התחברות

צפייה בגרסה מלאה : תוהה לגבי רכישת אקטיון



bob
05-10-23, 13:08
שלום :)



א. מה התקציב לרכישת הרכב?
מעדיף לא מעל 10-15K. יכול למתוח ל-20K אם ממש שווה את זה (אספנות/מצב מדהים).


ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
לא כולל יישור, בהנחה שהיישור לא גדול מאוד, נגיד החלפת מנוע.


ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
אם הוא אספנות זה סביר. אם יש גם 3K על ביטוח + טסט - פחות רצוי.


2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
אני + כלב (בגודל של כנעני בערך) רוב הזמן. אולי לקחת חבר/הורה לאנשהו לפעמים. הייתי רוצה אופציה ללינת שטח אבל לא חובה. ציוד הלינה שלי הוא די מינימלי.


3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
לא מתכנן גיחות חוצות ארץ, בעיקר למצוא מקומות נחמדים במרכז לצאת אליהם פעם/פעמיים בשבוע.


ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
לא לשימוש יומיומי. כרגע מיועד בעיקר כדי לצאת עם הכלב לטבע בסופ"ש, קניות גדולות, העברת ציוד, דברים בסגנון.


ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
לא מפריע לי להזמין חלק/פילטר מאיביי, להחליף שמן וכו' (עושה תחזוקה בסיסית באופנוע בעצמי).


ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
בת ים


4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
לא מחפש לעלות סלעים בכוונה, אבל רוצה אופציה לספונטניות - עוברים ליד מושב כלשהו, רואה שביל נחמד שמטפס על גבעה, רוצה לדעת שיש סיכוי טוב שהרכב עובר גם אם יש משהו חריג באמצע.


5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני
מעדיף ידני משיקולי תיקונים / תחזוקה.


ב. מנוע דיזל/בנזין
לא חושב שמשנה לי, מה שנחשב שיותר עמיד / קל לטיפול עבור הדגם הספציפי.


ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
יותר קצר מארוך - אם כבר יותר גדול, שאפשר יהיה לקפל את המושבים האחוריים עד הסוף.


ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
פחות מ-20 או מעל 30 - לא רוצה להתעסק עם טסט פעמיים בשנה, אלא אם כן הרכב ממש שווה את זה.



6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?

האקטיון קורץ לי כי -
- לא נראה כמו רכב שטח, נחשב מכוער (בעיניי דווקא מראה ייחודי מהתמונות) - פחות דאגות מגניבה?
- למרות שלא נראה, הבנתי שיש לו את הבסיס של רכב שטח (שלדה, סרן, הילוך כח).
- לא גדול מדי. הוא לא נראה ארוך מאוד, אבל ראיתי בתמונות שהמושבים האחוריים מתקפלים - נראה שאפשר להכין משטח נוח לכלב, או לשים אופניים עם גלגל מפורק/ להעביר רהיט למשל.
- 2007 - עדיין לא מיושן, אישור בלמים פעם בשנה זה בסדר.


חלופות אחרות ששקלתי -
- ספורטאג' דור 1 ידנית, יש אחת ביד2. הבאסה שהוא נראה כמו רכב שטח פרופר שמושך את העין + צריך טסט פעמיים בשנה ב-7 השנים הבאות. מניח שכיסוי פותר חלקית את עניין תשומת הלב, אבל להבנתי עשוי לעודד חלודה?

- פרוזה אספנות - נראה לא גדול מדי, לא ברור מבחינת תחזוקה. לא יודע מה קורה כשהולך מנוע. בסוזוקים למשל הבנתי ששולפים משהו מרכבי הכביש וממשיכים.. בנוסף מעל התקציב אם המוכרים לא גמישים.

- סמוראי אספנות - הם רובם פתוחים, חושש שזה קורץ מדי לגנבים. המחיר בקצה הסקאלה בשבילי. ראיתי ששמים בהם מנועים של ג'ימני, אז נשמע שמבחינת תחזוקה אפשר להמשיך להתגלגל. פחות מתאים להובלות, אבל נראה שהכלב נכנס מאחור.


