צפייה בגרסה מלאה : (הועבר) למה האוסטרלים נוסעים עם אנטנות עבות בטרוף
לא מצאתי את הפורום הנכון אז אשמח עם יעבירו לקשר וניווט.
והשאלה כמו בכותרת.
נפלאות הן דרכי הקשר.ואני שנים מנסה ללא הצלחה שישמעו אותי ( גם מי שלא רוצה בשיירה ) היטב.
החלפתי מכשירים, אנטנות, הזנות ישירות , פתילים במשך 20 שנה. ( ובכמה כלי רכב ).
לא הצלחתי לשבור את השיטה.
התגלגל לידיי מתאם אנטנה של האנטנות האוסטרליות שיושב נפלא על הפגוש ARB.
אז זה תרוץ נהדר ללמוד את ענין האנטנות העבות שנמצאות במיקום בלתי נסבל מול עיני הנווט. ולנסות שוב בפעם המי יודע כמה לפצח את האניגמה.
אשמח למידע.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אם תסביר מה הבעיה אולי חכמי הפורום יוכלו לעזור,
לפני שאתה מצייר פתרון שאולי איננו רלוונטי.
בדקת שהאנטנה שלך תקינה ומותאמת לתדר ?
שחר גרינברג
25-09-23, 17:42
באוסטרליה משתמשים המכשיר cb לא יודע איך זה משפיע על העובי של האנטנות.
אבל אני יכול לומר לך שיש גם הרבה אנטנות דקות כמו בארץ
הסיבה העיקרית להשתמש שם באנטנה שמנה (שלא שונה מדקה) היא הגנה ממכות וענפים.
בנוסף זה קצת כמו שנורקל בארץ
מי שעם אנטנה עבה יותר מגניב/מטייל יותר קשוח
Sent from my iPhone using Tapatalk
boaz avrahami
25-09-23, 18:01
אתה רוצה ללמוד על אנטנות או רוצה תקשורת יעילה?
אלו שני דברים שונים במקצת.
אם אתה רוצה ללמוד על רדיו בכלל ואנטנות בפרט, יש בחור חביב בבית זרזיר פיתוח ( גבעת אללה) בשם דני כצמן.
הוא יכול ללמד אותך המון וישמח שתצטרף לחובבי הרדיו. אתה כבר קשיש מספיק לאתגר.
לגבי האפשרות השניה אוכל להפנות אותך לבחור רציני שיכין לך את האנטנה המתאימה למידותך הטובות הידועות בכל הארץ ובמחיר הוגן.
אח״כ תצטרך (רצוי) להתקין אותה בצורה מיטבית ולסיום לבדוק את איכות האות שהיא מוציאה ביחס למכשיר, לאנטנה ולהתקנה שלה.
תצטרך לדעת בתור התחלה על איזה תדרים אתה משדר/מאזין, סוג המכשיר שלך וסוג המחבר אנטנה. אם יש מגבלות גובה כדאי להתחשב בהם. זה ישפיע על טווח השידור
אם יש בעיית השחלה של הקונקטור כדאי ללחוץ אותו בסיום ההתקנה.
ואחרי הכול הטווח נגזר בנוסף על האנטנה מהטופוגרפיה, עוצמת האות והפרעות מסוגים שונים לרבות מזג אוויר.
הבחור של האנטנות נמצא בהרצליה. דבר איתי בפרטי אם תרצה להתקדם באחד המסלולים.
לא רואה סיבה למה שאנטנה תהיה עבה אלא אם היא מאוד גבוהה וצריכה להיות חסינה.
שידור ב CB שהוא על גבי תדרי HF יכול אולי להסביר את העניין.
ככול שהתדר עולה ל VHF ובהתאמה ל UHF האנטנה מתקצרת.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
איציק - 4X6ZH
25-09-23, 18:46
עובי האנטנה קשור קודם כל
לעד כמה אתה רוצה שהיא תיהיה חזקה
אנשים שמתעסקים / מבינים באנטנות מתיחסים לעובי האנטנה במקרה שרוצים שרוחב פס העבודה של האנטנה יהיה רחב .
לאנטנה יש קשר ישיר לתדר שבוא היא מיועדת לעבודה .
תדר עבודה הוא למעשה אורך הגל של האנטנה .
