PDA

צפייה בגרסה מלאה : (נערך) התקנת מצבר אופטימה ברנגלר 2018



gillss
01-10-23, 09:55
כבר שנתיים שהמותג בארץ.
והVARTA שלי הגיע זמנו.
ניגשתי לנציגות טלרון המקומית (פ"ת) וביקשתי אופטימה צהוב כתחליף ראוי למצבר הקיים.
התשובה הייתה כי אי אפשר להתקינו אצלי ברנגלר מפאת מקום וגובה.
גלשתי לאתר החברה בחו"ל וסיננתי לפי דגם הרכב
התשובה הייתה DH6 מותאם לכלי הרכב שלי (זהו אופטינה צהוב 75 אמפר בקופסא תואמת לרכב)
הפער הוא שהמוצר אינו בארץ , היבואן לא מביא אותו.

אז הנה השאלה: (שאלות)
1. האם מישהו הצליח להשחיל אופטימה צהוב לרנגלר 2018 סטנדרטי? (בלי לנסר חצי אוטו ;))
2. האם אפשר לייבא עצמאית את הדגם המתאים (לרכוש באמזון)?

לא שואל על התאמה חשמלית, נחיצות, או המחיר (הגבוה) , לזה יש שרשור ענק בפורום.
תודה לחוכמת ההמונים.
145063

Dozer
01-10-23, 11:05
אולי זה יעזור
ואפילו בעברית
https://youtu.be/PHNdm2DOfN4?si=rQ1McMTW1jNyyb-t

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

נמרוד
01-10-23, 11:22
פה יש תמונות של התקנה של אופטימה צהוב ברנגלר JK:

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/127701
https://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=144814&d=1693761599&thumb=1

התאמה כזאת או אחרת צריך לעשות בכל רכב. האופטימה הם גבוהים יותר ואין להם שפתיים בתחתית כמו להרבה מצברים מקוריים, אז חייבים לקנות או לייצר גשר או רצועת הידוק.

פה כתבתי על התקנה של מצבר כזה בהיילקס, גם במקרה הזה נדרש גשר הידוק חדש, יש שם הסבר על איך לייצר בעצמך, בדרך אחת מני רבות.
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3993
https://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=135962&d=1636360035

דבר אחרון: טלרון מביאים לארץ את מצברי ה75AH/975CCA בגרסא הצהובה והכחולה. הן זהות לחלוטין, למעט זה שבכחולה יש הדקים נוספים לחיבור אביזרים - בונוס שאין סיבה לוותר עליו. אז המלצה חמה, לך על הכחול.

ehudzeelim
01-10-23, 12:11
אופטימה כחול/צהוב 66AH נמוכה בערך בשני ס"מ מה-75AH.
ה-CCA שלה 830.
ה-CCA של ה-DH6 הוא 800
אם ה-DH6 מספיקה לך, אז אולי שווה לבדוק אם ה-66 יכולה להתאים במימדים.

nirs
01-10-23, 13:45
שאלות)
1. האם מישהו הצליח להשחיל אופטימה צהוב לרנגלר 2018 סטנדרטי? (בלי לנסר חצי אוטו ;))



נמרוד צרף תמונה של הרנגלר שלי ( JK 2018 ).
כמו שכתבתי בשרשור, נכנס בפירוק 2 תפסנים מפסטיק (שממילא מפרקים ע״מ להוציא מצבר קיים).
היות ולמצבר האופטימה הספציפי שהתקנתי (לא כמו זה שבתמונה שצרפת) אין שפתיים לתפיסה (הגוף הוא של מספר תאים גליליים), נדרש הגשר המצולם.


Sent from my iPhone using Tapatalk

grossfeld
22-10-23, 21:32
אולי זה יעזור
ואפילו בעברית
https://youtu.be/PHNdm2DOfN4?si=rQ1McMTW1jNyyb-t

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

הי
אני יצרתי את הסרטון הזה. תודה על ההקפצה.
אצלי באמת יש תושבת גדולה שקלטה את המצבר הגדול.

אבל יש לי חבר שבעזרת התאמות הצליח להכניס בהצלחה מצבר 75 אמפש של אופטימה.
זה אפשרי אבל דורש חיתוך של חלקי פלסטיק.

