צפייה בגרסה מלאה : חשבון נפש ושחיטת פרות קדושות (?) היילקס עם IFS באמת מוקצה?
באוירת ימי חשבון הנפש
עלתה הצעה מעניינת להיילקס עם ifs. למה?
כי תודה לאל יש משפחה.
רוצים לטייל יחד לא רלוונטי בסמוראי לצאת משפחה לכמה ימים
(אל תנסו לשכנע זה לא הנושא).
היילקס רב סרן זו הבחירה הטבעית והרגשית. לא מוצא אחת ראויה.
ואז עלתה איזו הצעה ל2001 שלכאורה עונה על כל הקריטריונים של מה שראיתי רב סרן לא ענו עליהן.
בשניה הראשונה פסלתי.
אחכ חשבון נפש של למה בעצם לא?
זוכר שהיה איזה שרשור מתיש ועתיק בנושא.
אבל התבגרנו התקדמנו וחוץ מחנן דורון ואיציק (רוצים למכור? אשמח לה"פ)
רוב מסוקסי האתר התברגנו ועברו לIFS בתצורה או מותג אחר. וסביר להניח ישנן תובנות אחרות.
אז למה בעצם לא היילקס 2001?
דים קדמי 7.5 IFS ולא סרן ו... זהו?
המטרה בטיולים עם המשפחה לא לעשות עבירות סטייל עדשה. למה? זה לא הקטע שלהם.
אבל כן טיולי מדבר חוויות עבירות מבלי לשבור את האוטו בזדון.
יש נעילה אחורית מקורית.
אפשר להזמין קיט הגבהה 2-2.5"?
צמיגים במידת מקור 205/16 אפשר להגדיל ל 31 חוקית? הפרונט יחיה עם זה בשלום?
המנוע כמו של הרב סרן אבל עם הטורבו. שידרוג.
אבל לא מתקדם עם המסילה המשותפת המוצצת עוד יתרון לשנתון.
הקבינה גדולה ומודרנית יותר.
אז למה בעצם לא?
מה אני מפספס פה?
RoyiBaum12
26-09-23, 18:33
לפי מה שאתה מתאר זה נשמע בהחלט אופציה לא רעה.
מה שכן כמו בשרשור שפרסמו פה לא מזמן אודות ההילקסים החמידים(93-97) אני מאמין שגם רכב כזה הוא בעל פוטנציאל גדול להיות בור,וחייב להשקיע בבדיקה שלו לעומק.
ומעבר לזה,אני מאמין שהוא סוס עבודה לפחות כמו קודמיו ושמו הולך לפניו ככה שאם באמת מה שמצאת שמור ובמצב טוב ויעבור את הבדיקה המעמיקה...אני אישית הייתי הולך על זהלפי תיאור השימוש.
מה כן,מתלה קדמי כזה הוא מעט מוגבל יותר,אבל עדיין יש בו פוטנציאל.
זה השנקל שלי בנושא[emoji108] חג שמח
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
הבעיה איתו היא:
א. לך תמצא אחד שמור
ב. את אותה עבירות ביותר נוחות תמצא בsuv מאותם השנתונים, עם סיכוי הרבה יותר טוב למצוא רכב שמור.
אם אתה איש של טנדרים,
אז שכח ממה שרשמתי.
הבעיה איתו היא:
א. לך תמצא אחד שמור @@ כנראה יש מפה עלו ההרהורים
ב. את אותה עבירות ביותר נוחות תמצא בsuv מאותם השנתונים, @@ אבל משמעתית יותר יקרים עם הרבה יותר מחשוב=תקלות ונדירים הכלים השמורים הידנייים!! ועם סיכוי הרבה יותר טוב למצוא רכב שמור.
אם אתה איש של טנדרים,@שמע טנדר זה טנדר. עדיין לא הזדקנתי לSuv.
אז שכח ממה שרשמתי.
התגובות בהודעה.
זה ה'דור האבוד' של ההיילקס.
