צפייה בגרסה מלאה : 2023 - האם תם עידן הדיזל? (נגזר)
(נגזר מדיון אחר)
אני למשל חושב שדיזלים סייימו את הקריירה.
הסולר יקר, החלקים יקרים, האחזקה מורכבת ורכבים שלא טופלו יפה הופכים למפלצות מוצצות.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אני למשל חושב שדיזלים סייימו את הקריירה.
הסולר יקר, החלקים יקרים.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אמירה מפוצצת.
מחירי סולר באים והולכים.
הוצאות על חלפים בין מנועי סולר למנועי בנזין כבר לא כאלו שונות.
רכבי סולר לוגמים פחות. הרבה פחות. ברמה של: מעולם לא דפקתי חשבון על דלק לטיול (ואני קמצן ידוע).
אבל, בדיוק כמוך, זוהי דעתי הפרטית. ועובדתית עוד 15 שנים הברירות שלנו לרכבי שטח עם מנוע, יהיו רנגלרים, ברונקואים, ג'ימנים בצד אחד, ולנדקרוזרים וטנדרים (אולי אם תהיה איזו הפתעת המאה והדיפסקברי לא יתגלה כשק של מחלות שמכלה את עצמו, אז גם הוא) בצד שני.
אכן, אחוז לוגמי הסולר יהיה נמוך ממה שיש היום.
אמירה מפוצצת.
מחירי סולר באים והולכים.
הוצאות על חלפים בין מנועי סולר למנועי בנזין כבר לא כאלו שונות.
רכבי סולר לוגמים פחות. הרבה פחות. ברמה של: מעולם לא דפקתי חשבון על דלק לטיול (ואני קמצן ידוע).
אבל, בדיוק כמוך, זוהי דעתי הפרטית. ועובדתית עוד 15 שנים הברירות שלנו לרכבי שטח עם מנוע, יהיו רנגלרים, ברונקואים, ג'ימנים בצד אחד, ולנדקרוזרים וטנדרים (אולי אם תהיה איזו הפתעת המאה והדיפסקברי לא יתגלה כשק של מחלות שמכלה את עצמו, אז גם הוא) בצד שני.
אכן, אחוז לוגמי הסולר יהיה נמוך ממה שיש היום.היי... זו דעתי וברור לי שאני במיעוט.
החזקתי שני רכבי דיזל יפניים לאורך השנים.
הפאגרו עשה 1:6 וההאנטר 1:7-8.
משאבות, טורבו, מזרקים ועוד ועוד ועוד... אין מה לעשות, אלו רכבים יותר מורכבים.
ומחיר הסולר במגמת עליה לעומת הבנזין כבר כמה שנים.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
צחי צודק. למי שנוסע מעט אין שום יתרון בימינו לדיזל.
האחזקה השוטפת יקרה יותר. כל טיפול הוא טיפול יקר. כמות גדולה יותר של שמן, פילטר סולר.... ועוד לא דיברתי על תקלות או 'סתם' דלק מזוהם שנגמר בסכום שאפשר למצוא בו ג'ימני ישן. צריכת הדלק נמוכה אבל מחיר הסולר בשמיים והמחיר לקילומטר של דלק כבר מתקרב. בדיזל אנחנו כבר ב 90 אגורות לקילומטר. בבנזין שקל וקצת. ההפרש מכסה יפה את העלויות העודפות על האחזקה השוטפת.
אני זוכר שנת 2003 חזרתי מטיול של שבוע וקצת בסופה והתעלפתי כשהבנתי ששילמתי מעל 600 שקל דלק. החלטתי לעבור לדיזל וקניתי לנדרובר (שעד היום הוא הרכב שטח שהיה הכי זול לאחזקה עבורי).
בפסח האחרון שבוע בשטח עם הטנדר, אמנם עם הלוך חזור אחר מיותר, חשבון הדלק היה..... הרבה. מאוד. יותר מכפול מהטיול 'ההוא'.
אסף.
