צפייה בגרסה מלאה : כיצד להיערך כחברה למעבר לרכבים חשמליים?
היי,
קראתי את רוב השרשורים, כל מה שחנן כתב, מה ששאל אריאל לגבי טעינה ביתית וגם לגבי האפליקציות הנדרשות אבל אני צריך את עזרתכם לעשות סדר, הפעם לא כמשתמש בודד אלא כחברה המספקת רכב חשמלי ככלי עבודה לכוח האדם שלה.
נקודות המוצא הן:
1. בעל רכב צמוד בחוזה ליסינג מחליף רכב בעירה פנימית ברכב חשמלי שווה ערך (הרכבים כיום הם פיגו 3008/5008, יונדאי טוסון, סקודה אוטביה בין 160 ל200 אשח) סה"כ כ 8 רכבים, חלקם משרד - בית (ממוצע ק"מ שנתי כ20אקמ) , חלקם בית - משרד-לקוח (ממוצע ק"מ שנתי 45-60 אקמ)
2. בחברה יש חנייה פרטית, מחסום סמלי בכניסה, יש הכנת חשמל בארון החשמל הראשי +קוברה לחניות
3. לחלק מהעובדים יש חנייה פרטית בבית, חנייה רק שלהם.
4. לחלק מהעובדים אין חנייה פרטית בבית, הם חונים ברחוב
5.לכל הרכבים נדרשת יכולת טעינה ציבורית כמו שהם מתדלקים היום בתחנת דלק עם דלקן
אז אני מבין ש (ופה תקנו אותי אם טועה):
1. צריך להקים מערך טעינה בחניית המשרד, האם נדרשת טעינה מנוהלת? (כולם מגיעים בערך ב9 ויוצאים בערך ב5, לא חברת הייטק שבה יש תנועה in & out כל היום, משרד רגיל), אני צריך אמצעי זיהוי לטעינה, כדי שלא כל אחד שבא לו ייכנס (אמרתי מחסום סמלי) ויטען בלילה כמה שבא לו על חשבוננו, לא אכפת לנו מי מהרכבים מתחבר לאן וכמה הוא מטעין
2. לעובדים שיש להם חנייה פרטית, נדרש להתקין טעינה בחנייה, מהירה ככל שניתן מבחינת תשתית, ומנגנון זיכוי לתשלום החשמל שהעובד משלם בחשבון החשמל הביתי.
3. לעובדים שאין חנייה בבית, האם קיימת טעינה ציבורית ברחוב? (נגיד לצורך מיקוד ברמת גן)
4. טעינה ציבורית, להלן מחליף לדלקן, אני מבין שצריך מנוי /אפליקציות לכל עובד? מה אם לנהג יש כמה ילדים, איך זה עובד? האם יש דלקן/מנגנון חיוב שניתן להתקין ברכב?
5. האם יש חברות בשוק שיכולות לספק חבילה לכל הנ"ל ביחד ולרכז למעסיק את כל נושא התשלומים, ההחזרים לעובד, ההתקנות וכו? במידה ומישהו פה מתעסק בזה כספק או כלקוח אשמח להיפגש ולדון ב4 עיניים.
תודה,וסליחה על החפירה.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
28-09-23, 06:23
אם בתשתית החשמל שלכם יש את העודף המספיק למספר עמדות הטעינה כפול 11kw, אני לא רואה צורך בטעינה מנוהלת.
אם אין, אז צריך.
לגבי מספר משתמשים ברכב אחד, במקום אפליקציות לכל נהג פשוט משאירים ברכב שבב rfid. אני לא יודע לומר אם זה מתאים לעמדות של פז, למשל. איתן אני טוען באפליקציה. לא יודע אם הם מציעים שבב. שאר הגדולות כן מציעות.
לגבי לא מורשים שיטענו בעמדות שלכם, פשוט תתקינו עמדות מופעלות שבב.
לגבי הטעינה בחניה - עמדה מופעלת שבב בחניה של המשרד זה משהו לא הכי טוב כי מה עם אורחים שלכם שיבואו ותשמח לפרגן להם קצת חשמל? מה עם עובד שיבוא ביום מסוים עם הרכב השני שלו וירצה לטעון?
הפתרון הכי פשוט - נוח - בטוח שאני יכול לחשוב עליו הוא פשוט לכבות את העמדות (להוריד להן את החשמל מהלוח בתוך הבניין) בסוף היום או יותר פשוט שעון שבת שמנתק להן את החשמל ב 7 בערב ומחבר מחדש ב8 בבוקר. אני בטוח שתמצאו מישהו שיכול לארגן בקר שיעשה את זה .
אסף.
