PDA

צפייה בגרסה מלאה : Article: המדריך המלא לרכישות רנגלר JK יד שנייה



grossfeld
12-11-23, 13:04
ניתן לצפות בעמוד זה ב


https://www.jeepolog.com/forums/content.php/4056 (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/4056-%D7%94%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%90-%D7%9C%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%A9%D7%95%D7% AA-%D7%A8%D7%A0%D7%92%D7%9C%D7%A8-JK-%D7%99%D7%93-%D7%A9%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%94)

grand
12-11-23, 15:08
יפההה...
מקיף מקצועי ופוגע בול.

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

sgill
12-11-23, 17:35
סקירה מקיפה וטובה. כל הניואנסים פה...

nirs
12-11-23, 20:44
אייל, מדריך מצויין. איזה כייף לקרוא.
מנהלים, לנעוץ למעלה.

אגב, צריך מדריך גם ל JL, בכל זאת כבר בשוק 5 שנים…


Sent from my iPhone using Tapatalk

sgill
12-11-23, 22:44
ב JL הכל דבש!
אף מנורה לא נדלקת.
שום דבר לא מתחמם...
הניתוק של הסוואי בר עובד פיקס
אין נזילות בגג
ואפילו המצבר הנוסף מתחת לכנף לא שובק חיים פתאום.
והכי חשוב שנורא קשה לגנוב אותם...
והקונסנזוס בנוגע למה עדיף ה 3.6 או ה 2.0 מחמם את הלב.

איל מ
13-11-23, 08:34
ושכחת שהפנארד גם לא נתלש מהשלדה.

הדסופה
13-11-23, 09:24
לפני שהשרשור נחטף ל JL

הערה לגבי מוט מייצב חשמלי - אין ממש אופציה לתקן אותו , זה לא מחזיק מניסיון יותר מכמה חודשים . יש את האופציה להחליף לגמרי בחשמלי קומפלט באלפי שקלים שיסבול מאותן בעיות בדיוק לאחר ההרטבה הבאה , או להחליף לפתרון מכני כלשהו , אנטי רוק ( פחות אוהב אישית ) או מוט מייצב רגיל עם לינקים מתנתקים מכאנית
בנוסף נדרש למחוק את התקלה בעזרת פלאג obd ותוכנה ייעודית. עלות של 30$ אבל יש עצלנים שוויתרו על זה .


בניסוח אחר אם אני קונה היום רוביקון jk עם מנתק חשמלי אני מבין שלפני עומדות הוצאות בגובה כזה או אחר לבחירתי

ariel-ro
13-11-23, 10:30
מדריך מצויין!

דגש, שהוא רלוונטי באופן כללי לכלי רכב בארץ.
יש רנגלרים (גם רוביקון) שנרכשו ע"י אנשים שמטפלים רק במוסכים מורשי יבואן וחלק מהם באמת נוסע רק בכביש.
אלו האנשים שאין להם מושג על סוג השמן, סורק OBD וכו', אך אעדיף לקנות מהם רנגלר, או רכב באופן כללי, מאשר כל אותם מבינים ש'שוחים' בכל המושגים והפרטים הקטנים, אך בין השאר מזניחים פה ושם דברים שלא מפריעים להם, מטפלים בעצמם בלי הרבה מקצועיות...
הסיבה היא, כי בתוך עמי אני חי, וגם אני, לעיתים, מזניח דברים שלעולם לא יהיו מוזנחים בכניסה למוסך מורשה יבואן.

האמור לעיל הכללה, תמיד יש מקרים לכאן ולכאן, אך זה מהניסיון שלי.

sgill
13-11-23, 10:40
לפני שהשרשור נחטף ל JL

הערה לגבי מוט מייצב חשמלי - אין ממש אופציה לתקן אותו , זה לא מחזיק מניסיון יותר מכמה חודשים . יש את האופציה להחליף לגמרי בחשמלי קומפלט באלפי שקלים שיסבול מאותן בעיות בדיוק לאחר ההרטבה הבאה , או להחליף לפתרון מכני כלשהו , אנטי רוק ( פחות אוהב אישית ) או מוט מייצב רגיל עם לינקים מתנתקים מכאנית
בנוסף נדרש למחוק את התקלה בעזרת פלאג obd ותוכנה ייעודית. עלות של 30$ אבל יש עצלנים שוויתרו על זה .


