צפייה בגרסה מלאה : סמוראי ארוך - נגמר הכוח\נחנק בעליות
desert dweller
30-09-23, 08:53
אהלן,
אז קניתי סמוראי ארוך קרבורטור שנוסע מדהים במישור, ואני מבין שעם צמיגי שטח מלא 235 ויחסי העברה 4.16 הרכב עגלה - אבל עד כדי כך ? :D
בקצרה - בעת עליה בשיפוע הכי מינימלי ( לדוג' כביש 443 לכיוון ירושלים ) הרכב מאבד כוח. הילוך חמישי לאט לאט יורד במהירות עד ל55~, ואז העברה לרביעי שיכול למשוך עד 40~ ואז הילוך שלישי שבאמת נשמע כאילו משתנק והרכב זוחל על 38~ קמש. לציין שבעליות כאלה אני pedal to the metal. הרגשה כאילו אתה תמיד בהילוך גבוה ממה שצריך, חוץ מהילוך 2-3
לעיתים יש צליל החנקות מהקרבורטור, ריח של שריפה לא מלאה של הדלק ( ריח של דלק מהאגזוז). אפילו נכבה לי באחד הרמזורים והניע אחרי התעקשות שלי ( לפחות מי שאחרי ברמזור ריחם עליי כשראה במה מדובר :cool: ).
המוכר סיפר שהחליף מיכל דלק לאחרונה, ועשה טיפול לקרבורטור. חוטי הצתה חדשים. הרכב באמת מניע בנגיעה ושקט, ואני חושב שמדובר באחד העניינים הגאומטריים של משהו שנסתם. הרכב לא נסע הרבה בשנה האחרונה
אז אני מבין שיש פה כמה דברים שכדאי לבדוק - השאלה היא באיזה סדר ?
חשבתי להתחיל מהחלפת פילטרים כולל דלק ( בכל מקרה הייתי עושה), בדיקת חוטי הצתה עם פלאייר.
ואז מה הסדר ?
קודם לבדוק משאבת דלק והצינור ( שעובר במדרגות צד במקום שבו יכולים להיות עיקומים )?
או קודם לנסוע למומחה קרבורטורים לניקוי ובדיקת המצוף?
מה עוד פספסתי ?
תודה מראש!
GodsFather
30-09-23, 10:18
מזל טוב וקדימה לפתוח שרשור ב readers כדי שנכיר.
לגבי הבעיה -
1. איזה קרבורטור? יכול להיות שהוא לא מכוון נכון. למשל בקרבורטור סובארו שאופייני לשים בסמוראי בתור שדרוג, יש 2 מדרגות הפעלה שמופעלות אחת אחרי השניה כחלק מהתכנון, ואם הקרבוריסט לא מתייחס לזה אז הביטול של השניה למעשה מביא למה שאתה מתאר. Ask me how i know.
2. משאבה - האם מכנית או חשמלית? נשמע שיש קושי בשאיבה. משאבה עייפה או רחוקה מהמיכל או גם וגם.
3. לעבור על כל קו הדלק, הוא צמוד לשלדה בצד נוסע ולהחליף גומי.
4. פילטרים תמיד טוב להחליף, זה די פשוט.
הרכב עם 4.16 אמור לנסוע סבבה את 443 גם כשהוא עמוס. אם כי לצפות מהילוך 5 לגדולות, זו אשליה, הילוך רביעי אמור להספיק. אתה מוריד הילוכים מאוחר מידי ממה שתיארת. תישאר על קו סלד של 2500 ומעלה כשאתה רוצה להתמודד עם עליות כאלה. הילוכים 1-3 כמובן שיתפקדו אבל אם אתה רוצה לעלות ל4, תאמץ את המנוע טיפה יותר מ3 סלד ורק אז תעביר. עם הזמן תכיר את היכולות, המנוע יודע לספוג טורים גבוהים.
לך מהקל לכבד - מה שאתה עושה בבית ואחר כך לקרבוריסט
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
30-09-23, 11:10
לפני שאתה רץ לתקן משהו, תראה שאתה נוהג נכון. אתה רוצה לשמור בעליות את המנוע באיזור שיא ההספק שזה קצת מתחת לקו האדום ועד לקו האדום. 5000-6500סל"ד.