אני בתחושה זהה לצחי,
אני נמצא בסבבי חיפוש מחליף לדיסקו ואני לגמרי לא הורדתי את האופציה של מנוע בנזין גדול וחסר טורבו, בראייה של אחזקה (פחות מזרקים, פחות טורבו וכו) ההבדל (מבחינתי) בצריכת הדלק לרכב מטייל היא זניחה, ליטר סולר כבר היום עולה יותר גם בהסדרים למיניהם
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
ehudzeelim
24-09-23, 15:26
אחזקה של דיזל הפכה ליקרה מאז הופעת המסילה המשותפת.
לרכבים מלפני זה, דיזל פשוט וקל יותר לתחזוקה מבנזין.
יש עוד משתנה מעניין והוא צריכת הדלק בשטח, מניסיוני הדל רכבי דיזל צורכים הרבה פחות דלק באופי השימוש בשטח, בהשוואה לכביש.
כלומר, ככל שאתה נוסע יותר בשטח, למשל כשהרכב מיועד לטיולים בעיקר, יותר משתלם להחזיק דיזל.
בבנזין ההבדל פחות מורגש, אולי אפילו להיפך.
מנועי דיזל בנויים יותר לסלד נמוך לאורך זמן, הם גם מתבלים מעט מאד בתנאים כאלה. מנועי בנזין פחות מתאימים לשימוש מהסוג הזה.
לפות"ש אני ממליץ לא ללכת לכיוון ג'ימני עם שני ילדים, לדעתי פוגע מאד בהנאה של הטיול.
בתקציב הנתון, דווקא הרודיאו/גרנד ויטרה/רקסטון יכולים להתאים, רק צריך לחפש משהו שמור ומטופל, כלומר צריך סבלנות. בתקציב הזה אפשר למצוא רכבים טובים.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אני אוהב את המומנט בסל"ד נמוך.
עדיין מתדלק סולר במחיר סביר (יש תחרות בריאה בין התחנות באזור).
בשנתונים של הרכב הנוכחי, יש רוב מוחץ לדיזל.
אם מישהו עומד לפני החלפה - צריך להביא בחשבון שלא בכל שנתון קל למצוא רכב בנזין.
נכתב מהנייד
יש עוד משתנה מעניין והוא צריכת הדלק בשטח, מניסיוני הדל רכבי דיזל צורכים הרבה פחות דלק באופי השימוש בשטח, בהשוואה לכביש.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אני גם הופתעתי לגלות שאחרי יומיים שלושה של טיול צריכת הדלק מפתיעה לעומת מה שהייתי רגיל מרכבי בנזין.
אבל...
הרגנו לפותש את השרשור. הגיע הזמן לפצל.
הטווח בשטח של דיזלים אכן עדיף כל עוד לא מדובר בשטחים בולעי הספק כמו דיונות.
לא שאנחנו חוצים את המדבר האוסטרלי או את ים החולות באפריקה - אבל שם ההפרש יהיה קטן אם בכלל. לחלופין ההפרש לטובת הדיזל יהיה משמעותי יותר בזחילה וכו' כשיושבים על המומנט.
ואם ניקח טיול אופייני שלנו - 500 קמ כביש ועוד 300 קמ שטח במהירויות של 40-60 קמש - אם אני אסע לצד רנגלר ההפרש בכמות הדלק יהיה סביב הממוצע - נגיד 8.5 קמ לליטר סולר לעומת 5-6 קמ לליטר בנזין. בערך 30% לטובת הסולר. ההפרש במחיר הוא דומה אבל לצד השני. כלומר ההפרש בכסף יהיה סביב 200 שח אולי קצת פחות.
תעשה נגיד פי 10 מזה בשנתי בטיולים הגעתי ל2000 שקל הפרש בדלק.
הטיפול האחד בשנה לעומת זאת יצמצם את ההפרש בערך באלפיה ובתקלה הרצינית הראשונה (משאבה... מזרקים...) ההפרש הזה יימחק ועוד יישאר עודף. החלפת מזרקים או שיפוץ שלהם - דבר שגרתי כל 150..200..250 אלף קמ - הכי זול במסילה משותפת לא ייגמר בפחות מ 8000 וברוב המקרים תתכוננו להשאיר במוסך מעל עשירייה. איזו פעולת אחזקה שגרתית אחת בודדת עולה ככה ברכב בנזין???