אורך גל הוא = המרחק בין טבעת לטבעת שנוצרת כאשר זורקים אבן למים
אורך הגל שמקובל להשתמש בו בארץ הוא בתחום ה UHF שזה בערך כ 70 ס"מ
אורך הגל של ה VHF הוא כ 2 מטר ( 200 ס"מ ).
אורך גל לציוד CB הוא 29 מגה כ 10 מטר (1000 ס"מ )
יש קשר ישיר לתנאי השטח לאורך הגל / לסוג האפנון ( AM FM ועוד ...)
את האנטנה יש להתאים למכשיר הקשר! מכשיר הקשר צריך להיות מותאם לסוג הקשר לתנאי השטח.
מי שרוצה לקשר תמיד במרחק של מאות מטרים
זה לא אותם תנאים למי שרוצה קשר למרחק של ק"מ או עשרות ק"מ או מאות קמ באוסטרליה
כאשר אורך הגל שהאנטנה מדרת הוא יותר מ ....2 מטר
זאת אומרת שאין מצב שאתה נוסע עם מוט באורך / בגובה יותר מ 2 מטר
אז מתחילים "לשקר " את מכשיר הקשר ומייצרים מצב שמכשיר הקשר "רואה" אנטנה באורך 10 מטר שלמעשה האנטנה היא
חצי מטר ויש לה סליל בבסיס האנטנה.
ומה עושים כאשר צריכים להחליף תדרים בין יום לילה ( אוסטרליה )
בתנאי ישראל עם מכשיר שמיועד לתקשורת המקובלת בין הגיפאים לא תצליח לקיים קשר
למרחק של יותר מכמה ק"מ .( ממגשיר למכשיר )
אז נכון לפעמים רכב אחד נמצא במצפה רמון במקום גבוה
והרכב השני בבאר שבע ומצליחים לקיים קשר מנקודה לנקודה לפרק זמן קצר .
אני מקווה שההסבר לא יותר מדי מורכב
תכלס האנטנה השחורה הקטנה השמנה שמסתובבת בארץ ( לא מיועדת לשימוש בשטח לטיול )
ולא נכסתי לסוג כבל המקשר לאנטנה
לחיבורים כמה מתאמים יש בדרך
מאיפה המכשיר מתחבר למצבר הרכב
כמה הספק המכשיר באמת מוציא
מה רגישות הקליטה של המכשיר ( אולי המקלט של המכשיר שלך לא תקין ולכן אתה קולט חלש )
זה עולם מאד מענין
עולם התפשטות גלים אלקטרו מגנטים
איציק שזה 4X6ZH למי שיודע מה זה
boaz avrahami
26-09-23, 03:09
הטבעות האלו סביב האבן במים נקראות בעברית ״אדווה״
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
GodsFather
26-09-23, 05:32
יש מצב שמדובר בהרמוניה במקרה שאיציק מדבר עליו
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
boaz avrahami
26-09-23, 06:03
הרמוניה זה תדרים שעולים על תדרים בכפולות התדר. לפחות זה מה שאני זוכר.
לא נראה לי שלזה איציק התכוון.
בכל מקרה הפרשנות של הגלים הקטנים בעברית היא אדווה בזמן שהרמוניה אינה בעברית.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
עזבו רגע את הטבעות במים.
אורך של אנטנה צריך להיות חלוקה של אורך הגל. מקובל לומר שאנטנה אופטימלית לטווח קטן ולכל הכיוונים היא רבע אורך גל ואנטנה לטווח ארוך אבל רק ארוך היאב אורך גל. ויש גם אנטנה של חצי אורך גל.
אז הנה קיבלת באורך גל של שני מטר אנטנה של חצי מטר או מטר. או לתדרים שלנו אנטנה של 62 או 69 או כמה שיוצא סנטימטר.
עכשיו תיקח אנטנה בכזה אורך שלא תישבר מרעידות וזה נהיה חתיכת אנטנה כבדה.
וזה ממני שבאמת מבין מעט מאוד באנטנות בתור הסבר להדיוטות.
אסף.
ehudzeelim
26-09-23, 08:18
קטונתי מלפרש את איציק אבל אני מנחש שהוא התכוון לכך
שהאדוות שנוצרות בזריקת אבן למים שקטים הם גלי רוחב רדיאלים, בדומה לגלים אלקטרומגנטיים שנפלטים מאנטנה. רק שאת האדוות אפשר לראות בעיניים, בניגוד לגלי קרינה אלקטרומגנטית בלתי נראית כמו למשל גלי רדיו.