מוטות פיתול... מוגבלים וקופצניים.. מרווח גחון קטן מתחת לתיבת העברה.. קבינה קטנה יחסית לויגו....
מצד שני זה הטנדר של פעם מבחינת המבנה והמנוע - כלומר אותו סוס עבודה ותיק וטוב.
מצאת אחד שמור ויפה? אשריך. זה טנדר מבוקש מאוד. עכשיו נשאר לך לבדוק עם שאר בני המשפחה אם זה ראוי למאכל.
אסף.
באותו מחיר של היילקס 01 תמצא כנראה האנטר 2007-8.
אחד ידני טוב יהיה ראוי יותר כרכב טיולים משפחתי
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
באותו מחיר של היילקס 01 תמצא כנראה האנטר 2007-8.
אחד ידני טוב יהיה ראוי יותר כרכב טיולים משפחתי
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
מעניין למה...
בעצם לא כל כך מעניין, כי האנטר זה פח אשפה שלא הייתי נוגע בו ובטח לא ממליץ לאחרים להחזיק האנטר בתור רכב טיולים.
לא חדש , ובטח לא ישן, לא אוטומטי ואפילו לא ידני.
גילוי נאות - מעולם לא היה האנטר בבעלותי, אבל נסעתי בהם מספיק וטיפלתי במספיק האנטרים כדי לדעת בדיוק מהם.
כולל מגנום, טריטון וקינג - כולם אותו דרעק.
בברכה, טושי
התגובות בהודעה.
אני באמת לא חושב שיש בהם יותר תקלות. בטח שלא תקלות "מחשוב".
אז אני החזקתי האנטר ובחברים שמטיילים איתי יש עוד שני האנטרים כולם נוסעים ומטיילים מצויין.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
זה ה'דור האבוד' של ההיילקס.
מוטות פיתול... מוגבלים וקופצניים.. מרווח גחון קטן מתחת לתיבת העברה.. @@קיימים פיתרונות אפטר מרקט לעניין? אפשר להגביהה ב2" ?קבינה קטנה יחסית לויגו....ויגו זה אחחה אבל יש מסילה משותפת וחבר אוכל עם זה חרא.... ובכלל אנחנו מחפשים פשטות תסתכל על הצד השני זו קסינה משופרת ביחס לרב סרן
מצד שני זה הטנדר של פעם מבחינת המבנה והמנוע - כלומר אותו סוס עבודה ותיק וטוב. עכשיו אתה מדבר בראש שלי
מצאת אחד שמור ויפה? אשריך. זה טנדר מבוקש מאוד. עכשיו נשאר לך לבדוק עם שאר בני המשפחה אם זה ראוי למאכל.
זה רכב שרוב ועיקר יעודו זה לטיולים ושטח. לה יש את הדיילי שלה. לי יש את הצמוד מהעבודה. טיולים היא תשב בקבינה ותזרום תאהב לא תאהב היא בדעת מיעוט בכל מקרה אם נהייה דמוקרטיים בקבלת ההחלטה.
אסף.
יש אקזמפלר שעונה על התיאור שמור
מםה כל החשיבה האחרת.
בגרנות (תאגיד קיבוצי חקלאי, משהו כזה) החזירו הרבה (לא יודע כמה אבל מעל 10) מיצובישים שעובדים יום יום באבוקדו בגלל תקלות טכניות מוזרות וחוזרות, העבירו את כולם להיילקס
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
בסופו של יום יש שלושה חברים שמטיילים עם כזה (דיזל מכני) ומרוצים.
צמיגים 31 זה לא פשוט להכניס (חפש מה ששיינר כתב על זה), ועל הרישום אני כבר לא מדבר (נהיה כמעט בלתי אפשרי)
אסף.
אני על היילקס 98 (הדגם הראשון מהדור האבוד כפי שאסף הגדיר), אצלי בערך 20 שנה.
משופר יותר, או משופר פחות, מערכת המתלים והמנוע נשארו כמעט מקוריים.
