PDA

צפייה בגרסה מלאה : מה הייתם מעדיפים ולמה בין: ניסן פטרול או ג׳יפ רנגלר (2008-2010)



boaz avrahami
23-11-23, 08:19
שואל ״בשביל חבר״ בתקציב של 100-150 אש״ח, מה הייתם מעדיפים מבין השניים.
הפטרולים מן הסתם דיזל ( אחרי המנועים המתאבדים).


השימוש טיולים רגילים בלי אקסטרים בעיקר בדרום, נסועה שנתית נמוכה (5000 ~), זוג (+כלב), טיולים בודדים ומשפחות באותו מצב בעומק המדבר עם סידור פנימי מאחור של כל הנוחיות - מקרר, מים, בישול וכו.

עלויות תחזוקה ונק׳ תורפה של כל אחד מהם?

תתפרעו ושתפו בתובנותיכם ונסיונכם או השקפת עולמכם


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

nirs
23-11-23, 08:38
לא חושב שאחדש לך משהו, אבל עונה בשביל הגולשים החדשים….
הפטרול מן הסתם ישן יותר, נדיר יותר וכבר ציינת את המנועים המתאבדים.
גם הרנגלר לא רענן, אבל יש כמוהו באלפים ובאמינות סבירה (ה 3.8 רכב די ״טיפש״) וכמובן שוק אפטרמרקט אין סופי.

אין ספק שמבחינת אוברלנדינג, הפטרול עדיף (גודל, גודל ועוד פעם גודל).
בכל השאר, מעדיף את הרנגלר.


Sent from my iPhone using Tapatalk

שגיא S
23-11-23, 14:34
לפני שקניתי את הדיסקברי בדקתי רנגלרים (מנוע 3.8 עד 2011) וכמעט אפילו קניתי אחד.
הרנגלר הוא אכן מגניב, ובעיקר ניתן להתאמה אישית כמה שרוצים.
גם בתור סטנדרט הוא יכול להגיע מאוד רחוק בשטח.

הפטרול - רכב גדול הרבה יותר, כבד הרבה יותר, ממש הרגשה אחרת של נהיגה (מניסיוני עם דיסקברי דיזל לעומת הרנגלר).

מציע לך לעשות סיבוב בשניהם ואתה כבר תדע למה אתה נמשך יותר.

אם מה שחשוב לך זה:
- ציוד: אז הפטרול לוקח בלי צל של ספק

- יכולת שטח: כסטנדרט שניהם יכולים להגיע מאוד רחוק, לשני הרכבים שוק שיפורים עצום. לשפר רנגלר יותר קל בארץ (הרבה יותר נפוץ) ולהביא אותו לעבירות גבוהה ולעשות כמריר וכדומה - הרבה יותר קל. אם אתה מחפש שבילים וטיולים משפחתיים רגועים - שניהם יספיקו.

- עלויות אחזקה: תחת נסועה (ק"מ) שנתית נמוכה, הייתי מצפה שיהיה יתרון לבנזין בעלויות אחזקה לאורך זמן.
מצד שני, אני מתאר לעצמי (לא מניסיון) שרנגלר עם ביטוח גבוה מאוד, כי הוא גניב.
בכל מקרה בנושא העלויות - זה ממש תלוי ברכב הספציפי שתקנה ומה מצבו ואיפה ואיך תטפל.

- נסיעת כביש: פה זה עניין של בחירה אישית, לדעתי הפטרול נוסע יותר טוב, אבל יש אנשים שלא אוהבים התנהלות של דיזל ויעדיפו התנהגות מנוע כמו ברנגלר.

- COOL FACTOR: הרנגלר יותר נפוץ, הפטרול הוא COOL ליודעי דבר שלא חושבים שהוא משאית :)

אני אישית אחרי סיבוב על לנדרובר הבנתי שאני מעדיף לנדרובר בן 20 על רנגלר בן 10. אולי תרגיש את זה גם עם הפטרול...


בכל מקרה ממליץ לך לקנות את האוטו שהכי תתחבר אליו מהלב :) כל השאר יתגמד ליד זה.

