חבר מהעבודה סבל מהתחממות תו"כ נסיעה, מיכל העיבוי היה ריק, מים בשמן מנוע.
במוסך החליפו 3 פקקי מים בראש מנוע לאחר שטיפת המעאכות והחלפת שמנים/נוזלים/פילטר.
איפה יושבים הפקקים ולמה זה קורה ?
קיבלתי בקשה בפרטי לענות - לכן אני עונה.
מניח שמדובר במנוע THP 1.6, מחלה ידועה שמתרחשת בק"מ יחסית גבוה כבר או בהתאם לגיל הרכב (7-8 שנים), אצלנו ב508 קרה ב240 אלף ק"מ כשהרכב היה בן 6.
בתוך הבלוק והראש יש תעלות קירור בהן עובר נוזל קירור, סופח אליו את החום מהמנוע, חוזר לרדיאטור ומקרר את הנוזל וחוזר חלילה. התעלות האלו סגורות על ידי פקקים, די פשוטים למען האמת, נראים כך:
https://i.ebayimg.com/images/g/tYgAAOSww9Zg~9-G/s-l1200.webp
הם נמצאים בחלק העליון של הראש, ברגע שהפקק הזה נפרץ - נוזל קירור נכנס למערכת השמן והדרך להרוס את המנוע מהירה מאוד. התיקון עצמו לא אמור להיות יקר.
בקיצור, אלו פקקי מים רגילים אבל הם נמצאים בתוך מכסה השסתומים ולא בדפנות הראש... הרכב אגב 2018 עם 150 א' ק"מ