התחברות

צפייה בגרסה מלאה : דנה 30 סופה vs דנה 30 jk מי יותר חזק



אלדר
10-11-23, 11:50
איזה סרן יותר חזק?
בהנכה ששני הסרנים נעולים חשמלי ועם יחס העברה מופחת 4.56 .
מי יהיה יותר עמיד לאורך זמן לצמיג 35" .

#מכיר את את כל הדיונים שצמיג 35 מצריך דנה 44.

Sent from my 2107113SG using Tapatalk

nirs
10-11-23, 18:27
#מכיר את את כל הדיונים שצמיג 35 מצריך דנה 44.

Sent from my 2107113SG using Tapatalk

גם 44 לא מספיק ל 35״, ללא חיזור הסרן.
יש מספיק דוגמאות לסרני 44 מחייכים.
לדעתי, דנה 30 זה ממש לא אופציה לגלגל 35״.

145245


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב42
10-11-23, 18:52
הסבר וותיק אבל ממצה:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231110/eeca8b3ca2b14448cdd8b4776eafcd37.jpg

בדאלק
10-11-23, 23:57
גם 44 לא מספיק ל 35״, ללא חיזור הסרן.
יש מספיק דוגמאות לסרני 44 מחייכים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
סרן עקום לא קשור בשום צורה לגודל הצמיג אלא למשקל הרכב ועובי דופן הצינורות של הסרן הספציפי.

דרור ברלי
11-11-23, 09:28
סרן עקום לא קשור בשום צורה לגודל הצמיג אלא למשקל הרכב ועובי דופן הצינורות של הסרן הספציפי.


גלגל גדול וכבד מעקם יופי את הסרן. הוא מייצר מנוף גדול וחזק יותר

asafk
11-11-23, 10:47
ראיתי סרן אחורי מחוזק שהקצה שלו התעקם אחרי שהג'יפ היה 'על הצד' ונשען על הגלגל 37. חד משמעית הרדיוס של הגלגל שיחק
כאן תפקיד.
אבל כשמדברים על זה שדנה 30 לא מתאים ל35 זה בעיקר עניין של חוזק הציריות הגג"שים וכו'. הנסיון מראה שיש מי שנסע על סטאפ כזה בסופה לאורך זמן (מאיר) ושרד כדי לספר - אבל הרוב המוחלט לא.
דווקא ברנגלר יש יותר נסיון חיובי אבל די מהר משהו נשבר ואז מתחיל מירוץ חיזוקים שבסוף יוצא יקר יותר מדנה 44 וגם לא מספיק כי תמיד יש נקודת תורפה.

אז השורה התחתונה היא שכנראה סרן של רנגלר מתאים יותר אבל שניהם לא מספקים.

אסף.

ד ו ר ו ן
11-11-23, 10:53
דיפ קדמי רנגלר RC כמו סופה או רגיל?

בדאלק
11-11-23, 11:50
לצורך העניין כידוע D60 וD44 צבאיים מסופות וסיקסים חוזקו בצבא, ממוגנים על צמיג מקורי היו מעקמים סרנים אחוריים בגלל משקל עצמי ולא בגלל קוטר צמיג

yoni_0000
11-11-23, 13:41
דיפ קדמי רנגלר RC כמו סופה או רגיל?

כמו סופה.

יש הבדלים, על הרוב המוחלט אני לא יודע להצביע, ככל הנראה של הjk חזק יותר, מפני שהוא בנוי לשאת יותר משקל. תנסה להסביר למה אתה שואל ויהיה קל יותר לכוון אותך.

ד ו ר ו ן
11-11-23, 14:49
כמו סופה.

יש הבדלים, על הרוב המוחלט אני לא יודע להצביע, ככל הנראה של הjk חזק יותר, מפני שהוא בנוי לשאת יותר משקל. תנסה להסביר למה אתה שואל ויהיה קל יותר לכוון אותך.

כי ה-30 הקדמי של הסופה חזק יותר מה-30 האזרחי הנפוץ.

nirs
11-11-23, 18:56
מזלרע (באדלק?)
לא יודע מאיפה אתה לוקח את הקביעות שלך, הרשה לי להסתייג.
מציע לך לקרוא שרשורים קודמים, אולי תלמד משהו.


Sent from my iPhone using Tapatalk

erezgur
11-11-23, 18:59
מזלרע (באדלק?)

לדעתי דווקא במבטא עיראקי

בדאלק
11-11-23, 20:06
מזלרע (באדלק?)
לא יודע מאיפה אתה לוקח את הקביעות שלך, הרשה לי להסתייג.
מציע לך לקרוא שרשורים קודמים, אולי תלמד משהו.
Sent from my iPhone using Tapatalk

אני לא מתפלא שאתה לא יודע, ומציע שתיישם את הצעותיך לפני שאתה מחלק אותן לאחרים

דרור ברלי
12-11-23, 08:44
זה ארוך.
מי שלא מתאים לו, שלא יתחיל לקרוא בכלל.


כפי שאתם יודעים כבר ממזמן, מעולם לא התפעלתי מעמידותם של דגמי הג'יפ האמיתי המודרניים (JK + JL) אבל היתרון המוחץ שלהם הוא בשוק השיפורים - אפשר לשדרג ולחזק ולהחליף הכל אבל באמת הכל, והשוק מלא בחלקים ועד סרנים תחליפיים שיכולים להחזיק כל גודל צמיג - פשוט צריך להכין תקציב פסיכי -החלפת זוג סרנים למשהו איכותי מסדנא יכולה לעלות יותר מסופה טובה קומפלט. את בעלי הרנגלר בישראל שעסוקים במירוץ חימוש זה כנראה מעולם לא הטריד.