זו אנלוגיה ויזואלית שממחישה את תופעת גלי הרוחב ואופן ההתפשטות שלהם במרחב.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
ולפותח השרשור - הסיבה שלא שומעים אותך טוב, או שאתה לא שומע אחרים טוב - מקורה לדעתי בבעיות בסיסיות שהוזכרו בשרשור ולא בגלל שאין לך אנטנה עבה כמו לאוסטרלים.
הכי קל זה קודם כל לבדוק עם מד יג"ע (יש למספר חברים באתר) כדי לוודא שהאנטנה הנוכחית, עם הכבל שלה, תקינה.
אם לא - זה מקור הבעיה.
אחרת - לבדוק את החיבורים למכשיר, את המכשיר עצמו ואת ההגדרות שלו (אם זה מכשיר שניתן לתכנת את הערוצים שלו - שווה לעבורולבדוק אילו ערכים הזנת לו), את החיבור למתח ברכב וכו'.
הרמונית אלו כפולות של אורכי הגל. הרמוניה ראשונה - אורך הגל. הרמוניה שנייה - כפולה של אורך הגל, הרמוניה שלישית - שלוש פעמים וכך הלאה.
לכל הרמוניה יש אונות שידור קצת שונות לפי סוג האנטנה.
בגדול - האנטנה הנכונה היא אורך גל.
יורדים גם לחצי ולרבע בכל מיני מקרים.
שמיל, שלמד אנטנות ומערכי אנטנות בתואר הראשון והשני לפני הרבה יותר משלושים שנה, ולא זוכר מזה כלום.
boaz avrahami
26-09-23, 10:42
איציק התכוון לדבר מאוד פשוט.
זו ההמחשה שלו
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230926/913c976122ca04a203adba3586cea374.jpg
בועז
4X5BA
שלא עשה עם זה כמעט כלום אבל מרחיב אופקים…
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
איציק - 4X6ZH
26-09-23, 10:50
טוב
אני רואה שאני נגרר יותר ויותר לעומק הנושא
כולם מדברים / ממליצים על בדיקות עם מד גלים עומדים בשמו המקצועי VSWR
מקובל גם SWR
זה כלי עבודה / מדידה המאפשר לדעת עד כמה האנטנה מתואמת למשדר
או במילים אחרות תדר העבודה של האנטנה מתאים במדויק לתדר השידור של המשדר ( לא תדר קליטה )
נכון שבציוד שאנחנו משתמשים בדרך כלל תדר השידור זהה לתדר הקליטה .
את המכשיר מקובל לחבר ביציאה מהמשדר על הכבל המקשר לאנטנה .
מי שמבצע את הבדיקה כדאי גם להתחבר הקצה הכבל המקשר לאנטנה לפני התחברות לאנטנה.
פעם כשהאנטנה מחוברת
פעם שהאנטנה מנותקת ןבמקומה מחברים נגד עומס שמדמה למשדר שיש לו אנטנה .
נגד העומס צריך להיות מתאים להספק המכשיר הנבדק .( יש פה כאלה שהמכשיר קשר שלהם מוציא כ 50 WATT
זה הרבה ...הרבה מאד ! ( ומיותר )
הספקים גבוהים יוצרים אין סוף בעיות .
נקודה נוספת שהיא מאד חשובה למי שעושה את הבדיקה יש להשתמש בכבל קצר נוסף ועל הכבל להיות באורך
שאינו נכנס לתהודה בחישוב הכבל שמחבר לאנטנה ובסה"כ ששינהם לא יהיו באורך הגל / חצי / רבע / אורך גל .
בתלונה על ביצועים חלשים של מכשיר קשר ( קליטה / שידור )
יש לבצע את הבדיקות האלה על הרכב
ואז לפרק את המכשיר מהרכב לחבר אותו לציוד בדיקה נוסף במעבדה לבדיקה מה רגישות הקליטה של המכשיר .
בהצלחה
איציק
ehudzeelim
26-09-23, 11:21
הרמונית אלו כפולות של אורכי הגל. הרמוניה ראשונה - אורך הגל. הרמוניה שנייה - כפולה של אורך הגל, הרמוניה שלישית - שלוש פעמים וכך הלאה.