מאחורה הוחלפו סט עלים ומקדימה הוחלפו מוטות הפיתול, שניהם לתוצרים חסונים וצעירים יותר.
ו… עברתי לגלגלי 31.
1. כל מה שכתבו על המנוע של השנתונים האלו נכון - זה טרקטור עצלן - אבל עם המון כח ב-Low.
על כל משמעויות החוסר כח בנסיעה מנהלתית, הוויברציות והרעש.
אם זה לא מרתיע אותך - המנוע טורבו הכי טיפש, פשוט ואמין אחרי האטמוספירי של שנות ה-90.
2. מערכת המתלים הקדמית (IFS) אכן מוגבלת במהלך לעומת סרנים על עלים.
קיט הגבהה של הרכב דורש הנמכה של הביצה הקדמית על מנת להימנע מזוויות ציריות קיצוניות.
יש קיטים (לא יקרים) שכאלה באינטרנט ואחד שאפילו הסתובב פה בפורום למכירה - מודה שמעולם לא היה חסר לי גובה ברכב עם SPOA (Spring Over Axle).
3. נקודת התורפה של הרכב היא אכן הגחון.
לעומת כלים חדשים יותר, מכלולי הגיר והטרנספר בולטים מתחת לקו השלדה ולאחר התקנת מיגון מתאים אכן נראים כנטע זר לעומת כלים מודרניים בהם המכלולים מותקנים גבוה ומוגן.
לסיכום:
הצדקה של לפני 20 שנה כשיכולתי לבחור בין מודל 97 למודל 98.
• אני (ואולי אנחנו) מבלים למעלה מ-90% מהנסיעות על הכביש בדרך לטיול ובדרך חזרה מהטיול.
הוויתור על מהלכי המתלה היו הגיוניים לפני 20 שנה בעבור עוד קצת נוחות על הכביש (וזה באמת קצת).
• אופי הטיולים שלי (בטח לא של כולם) השתנה לאורך השנים ממעלות מאתגרים בוויליס פתוח לטיולי ״מסעות״ או ״Overlanding״ כמו שהצעירים אוהבים להגדיר - מהלכי המתלה הם לא הפונקציה המובילה בטיולים שלי.
לי טוב עם הבחירה של לפני 20 שנה אבל היום…
תקנה את הרכב הכי חדש שאתה יכול להרשות לעצמך.
הכי נח לנסיעות הארוכות, הכי אמין בטכנולוגיה.
אם זה אומר לוותר על לעיסת סלע מסויים באיזה מסלול או שימוש בכננת או חבר, רחמנא ליצלן, So Be It.
תסתכל על המכלול הגדול שמתאים לאופי הטיולים שלך, תוותר בקטנות, תרוויח בגדולות.
גילוי נאות,
גם רכב טיפש, עצלן ועם מהלך מתלה מוגבל, מעולם לא פגשתי מכשול שלא עברתי.
אני לא גיבור, או שעבדתי קשה בשטח, או שנעזרתי בחברים, או שפשוט נסעתי מסביב [emoji16][emoji16][emoji16]
זה לא הרכב להתנפץ איתו על מעלות - אלא אם זה מה שאתה מחפש [emoji1787][emoji1787][emoji1787]
97 ומטה משופר עם סרנים… זו כבר הרפתקאה אחרת [emoji16]
ehudzeelim
27-09-23, 09:02
לפי מה שאתה מתאר זה נשמע בהחלט אופציה לא רעה.
מה שכן כמו בשרשור שפרסמו פה לא מזמן אודות ההילקסים החמידים(93-97) אני מאמין שגם רכב כזה הוא בעל פוטנציאל גדול להיות בור,וחייב להשקיע בבדיקה שלו לעומק.
ומעבר לזה,אני מאמין שהוא סוס עבודה לפחות כמו קודמיו ושמו הולך לפניו ככה שאם באמת מה שמצאת שמור ובמצב טוב ויעבור את הבדיקה המעמיקה...אני אישית הייתי הולך על זהלפי תיאור השימוש.
