PDA

צפייה בגרסה מלאה : רכב ראשון התלבתות בין רקסטון וגרנד צ׳ירוקי



ben-h
20-11-23, 15:51
שלום לכלום, נלך לפי חוקי הפורמט:


1. תקציב - כ-135K
2. גודל / קיבולת הרכב - עד 4 אנשים כולל ציוד לינה וכו..

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כ- 25K בשנה
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? נסעות יומיומיות ופעם בחודש טיול
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? בשלב זה במוסך
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? פריפריה

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? שאלה קשה, הכוונה לא רק שבילי אלא גם מעבר
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? יש קבוצה, ישנם רכבים בעלי יכולות גבוהות מאוד. הרוב רכבים ישנים, לנד-קרוזר, טנדרים, פגרו
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). אמממ. מדבר יהודה, הנגב ואזור רמון, רמת הגולן

5. העדפות ותנאי סף -

האם יש תנאי סף? הרכב ישמש ליום-יום לכן חשוב שלא יהיה ישן ויהיה נוח ומפנק על הכביש



א. גיר אוטומטי/ידני
ב. מנוע דיזל/בנזין
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?

חשוב רכב לא ישן מדי, אוטומטי ולא טנדר.



6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?

בהתחלה הייתה מחשבה על סובארו פורסטר 2020, הבנתי שזה ממש לא רכב שטח ואני רוצה רכב עם הילוך כוח.
עכשיו הכיוון הוא רקסטון EX 2018, אני יודע שיש לו חיסרון עם הפלסטיקה, צריכת דלק גבוה. אשמח לשמוע עוד דעות.
המחשבה השנייה היא גרנד צירוקי 2016 ולעשות לו הסבה לגז בגלל צריכת דלק

erezgur
20-11-23, 16:01
ברוך הבא לפורום,

מטרת השאלון הינה להבין טוב יותר את הצרכים והדרישות שלך.
אני מבין שאתה מעוניין ברכב עם הילוך כח לנסיעה של מעבר לדרכי כורכר / שבילי קק"ל.
אני יכול להבין שאינך זוכר שמות של מקומות שתרצה לעשות עם הרכב, אבל אינך יכול לנקוב בדגמים של המכוניות של אנשי הקבוצה?

מדובר בג'ימני? לנד קרוזר? ג'יפ רנגלר?, זיבאר? למה אתה מתכוון כאשר אתה רושם:


יש קבוצה, ישנם רכבים בעלי יכולות גבוהות מאוד[/COLOR]

ben-h
20-11-23, 16:06
ברוך הבא לפורום,

מטרת השאלון הינה להבין טוב יותר את הצרכים והדרישות שלך.
אני מבין שאתה מעוניין ברכב עם הילוך כח לנסיעה של מעבר לדרכי כורכר / שבילי קק"ל.
אני יכול להבין שאינך זוכר שמות של מקומות שתרצה לעשות עם הרכב, אבל אינך יכול לנקוב בדגמים של המכוניות של אנשי הקבוצה?

מדובר בג'ימני? לנד קרוזר? ג'יפ רנגלר?, זיבאר? למה אתה מתכוון כאשר אתה רושם:

צודק. ערכתי את ההודעה.
הכוונה הייתה שיש כל מני סוגים של רכבים. לנד-קרוזר, פגרו, טנדרים.

erezgur
20-11-23, 17:14
לדעתי 2 הדגמים שציינת, ללא השקעה בשיפורים לשטח, יהיו נחותים ביכולות השטח לעומת לנד קרוזר פאג'רו והיילקס.

נכתב מהנייד

ben-h
20-11-23, 18:08
מבחירת מחיר יכול להתאים גם פגארו ארוך אבל לרדת לשנתון 2015-2016 עם כ-180K ק"מ. דבר שאני פחות רוצה בגלל תחזוקה ונוחות על הכביש (שזה רוב הזמן)

asafk
20-11-23, 18:43
לגראנד יש שוק שיפורים שיהפכו אותו לרכב לא רע בשטח. יש גרסאות שמראש מתאימות יותר. זה לעולם לא יהיה לנדקרוזר משנים קודמות או טנדר אבל עם השיפורים הנכונים אתה לא תגביל יותר מדי את החברים שלך.
לגבי רקסטון 2018.... ללא ספק אפשר להשיג כזה במחיר נמוך יחסית לשנתון והוא יהיה נוח ונעים בכביש. אבל חיפשת רכב גם לשטח, לא?