לא היה לי JK, אבל בעולם הסופות אני כן שוחה לעומק כבר 24 שנים.
אני לא יודע מי נסע הרבה, באופן קבוע, עם סט-אפ שגוי כזה - צמיג 35' על סרן דנה 30..... כי ניר צודק - גם על דנה 44 סטוק אלה כבר צמיגים גבוליים.
ואני לא מתכוון לג'יפ שרוב הזמן עומד בסככה אלא לכזה שנוסע ומטייל ועובד בשטח. מכיר רק סופה אחת כזו שטיילה איתנו - על 35' עם יחסים 4.56, נעול כפול, סטרוקר וכו' - הוא עבר כל דבר בזלזול מופגן, ולא לשכוח נהג משובח - תקלות היו לו הרבה, למעט בסרנים..... דווקא שם הפגין עמידות יפה. אבל זה לא היה רכב דיילי וגם לא יצא לשטח כל שבוע.... (ואולי זו הסיבה לתקלות. כי מי שהרכב שלו דיילי, מוכרח ליישר לו קו. אחרת הוא יסבול הרבה. רק אחרי שמיישרים קו אין יותר תקלות).

הדוגמאות של האמריקאים הם בעיני הכי גרועות. אני מסתובב קצת בפורומים אמריקאיים של בעלי YJ. רבים מאוד מהם בכלל לא נוסעים בשטח אמיתי. מקסימום קצת שבילים. אבל להבדיל מאיתנו, הם לא מתביישים בזה.
אבל כמויות הבורות והבחירות הגרועות במופגן שאני רואה אצלם, גורמות לי להתלבט אם לצחוק או לבכות. הטעם שלהם בבניית הג'יפ מזכיר לי קצת את בני דודינו בצפון - מכורים לצמיגים גדולים ובולטים מסיבות ויזואליות נטו, על רכב שמכל בחינה אחרת הוא סטוק - והרוב המוחלט שם מחפש את הפתרונות הזולים. חד משמעית. ככה זה נראה וככה זה כנראה גם נוסע.

רוב מוחלט של ה-YJ שם כבר לא דיילי אלא בנישת התחביב והמטרה היחידה שלהם בחיים היא מירוק וצחצוח בלתי פוסק שזה בסדר ולגיטימי ויש בזה כיף גדול ללא ספק - אבל ממה שאני מתרשם מהם, מי שהרכב שלו דיילי וגם עובד, כולל בשטח, בהחלט נשאר קרוב יותר לסטוק ולמראה הפחות מוחצן. מקסימום על 33' עם קפיצים משודרגים והגבהה שפויה + נעילה אחת או שתיים. די דומה לסט-אפ המקובל אצלנו בסופות שמטיילות.
ואל תשכחו שאצלם סובלים גם מסרן אחורי חלש ופריך (דנה 35) וכל שדרוג לצמיג 31 ומעלה כבר דורש השקעה בהחלפת סרן אחורי לפחות.
הסרן האחורי המקובל שם אצל אלה שמחפשים שדרוגים הוא סרן פורד 8.8 מפירוק שהמידות ומעגל החלוקה שלו זהים ל-YJ (לא יודע מאיזה רכב הסרן הזה יורד).

כמובן אני שם בצד את נקודת ההתחלה העדיפה שלהם - להם מותר, (תיאורטית, לא בכל סטייט) לעשות מה בראש שלהם מבחינת גודל גלגל ובליטת גלגלים מהמרכב ועוד דברים שאצלנו הם שוברי שוויון והופכים אותנו לעבריינים. גם בסעיף הזה הם חושבים וחיים אחרת - בעלי ה-YJ המשופרים בכבדות שם כבר לא נוסעים בג'יפ בדיילי וגם בשביל להגיע לשטח הם עולים על עגלה ונגררים ע"י פולסייז כלשהו.

---------------------------------

אחרי שדיברנו על YJ ועל JK, אני מנסה להבין מאיפה מגיעה השאלה של פות"ש ומנחש שהוא משתעשע במחשבות לשדרג סופה בסרני JK....
אז בואו ונראה.

חוזק סרן נמדד ב-4 סעיפים:
1. דיפרנציאל. קוטר קורונה. ליחס ההעברה יש משמעות: יחס נמוך וקצר יותר = מספר שיניים קטן יותר בפיניון = חזק פחות. יש גם דיפרנציאלים בעלי חיתוך הפוך - RC או רוורס-קאט. כמו ב-YJ/XJ/ZJ/סופה. הם חזקים יותר בכ-30% בנסיעה קדימה.
2. ציריות - קוטר, מס' השיניים (SPLINES) וסוג החומר. יש רגילות ויש "מחוזקות" וגם מחוזקות על אמת
3. האוזינג. גם לרוחב ההאוזינג יש משמעות. האוזינג זהה אבל רחב יותר, מועד יותר להתעקם. עניין פשוט של אורך מנוף, נו.
4. בסרן קדמי - צלבים. יש רגילים ויש גדולים יותר ויש גם מחוזקים באמת. סוג חומר שונה וכו'. נגיד CTM וכו'

דיפ' דנה 30 סופה/XJ הוא RC ולכן חזק יותר מדנה 30 בחיתוך רגיל עם פיניון נמוך, של CJ או TJ לדוגמה.
לא התעמקתי מעולם בסרן הקדמי של JK ואני לא זוכר אם הוא RC או רגיל. מי שיש לו אוטו כזה, מוזמן להתכופף ולהציץ ולתת לנו מידע - האינדיקציה היא מיקום הפיניון. בדיפ' דנה 30 רגיל, הפיניון נמוך. בדיפ' דנה 30 RC כמו בסופה, הפיניון גבוה.