לכל הרמוניה יש אונות שידור קצת שונות לפי סוג האנטנה.
בגדול - האנטנה הנכונה היא אורך גל.
יורדים גם לחצי ולרבע בכל מיני מקרים.
שמיל, שלמד אנטנות ומערכי אנטנות בתואר הראשון והשני לפני הרבה יותר משלושים שנה, ולא זוכר מזה כלום.תיקון קטן,
ההרמוניה היא כפולה של התדר ולא של אורך הגל, כלומר הרמוניה שניה היא חצי אורך גל, הרמוניה שלישית שליש מאורך הגל וכן הלאה..
לגבי ההרמוניות שהזכרתם פה, אני נוטה לחשוב שהתכוונתם להתאבכות גלים, שיכולה להתרחש בגלים הרמוניים, אבל גם בגלים לא הרמוניים, או הרמוניים מסדר גבוה (?)
גם אני חלוד.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
התדר הוא פונקציה של מהירות האור חלקי אורך הגל (במטר) ולכן אם ההרמוניה היא כפולה של התדר אז היא גם החלוקה של אורך הגל.
ההרמוניות בפועל הן הפרעות, הן יכולות להיות הפרעות עצמיות (אם הן גל חוזר) או הפרעות למערכות בתדרים של ההרמוניות.
ההתאבכות - ואתה בטח מתכוון לזו שהורסת ולא זו שבונה, יכולה להגרם או מגלים חוזרים או מהחזרים (למשל פגיעות בקירות או מבנים).
הדוגמא הכי טובה להתאבכות הורסת, עמדת ברמזור בעודך מאזין לרדיו, התקדמת טיפה ואין קליטה, אתה מתקדם טיפה והיא חוזרת.
שתי התופעות קורות והמטרה של מערכת מתוכננת ומתואמת היא שיהיו מינימליות כדי לקבל ביצועים מקסימליים.
יש תמונות של האנטנות ה'עבות'?
האם אנטנות אלו עבות וקצרות יותר מהאנטנות שאתה מכיר?
או שמדובר באנטנות בעלות אותו האורך רק עבות יותר?
איציק - 4X6ZH
26-09-23, 18:27
- - - Updated - - -
אלה אנטנות לתדרי HF
אנטנות רחבות פס מיועדות לתחום תדרים רחב
בדרך כלל בין 10 מטר ל 40 מטר אורך גל
כאשר יש צורך לשנות את התדר בין היום לילהhttps://www.airport-technology.com/wp-content/uploads/sites/14/2020/11/Barrett-2019-Auto-Tunning-HF-Antenna.jpg
טווח הקשר הוא מ עשרות ל אלפי קמhttps://www.barrettcommunications.com.au/wp-content/uploads/2017/04/2019-ATU-Commercial.png
מה שקישרת בתמונה הוא אנטנות עם מגן גומי/פלסטיק נגד התחשמלות.
יש גם כאלו שמזכירות את האנטנות פיברגלס הצבאיות שלנו, אבל קצרות יותר.
145049
תודה לכל המשיבים וליונתן שעדכן אותי שיש תשובות.
אני מוגבל בלהכנס לטאפלטוק אז בטח שאדוות, אורך גל וכו גדולים עלי.
קראתי בעיון ותודה למשיבים.
אנסה לחדד את שאלתי ובבקשה הסבר להדיוטות.
1. המכשיר שלי סיני אורגינל הרבה שנים ועובד טוב. אבל ממש לא מצוין.
2. אני עובד בתדרי הגיפאים
רוב הזמן על 1 ( תיכנתתי בעצמי על פי הרשימה המופיעה בגיפולוג ) ולעיתים 4 וזהו.
3. גם האנטנה סינית אורגינל באורך שנאמר לי לחתוך אותה.
4. אורך הכבל לא תוכנן לא נמדד ואינו ידוע.
5. ממוקם כאמור על הפגוש הקדמי בגובה מכסה מנוע.
ללא פלטה מחזירה מלמטה.
6. ההזנה ישירות מהמצבר עם כבלים בריאים. אין לי מושג חתך.
זה מה שקיים.
והשאלה היתה:
1. למה האוסטרלים נוסעים עם אנטנות עבות.
