התחברות

צפייה בגרסה מלאה : תיקון נזילה שכיחה במשאבת הזרקה Bosch pes



ehudzeelim
23-09-23, 13:55
משאבות הזרקה ישנות של בוש מותקנות בהרבה דגמי סאנגיונג עם מנועי 2.9 (קורנדו, מוסו, רקסטון). משאבות אלה היו נפוצות מאד בדגמי מכוניות רבים בעבר, דגמי מרצדס רבים החל ממכוניות פאר ועד למרצדס G ויונימוג, אאודי, ועוד רבים אחרים, ובשלל נפחי מנועים ומספרי צילינדרים.
מעטים המכונאים שיודעים/רוצים להתעסק עם משאבות הזרקה, ובדרך כלל הכתובת לטיפול במשאבות הזרקה היא מכון דיזל, ובצדק.
הסיבה היא שחייבים לדעת מה עושים, כי פירוק של משאבת הזרקה בלי ידע וניסיון עלול להסתיים בערימת חלקים קטנים מאד בתפזורת וחיוך אידיוטי.

בפוסט הזה אסביר איך לתקן את אחת הנזילות הנפוצות במשאבות אלה, למעשה אני חושב שרוב הרכבים שראיתי סובלים מנזילה בדרגה כלשהי מציר שנקרא stop lever shaft.
בדרך כלל מדובר בהזעה קלה אך אם לא מטפלים בזמן, ההזעה הופכת לזרם דק של סולר...

התיקון - פשוט מאד.
בתמונות מבט כללי על המשאבה, והמשאבה במוסו שלי, מוקף בעיגול אפשר לראות את הציר, מקור הנזילה.

הסבר על התיקון בתגובה הבאה

.145013145014

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

ehudzeelim
23-09-23, 14:13
דבר ראשון, יש לבצע את התיקון כשהמנוע קר.
בתמונה הראשונה מבט מקרוב על הציר אחרי ניקוי קל,
אפשר לראות את הטבעת הקפיצית שמולבשת על הציר.
שלב ראשון, שולפים את הטבעת, בזהירות בלי לאבד אותה.
מעכשיו, חשוב לא לדחוף את הציר פנימה! למי שתוהה, לא ניסיתי, אז אני לא יודע (ולא רוצה לדעת) מה קורה אם כן דוחפים את הציר פנימה.

שלב שני, מאחורי הטבעת יש דיסקית (שייבה), שולפים בעדינות גם אותה.
אפשר לנקות מעט עם ספריי קרבורטור או כדומה, כדי לסלק לכלוך שהסתתר מאחורי השייבה.
מאחורי השייבה נוכל כעת לראות אורינג קטן שקוע בתוך תעלה היקפית סביב הציר. על ידי כלי שפיצי כלשהו, נשלוף את האורינג.
אחרי ששלפנו אותו, אפשר לנקות את התעלה, ואז להלביש למקומו על הציר אורינג חדש. עד כמה שהצלחתי למדוד, ולמי שרוצה להכין אורינג מראש, הקוטר החיצוני של האורינג הוא 12 מ"מ, והפנימי 8 מ"מ.
מחזירים את השייבה ואת הטבעת הקפיצית למקומן, ושוב אני מדגיש, בזהירות בלי לדחוף את הציר פנימה.

וזה הכל, הנזילה בוטלה אפשר להניע.
מקווה שהתמונות שצירפתי עוזרות להבנת ההסברים.

אהוד

145017

145018

145019

145022

145023

145024

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

asafk
23-09-23, 14:30
סדרה pe מצויינות גם כי אפשר די בקלות למי שיודע איך להעלות בעזרתן את הספק המנוע באופן משמעותי.
זה בזכות מבחר עצום של חלקים פנימיים שאפשר 'לערבב'.

אסף. 145025

ehudzeelim
23-09-23, 15:37
נכון, הכיוונים במשאבה עצמם די פשוטים, אבל צריך לדעת מה עושים. בדרך כלל שינויים במשאבה לא יתנו הרבה יותר מצריכת דלק מוגברת וזיהום אוויר בלי שינויים נלווים נוספים כגון הגדלת טורבו, הגדלת אינטרקולר, הגדלת פילטר אוויר, והגדלת מערכת קירור.
בהינתן השינויים האלה ניתן להגיע די בקלות להספקים של 200 כ"ס ומעלה מהמנוע הקוריאני om662 המקורי.
מקובל להניח שעד 200 כ"ס גם אין פגיעה משמעותית באמינות.
גם הגיר המקורי בנוי להתמודד עם 220 כ"ס שקיימים במקור במוסו/רקסטון בנזין.
אם רוצים יותר מזה ([emoji16]) אפשר להחליף משאבת הזרקה לדגמים יותר מתקדמים ממנועי מרצדס ועוד כמה שינויים קטנים, להגיע גם למעל 400 כ"ס, כמו למשל המוסו בסרטון:

https://youtu.be/BrZ0GuvMoPg?si=HH5J7AVTV9GqLYdf

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

איציק - 4X6ZH
25-09-23, 18:59
הציר הזה שנדחף פנימה
איפה הקצה השני שלו ?
אין שם גם O רינג ?

איציק

ehudzeelim
25-09-23, 19:18
הקצה השני של הציר נמצא בתוך המשאבה ולא בולט החוצה.
בתמונה שצירפתי רואים את הצד השני של המשאבה.
145040

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

מוטי טויוטה
26-09-23, 01:52
תודה רבה על השיתוף. כל הכבוד

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

shmil
26-09-23, 09:54
חבל שאתה לא שורק את הידע גם על מנוע 2.2 .
כל הכבוד על הידע ועל השיתוף.