חוץ מזה, הייתי היום הולך על המצבר הכחול של אופטימה,
הצהוב והכחול דומים מאוד, הכחול בנוי מחומרים עמידים יותר לתנאים קשים (כמו בכלים ימיים) ויש בו עוד זוג טרמינלים.
תבדוק אפשרות.

boaz avrahami
23-10-23, 22:29
העריכה נחמדה אבל הסרטון מבוסס על לפחות שתי עובדות מרכזיות שגויות.

1. מצבר גם רגיל וגם אופטימה לא נפרקים את מלא הקיבולת שרשומה עליהם.
חומצה עופרת יכול להיפרק עד כ עשרים אחוז שלאחריהם סכנה לנזק.
אופטימה צהוב, אעפ שהוא פריקה עמוקה, עדיין רחוק מאוד מלספק את כל הקיבולת הרשומה עליו.

2. המקרר, הגם שהוא צורך 4 אמפר, הרי שהוא לא פועל רצוף.

אני מעדיף היום מצבר צרכנים נפרד מסוג Lifepo4

אגב, המצבר ניתן לך בתמורה לפרסום?
ציינת שקיבלת מהיבואן.
עד כמה אתה אובייקטיבי?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

ehudzeelim
24-10-23, 08:21
1. מצבר גם רגיל וגם אופטימה לא נפרקים את מלא הקיבולת שרשומה עליהם.
חומצה עופרת יכול להיפרק עד כ עשרים אחוז שלאחריהם סכנה לנזק.
אופטימה צהוב, אעפ שהוא פריקה עמוקה, עדיין רחוק מאוד מלספק את כל הקיבולת הרשומה עליו.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

לא הייתי מגדיר 20% כערך סף, ניתן לפרוק מצברי עופרת חומצה עד 50% ללא נזק מוגזם.
נכון שככל שהפריקות יהיו יותר עמוקות, מספר הפריקות האפשרי של המצבר יקטן משמעותית, אבל צריך לזכור שכמות ה"מיץ" שהוציא בכל פריקה יגדל. אז במכפלת מספר פריקות X אפר*שעה לפריקה, התמונה מתאזנת מעט.

בנוסף, כדי להחזיק שימושים מסויימים, בפריקה של 20% נזדקק למצבר גדול בהרבה מאשר אם נאפשר פריקה של 50%. יש לזה משמעויות במשקל, נפח ועלות המצבר.

למשל, עם מצבר agm 95ah אני מחזיק מחנה ל-70 שעות (מקרר, תאורה, טעינות, משאבת מים), עד לניתוק אוטומטי של המצבר.
כלומר פריקה של הרבה מעל 50% (לא מומלץ אבל מבחינתי סוג של ניסוי על מצבר בן 3 שנים). בינתיים ללא בעיות.
אם הייתי רוצה לשמור על פריקה של 20% הייתי צריך מצבר של 300ah, או טעינות ביניים על ידי הנעת הרכב, או מערכת סולרית.

145164

Sent from my 22120RN86G using Tapatalk

boaz avrahami
24-10-23, 09:10
לפי הטבלה שלך אתה צודק מהזיכרון זכרתי אחרת. לא מתווכח עם עובדות.

בכל מקרה הנקודה היא שלא ניתן לפרוק את מלוא הקיבולת.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

zivo
24-10-23, 11:33
[QUOTE=boaz avrahami;1037463]לפי הטבלה שלך אתה צודק מהזיכרון זכרתי אחרת. לא מתווכח עם עובדות.

בכל מקרה הנקודה היא שלא ניתן לפרוק את מלוא הקיבולת.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro[/QUOTE

ממתי אתה מוותר כל כך מהר? :-)
מישהו החליט לצבוע שורות בירוק, צהוב, אדום מבלי לציין מה זה אומר, ואתה מרים ידיים??

השאלה נורא פשוטה, כמה פעמים מצבר יכול להפרק לאחוז מסויים לפני שמתחיל להיגרם לו נזק (הקיבול קטן) וכמה עד שהוא נגמר לגמרי?
מצבר עופרת פשוט לא מתוכנן \ בנוי לפריקות, הוא אמור להית טעון כל הזמן, לכל היותר ירד 5% אחרי חניה והתנעה, ומיד יחזיר את זה.
מצבר AGM קצת יותר טוב, אבל גם שם זה משהו לא מוגדר בדיוק ורוב היצרנים לא חולקים את המיידע הזה.