אני לא נעול על האקטיון. הוא נראה נוח במובן של קנה וסע, נוחות האחסון עם מושבים מקופלים, עבירות למרות המראה ה-understated והלא קשור לכאורה. המינוס העיקרי זה חוסר וודאות לגבי הגיר האוטומטי, אין לי מידע לגבי השרידות והתחזוקה שלו.

מבחינת יד2, כרגע יש שלושה -
- אחד בלי פרטים
- אחד מעכו, עומד ליד הים עפ"י שם בית העסק מאחת התמונות.
- אחד עם "תקלה קטנה ב4X4". אם הבעלים לא תיקן, מעלה חשש לגבי אם/מה היתה התחזוקה השוטפת.


שאלות שיש לי לגבי האקטיון-
- האם יש עדיין חלפים? האם אפשר לטפל בצורה סבירה?
- קראתי שהגיר היה של חברה אוסטרלית כלשהי שנסגרה/נמכרה. מה קורה אם הולך הגיר? האם יש גירים אחרים שמתאימים? האם אפשר להמיר לידני אם כבר הגענו למצב הזה?
- האם זה רכב נוח לתחזוקה עצמית, או שהכל בזוויות מוזרות?
- האם יש מכונאים שמכירים את הרכב על בוריו? נשמע שצריך מכונאי רחב יריעה ועם סבלנות להתעסק בזה - מנוע מעיצוב גרמני, גיר אוסטרלי, חשמל קוריאני..
- קראתי שהרכב דורש שימוש בשמנים מקוריים. אני לא זוכר את השם, אבל כשחיפשתי ראיתי רק משהו של קסטרול שכתוב היה שמתאים. מה הדין לגבי שמנים בימינו? האם שמנים מתאים של קסטרול יתאימו למשל? (לא נעול על קסטרול, פשוט משתמש בו באופנוע אז המותג מוכר לי)


אשמח לכל פידבק, ואשמח לשמוע מבעלים נוכחיים/לשעבר של אקטיון כל דבר נוסף שבא לכם לשתף :)

איל מ
05-10-23, 14:06
תשאל את kaz. יש לו כמה תובנות בנושא.
ולהבא חיפוש:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/96547-%D7%A4%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%9D-%D7%A1%D7%90%D7%A0%D7%92%D7%99%D7%95%D7% A0%D7%92-%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9F-2008
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/116453-%D7%94%D7%92%D7%91%D7%94%D7%94-%D7%9C%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%99%D7%95%D7% 9F-%D7%A7%D7%99%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%9F

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/102895-%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%9C%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9C%D7%99-%D7%99%D7%95%D7%9D-%D7%A9%D7%99%D7%A9%D7%99-%D7%9C%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%A9-%D7%99%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%9E%D7% 99-%D7%A1%D7%A1%D7%90%D7%A0%D7%92%D7%99%D7% 95%D7%A0%D7%92-%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%AA%D7%90%D7%99%D7%9D

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/127625-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%A1%D7%90%D7%A0%D7%92%D7%99%D7%95%D7% A0%D7%92-%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9F-2008

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/23550-%D7%A1%D7%90%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%A0%D7% 92-%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%97%D7%95%D7%95%D7%AA-%D7%93%D7%A2%D7%AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%94%D7%9E%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%99%D7% 9D

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/125638-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%99%D7%AA-%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%A1%D7%A0%D7%92%D7%99%D7%95%D7%A0%D7% 92-%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9F-2010

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/102297-%D7%A1%D7%90%D7%A0%D7%99%D7%90%D7%A0%D7% 92-%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%99-%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A8

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/112242-%D7%A0%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%AA-%D7%93%D7%99%D7%A4%D7%A8%D7%A0%D7%A6%D7% 99%D7%90%D7%9C-%D7%90%D7%97%D7%95%D7%A8%D7%99-%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%A7%D7%99%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%9F

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/109617-%D7%A1%D7%90%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%A0%D7% 92-%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%97%D7%95%D7%95%D7%AA-%D7%93%D7%A2%D7%AA

https://www.jeepolog.com/forums/content.php/1769-jeepolog-archive

bob
05-10-23, 14:51
תודה איל, רוב השרשורים מוכרים אבל המידע טיפה ישן.