2. בגלל שמצאתי קפיץ של הוואסח עם גם אשים אנטנה עבה של הוואסח האוסטרלי ישמעו אותי יותר טוב?
מהתשובות מעלה אני מבין
שלגבי הקשר שלי כל הנקודות מעלה צריכות להבדק במחיר סביר אצל החבר של בועז בהרצליה.
והאנטנה האוסטרלית שהיא יפיפיה אינה מתאימה לתדרים שלנו.
הבנתי נכון ?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
boaz avrahami
26-09-23, 19:46
רות.
הבנת מצויין.
אם תפרט קצת ו/או אפילו שלח כמה תמונות של המכשיר מלפנים ומאחור יעזור טיפה ללמוד על הסידור.
מאוד ייתכן שמדידה עם מד יג״ע ( יחס גלים עומדים) של ביצועי האנטנה ישפכו אור על המצב.
מה האורך של האנטנה שלך מהבסיס לקצה?
אמור להיות סביב ה 17 סמ בלי לחשב כרגע.
יכול להיות שהחוט דפוק אפילו…
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
צור, תקבל כעובדה שלאוסטרלים יש אנטנות עבות, ולך יש את האנטנה שלך וזה לא באמת משנה העובי. רק האורך. לפחות ממה שאני מבין מהמומחים פה.
אם אתה מזדמן לאזור צאלים, אתה מוזמן לבדיקה תמורת חיוך.
boaz avrahami
26-09-23, 20:59
שוב הוכחה לאלו שטוענים שהאורך לא קובע [emoji4]
לגמרי קובע
אפרופו, יש תדרים שאיתם אפשר להקיף את העולם בהספקים מגוחכים ביחס למה שאתם מכירים. הבעיה שהם לא יעילים לטווחים נמוכים…
ויש אנטנות שממש לא נראות כמו איך שאתם מדמיינים שאנטנה אמורה להיראות.
החל בחוטים בלבד וכלה בכל מיני פטנטים יצירתיים מאוד.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אבל אתה לא מתאר מהם הקשיים בהם אתה נתקל. שומעים אותך לא ברור? הטווח לא מספק? אתה לא קולט? מה זה "לא מצוין"?
מה זה "מכשיר סיני", כמה ואט, מה הדגם.
איזו אנטנה? צילום שלה? "לחתוך לפי האורך שאמרו לי" זה אחרי מדידה? אלו הרבה פעמים אנטנות עם סליל פנימי, האורך המדוד לא בהכרח אומר שום דבר. ועוד ועוד ועוד.
אצלי למשל, הבעיה היתה בכלל במגעים של מעד או בקבינה רועשת שלא תאמה את סוג המיק'.
קיצור.
אתה צריך להיות הרבה יותר ספציפי בתיאור הבעיה שלך, ומה נעשה עד כה.
האם האנטנה האוסטרלית מתאימה לתדרים שלנו ?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אם אני מבין נכון, האנטנות העבות של האוסטרלים משמשות לתחום ה-HF (High Frequency)
לרוב, מדובר על 3MHz-30MHz, מדובר באורכי גל של בין 100 מטר ל-10 מטר.
בהינתן שאנטנה אידאלית מעל משטח אדמה (גג של אוטו, מכסה מנוע וכו') צריכה להיות באורך של רבע אורך גל, ברור לכל שזה לא פרקטי בעליל.
מגוגל קצר, אני מבין שחלק מהאנטנות הללו מאפשרות לעבוד בכל תחום התדר, למרות שהפרש האורך האידאלי בין התדרים בקצוות התחום צריך להיות פי 10 ולכן אני מניח שבחלק העבה של האנטנה ישנם גם רכיבים שיאפשרו 'תיאום' נכון, משמע שההספק שייכנס לאנטנה יידע גם לצאת ממנה. בנוסף לדעתי יש בחלק העבה, לפחות בחלק מהדגמים, אנטנה בצורת סליל שהאורך האפקטיבי שלה הוא מספר מטרים טובים ככה שתהיה התאמה לתדר.
האנטנות האלה לא מתאימות לתחומי התדר שמשתמשים בהם בארץ, ולכן תחפש את הפתרון הבא :)
היי צור.