דרור ברלי
23-11-23, 15:32
יש בפטרול משהו שמאוד מושך.
אחרי המבחנים שעשינו לו בזמנו (מזמן) ירדתי ממנו מאוהב.

הגודל, המרחב, הנוחות, היכולת להעמיס חצי בית. תחושת הספינה/משאית/איך שתרצה לקרוא להתנהלות בבהמה ענקית. אם הכוונה היא אוברלנדינג/מסעות עם אוהל גג ומטבח ושאר פסיליטיז של פינוק מירבי ועדיין להישאר עם פוטנציאל עבירות נכבד מאוד, כנראה שזה האוטו שאתה רוצה.

אחרי שהתרגלת למנועי הבנזין הבועטים ב-Jeepים, הפטרול ירגיש לך כבד ועגלה. כי הוא באמת יותר כבד וכי הדיזל ארבע צילינדרים בנפח 3.0 ליטר באמת קצת קטן עליו.

יש לפטרול המון שיפורים, למעשה בלי סוף, אבל זה באוסטרליה ו/או בדובאי, לא בארץ.... וכל ההתנהלות עם שיפורים עבורו לא דומה לשיפורים לרנגלר שמגיעים מארה"ב ושאפשר להשיג בקלות גם בארץ. בכלל, בישראל הפטרול הוא רכב לא נפוץ, מה שהופך אותו לייחודי ומגניב, אבל כל דבר בזמינות פחותה וצפוי להיות יקר ויש לזה משמעות.


כולנו מכירים כל מה שטוב ורע ברנגלר. הוא נפוץ, וזה אומר שכנראה יהיה יותר זול וקל להחזיק אותו בשוטף. ידע ונסיון מצטבר נרחב מאוד במוסכים, חלפים ושיפורים זמינים, פוטנציאל בלי גבול. המון אופי. אבל גם פחות נוח, פחות מקום לאנשים ולציוד, שדה ראיה מוגבל, מושב אחורי צפוף וגרוע, איכות בניה פחות מוצקה מהפטרול.
פוטנציאל השיפורים ברנגלר, נו, הוא ללא תחרות בעולם הרכב בכלל. אם המטרה היא לשפר ולהגיע ליכולת עבירות הכי גבוהה שהכיס שלך יאפשר - אין ויכוח. למרות שהפטרול בכלל לא פראייר, הרנגלר עדיין לוקח.


לגבי "אמינות" - זה מושג חמקמק. קשה להגדיר אותה.
מבחינתי בלבד ואולי יחלקו עלי, "אמינות" זה כשאתה סומך על האוטו לחלוטין בכל רגע נתון - פשוט כי אין הפתעות.
חובבי פטרול מושבעים יודעים שהמנוע תמיד על זמן שאול ושעון החול שלו תמיד הולך ואוזל, ופשוט מתארגנים בהתאם על מנוע חלופי במחסן או מקור אמין וזמין למנוע כזה - ואז הם לא מופתעים ומבחינתם זה נשאר רכב אמין. במיוחד כשכל השאר באמת מאוד חסון ובאיכות גבוהה ושורד היטב. כמובן שזה מצריך מודעות ונכונות להשקיע בזה תשומת לב, זמן וכסף.

רנגלר הוא רכב פשוט וסה"כ אמין, שכמו כל Jeep, בנוי באיכות די בינונית. המנועים טובים - אולי לא שורדים/עמידים לנצח כמו השש בטור האלמותי מברזל בנפח 4.0L, אבל בטוח שורדים הרבה יותר טוב מהדיזל ZD30 המקולל של ניסאן.

המנוע האמיתי של הפטרול - RB48 המפורסם - שש בטור בנזין אימתני בנפח 4.8 ליטר עם 280 כ"ס מהמפעל ואמינות/עמידות שהמוניטין שלה מיתולוגי והוא אחד ממנועי השש-בטור הטובים ביותר שנוצרו אי פעם (וגם בעל פוטנציאל שיפורים אינסופי, בואכה הספק ארבע ספרתי) לא הגיע לישראל....

KOOKE
23-11-23, 21:23
מה שדרור אמר מילה במילה.

היה לי פטרול היה ויש לי רנגלר - שניהם זוודו כרכבי מסע.