ולא דיברתי על 'סתם' זיהום במיכל הסולר של הרכב הכי אמין בארץ (נכון? ) שרק עכשיו חוויתי ועוד לא גמרתי לגבש את עלות הטיפול - בינתיים 15000 ועוד סופרים.... אין כאלה דברים בבנזין.
בקיצור אני מנסה לומר שבסוף לרכב טיולים אין יתרון כספי מובהק לזה או לזה ולא צריך להיות נעולים.
אסף.
הטווח בשטח של דיזלים אכן עדיף כל עוד לא מדובר בשטחים בולעי הספק כמו דיונות.
לא שאנחנו חוצים את המדבר האוסטרלי או את ים החולות באפריקה - אבל שם ההפרש יהיה קטן אם בכלל. לחלופין ההפרש לטובת הדיזל יהיה משמעותי יותר בזחילה וכו' כשיושבים על המומנט.
וא.
האוסטרלי/דרום אפריקאי השווה רנגלר רוביקון בנזין קל ל-76 דיזל כבד בחולות בעומאן.
ההפרש היה גדול לטובת הבהמה הגדולה.
בשביל מי שגומע מרחקים בין תדלוקים זה משמעותי עוד יותר(אין תחנות באמצע).
(ספציפית לגבי הדלק, לא אמירה כוללת לגבי סולר).
חנן-ג'יפולוג
24-09-23, 21:01
המסילה המשותפת עשתה הבדל גדול בעלויות.
בהיילקס בן ה28 שלי, קצת פחות מחצי מיליון ק"מ, לא נגעתי במנוע, במזרקים או במשאבת הדלק. אם אצטרך לנגוע במערכת הדלק, הכול יעלה פחות ממזרק מסילה משותפת אחד.
בmf35 מודל 61 שלי, שיפצנו מזרקים באמצע שנות ה80. פחות מ800ש"ח לכל השלושה, ביחד. חוץ מזה, זהו. מדובר בכלי שעובד על בסיס יומיומי.
61, חחח צעיר. (סליחה על ההסטה)
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
איזה רכבים כאלו יש בני פחות מ-20 שלא לדבר על 15. מסילה משותפת ומשאבות מפוקחות מחשב זה משהו שקיים בשוק בצורה מלאה כבר מסוף שנות התשעים... והבנזין האטמוספרי... נכון, זה לא סיקס עם קרב' אבל עדיין מנועים יחסית פשוטים ולא רגישים לתחזוקה.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
המהפכה הרצינית היא עם יורו4. עד אז הסתדרו גם עם מערכות מפוקדות אמנם אבל עדיין פשוטות.
יורו4 וגם הדורות האחרונים של יורו3 הביא לכל היצרנים את המסילה המשותפת ומשם אנחנו בצרות....
אסף.
ואם ניקח טיול אופייני שלנו - 500 קמ כביש ועוד 300 קמ שטח במהירויות של 40-60 קמש - אם אני אסע לצד רנגלר ההפרש בכמות הדלק יהיה סביב הממוצע - נגיד 8.5 קמ לליטר סולר לעומת 5-6 קמ לליטר בנזין. בערך 30% לטובת הסולר...
אסף.
5-6 זאת ציפיה אופטימית למדי.
לגבי מחירי טיפולים ותקלות ברכב בנזין מודרני,
דבר עם מישהו שמחזיק אחד כזה. גראנד צ'ירוקי למשל. גם שם עשו קפיצה טכנולוגית ולא לכיוון הזול והפשוט של המשוואה.
אני גם חושב שאתה קצת בטראומה ממחירי החלפים שלוקחים על הרכב הספציפי שלך. שהם בהחלט גבוהים.
מחירי החלפים הגבוהים נכונים לכל היפניים אם מקפידים על חלפים מקוריים.
אז גראנד שירוקי מתקלקל יותר? טוב נו... זה רכב שצריך להיות סוג של פסיכי כדי להחזיק קצת כמו ... לנד רובר או שברולט ואן 4 על 4 ישן.