אם אתה מעוניין לעשות בדיקה ליחס גלים עומדים ו/ או / גם האם האנטנה שלך תוהדת בתדרים הנכונים אתה מוזמן גם אלי (אזור יקנעם)
בכל אופן אני עם מקמ״ש VHF שמותקן ברכב משדר וקולט עד כ 120 קילומטר.
יש לי גם מקמ״ש HV מותקן ברכב.
אם תרצה נעשה בדיקה מדוקדקת לציוד...
בהצלחה
רועי
תודה.
ואפילו הבנתי מה שכתבת.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
5. ממוקם כאמור על הפגוש הקדמי בגובה מכסה מנוע.
ללא פלטה מחזירה מלמטה.
אם קצה האנטנה לא עובר את מכסה המנוע, זה סידור גרוע מאד.
הכי טוב, מרכז הגג.
בהצלחה
רענן
הנה חלק מהסיבות:
https://youtube.com/shorts/p7fmxeEk65E?si=ZhgCHK06IWGZ0VNS
רות.
הבנת מצויין.
אם תפרט קצת ו/או אפילו שלח כמה תמונות של המכשיר מלפנים ומאחור יעזור טיפה ללמוד על הסידור.
מאוד ייתכן שמדידה עם מד יג״ע ( יחס גלים עומדים) של ביצועי האנטנה ישפכו אור על המצב.
מה האורך של האנטנה שלך מהבסיס לקצה?
אמור להיות סביב ה 17 סמ בלי לחשב כרגע.
יכול להיות שהחוט דפוק אפילו…
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
בועז,
בהמשך להערה על 17סמ.
אם רוצים לשפר קליטה ושידור, לא עדיף חצי אורך גל או אולי אורך גל ( במקום רבע)?
boaz avrahami
05-10-23, 16:25
אתה שואל או אומר כי נדמה לי שאתה מכיר את התאוריה לפחות טוב כמוני אם לא יותר, לא?
אם יש מקום אז עדיף. האורך בהחלט קובע אבל זה לא אורך מקרי, יש לבצע מדידות התאמה.
צור קיבל הזמנה לעזרה ומדידה מחובב רציני באזור לא רחוק מביתו. אני משוכנע שהוא יצא משם עם השינויים הנדרשים או הכוונה מה לקנות בכדי לשפר אותם.
אני גם לשרותו במקרה הצורך רק כיום אעפ ששנינו מאותו המושב בבסיס גר יותר רחוק מרועי.
מי שרוצה להגיע למספרים בקלות הנה קישור למחשבון פשוט ברשת. אפשר להזין בו את התדר ולקבל את אורך הגל המלא או חלקי
http://www.csgnetwork.com/freqwavelengthcalc.html
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אתה פשוט קבעת שצריכה להיות לו אנטנה של 17 ס"מ, והרבה מאתנו ( שמשתמשים באותם התדרים) עם אנטנות ארוכות יותר.
לכן ניסיתי "לאתגר " את הקביעה הנחרצת.
עד עכשיו בכל השרשור, למרות שהשאלה נשאלה, אין תשובה מה בדיוק הבעיה ( טווח? איכות שמע? עוצמת שמע?).
אם זו בעיית טווח, המיקום וגודל האנטנה יכולים להיות משמעותיים וזה בהחלט כיוון לשיפור.
boaz avrahami
05-10-23, 18:08
השאלה בכלל היא: למה האנטנות של האוסטרלים עבות מאוד.
על הדרך צור התלונן וניסו לעזור לו לשפר את ביצועי הקשר שלו שלדעתו הם לא מספיק טובים.
הדיון לא חייב בגיפולוג להיות ממוקד דווקא על השאלה של פו״תש כידוע.
אנחנו כבר ניקח אותו לטיול בלי מימיה וכובע…
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
השאלה בכלל היא: למה האנטנות של האוסטרלים עבות מאוד.
על הדרך צור התלונן וניסו לעזור לו לשפר את ביצועי הקשר שלו שלדעתו הם לא מספיק טובים.
הדיון לא חייב בגיפולוג להיות ממוקד דווקא על השאלה של פו״תש כידוע.
אנחנו כבר ניקח אותו לטיול בלי מימיה וכובע…
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אני חושב שהסרטון שדורון שם מסביר את זה יפה מאוד.