מה כן,מתלה קדמי כזה הוא מעט מוגבל יותר,אבל עדיין יש בו פוטנציאל.
זה השנקל שלי בנושא[emoji108] חג שמח
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
ומעבר לזה,אני מאמין שהוא סוס עבודה לפחות כמו קודמיו ושמו הולך לפניו ככה שאם באמת מה שמצאת שמור ובמצב טוב ויעבור את הבדיקה המעמיקה...אני אישית הייתי הולך על זהלפי תיאור השימוש.
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
1+
לדעתי הדור הזה זה ה-היילקס, המתאים ביותר לטיולים שאינם טיולי עבירות והאחרון שעדיין שומר על פשטות ואמינות האגדתיים.
Sent from my 22120RN86G using Tapatalk
כבעל גמל 97 פרטי שנסע ועבד במקביל על הדגמים החדשים יותר, עד לויגו, לא, אתה לא טועה בהתייחס למה שאתה מחפש.
ע״ע מה ששיינר כתב, וטיילתי עם הרכב שלו עם הבעלים הקודם טרום הדיגום ושיפור, ועברנו באותם המסלולים.
הדגמים האלו היו רכבי הגד״ש שלנו, ורכבי מנהלות בצבא, עם הרבה החלפת נהגים, והציגו עמידות טובה בהחלט.
הקבינה ארוכה יותר בכ-10סמ, זה קצת יותר מרווח מאחור, אם קהל היעד הוא ילדים, זה ממש זניח.
הרכב הגיע עם כסאות קדמיים טובים יותר מהשנתונים הקודמים (אם עדיין ברכב, צריך לראות שעדיין סבירים).
אצלי יש את הכסאות האלו מקורי מהחברה, כנראה בגלל שהגמל מסוף 97 אז היה ערבוב דיגום.
מנוע טורבו זה בהחלט שדרוג לקטעים המנהלתיים, לא שזה נהיה מטוס, אבל זה בהחלט יותר נעים.
אם יש משהו אחד שהייתי משנה בדגם עם הסרן חי זה המנוע, ואולי הייתי צריך לעשות את זה מזמן כשהיו מנועי טורבו טריים.
עד כמה שזה יישמע מוזר (אולי), הדגם עם הסרן חי בניתוק מוט מייצב קדמי בשטח נוסע שוטף יותר מהמתלה הנפרד, אבל כמו שנאמר, לרכב טיולים זה לא מגבלה בשום צורה (לדעתי ההשוואתית).
צמיגי 31 זה יתרון גדול, ממש משנה מציאות ביחס לצמיג הצר המקורי, בכל מצב.
המפתח לדעתי הוא סבלנות לאתר רכב במצב סביר+ שאפשר להתחיל לטייל איתו לאחר יישור קו, וכבסיס לבנייה איטית כרכב טיולים בהתאם לצרכים שלך.
דווקא בגלל הילת הסרן החי, הדגמים האלו עד לויגו, פחות מבוקשים, ועברו פחות התעללות מכנית של משפרים ״יודעי דבר״ בעיניי עצמם.
הילקס 2001 צעיר רק בארבע שנים מהילקס 97.
שניהם בני יותר מעשרים שנה ואכלו את אותו החרא.
צריך להתייחס לרכב ספציפי באופן פרטני ואין מה להסיק מסקנות ממודעת מכירה ביד 2.
מנוע 2LT הינו מנוע פשוט ומוצלח, אבל בדגמי 98-01 יושב בצורה לא מוצלחת.
טורבו קטן מידי , רדיאטור קטן מידי במקור, שסתום egr, והרבה פיקוד חשמלי וצנרת ואקום שמתנתקים עם השנים.
דווקא מנועי 2LT של הייאס או סרף מיבוא שהושתלו בהילקס עד 97 ועברו שיפור במערכת הקירור יש סיכוי שיעבדו טוב יותר.
מנוע 2KD מסילה משותפת מ 2002 (וגם אחיו הגדול 1KD מ 2001) הינו מנוע אמין ומוצלח. מאד.