אבל רכב שטח יפניים בנזין מאצע שנות האלפיים כל עוד לא נפלת על נבלה סרוחה כנראה שהעלות תחזוקה תהיה נמוכה יותר מדיזל (פרט לדלק). וכן 5-6 לליטר בנזין נשמע ממוצע סביר ולמען האמת כנראה שרוב ה-suv דיזל היפניים ברגע שהם קצת ישנים, עם צמיגי שטח וקצת משקל מגיעים לאותו דבר.
יהי זכרכם ברוך
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
שולץ האיום
25-09-23, 12:51
לא לשכוח עוד 2 חסרונות לדיזל -
רעש
סירחון
לא לשכוח עוד 2 חסרונות לדיזל -
רעש
סירחון
דיזל מודרני מאד קרוב למנועי בנזין ברעש (שתלוי גם באיכות תא הנוסעים).
סירחון?
אם אתה מריח בתוך הרכב משהו יש בעיה אחרת מאשר המנוע.
מחירי החלפים הגבוהים נכונים לכל היפניים אם מקפידים על חלפים מקוריים.
אז גראנד שירוקי מתקלקל יותר? טוב נו... זה רכב שצריך להיות סוג של פסיכי כדי להחזיק קצת כמו ... לנד רובר או שברולט ואן 4 על 4 ישן.
אבל רכב שטח יפניים בנזין מאצע שנות האלפיים כל עוד לא נפלת על נבלה סרוחה כנראה שהעלות תחזוקה תהיה נמוכה יותר מדיזל (פרט לדלק). וכן 5-6 לליטר בנזין נשמע ממוצע סביר ולמען האמת כנראה שרוב ה-suv דיזל היפניים ברגע שהם קצת ישנים, עם צמיגי שטח וקצת משקל מגיעים לאותו דבר.
יהי זכרכם ברוך
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
איזה suv בנזין יפני אתה מכיר? גראנד ויטארה? זה דוגמה יחידנית שכבר לא קיימת גם, אותה אתה לא יכול להשוות לרכב טיולים בגודל מלא. אגב, גם בויטארה האחרונות, עלויות האחזקה כבר לא מה שהכרת מפעם.טרופר בנזין? כבר נבלות מזמן מזמן.
נותרו לך כל מיני אקסמפלרים נכחדים כמו לנדקרוזר בנזין. עלויות אחזקה לא פשוטות בכלל.
אנחנו מדברים על תם עידן. בנזין ודיזל נכחדים באותה מידה.
בעידן החדש יש ייצוג לרכבי שטח על בנזין (רנגלר, ברונקו), קצת טנדרים על דיזל, ולנדקרוזרים.
המשוואה נותרת בעינה. רק שבה רכבי הבנזין כבר מזמן לא זולים ו/או פשוטים לאחזקה. גם בהשוואה לדיזל מקביל.
וג'ימני. כרגיל. חיה מיוחדת במינה. קטגוריה משל עצמה.
יש פאגרו וטויוטות שזה בכללי מה שנשאר
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
כמה הגיגים שלי:
1. קודם צריך להחליט אם מדובר ברכב רק לטיולים ואז לעשות השוואה. רכב יום יומי זה משהו אחר.
2. כנראה שהטווח של הדיזל גדול יותר אבל:
א. עלות הדיזל יקרה יותר בכל מקום בארץ.
ב. כמה שמתרחקים מהמרכז עלות הדיזל עולה והבנזין לא. (נסו למלא דיזל ליד ים המלח)
ג. בנזין + גז נותן יותר טווח וגם יותר זול מדיזל.
3. מי שרוצה רכב קטן אין דיזל, (ע"ע ג'ימני) ודאסטר זה לא רכב שטח.
4. יש ברונקו דיזל?
5. גם רנגלר דיזל זה נישה...
לא התייחסתם לנושא הדיזל ולעבור טסטים בסעיף זיהום אויר, גם בפאגרו 2007 שלי שהיה במצב מצויין זה התחיל להיות מעיק ודרש הכנה.