בניסוח אחר אם אני קונה היום רוביקון jk עם מנתק חשמלי אני מבין שלפני עומדות הוצאות בגובה כזה או אחר לבחירתי

כמו שכתבת, יש כמה פתרונות להחלפת הניתוק החשמלי. אנטירוק, פרפרים ואומים למיניהם... ומנתקים ידניים.
אני הייתי מזכיר גם מוצר חדש של APEX שבינתיים מקבל ביקורות טובות. מתחבר כמו המנתקים הידניים אבל עובד כמעט עצמאית:

https://www.apexdesignsusa.com/products/autolynx-sway-bar-disconnect (אני לא קשור לחברה, לא מייבא ולא מוכר את זה. רק מכיר חברים שמשתמשים ומרוצים).

דניאל אדיב
13-11-23, 14:05
כמו שכתבת, יש כמה פתרונות להחלפת הניתוק החשמלי. אנטירוק, פרפרים ואומים למיניהם... ומנתקים ידניים.
אני הייתי מזכיר גם מוצר חדש של APEX שבינתיים מקבל ביקורות טובות. מתחבר כמו המנתקים הידניים אבל עובד כמעט עצמאית:

https://www.apexdesignsusa.com/products/autolynx-sway-bar-disconnect (אני לא קשור לחברה, לא מייבא ולא מוכר את זה. רק מכיר חברים שמשתמשים ומרוצים).


אצלי מותקן מנתק ידני של EVO שהפך את החיים שלי להרבה יותר נוחים מהלינקים הידניים המקוללים שמצריכים ממני למצוא שטח ישר או ממלאים אותי בגריז בכל ניתוק או חיבור. ולמי שממש רוצה להשקיע יש לEVO מנגנון ניתוק פנאומטי שמתלבש על הקיים רק שהוא ממש יקר וגם מצריך קומפרסור.

אשר צור
14-11-23, 05:55
רנגלר כבר לא מעניין אותי, אבל קראתי בשקיקה.
כתבת יפה.

sam1g
14-11-23, 14:18
מעולה, תודה

בקטריה
14-11-23, 14:51
אחת הכתבות הטובות :) כן ירבו

Galaye
14-11-23, 15:02
פצצה על המאמר והשקעה
לא מובן מאליו
תודה רבה

erezgur
14-11-23, 15:38
אחלה כתבה.
תודה!

oferaz
14-11-23, 19:52
אחלה כתבה!
לא שהתכוונתי לרכוש רנגלר אבל זה שלח אותי ליד 2 ולחלומות.. ואולי להחליף לאישה את הג'יפ :)
תודה..
עפר

KOOKE
15-11-23, 08:25
יופי של כתבה רק אוסיף כמה דגשים שלי כבעלים של רנגגלר JK 2010.

בגלל שוק האפטר מרקט הכה נרחב אין כמעט רנגלר יד 2 שלא עבר שיפור או שיפצור כל שהוא ואין רנגלר אחד שדומה למשנהו.

הרוכש ההדיוט הממוצע כמוני לא ממש ידע לאבחן את הנקודות המצויינות כשלעצמן שהועלו בכתבה לגבי אופן בדיקת הרכב - לכן מחזק ההמלצה לבדוק היטב מי הבעלים היכן טופל הרכב ובאילו סדנאות/ מוסכים נעשו השיפורים ומה בדיוק השיפורים שנעשו- ההמלצה הכי הכי חשובה שלי לרוכש ההדיוט (כמוני למשל) לאחר ההתרשמות הראשונית לקחת את הרכב למוסך המתמחה ברנגלרים ושאתם סומכים עליו שיבדוק ביסודיות את הרכב וייתן לכם תמונת מצב אמיתית והערכה כספית של יישור הקו הנדרש ברכב.

רכב משופר בכבדות שכולל גם צמיגים גדולים (35 ומעלה) גם אם מידת הצמיגים רשומה איך שהוא ברשיון הרכב לא יעבור טסט מבלי שיעבור התאמה למעבר טסט (החלפת הצמיגים למידה המותרת באותו שנתון, הנמכת הרכב להגבהה מותרת, פירוק לד ברים וכו') - יש לקחת זאת בחשבון מבחינת עלויות עתידיות של אחזקת הרכב (זה נכון לדגמי הJK בדגמי ה- JL ניתן חוקית - בערך- לשנות מידת צמיגים ל-35).