תודה לשניכם, בקר ותוכנה זה קל.
בינתיים ראיתי שאפקון יכולים להיות ספק כזה, לפחות עפ"י האתר שלהם, עדיין לא ירדתי לרזולוציה של לדבר עם איש מכירות שיערבב אותי.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
יש לנו הכנת חשמל בארון של 63 אמפר תלת פאזי לטובת טעינת רכבים, אולי אפשר להוציא עוד לא יודע כרגע . זה אומר שנוכל לטעון כ 4 רכבים בו"ז בהספק מקסימאלי.
יש לנו ממשק בבקרים שלנו לתקשורת של עמדות טעינה, אז נוכל לכתוב ממשק ניהול בעצמנו כל עוד העמדות טעינה תומכות באותו הפרוטוקול
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
אצלנו נכנסו לאחרונה מקררים מתניידים לכמה עובדים
הרכבים הרגילים מתדלקים בפז וגם החשמליים
ספציפית יש לנו עובד שגר בר״ג לדבריו הטענה ברחוב לא ממש אפשרית
בדיוק אתמול קראתי קראתי כתבה על מיסוי עמדות טעינה - הלא מנוהלות ממוסות גבוהה יותר ביבוא
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
אני רק אגיד שרוב האנשים שאני מכיר עם רכב חשמלי מהעבודה לא מקבלים החזר על הצריכת חשמל בבית.
אבל יש להם עמדת חניה עם טעינה מובטחת שבכל זמן שהם במשרד האוטו יכול להיטען
אני רק אגיד שרוב האנשים שאני מכיר עם רכב חשמלי מהעבודה לא מקבלים החזר על הצריכת חשמל בבית.
אבל יש להם עמדת חניה עם טעינה מובטחת שבכל זמן שהם במשרד האוטו יכול להיטען
אצלנו (חברה עם כ70 רכבים חשמליים) למי שיש עמדה בבית (בנוסף על העמדה בעבודה), מוסיפים עוד מונה יעודי, פעם בחודש שולחים צילום של המונה ומתחשבנים אחת לחודשיים על החשמל (כסף קטן).
בנוסף כל משתמש מקבל 4 צ׳יפים לשימוש בעמדות ציבוריות מ4 חברות נפוצות ויש גם אפליקציה לחברה נוספת.
אחד הצ׳יפים תואם לחברה שבעמדה הביתית
לגבי הטעינה בחניה - עמדה מופעלת שבב בחניה של המשרד זה משהו לא הכי טוב כי מה עם אורחים שלכם שיבואו ותשמח לפרגן להם קצת חשמל? מה עם עובד שיבוא ביום מסוים עם הרכב השני שלו וירצה לטעון?
הפתרון הכי פשוט - נוח - בטוח שאני יכול לחשוב עליו הוא פשוט לכבות את העמדות (להוריד להן את החשמל מהלוח בתוך הבניין) בסוף היום או יותר פשוט שעון שבת שמנתק להן את החשמל ב 7 בערב ומחבר מחדש ב8 בבוקר. אני בטוח שתמצאו מישהו שיכול לארגן בקר שיעשה את זה .
אסף.
הלכת רחוק עם האורחים.
כשיש אורח שחייב טעינה פעם בהרבה זמן, המארח מפעיל לו העמדה עם הצ׳יפ שלו
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני רק אגיד שרוב האנשים שאני מכיר עם רכב חשמלי מהעבודה לא מקבלים החזר על הצריכת חשמל בבית.
אבל יש להם עמדת חניה עם טעינה מובטחת שבכל זמן שהם במשרד האוטו יכול להיטעןשמעתי על זה, אני מבין שגם יש כאלה שמבצעים הערכת ק"מ, נגיד 2000 ק"מ בחודש, ונגיד חצי מזה נטען בבית אז 100 ש"ח החזר קבוע יכול לכסות את כל העלות.
זה סבבה.
אני משחק פה 2 תפקידים, האחד העובד הפשוט שמקבל רכב חשמלי, העובד הזה לא ספג היום את עלות הדלק, הוא נכנס לתחנה וכמו קסם יש לו דלק והוא ממשיך בנסיעה הלאה, לעובד כזה שפתאום נופל עליו מעבר לרכב חשמלי, לא כ"כ כיף שפתאום הוא משלם חשמל על הרכב החשמלי, חטפנו את זה על הראש גם בהקשר של עבודה מהבית, אבל מאוד קל לענות " אז על תעבוד מהבית, יש משרד " לעומת אה... שמע... כן העלות של הרכב נופלת עלייך, זה משהו עקרוני שאני כעובד לא מוכן לקבל, החברה חייבת לקחת את העלות כולה על עצמה, בדיוק בדיוק כמו שהיה ברכב בעירה פנימית.