מעולם לא היתה בעיה עם בדיקת זיהום אויר. יחד עם החסרונות של מנוע דיזל מסובך, הגיעו היתרונות של פליטה מנוטרת מחשב.
לגבי טווח ומחירים בתחנות בדרום.
עם מיכל שמספיק לי ל800+ ק"מ (חישוב של צריכה בטיולים, לא רק כביש), מעולם לא נתקלתי בצורך ןתדלק מחוץ לבית. להיפך
יש טיולים בהם אני יוצא עם חצי מיכל כדי להוריד משקל מהאוטו.
אגב,
שאלת תם (לא שאני מתכוון לשים גז ברכב טיולים בנזין העתידי שלי), האם הטווח שלו מגיע למספרים האלה?
וממש לא בקטע של מה יותר טוב דיזל או בנזין, כל אחד ומטרותיו הוא. אני בהחלט לא חושב שדיזל עדיף על בנזין. יודע האל שאם היה נופל לי מחר בבוקר רנגלר במחיר סביר ליד הוא היה מתייצב בחניה ומעיף בבעיטה את הדיסקברי (כבודו במקומו) שחונה שם
פשוט לדיזל, יש יותר מדי קלפים בשרוול כדי להפוך ללא רלוונטי עדיין. לפחות עד שיגיע החשמלי הנכון ויהרוג את כולם.
לא התייחסתם לנושא הדיזל ולעבור טסטים בסעיף זיהום אויר, גם בפאגרו 2007 שלי שהיה במצב מצויין זה התחיל להיות מעיק ודרש הכנה.
כי ברכב תקין זה לא נושא לדיון.
כי ברכב תקין זה לא נושא לדיון.זה ממש לא נכון.
בפאגרו הציקו לי אין ספור פעמים על הנושא למרות שהמנוע היה תקין.
את ההאנטר הכשילו פעם על עישון ורק מריבה רצינית העבירה אותו טסט. קצת אחכ בבדיקה במכון הטסטים ברעננה (מכון אחר) האוטו יצא על גבול המושלם מבחינת המנוע.
דיזל במדינת ישראל הפך להיות יקר ומעיק.
אם יש לך רכב טוב כמו ההילקס של דורון או הדיסקו של אייל אין סיבה אמיתית להחליף אבל מישהו שמגיע היום לקנות רכב צריך להבין לא הוא דוחף את הראש.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
גם זה מוגזם.
זה לא שאין תוחלת לדיזלים. פשוט לרכב טיולים בקילומטרז' נמוך יחסית - אין להם יתרון משמעותי כמו שהיה פעם
והדיון הוא על כלי רכב מודרניים יחסית, כלומר הדיזלים אנחנו מדברים בהכרח על מסילה משותפת.
אסף.
אשרי האיש שיכול להחזיק רכב חדש יחסית כרכב שלישי לטיולים בלבד. ואשרי האיש שנשוי לאשה שמקבלת את זה בהבנה. עיני אינה צרה באנשים כאלו. (היא צרה מאוד).
כי ברכב תקין זה לא נושא לדיון.
מציע שנסכים לא להסכים
מציע שנסכים לא להסכים
מציע שלא להסכים בחזרה.
דוגמה מעולם שאתה מכיר אאל"ט? פאת'פיינדר. רבים שאני מכיר נוסעים ברכבים שמעשנים. המון. לא מצליחים לפתור זאת, וקבוצות הווטסאפ מלאות בדיונים על זה וכל מיני כשפים ומכשפים. מקרה של בעיה ספציפית מאוד שאת השורש שלה (כך נראה) איש אינו יודע. והנה לך, נולדת אקסיומה שרכבי דיזל מעשנים.
אשרי האיש שיכול להחזיק רכב חדש יחסית כרכב שלישי לטיולים בלבד. ואשרי האיש שנשוי לאשה שמקבלת את זה בהבנה. עיני אינה צרה באנשים כאלו. (היא צרה מאוד).איל, הדיון המקורי היה של מישהו שצפוי לעשות 10000 קמ בשנה כרכב שני שהוא בעיקר לטיולים.