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/102297-%D7%A1%D7%90%D7%A0%D7%99%D7%90%D7%A0%D7% 92-%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%99-%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A8

לרכב הזה כמעט ולא קיימים חלקים תחליפיים ועל פירוקיות בכלל אין מה לדבר. החלפים המקוריים יקרים מאוד אך מקוריאה ניתן להזמין חלקים מקוריים בחצי מחיר (ואף פחות מזה).
(2017)

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/109617-%D7%A1%D7%90%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%A0%D7% 92-%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%97%D7%95%D7%95%D7%AA-%D7%93%D7%A2%D7%AA

מבחינת חלקים אין שום בעיה של זמינות, המנוע והגיר של מרצדס והיבואן בארץ מבין חלקים באופן סדיר, עלות החלקים יקרה בלי שום קשר לזמינות שלהם
(2018)

אשמח לדעת מבעלי אקטיון מה מצב זמינות / מחירי חלקי גיר בזמן זה. בפרט, מה צפי המחיר לשיפוץ/החלפת גיר במקרה שהוא הולך?

תודה!

אלעד הריס
05-10-23, 18:56
אהלן
לא יודע אם חשבת בכיוון ולא התאים לך, אבל יש רקסטון בלוח מודעות פה, של מישהו עם שרשור RR. שווה לתת מבט...

Sent from my Pixel 6a using Tapatalk

מוטי טויוטה
05-10-23, 20:14
תודה איל, רוב השרשורים מוכרים אבל המידע טיפה ישן.

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/102297-%D7%A1%D7%90%D7%A0%D7%99%D7%90%D7%A0%D7% 92-%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%99-%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A8

(2017)

https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/109617-%D7%A1%D7%90%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%A0%D7% 92-%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%97%D7%95%D7%95%D7%AA-%D7%93%D7%A2%D7%AA

(2018)

אשמח לדעת מבעלי אקטיון מה מצב זמינות / מחירי חלקי גיר בזמן זה. בפרט, מה צפי המחיר לשיפוץ/החלפת גיר במקרה שהוא הולך?

תודה!היי
אם אתה מדבר על הגיר 4 הילוכים של btra, הוא נמצא גם ברקסטונים מוסואים וקורנדואים 2900.
פילטר גיר יש בנמצא, שמן בהמלצת אהוד השתמשתי בוולוויין מקס לייף שעל פי הפירוט, תואם לדרישות של השמן המקורי castrol tq95. יש לו ניסיון של כמה מאות אלפי ק"מ בשימוש בשמן הזה, מספיק לי.

אבקש מאילן, בעל אקטיון כאן מהפורום שינסה להגיב בשרשור הזה.
למיטב ידעתי, הוא נתקל בבעיה לנסות לנעול את הדיפרנציאל האחורי - לדעתי דיל ברייקר רציני (לעומת אחיו הדיזליים 2.9)
בהצלחה!



Sent from my SM-N980F using Tapatalk

tomer s
06-10-23, 02:16
מצטרף בחום להמלצה על הרקסטון שמוטי טויטה מוכר.
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/127700-%D7%A8%D7%A7%D7%A1%D7%98%D7%95%D7%9F-2005-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-2-9-%D7%9C%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A8%D7%94
עונה על כל הדרישות שלך עם תוספת משמעותית ביותר וזה מוטי!
הידע הנסיון וההכרות האינטימית (מידי לפעמים) עם הרקסטונים יתרון שלא יסולא בפז.
בלי קשר שהוא בחור נהדר
שווה שתצלצל אליו לשיחת התרשמות
בהצלחה!

bob
06-10-23, 15:15
תודה לכולם!