אשתף בתחושות האישיות שלי (שזה עניין מאד סובייקטיבי) - ממש לא התחברתי לתחושת הניהוג במשאית עצלה וגדולה בפטרול לכן אחרי ששיפרתי ודיגמתי אותו להפליא מכרתי אותו ובסך הכל החזקתי אותו חודשים ספורים. הפטרול נוח יותר שקט יותר גם בכביש וגם בשטח, תא הנוסעים מרווח יותר תנוחת הישיבה והכיסאות מפנקים יותר אבל לא כיפי לנהיגה כמו הרנגלר.

יש לי חבר (חבר גם כאן באתר) שעבר מפטרול לרנגלר רוביקון דיי חדיש (2018) ושונא את הרנגלר בעיקר בגלל איכות ואופי הנסיעה של הרנגלר בכביש.

נקודה נוספת למחשבה - רוב הפטרולים שיש בשוק בארץ הם מהשנים 2000-2002 יש בודדים ונדירים ביותר משנים מתקדמות יותר עד 2006- משמע רכבים ישנים יותר על כל המשתמע מזה.

המצב שוק יד 2 של היום בכלל ושל הרנגלרים בפרט בתקציב של כ 150,000 ש"ח ניתן למצוא אקזמפלרים גם משנתונים מתקדמים יותר עם מנוע ה-3.6 במצב טוב משופרים ומדוגמים להפליא.

חוץ מזה מה עם הנאמנות המותגית לג'יפ של אותו החבר...בשורה התחתונה אני הייתי ממליץ וחושב רק על רנגלר וכן למרות שצפוף וקטן יותר מהפטרול עדיין ניתן לדגם אותו בצורה טובה מאד כרכב מסעות שיש בו הכל בטח ל"מסעות" בארץ שנמשכים לכל היותר שלושה ימים עד שבוע.

מוטי ג.
23-11-23, 21:31
עשיתם חשק לפטרול

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

KOOKE
23-11-23, 21:51
נזכרתי בעוד יתרון ענק של הרנגלר על פני הפטרול - בגלל שהוא נפוץ כל כך בארץ ובגלל שחלק נכבד מהרנלריסטים לוקים בשגעת של שידרוג ושיפצור אין סופי של הרכבים שלהם - יש שוק ער ושופע יד 2 של אביזרים לשיפור ושיפצור הרנגלר- כל מה שרק תרצו יש ובמחירים טובים ביחס לאותם המוצרים כחדשים.

GodsFather
23-11-23, 22:27
עשיתם חשק לפטרול

Sent from my SM-N986B using Tapatalkלך תראה כמה עולה סולר, ירד לך

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

מוטי ג.
23-11-23, 22:33
אל תאיים, יש לי כבר סולר עצל אחד בבית

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

boaz avrahami
23-11-23, 22:36
לך תראה כמה עולה סולר, ירד לך

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

לך תראה כמה בנזין אוכל ג׳יפ… [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

דרור ברלי
24-11-23, 07:02
בנזין, סולר, לא נורא.
עוד מעט תיגמר המלחמה.
החשבון יוגש לאזרחים.

רנגלר, פטרול.... כולנו נעבור מג'יפים לזחלנים על שלט.

שולץ האיום
24-11-23, 09:44
[QUOTE=KOOKE;1038653]

יש לי חבר (חבר גם כאן באתר) שעבר מפטרול לרנגלר רוביקון דיי חדיש (2018) ושונא את הרנגלר בעיקר בגלל איכות ואופי הנסיעה של הרנגלר בכביש.

QUOTE]

2018 נראה לי שיש גם JK וגם JL

אין מצב בעולם שהחבר שלך התלונן על איכות הנסיעה ב JL.

סחבק כותב את זה לאחר שהחרים jk עם מנוע 3.8 איזה עשור בערך, לאחר נסיעת מבחן ארוכה לאילת.
התאכזבתי כולכך קשה, שלא העזתי איזה עשור לפזול למותג, למרות שהיה לי ברור שזה הדבר האמיתי.
כשהגיע ה JL, זאת הייתה מהפיכה, המתנתי בסבלנות עד שכלכלית זה התאפשר לי ונראה לי קצת הגיוני, קצת.
טוב לא ממש.