ד ו ר ו ן
26-09-23, 09:56
נראה נכון להפוך לכתבה טכנית באתר.

מוטי טויוטה
09-02-24, 15:01
היי
מוסיף מעט על נזילה ממקום אחר.
אני לא בדיוק יודע איך לקרוא לחלק אבל הוא מתחבר למשאבה בחלק התחתון ולצינורות המובילים לאינגקטורים בחלק העליון.
יש לו אורינג מעל ההברגה שכנראה עשה את שלו. יש 5 כאלו כמובן.
התחילה לפני כמה חודשים, החלפתי אורינג אחד ולאחר שהתחילה להזיע ולנזול שוב, הזמנתי קיט שיפוץ למשאבה
https://www.ebay.com/itm/173927768529?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=711-127632-2357-0&ssspo=YcITQ-YkTuK&sssrc=4429486&ssuid=bNzsnBD8Sl-&var=&widget_ver=artemis&media=COPY

נדרשת בוקשה מיוחדת משוננת כדי לפתוח אותו
https://www.aliexpress.com/item/1005003709152190.html?srcSns=sns_Copy&spreadType=socialShare&bizType=ProductDetail&social_params=6000055259389&aff_fcid=80e12919f6c64aefb6025bd1260821d f-1707483286272-02505-_o2chyyq&tt=MG&aff_fsk=_o2chyyq&aff_platform=default&sk=_o2chyyq&aff_trace_key=80e12919f6c64aefb6025bd126 0821df-1707483286272-02505-_o2chyyq&shareId=6000055259389&businessType=ProductDetail&platform=AE&terminal_id=198b9f990f8f47fc8fc56eff6294 d603&afSmartRedirect=y

סרטון קטן
https://www.youtube.com/watch?si=TFnAEr6pkffllwVH&v=PlB0Uc1qdUk&feature=youtu.be

פתוח 14 לצינורות האינגקטורים, טורקס T30 לפתיחת הטבעות שמעגנות את המובילים למקום כדי שלא יפתחו כשאתה סוגר את הצינור מעליו , כלי קטן להוצאת השייבות והמון סבלנות. פעולה לא נכונה שם, כפי שמפורט בסרטון, יכולה להוציא את המשאבה מכיוון וזה סרט שאנחנו לא רוצים להיכנס אליו.

בסיום, רצוי לחבר כבלים מרכב מונע ולהוציא אוויר מהמערכת. להניע כשהצינורות של האינגקטורים מעט פתוחים וכשרואים דלק יוצא תוך כדי ניסיון הנעה, לסגור אותם.

זהירות על הקפיץ, השייבות, לא לשלוף או לעבור עם כלי ממגנט בטעות לאחר שהמוביל בחוץ, הצינורות הקשיחים ועל כל מה שאפשר בערך.
145970145971145972145973145974145975

ehudzeelim
09-02-24, 16:32
היי
מוסיף מעט על נזילה ממקום אחר.
אני לא בדיוק יודע איך לקרוא לחלק אבל הוא מתחבר למשאבה בחלק התחתון ולצינורות המובילים לאינגקטורים בחלק העליון.
יש לו אורינג מעל ההברגה שכנראה עשה את שלו. יש 5 כאלו כמובן.
התחילה לפני כמה חודשים, החלפתי אורינג אחד ולאחר שהתחילה להזיע ולנזול שוב, הזמנתי קיט שיפוץ למשאבה
https://www.ebay.com/itm/173927768529?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=711-127632-2357-0&ssspo=YcITQ-YkTuK&sssrc=4429486&ssuid=bNzsnBD8Sl-&var=&widget_ver=artemis&media=COPY

נדרשת בוקשה מיוחדת משוננת כדי לפתוח אותו
https://www.aliexpress.com/item/1005003709152190.html?srcSns=sns_Copy&spreadType=socialShare&bizType=ProductDetail&social_params=6000055259389&aff_fcid=80e12919f6c64aefb6025bd1260821d f-1707483286272-02505-_o2chyyq&tt=MG&aff_fsk=_o2chyyq&aff_platform=default&sk=_o2chyyq&aff_trace_key=80e12919f6c64aefb6025bd126 0821df-1707483286272-02505-_o2chyyq&shareId=6000055259389&businessType=ProductDetail&platform=AE&terminal_id=198b9f990f8f47fc8fc56eff6294 d603&afSmartRedirect=y

סרטון קטן
https://www.youtube.com/watch?si=TFnAEr6pkffllwVH&v=PlB0Uc1qdUk&feature=youtu.be

פתוח 14 לצינורות האינגקטורים, טורקס T30 לפתיחת הטבעות שמעגנות את המובילים למקום כדי שלא יפתחו כשאתה סוגר את הצינור מעליו , כלי קטן להוצאת השייבות והמון סבלנות. פעולה לא נכונה שם, כפי שמפורט בסרטון, יכולה להוציא את המשאבה מכיוון וזה סרט שאנחנו לא רוצים להיכנס אליו.

בסיום, רצוי לחבר כבלים מרכב מונע ולהוציא אוויר מהמערכת. להניע כשהצינורות של האינגקטורים מעט פתוחים וכשרואים דלק יוצא תוך כדי ניסיון הנעה, לסגור אותם.

זהירות על הקפיץ, השייבות, לא לשלוף או לעבור עם כלי ממגנט בטעות לאחר שהמוביל בחוץ, הצינורות הקשיחים ועל כל מה שאפשר בערך.
145970145971145972145973145974145975

איזה יסודי אתה.
מעולה

-->