אני כן יודע בוודאות שסרני JK ו-JL קדמיים נוטים לחייך תחת צמיגים גדולים מהמקוריים - הן ה-30 והן-44, ושמקובל לחזק את ההאוזינג שלהם שנחשב לחלש ופריך. מצד שני ה-JK כבד יותר מ-YJ והסרן שלו רחב יותר, מה שמייצר יותר מנוף על צד ימין שלו (צד הציריה הארוכה). לזה צריך להוסיף את נטיית רוב בעלי ה-JK להגדיל צמיגים ולהתקין ג'נטים עמוקים עם אופסט שלילי משמעותי, לעתים גם ספייסרים (אללה יסתור) כי, נו, בגלל הויזואליה - ותקבלו הרבה עיקומים. כי מה לעשות, ככל שקוטר הגלגל ומשקלו גדולים יותר, וכלל שהם מורחקים יותר החוצה, כך הסרן יהיה מועד יותר לעיקומים. זו דרכו של עולם. ואפשר להתווכח במבטא עיראקי עד מחרתיים, אבל זו המציאות.

שדרוג סופה בסרני JK - זה אפשרי - אם יש כסף, הכל אפשרי. מצריך עבודת פבריקציה על מנת להסב את הסרנים מסלילים ולינקים למיטות עבור קפיצי עלים. זה לא בשמיים אבל גם לא מעט עבודה. כמובן צריך להתאים את מערכת ההיגוי וכו', וצריך גם ג'נטים עם מעגל חלוקה 5'. מקבלים מפשק מאוד רחב שיתקיל בבעיות רישוי ואני ממש לא יודע האם באמת מרוויחים כאן עמידות עדיפה עם צמיג גדול (אם לא מחזקים את הסרן, אז כנראה שלא. אבל אפשר לחזק/להחליף גם סרן סופה ולהגיע לתוצאות מרשימות). אם כבר עבודה עמוקה כזאת, אז למה לא להתחיל מראש מסרן קדמי טוב יותר - דנה 44 של רוביקון או טוב יותר, 44 מחוזק של סופה 3/4?....

אישית, הייתי עושה חשבון כספי. אם לא מדובר בעבודה עצמית, אז לגשת לסדנא מתמחה ולקבל הצעת מחיר. כמה יעלה בסוף, בשורה התחתונה, לקבל ג'יפ מניע ונוסע פיקס אחרי מחלות ילדות.
את זה להשוות להצעת מחיר עבור סרן קדמי אמריקאי בנוי מסדנא - נגיד G2 CORE44 (https://www.g2axle.com/pages/view/dana44_front_assemblies), סרן מחוזק שמחזיק בקלות גם צמיג 37 ואולי גם יותר גדול, שהלקוח בוחר את המפרט הטכני שלו והוא מגיע בארגז, בנוי נכון עבור הרכב הספציפי שלכם, עם מיטות לקפיצי עלים וכל המידות הנכונות, מוכן להרכבה על הג'יפ ומשלים באופן ראוי עד הסוף את הדנה 60 האחורי המקורי המעולה של סופה.

תעשו השוואה קרה וטכנית נטו - כמה זה עולה. אני לא בטוח שהסבה לסרני JK סטנדרטים מפירוק תהיה יותר זולה.

nirs
12-11-23, 12:27
דרור תודה, החכמתי.
בברכת מזל טוב (לא מזיק אף פעם…)


Sent from my iPhone using Tapatalk

נמרוד
12-11-23, 13:59
איזה סרן יותר חזק?
בהנכה ששני הסרנים נעולים חשמלי ועם יחס העברה מופחת 4.56 .
מי יהיה יותר עמיד לאורך זמן לצמיג 35" .


נראה לי שהתשובה הנכונה היא שאין בינהם הבדל משמעותי בחוזק.

ehudzeelim
12-11-23, 16:40
גלגל גדול וכבד מעקם יופי את הסרן. הוא מייצר מנוף גדול וחזק יותר

הקשר בין גודל גלגל לבדו, לעיקום סרן:
גלגל גדול יותר מעודד אותך להגיע למצבים ומקומות שבהם סרנים מתעקמים..
אופסט וספייסרים זה כבר עניין אחר כי הם מרחיבים את מפשק הגלגלים ומגדילים את העומס על הסרן.

אלדר
12-11-23, 19:41
דרור, תודה על התשובה המפורטת והמלמדת.
יש לאישתי (ולי) jk לא סופה, יש המון רנגלרים עם דנה 44 מחוזק שנוסעים ומטיילים הרבה עם צמיגים 37" ללא בעיות.
זכור לי מימי הסופה שתמיד הדיבור היה שצמיג 35" גדול על הסרן הקדמי, יוצא לי לראות ולקראו על הרבה רנגלרים עם שנה 30 שנוסעים על צמיג 35 באמריקה.


