדיוק אבל משהו כמו דילול 1:1 18- מעלות.
1:2 5- מעלות.

השאלה שלי היא האם יש סיבה לא לשים את הנוזל בלי לדלל אותו?
מלבד העלות של יותר נוזל, האם ללא דילול יש השפעה על המהירות שבה הנוזל מתחמם/מתקרר?
לפני דילול הנוזל די שמנוני.

תודה!

asafk
23-09-23, 13:26
צריך לדלל נוזל כזה ביחס של בין שליש (ליטר נוזל על שני ליטר מים) לחצי (ליטר נוזל לליטר מים). כשהוא לא מדולל הוא לא זורם טוב יותר וזה עוד לפני השיעור בכימיה של כמה הוא יכול להזיק.
אני אישית מעדיף דילול של חצי חצי שנותן גם טמפ' רתיחה גבוהה וגם טמפ' קפיאה נמוכה ועוד יותר מעדיף נוזל מוכן מעורבב מראש.

אסף.

im_ri
23-09-23, 13:35
תודה!

מדללים עם מים רגילים?
עדיף מזוקקים?

איל מ
23-09-23, 13:48
מדללים עם מים רכים.
נתון נוסף שמתקשר לכותרת,
אם אני זוכר נכון,
כל עוד שהמים לא רותחים, הם מוליכים חום הרבה יותר טוב מנוזל קירור. כך שתיאורטית, אם לא היו להם את כל החסרונות (טמפ' רתיחה וקפיאה, קורוזיה, אבנית וכו....) הם היו החומר המתאים.

boaz avrahami
23-09-23, 13:55
נראה שאתה כבר מחזיק ביד נוזל מדולל ולא תרכיז.

העיקרון הוא כזה-
ככול שטמפרטורת הקפיאה נמוכה יותר כך גם טמפרטורת הרתיחה.
מצד שני ככול שיש יותר ריכוז של החומר ( פרופילן או אתילן גליקול לרוב) כך גם הולכת החום נפגעת.
משמע, הנוזל יקפא או ירתח בטמפרטורה קיצונית יותר אבל יהיה פחות יעיל בתרומה לקירור.

רוצה לומר:״ היצמד להוראות היצרן״.
אחרת אתה נכנס לחישובים…

מעצם התהיה שלך נראה שאתה מחזיק נוזל רנדומלי בלי שבדקת מה ההשלכות של חומר הבסיס שלו על תרכובת המתכות במערכת הקירור הרלוונטית.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

im_ri
23-09-23, 14:10
המצב שלי חמור בהרבה.
אני נוסע איתו כבר שלושה חודשים ומרגיש שהאוטו מתקשה יותר לשמור על טמפרטורת עבודה מבלי להתחמם.
הא, וגם הכנסתי את הנוזל הזה לשני הרכבים ושניהם מתקשים באותה מידה.
הוואן והטנדר אף פעם לא הצטיינו בקירור המנוע, אבל מורגשת הדרדרות משמעותית.

ההמלצות שאני צריך לחפש בספר הן על הרכב החומרים של נוזל הקירור?

- - - Updated - - -


מדללים עם מים רכים.


מה זה?

asafk
23-09-23, 14:32
מים שמיועדים לזה. מים שהוציאו מהם את כל האבן והמינרלים.

אסף.

im_ri
23-09-23, 14:41
מים שמיועדים לזה. מים שהוציאו מהם את כל האבן והמינרלים.

אסף.

מים מזוקקים לא עונים להגדרה הזו?

נמרוד
23-09-23, 16:51
המצב שלי חמור בהרבה.
אני נוסע איתו כבר שלושה חודשים ומרגיש שהאוטו מתקשה יותר לשמור על טמפרטורת עבודה מבלי להתחמם.


שהיו במקרה שלושת החודשים הכי חמים בהיסטוריה :rolleyes:

או בקיצור, הסיכוי שהבעייה בנוזל הקירור עצמו נמוך מאד. ואם אתה ממש לא יודע מה שמת ורוצה לאפס את המערכת מבחינת הנוזל, אז לרכבים יפאניים תשים משהו איכותי לרכבים יפאניים שיש להשיג בסביבה שלך.
145027

איל מ
23-09-23, 16:57
מים מזוקקים לא עונים להגדרה הזו?