ממה שאני מכיר, מצבר עופרת אכן סובל מפריקות מעל 20% ברמה "שסופרים" את הפריקות האלו ויש להן השפעה משמעותית על אורך חיים.
וזה נכון גם למצבר אופטימה!
ונכון, יש כאלו שאומרים 50% , אבל צריך לדייק את זה (למשל, עבור שימוש של ברכב, כל עוד ה CCA מספיק להתנעה, לא אכפת לך שהקיבול ירד. בשימוש כמצבר צרכנים, זה חשוב).
אני מצרף גרף שמצאתי, הוא של מצבר תעשיתי כלשהוא , לא רכב, אבל עדיין אותה הכימיה - עופרת.
בנוסף, אני מצרף גרף שמראה אורך חיים של AGM בתלות ב% הפריקה, תראה את ההבדל :-(

אין ספק שהסרטון נחמד אבל לוקה בהרבה טעויות פיזיקליות (והשתיים העיקריות בועז האיר \ העיר - אי אפשר לצרוך 75AH ממצבר 75AH , וודאי לא לחזור על זה, זה הרג של המצבר. ומקרר לא צורך 4AH (אולי 4A שהוא עובד, אב הוא לא עובד כל הזמן).

מכל בחינה פיזיקלית ותמחירית, מצבר ליתיום מתאים כמצבר צרכנים הרבה יותר מכל מצבר עופרת.
זו רק שאלה של פשטות מערכת או חוסר ידע.

boaz avrahami
24-10-23, 12:26
סבא שלי נהג לומר שיותר קל להאמין מאשר ללכת לבדוק… [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

ehudzeelim
24-10-23, 13:03
[QUOTE=boaz avrahami;1037463]לפי הטבלה שלך אתה צודק מהזיכרון זכרתי אחרת. לא מתווכח עם עובדות.

בכל מקרה הנקודה היא שלא ניתן לפרוק את מלוא הקיבולת.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro[/QUOTE

ממתי אתה מוותר כל כך מהר? :-)
מישהו החליט לצבוע שורות בירוק, צהוב, אדום מבלי לציין מה זה אומר, ואתה מרים ידיים??

השאלה נורא פשוטה, כמה פעמים מצבר יכול להפרק לאחוז מסויים לפני שמתחיל להיגרם לו נזק (הקיבול קטן) וכמה עד שהוא נגמר לגמרי?
מצבר עופרת פשוט לא מתוכנן \ בנוי לפריקות, הוא אמור להית טעון כל הזמן, לכל היותר ירד 5% אחרי חניה והתנעה, ומיד יחזיר את זה.
מצבר AGM קצת יותר טוב, אבל גם שם זה משהו לא מוגדר בדיוק ורוב היצרנים לא חולקים את המיידע הזה.

ממה שאני מכיר, מצבר עופרת אכן סובל מפריקות מעל 20% ברמה "שסופרים" את הפריקות האלו ויש להן השפעה משמעותית על אורך חיים.
וזה נכון גם למצבר אופטימה!
ונכון, יש כאלו שאומרים 50% , אבל צריך לדייק את זה (למשל, עבור שימוש של ברכב, כל עוד ה CCA מספיק להתנעה, לא אכפת לך שהקיבול ירד. בשימוש כמצבר צרכנים, זה חשוב).
אני מצרף גרף שמצאתי, הוא של מצבר תעשיתי כלשהוא , לא רכב, אבל עדיין אותה הכימיה - עופרת.
בנוסף, אני מצרף גרף שמראה אורך חיים של AGM בתלות ב% הפריקה, תראה את ההבדל :-(

אין ספק שהסרטון נחמד אבל לוקה בהרבה טעויות פיזיקליות (והשתיים העיקריות בועז האיר \ העיר - אי אפשר לצרוך 75AH ממצבר 75AH , וודאי לא לחזור על זה, זה הרג של המצבר. ומקרר לא צורך 4AH (אולי 4A שהוא עובד, אב הוא לא עובד כל הזמן).