KOOKE
24-11-23, 11:11
שולץ, הג'יפ של החבר זה JK. יש מעט מאד אם בכלל JL שנתון 2018 בארץ.

נסעתי קצרות ב- JL, אכן שיפור ניכר לעומת ה- JK אבל זה לא הבדל כזה תהומי של יום ולילה. מי שלא מתחבר לרגנלר בגלל איכות החיים והנסיעה בכביש לא בטוח שישתכנע בגלל איכות הנסיעה היוצאת דופן לטובה ב- JL.

זו ההתרשמות שלי בכל אופן מהנסיעה הקצרצרה ייתכן וטועה.

שולץ האיום
24-11-23, 12:30
JL ספורט או רוביקון, במצב קרוב לסטוק, לפני שהורסים אותם לטובת השטח, הוא כלי מאוד נוח ומתנהג יפה מאוד בכביש, במיוחד בקטגוריה שלנו, כמובן מול בהמות דיזל suv למיניהם.
נוח מאוד ליומיום, גם לנסיעות כביש ארוכות.
מההתרשמות שלי, שמיים וארץ מול ה JK.
אני משוחד זה נכון, אבל אני מנסה להיות אובייקטיבי. ואפילו לא דיברנו על תא הנוסעים וסביבת הנהג שהשתדרגה גם משמעותית מאוד.

החסרון הגדול עדיין קיים - גודל.

אבל נוחות והתנהגות, תנו לי בבקשה מתחרים מהקטגוריה מול ה JL, אולי יש אחד או שניים, גם המחיר שלהם בהתאם.

כאמור, אותי העניין הזה הרחיק זמן רב מ jeep, ואני לא כזה מפונק, אבל אוהב רכבים ויש כמה דברים חשובים לי.

boaz avrahami
24-11-23, 16:34
תודה לכולם.
התגבשה דיעה ואפילו נעשה צעד ראשון.
שבוע הבא בלי נדר יהיו התפתחויות שאפשר לשתף.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

nirs
24-11-23, 18:39
והוא? וואלק, המתח הורג…


Sent from my iPhone using Tapatalk

ishc
24-11-23, 22:05
בועז לא רוצה לספר שהוא קנה רנגלר.
תיכף ה-zj יעלה למכירה [emoji12]

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

sam1g
26-11-23, 11:46
מה שדרור אמר מילה במילה.

היה לי פטרול היה ויש לי רנגלר - שניהם זוודו כרכבי מסע.

אשתף בתחושות האישיות שלי (שזה עניין מאד סובייקטיבי) - ממש לא התחברתי לתחושת הניהוג במשאית עצלה וגדולה בפטרול לכן אחרי ששיפרתי ודיגמתי אותו להפליא מכרתי אותו ובסך הכל החזקתי אותו חודשים ספורים. הפטרול נוח יותר שקט יותר גם בכביש וגם בשטח, תא הנוסעים מרווח יותר תנוחת הישיבה והכיסאות מפנקים יותר אבל לא כיפי לנהיגה כמו הרנגלר.

יש לי חבר (חבר גם כאן באתר) שעבר מפטרול לרנגלר רוביקון דיי חדיש (2018) ושונא את הרנגלר בעיקר בגלל איכות ואופי הנסיעה של הרנגלר בכביש.

נקודה נוספת למחשבה - רוב הפטרולים שיש בשוק בארץ הם מהשנים 2000-2002 יש בודדים ונדירים ביותר משנים מתקדמות יותר עד 2006- משמע רכבים ישנים יותר על כל המשתמע מזה.

המצב שוק יד 2 של היום בכלל ושל הרנגלרים בפרט בתקציב של כ 150,000 ש"ח ניתן למצוא אקזמפלרים גם משנתונים מתקדמים יותר עם מנוע ה-3.6 במצב טוב משופרים ומדוגמים להפליא.

חוץ מזה מה עם הנאמנות המותגית לג'יפ של אותו החבר...בשורה התחתונה אני הייתי ממליץ וחושב רק על רנגלר וכן למרות שצפוף וקטן יותר מהפטרול עדיין ניתן לדגם אותו בצורה טובה מאד כרכב מסעות שיש בו הכל בטח ל"מסעות" בארץ שנמשכים לכל היותר שלושה ימים עד שבוע.