לא.
מים מזוקקים לא מאוזנים מבחינה חשמלית ויש להם נטיה "לשאוב" יונים מהמתכת בה הם זורמים. לא יודע מה קורה להם כשהם מעורבבים עם נוזל קירור, אבל בפועל מים מזוקקים לבד במערכת קירור זה ביג נו נו.
זה מבחינת הדיון התיאורטי כאן בפועל.
בתכלס של החיים עצמם, לא מבין למה לבזבז זמן על להקליד תהיות אודות מהילות וריכוזים, במקום ללכת לחנות הקרובה ולקנות נוזל מוכן איכותי ובמפרט המתאים כפי שהציעו.

im_ri
23-09-23, 17:14
זה ממש לא תהיות.
קניתי נוזל קירור טוב ל 37 - מעלות.
העניין הוא שהכנסתי אותו בלי לדלל ואני מנסה להבין האם יש לזה השפעה רעה על יכולת הקירור של המערכת בימים חמים.
עכשיו אני מבין שכן.

נמרוד
23-09-23, 17:27
אם הכנסת תרכיז שנועד לדילול בלי לדלל, זה באמת לא יעיל, וגם כפול במחיר.

im_ri
23-09-23, 17:33
נועד לדילול זה תלוי המקום אליו אתה מתכוון לנסוע.
בחורף אני בקלות מוצא את עצמי במינוס חמש, רק קצת הגזמתי עם ה 37- כי לא הכרתי את ההשלכות.

ehudzeelim
23-09-23, 19:28
נועד לדילול זה תלוי המקום אליו אתה מתכוון לנסוע.


לא בדיוק. הנוזל המרוכז נועד לדילול, ואין להשתמש בו ללא דילול.
אם אתה מגיע לאזורים בהם הטמפרטורות צונחות מתחת למינוס 18, תצטרך פתרונות אחרים (הנעת הרכב מדי פעם, חימום ייעודי לתא המנוע בשיטות שונות, וכו').
סתם אנקדוטה, בהודו כשקר מאד באזורים הגבוהים, נהגי המשאיות מדליקים מדורה קטנה מתחת למנוע המשאית (המשאיות גבוהות מאד ואין חשש לשרוף את המשאית). אם אין עצים, נתקלתי במקרים שהדליקו צמיג ישן של פרייבט..
אמנם אצלם זה בעיקר כדי לאפשר הנעה של מנועי דיזל פרימיטיביים (לרוב העתקי מרצדס למיניהם), וזה בהחלט מחמם את תא המנוע.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

OFF-RoaD
23-09-23, 20:39
שהיו במקרה שלושת החודשים הכי חמים בהיסטוריה :rolleyes:

או בקיצור, הסיכוי שהבעייה בנוזל הקירור עצמו נמוך מאד. ואם אתה ממש לא יודע מה שמת ורוצה לאפס את המערכת מבחינת הנוזל, אז לרכבים יפאניים תשים משהו איכותי לרכבים יפאניים שיש להשיג בסביבה שלך.
145027מה יודע לעשות נוזל קירור "לרכבים אסיאתיים" שהוא לא עושה ברכבים גרמניים, ולהיפך?

אני יכול להבין אפיון של יצרן ספציפי שמתאים להנדסה שלו, אבל מה משותף לכל הרכבים האסיאתיים שרלוונטי לעניין נוזל הקירור?

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

boaz avrahami
23-09-23, 21:14
אתה לא סדור ומנתח את השימוש רק לפי טמפרטורה ולא לפי סוג הרכיב שאתה אמור להשתמש בו.

לאיזה רכבים זה מיועד והאם אתה צופה שתעבור מינוס 18 בכלל?
( אני מסופק מאוד).

משני הפרמטרים האלו יהיה אפשר להבין איזה נוזל אתה מריך.

ולא, לא משתמשים באותו נוזל לכל סוגי הרכב מפני שהם מבוססים על כמה מרכיבים שונים.