אחרת אתה מנצל רק חלק קטן מהספק המנוע, שמלכתחילה הוא לא המון בסמוראי. אם אתה נשאר בפחות מ3000סל"ד אתה מקבל בפועל פחות מחצי מההספק המקסימלי המוצהר. גם אם המנוע היה חדש, עם פחות מ30 כוחות סוס הוא פשוט לא סוחב.
אם בסוף תחליט שהרכב תקול, תקן. אין לזה שום קשר לנהיגה נכונה.
desert dweller
30-09-23, 14:47
לגבי הנהיגה באמת קראתי שיש ניואנסים עם קרבורטור וצורך בטורים גבוהים יותר, אבל עדיין מרגיש לי שמשהו שם דורש תיקון .
אגב, הדשבורד מקורי, אז no מד סל"ד for me, צריך לדייק את השמיעה המוזיקלית שלי. בכל מקרה איישם את הטיפים בנהיגה הבאה.
לגבי הקרבורטור והמשאבה - מודה שאין לי תשובה כרגע, לדעתי הקרבורטור מקורי שעבר שיפוץ. מחר אהיה ליד הרכב ואוודא את הכל.
וכמובן שאשמח לפתוח שרשור בreaders!
הילוך חמישי לאט לאט יורד במהירות עד ל55~, ואז העברה לרביעי שיכול למשוך עד 40~ ואז הילוך שלישי שבאמת נשמע כאילו משתנק והרכב זוחל על 38~ קמש. לציין שבעליות כאלה אני pedal to the metal. הרגשה כאילו אתה תמיד בהילוך גבוה ממה שצריך,
אם הנתונים המצוטטים שתיארת נכונים, אתה בפירוש נוסע בהילוכים גבוהים ממה שצריך.
By far!
55 קמש זה לגמרי בטווח של הילוך שלישי (ואף שני, כתלות ביחסי ההעברה). במהירות הזו הילוך רביעי יגיע בשיוט ולא כשצריך תאוצה.
40 קמש? הילוך שני יכול לקחת....
(ואולי אפילו ראשון אם וכאשר נדרש, נגיד בדיונות).
להילוך רביעי- תוריד בכל מהירות גבוהה, ברגע שאתה מרגיש שהדוושה מגיבה לאט.
הילוך שלישי- יודע לעבוד גם קרוב למהירות הסופית של הסמוראי.
אל תחשוש מזה ששומעים קצת את המנוע. מנועים (במיוחד קטנים) אוהבים טורים גבוהים. יותר מזה, הם זקוקים לטורים האלו מדי פעם וזה יותר מועיל ממזיק.
תרגיש בנוח ללחוץ את הדוושה ולתת למנוע לטפס בסלד כמעט עד שאתה מרגיש שהרכב לא מאיץ יותר (כמעט כן?! כמובן אל תהרוג את הרכב...) זה בערך המקס' אם אין לך שעון טורים.
אחרי שתנסה את זה תחזור לעדכן כדי שנבין אם באמת יש תקלה טכנית, או שזו בעצם "תקלת תפעול".
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
כמו שכתבו אבל יותר חד-
הילוך חמישי לא מיועד לעליות. אתה נוסע באוטו עם ארבעה הילוכים ועוד הילוך שיוט.
מכאן תתחיל כלפי מטה להבין איך אתה נוהג. הקרבורטור לא ייתן לך דלק אם הטורים נמוכים. המנוע יצלצל תחת עומס בסלד הנמוך הזה.
לא צריך מד טורים. אם המנוע שקט הוא לא מייצר כוח. ולא שהוא מייצר הרבה כוח גם כשהוא בסלד גבוה.... אבל הספק במנוע קטן - צריך לשמוע
אסף.
חנן-ג'יפולוג
30-09-23, 19:35
אגב, הדשבורד מקורי, אז no מד סל"ד for me, צריך לדייק את השמיעה המוזיקלית שלי. בכל מקרה איישם את הטיפים בנהיגה הבאה.
s!