הגיע במקור בכל דגמי הילקס , הייאס ופראדו 2001-2015.
15 שנה אותו מנוע ללא שינויים מהותיים.
חסרונות - מערכת דלק רגישה לדלק מלוכלך.
מערכת חשמל ומחשוב שרגישה למכונאים טמבלים.
בדגמים מ 2010 כשהתווסף DPF נהיו עוד בעיות.
כשיש תקלה החלקים יקרים.
יתרונות - חזק משמעותית מהמנועים הישנים, ניתן לשיפור בקלות (תוכנה) , נפוץ מאד, תחזוקה קלה יותר (רצועה ראשית אחת, טיימינג נגיש), דיאגנוסטיקה בעזרת מחשב.
על מתלה קדמי נפרד ומתלים בכלל - בהמשך.
בברכה, טושי
הילקס 2001 צעיר רק בארבע שנים מהילקס 97.
שניהם בני יותר מעשרים שנה ואכלו את אותו החרא.
צריך להתייחס לרכב ספציפי באופן פרטני ואין מה להסיק מסקנות ממודעת מכירה ביד 2.
מנוע 2LT הינו מנוע פשוט ומוצלח, אבל בדגמי 98-01 יושב בצורה לא מוצלחת.
טורבו קטן מידי , רדיאטור קטן מידי במקור, מה התחליפי שאפשר להגדיל אותם ולשפר תפוקת מנוע מבלי לגרוע מהאמינות והעמידות המקורית? שסתום egr, מנתקים :-(והרבה פיקוד חשמלי וצנרת ואקום שמתנתקים עם השנים.
דווקא מנועי 2LT של הייאס או סרף מיבוא שהושתלו בהילקס עד 97 ועברו שיפור במערכת הקירור יש סיכוי שיעבדו טוב יותר.
מנוע 2KD
על מתלה קדמי נפרד ומתלים בכלל - בהמשך.
בברכה, טושי
תודה.
[
לטעמי שווה להתאמץ ולקנות ויגו 2006 על פני קדם-ויגו 2005.
הויגו עם קבינה מרווחת ועדיפה משמעותית וגם ארגז גדול בהרבה, ולרכב טיולים משפחתי זה מאד חשוב. מבחינה מכאנית, הסרן האחורי אותו דבר - אבל הסרן והמתלה הקדמי הרבה יותר חזק ומוצלח. ממש הרבה יותר. מבחינת מנוע ואמינות אין הבדל גדול. גם לא מבחינת הספק (100 כ"ס, עד שהוסיפו אינטרקולר ב2007-2008 ואז זה קצת יותר).
עכשיו יגידו גם זה ישן וגם זה, אם אתה מוצא 2004-2005 שמור עם קילומטראז' נמוך - ברור שזה עדיף על ויגו שחוט. אבל שני הדגמים האלו והיילקסים בכלל הם כלים נפוצים בארץ יותר מכל טנדר אחר, ושורדים יותר בכל שנתון. ויש גם כאלו מידיים פרטיות ושמורים - בטח יותר מכל דבר אחר. ולכן אני כן הייתי מחליט בדיוק איזה דגם אני רוצה, איזה שנתון, מתביית עליו ולא משחרר עד שאני מוצא. זה בדיוק מה שאני עושה כל פעם שאני קונה רכב וזה עבד לי גם עם כלים הרבה יותר נדירים.
מחזק את מה שנמרוד כתב, עם תיקון קטן.
ויגו 06-07 הכי פחות מוצלח במשפחת טויוטה.
לא שהוא לא טוב, פשוט פחות טוב.
אלו שנתונים שיוצרו בדרום אפריקה עם כל מיני חלקים של בוש וכל מיני חלקים "לא יפניים".