עדיף לדעתי להשתמש בנוזל מדולל מראש ולא לדלל לבד בגלל סוגית השגת המים המתאימים.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

ehudzeelim
23-09-23, 21:36
מה יודע לעשות נוזל קירור "לרכבים אסיאתיים" שהוא לא עושה ברכבים גרמניים, ולהיפך?

אני יכול להבין אפיון של יצרן ספציפי שמתאים להנדסה שלו, אבל מה משותף לכל הרכבים האסיאתיים שרלוונטי לעניין נוזל הקירור?

Sent from my SM-G998B using Tapatalkנמרוד העלה נוזל אדום לרכב אסייתי,
אני מוסיף שניים, גם הם לרכבים אסייתיים. בצבעים אחרים. הכל מאותו יצרן, וולווליין-זרקס.

על גב המיכלים רשומים שמות היצרנים שהנוזל מתאים להן.

*הפתעה*: על כל המיכלים בכל הצבעים רשומים אותם יצרני רכבים.
גם המפרט הטכני הרשום זהה לחלוטין.

לדעתי אין טעם לחפש הסברים מקצועיים. אבל אם מישהו רוצה לנסות אשמח לשמוע [emoji16]145036145037

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

im_ri
24-09-23, 00:13
נשמע לי מוזר כל הסיפור הזה.
יש מוצרים ליצרנים ספציפים ולא למנועים ספציפים?
המנוע של מיצובישי משנת 90 יקבל אותו נוזל כמו מיצובישי 2023 אבל לא יתאים לסמוראי?

חנן-ג'יפולוג
24-09-23, 07:52
חשוב לא לערבב נוזלים מבוססים חומצה אורגנית וכאלה שהם לא- IAT/ OAT, ובנושא דילול עם מים- זה מורכב וההמלצה הברורה של מומחה שמנים ונוזלים אוטומוטיביים שאני מכיר (סת' ממעבדת ICT) היא להשתמש בנוזל מדולל מראש. אם נתקעת במדבר והברירה היא בין סוגים שונים של מים, אז מי ברז. לא מים מזוקקים.

הפערים בביצועי אחוזים שונים של דילול הם מספיק זניחים באקלים הישראלי, כדי שיהיה ניתן לומר, שאם דילול שונה יפתור לך בעייה כלשהי, יש לך בעייה אמיתית ברכב שאתה צריך לפתור- משחק ביחס תערובת נוזל יהווה מעקף זמני בלבד לבעייה, אם בכלל.

לגבי צבעים: יש גם IAT וגם OAT ירוקים, אבל הנוזלים שהם אינם ירוקים הם לרוב OAT. אני מציע להתעלם מהצבע ולבדוק ספציפית את החומרים במה שיש לכם במנוע ובמה שאתם מתכוונים להוסיף. בשביל לסבך את החיים יש גם הייבריד: HOAT

מוני אורבך
24-09-23, 07:58
עד כמה שאני יודע אין משמעות לצבע. יש משמעות להרכב הכימי.
היצרנים משתמשים בצבעים שונים כדי שלא יתבלבלו בין הרכבים כימיים שונים.
כעיקרון כל התרכובות מבוססות גליכול. אבל יש שוני בחומרים מעקבים קורוזיה.
כאן יש מספר תרכובות שלא בהכרח עובדות מגיבות טוב אם מערבבים בינהם.
זרוקס חברה מצוינת ואתה יכול לסמוך עליה.
כדאי פשוט להחליף את כל נוזל הקירור ואז למלא רק מה שזרוקס המליצו.
משם והלא. לעבור רק עם זרוקס.
אפשר כמובן להשתמש בנוזל קירור שהיבואן המליץ, אבל בדכ הוא הרבה יותר יקר

נדב42
24-09-23, 08:00
אם המים היחידים שיש בנמצא הם מינרליים ומשלימים את הכמות איתם - זו סיבה מספקת להחליף אחר כך את כל נוזל הקירור ?

boaz avrahami
24-09-23, 08:05
כשאני מרוקן אני שוטף סיבוב אחד עם מי ברז. גם בשביל לראות יותר טוב מה נשאר/אם נשאר במערכת וגם בגלל שתמיד נשאר נוזל במערכת ואני מעדיף שזה יהיה שאריות מים מאשר שאריות נוזל מסוג אחר.

