PDA

צפייה בגרסה מלאה : טראקן 2004-2007 או קוראנדו 2005



Itai99
11-11-23, 01:37
אהלן חבר'ה
קראתי את כל הפוסטים האפשריים על קוראנדו ובפרט שנת 2005 (הרבה תודה לבוזי)
משום מה החיפוש פה לא מזהה אף וריאציה של "טרקאן" אז עברתי אבל לא מספיק.
בנוסף חפרתי קצת בערוצי יוטיוב..ובקיצור עשיתי שיעורי בית עד כמה שאפשר.
אני על תקציב נמוך ושקלתי עוד רכבים בהתחלה, אבל הבנתי מקריאה פה שעדיף ללכת על הכרכרה הכי שמורה ולקוות לטוב, לכן גם שמרתי על ראש פתוח ושני הרכבים האלו לא היו הראשונים שחשבתי עליהם. הקוראנדו בכלל לא עבר לי בראש פשוט נתקלתי בהזדמנות ואבדוק אותה.


*אני מתייעץ פה ולא בפורום לפני קניה כיוון שהנחתי שכאן אמצע את רוב הבעלים, ומה שהכי מעניין אותי זה לדעת נכון להיום, עוד שניה 2024, איך החוויית שימוש שלכם ברכבים האלו?
יש כאן בעלים של רכבים מהשנתונים האלה שעושים שימוש יומיומי ברכבים ויכולים לשתף מבחינת אמינות, זמינות חלקים, עלות תחזוקה?
כאלה עם שנתונים קודמים, איך ההרגשה שמעבירים טסט? עוברים קליל או שמנסים להקשות עליכם?

ehudzeelim
11-11-23, 12:34
אתה מדבר על שני רכבים בקטגוריות שונות,
הרכב המקביל לטראקן הוא מוסו 2.9 ובהמשך רקסטון 2.9 ו- 2.7, ולא קורנדו.
מבחינה מכנית המוסו/רקסטון 2.9 זהים פחות או יותר לקורנדו.

ולשאלתך, לדעתי הקורנדו/רקסטון 2.9 רכבים אמינים ביותר, וזולים לתחזוקה.
הטראקאן והרקסטון 2.7 אלה רכבים יותר מורכבים מכנית (מנועי מסילה משותפת , גיר יותר "חכם", יותר מיחשוב וכו').

עלות תחזוקה זה עניין מאד ספציפי, תלוי בכמה, איפה, ואיך אתה נוסע, ואיפה ואיך אתה מתחזק (עבודה עצמית או מוסך).

לעניין הטסטים, לא יודע מה זה מנסים להקשות, אם הרכב תקין הוא עובר, אם לא לא..

גילוי נאות, אני מחזיק די הרבה שנים 4 רכבי מוסו, עם אחד מהם גומע 40k ק"מ בשנה (בעשר שנים האחרונות), וגם האחרים נוסעים לא מעט (כ-20k בשנה) כולל גרירות משקלים.
3 מתוך ה-4 עם 400-500k ק"מ, וחוץ מתחזוקה רגילה הכל מקורי ותקין: גיר, מנוע, טרנספר, סרנים וכו'.
אני מטפל ברכבים לבד בדרך כלל, עלות שנתית כולל הכל בסביבות 10-12k שקלים (לרכב שנוסע 40k קמ בשנה).
בתחזוקה במוסך העלויות היו פי 2-3 לפחות.

בהצלחה



Sent from my 22120RN86G using Tapatalk

Itai99
11-11-23, 15:44
קודם כל תודה רבה על השיתוף.
לא יודע מה הכוונה לא באותה קטגוריה, אני על תקציב נמוך כך שאני צריך להסתפק בהזדמנויות שאני מוצא יד2.
לצורך העניין אני אמור מחר ללכת לראות קוראנדו 2005 עם 200אקמ לא משופר ושמור, וטראקן 2004 מדוגם לעילא ולעילא עם 260אקמ שנראה שהבעלים אהב אותו וטיפל בו כמו שצריך. שניהם מבקשים סביבות ה20 אלף.
יש גם טראקן 2007 במצב טוב שנמצא יחסית רחוק ממני ומחר אחליט אם ללסוע לראות אותו או לא.