Sent from my 2107113SG using Tapatalk

דרור ברלי
13-11-23, 06:41
הדבר הכי מצחיק/מטופש זה לבחור סט-אפ לג'יפ שלך לפי כל מיני סיפורים של אנשים שאתה לא מכיר. במיוחד אם הם מאמריקה.
"האמריקאים" - זה תמיד נשמע טוב. משכנע. הרי הם המציאו את הג'יפ, הם בטוח מבינים יותר מאיתנו. נכון?
אז לא. לא נכון. או לא בהכרח.
ראה תגובתי הקודמת.

לדעתי, "אמריקאים" כקבוצה הם כמו "ישראלים" או "איטלקים"/"גרמנים"/"צרפתים"/"אסקימוסים".
אני מחלק אותם לשתי קבוצות:
1. אלה שיודעים מה הם עושים ובונים את הג'יפ נכון
2. אלה שממש לא יודעים מה הם עושים והולכים לפי שמועות, לפי כמה זה נוצץ ומרשים ובעיקר כמה שיותר זול.
כמו בכל מקום אחר בעולם, וכמו בכל נושא לדיון - הקבוצה השנייה הרבה יותר גדולה.

לגבי "דנה 44 מחוזק" - תהיה ספציפי. מה זה? איזה סרן? מי ייצר/בנה אותו? מקורי מדנה-ספייסר? מסדנא? ממוסך בישראל? איזה חיזוקים בדיוק שנעשו?
וכו' וכו'.

ועכשיו לא נשאר לי זמן לענות על עיקומי/שבירות האוזינגים של סרנים - בצהרים, אחרי שאחזור מהדרכה.

הדסופה
13-11-23, 09:28
משהו ששמעתי ממתקים וותיק ומוכר - מבחינת קורונה/ פיניון ( סעיף א של דרור ) הרנגלר לא דומה לסופה ואם בסופה יש תופעה של פריכות ככל שיחסי ההעברה עולים יחד עם גודל הצמיגים , ברנגלר זה לא דומה
הבעיות ברנגלר הן בסעיפים ב-ג-ד

הד


Sent from my iPhone using Tapatalk

דניאל אדיב
13-11-23, 13:55
אין לי מושג מה הולך בסופה אבל בJK הסרן הקדמי(30/44) מגיע עם היי פיניון ואמור להיות חזק יותר משל הYJ

בדנה 30 לא מומלץ לעלות ליחס העברה מעל 4.56, 4.88 זה כבר ממש גבולי בגלל הפריכות של הגג"שים.
דנה 30 מחוזק(בפנים ובחוץ) יכול להחזיק בשמחה צמיג 35" ולרוב עדיף לא להחליף לציריות מחוזקות בסט-אפ כזה
כי תמיד עדיף(וזול:p) שנקודת הכשל תהיה בצירייה ולא בדיפרנציאל ככה שגם התיקון בשטח די פשוט.

אחרי כל זה, תמיד עדיף סרן גיבור ממותג וסקסי אבל זה מתחיל בסביבות 30K ש"ח וצירייה עולה 1600:)


ובאמריקה? כמו באמריקה.. ה' הוא גדול והכל הרבה(הרבה!) יותר זול.


בהצלחה לכולם

אלדר
13-11-23, 13:59
אין לי מושג מה הולך בסופה אבל בJK הסרן הקדמי(30/44) מגיע עם היי פיניון ואמור להיות חזק יותר משל הYJ

בדנה 30 לא מומלץ לעלות ליחס העברה מעל 4.56, 4.88 זה כבר ממש גבולי בגלל הפריכות של הגג"שים.
דנה 30 מחוזק(בפנים ובחוץ) יכול להחזיק בשמחה צמיג 35" ולרוב עדיף לא להחליף לציריות מחוזקות בסט-אפ כזה
כי תמיד עדיף(וזול:p) שנקודת הכשל תהיה בצירייה ולא בדיפרנציאל ככה שגם התיקון בשטח די פשוט.

אחרי כל זה, תמיד עדיף סרן גיבור ממותג וסקסי אבל זה מתחיל בסביבות 30K ש"ח וצירייה עולה 1600:)


ובאמריקה? כמו באמריקה.. ה' הוא גדול והכל הרבה(הרבה!) יותר זול.


בהצלחה לכולם4.56 מספיק לצמיג 35"

Sent from my 2107113SG using Tapatalk

דניאל אדיב
13-11-23, 14:13
4.56 מספיק לצמיג 35"

Sent from my 2107113SG using Tapatalk


ב3.8 זה לא אופטימלי, ב3.6 זה מעולה..
ההבדל מגיע בגלל היחס השונה בגיר

nirs
13-11-23, 15:00
במנוע 3.6 יחס העברה של 4.56 עם 35״ מחזיר (כמעט) לסטאפ המקורי (3.73 עם 32״).


Sent from my iPhone using Tapatalk

דרור ברלי
13-11-23, 18:16
חלק מה-JK הישנים עם מנוע 3.8 הגיעו במקור עם צמיג 29-30 ויחס 3.21.
כבר עם "שדרוג" לצמיג 31 הם היו עגלות מהגהינום.


