bob
05-10-23, 13:08
שלום :)
א. מה התקציב לרכישת הרכב?
מעדיף לא מעל 10-15K. יכול למתוח ל-20K אם ממש שווה את זה (אספנות/מצב מדהים).
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
לא כולל יישור, בהנחה שהיישור לא גדול מאוד, נגיד החלפת מנוע.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
אם הוא אספנות זה סביר. אם יש גם 3K על ביטוח + טסט - פחות רצוי.
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
אני + כלב (בגודל של כנעני בערך) רוב הזמן. אולי לקחת חבר/הורה לאנשהו לפעמים. הייתי רוצה אופציה ללינת שטח אבל לא חובה. ציוד הלינה שלי הוא די מינימלי.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
לא מתכנן גיחות חוצות ארץ, בעיקר למצוא מקומות נחמדים במרכז לצאת אליהם פעם/פעמיים בשבוע.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
לא לשימוש יומיומי. כרגע מיועד בעיקר כדי לצאת עם הכלב לטבע בסופ"ש, קניות גדולות, העברת ציוד, דברים בסגנון.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
לא מפריע לי להזמין חלק/פילטר מאיביי, להחליף שמן וכו' (עושה תחזוקה בסיסית באופנוע בעצמי).
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
בת ים
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
לא מחפש לעלות סלעים בכוונה, אבל רוצה אופציה לספונטניות - עוברים ליד מושב כלשהו, רואה שביל נחמד שמטפס על גבעה, רוצה לדעת שיש סיכוי טוב שהרכב עובר גם אם יש משהו חריג באמצע.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני
מעדיף ידני משיקולי תיקונים / תחזוקה.
ב. מנוע דיזל/בנזין
לא חושב שמשנה לי, מה שנחשב שיותר עמיד / קל לטיפול עבור הדגם הספציפי.
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
יותר קצר מארוך - אם כבר יותר גדול, שאפשר יהיה לקפל את המושבים האחוריים עד הסוף.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
פחות מ-20 או מעל 30 - לא רוצה להתעסק עם טסט פעמיים בשנה, אלא אם כן הרכב ממש שווה את זה.
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
האקטיון קורץ לי כי -
- לא נראה כמו רכב שטח, נחשב מכוער (בעיניי דווקא מראה ייחודי מהתמונות) - פחות דאגות מגניבה?
- למרות שלא נראה, הבנתי שיש לו את הבסיס של רכב שטח (שלדה, סרן, הילוך כח).
- לא גדול מדי. הוא לא נראה ארוך מאוד, אבל ראיתי בתמונות שהמושבים האחוריים מתקפלים - נראה שאפשר להכין משטח נוח לכלב, או לשים אופניים עם גלגל מפורק/ להעביר רהיט למשל.
- 2007 - עדיין לא מיושן, אישור בלמים פעם בשנה זה בסדר.
חלופות אחרות ששקלתי -
- ספורטאג' דור 1 ידנית, יש אחת ביד2. הבאסה שהוא נראה כמו רכב שטח פרופר שמושך את העין + צריך טסט פעמיים בשנה ב-7 השנים הבאות. מניח שכיסוי פותר חלקית את עניין תשומת הלב, אבל להבנתי עשוי לעודד חלודה?
- פרוזה אספנות - נראה לא גדול מדי, לא ברור מבחינת תחזוקה. לא יודע מה קורה כשהולך מנוע. בסוזוקים למשל הבנתי ששולפים משהו מרכבי הכביש וממשיכים.. בנוסף מעל התקציב אם המוכרים לא גמישים.
- סמוראי אספנות - הם רובם פתוחים, חושש שזה קורץ מדי לגנבים. המחיר בקצה הסקאלה בשבילי. ראיתי ששמים בהם מנועים של ג'ימני, אז נשמע שמבחינת תחזוקה אפשר להמשיך להתגלגל. פחות מתאים להובלות, אבל נראה שהכלב נכנס מאחור.