במיוחד כשעלות של 200 ש"ח פיקס זה win win, זה זול יחסית לחברה, מכסה את עלות החשמל בבית של העובד, וזה נשמע טוב ופשוט כפתרון כולל
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
היי,
כעובד שמתנייד ברכב חברה (כ-50~55 אק"מ בשנה) סירבתי לקבל חשמלי בדיוק בגלל הסיבות שנדונו כאן. לפחות עד שיציעו איוניק 5 או טסלה. (כרגע יש רק סיניות למיניהן)
5. האם יש חברות בשוק שיכולות לספק חבילה לכל הנ"ל ביחד ולרכז למעסיק את כל נושא התשלומים, ההחזרים לעובד, ההתקנות וכו? במידה ומישהו פה מתעסק בזה כספק או כלקוח אשמח להיפגש ולדון ב4 עיניים.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
לגבי זה, החברה שאני עובד בה מציעה פתרונות כאלו, יכול לקשר אותך למי שעוסק בזה אצלנו, בפרטי. (לי אין קשר לעמדות טעינה)
בברכה,
אלכס.
אז אם כבר עוסקים בהיבטים השונים הנגזרים מהסוגיה - עובד ללא עמדה בביית שיעשה שימוש בעמדות הטענה ציבוריות, צריך להביא בחשבון עוד כ-20 דקות (ואולי יותר) של זמן עצירה בתחנת תדלוק, לא?
ארז, מי שייסע הרבה ועוסק במכירות כנראה הוא לא הלקוח האידאלי.
אני לדוגמא, נוסע 90 ק"מ לכל כיוון למשרד, רוב הלקוחות קרובים יותר, יש לי חנייה פרטית, יכול לצאת תמיד טעון בבוקר ולצאת טעון מהמשרד.
מקרה קיצון, זו נסיעה ללקוח רחוק יחסית שאין לו טעינה וזה מחייב עצירת טעינה למקרה שהלוך +חזור חורג מטווח הסוללה, נגיד לתפן, זה בערך 110 ק"מ לכל כיוון, נגיד 220 סה"כ, לדעתי זה נופל בגדר טווח סביר לרכב חשמלי איכותי.
לגבי איכות הרכבים, זו דווקא בעיה גדולה, לא בא לי סתם סינית, והסקודה חשמלית נראה מעניין בתמונות
מודע לבעיה, תודה על החידוד.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
סינים זה מזמן לא מיקשה אחת
סינים זה סינים... [emoji1787]
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
אני חושב שהבעיה הכי גדולה היא עם העובדים שלא יכולים לטעון בבית.
טעינה במשרד היא פיתרון לא גמיש לכל סיטואציה של חופש, מחלה, כמה נסיעות בסופ"ש וכו וכו.
מזכיר שמאוד לא נוח להסתמך על טעינה קבועה בתחנות דלק, וזה גם יקר כמו לנסוע על בנזין (2 ש"ח לקוט"ש, כ 40 אגורות לק"מ).
רכב בנזין או היברידי הוא פיתרון עדיף לעובד כזה.
עדכון: נזכרתי שבהסכם של מקום העבודה שלי עם ג'נרג'י, מעבר לעמדות הטעינה החינמית בעבודה יש גם הנחה גדולה על טעינה מהירה בעמדות ג'נרג'י ברחבי הארץ. מדובר ברכבים פרטיים של העובדים. אבדוק כמה הנחה.
רק לחדד - החברה החליטה לחשמל את הצי מבלי לאפשר למי שרוצה להמשיך לקחת רכב מונע בנזין / סולר כאופציה?
אני רק מנסה לחשוב על הנסיעה שעשיתי השבוע (הרצליה - אילת) עם שני ילדים קטנים באוטו ולא מעט ציוד בבגאז׳ ברכב חשמלי שווה ערך לאוקטביה שסוף סוף מוחלפת בקרוב (באטקה כנראה) מבחינת תקציב (BYD ודומיו) ואני תוהה:
מה עם הפסקת טעינה ארוכה באמצע הדרך?
מה עם הטווח המתקצר כשלוחצים בכביש 6 ברכב עמוס עם מזגן כשחם בחוץ.
קצת סנג׳ור לא?
Sent from my iPhone using Tapatalk
אין עדיין החלטה, והיא בטח שלא תהיה גורפת, אנחנו אוספים מידע לצורך היערכות בלי לחץ.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
אז מנקודת מבט של עובד - מי שאין לו חניה בבית לא כדאי לאלץ אותו לעבור לחשמלית. זה ניג'וס לא נורמלי.