אני בודק בספרות הרכב / טרקטור מה המלצת היצרן מעבר להמלצה האהובה עליהם שהיא להשתמש בחומר המקורי שהם מוכרים.

לרוב זה סוג החומר ובאיזה יחס הוא מדולל.
לעיתים מופיע יחד או בנפרד דרישת תקן מסויימת.
אני לא מתאמץ ,כל זמן שיש לי אפשרות למלא אחר הוראות היצרן, לנתח את המוצר והחלופות למרות שזה גם אפשרי ולא מסובך מדי.

ישנם יצרנים כמו VW שהמוצר שלהם הוא תרכיז למהילה עצמית.
אני כאמור נרתע מכך.


אפרופו מים מינרליים - הם בניגוד לצורך רוויים מינרלים ולא נטולים. אנחנו רוצים נטולי מינרליים שהוא הרכיב שגורם למשקעים.

קטלוג zerex

https://cloudfront.zoro.com/enhanced_pdf/Z_G1_wfg.PDF

חנן-ג'יפולוג
24-09-23, 08:06
נדב, לדעתי, לא. אם זו לא כמות גדולה ממש, אז מבחינת אחוזי התערובת אתה לא תצא מהתחום הרחב שמתאים לאקלים המקומי, ואם זה לא הוספה על בסיס קבוע, אז האבנית שבמים לא תצטבר לכמות מזיקה.

ehudzeelim
24-09-23, 08:19
אם המים היחידים שיש בנמצא הם מינרליים ומשלימים את הכמות איתם - זו סיבה מספקת להחליף אחר כך את כל נוזל הקירור ?תלוי בכמות שהשלמת. כל עוד לא הפרת את יחס המיהול בנוזל (50/50) באופן משמעותי, אין בעיה.
אם הוספת כמות גדולה של מים, נגיד חצי מהכמות שנכנסת במערכת הקירור, תכונות כמו נקודת הרתיחה ויכולות הסיכה נפגעות ולדעתי כדאי לחדש את הנוזל.

לגבי מים מינרליים או מי ברז, אין הבדל גדול, לפחות בהרכב המים בישראל באזורים שמקבלים מים ממתקני ההתפלה הגדולים (כיום כבר מדובר על רוב אוכלוסיית ישראל).
יותר מזה, בישראל כמו בישראל חלק מיצרני המים המינרליים למעשה ממלאים את הבקבוקים במי ברז "מסוננים".

באזורים שאינם מקבלים מים ממתקני ההתפלה, יש טווח רחב של הרכבים אבל לרוב המים קשים יותר ולכן בעייתיים יותר בהקשר המדובר.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
24-09-23, 09:41
אפרופו מים מינרליים - הם בניגוד לצורך רוויים מינרלים ולא נטולים. אנחנו רוצים נטולי מינרליים שהוא הרכיב שגורם למשקעים.

זה אירוע כימי מאתגר.
מים נטולי/עניי מינרלים יפרקו את המתכות הרכות במנוע.
מים עתירי מינרלים יכולים לגרום למשקעים, תלוי בהרכב הכימי של המינרלים ותנאי הסביבה.

אחד היתרונות של נוזל קירור מוכן, הוא האיזון הכימי של מינרלים שמאט מאד (אי אפשר למנוע לגמרי) עד זניח את ההתגבשות של מינרלים לכדי משקע.

מה שהכי חשוב הוא לעבוד לפי הנחיות יצרן הנוזל, בהנחה שזה יצרן איכותי.

asafk
24-09-23, 09:46
בקיצור.... הכי טוב קירור אויר...

אסף.