אני לא נעול על האקטיון. הוא נראה נוח במובן של קנה וסע, נוחות האחסון עם מושבים מקופלים, עבירות למרות המראה ה-understated והלא קשור לכאורה. המינוס העיקרי זה חוסר וודאות לגבי הגיר האוטומטי, אין לי מידע לגבי השרידות והתחזוקה שלו.
מבחינת יד2, כרגע יש שלושה -
- אחד בלי פרטים
- אחד מעכו, עומד ליד הים עפ"י שם בית העסק מאחת התמונות.
- אחד עם "תקלה קטנה ב4X4". אם הבעלים לא תיקן, מעלה חשש לגבי אם/מה היתה התחזוקה השוטפת.
שאלות שיש לי לגבי האקטיון-
- האם יש עדיין חלפים? האם אפשר לטפל בצורה סבירה?
- קראתי שהגיר היה של חברה אוסטרלית כלשהי שנסגרה/נמכרה. מה קורה אם הולך הגיר? האם יש גירים אחרים שמתאימים? האם אפשר להמיר לידני אם כבר הגענו למצב הזה?
- האם זה רכב נוח לתחזוקה עצמית, או שהכל בזוויות מוזרות?
- האם יש מכונאים שמכירים את הרכב על בוריו? נשמע שצריך מכונאי רחב יריעה ועם סבלנות להתעסק בזה - מנוע מעיצוב גרמני, גיר אוסטרלי, חשמל קוריאני..
- קראתי שהרכב דורש שימוש בשמנים מקוריים. אני לא זוכר את השם, אבל כשחיפשתי ראיתי רק משהו של קסטרול שכתוב היה שמתאים. מה הדין לגבי שמנים בימינו? האם שמנים מתאים של קסטרול יתאימו למשל? (לא נעול על קסטרול, פשוט משתמש בו באופנוע אז המותג מוכר לי)
אשמח לכל פידבק, ואשמח לשמוע מבעלים נוכחיים/לשעבר של אקטיון כל דבר נוסף שבא לכם לשתף :)
א. מה התקציב לרכישת הרכב?
מעדיף לא מעל 10-15K. יכול למתוח ל-20K אם ממש שווה את זה (אספנות/מצב מדהים).
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
לא כולל יישור, בהנחה שהיישור לא גדול מאוד, נגיד החלפת מנוע.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
אם הוא אספנות זה סביר. אם יש גם 3K על ביטוח + טסט - פחות רצוי.
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
אני + כלב (בגודל של כנעני בערך) רוב הזמן. אולי לקחת חבר/הורה לאנשהו לפעמים. הייתי רוצה אופציה ללינת שטח אבל לא חובה. ציוד הלינה שלי הוא די מינימלי.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
לא מתכנן גיחות חוצות ארץ, בעיקר למצוא מקומות נחמדים במרכז לצאת אליהם פעם/פעמיים בשבוע.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
לא לשימוש יומיומי. כרגע מיועד בעיקר כדי לצאת עם הכלב לטבע בסופ"ש, קניות גדולות, העברת ציוד, דברים בסגנון.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
לא מפריע לי להזמין חלק/פילטר מאיביי, להחליף שמן וכו' (עושה תחזוקה בסיסית באופנוע בעצמי).
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
בת ים
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
לא מחפש לעלות סלעים בכוונה, אבל רוצה אופציה לספונטניות - עוברים ליד מושב כלשהו, רואה שביל נחמד שמטפס על גבעה, רוצה לדעת שיש סיכוי טוב שהרכב עובר גם אם יש משהו חריג באמצע.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני
מעדיף ידני משיקולי תיקונים / תחזוקה.
ב. מנוע דיזל/בנזין
לא חושב שמשנה לי, מה שנחשב שיותר עמיד / קל לטיפול עבור הדגם הספציפי.
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
יותר קצר מארוך - אם כבר יותר גדול, שאפשר יהיה לקפל את המושבים האחוריים עד הסוף.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
פחות מ-20 או מעל 30 - לא רוצה להתעסק עם טסט פעמיים בשנה, אלא אם כן הרכב ממש שווה את זה.