המחיר 10-12 שנתי שרשמת, מדבר על ארבעת הרכבים? אני מתכנן לעשות קורס מכונאות רכב חובבני כדי ללמוד לתחזק בעצמי ("סוויצ' בראש" אם אתה מכיר)

בגדול השאלה שלי מכוונת לבעלים של רכבים בני 20+-, איך זה לסמוך על הרכבים האלה ביום יום? אחרי כל טיול צריך ללכת למוסך?

ehudzeelim
11-11-23, 17:07
לא אותה קטגוריה כלומר הקורנדו רכב קצר שתי דלתות, והטרקאן רכב ארוך 4 דלתות. הרקסטון 2.9 גם נכנס בתקציב שלך (יש פה אפילו אחת באתר למכירה, אולי שווה לך לבדוק, הרקסטון של החבר מוטי) וגם טראנו רכב אמין וזול לתחזוקה, ואולי עוד כמה נבלות.

10-12 שנתי, התכוונתי לרכב יחיד שנוסע הרבה יחסית לרכב בן 22 שנה (40k קמ בשנה).
כמה נתקעים עם הרכב לא קשור למודל הרכב אלא למצבו, לרמת התחזוקה ולרמת ההתעללות בו. אני נוהג עדין עם הרכב גם בשטח וגם בכביש, יחסית הרבה שטח (לא שטח קשה אבל עמוס משקל, הרבה מדבר גם בקיץ, כלומר תנאים לא קלים), וטפו טפו ב-14 שנה שאני עם המוסואים מעולם לא נתקעתי ברמה שהייתי צריך חילוץ/גרירה, לא בשטח ולא בכביש. עם המוסו הנוכחי אני נוסע כבר 10 שנים רצוף כל שבוע מהמרכז לערבה הדרומית ומעולם לא נתקעתי. אני משתמש בחלפים תחליפיים ולא מקוריים בהרבה מקרים (למשל פילטרים) וזה מקטין עלויות, אם כי רבים ימליצו לך לא לנהוג כך.
כנראה שאני לא מקרה מייצג, אבל מה שרציתי להדגיש שזה מאד תלוי, על איזה גרוטאה אתה נופל, מה ההיסטוריה שלה, ואיך אתה תתייחס אליה.

Sent from my 22120RN86G using Tapatalk

erezgur
11-11-23, 17:23
ברוך הבא לפורום,

השאלות שלך מובנות אבל אין לדעתי תשובה חד משמעית.
התקציב הנמוך יביא, בסיכוי לא נמוך, לרכש "נבלה"... תהיה מוכן להוציא על טיפולים במוסך בשנתיים הראשונות יותר ממה שעלה לך לרכוש את הרכב, לכל היותר תופתע לטובה.
טיפול עצמי בהחלט יכול להיות משמעותית זול יותר כי תחסוך את עלות העבודה.
אל תחסוך על רכיבים כמו שמן מנוע איכותי, נוזל קירור, החלפת גומיות יבשות וכו'.

לגבי מעבר טסטים - בחלק גדול מהמכונים יש נטייה ברורה להקשות על רכבים ישנים ורכבי שטח בפרט. אם הרכב משופר בכבדות, צמיגים גדולים מהמותר, בולטים וכו' - סביר להניח שיהיו לך קשיים בכל מכון טסטים.

עם רכב שטח בן 20 שנה אתה בהחלט צריך להיות מוכן להזדקק לתיקונים לאחר טיולים קשים. זה הולך ומשתפר ככל שאתה מכיר טוב יותר את הרכב ומגבלותיו, יודע לנהוג נכון בשטח וכמובן כתלות במצב הרכב שאני מניח שבתקופה הראשונה שלך איתו תדאג ליישור קו, לתקן כל מה שדרוש ולהחליף (עוד לפני שיש תקלה) רכיבים בעייתיים. זוהי תקופת יישור הקו שבמהלכה תדע להכיר טוב יותר את הרכב ולאחריה יהיו לך פחות בעיות שניתן לצפות מראש...