זה רלוונטי להרבה מאוד אנשים
(אצלי בבית למשל הרכב השני עושה פחות מ 2000 קמ בשנה ובקלות (אם רק היתה לי מוטיבציה, ואין) משנים את הסידור ככה שהרכב העיקרי שנוסע הרבה יהיה משפחתית גדולה והשני יהיה רכב שטח קל לעיכול לכל הנהגים שיעשה 1000 קמ בשנה השוטף ועוד כמה אלפים לטיולים)
אסף.
לא הבנתי את רלוונטיות דוגמת הפאטפיינדר ולא היה לי כזה.
היו לי פראדו 2001 ופאגרו קינג 2007, שניהם דיזל ושניהם במצב מצויין עם פחות מ200,000 קמ, נושא מעבר זיהום אויר בטסט היה מעיק ודרש התעסקות כל פעם למרות שהרכבים לא עישנו, אבל כאשר הבוחן קרע להם הנשמה בטסט בסל״ד שאיני מגיע אליו ביומיום התקשו לעבור אלא אם קדם לכך תהליך של חצי מיכל סולר עם חומר ונסיעה חזקה.
אבל לא רוצה לחטוף השירשור יותר מדי.
פעם הידני שלט בשטח, היום כבר לא...
בהתחלה (בכביש) הידני הפגין ביצועים יותר טובים מהאוטומט וצריכת דלק עדיפה. עם הזמן והשתכללות האוטומט, גם הביצועים וגם צריכת הדלק כבר לא נופלת מהידני.
אני אישית מעדיף ידני בשטח.
היתרון העיקרי הוא אמינות.
זה גם מה שקורה עם בנזין מול דיזל בשטח. עם הזמן היתרונות של הדיזל נעלמים. אחרת, למה רנגלר לא מוכרים הרבה יותר דיזל מידני? לא רק בארץ, בכלל בעולם, גם במדינות באירופה שדיזל מאוד נפוץ. (גם בגלל תקני זיהום אוויר אבל לא רק)
אגב, למי ששאל: רכב בנזין על גז לא עושה 700ק"מ על הגז, אלא על הבנזין+גז. אחד לא מבטל את השני. פשוט עוברים מ 70-80 ליטר בנזין ל 150-160 ליטר בנזין +גז.
לדעתי הבלתי מלומדת בעליל-
הדיזל לרכב טיולים בלבד או רכב עם נסועה נמוכה וטיולים- באמת סידור לא מוצלח.
אני לא נכנס בכלל לעתיד מנועי הדידל בעולם הרכב.
אני מתייחס רק לשימוש האישי שלי ברכב שני/שלישי בבית.
וכאן העלויות תחזוקה והאמינות של מנוע דיזל חדש ייחסית כפי שאני חוויתי וחווה כרגע מטילות צל ענק על החיסכון התיאורתי בצריכת הדלק בהשווה לבנזין.
תקלה אחת פעם ב 5 שנים של מזרקים או משאבת הזרקה או איזה חיישן סופר נדיר והכסף נשפך.
אני משווה למנוע בנזין פרימיטיבי
שעלות האחזקה שלו זניחה. והאמינות לצד הפשטות מאפשרות גם לאדם מן היישוב להתמודד כמעט עם הכל לבד.
הייתי מעדיף דיסקו בנזין על דיסקו דיזל.
שמעל לכל הוא גליונטינה שיום יבוא ותכה בחשבון העוש שלי.
זה לא היה שונה מהגראנד דיזל שהתהדר במנוע מרצדס שרק מלהסתכל עליו אתה חש זיעה קרה של לחץ.
נקודה תחתונה
מבחינתי
בנזין גדול
וטיפש
ושתיין
עדיף ברכב שני/שלישי פי כמה.
זה ממש לא נכון.
בפאגרו הציקו לי אין ספור פעמים על הנושא למרות שהמנוע היה תקין.
את ההאנטר הכשילו פעם על עישון ורק מריבה רצינית העבירה אותו טסט. קצת אחכ בבדיקה במכון הטסטים ברעננה (מכון אחר) האוטו יצא על גבול המושלם מבחינת המנוע.