יש לי עוד כמה נקודות להדגיש ואמשיך בערב.

תודה אייל על המדריך המאד מושקע והמאד נכון

הדסופה
15-11-23, 11:06
רכב משופר בכבדות שכולל גם צמיגים גדולים (35 ומעלה) גם אם מידת הצמיגים רשומה איך שהוא ברשיון הרכב לא יעבור טסט מבלי שיעבור התאמה למעבר טסט (החלפת הצמיגים למידה המותרת באותו שנתון, הנמכת הרכב להגבהה מותרת, פירוק לד ברים וכו') - יש לקחת זאת בחשבון מבחינת עלויות עתידיות של אחזקת הרכב (זה נכון לדגמי הJK בדגמי ה- JL ניתן חוקית - בערך- לשנות מידת צמיגים ל-35).




החלק הזה עובדתית לא נכון. הייתי שם אותו תחת תכנית ניהול סיכונים [emoji24]


Sent from my iPhone using Tapatalk

אמוץ נ.
19-11-23, 13:25
מדריך מעולה, תודה.
בעניין חדירת המים מהגג, זה בעיקר מהמשקוף הימני-קדמי.
הדבקה נכונה של פס 3M היא לפעמים הפתרון ולא בהכרח הבעיה.

הסעיפים הבאים רלוונטיים לדגם ספורט:

גל הינע קדמי מקורי, אם הרכב מוגבה הוא כנראה לא ישרוד הרבה.
לקחת בחשבון החלפה למשופר (אפשר לשפץ את המקורי אבל זה זמני).

בולם הגה - המקורי בסדר, אם הגדלנו צמיגים ולו במעט כדאי לעבור למשהו איכותי יותר.

צמיגים - הספורט מקבל חוקית את המידה של הרוביקון (255/75R17)

ניתוק מוט מייצב - מומלץ, יש קיטים ידניים פשוטים.
כשמתרגלים התפעול לא נוראי.


Sent from my iPhone using Tapatalk

דרור ברלי
19-11-23, 14:15
אחלה מדריך. מקיף ומעניין.



אין לי JK (עדיין. יהיה מתישהו, ליד הסופה) אבל אני חושב שמה שנכון לכל דגמי רכבי השטח נכון גם כאן - אין מתנות חינם.
שיפורים באופן כללי, ממקסמים תכונה אחת על חשבון תכונות אחרות. כולל אמינות ועמידות לאורך זמן.

ככל שנשפר את יכולות העבירות, כך זה יבוא על חשבון "נהיגות" (Driveability) בכביש, וכל מיני דברים אחרים - שבירות, בלאי וכו'.

בגלל שלרנגלר יש פוטנציאל כל כך גדול, ושוק האפטרמרקט שלו הוא מעבר לכל דמיון וכנראה שלעולם לא יהיה עוד דגם של רכב שטח עם קטלוג שיפורים ותוספות כל כך ענקי ומקיף, אז בסוף כולם נוסעים בשטח וכולם משפרים משהו, מתישהו. וזה המחיר.
עם הזמן, זה יהיה כמו בסופות - יהיה קשה יותר ויותר למצוא רנגלר במצב סטוק מהחנות ללא שינוי כלשהו. כל רכב והסיפור הספציפי שלו, כל אחד והבעיות שלו.

זה חלק מהמשחק. חלק מהכיף. לטוב ולרע.
כל מי שמעיד על עצמו "חובב שטח/נהיגת שטח" מוכרח שמתישהו יעבור אצלו בידיים Jeep אמיתי. ומכיוון ש-CJ וסופה הם באמת טו-מאץ', מנת יתר, עם ת"ש פחות ממינימלי וזה באמת לא מתאים לכל אחד - אז רנגלר הוא המועמד הטבעי והנכון ביותר.

עופו על זה. חיים רק פעם אחת!

sgill
19-11-23, 14:23
יש אינסוף דברים קטנים שאפשר לשפר ב JK ו SPORT בכלל...