מכל בחינה פיזיקלית ותמחירית, מצבר ליתיום מתאים כמצבר צרכנים הרבה יותר מכל מצבר עופרת.
זו רק שאלה של פשטות מערכת או חוסר ידע.כתבת דברים נכונים, מסכים לגמרי.
אבל בהסתכלות פרקטית, בהתייחס לגרפים שצרפת:
מצבר agm בפריקה של 50% ישרוד 500 מחזורים עד שירד ב-20% בקיבול. במצבר 50ah כל מחזור כזה שווה ערך ליממת קמפינג ממוצע, כולל מקרר, טעינות, תאורה, וכו'.
בהנחה של 50 ימים כאלה בממוצע בשנה, זה אומר 10 שנים של חיי מצבר. סביר שהמצבר ישבוק חיים מסיבות אחרות הרבה לפני, כך שאני בכלל רואה את מספר המחזורים כגורם מגביל, ואפשר לומר שבהרבה מקרים הדיון לגבי מספר מחזורים כתלות בעומק הפריקה אינו רלוונטי.
כלומר השיקולים שיקבעו מה נכון עבור מקרה פרטי מאד תלויים במקרה.
גם מיעוט הרכיבים הנדרש ופשטות המערכת בשימוש במצבר כזה הוא שיקול, ועם מצבר agm ניתן להשאר עם מערכת פשוטה ללא רכיבים אלקטרוניים.


Sent from my 22120RN86G using Tapatalk

zivo
24-10-23, 19:30
זה טיעון שאפשר להתווכח איתו \ לדון בו.
ונכון ( ולכן גם אני כתבתי שיקול של פשטוט) , עבור הרבה אנשים, בשביל 2-3 לילות בשנה, אין מה להסתבך עם מצבר נוסף.
אבל צריך לזכור שזה הטיעון - פשטוט ( לא שזה אופטימה, ולא שזה מצבר פריקה עמוקה).
דרך אגב, לדעתי, הבעיה הכי גדולה בכל התאוריות של 20%, 30%, 50%.... זה הנזק של של הטעות.
מי באמת יודע להגיד מה היה מצב המצבר במדוייק שהרכב נעצר וכמה הספק נצרך בהמשך הערב?
אחד היתרונות הגדולים של ליתיום זה שהוא לא ניזוק מפריקה עד הסוף, והכי חשוב, מערכת נפרדת.
אין לי בעיה לצרוך אנרגיה בלי חשבון. בשום מקרה זה לא ישפיע על ההתנעה בבוקר.ו

grossfeld
25-10-23, 14:39
העריכה נחמדה אבל הסרטון מבוסס על לפחות שתי עובדות מרכזיות שגויות.

1. מצבר גם רגיל וגם אופטימה לא נפרקים את מלא הקיבולת שרשומה עליהם.
חומצה עופרת יכול להיפרק עד כ עשרים אחוז שלאחריהם סכנה לנזק.
אופטימה צהוב, אעפ שהוא פריקה עמוקה, עדיין רחוק מאוד מלספק את כל הקיבולת הרשומה עליו.

2. המקרר, הגם שהוא צורך 4 אמפר, הרי שהוא לא פועל רצוף.

אני מעדיף היום מצבר צרכנים נפרד מסוג Lifepo4

אגב, המצבר ניתן לך בתמורה לפרסום?
ציינת שקיבלת מהיבואן.
עד כמה אתה אובייקטיבי?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

בועז אתה צודק. בשני הטיעונים.

לגבי האוביקטיביות,
אכן המצבר ניתן לי.
את הסרטון הכנתי לפני שנתיים. ועד היום המצבר מחזיק מעולה. הנעות וחניוני לילה. קומפרסורים וכננת.
אני מאוד מרוצה.
כפי שאמרתי בסרטון, אני שם על הג׳יפ שלי רק מוצרים שאני מאמין בהם. כמו למשל קיט הגבהה או צמיגים שאני בודק ויודע שהם איכותיים ומתאימים. אם זה היה מצבר מחורבן, הוא לא היה על הג׳יפ שלי ולא היה סרטון כזה. תבדוק את שאר הסרטונים בערוץ.

את הסרטון שלי אתה צריך לבחון כפי שאתה בוחן כל סרטון, כולל כאלו שאתה רואה מארהב והם דוברי אנגלית.
האם הערוץ מקצועי מספיק? האם הערוץ אמין מספיק?
לפני שאתה בוחר לרכוש מוצר אתה רואה הרבה סרטונים וקורא הרבה ביקורות,
הדבר היחידי ששונה ואולי מעט מפתיע זה שהסרטון דובר עברית.
(סוף סוף יש תוכן לג׳יפאים בעברית)

-->