ומי שיש לו חניה בבית - אצלנו בחברה מחתימים אותו על טופס והוא מזמין את ההתקנה של עמדת הטעינה ומחזירים לו את החשמל על הטעינה באיזה התחשבנות משהו (יש צ'יפ)
אסף.
אהלן,
אירוע מעבר צי רכב (או חלקו) לחשמל הוא מורכב.
מיקום עמדות טעינה (בית או משרד), צרכי מחזיקי הרכב הצמוד (בית משרד או טכנאי שטח?) זיכוי לפי קריאה / או בסכום קבוע, שימוש בעמדות ציבוריות ללא הגבלה או מוגבל? סוגי כלי רכב, ועוד.
אין אחידות - כל ארגון עושה את מה שהוא מבין שהכי נכון עבורו, וגם לומד תוך כדי תנועה.
אני עמוק בתוך אירוע כזה בצי רכב לא קטן.
אתה מוזמן להתקשר ואנסה לענות ככל שאני יכול.
יואב 050-6519347
אצלנו בחברה הוחלט שכל רכב ליסינג שמוחלף מוחלף אך ורק ברכב חשמלי מלבד מקרים יוצאי דופן כמו משפחות מעל 3 ילדים שרכב חשמלי קטן להם ( חברת הייטק ככה שהרכבים אינם רכבי עבודה ).
בחברה יש 8 עמדות טעינה בתוך החניון לכל מי שמגיע למשרד והנוהל הוא שמי שהסוללה מלאה נותן לבא בתור להטעין.
בנוסף מקבלים עמדה לטעינה ביתי אך ההתקנה במידה והעובד מעוניין היא על חשבונו וכך גם חיוב החשמל.
אני לא חושב (להבנתי) שאנחנו ב"מעבר", אנחנו בבדיקה ולימוד של הנושא.
בסוף (וגם בהתחלה) מהות 6 רכבים מתוך 8 זה להיות זמינים להגיע ללקוח, בכל מקום בין יפתח בצפון וחצרים בדרום, ובסוף היום גם להגיע הביתה, אני מבצע כל יום נסיעה למשרד 90 ק"מ לכל כיוון, אבל עם פוטנציאל לבצע גם 180 ק"מ לכל כיוון, עם פגישה של 4 שעות באמצע, אז כנראה לי זה לא מתאים.
אם רכב חשמלי יגרום למה שרשמתי להיות מטרד, ולדעתי והבנתי זה מטרד לפחות כרגע, אז ההמלצה שלי לבוס תהיה לדחות את זה.
יואב,צפה לשיחה מחר בבוקר. תודה.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
אצלנו בחברה הוחלט שכל רכב ליסינג שמוחלף מוחלף אך ורק ברכב חשמלי מלבד מקרים יוצאי דופן כמו משפחות מעל 3 ילדים שרכב חשמלי קטן להם ( חברת הייטק ככה שהרכבים אינם רכבי עבודה ).
בחברה יש 8 עמדות טעינה בתוך החניון לכל מי שמגיע למשרד והנוהל הוא שמי שהסוללה מלאה נותן לבא בתור להטעין.
בנוסף מקבלים עמדה לטעינה ביתי אך ההתקנה במידה והעובד מעוניין היא על חשבונו וכך גם חיוב החשמל.סתם שאלה מעניינת. מה המדיניות לגבי עובד שאין לו בית עם חניה?
אסף.
בית = בית פרטי?
ישנם בניינים משותפים בהם ניתן להתקין עמדה, בין אם מהארון הדירתי (רוב המקרים, עדיין) ואז לא צריכים לעבור בועד לבין הארון המשותף בחניה וזה כבר מורכב מבחינת שיתוף הפעולה.
אצלנו ישנם עובדים שהצליחו להתקין בבית משותף.
לא לזה התכוונתי מהכוונה היא לעובדים שהחניה שלהם בכחול-לבן. (ברחוב). קשה להאמין אבל עוד יש כאלה
השאלה היתה למול המדיניות של לחייב מעבר לחשמלית.
אסף.
אצלנו נותנים לכל העובדים 4 צ׳יפים לטעינה בעמדות ציבוריות נפוצות וכמובן יש בעבודה עמדה.
באמצע השבוע לרובם המוחלט הטעינה בעבודה מספקת, האי נוחות (מאוד לא נוח, הייתי בסרט הזה 3 שבועות) היא בימי חופש וסופ״ש בהם מי שאין לו עמדה בבית נאלץ לטעון בחוץ.
רק חלק מאנשי מכירות שכל היום על הכביש לא עברו לחשמלי.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.