היי, אני ה"חבר"

בעלים של פטרול 2003 כבר שש עשרה שנים ושל רוביקון JK 2018 בשנה וחצי האחרונות.
גם אחרי שנה וחצי עדיין לא הסתגלתי ל JEEP ועדיין יוצא לשטח עם הפטרול.
בכל פעם שאני עולה עליו נדמה לי שהוא נבנה בראש ובראשונה על מנת להתעלל בנהג..
סביבת נהג לא ידידותית בעליל
תנוחת ישיבה, שדה ראייה, רעש. מקווה שיפצה על כל אלה בעבירות.

מי שמבקר באילת ורוצה לנסות את שנייהם - מוזמן.

הפטרול שמטופל באדיקות ובקפדנות - למכירה

סמי

שולץ האיום
26-11-23, 11:56
מסכים איתך לגבי ה JK
בלי לפגוע באף אחד, גם אני הרגשתי ככה וזה מנע ממני קנייה בערך עשור.

עכשיו אני מבקש ממך שתעשה סיבוב ב JL סטוק יחסית, לא משנה איזה מנוע או רמת אבזור.
אני גיליתי רכב נוח ומהנה, גם בכביש. ובשטח כמובן המון המון FUN.
מבחינתי מהפיכה של ממש, לא כולם אוהבים לדבר על זה, זה לא תמיד נעים.

דרור ברלי
26-11-23, 12:36
הכל יחסי בחיים

אחרי סופה, ה-JK רכב ממש מפנק בהגדרתו.

שולץ האיום
26-11-23, 12:58
זה נכון, הכל יחסי.

sam1g
26-11-23, 13:13
הכל יחסי בחיים

אחרי סופה, ה-JK רכב ממש מפנק בהגדרתו.


אכן, כנ"ל לעניין הטיפולים בשרמן/שוט/מגח מול סימן 4

הדסופה
26-11-23, 13:36
לא שאני חושב שה jk הוא מפנק , אבל עשיתי סיבוב קצר על jl סטוק בהשוואה ל jk בן 10 משופר על 35
, הרגיש יותר מהודק בהיגוי אבל נחות בבלימת זעזועים ( שוב , סטוק, ברור שניתן להחליף ולשפר )

לא נפלתי מהכיסא מההבדל

הד


Sent from my iPhone using Tapatalk

שולץ האיום
26-11-23, 14:56
בולמים לא חושב שמישהו לא מחליף.

אם לא נפלת מהכיסא אתה לא הכי שם לב לדברים האלה, או שהסיבוב היה קצר מידי.

עד רמת הכרית המתכווננת לגב התחתון, הם פשוט שיפרו הכל.

דרור ברלי
26-11-23, 15:04
בולמים איכותיים ברכב המשופר/מוגבה מכניעים ביד אחת קשורה מאחורי הגב את הבולמים המקוריים מהיצרן ברכב סטוק.
ההיגוי ברכב סטוק עדיף מיליון מונים מההיגוי של רכב מוגבה עם צמיגים גדולים שהופך לחופשי/עמום/מפוזר

ההבדל הגדול לטובת ה-JL הוא בעיקר בתחושת העושר - מסכים, גרפיקה, צבעים, גימור מוקפד יותר, חומרים טובים יותר. נראה טוב ומודרני ויש המון גאדג'טים וצבעים ואורות מנצנצים. זה עובד נהדר על העם.

מהפוזיציה של זה שיש המון אבק בתוך הג'יפ שלו ולפעמים שוטף את זה בצינור, אז כנראה שהעמידות של החומרים הפשוטים והגסים ב- JK תהיה עדיפה.
חוץ מזה, מה שטוב נשאר טוב וגם השתפר. מה שרע נשאר רע - מושב אחורי, שדה ראיה, דליפות מים מהגג וכיו"ב.

ועל זה נוסיף את הסיבוך המכני/חשמלי
ה-JL הרבה יותר מורכב וממוחשב ומסובך מה-JK.
מנוע הטורבו הקפריזי, מערכת היברידית קלה במנוע ה-V6....
לתחושתי אוי למי שיצטרך לתחזק אותו כשיהיה בן 20. אם האוטו הזה יגיע לגיל 20.