הרקסטון קצת גבולי לי בגודל, הרכב מיועד ל-1.5 אנשים רוב הזמן :) (סליחה על הנוביות, מה זה RR?)


היי
אם אתה מדבר על הגיר 4 הילוכים של btra, הוא נמצא גם ברקסטונים מוסואים וקורנדואים 2900.
פילטר גיר יש בנמצא, שמן בהמלצת אהוד השתמשתי בוולוויין מקס לייף שעל פי הפירוט, תואם לדרישות של השמן המקורי castrol tq95. יש לו ניסיון של כמה מאות אלפי ק"מ בשימוש בשמן הזה, מספיק לי.
Sent from my SM-N980F using Tapatalk

כן, התכוונתי לתיבת 4, פשוט כי זה מה שיש ביד2 - כולם 2007-2008. חשבתי שהשמן המקורי נקרא "btra tq95" וקסטרול זה חלופי, תודה על ההבהרה.

מה שמטריד אותי זה מה קורה אם/כשמתברר שהגיר גמור. מנסה להבין אם/מה הצפי להמשיך ולתת לו חיים אחרי שהגיר עשה את שלו.
יש למשל שרשורים כאלה על הגיר של האקטיון -
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/127625-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%A1%D7%90%D7%A0%D7%92%D7%99%D7%95%D7% A0%D7%92-%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9F-2008
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/125638-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%99%D7%AA-%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%A1%D7%A0%D7%92%D7%99%D7%95%D7%A0%D7% 92-%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9F-2010

האם אפשר עדיין להשיג תיבה של btra במקרה שהקיימת הולכת?
יש אולי תיבות אחרות לרכבי סאניונג שאפשר לשים במקום?
חלופות אחרות? הבנתי שבחו"ל היו גם תיבות ידניות למנועים האלה. אם כבר משקיעים אלפי שקלים, אולי שווה להמיר לידני וזהו?
יש למעשה מישהו שיודע לטפל בגירים האלה ו/או להחליף?

מוטי טויוטה
06-10-23, 15:25
RR - תת פורום בו חברי האתר מפרטים על אחזקת הרכב שלהם, תהיות שיפורים תקלות וכו.
הפנו אותך לשרשור הrr שלי על רקסטון 2.9 כרכב טיולים.
אגב, אני רווק ומחזיק רקסטון.
גילוי נאות, אני מפרסם את הרקסטון שהמליצו כאן למעלה לראות.

לגבי הגיר - נמצא כמו שאמרתי ברכבים אחרים.
יש קיטי שיפוץ.

במוסו אוטומט עם btra התקינו גיר ידני, כאן בפורום. לא אומר שהוא נפוץ יותר וכנראה שהוא הרבה פחות נפוץ.

לשאלה החשובה-אתה מתכנן לקנות רכב עם גיר תקול?
למה לגבי שאר המכלולים אתה לא שואל את זה?בקיצור הבנת את הכוונה שלי.
חפש רכב ראוי, בדוק אותו במוסך שמתמחה ביאנגים ותהנה
בהצלחה!

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

amitaikl
06-10-23, 15:28
אני אהיה ישיר וכנה:
נראה שאתה רוצה להכנס לתחום השטח, אבל חושש מאוד מנושא עלויות.
אז אני מכין אותך לכך שזה תחביב יקר. מאוד יקר.
השוטף יקר (דלק, ביטוח, טיפולים) והבתלמי"ם יקרים.
אתה מסתכל על רכבי אספנות כי הם זולים. חכה שילך איזה מזרק, ואז אתה מגלה שאפשר לקנות משופץ באיביי, אבל זה עולה כמו חצי מנוע.
אני מציע שתקח קצת זמן למחשבה נוספת. אם זה הכיוון, מצוין, אבל תכין סכום כפול ממה שכתבת לרכישה: תקנה ב10-15 ותשאיר בצד 10-15 כדי שיהיה מאיפה לכסות את הבלתמי"ם