אסף.

ben-h
20-11-23, 19:06
תודה אסף.
אכן, רציתי גם רכב שייתן לי מענה בשטח.
לפי התגובה שלך, אני מבין שלדעתך הרקסטון הוא בכלל לא בכיוון? גם אם אני ממגנן, מגביהה ומחליף את הפלסיקה ומשפר כך את הזווית גישה ( מקצת קריאה כאן, הבנתי שזו הבעיה העיקרית איתו)

איל מ
20-11-23, 19:17
מבחירת מחיר יכול להתאים גם פגארו ארוך אבל לרדת לשנתון 2015-2016 עם כ-180K ק"מ. דבר שאני פחות רוצה בגלל תחזוקה ונוחות על הכביש (שזה רוב הזמן)

אני לא הייתי מוטרד מ2016 עם 180 אק"מ

shmil
20-11-23, 23:24
תודה אסף.
אכן, רציתי גם רכב שייתן לי מענה בשטח.
לפי התגובה שלך, אני מבין שלדעתך הרקסטון הוא בכלל לא בכיוון? גם אם אני ממגנן, מגביהה ומחליף את הפלסיקה ומשפר כך את הזווית גישה ( מקצת קריאה כאן, הבנתי שזו הבעיה העיקרית איתו)

אסף קצת אנטי רקסטונים.
יש כאן רקסטונים ממוגנים, משופרים, אפילו מאד, אבל מדגמים ישנים יותר.
היחיד שאני מכיר משופר מ-18 הוא שלי, והוא עוד לא באמת נסע בשטח.
אם בכוונתך לשפר 2018, שים בצד לפחות 25 להגבהות, מיגונים וטמבון כננת.
ואם תרצה גם נעילה אחורית, אז לפחות 32.
מה שיישאר לך, כבר לא באמת מספיק ל-2018.
מעבר לזה - הטיפולים במורשה לא זולים, ואין כנראה מספיק מוסכים שמכירים אותו שאינם מורשים. לא באמת יודע, כי אני מטפל לבד.

asafk
21-11-23, 00:34
שמיל... אני לא אנטי רקסטונים. אני אנטי מי שמטעה אנשים לחשוב שדגמי רקסטון האחרונים (כמו שלך והלאה) הם רכבי שטח רק בגלל שיש להם הילוך כוח.
גם אתה בתור בעלים של כזה לא תשתמש בו ליותר משבילים, לא ככה?

אסף.

shmil
21-11-23, 08:55
כאן אתה טועה.
אני בהחלט אשתמש בו לא רק לשבילים, והוא מחליף לגמרי (ובצער) את הויליס.
בינתיים, מכמה סיבות, זה פשוט עוד לא יצא.

guyo
21-11-23, 09:08
פאג'רו ממוגן ומוגבה יתן מענה מצויין בכביש ומענה הולם ביותר + בשטח. מגיע עם בקרת משיכה מעולה ונעילת דיפ' אחורית מקורית.
צריך להכיר את המגבלות ואת הנטייה להרמות גלגלים משעשעות,אבל מעבר לזה הפאג'רו מפנק מאוד, מרווח ואמין (אם מטופל בקפידה, לא לעולם חוסן)

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

דרור ברלי
21-11-23, 09:20
יש ברקסטון כמה טעויות הנדסה/תכנון בסיסיות שמעידות שהמהנדסים שחתומים עליו אינם ג'יפאים....
אבל אלה דברים מהסוג שניתנים לפתרון/שיפור ע"י זוג ידיים ימניות ו/או קצת כסף.

sgill
21-11-23, 10:45
לדעתי כדאי לקחת WK ולא WK2, ואת ההפרש להשקיע בשיפורים. לדאוג שיהיה 4.7 או המי ועדיין ישאר מספיק תקציב לשיפורים.
רקסטון, בטח מהדגמים החדשים, אבל גם הישנים יותר, לא ישתווה בשטח ל WK משופר נכון.

ש01
22-11-23, 11:28
האיש רוצה רכב גם ליום יום ושולחים אותו לרכבים בני 13 ויותר כשהגדיר 2016.

לא מכיר את הרקסטון, מכיר מצויין את הגראנד שירוקי.

מנסיוני,
כל מה שיעשה הטויוטה ב99% מהמסלולים גם הגראנד יעשה.
הגראנד יהיה הרבה יותר נוח, חזק ומפנק מכל המתחרים, כולל אלו שלא שאלת ומייד הציעו לך.
חייב הגבהה ומיגון מלא (ויש הרבה כאלו, גם אם בסוף לא ירדו לשטח).

גז - תוספת מומלצת ורצויה (אני נוסע על גז, רכב קודם כ120K ובנוכחי כבר 150K).
שים לב שהמיכל בא במקום הגלגל ספיר ובטיולים עם ציוד צריך למצא פתרון (גג/תלייה אחורית)

יש המון דגמים לגראנד ואפילו תתי דגמים. כאלו שהגיעו מייבוא אישי זה בכלל פסיכומטרי... (נמכר כלגו בארה"ב, אין באמת קשר ישיר בין רמת גימור לתוספות). מה שכן - שים לב שבייבוא אישי לפעמים אין 4X4 (כבר ראיתי אחד שראה מדבקת 4X4, קנה, הביא לארץ וגילה שאין...) ולפעמים אין הילוך כוח.
בגראנד אין נעילות (פרט לרמת הגימור הבכירה) אך בקרת המשיכה עובדת מצוין ומחליפה את הנעילה.

