PDA

צפייה בגרסה מלאה : מה הסיבות לנתק כבל 4X4



Itai99
14-11-23, 14:03
אהלן, ראיתי קוראנדו 2005 שהבעלים טען שניתק את הכבל 4 על 4 כי לא היה צריך את התצורה הזו ורצה לחסוך דלק..
הסבר תמוה אני יודע. אני יודע שהמערכת במנוע 662 היא חשמלית ויכול להיות שבאמת רק מדובר בלחבר כבל חזרה.
השאלה שלי היא מה יכולה להיות סיבה לניתוק הכבל בתכלס? באיזה מקרים בעלי רכבים בוחרים לעשות את זה?
במידה ולא מדובר רק בלחבר כבל, מה יכול להיות סדר עלות של תיקון? האם זה משהו שנגמר בהתקנת לוקרים ידניים?
אני טירון לגמרי אז אשמח לכל עזרה

ehudzeelim
14-11-23, 17:06
תשאל אותו מה בדיוק הוא ניתק.
אין אף כבל שמנתקים וחוסכים בדלק..

Itai99
14-11-23, 19:32
תשאל אותו מה בדיוק הוא ניתק.
אין אף כבל שמנתקים וחוסכים בדלק..

הוא אמר שהוא ניתק את הכבל שמשלב 4X4, ברכב הזה זה חשמלי.
גם לי נשמע תמוה, ניסיתי להבין אם יכול להיות שהוא ניתק כדי לא לתקן איזשהי בעיה אחרת

erezgur
14-11-23, 19:44
אם ה-4x4 תקין - אין סיבה שאני יכול לחשוב עליה לניתוק כזה.

כנראה המחיר הזול קורץ לך, אבל אתה עלול לשלם הרבה יותר בסופו של דבר

נכתב מהנייד

ehudzeelim
14-11-23, 20:46
הוא אמר שהוא ניתק את הכבל שמשלב 4X4, ברכב הזה זה חשמלי.
גם לי נשמע תמוה, ניסיתי להבין אם יכול להיות שהוא ניתק כדי לא לתקן איזשהי בעיה אחרת

ה-4x4 משולב על ידי מנוע חשמלי שנמצא על הטרנספר. המנוע נשלט על ידי מחשב שנמצא מתחת לכסא הנהג. המחשב מקבל פקודה ממפסק שנמצא על הדשבורד, שבנוסף גם מפעיל סולנואיד ואקום (שנמצא בתא המנוע) שמחובר בצנרת ואקום ללוקרים וגורם לשילובם (אם הם לא הוחלפו לידניים).
בקיצור יש פה יותר מכבל אחד, וכמה נקודות תורפה ידועות. בדרך כלל תקלות במערכת מאד פשוטות לפתרון, למי שמכיר.
כל זה לא קשור לצריכת דלק.

מוטי טויוטה
14-11-23, 21:20
מה שלי מפריע בסיפור זה שהאוטו 4/2, הנעה אחורית אם אתה ללא שילוב.
מה יעזור לנתק חוטים?
אם זה רק כבל שניתק, שיחבר בעצמו ויראה לך שהכל עובד.

לא ניתן לדעת מה הפתרון, כמה יעלה, האם יש קשר ללוקרים ידניים וכו'.

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

Itai99
17-11-23, 13:50
טוב חברים תודה על התגובות, הלכתי היום שוב לבדוק את הרכב, לא ניתקו שום כבל. המתג בפנים עובד האור נדלק בדשבורד, אבל אין שילוב.
המוכר אומר שהוא היה במוסך אמרו לו שצריך לבדוק מתחת למנוע ושזה לא עניין אותו כי הוא נוסע רק בעיר, אני מניח שמדובר בתיבת העברה..
זה שופך קצת אור למשהו?
אני עוד מנסה להבין סדר גודל עלות תיקון.

