PDA

צפייה בגרסה מלאה : (נערך) רכב לשטח קל בתקציב 60 אש"ח



Yeho
06-11-23, 00:24
שלום לחברי הפורום הנכבדים.
אני לומד רבות מהמידע באתר ואשמח לעצותיכם המלומדות.

1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב? 60,000
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? לא כולל
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן, יותר לכיוון ה-5,000.

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? זוג + 2 ילדים קטנים. מטיילים מספר ימים עם לינת שטח.

3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? 15,000; מתוכם טיול: 3,000.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? יום יומי. אוכל להשלים עם השבתה של כמה ימים.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? תחזוקה מורכבת במוסכים (בשלב זה); תחזוקה שוטפת ולא מורכבת: עצמאית.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? מוסכים זמינים.

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? בעיקר טיולים רגועים בחיק הטבע, עם יכולת להגיע לקמפינג רחוק מהכביש/כורכר הבסיסי. ללא שטח טכני מאוד בשלב זה.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? ג'ימני. נהניתי מהיכולות, לא אהבתי את חוויית הנהיגה/נוחות ישיבה (הפריע לי בעיקר בכביש). לא מטייל בקבוצה, בינתיים. דאסטר. לא הרגישה לי חזקה בכביש. (לא התנסיתי איתה בשטח)

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף? בהנחה שאמינות היא המובן מאליו, יש העדפה ברורה לנוחות ישיבה בכביש, צריכת דלק סביב 1:8-10 ותא מטען מרווח. (כיום עם קשקאי. בג'אז קטן עבורי.) בנוסף, אני אוהב להרגיש שאני נוסע במכונה שמורכבת היטב וכן מספקת תחושת יציבות על הכביש. מעבר לזה, יש אצלנו חיבה לחלון בגג, זה לא תנאי הכרחי אבל בהחלט עדיף.

א. גיר אוטומטי
ב. מנוע דיזל/בנזין: לא נעול.
ג. תצורה: ארוך.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? עד 15 שנה, כתלות בתקציב.

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? לא ננעלתי, אבל הרכבים שאני רואה שאני מסתכל עליהם יותר הם פורסטר, גראנד צ'ירוקי ופג'רו, אולי רקסטון (אם כי נראה לי קצת מגושם). ג'ימני כאמור קטן לי (גם אם יש לי הרבה כבוד ליכולותיו!) הפורסטר מופיעה כאן כי אני מבין שהיא מספקת יכולת שטח בסיסית סבירה, ובתקציב שלי אוכל לרכוש שנתון מתקדם יחסית לדגמים האחרים שציינתי.

תודה רבה לעונים וימים טובים לכולנו!
יהונתן.

sgill
06-11-23, 10:53
דווקא ה"אולי" שלך נראה לי מתאים - רקסטון: מקום, נוחות בכביש, יכולות שטח שתואמות את הדרישות שלך. ושנתון יחסית גבוה בתקציב שלך.
לדעתי הרקסטון גם יותר עבירה מהפורסטר וגם תקבל שנתון יותר גבוה באותו תקציב.

erezgur
06-11-23, 11:20
ברוך הבא לפורום,

ערכתי קלות את כותרת השרשור (כי הרי כל השרשורים בפורום עוסקים בייעוץ לרכישת רכב שטח).

לגבי האפשרויות שציינת בסוף - הפורסטר נטול הילוך כח ולכן פחות מתאים לשטח קשה, אבל זה לא סותר את מה שהגדרת בדרישות.
שלושתם רכבים נוחים מאד בנסיעת הכביש.

ש01
06-11-23, 11:23
אני דווקא חושב שהצרכים שלך תפורים לפורסטר שבעצם תפור לצרכים שלך.
בנזין, חסכוני יותר ממה שכתבת, נוח ונותן ביצועים טובים בכביש, בעל יכולות מפתיעות בשטח קל (ואפילו בינוני).
תא מטען מרווח, גגון לא גבוה מידי (אם תצטרך).

ואת זה כותב חסיד של גראנד שירוקי.

ishc
06-11-23, 11:33
רק מציין,
דיזל ב-15 אלף קמ לשנה גם מבחינת דלק וגם מבחינת תחזוקה יהיה לא זול.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

-->