erezgur
06-10-23, 15:35
RR - תת פורום בו חברי האתר מפרטים על אחזקת הרכב שלהם, תהיות שיפורים תקלות וכו.
הפנו אותך לשרשור הrr שלי על רקסטון 2.9 כרכב טיולים.

RR = Readers Ride, הכלים עלים "רוכבים" קוראי הפורום.
רוב השרשורים בפורום מתרכזים בנושא מסויים, שאלה אחת, בעיה אחת, דיון נושאים מסויים. תת הפורום RR נועד כדי לאפשר לבעל הרכב לנהל שרשור מתגלגל שבו הוא מפרט את השיפורים, השדרוגים, התוספות וההרפתקאות הקשורות לרכב ושי שם שרשורים שנמשכים גם שנים רבות...

השרשור של מוטי והרקסטון - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/121747

ספציפית לגבי הרכב המתאים לך, כרגיל אצלנו, ההמלצה היא ג'ימני, למרות שהתקציב במקרה שלך קצת נמוך.
ראה שרשור שפתח יוני ממש בימים האחרונים -
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/127863

bob
06-10-23, 16:10
RR - תת פורום בו חברי האתר מפרטים על אחזקת הרכב שלהם, תהיות שיפורים תקלות וכו.
הפנו אותך לשרשור הrr שלי על רקסטון 2.9 כרכב טיולים.
אגב, אני רווק ומחזיק רקסטון.
גילוי נאות, אני מפרסם את הרקסטון שהמליצו כאן למעלה לראות.

לגבי הגיר - נמצא כמו שאמרתי ברכבים אחרים.
יש קיטי שיפוץ.

במוסו אוטומט עם btra התקינו גיר ידני, כאן בפורום. לא אומר שהוא נפוץ יותר וכנראה שהוא הרבה פחות נפוץ.

לשאלה החשובה-אתה מתכנן לקנות רכב עם גיר תקול?
למה לגבי שאר המכלולים אתה לא שואל את זה?בקיצור הבנת את הכוונה שלי.
חפש רכב ראוי, בדוק אותו במוסך שמתמחה ביאנגים ותהנה
בהצלחה!

Sent from my SM-N980F using Tapatalk
תודה!
אני לא מתכוון לקנות עם גיר תקול בכוונה, אבל הבנתי מקריאה כאן שהגיר של סאניונג רגיש להזנחה, ושגם מכונאים מורשים משתמשים בשמן לא מתאים, אז קיבלתי את הרושם (המוטעה?) שזה אולי חתול בשק.

בכללי אני בתחושה שגירים אוטומטיים משומשים זה פח יקוש, ואני נוטה יותר לכיוון ידני, אולי אני מודאג מזה בפרופורציה לא נכונה..

לגבי קיט שיפוץ, כתבתי BTRA M74LE kit ונתקלתי בכזה -
https://www.aliexpress.com/item/1005004740111500.html

דווקא מעודד אם אפילו באליאקספרס יש משהו..

מוטי טויוטה
06-10-23, 16:13
כל גיר אוטומטי רגיש להזנחה.
היאנגים לא מיוחדים פה.
הם מיוחדים בכיעור.