אם בדנה 30 של JK יש פיניו ןגבוה, משמע החיתוך הוא הפוך (RC). וזה אומר שסרן דנה 30 של -YJ/XJ/ZJ/סופה שהוא גם בעל חיתוך הפוך ופיניון גבוה. אז בכל מה שקשור לדיפרנציאל הוא באותו חוזק ממש של דיפרנציאל דנה 30 ב-JK.
ואם כבר, ההאוזינג בסופה יהיה חזק יותר פשוט כי הסרן עצמו יותר צר. ככל שבית-סרן בחוזק נתון יהיה רחב יותר, כך יהיה מועד יותר לחיוכים. זה פשוט מאוד - אורך מנוף.
וזה לא אומר שסרן סופה לא עלול לחייך/להיסדק מתישהו. תחפשו בעמוד ענן לאורך נחל ערוד את הנקודה "דרור ברלי התקוע" שמאחוריה סיפור מור"ק משובח על האוזינג קדמי שנשבר.....

החולשה המיוחסת לקורונה והפיניון של דנה 30 בסופה/YJ ככל שיחס ההעברה יורד היא בתיאוריה. על הנייר.
בפועל, אישית לא ראיתי אף סופה עם 4.10 או 4.56 וצמיגי 33'-35', ששברה משהו בדיפרנציאל. אבל זה לא אומר שזה לא נכון ולא יכול לקרות. ממש כמו שהקביעה התיאורטית על פחות שיניים בפיניון=חלש יותר, לא בהכרח דרמטית כמו שרבים, גם אני, עושים ממנה. כנראה שמרווח הבטחון אולי מצטמצם והסיכון לשבירה אכן עולה - אבל אם תנהגו נכון ולא תתחרעו, אין סיבה שתשברו משהו גם עם צמיג 35.

אז על מה הרעש? כי כן ראיתי בסופות המון ציריות קדמיות שנגזרו וצלבים שנשברו. רוב אם לא כל השבירות מין הסתם היו בג'יפים עם צמיגי 33' ומעלה. אין מה לעשות - עליה במידות הצמיגים ל-33' ומעלה דורשת שדרוג לא קטן ולא זול בסרן הקדמי. זה ממש לא רק עניין של סט צמיגים, וגם לא רק החלפת שני סטים של יחסי העברה. צריך לעבות ולשריין עוד כמה דברים, וזה עולה כסף.

בסופה יש גם שני סוגי ציריות מקוריים - רגילה עם צלב 27, ו"מחוזקת" עם צלב 30.
בציריה המחוזקת, מי שגדול וחזק יותר זה רק הצלב, אבל בגלל שהכוסיות גדולות יותר, האזניים של היוקים דקות יותר ופריכות יותר מאשר אלה שבציריה הרגילה, שהצלב הוא הפיוז שלה.... כלומר, הציריה ה"מחוזקת" לכאורה, בתיאוריה, חלשה יותר מהציריה הרגילה.... מנפלאות תע"ר.

כמובן שיש להשיג גם ציריות אפטרמרקט חזקות באמת, כרומולי וכו'. יקררר. ביחד עם צלבים של CTM, כנראה תקבלו שקט בגזרה הזו ותוכלו לסחרר צמיג 35.... אלא שהעומס לא נעלם. הוא רק מתחיל לנדוד ולחפש לעצמו פיוז אחר לאורך המכלול וכנראה ימצא אותו בדיפרנציאל...


הסתובב ברשת סרטון שמתאר פרויקט חיזוק מסיבי לסרן דנה 30 של YJ כדי שיוכל לעמוד במשימת בניית ג'יפ עבירות עם צמיגי 37... לא זוכר. כמות הברזלים שריתכו שם, פשוט מטורפת.... עם כל החלקים האקזוטיים והעבודה שהושקעה שם, עלות פרוייקט כזה כנראה עוברת ולא במעט את מחירו של סרן G2 CORE44 מחוזק ומוכן להרכבה שלטעמי עדיף, כי הוא מכלול של מוצרי מדף, עם מק"טים. מה שנשבר/מתבלה, אפשר להחליף.

הדסופה
13-11-23, 20:58
בסופה שברתי ציריה עם 31 ויחסי העברה מקוריים
בקלות
כי ככה זה כשאתה נעול קפיצה אחת מספיקה

לא היו דברים דומים ברוביקון
כמובן שזה על דנה 44 שם , וגם 35״ , ו 4.88
וזה דרך אגב היחס העברה הטוב יותר ב jk [emoji16] מנוע 3.6 ולא 4.56 ל 35״


Sent from my iPhone using Tapatalk

nirs
13-11-23, 23:16
וזה דרך אגב היחס העברה הטוב יותר ב jk [emoji16] מנוע 3.6 ולא 4.56 ל 35״

Sent from my iPhone using Tapatalk

לא מבין על סמך מה אתה קובע זאת.
האם ניסית את 2 היחסים?
האם לשימושים שלך ה 4.88 עדיף?

מספיק להציץ בטבלה המפורסמת, כדי לראות
שהסל״ד מתחיל להיות גבוה (מידי) במהירות שיוט שפוגע בנסיעה בכביש.
טענתי שאם רוצים לחזור לסטאפ של היצרן על 35״, ה 4.56 הוא היחס המומלץ.


Sent from my iPhone using Tapatalk

הדסופה
14-11-23, 06:20
מהסיבות הבאות :
שהוא ( המקורי ) לא יחס להיט לזחילה/טיפוס וטיול בכלל. הוא נולד לכביש.

