איך מחליפים את הכבל?
איך הוא מתחבר בתוף ?
110 97
תודה ניב
קודם כל אתה קורא בספר טיפולי רכב RAVE. אין לך? תוריד מאחד הקישורים.
אחר כך אתה מפנה לך חצי יום, מפרק את הדריישפט האחורי, מוריד את המכסה של בלם היד (כבד), מפרק 4 ברגים (תפוסים בלוקטייט) אשר בתוך מכלל בלם היד ומקבע אותו לטרנספר האוזינג וע"י כך עובד עליו בחוץ ולא מתחת לרכב.
כמובן שפירקת את הכבל מתוך הרכב ע"י ניתוק פין הפציל, הוצאת את הסליב ושחררת בכוח מעודן מתחת לרכב את הכבל מתוך הרכב.
מבעוד מועד אתה רוכש כבל מקורי של לנדרובר ולא תחליפי (אתה לא רוצה לעשות את כל העבודה פעמיים, תאמין לי).
בדוק את עובי הרפידות של בלם היד, אולי צריך להחליפן.
בדוק האם מחזיר השמן האחורי של הטרנספר פרץ, אם כן זהו הזמן להחליפו. אם ישנן שאריות שמן התוך בלם היד אז הוא פרץ.
באשר להחלפת הכבל עצמו, את הניתוק מבית בלם היד תוכל לראות בקלות יחסית כאשר הנ"ל יהיה מולך על השולחן. בעקרון הוא תפוס שם ע"י זיז שמותח את הקפיץ אל מול הכבל המוליך.
שים לב שישנם שני כיוונונים. האחד נמצא בסיגמנט הכבל אשר מתחבר לידית ואל מול מרכב הרכב כקונטרה, השני הוא על התוף עצמו בעזרת בוקסה 17 מ"מ.
הכוונון מבחינתי הוא אידיאלי רק כאשר:
א. בלם היד משוחרר והרפידות אינן מתחככות במכסה אך קרובות אליו.
ב. כאשר בלם היד משוך (נעול) הידית נמצאת למעלה אך לא עד הסוף.
זה משחק של ניסוי ותעיה כאשר בכל רכב הוא שונה בגלל בלאי של הרפידות ועומסי קפיץ שונים.
דגש חשוב, יש לבדוק לאחר מס' נסיעות שוב את הכוונון כאשר גלגל אחורי באוויר, מסובבים גלגל אחורי כך שגל ההינע מסתובב ומקשיבים שבלם היד לא דופק בבית.
בדיקה אמיתית של בלם היד לא תעשה בזמן נסיעה, אפילו לא איטית!!!
אלא כאשר חונים בשיפוע חד ומפעילים בלם יד כאשר הרכב סטטי.