אם לא הובן עד כה, אני מאוד ממליץ על הגראנד כרכב יומיומי עם אפשרות ריאלית לטיולים.

ben-h
22-11-23, 20:08
מנסיוני,
כל מה שיעשה הטויוטה ב99% מהמסלולים גם הגראנד יעשה.
הגראנד יהיה הרבה יותר נוח, חזק ומפנק מכל המתחרים, כולל אלו שלא שאלת ומייד הציעו לך.
חייב הגבהה ומיגון מלא (ויש הרבה כאלו, גם אם בסוף לא ירדו לשטח).

גז - תוספת מומלצת ורצויה (אני נוסע על גז, רכב קודם כ120K ובנוכחי כבר 150K).
שים לב שהמיכל בא במקום הגלגל ספיר ובטיולים עם ציוד צריך למצא פתרון (גג/תלייה אחורית)
.

תודה על ההתייחסות. שאלה בנושא הגז. הבנתי שיש צורך בשיפוץ\ החלפה של ראש מנוע בגלל מערכת הגז אחרי בערך 30 אק"מ. האם זה נכון?
האם אתה יכול לפרט עולויות של המערכת?

ש01
23-11-23, 10:15
שמעתי המון טענות מופרחות על מערכת הגז, הצורך בשיפוץ ראש אחרי 30 אק"מ תפס מיידית את המקום הראשון שבהן (והדיח את השמדת מערכת החשמל...).

מערכת הגז עולה כ 8000 ש"ח (+/- 500, תלוי מי המתקין).
חשוב להתקין בחברה מנוסה ואחראית עם שירות טוב (אני מכיר רק 2 כאלו, אחד אישית והשני מחוו"ד של בעלי רכבים).

לגראנד יש כמה יתרונות/בונוסים בהתקנה:
1. המנוע מקבל את המערכת "באהבה".
2. אין צורך במערכת שימון.
3. תא התדלוק ברכב כל כך גדול, שניתן להצניע שם את פיית התדלוק ואין צורך בחירור הטמבון, להתכופף בכל גיזוז ולמלא את היד בבוץ בחורף (בשביל זה אנחנו נוסעים בשבת לטייל או לחלץ).

מתקינים:
אני התקנתי בשני הרכבים בJGAS (במשפחה הותקנו עוד 4-5 רכבים שם). דודי הבעלים נוסע בWK2, אם זה חשוב לך.
הם גם יגיעו, אם תרצה, אליך, יקחו את האוטו וישאירו חליפי ויחזירו מותקן לאחר אישור מהנדס ורישום במשרד הרישוי.
אני מאוד מרוצה מהם.
ויש את ערן הידוע כאן כמסוקס. אני לא מכיר אותו אישית אבל שמעתי עליו רק תשבוחות.

נדב42
23-11-23, 10:59
נהגתי לאחרונה בג׳יפ קומפאס שהותקנה בו מערכת גז לפני 13 שנים.

הרכב עבר כבר 600 אלף ק"מ, רובם על גז, ועדיין לא מרגיש כמו קומפוסט. טפו-טפו-טפו.

כמו תמיד ממליץ על ערן, לא מכיר הרבה אנשים יותר פדנטיים ממני ...

EmanuelW
23-11-23, 14:11
עם תקציב כמו שלך, אתה יכול לקנות גרנד צ'ירוקי או קומנדר (אותם מכלולים, מרכב שונה) במצב מעולה מהשנים 2009-2010 עם מנוע 4.7 ל' ולשדרג עם מערכת גז, הגבהה, נעילות ומיגון, ועוד ישאר לך עודף. הרכב הזה בנוי לנסוע מאות אלפי קילומטרים. נח מאד בכביש - הרבה יותר מהפאג'רו והלנדקרוזר ויעבור בכל שטח שהם עוברים. אני רק מציע שתקנה רכב בלי שום שדרוג (כדי להיות בטוח שלא קרעו אותו בשטח...) ותעשה את השידרוגים בעצמך. אני בעליו של ג'יפ קומנדר 2009 , משתמש בו גם ביום יום ולפחות פעם בשבוע בשטח, ומרוצה מאד.

ש01
23-11-23, 14:25
לגבי הקומנדר - לאחי היה כזה, 4.7 מותקן גז ונסע עליו 100 אק"מ עם הגז.
רכב מאוד מפנק ונוח. חזק מאוד.

היו לו 2 ביקורות:
1. כשהספסל האחורי פתוח - אין מקום למטען (אבל כך זה אצל כולם פרט לסברבן/יוקון).
2. משטחי פלסטיק ענקיים (דלת מאוד רחבה בגלל זה, דשבוארד ענק). לא ממש בעייה, לאחי זה הפריע.

אבל אם אתה רוצה 2016 - אז כבר אין קומנדר או WK.
הWK2 לא פחות נוח ומפנק. גם הוא חזק מאוד.
אני חושב שבדיוק משהו פרסם כזה אחד כאן בלוח.

מוטי טויוטה
24-11-23, 23:54
היי
לא מכיר את הגראנד.
שקול רקסטון 2017 - צורה אחרת לגמרי מ 2018 וכנראה אפשר להגיד שמתאים יותר לשטח ממנו.
ישאיר אותך עם חצי מהתקציב בערך.
פחות מודרני, בטיחותי ומתקדם מה 2018.

-->