ואגב, וזה שייך לשרשור אחר... אבל שאלתי מישהו שבר סמכא בחוזק סרנים. הוא זה שמתקן אותם.....
הוא פוסק חד משמעית שסרן דנה 30 סופה חזק משמעותית מזה של JK/JL.

שולץ האיום
26-11-23, 15:47
לגבי ה 20 שנה, יגיע גם יגיע, יותר מידי דברים טובים שאנחנו אוהבים.

אגב, אם אני לא טועה עניין המושב האחורי קיבל עוד כמה סמ, אבל עדיין לא מדובר במשהו מרווח בסגנון ה SUVים למיניהם.

שולץ האיום
26-11-23, 15:52
אגב, תחושת העושר הזאת שתיארת (לעומת ה JK) והתנהגות הכביש, הפכו אותו לרב מכר לא קטן באוכלוסיות שלא קשורות לשטח בכלל.
לפני עניין הריבית ולפני המלחמה, רוביקונים נמכרו כמו לחמניות חמות, לכל מיני לקוחות שלעולם לא ישתמשו בתיבת ההעברה 🤣.

כנראה תדמית, טרנד או משהו כזה, אבל זה טוב לנו בסהכ.

דרור ברלי
26-11-23, 16:27
ברור שטרנד.
רוב רוכשי מכוניות חדשות הולכים לפי טרנדים.
חשוב להם להיראות הכי מעודכנים.
מי שחושב שלנסוע ביומיום לעבודה ברנגלר זה השוס, שיהיה לו לבריאות.
לא ראה שטח, לא שילבו מעולם ל-4X4. זה יהיה רכב מועדף כיד שניה.


לגבי המושב האחורי - אין בעיית מקום. זה המושב עצמו שאיום ונורא. שטוח וקשה. רק ילדים שורדים אותו בלי תלונות.

שגיא S
26-11-23, 16:29
ברור שטרנד.
רוב רוכשי מכוניות חדשות הולכים לפי טרנדים.
חשוב להם להיראות הכי מעודכנים.
מי שחושב שלנסוע ביומיום לעבודה ברנגלר זה השוס, שיהיה לו לבריאות.
לא ראה שטח, לא שילבו מעולם ל-4X4. זה יהיה רכב מועדף כיד שניה.


לגבי המושב האחורי - אין בעיית מקום. זה המושב עצמו שאיום ונורא. שטוח וקשה. רק ילדים שורדים אותו בלי תלונות.

אין בעיות מקום אלא אם אתה מנסה לשים שם כסא תינוק.

דרור ברלי
26-11-23, 16:40
הצלחתי לשבת שם. להיכנס וגם לצאת.
אבל איזה מושב, אללה בחטי.
אוטו בחצי מיליון שקל עם דרגש של בית סוהר.

boaz avrahami
26-11-23, 17:53
תודה לכולם.
התגבשה דיעה ואפילו נעשה צעד ראשון.
שבוע הבא בלי נדר יהיו התפתחויות שאפשר לשתף.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

חזרתי לשגרה.
הייתי על פטרול וזה ירד מהפרק.

אולי בעתיד יגיע האחד הנכון. או שלא.
פטרול עבורי חלום ישן ולא תכננתי להיפרד מה ZJ אבל לרגע היה נדמה שכן ועכשיו כבר לא.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Pageup
26-11-23, 18:04
יסלחו לי כולם, אבל JK קצר (2016) היה סבל ביחס לפראדו ארוך שנת 2000. אחרי 60 ק"מ שרובן היו על כביש 1 קיללתי כמו שלא קיללתי הרבה זמן.

שולץ האיום
26-11-23, 18:47
פראדו שנת 2000 זה בהמת דיזל ישנה, שהסוסים כבר מזמן ברחו לה, ולמעשה מדובר במשאית קטנה וישנה.
אל תגזים, jk 2016 כבר עם ה 3.6 נותן הרבה כח ופאן.
הכל יחסי, לא חושב שזאת השוואה נכונה.

KOOKE
26-11-23, 18:53
חזרתי לשגרה.
הייתי על פטרול וזה ירד מהפרק.