גם המנוע 2.5 ליטר 2kd בגרסת 102 כ"ס, שבהחלט מספק בהילקס עד 2005, מרגיש קצת חלש בויגו השמן יותר
לכן בעיני עדיף להתמקד בויגו 2008-9, תאילנדי, 120 כ"ס בדגם הידני, או ללכת על המנוע הגדול יותר עם גיר אוטמטי (על כל חסרונותיו) .
הכי טוב זה ויגו 3 ליטר מוסב לגיר ידני , עם סרנים ויחסי העברה של המנוע הקטן.
וזה כבר פרוייקט של מאה אלף שח +.
בברכה, טושי
,סליחה על ההסטה והחזרה על המנטרה שלי.
תסתכל כמה אוטו אתה מקבל ועם כמה תוספות במחיר דומה:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/127838-%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8-2004-%D7%90%D7%A8%D7%95%D7%9A-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98?p=1 036326#post1036326
הוצאות אחזקה? כתלות במצב הרכב.
ויכול להעיד מיד ראשונה שעלויות אחזקה של דיסקברי מאותן שנים גם הרבה יותר זולות אפילו משל הטרופר.
רק שלצערי בעלי דיסקו קצת עפים על עצמם במחירים.
נמרוד וטושי
ויגו מותח את התקציב א?ל בסדר. ה?עיה אם תהיה בעיה ניח כמו שיש לאסף. חתיכת לקרד משתקת שתנגוס באין תקציב.
,סליחה על ההסטה והחזרה על המנטרה שלי.
תסתכל כמה אוטו אתה מקבל ועם כמה תוספות במחיר דומה:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/127838-%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8-2004-%D7%90%D7%A8%D7%95%D7%9A-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98?p=1 036326#post1036326
הוצאות אחזקה? כתלות במצב הרכב.
ויכול להעיד מיד ראשונה שעלויות אחזקה של דיסקברי מאותן שנים גם הרבה יותר זולות אפילו משל הטרופר.
רק שלצערי בעלי דיסקו קצת עפים על עצמם במחירים.
ראיתי את המודעה.
פייר. מאוד מפתה. הציווד ההשקעה וההחזקה הארוכה אצל בעלים "משלנו" שסביר עם סטנדרטים שונים מהמקובל.
מה גורם להיסוס? הגיר באוטומט. המוניטין של המנועים. העדר נעילה אחורית.
מה באמת התקציב?
30-35
מעבר לזה עד גבול ה 50-55 ידרוש אופרציות ששוה לי להשקיע בשבילן רק אם יש סיבה סופר מוצדקת לעניין.
כרגע הרצון ברכב שטח משפחתי זה נטו רצון. לא צורך ברכב ועל הדרך יהיה לשטח.
יש לנו רכבי דיילי (אין אפשרות לאיחוד רשויות וכו).
יש סמוראי שממתין לרענון ושידרוג משמעותי כדי להיות לועס סלעים ומעבר.
אבל זה לא יהיה רכב לטיול משפחתי מעבר לטריטוריה הקרובה.
ועד שהוא יהיה גמור הולך ליבוד הרבה זמן משפחה יקר שלא מתממש. תקוםת הטיולים ממש מתחילה וחבל.
טיולים משפחתיים מהגדרתם בם לא לקחת את הרכב (וסבלנות)נוסעיו לקצה בזמן שהנהג מתענג על מלחמה במעלה אתגרי טכני סופר פרמיום דה לקס או לעיסת סלעים איטית. מדבר שלווה בוץ. פריחות זרימות טכני הגיונמ בקיצור כל מה שלא אקסטרים
לא התחברנו לטויוטה? נמכור.
די בטוח שהיא סחירה יותר מכל suv.
אהה בעצם אתה שואל בגלל הכיוון לויגו.
כמו שרשמתי מעדיף טיפש מכאני זול לתחזוקה ותיקון גם אם טיפה יותר עצל.
מאשר תקלת חדשנות מוצצת.
הרכב אמור להיות ברמת הייעוד טיולים נטו. לא דיילי.