חזרה ליחס מקורי לא לוקחת בחשבון שעדיין גלגלי 35״ הרבה יותר כבדים אז אם בא לך אוטו ״חי ושמח ״ עדיף לעלות עוד מדרגה אחת למעלה ביחסים ( כמו בחורה )

שעם jk מוגבה על 35״ , אני לפחות , ממילא לא נוהג מהר על הכביש , זה לא בטיחותי. אני לא עובר 110 גם אם לרכב אין בעיה , יותר כמו 100 קמ״ש בדרך אל ומהטיול. לאן יש למהר ? אני לא מרגיש בעיה של סלד נהפוך הוא , מרוויח בעליות גם בכביש.

כמובן שאפשר גם להישאר עם 4.10 המקורי על 35 , היו לי גם שותפים כאלה לטיולים ולא קרה להם כלום . אני מודע שזה עניין של העדפה אישית.

הד

nirs
14-11-23, 09:49
לפני שבחרתי ביחס העברה, נהגתי על גיפים עם 2 יחסי העברה הנדונים (בשטח ובכביש).
בכל מתארי השימוש (מלבד זחילה) ה 4.56 עם 35״ הרגיש לי יותר מתאים. היות ואני יותר אוהב לטייל ופחות לזחול, בחרתי בו.
אגב, מי שממש אוהב את ג׳אנר הזחילה, בוחר ב 5.13 עם 37״


Sent from my iPhone using Tapatalk

אלדר
16-11-23, 22:40
לפני שבחרתי ביחס העברה, נהגתי על גיפים עם 2 יחסי העברה הנדונים (בשטח ובכביש).
בכל מתארי השימוש (מלבד זחילה) ה 4.56 עם 35״ הרגיש לי יותר מתאים. היות ואני יותר אוהב לטייל ופחות לזחול, בחרתי בו.
אגב, מי שממש אוהב את ג׳אנר הזחילה, בוחר ב 5.13 עם 37״


Sent from my iPhone using Tapatalkמי שחושב זחילה מתקין רוביקוואלר

Sent from my 2107113SG using Tapatalk

GodsFather
16-11-23, 23:36
אתה רוצה שילוב של יחס נמוך כמה שיותר קרוב לגלגל עצמו יחש עם יחס נמוך נוסף בטרנספר. אחרת, אתה מייצר עומס נוסף על אחד המכלולים. אבל זה כאמור למחמירים

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

דרור ברלי
26-11-23, 15:12
טרי מאתמול
שאלתי מישהו שבר סמכא בחוזק סרנים. הוא זה שמתקן אותם.....
הוא פוסק חד משמעית שסרן דנה 30 סופה חזק משמעותית מזה של JK/JL.

נמרוד
26-11-23, 18:16
טרי מאתמול
שאלתי מישהו שבר סמכא בחוזק סרנים. הוא זה שמתקן אותם.....
הוא פוסק חד משמעית שסרן דנה 30 סופה חזק משמעותית מזה של JK/JL.

בטוח שהוא פסק משפט צדק, נשמח לשמוע את הנימוקים.

דרור ברלי
27-11-23, 22:03
הביצה עצמה בסרני הדנה 30 רוורס קאט האלה מין הסתם בחוזק זהה וכל הויכוח מתמקד בעיקר בגוף הסרן עצמו - ההאוזינג.

היום ביקרתי אצל מומחה נוסף. צפוני יותר. כל מי שמכיר אותו מחזיק ממנו דוקטור לג'יפים.
לשני המומחים אותו שם פרטי. זה רמז עבה/דק נוסף.

ממש לא הופתעתי ששניהם ציינו את אותן נקודות - רוחב הסרן שמגדיל עומס ו"מנוף" ומזרז חיוכים + איכות נמוכה יותר של ההאוזינג - הדוקטור הדרומי מתאר צינורות שמסתובבים בתוך הביצה. ידעתי את כל אלה כבר מזמן, אבל נעים לקבל אסמכתא מהמומחים שמאשרים שצדקתי.

לזה אפשר להוסיף ש-JK גדול וכבד יותר מסופה ואת נטיית בעלי הרנגלר להתפרע עם גודל הגלגלים.
מצד שני, סרן סופה ממוצע הוא הרבה יותר ישן, שבע מעללים ועייף מסרן JK ממוצע

וכן הלאה.

אני, את התשובות שלי קיבלתי.

ד ו ר ו ן
28-11-23, 13:09
ע
לזה אפשר להוסיף ש-JK גדול וכבד יותר מסופה..
כבד יותר מסופה ממוגנת עמוסה?

האם סרנים קדמיים בממוגנות זה משהו מוכר?

בזמנו, נסעתי המון על ממוגנות, ספציפיות ש״הכרתי״ רצוף מספר שנים.
לא שמתי לב לתופעה כזו.

דרור ברלי
28-11-23, 18:11
בממוגנות רוב תוספת המשקל היתה מאחור.
הממוגנות בד"כ לא נסעו בשטח.
הממוגנות נסעו על צמיג 29' עם אופסט חיובי. אמנם רנפלט והג'נט היה כבד למדי, אבל קוטר הגלגל לא הפעיל מנוף מטורלל על קצה הסרן כמו שברנגלרים JK עם בידלוקים וספייסרים וצמיגי 35 שהרנגלריסט הממוצע לא יכול בלעדיהם כי אחרת איך ייראה הכי גבר-גבר?....