ובקיצור,
האוסטרלים עובדים בתדרים אחרים, והאנטנות ( וההתקנות) שלהם לא רלוונטיים עבורנו.
עד עכשיו בכל השרשור, למרות שהשאלה נשאלה, אין תשובה מה בדיוק הבעיה ( טווח? איכות שמע? עוצמת שמע?).
אם זו בעיית טווח, המיקום וגודל האנטנה יכולים להיות משמעותיים וזה בהחלט כיוון לשיפור.
טווח, איכות קליטה ועוצמת שמע (אם זה רק עניין של הקליטה ולא עוצמת הרמקול) הם בדיוק אותו דבר.
בסוף יש מאזן ערוץ שכולל את הספק המוצא, שבח האנטנות (שידור וקליטה) והאיבודים בערוץ (שקשורים לטווח, כבלים וכו').
כדי לקבל איכות גבוהה יותר, או עוצמת קליטה או להגדיל את הטווח צריך שבח והספק שידור טובים יותר או פחות הפסדים.
כמובן שרגישות המקלט גם משחקת פונקציה. אבל בהנתן הספק מוצא ורגישות מקלט זהים בכל האופציות, השיפורים היחידים
הם שבח האנטנה והפסדים על הקו שזה אומר מחברים וכבלים.
הבעיה עם אנטנות בשבח גבוה זה בדיוק מה שמוסבר בסרטון של בועז, אלומה צרה יותר טובה יותר בנידנודים או שיפועים. הצד השני
נמצא מחוץ לאלומה ואז בפועל השבח משמעותית יותר נמוך וזה יכול להיות 3db אבל זה גם יכול להיות 30dB.
באופן עקרוני כאשר אין לך חסימות (וזה כולל גבעות, עצים, מבנים וגם עקמומיות כדור הארץ) כל 6dB (שזה פי 4 בהספק)
יתנו לך פי 2 בטווח.
אנטנה באורך של אורך גל תתן שבח יותר גדול מאשר חצי או רבע אורך גל, אבל האלומה תהיה צרה יותר. לפעמים בונים אנטנות מכמה אלמנטים יחד (הם בד"כ מחוברים עם קפיץ/סליל ביניהן). אם האנטנה נמצאת על משטח מתכת מספיק גדול (Ground Plane( האלמנט התחתון יכול להיות חצי באורכו ויתן אפקט מלא. כלומר רבע אורך גל יהיה כמו חצי אורך גל וככה אפשר לעשות אנטנה יותר קצרה. כאשר התדר נמוך זה יכול להיות משמעותי באורך. אנטנה שתוכננה ככה ולא תהיה על הגג או במרכז מכסה המנוע תתפקד פחות טוב.
הסיכום שלי.
שאלה:
למה האוסטרלים נוסעים עם אנטנות עבות
תשובה
שיטת שידור ותדר שונים מהארץ ומספק טווח הרבה יותר ארוך.
שאלה
זה יעבוד על התדר שאנו עובדים בארץ
תשובה
לא
שאלה לא רלונטית
למה לא שומעים אותי היטב
תשובה מצדיק באתר
תבוא אבדוק ותקבל תשובה
באתי שתיתי קפה קיבלתי שעור נהדר חבר נפלא ותשובנ להחליף אנטנה שהיא פג תוקף
לזמנים טובים יותר
רות סוף.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
הסיכום שלי.
שאלה:
למה האוסטרלים נוסעים עם אנטנות עבות
תשובה
שיטת שידור ותדר שונים מהארץ ומספק טווח הרבה יותר ארוך.
שאלה
זה יעבוד על התדר שאנו עובדים בארץ
תשובה
לא
שאלה לא רלונטית
למה לא שומעים אותי היטב
תשובה מצדיק באתר
תבוא אבדוק ותקבל תשובה
באתי שתיתי קפה קיבלתי שעור נהדר חבר נפלא ותשובנ להחליף אנטנה שהיא פג תוקף
לזמנים טובים יותר
רות סוף.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
מה זה אנטנה עם פג תוקף? מה יש בה שיכול לפוג?
Sent from my KB2003 using Tapatalk
מה זה אנטנה עם פג תוקף? מה יש בה שיכול לפוג?
Sent from my KB2003 using Tapatalk
בד"כ קורוזיה.
במגעים ופני השטח של האנטנה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.