ehudzeelim
17-11-23, 14:03
אני מניח שאתה מתכוון לאור הירוק (4X4 high) שנדלק,
אם הוא לאחר כמה שניות הוא מפסיק להבהב ודולק קבוע, הכל טוב בטרנספר, סיכוי טוב שיש בעיית ואקום (הלוקרים לא ננעלים).
תבדוק שגם כשאתה מעביר ל-LOW (ההעברה מתבצעת רק בעמידה ובניוטרל) נדלקת המנורה הכתומה ולא מהבהבת, וששתי המנורות לא נדלקות יחד.
אם זה המצב הבעיה לא קשורה לטרנספר ולא למנוע החשמלי של הטרנספר.

בדרך כלל זה איזה צינור ואקום שהתנתק, או סולנואיד ואקום לא תקין.
תקלה זניחה בכל מקרה.

מוטי טויוטה
17-11-23, 14:13
אפשר על הליפט לשלב 4/4 ולראות אם הדרייבשאפט הקדמי מסתובב. אם כן זה אומר שבטרנספר מקבל פקודה, מעביר כח קדימה.
אח"כ, אפשר לבדוק האם הציריות מסתובבות, אם כן, זה באמת החיבור של הלוקר.

שלול אפשרות שניתקו 4/4 בגלל שהתקינו סרן עם יחס שונה מקדימה / מאחורה. גם על זה שמעתי.

Itai99
17-11-23, 14:33
אני מניח שאתה מתכוון לאור הירוק (4X4 high) שנדלק,
אם הוא לאחר כמה שניות הוא מפסיק להבהב ודולק קבוע, הכל טוב בטרנספר, סיכוי טוב שיש בעיית ואקום (הלוקרים לא ננעלים).
תבדוק שגם כשאתה מעביר ל-LOW (ההעברה מתבצעת רק בעמידה ובניוטרל) נדלקת המנורה הכתומה ולא מהבהבת, וששתי המנורות לא נדלקות יחד.
אם זה המצב הבעיה לא קשורה לטרנספר ולא למנוע החשמלי של הטרנספר.

בדרך כלל זה איזה צינור ואקום שהתנתק, או סולנואיד ואקום לא תקין.
תקלה זניחה בכל מקרה.


האור הירוק דולק קבוע.
בהעברה לLOW הנורה דולקת קבוע, שתי הנורות לא נדלקו יחד כאשר העברתי לLOW

בהנחה ומדובר בבעיית ואקום, האם שווה לתקן או כבר ללכת על לוקרים ידניים?

- - - Updated - - -


אפשר על הליפט לשלב 4/4 ולראות אם הדרייבשאפט הקדמי מסתובב. אם כן זה אומר שבטרנספר מקבל פקודה, מעביר כח קדימה.
אח"כ, אפשר לבדוק האם הציריות מסתובבות, אם כן, זה באמת החיבור של הלוקר.

שלול אפשרות שניתקו 4/4 בגלל שהתקינו סרן עם יחס שונה מקדימה / מאחורה. גם על זה שמעתי.


לא שינו כלום ברכב הכל מקורי לטוב או לרע, תודה על הכיוון

ehudzeelim
17-11-23, 14:46
שווה לתקן,
כי בהרבה מקרים, תיקון זה אומר לחבר למקומו צינור ואקום שהתנתק (או ניתקו באיזה מוסך ושכחו להחזיר).
מניסיון רב שנים, הלוקרים המקוריים אמינים מאד. אבל לכל דבר יש יתרונות וחסרונות. אם הם כן מתקלקלים, אתה עלול להיתקע בשטח בלי 4X4.
ובראייה לטווח ארוך, אם בעתיד תרצה להתקין נעילת דיפרנציאל קדמית, תצטרך להתקין לוקרים ידניים בכל מקרה (אם לדייק, אפשר להישאר עם הלוקרים המקוריים גם עם נעילת דיפרנציאל קדמית אבל זה מחייב שינויים מסוימים במערכת השילוב שלהם, בדרך כלל הכי פשוט לעבור ללוקרים ידניים). גם להם - חסרונות ויתרונות.