גם באופנוע שלי אין מד סל"ד אז חישבתי בעזרת נתוני המנוע, יחסי ההעברה וקוטר הגלגל האחורי, את המהירות בכל הילוך שבה המנוע יהיה בקו האדום וסימנתי את הנקודות עם טוש גננת על גבי מד המהירות.
בהיילקס, שבו גם אין מד סל"ד אבל יש מגביל סל"ד במשאבה, פשוט רשמתי לעצמי בזכרון באיזו מהירות בכל הילוך המנוע הפסיק להעלות סל"ד, ובהאצה אני מגיע כמעט עד למהירות הזו.
https://imageshack.com/i/pmQu16jvj
מה זה טוש גננת? Artline?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
30-09-23, 19:56
Permanent.
בהיילקס, שבו גם אין מד סל"ד אבל יש מגביל סל"ד במשאבה, פשוט רשמתי לעצמי בזכרון באיזו מהירות בכל הילוך המנוע הפסיק להעלות סל"ד, ובהאצה אני מגיע כמעט עד למהירות הזו.
הסטה בקטנה..
בספר רכב רשום מהירות מירבית בכל הילוך.
מה יצא לך בחישוב?
ehudzeelim
30-09-23, 21:16
למי שמתעצל יש מחשבי סל"ד למשל זה:
https://www.crawlpedia.com/rpm_gear_calculator.htm
Sent from my 22120RN86G using Tapatalk
יש שעוני סל"ד ג׳נריים שמזהים את ההפרעות למתח המצבר ומציגים בהתאם את הסל"ד.
היה פעם גם כזה שנותן חיווי דרך הרדיו [emoji1751]
RoyiBaum12
30-09-23, 23:32
לי זה נשמע פשוט כמו סמוראי עם מנוע מקורי...
פשוטו כמשמעו כששלי עם יחס 6:5:1 היה עם המנו קרב המוקרי נסעתי את אותם העליות עם יותר מומנט ואתה התגובה,מושך את השלישי כדי לנסוע 50 בלחץ 60.
המנו המקורי פשוט חלש,ובשילוב של קרב לא מותאם/לא מכוון לשטח אז גם בשיפועי כביש תצוץ התקלה של ההיחנקות.
לעומת מנוע בלנו מוזרק שנתן לי לשייט 90 באותן העליות ואפילו לעקוף מכוניות אם הייתי רוצה גמישות הכוח הורגשה ממש.
חומר למחשבה חג נפלא :)
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
GodsFather
30-09-23, 23:42
אצלו זה 4.16 על 235 שכמעט מאזן את השינוי לחלוטין ועדיין, ילמד הבחור את ההתנהגות הנכונה עם הסלד ויאיץ כמו גדול גם ב443 ואחרים.
6.54 על 235 ואתה "טס" גם בהילוך 5 בעליות.
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
RoyiBaum12
30-09-23, 23:49
אצלו זה 4.16 על 235 שכמעט מאזן את השינוי לחלוטין ועדיין, ילמד הבחור את ההתנהגות הנכונה עם הסלד ויאיץ כמו גדול גם ב443 ואחרים.
6.54 על 235 ואתה "טס" גם בהילוך 5 בעליות.
Sent from my SM-F916B using Tapatalkאתה לא עובר את עליות לירושלים ביותר מ70 גם אם אתה נהג שד לדעתי...
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
GodsFather
01-10-23, 00:42
דעתך זו דעתך ונסיוני זה נסיוני
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
desert dweller
02-10-23, 13:32
עריכה - יצא ג'יבריש, תיכף אגיע למחשב ואכתוב כמו בן אדם
desert dweller
02-10-23, 15:11
הנה העדכון -
הקשבתי לעצה שלכם על הנהיגה, ובדרך למוסך באמת הצלחתי טיפה לשפר את הביצוע - לא הצפתי את הקבורטור עם המצערת, זנחתי את הילוך 5 ו4 רוב הזמן.
אבל עדיין לא היה כוח ב2\3, לא עלו הטורים.
במוסך הוחלפו פלאגים (אחד סדוק, מוצפים), נעשה כיוונון של חוטי ההצתה, וקצת משחק עם הפילטר אוויר, צינור, כבל המצערת ( שהיה רפוי ) והקרבורטור - voila הרכב התחיל להגיב ולנסוע הרבה יותר טוב - בעליות 40 בהילוך שני, 60 בשלישי. מעולה!