דיזל במדינת ישראל הפך להיות יקר ומעיק.
אם יש לך רכב טוב כמו ההילקס של דורון או הדיסקו של אייל אין סיבה אמיתית להחליף
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אתה מתאר מכון עבריין שמכשיל.
זה לא אומר שרכב דיזל לא יעבור, זה אומר שיש בעיה במכון.
אם הייתי מחליף לרכב דיזל חדש יותר, הייתי הולך לאותו המכון בו אני עושה טסט מעל 10 שנים.
הם לא מושלמים, אבל לא מושחתים או רעים.
מכון עבריינים ומנוולים במדינת ישראל??? דייייי.... לא יכול להיות!!! [emoji2357][emoji2357][emoji2357]
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אתה מתאר מכון עבריין שמכשיל.
הם לא מושלמים, אבל לא מושחתים או רעים.
מה אתה אומר.
אין בישראל מכון רישוי שאינו עבריין, מכשיל, רע ומושחת.
התכונות הללו הן ביסוד עצם קיומו של מכון רישוי. מאפיה.
מה אתה אומר.
אין בישראל מכון רישוי שאינו עבריין, מכשיל, רע ומושחת.
התכונות הללו הן ביסוד עצם קיומו של מכון רישוי. מאפיה.
איזה קטע.. יש כאלו סבירים+
מחזיר אותך להתעדכן בשרשור הג'יפוקסליפסv/
שולץ האיום
25-09-23, 23:21
דיזל מודרני מאד קרוב למנועי בנזין ברעש (שתלוי גם באיכות תא הנוסעים).
סירחון?
אם אתה מריח בתוך הרכב משהו יש בעיה אחרת מאשר המנוע.
יש אצלינו ברחוב אחד עם היילקס ישנה ומשופרת באופן קיצוני.
כנראה זחילת סלעים וכאלה
בכל מקרה, לפעמים הוא מניע את הרכב ויש ריח של סולר בכל השכונה.
ברמה שאני בבית ומריח את זה מבחוץ…🤣
ובלי קשר, דיזלים מסריחים, אני מכיר את זה מפאגרו BK.
ריח של מאהל צבאי מחומם תנור סולר צבאי (need one to know one)
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
האמת,
לא בדיוק.
לריח של דיזלים ישנים, טרקטורים וכאלו אני רגיל. לא כזה מסריח בעיני. תנור סולר אפילו נחמד (לא מתקרב לתנור נפט, אבל נחמד).
הריח של הדיזלים החדשים (כשהם כבר לא חדשים כמו ביום היציאה מהמפעל) מסריח בצורה אחרת. די גועל נפש. לא יודע להסביר את זה. אולי בגלל שריפה חוזרת של אדי פליטה או שמן, אבל משהו שם פשוט בלתי נסבל.
ehudzeelim
25-09-23, 23:46
זה עוד חיסרון, כשלא רואים את העשן אי אפשר להתחמק ממנו. מרוב טכנולוגיה הגולם קם על יוצרו [emoji28]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אייל בחיי שאתה כמו אסף עם רקסטונים.
בסדר, דיזל זה אחלה!!!
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אגב הייתי עכשיו בתחנת הדלק הקבועה שלי בנזין עולה שש תשעים ומשהו,
סולר עולה 7.75. לא הבדל מספיק משמעותי במחיר כדי לכפר על הפער בצריכת הדלק של רכב במשקל 2.5-3 טון.
אגב הייתי עכשיו בתחנת הדלק הקבועה שלי בנזין עולה שש תשעים ומשהו,
סולר עולה 7.75. לא הבדל מספיק משמעותי במחיר כדי לכפר על הפער בצריכת הדלק של רכב במשקל 2.5-3 טון.זאת שאלה שגם אני מתחבט בה.