Itai99
17-11-23, 14:50
שווה לתקן,
כי בהרבה מקרים, תיקון זה אומר לחבר למקומו צינור ואקום שהתנתק (או ניתקו באיזה מוסך ושכחו להחזיר).
מניסיון רב שנים, הלוקרים המקוריים אמינים מאד. אבל לכל דבר יש יתרונות וחסרונות. אם הם כן מתקלקלים, אתה עלול להיתקע בשטח בלי 4X4.
ובראייה לטווח ארוך, אם בעתיד תרצה להתקין נעילת דיפרנציאל קדמית, תצטרך להתקין לוקרים ידניים בכל מקרה (אם לדייק, אפשר להישאר עם הלוקרים המקוריים גם עם נעילת דיפרנציאל קדמית אבל זה מחייב שינויים מסוימים במערכת ההפעלה שלהם, בדרך כלל הכי פשוט לעבור לידניים). גם להם - חסרונות ויתרונות.


אוקיי, לצורך העניין אני יכול לתקן את המקוריים וגם להזמין כבר מראש לוקרים ידניים כיוון שהעלות די זולה ולא תופסים מקום כמעט..ואז מתי שאצטרך מדובר בהתקנה די פשוטה לא?

ehudzeelim
17-11-23, 14:56
כן.

מוטי טויוטה
17-11-23, 16:00
האור הירוק דולק קבוע.
בהעברה לLOW הנורה דולקת קבוע, שתי הנורות לא נדלקו יחד כאשר העברתי לLOW

בהנחה ומדובר בבעיית ואקום, האם שווה לתקן או כבר ללכת על לוקרים ידניים?

- - - Updated - - -




לא שינו כלום ברכב הכל מקורי לטוב או לרע, תודה על הכיוון

תוודא את זה. זה לא משהו שניתן לראות ויזואלית. אלא אם הבעלים הוא יד ראשונה ומתחייב שלא היה שום שינוי, וגם אז הייתי בודק

shachar
17-11-23, 18:24
המנוע שילוב עובד?
מזכרוני הרחוק זה היה חלק יקר.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

ehudzeelim
17-11-23, 20:37
המנוע שילוב עובד?
מזכרוני הרחוק זה היה חלק יקר.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

בימינו מנוע השילוב עולה 200 שקל באליאקספרס,
כשהוא לא תקין נדלקות שתי המנורות low ו-high ביחד.

איל מ
18-11-23, 13:54
אני לא יודע, אולי זה רק החשדנות המורשת שלי,אבל...
יש כאן רכב שבו ה 4x4 לא עובד, והבעלים נותן תשובות מעורפלות.
אני הייתי עובר הלאה, או דואג למחיר שכולל תיקון בטווח היקר של רכבת העברת הכוח. שזה אומר החלפת סרן ו/או טרנספר.

ehudzeelim
18-11-23, 15:31
אני לא יודע, אולי זה רק החשדנות המורשת שלי,אבל...
יש כאן רכב שבו ה 4x4 לא עובד, והבעלים נותן תשובות מעורפלות.
אני הייתי עובר הלאה, או דואג למחיר שכולל תיקון בטווח היקר של רכבת העברת הכוח. שזה אומר החלפת סרן ו/או טרנספר.

בקיזוז מחיר של החלפת סרן וטרנספר יש מצב שהמוכר יצטרך לשלם לקונה שייקח את האוטו ;)

Itai99
18-11-23, 21:46
אני לא יודע, אולי זה רק החשדנות המורשת שלי,אבל...
יש כאן רכב שבו ה 4x4 לא עובד, והבעלים נותן תשובות מעורפלות.
אני הייתי עובר הלאה, או דואג למחיר שכולל תיקון בטווח היקר של רכבת העברת הכוח. שזה אומר החלפת סרן ו/או טרנספר.