למשל להחליף את הסוגרים של המכסה מנוע שמתבלים והמכסה רוקד במהירות לסוגרים של JL או של RR מברזל.
חיזוק סרן קדמי לפני שהוא מתחיל לחייך...
אבל אם רוצים לשפר את העבירות בצורה משמעותית, לא צריך נעילות, לא אטלס, לא מיגון או הגבהות, לא צמיגים גדולים או יחסי העברה.
אלא רק:
1. לשים מדבקות RUBICON על המכסה מנוע
2. לשים מדבקת ג'יפולוג על החלון האחורי
3. והמקפידים תולים ביצים מאחורה על הוו גרירה

http://farm2.static.flickr.com/1421/689899140_b1348e69c3.jpg

- - - Updated - - -


אחלה מדריך. מקיף ומעניין.


כל מי שמעיד על עצמו "חובב שטח/נהיגת שטח" מוכרח שמתישהו יעבור אצלו בידיים Jeep אמיתי. ומכיוון ש-CJ וסופה הם באמת טו-מאץ', מנת יתר, עם ת"ש פחות ממינימלי וזה באמת לא מתאים לכל אחד - אז רנגלר הוא המועמד הטבעי והנכון ביותר.

עופו על זה. חיים רק פעם אחת!

ובעיקר כי סוף סוף המחירים של ה JK המשומשים התחילו לרדת.

nirs
19-11-23, 16:47
והמקפידים תולים ביצים מאחורה על הוו גרירה


לא מומלץ, פוגע בזווית הנטישה


Sent from my iPhone using Tapatalk

grand
19-11-23, 16:57
JK בשנתונים הראשונים עד 2011 פשוט וספרטני, למעט חלונות חשמליים ונעילה מרכזית אין לו שום דבר המזכיר רכב מודרני מבחינתי זה לטובה..
בקרי מזגן מכניים ללא בקרת אקלים ומנועים חשמליים, מערכת חשמל פשוטה, מחשב אחד ראשי, הכל פשוט נוח וזול לטיפול עצמי.
כמה תוספות שלדעתי הושמטו בכתבה הטובה.
חובה לדאוג לבידוד חום בגג הפיברגלאס אחרת ימים חמים בקיץ לא נעימים, אני הזמנתי חתכתי והדבקתי יריעת בידוד בעובי 1 ס"מ מעלי אקספרס עושה עבודה טובה ומאוד בזול, יש המשקיעים בקיט יקר של מופאר, כל אחד וכיסו..
ממירים קטליטיים עוד בעיה נפוצה ויקרה בשנתונים הראשונים.
אפליקצית JSCAN וקורא OBD אביזרי חובה לטעמי, ניתן לשנות ולבטל את כל הדברים המרגיזים שמצפצפים כמו לחץ אויר נמוך, הודעות על מייצב מנותק (למי שביטל והסב לידני) ועוד ועוד..

Tarantula
19-11-23, 18:24
המדריך מקיף, מדוייק וכייפי!
אני חוזר איתו בזמן ללפני 4 שנים :cool:

moriseven
19-11-23, 19:47
לא מומלץ, פוגע בזווית הנטישה


Sent from my iPhone using Tapatalk

מניסיון לא פוגע, שמים אותם עם שאקל ואז הם חופשיים להתנדנד כאוות נפשם

sgill
19-11-23, 23:11
מניסיון לא פוגע, שמים אותם עם שאקל ואז הם חופשיים להתנדנד כאוות נפשם

רק השמאלית משתפשפת כי היא נמוכה יותר, אבל אפשר לשים לה ספייסר ולאזן אותה עם הימנית...

אמוץ נ.
07-12-23, 13:12
עוד משהו קטן לגבי בולם הגה - אם הוא במיקום המקורי שלו (גלוי לעין), הרכב כנראה לא ראה שטח מעבר לשבילים.
המיקום המקורי פגיע ומי שמטייל לרוב מרים אותו על ידי קיט פשוט.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Shai k
12-02-24, 11:49
מאמר מרשים. בתור הדיוט שחושב לרכוש רנגלר משומש, מרגיש אבוד. אין מצב שאוכל ליישם את ההנחיות המפורטת שבמאמר. הייתי מעדיף שאיש מקצוע מנוסה, או ג'יפאי מדופלם יסייעו לי, בתשלום כמובן.

שולץ האיום
12-02-24, 17:16
זה בסדר

זה נכון גם לכל רכב שטח אחר, פשוט פה ריכזו לך מומחי דבר כמעט הכל.