זה מוזר, אבל בממוגנת הסרן הקדמי כמעט לא הרגיש כלום מתוספת המשקל, אבל את ההאוזינג בדנה 60 האחורי הגיבור דווקא כן היה צריך לחזק....
בקיצור - אתם יכולים לישון בשקט. הסרנים האלה בסופות מספיק חזקים.

זה לא אומר שכשהם מזדקנים, ואחרי מי יודע כמה השתוללויות וקפיצות והשד יודע מה, הם לא ייסדקו/יכשלו מתישהו.
אבל זה בטח לא משהו כרוני.

ד ו ר ו ן
29-11-23, 01:48
המון סופות ממוגנות נסעו על 31, רוב אלו שפגשתי.

משקל הגוף הממוגן מתחלק על הסרנים, יותר מאחור אבל זה עדיין הרבה יותר מקדימה ביחס לסופה פרטית.

תעודת כבוד לסרן..

asafk
29-11-23, 21:31
הממוגנות הורכבו עם צלבים 30 וצינורות מעובים. (משנתון מסויים כל הסרנים בסופה היו עם צינורות מעובים וצלבים של ג'יפ סו"ד היו 30)

אסף.

דרור ברלי
02-12-23, 19:52
צלבים 30 מותקנים בציריה ה"מחוזקת" שהאזניים שלה דווקא דקות חלשות יותר, והזכרתי את זה באחת התגובות הקודמות.

בציריה הרגילה עם צלב 27, הצלב הוא הפיוז ויישבר ראשון.
בציריה המחוזקת, צלב 30 חזק יותר ואז אוזני הציריה נשברות....

בקיצור..... באו לברך ויצאו מקללים.
ציריה מחוזקת אמיתית, כרומולי, עם צלב CTM, וואלה, זה באמת טוב.
רק שתקחו בחשבון שאם השקעתם בזה לכבוד צמיגים גדולים באמת (נגיד 35') אז דעו שהעומס לא התבטל ולא נעלם. הוא קיים והוא ינדוד לאורך ולרוחב הסרן כולו ויחפש לו פיוזים במקומות אחרים במרחבי הסרן. רוצים להשתתף בניסוי?..... תכינו כסף ותבנו את כל הסרן קומפלט מאפס. אחרת, יהיו עוגמות נפש.
סופה שבנויה לטיולים בצורה מאוזנת, על צמיגים 31 או 32, לא זקוקה לכל המשחקים האלה. סרן דנה 30 רוורס-קאט המקורי חזק מאוד, חזק מספיק, והוא ישרוד הכל גם בג'יפ שעובד קשה ללא הפסקה.
אבל תתחילו להשתעשע בצמיגים גדולים, מובטח לכם תהליך ארוך ומהנה של שבירות, תיקונים, ניסויים וטעויות ותהיות והרבה-הרבה למידה. צמיג גדול וכבד מביא איתו שק ענקי של חסרונות וצרות בתמורה ליתרון אחד - עדיפות קלה בעבירות בקצה הבאמת עליון של קצוות המעטפת. משהו שנהיגה מיומנת יכולה לפצות עליו ולאזן אותו היטב.

ואם מוכרחים צמיג גדול יותר, נגיד 33, ושואלים לדעתי? אז אני מעדיף 33/10.5 הצר יותר (רוחב של צמיגי 31 גנריים, שקול ל-265 מ"מ במידות מילימטריות), אבל גם קל בהרבה, שיעיק פחות על הסרן הקדמי ומערכותיו.


ואגב סופה ממוגנת - הסופות הממוגנות שהכרתי, (ואני הכרתי המון, ממש המון. בשנות המילואים האחרונות נהג חפ"ק), נסעו על צמיגי הגודייר רנגלר AT הצבאיים הגנריים, במידה 235/75R15. שזה 29'.

ד ו ר ו ן
02-12-23, 20:26
ואם מוכרחים צמיג גדול יותר, נגיד 33.
זה לא ״מוכרחים״ ., בעיקר ״רוצים״.
ההבדל המדוד בעבירות בין 31 ל-33 קטן בהרבה אפסים מעלות השדרוג המכני הנדרש כדי שזה יעבוד כמו שצריך.



ואגב סופה ממוגנת - הסופות הממוגנות שהכרתי, (ואני הכרתי המון, ממש המון. בשנות המילואים האחרונות נהג חפ"ק), נסעו על צמיגי הגודייר רנגלר AT הצבאיים הגנריים, במידה 235/75R15. שזה 29'.
הרבה סופות מסוף שנות ה-90 היו עם 31.
מניח שזה עניין של הקצאות וחידוש צי מקומי.

דרור ברלי
02-12-23, 21:29
זה לא ״מוכרחים״ ., בעיקר ״רוצים״.
ההבדל המדוד בעבירות בין 31 ל-33 קטן בהרבה אפסים מעלות השדרוג המכני הנדרש כדי שזה יעבוד כמו שצריך.
אכן. מדויק מאוד.
הבעיה אצלנו הג'יפאים, שכשאנחנו רוצים משהו, זה מהר מאוד הופך מ"אני רוצה" ל"אני צריך" ומשם הדרך ממש קצרה ל"אני חייב/מוכרח".
וכן, אני יודע שזה מוביל שוב לויכוחים הישנים בעד ונגד צמיג 33. לא רוצה להיכנס לזה שוב.
אני לא נגד. אני רק חושב שאם זה ג'יפ שצריך גם לעבוד והרבה - צריך לעבות כל מיני נקודות תורפה בסרן הקדמי כדי שזה יעבוד טוב לאורך זמן ללא חשש משבירות ובלאי מואץ.