נכון להיום הרכב שלי בממוצע עם נגרר בערך 7-8 לליטר. השאלה כמה יצרוך רוביקון יחסית סטנדרטי מבחינת צמיגים לפחות בנסיעה כזאת. נראה לי עלות הבנזין מול סולר במקביל להבדלים בצריכת הדלק + העלויות תיקון של הדיזלים המודרנים יש יתרון לבנזין. וכמובן שבנזין יכול גם על גז. קיצר ממשיך לפנטז על גלדיאטור
Sent from my V10 using Tapatalk
מוטי טויוטה
26-09-23, 15:50
עפר ואייל היקרים, כשמי מכם יסיים עם הפטרול / דיסקו 2 אתם יודעים איך למצוא אותי.
אני מחזיק דיזל מיושן שנת 05, מסילה לא משותפת, כרכב שני שנוסע 4000 ק"מ בשנה.
באילוצי תקציב נמוך, לא ננעלתי על סוג רכב או סוג דלק ספציפי. פשוט את הנתונים הכי טובים שעונה על הכי הרבה צרכים ותנאי סף בטווח המחיר הרצוי.
יתרונות בבחירה הספציפית הזו -
כאמור מסילה לא משותפת - עלות אינגקטורים מצחיקה לדוגמא - 5 מקוריים ב2000.
אוטו נוסף שמושבת על גיר / מנוע / סרן אחורי ניתן לקנייה במחיר זול ומאפשר החלפות חלקים במידה וזה נופל על הקדנציה שלך.
החיסרון, זה רקסטון ובפורום לא אוהבים.
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
לא הבנתי את רלוונטיות דוגמת הפאטפיינדר ולא היה לי כזה.
היו לי פראדו 2001 ופאגרו קינג 2007, שניהם דיזל ושניהם במצב מצויין עם פחות מ200,000 קמ, נושא מעבר זיהום אויר בטסט היה מעיק ודרש התעסקות כל פעם למרות שהרכבים לא עישנו, אבל כאשר הבוחן קרע להם הנשמה בטסט בסל״ד שאיני מגיע אליו ביומיום התקשו לעבור אלא אם קדם לכך תהליך של חצי מיכל סולר עם חומר ונסיעה חזקה.
אבל לא רוצה לחטוף השירשור יותר מדי.
בהמשך לשרשור של נמרוד, אולי כרכב שני פאגרו דיזל עם dpf לא מתאים לשימוש ביום יום כרכב שני למקומיות קצרות וטיולים…ולכן סבלתי בטסטים שוב ושוב למרות שלא היו לי נורות אזהרה
בהמשך לשרשור של נמרוד, אולי כרכב שני פאגרו דיזל עם dpf לא מתאים לשימוש ביום יום כרכב שני למקומיות קצרות וטיולים…ולכן סבלתי בטסטים שוב ושוב למרות שלא היו לי נורות אזהרה
השאלה על מה הכשילו בטסט.
DPF גורם לעשן שחור?
12 שנה החזקתי פאג'רו דיזל והבעיות היחידות שלי בטסט היו פליטות העשן. כשעוד הרשו למכונים למכור את ה K44 או איך שקראו לזה, הייתי קונה (משחד) מהם, דוחף למיכל ועובר את הטסט. מרגע שלא אישרו להם למכור, זה הפך יותר בעייתי. כשהרכב הגיע ל-2 טסטים בשנה (גיל 20) מכרתי בגלל כאב הראש...
נכון שההבדל הוא כ-1ש"ח לליטר, כיום, לטובת הבנזין, אבל זה עדיין לא מספיק.
שימו לב שזה הבדל מלאכותי בעקבות צו של שתי הממשלות האחרונות על הפחתת המס על הבנזין.
באירופה מחיר הסולר זול ממחיר הבנזין, ולדעתי נחזור לזה בארץ כי בשלב מסוים יפסיקו את ההטבה.
עבורי:
ב-XJ שנמכר, צריכת הדלק הייתה אמריקאית למהדרין, היה מדובר בכליטר ל-4.5 ק"מ ואף פחות.
נכון, מנוע פשוט, כיפי, חזק וכו', אבל טיול יומי בדרום היה עולה בדלק כשווי של יומית של עובד הייטק מתחיל.
בטרקטור הנוכחי, הצריכה היא כ-7.5ק"מ לליטר, מדובר בשיפור אסטרונומי של כ2/3 בצריכת הדלק, והעלויות ירדו בהתאם.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.