Itai99
11-11-23, 19:50
אם ככה כן אני מבין..אני גמיש בקטגוריות האלה כל עוד אנחנו מדברים על רכב עם הילוך כח שיכול לקחת אותי לטיולי שטח (לא מדבר על טיפוס סלעים), אני מחפש מכל הבא ליד כולל טראנו, גאלופר וגם פאג'רו.
בגלל שהתקציב זעום אני שומר על ראש פתוח ומעדיף ללכת על הנבלה הכי שמורה, מה שתבוא קודם..אין יותר מדי סנטימנטים.
העניין עם טראנו שהרוב שראיתי הם כאלה שבאמת ראו הרבה שטח ולא נראים הכי שמורים. פאג'רו בדכ חורג מהתקציב או שמדברים על קילומטראז מעל 400 או אחרי החלפת מנוע ואני מעדיף להתרחק מהנתונים האלו. גאלופר כמעט ולא ראיתי, הבודדים שכרגע יש במודעות שבורים.
מבחינת העלויות שפירטת זה נשמע לי הגיוני, אני מתכנן על סביבות 10אקמ שנתי ושטח פעמיים בחודש אולי יותר לפעמים.

ארז:
תודה רבה, אני ממש מקווה להצליח להמנע מהוצאות כבדות בשנתיים הראשונות. מה גם שלא מתכנן על שטח קשה או שיפורים קיצוניים, זה ג'יפ ראשון אני נראה לי אתחיל ברגוע אעשה גם איזה קורס נהיגה לכיף. לגבי השאר, טיפולים שוטפים, רשמתי לעצמי.


אני חושב שבגדול הבנתי אותכם, אי אפשר לצמצם את הסיכון יותר ממה שכבר צמצמתי. ומכאן זה עניין של מזל בעיקר..
אלך למכון בדיקה, כיוון שאין לי מושג במכונאות כרגע. ולפי תחושת בטן של איך הבעלים הקודם ירגיש לי.

erezgur
14-11-23, 14:16
אני ממש מקווה להצליח להמנע מהוצאות כבדות בשנתיים הראשונות. מה גם שלא מתכנן על שטח קשה או שיפורים קיצוניים, זה ג'יפ ראשון אני נראה לי אתחיל ברגוע

בהצלחה.
דיברתי על הוצאות "יישור קו". לא רק על תיקוני נזקי הנסיעה בשטח.


אלך למכון בדיקה, כיוון שאין לי מושג במכונאות כרגע. ולפי תחושת בטן של איך הבעלים הקודם ירגיש לי.
מכון בדיקה לא יתן לך יותר מדי, ברוב המקרים, אבל יעלה לא מעט.
אנחנו ממליצים ברוב המקרים למצוא מוסך מתמחה המכיר את סוג הרכב ויוכל לתת לך חוות דעת עניינית עם עלויות להוצאות הדחופות.

Itai99
14-11-23, 16:03
בהצלחה.
דיברתי על הוצאות "יישור קו". לא רק על תיקוני נזקי הנסיעה בשטח.

מכון בדיקה לא יתן לך יותר מדי, ברוב המקרים, אבל יעלה לא מעט.
אנחנו ממליצים ברוב המקרים למצוא מוסך מתמחה המכיר את סוג הרכב ויוכל לתת לך חוות דעת עניינית עם עלויות להוצאות הדחופות.


יש מוסך כזה מומלץ בתל אביב לקוראנדו?

מוטי טויוטה
14-11-23, 21:23
מחזיק רקסטון 2.9 יותר משנתיים כרכב טיולים בעבירות בינונית צפונה.
מבסוט מאוד, יש חסרונות כמו בכל רכב.
יכול לקרוא בתת פורום readers ride שרשור מאוד מפורט שלי על אחזקת הרכב.
לא להיות פזיז, לא לקנות מהר, לא לקנות בלי להתייעץ פה.

גילוי נאות, רקסטון אחר שלי כאן למכירה באתר.
בהצלחה!


Sent from my SM-N980F using Tapatalk

-->