הרבה סופות מסוף שנות ה-90 היו עם 31.
מניח שזה עניין של הקצאות וחידוש צי מקומי.


בצה"ל ראיתי סופות צבאיות סימן 1 בודדות בלבד עם 31.
כולן היו אורכות-פתוחות, מין רכב סיור שכזה. דמו מאוד לסופה שלי.
ואני ממש לא מתכוון לסופשית. שם נשארו עם 29.
אם תבדוק בספר הטיפולים הצבאי שנמצא כאן בג'יפולוג, תראה שמידת הצמיגים הרשמית בצה"ל היא 235/75R15
בצה"ל כידוע אין שום סנטימנטים ג'יפאיים. זו המידה הרשמית ובה משתמשים.

אף ממוגנת שאני ראיתי לא היתה עם 31. גם ככה זה רכב שיחסית לקלילות הבועטת של סופה קלה, היה לו קשה להזיז את עצמו עם כל המשקל שהדביקו לו + צוות לוחמים וכל הציוד הנלווה, והשאירו אותו עם יחסי העברה מקוריים בסרנים, אז להקשות עליו עוד עם צמיג גדול יותר? לא מסתדר לי בכלל.

asafk
02-12-23, 22:23
למיטב זכרוני רק סופות משטרה היו לפעמים עם 10x15 במקום 235.
(עריכה - נזכרתי שנבחנו סופות לגזרת עזה עם צמיגים רחבים לחול)

אסף.

דרור ברלי
03-12-23, 06:45
במשטרה גם לא ראיתי.
בטח לא הממוגנות.
על הממוגנות בכלל אסרו בצבא באופן גורף לנסוע בשטח שאינו שבילים מסודרים. חששו מתאונות ובצדק, כי האוטו היה פשוט מסוכן. זה היה אונס של הג'יפ מבחינת משקלים ובעיקר מבחינת חלוקת המשקל.
את זה אני יודע כמי שקיבל אישור חריג ביותר בחתימת מח"ט, לעבוד עם ממוגנת בשטח של ממש.

סופה ממוגנת היא רכב שנולד בגלל צורך דחוף, ובגלל קמצנות בתקציב, כולו טעות הנדסית אחת גדולה.
העובדה שהן שרדו פיזית כל כך הרבה זמן היא תעודת כבוד לחוסן ולכוח הסבל הבסיסי של פלטפורמת הסופה.

ד ו ר ו ן
03-12-23, 07:47
למיטב זכרוני רק סופות משטרה היו לפעמים עם 10x15 במקום 235.
(עריכה - נזכרתי שנבחנו סופות לגזרת עזה עם צמיגים רחבים לחול)

אסף.
גם בגזרת עזה.
בקיצור, מישמש צהלי טיפוסי.

המון ק״מ על הרכבים האלו.

דרור ברלי
10-12-23, 14:29
שאלתי עוד דוקטור
דבר המומחה השלישי, חד משמעית ובלי לחשוב פעמיים - סרן דנה 30 סופה חזק ועמיד בהרבה מדנה 30 רנגלר JK.

גם כאן - הביצה זהה. דנה 30 רוורס קאט ופיניון גבוה.
אבל הרוחב הוא שורש הבעיה. הצינור הימני הרבה יותר ארוך. מייצר מנוף גדול יותר + רכב כבד יותר + הנטייה של הבעלים להגדיל גלגלים = חיוכים ושבירות.
החיוכים והשבירות לטענתו אופייניים גם לסרני הדנה 44 האחוריים וגם הדנה 44 הקדמי ברוביקונים. שם רבים יותר מגדילים גלגלים ולמעשה רק תכולת הביצה - כל מכלול הדיפרנציאל+קורונה+פיניון+ציריות, גדולים ולכן חזקים יותר. אבל גוף הסרן עצמו מועד לפורענות בדיוק כמו בדנה 30 ולעתים אפילו יותר, כי די קשה למצוא היום JK רוביקון על גלגל קטן מ-35' שאינו חובק ג'נט בעל אופסט שלילי פרוע להעצמת הרושם המורחב.... היום כמעט כולם כבר מוגבהים ומוגדלים ורבים מאוד כבר חיזקו סרנים/החליפו אותם.


בנוסף לחיוכים, הוא מונה צרות נוספות:
1. ברנגלרים JK+JL כל הבנייה של הסרנים המקוריים לא מספיק חזקה לצורך ההתעללות שהכלים האלה חווים. היציקה של הביצה עלולה להסתובב על הצינורות (!) ולשבור גלי הינע.
2. סרנים עם יחידת ואקום שנועלת ומנתקת ציריה ימנית. פטנט הזוי, מסורבל ומיותר עוד מימי ה-YJ. מחליש הן את הצינור החיצוני והן מוסיף בלגן עם עוד חצי ציריה בצד ימין - כל סרני האפטרמרקט המחוזקים מוותרים ובצדק על יחידת הואקום המקוללת הזו.


שורה תחתונה באופן כללי - "תישאר עם הסופה"! חד משמעית ובלי ויכוחים. לא שהתכוונתי להחליף בקרוב.
מבחינתי סוף לסוגיה. התשובות מאוד ברורות.

-->