במקרה שלך מה שנכון לעשות הוא לקחת לבדיקה במוסך מומחה.

אם יש לך גם חבר עם רנגלר שילווה אותך בתהליך בכלל טוב.

מוסך מומחה (אין הרבה, כולם מכירים אותם) מכיר את כל המחלות שתוארו ואת הסימנים.

אמוץ נ.
12-02-24, 17:39
מאמר מרשים. בתור הדיוט שחושב לרכוש רנגלר משומש, מרגיש אבוד. אין מצב שאוכל ליישם את ההנחיות המפורטת שבמאמר. הייתי מעדיף שאיש מקצוע מנוסה, או ג'יפאי מדופלם יסייעו לי, בתשלום כמובן.

יש לפעמים למכירה JK יד 1 שלא ראו שטח והם במצב סטנדרטי לגמרי.
הבדיקה של כזה כלי היא לא מאד מסובכת.
בדקנו אחד עבור חבר, שנראה כאילו היה בשימור מאז יוצר ב 2014.
דילגנו עליו בגלל המחיר המשוגע שהוא מבקש.
(הוא לא מפורסם עדיין בלוחות, למיטב ידיעתי).
צריך סבלנות.


Sent from my iPhone using Tapatalk

sgill
13-02-24, 11:27
הבעיה עם אלו שלא ראו שטח ונשארים סטנדרטיים זה שהם לרוב אצל אנשים שלא מבינים בג'יפים.
הנה דוגמא: יש לי שכנה שבשביל השם JEEP נוהגת על JK שנקנה כחדש.
מעט קילומטר, לא ראה שטח, צמיגי כביש מקוריים שבאו עם הרכב, מעולם לא היה ב 4X4 וכל הסופרלטיביים שמחפשים.
אבל, היא נכנסת לתחנת דלק.... המתדלק שואל אותה לבדוק שמן מים? היא עונה בחיוב, והפלא ופלא, תמיד חסר.
המתדלק מוסיף שמן ממה ששיש לו במלאי או מה שהוא מרוויח עליו הכי הרבה, לך תדע איזה, וגם מים מהצבע שעליו הוא כנראה מרוויח הכי הרבה. וזה קורה כמעט בכל תדלוק :rolleyes:

אני נכנס לאותה תחנת דלק, המתדלק שואל אותי "לבדוק שמן מים"? אני עונה לו "לא צריך זה רכב חשמלי" כשהפיה של ה 95 בתוך המיכל..

אמוץ נ.
13-02-24, 18:27
הבעיה עם אלו שלא ראו שטח ונשארים סטנדרטיים זה שהם לרוב אצל אנשים שלא מבינים בג'יפים.
הנה דוגמא: יש לי שכנה שבשביל השם JEEP נוהגת על JK שנקנה כחדש.
מעט קילומטר, לא ראה שטח, צמיגי כביש מקוריים שבאו עם הרכב, מעולם לא היה ב 4X4 וכל הסופרלטיביים שמחפשים.
אבל, היא נכנסת לתחנת דלק.... המתדלק שואל אותה לבדוק שמן מים? היא עונה בחיוב, והפלא ופלא, תמיד חסר.
המתדלק מוסיף שמן ממה ששיש לו במלאי או מה שהוא מרוויח עליו הכי הרבה, לך תדע איזה, וגם מים מהצבע שעליו הוא כנראה מרוויח הכי הרבה. וזה קורה כמעט בכל תדלוק :rolleyes:

אני נכנס לאותה תחנת דלק, המתדלק שואל אותי "לבדוק שמן מים"? אני עונה לו "לא צריך זה רכב חשמלי" כשהפיה של ה 95 בתוך המיכל..

זה שאנחנו בדקנו מבין מצויין ומטפל אצל ארז בחולון.
הוא גם מבין מצויין מה יש לו ביד ומתמחר בהתאם [emoji23]


Sent from my iPhone using Tapatalk

moriseven
13-02-24, 18:44
אני נכנס לאותה תחנת דלק, המתדלק שואל אותי "לבדוק שמן מים"? אני עונה לו "לא צריך זה רכב חשמלי" כשהפיה של ה 95 בתוך המיכל..

ציטוט לפנתיאון :D

-->