איל מ
24-09-23, 10:04
במקרה רגיל, אם הייתי צריך רק להוסיף כי חסר נוזל- נוזל קירור.
אם להוסיף כי חסר ואני תקוע איפשהו, ואין נוזל קירור- מה שיש בג'ריקן של השטיפת ידיים.
אם זה להוסיף כדי לדלל, ומאיזושהי סיבה, אין לי יכולת פשוט לרוקן את החרא ששמתי בטעות, ולמלא נוזל נורמלי,
אז מי מזגן נקיים.

boaz avrahami
24-09-23, 10:52
בקיצור.... הכי טוב קירור אויר...

אסף.

כן, ברור…
יש לי עוד זכרונות ילדות על כל מיני מכוניות עם קירור אוויר שהיו נוסעות עם קרש שמרים את מכסה המנוע בקיץ. עד כדי כך זה היה נהדר…


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

ehudzeelim
24-09-23, 11:44
קירור אוויר כמו קירור מים, כשהכל תקין לא צריך שום קרש.. והכל פשוט, לא קורוזיה לא צינורות מתפוצצים ולא דאגות.. לנצח.
בטרנספורטרים למשל, הגדילו המהנדסים לעשות והמנועים מקוררי המים שהחליפו את מקוררי האוויר, התחממו כמו שאף מנוע קירור אוויר/שמן לא ידע להתחמם..כולל קורוזיות בבלוק, ועוד תופעות מעניינות, לא עלינו.
דרך אגב אני מכיר כמה שגם ברכבי קירור מים נוסעים עם קרש במכסה מנוע..[emoji16]

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

boaz avrahami
24-09-23, 14:17
מנועי הטרנספורטר מקוררי המים בדור הראשון שלהם סבלו ממערכת מתוסבכת שכללה בעיות תכנוניות ובתוספת יציקות אלומיניום פריך במנוע שפשוט התפורר.
היה לי קאמפר כזה עם מז-גג שאכלתי ממנו חרא בכפות.
אין לי נסיון אישי עם פיאט 600 לספר ממקור ראשון למה נסעו עם מכסה מנוע פתוח אבל יש לי תחושה שמדובר בהנדסה בעיתית.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

asafk
24-09-23, 14:40
אמנם הסטתי את הדיון ועל כך אני מתנצל, אבל הנסיון מראה כי פיאט 500/126 לא התחממו - אם היו תקינים וננהגו נכון. אני מניח שגם ה 600 שמר על אותו עקרון.

אסף.

im_ri
24-09-23, 14:41
בקיצור.. צריך לשטוף את כל המערכת ולהחליף.

זה מה שאני רואה שכתוב בספר רכב של הוואן:
HIGH QUALITY ETHYLENE GLYCOL
ANTIFREEZE COOLANT
Range of coolant antifreeze concentration %30-60

עדיין לא הבנתי מה אני צריך לחפש.


יש המלצות לעוד חברות מלבד Valvoline ?
נראה שזה לא נפוץ פה בספרד..
מצאתי רק את זה:
https://www.autodoc.es/valvoline/15224856

מותגים אחרחם שראיתי בחנויות:
LIQUI MOLY
CASTROL
Prestone




נשארתי קצת מבולבל עם מה אני צריך לחפש למנועים שלי:
מיצובישי 91, טרובו דיל 4D56
סמוראי 84

asafk
24-09-23, 14:53
הכל בסדר. לא צריך לשטוף. תקנה משהו מאחד המותגים שמבוסס אתילן גליקול. ותחליף. בלי לחץ.
(אגב... G13 זה נוזל בתקינה של פולקסווגן)

אסף.

ehudzeelim
24-09-23, 14:54
מנועי הטרנספורטר מקוררי המים בדור הראשון שלהם סבלו ממערכת מתוסבכת שכללה בעיות תכנוניות ובתוספת יציקות אלומיניום פריך במנוע שפשוט התפורר.
היה לי קאמפר כזה עם מז-גג שאכלתי ממנו חרא בכפות.
אין לי נסיון אישי עם פיאט 600 לספר ממקור ראשון למה נסעו עם מכסה מנוע פתוח אבל יש לי תחושה שמדובר בהנדסה בעיתית.