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

bob
06-10-23, 16:16
אני אהיה ישיר וכנה:
נראה שאתה רוצה להכנס לתחום השטח, אבל חושש מאוד מנושא עלויות.
אז אני מכין אותך לכך שזה תחביב יקר. מאוד יקר.
השוטף יקר (דלק, ביטוח, טיפולים) והבתלמי"ם יקרים.
אתה מסתכל על רכבי אספנות כי הם זולים. חכה שילך איזה מזרק, ואז אתה מגלה שאפשר לקנות משופץ באיביי, אבל זה עולה כמו חצי מנוע.
אני מציע שתקח קצת זמן למחשבה נוספת. אם זה הכיוון, מצוין, אבל תכין סכום כפול ממה שכתבת לרכישה: תקנה ב10-15 ותשאיר בצד 10-15 כדי שיהיה מאיפה לכסות את הבלתמי"ם
מעריך את האזהרה, לקחתי בחשבון.

לגבי מחירי האספנות - על ג'ימני שנת 2001 ועל סמוראי שנת 88 מבקשים מחירים דומים - 20K+. על פרוזה ביד2 רוצים 25K+ שזה די מוזר כי האוטו לא נחשק להבנתי.

ehudzeelim
06-10-23, 16:25
רכב נוסף שיתאים לדרישות שלך (חוץ ממגבלת שני טסטים בשנה) ואפשר למצוא בתקציב כזה במצב סביר זה טראנו. בעיניי לצרכיך הוא הבחירה המועדפת.

Sent from my 22120RN86G using Tapatalk

bob
06-10-23, 16:42
RR = Readers Ride, הכלים עלים "רוכבים" קוראי הפורום.
רוב השרשורים בפורום מתרכזים בנושא מסויים, שאלה אחת, בעיה אחת, דיון נושאים מסויים. תת הפורום RR נועד כדי לאפשר לבעל הרכב לנהל שרשור מתגלגל שבו הוא מפרט את השיפורים, השדרוגים, התוספות וההרפתקאות הקשורות לרכב ושי שם שרשורים שנמשכים גם שנים רבות...

השרשור של מוטי והרקסטון - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/121747

ספציפית לגבי הרכב המתאים לך, כרגיל אצלנו, ההמלצה היא ג'ימני, למרות שהתקציב במקרה שלך קצת נמוך.
ראה שרשור שפתח יוני ממש בימים האחרונים -
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/127863
תודה, קראתי את הפוסט של יוני ועובר על השרשור של מוטי.

ג'ימני היה על הכוונת. יש לי בשכונה כמה עם צבע דהוי, קטנים וחמודים אבל לא מושכים יותר מדי צומי.

הבנתי שב-2001-2005 כבר אין רצועת טיימינג אבל גם אין עדיין VVT. חשבתי שעבור ידני, זה יהיה הכי מהימן ולשם כיוונתי.

אבל, אנשים עשו עליהם 200K ורוצים 20+.

זה אותו מחיר של סמוראי, שנראה ששם חלקם כבר עברו החלפת מנוע.

בסמוראי הכסף יילך ברובו על טיפולים ודלק, בלי איבודים משמעותיים על טסט/ביטוח. לא יודע איך אני מרגיש לגבי גג ברזנט שאפשר לחתוך או לכוון קרבורטורים, אבל מעבר לזה, האם יש יתרון משמעותי לג'ימני?

נדב42
06-10-23, 16:42
אם כבר התפזרנו למעט המחיר..
ויטארה קצרה ידנית [emoji4]

מוטי טויוטה
06-10-23, 16:58
מכיר את אילוץ 7-9 בבוקר ברכב אספנות?
החזקתי גימני וסמוראי אספנות.
אם תמצא גימני או סמוראי במחירים האלה, אני דיי בטוח שתקבל נבלה גמורה. זהירות


Sent from my SM-N980F using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
06-10-23, 17:53
אנשים כאן היו עדינים איתך בתגובות, ובעצם הם אכזריים אלייך כי בהתייחס לתקציב ובהתאם למה שענית ב1ג וב3ג אתה בדרך הבטוחה לכניסה לבור פיננסי שאין לו תחתית.
מציע לך לשנות משהו בהגדרות, או לשכוח מזה. זה ישמע לך אכזרי אבל אני הכי נחמד אליך.

-->