אלא אם אחליט מיוזמתי להתנייד איתו
30-35 באמת לא מספיק לויגו טוב. לדעתי בתקציב הזה הכיוון שבחרת הכי נכון. בהצלחה!
30-35 באמת לא מספיק לויגו טוב. לדעתי בתקציב הזה הכיוון שבחרת הכי נכון. בהצלחה!
תודה!
כמה אתה מדבר... חשבתי שעד עכשיו כבר תעלה תמונה של היילקס בחניה....
אסף.
אני לא חושב שיש בארץ רכב ב 30-35 אלף שיהיה גם נח לטיולים משפחתיים, גם במצב טוב גם אמין מבחינה מכנית.
נראה לי הרקסטון של מוטי הכי קרוב.
מזכיר לי שכשרציתי להתחתן חיפשתי דוגמנית בת 19, עם תואר שני, מנגנת פסנתר 15 שנה , עם אבא עשיר - ושתרצה אותי...
.
בברכה, טושי
דיסקו 1
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
תתחדש תומרhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20230929/a27f80031bfd7aca8edadab0517482cb.jpg
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אני מבין שבמסגרת חשבון הנפש , כל הפרות הקדושות נשחטו, הסכר נפרץ, הרסן על המקלדת הותר , וזה הפך לשרשור הצעות ביזאריות של עגלות יד 2.
וואללה כבר עדיף הילקס 01 סטנדרטי...
בברכה, טושי
עדיף הילקס 01 סטנדרטי...
בברכה, טושי
הינה דעה מוצקה ברורה וחדה ככה אני אוהב ;-)
מתי עולה הפרק הנוסף שלך על מתלים בולמים מוטות פיתול וכו?
עבר מספיק זמן...
צחי בהמה גדולה לא מתאים לי לא בוייב ולא להתנהלות.
מוטי טויוטה
30-09-23, 23:22
כמה אתה מדבר... חשבתי שעד עכשיו כבר תעלה תמונה של היילקס בחניה....
אסף.טוב על משהו אחד אנחנו מסכימים.
טושי, הצעתי לו את הרכב ושיצטרף אלי לטיול בחוהמ. הבחור רוצה היילקס וזה יגמר שם
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
הילקס 2001 צעיר רק בארבע שנים מהילקס 97.
שניהם בני יותר מעשרים שנה ואכלו את אותו החרא.
צריך להתייחס לרכב ספציפי באופן פרטני ואין מה להסיק מסקנות ממודעת מכירה ביד 2.
מנוע 2LT הינו מנוע פשוט ומוצלח, אבל בדגמי 98-01 יושב בצורה לא מוצלחת.
טורבו קטן מידי , רדיאטור קטן מידי במקור, שסתום egr, והרבה פיקוד חשמלי וצנרת ואקום שמתנתקים עם השנים.
דווקא מנועי 2LT של הייאס או סרף מיבוא שהושתלו בהילקס עד 97 ועברו שיפור במערכת הקירור יש סיכוי שיעבדו טוב יותר.
מנוע 2KD מסילה משותפת מ 2002 (וגם אחיו הגדול 1KD מ 2001) הינו מנוע אמין ומוצלח. מאד.
הגיע במקור בכל דגמי הילקס , הייאס ופראדו 2001-2015.
15 שנה אותו מנוע ללא שינויים מהותיים.
חסרונות - מערכת דלק רגישה לדלק מלוכלך.
מערכת חשמל ומחשוב שרגישה למכונאים טמבלים.
בדגמים מ 2010 כשהתווסף DPF נהיו עוד בעיות.
כשיש תקלה החלקים יקרים.
יתרונות - חזק משמעותית מהמנועים הישנים, ניתן לשיפור בקלות (תוכנה) , נפוץ מאד, תחזוקה קלה יותר (רצועה ראשית אחת, טיימינג נגיש), דיאגנוסטיקה בעזרת מחשב.
על מתלה קדמי נפרד ומתלים בכלל - בהמשך.
בברכה, טושיאגב טושי... ביטול egr ב 2lt
מפשט את המצב בגזרת הצנרת והאביזרים באופן משמעותי, לא?