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
האקטיון קורץ לי כי -
- לא נראה כמו רכב שטח, נחשב מכוער (בעיניי דווקא מראה ייחודי מהתמונות) - פחות דאגות מגניבה?
- למרות שלא נראה, הבנתי שיש לו את הבסיס של רכב שטח (שלדה, סרן, הילוך כח).
- לא גדול מדי. הוא לא נראה ארוך מאוד, אבל ראיתי בתמונות שהמושבים האחוריים מתקפלים - נראה שאפשר להכין משטח נוח לכלב, או לשים אופניים עם גלגל מפורק/ להעביר רהיט למשל.
- 2007 - עדיין לא מיושן, אישור בלמים פעם בשנה זה בסדר.
חלופות אחרות ששקלתי -
- ספורטאג' דור 1 ידנית, יש אחת ביד2. הבאסה שהוא נראה כמו רכב שטח פרופר שמושך את העין + צריך טסט פעמיים בשנה ב-7 השנים הבאות. מניח שכיסוי פותר חלקית את עניין תשומת הלב, אבל להבנתי עשוי לעודד חלודה?
- פרוזה אספנות - נראה לא גדול מדי, לא ברור מבחינת תחזוקה. לא יודע מה קורה כשהולך מנוע. בסוזוקים למשל הבנתי ששולפים משהו מרכבי הכביש וממשיכים.. בנוסף מעל התקציב אם המוכרים לא גמישים.
- סמוראי אספנות - הם רובם פתוחים, חושש שזה קורץ מדי לגנבים. המחיר בקצה הסקאלה בשבילי. ראיתי ששמים בהם מנועים של ג'ימני, אז נשמע שמבחינת תחזוקה אפשר להמשיך להתגלגל. פחות מתאים להובלות, אבל נראה שהכלב נכנס מאחור.
אני לא נעול על האקטיון. הוא נראה נוח במובן של קנה וסע, נוחות האחסון עם מושבים מקופלים, עבירות למרות המראה ה-understated והלא קשור לכאורה. המינוס העיקרי זה חוסר וודאות לגבי הגיר האוטומטי, אין לי מידע לגבי השרידות והתחזוקה שלו.
מבחינת יד2, כרגע יש שלושה -
- אחד בלי פרטים
- אחד מעכו, עומד ליד הים עפ"י שם בית העסק מאחת התמונות.
- אחד עם "תקלה קטנה ב4X4". אם הבעלים לא תיקן, מעלה חשש לגבי אם/מה היתה התחזוקה השוטפת.
שאלות שיש לי לגבי האקטיון-
- האם יש עדיין חלפים? האם אפשר לטפל בצורה סבירה?
- קראתי שהגיר היה של חברה אוסטרלית כלשהי שנסגרה/נמכרה. מה קורה אם הולך הגיר? האם יש גירים אחרים שמתאימים? האם אפשר להמיר לידני אם כבר הגענו למצב הזה?
- האם זה רכב נוח לתחזוקה עצמית, או שהכל בזוויות מוזרות?
- האם יש מכונאים שמכירים את הרכב על בוריו? נשמע שצריך מכונאי רחב יריעה ועם סבלנות להתעסק בזה - מנוע מעיצוב גרמני, גיר אוסטרלי, חשמל קוריאני..
- קראתי שהרכב דורש שימוש בשמנים מקוריים. אני לא זוכר את השם, אבל כשחיפשתי ראיתי רק משהו של קסטרול שכתוב היה שמתאים. מה הדין לגבי שמנים בימינו? האם שמנים מתאים של קסטרול יתאימו למשל? (לא נעול על קסטרול, פשוט משתמש בו באופנוע אז המותג מוכר לי)
אשמח לכל פידבק, ואשמח לשמוע מבעלים נוכחיים/לשעבר של אקטיון כל דבר נוסף שבא לכם לשתף :)