אני איתך על הצד החשדן, אני מניח שבמידה והיה נדרש החלפת סרן ו\או טרנספר היה מתגלה בלאי נוסף שקשור לשטח, מה דעתך?
זאת אומרת היה ניכר כי הרכב היה במאמץ.
הגעתי עם מכונאי לבדוק את הרכב, קיבלתי הערכת מחיר של 4 אלף ליישור קו שכוללת די הרבה דברים (2 תושבות מנוע, רפידות+דיסקיות ברקס, החלפת שמנים פילטרים פלאשינג, ניקוי רדיאטור, החלפת צינורות יבשים ואטמים, מדחס מזגן מילוי גז ועוד כמה דברים..)
הוא לא ידע לומר למה ה4 על 4 לא משתלב, הוא כן אמר שהרכב לא ראה שטח כמעט, אין סימנים על המגן גחון והשלדה במצב טוב מאוד לשנה, אין סימני קורוזיה וכו..לכן ממה ששאלתי כאן בקבוצה אני רוצה להאמין שהמקסימום שאצטרך לעשות כדי להשמיש יהיה לוקרים ידניים.
הבעלים עושה רושם של אדם לא הכי בריא לצערי, הרכב נסע אלף קילומטר בשנה האחרונה.
יש דברים לדעתך שהייתי צריך לבדוק בנוסף?

ehudzeelim
19-11-23, 10:19
אני איתך על הצד החשדן, אני מניח שבמידה והיה נדרש החלפת סרן ו\או טרנספר היה מתגלה בלאי נוסף שקשור לשטח, מה דעתך?
זאת אומרת היה ניכר כי הרכב היה במאמץ.
הגעתי עם מכונאי לבדוק את הרכב, קיבלתי הערכת מחיר של 4 אלף ליישור קו שכוללת די הרבה דברים (2 תושבות מנוע, רפידות+דיסקיות ברקס, החלפת שמנים פילטרים פלאשינג, ניקוי רדיאטור, החלפת צינורות יבשים ואטמים, מדחס מזגן מילוי גז ועוד כמה דברים..)
הוא לא ידע לומר למה ה4 על 4 לא משתלב, הוא כן אמר שהרכב לא ראה שטח כמעט, אין סימנים על המגן גחון והשלדה במצב טוב מאוד לשנה, אין סימני קורוזיה וכו..לכן ממה ששאלתי כאן בקבוצה אני רוצה להאמין שהמקסימום שאצטרך לעשות כדי להשמיש יהיה לוקרים ידניים.
הבעלים עושה רושם של אדם לא הכי בריא לצערי, הרכב נסע אלף קילומטר בשנה האחרונה.
יש דברים לדעתך שהייתי צריך לבדוק בנוסף?

אין צורך להמר מה מצב הטרנספר, הדרייבשאפט, הסרן הקדמי, מע' הואקום, והלוקרים, לפי זה שאין סימנים על השלדה והגחון.
יש פרוצדורה פשוטה לבדיקה, לעבור על צנרת הואקום, אם תקינה לתת ואקום ישיר ללוקרים, אם עדיין ה-4X4 לא השתלב להרים צד אחד של הרכב (אם יש גישה לליפט עוד יותר טוב) ולבדוק סיבוב דרייבשאפט וציריות בשילוב 4X4.
אם אתה רוצה להיות בטוח זה מה שאתה צריך לעשות ולא לנחש.
באופן הזה ב-15 דקות אתה מאתר את מקור התקלה בוודאות.

ולפני כל זה, אם הנורות נדלקות באופן תקין, איך אתה יודע שה-4x4 לא תקין? בדקת את זה בנסיעה? לפעמים אנשים שלא משתמשים ב-4X4 לא מודעים בדיוק למצב המערכת וחושבים שהיא לא תקינה למרות שהכל תקין.

-->