(וממילא התרומה שלו בתחום האויר הנקי הוא רק בשיוט ללא מאמץ כלומר אף פעם כמעט בטנדר עם הספק דו ספרתי)
יש לי זכרון מרוחק על היילקס כזה + פירוק egr + פירוק מוחלט של המחשב + ממסר מצתי להט במקום המחשב.
אסף.
אכן, ביטול egr ממש מתבקש ולא מסובך לביצוע.
אבל , ראיתי מספיק הילקס עם בלגאן שלם בצינורות ואקום לegr, ואקום למזגן, בוסט למשאבת הזרקה ובוסט לחיישן גידוש .
גם הפיקוד החשמלי של הegr וטיימר מצתי הלהט נוטה להתבלגן ולהתערבב עם השנים
תוסיף קצת איתורן, ברז דלק ואזעקה ישנה ויש חגיגת חשמל...
הפתרון כמובן הוא ניקיון יסודי של כל הסרחים וצמצום המערכת למינימום הכרחי בצורה תקינה.
בברכה, טושי
עם או בגלל כל הבלגאן שיש הסתדרו הכוכבים וההפוגה וקפצתי לראות את ההילקס בעין.
עוד לפני שירדתי מהרכב הגג היב נראה לי מוזר...
כשהתקרבתי הבנתי למה. "הנכדים פעם אחת עלו לי על הגג אבל לא בעיה תן לזה כמה מכות זה חוזר"...
דפיקות קטנות ומרגיזות על כל הבודי לא קריטיות אבל תורמות לתחושה לא נעימה.
הצצה מתחת לרכב מגלה שכל המנוע מצופה בשמן. הצצה מתחת למכסה מנוע מראה מנוע יבש למעלה ורטוב ממכסה השסתומים ומטה
"היה במוסך סידרו את כל הנזילות" עוד פרט שלא נאמר בשיחה המקדימה.
הרכב מניע בנגיעה. סוחב כמו שהיילקס סוחב סיבובון קצר ממש קצר וחוזרים לחניה.
שוב הצצה יותר מעמעקה מתחת לרכב כמו שהרדשתי בנסיעה כל מע המתלים חייבת החלפה/רענון עמוק.
המגן גחון מסתיר בצורה יפה מאוד נזילת שמן משמעותית מהמנוע הכל שם רטוב ונוזל.
טלפון למןסכניק "שסידר את הנזילות ונתן אחריות" מסביר שזה מנוע ישן וחייב לנזול וזה מה שיש ועכשיו ניזל פחות ובלה בלה בלה...
המוכר מתעקש על המחיר. אני גם ככה מבואס (הגג כוסאמק הגג!!! והמנוע שמרגיש לנדרובר) אומר תודה אבל לא תודה.
המוכר מרגיש לא בנוח ומסנן תחשוב על זה תן לי לבדוק תחילת שבוע מה אפשר לעשות ונראה.
נפרדנו ברגשות מעורבים.
מחפש אלטרנטיבות שפויות.
תומר אתה לא חדש פה או בעולם שנקרא רכב 4x4 ישן ועכדיו תוסיף למשוואה שאתה מחפש רכב שבדרכ היה רכב עבודה וכנראה תוחזק במינימום עלות מול מקס' תועלת.
לא כולם אסף, נמרוד או אני זורמים על טנדר כרכב שטח חדש יחסית וימיומי, הרוב רוצים suv שיהיה נוח ומפנק ולכן למצוא אקזמ0חר מתוקתק זה קשה ושמוצאים צריך לחטוף.
לדעתי תעבור הלאה, קח את הזמן ותפתח את הראש לשאר האופציות בשוק. כרכב טיולים הן יהיו לא פחות טובות.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
מחפש אקזמפלרים שצריך לחטוף. במיוחד כאלה שעוברים בן חברים...
והראש פתוח. במגבלות בגלל זה רשמתי מחפש אלטרנטיבות שפויות.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.