Sent from my iPhone using Tapatalk Proלפיאט 600 היה מנוע מקורר מים, אז זה די מסתדר [emoji16]
התמונה עוזרת להבין למה פתיחת מכסה המנוע תרמה לקירור..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
145038

איל מ
24-09-23, 14:55
שלושת המותגים שרשמת הם בסדר.

boaz avrahami
24-09-23, 16:17
אל תתפסו אותי אם זה היה ה 500 או ה 600… זה היה מקורר אוויר.

שני הנוזלים הנפוצים אם אתילן גליקול ופרופילן גליקול.
ציינתי את זה די בהתחלה.

אני כן הייתי מישר קו, שוטף וממלא לפי הוראות היצרן.
תקרא באותיות הקטנות של הנוזלים המוכנים ותבחר חברה מוכרת.
אתה אמור למצוא די בקלות. קח את הריכוז של סביב 50% הנפוץ


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

im_ri
24-09-23, 18:39
שני הנוזלים הנפוצים אם אתילן גליקול ופרופילן גליקול.
ציינתי את זה די בהתחלה.
אני כן הייתי מישר קו, שוטף וממלא לפי הוראות היצרן.
תקרא באותיות הקטנות של הנוזלים המוכנים ותבחר חברה מוכרת.
אתה אמור למצוא די בקלות. קח את הריכוז של סביב 50% הנפוץ
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro


תודה!

boaz avrahami
24-09-23, 18:51
נוזלים הנפוצים בארץ שהכרתי אישית הם Zerex מבית וולוולין

Preston

יש עוד הרבה חברות בעלות כמו מוטול ליקווי-מולי, ובטח עוד כאלו ששכחתי


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

omri_t
25-09-23, 15:38
אם הנוזל אמור להיות מדולל-
מדללים עם מים מזוקקים.

בעיקרון ככל ש % המים גדול בייחס לגליקול- יכולת פינוו החום טובה יותר.
ויכולת ההתמודדות עם קפיאה עולה/נקודת הקיפאון פחות נמוכה.

אבל! ריכוז נוגדי הקורוזיה יורד.
ולכן הטריק הזה צריך להיות עפ הוראות המוצר כדי לא ליגרום למצב שהנוזל לא יגן על חלקי המנוע מקורוזיה.

איל מ
25-09-23, 16:30
בטלו

boaz avrahami
25-09-23, 16:52
לרוב ההוראות רושמות מים מזוקקים.
מים מזוקקים הם מרוככים אבל לא ניתן לומר שמים רכים הם מזוקקים.

מצאתי את ההסבר הבא למה לא מזוקקים.
לאור האי בהירות אני נוטה שבעתיים להשתמש בנוזל מוכן ולא למהול לבד.


https://rislone.com/blog/cooling/why-you-should-never-use-distilled-water-in-your-cooling-system/


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

im_ri
25-09-23, 18:32
הוזמן נוזל מדולל של מוטול.
שטיפה והחלפה בקרוב.

ehudzeelim
25-09-23, 19:38
אל תתפסו אותי אם זה היה ה 500 או ה 600… זה היה מקורר אוויר.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

אתה לא טועה,
הפיאט 600 לא היה חסין מהתחממות יותר מה-500, למרות היותו קירור מים, להיפך.
אתה כנראה זוכר את מכסה המנוע מורם עם קרש בעיקר ב-600.
הבעיה העיקרית עם מקוררי האוויר הייתה חוסר הבנה של חשיבות שלל הפחים המחיצות והתעלות סביב המנוע שתפקידן היה לתעל את האוויר בכיוון הנכון. רבים בזמנו נהגו לפרק ולא להחזיר, כי הפחים האלה הפריעו לטפל ברכב וסתם חסמו את האוויר....
והיו מחלות ספציפיות למשל בפולקסווגנים האטמים של רדיאטור השמן היו מזיעים, הרדיאטור החבוי היה נרטב ונסתם מאבק. הטיפול היה פשוט וקל (החלפת האטמים) אבל רבים נסעו ככה וחיממו מנועים.
אחד הרכבים האחרונים שיוצרו עם מנוע קירור אוויר היה סיטרואן GS הנהדר שאהב לעבוד בסל"ד גבוה כל היום ובכל תנאי ולא התחמם לעולם.
זה יכול היה להיות רכב האספנות המושלם (קירור אוויר, הנעת מנואלה..בשנות ה-80) לולא מערכת המתלים ההידרופנאומטית המשוגעת והחלפת הבומבות הרוטינית