עם זאת אני החלטתי שאשדרג ל3K של טויוטה, לדעתי זה הפתרון הכי טוב למצב כעת ויקנה שקט בגזרה הזו. עד שיהיה כסף ופנאי להתעסק עם השתלת מנוע מוזרק כמובן.
אגב, אם אני לא טועה הקרבורטור הפוך ולא הצלחתי להבין כל כך לאיזה רכב שייך. יש משאבה מכנית שנראית בסדר, יש חשמלית לגיבוי בתא מנוע - תכננו איפה עדיף לשים אותה קרוב למיכל דלק למקרה שארצה לחבר אותה.
עברנו גם על צינורות הדלק - במצב טוב, שלמים, ללא כיפופים.
עכשיו נותרו עוד כמה דברים קטנים שאני רוצה לסדר לפני טיול ראשון, ואז אמשיך לעדכן!
RoyiBaum12
02-10-23, 15:25
הנה העדכון -
הקשבתי לעצה שלכם על הנהיגה, ובדרך למוסך באמת הצלחתי טיפה לשפר את הביצוע - לא הצפתי את הקבורטור עם המצערת, זנחתי את הילוך 5 ו4 רוב הזמן.
אבל עדיין לא היה כוח ב2\3, לא עלו הטורים.
במוסך הוחלפו פלאגים (אחד סדוק, מוצפים), נעשה כיוונון של חוטי ההצתה, וקצת משחק עם הפילטר אוויר, צינור, כבל המצערת ( שהיה רפוי ) והקרבורטור - voila הרכב התחיל להגיב ולנסוע הרבה יותר טוב - בעליות 40 בהילוך שני, 60 בשלישי. מעולה!
עם זאת אני החלטתי שאשדרג ל3K של טויוטה, לדעתי זה הפתרון הכי טוב למצב כעת ויקנה שקט בגזרה הזו. עד שיהיה כסף ופנאי להתעסק עם השתלת מנוע מוזרק כמובן.
אגב, אם אני לא טועה הקרבורטור הפוך ולא הצלחתי להבין כל כך לאיזה רכב שייך. יש משאבה מכנית שנראית בסדר, יש חשמלית לגיבוי בתא מנוע - תכננו איפה עדיף לשים אותה קרוב למיכל דלק למקרה שארצה לחבר אותה.
עברנו גם על צינורות הדלק - במצב טוב, שלמים, ללא כיפופים.
עכשיו נותרו עוד כמה דברים קטנים שאני רוצה לסדר לפני טיול ראשון, ואז אמשיך לעדכן!נשמע טוב
קרב הפוך כניראה הבעלים רצה שלא יכבה בעליה,ופועל יוצא הוא שנכבה בירידה..קרה לחבר בעבר.
באופן אישי אני ממש ממלית על קרבורטור של סובארו,לי אישית עבר ממש ממש טוב הבעלים לפני כיוון אותו והרכב מעולם לא גמגם לי בעליה/ירידה,כן הסלד סרק היה מעט גבוה אבל לקטעים הטכנים זה עבד נפלא,אז הייתי שוקל את זה ואני מאמין שזה זול וזמין יותר מהטויוטה שאישית שמעתי עליו דברים טובים ורעים ביחד.
מחכה לעדכונים כיף לקרוא[emoji108][emoji123]
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
יונימוג אדום
02-10-23, 17:31
מה לא טוב בקרבורטור המקורי שמחפשים להחליף?
אצלי בסמוראי הכל מקורי והרכב נוסע מצוין ( עבור סמוראי 1300 עם מזגן ) .
אין בעיות קירטועים בעליות או ירידות וההנעה מיידית .
אם מעניין אותך קרבורטור מקורי - יש לי לפחות אחד בספר ( נדמה לי ששנים ) .
אילן
GodsFather
02-10-23, 19:54
הוא לא רע. פשוט יש טובים ממנו.
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
מוטי טויוטה
12-10-23, 13:46
פנק אותנו בתמונה. אי אפשר טופיק על סמו ארוך בלי לראות אותו
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.