אבל זה לא קשור לשרשור

boaz avrahami
26-09-23, 06:00
להשכלה כללית, איזה סוג נוזל של מוטול הזמנת?
מעיון זריז בקטלוג שלהם, הנוזל הכי מתאים עבור מיצובישי מגיע בתרכיז ומקריאה מהירה הוא מיועד לפי הספרות למהילה במים רכים ולא מזוקקים תוך ציון איכות מינימלית למים.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

im_ri
26-09-23, 12:13
להשכלה כללית, איזה סוג נוזל של מוטול הזמנת?
מעיון זריז בקטלוג שלהם, הנוזל הכי מתאים עבור מיצובישי מגיע בתרכיז ומקריאה מהירה הוא מיועד לפי הספרות למהילה במים רכים ולא מזוקקים תוך ציון איכות מינימלית למים.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Motul Inugel Long Life 50% Amarillo Anticongelante Refrigerante G12 5 Litros

im_ri
27-09-23, 02:03
או זה
Motul AUTO COOL OPTIMAL

boaz avrahami
27-09-23, 03:40
Ethylene glycol or Mono Ethylene glycol
שניהם זה אותו החומר המזוהה כימית כך:

(CH₂OH)₂

שני החומרים שציינת מבוססים עליו וזה גם מה שדורש יצרן הרכב.
מוטול מציינים תקן של מיצובישי שלא מצאתי לו אזכור במרשתת מלבד בדפי הנתונים שלהם.

מאחר והיצרן לא מציין בדרישות בספר שום תקן ספציפי אלא רק חומר בסיס ומאחר ושניהם מתאימים להגדרת היצרן ושניהם נוזל מוכן לשימוש הייתי בוחר בינהם כנראה לפי המחיר/זמינות/ צבע

הכתום נראה נוח יותר לקריאת מפלס במיכל [emoji4]

רצוי לא לטעום מהחומר בזמן ההחלפה. במיוחד כשלרוב אנחנו שוכבים תחת הרכב בעת ניקוז הנוזל הישן.
תשתמש גם במשקפי מגן. זו ההמלצה בכל אופן.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

im_ri
19-11-23, 20:21
מעדכן שהוחלף נוזל הקירור לוואן ולטנדר.
עכשיו שהטמפרטורות ירדו זה לא חוכמה להגיד שיש שיפור... אחכה לקיץ הבא כדי להחליט סופית אם יש הבדל מורגש.
ניצלתי את ההזדמנות לשטיפה יסודית של כל מערכת הקירור, דבר מבורך שתמיד נותן הרגשה טובה.

מוני אורבך
20-11-23, 08:44
להשכלה כללית..
נוזל קירור לא מיועד לקרר יותר טוב את המנוע.
להפך, הוא מעביר חום פחות טוב ממים רגילים.
אז למה הוא נועד?

1. למנוע קורוזיה קטודית (ורגילה) ובנית אבן.
2. לשמן את האטמים של משאבת המים .ועל הדרך כך אטם אחר, כולל הצינורות.
2. להעלות את נקודת הרתיכה של נוזל הקירור.

את כל הדברים הללו לא תראה בכלל בנסיעה רגילה ברכב.
להפך, אם הרדיאטור ו\או מנוע שלך אטום אתה אפילו תרגיש יותר נטיה להתחממות.
את יתרונות נוזל הקירור תרגיש לאורך זמן, כאשר מערכת הקירור שלך תהיה ללא אבן וקורוזיה.
כאשר המנוע יתחמם מעל 110 ונוזל הקירור לא ירתח (טמפרטורת עבודה של מנוע מודרני 95 מעלות).
וכתוצאה מכך לא יהיה לחץ גבוה במערכת כל הזמן, ומיכל העודפים לא יתמלא.

לכן אם הרדיאטור שלך ו\או המנוע שלך סתומים, אל תצפה שנוזל קירור איכותי יציל את המצב..

-->