אולי בעתיד יגיע האחד הנכון. או שלא.
פטרול עבורי חלום ישן ולא תכננתי להיפרד מה ZJ אבל לרגע היה נדמה שכן ועכשיו כבר לא.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

למה מתקמצן במילים...הסבר למה ירד לך מהפטרול אחרי שישבת בו, בבקשה.

boaz avrahami
26-11-23, 18:54
לא ירדתי מפטרול אלא מהאחד הספציפי שהיה מועמד.
אם יום אחד ייפול לי לידים המועמד הנכון מהשנתונים החדשים שבהם המנוע כבר לא מתאבד אז לא אעצור.
במקרה הספציפי העיסקה התבטלה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pageup
27-11-23, 00:30
פראדו שנת 2000 זה בהמת דיזל ישנה, שהסוסים כבר מזמן ברחו לה, ולמעשה מדובר במשאית קטנה וישנה.
אל תגזים, jk 2016 כבר עם ה 3.6 נותן הרבה כח ופאן.
הכל יחסי, לא חושב שזאת השוואה נכונה.

לא מדבר על סוסים (בשביל זה יש אלפא), נסיעה של 30 דקות הלוך ו 30 דקות חזור משולב פקק קצר באיילון, כביש 1 ועוד קצת בבוקר, ואז בחזרה בערב. היה מתיש, רועש, קופצני ובעיקר לא נוח. חוויה שלא הייתה במשאית מעולם במנהלתיות ארוכות הרבה יותר. ובעבר להשאיל את הסופה של המג"ד הייתה השיא של השבוע וגם גפס לא היה כזה נורא. כנראה בגילי המתקדם יש משמעות לרכות של הכיסא, אורך המכונה ואיכות הבולמים והקפיצים.
שהציעו לי בהשאלה את האקזמפלר המדובר לנסיעה מנהלתית ארוכה יותר ויתרתי וחיפשתי משהו שיותר התאים לעמוד השדרה המפונק שלי.

wonderd
16-12-23, 11:26
לא מדבר על סוסים (בשביל זה יש אלפא), נסיעה של 30 דקות הלוך ו 30 דקות חזור משולב פקק קצר באיילון, כביש 1 ועוד קצת בבוקר, ואז בחזרה בערב. היה מתיש, רועש, קופצני ובעיקר לא נוח. חוויה שלא הייתה במשאית מעולם במנהלתיות ארוכות הרבה יותר. ובעבר להשאיל את הסופה של המג"ד הייתה השיא של השבוע וגם גפס לא היה כזה נורא. כנראה בגילי המתקדם יש משמעות לרכות של הכיסא, אורך המכונה ואיכות הבולמים והקפיצים.
שהציעו לי בהשאלה את האקזמפלר המדובר לנסיעה מנהלתית ארוכה יותר ויתרתי וחיפשתי משהו שיותר התאים לעמוד השדרה המפונק שלי.

אתה משווה רכב קצר לרכב ארוך?

wonderd
16-12-23, 11:33
לא מדבר על סוסים (בשביל זה יש אלפא), נסיעה של 30 דקות הלוך ו 30 דקות חזור משולב פקק קצר באיילון, כביש 1 ועוד קצת בבוקר, ואז בחזרה בערב. היה מתיש, רועש, קופצני ובעיקר לא נוח. חוויה שלא הייתה במשאית מעולם במנהלתיות ארוכות הרבה יותר. ובעבר להשאיל את הסופה של המג"ד הייתה השיא של השבוע וגם גפס לא היה כזה נורא. כנראה בגילי המתקדם יש משמעות לרכות של הכיסא, אורך המכונה ואיכות הבולמים והקפיצים.
שהציעו לי בהשאלה את האקזמפלר המדובר לנסיעה מנהלתית ארוכה יותר ויתרתי וחיפשתי משהו שיותר התאים לעמוד השדרה המפונק שלי.

אתה משווה רכב קצר לרכב ארוך?

Pageup
16-12-23, 12:32
לא השוותי כלום, סיפרתי מהחוויה האישית שלי. אני בטוח שאם תתן את אותו רכב לעלם חמודות בן 25 הוא ישפריץ ניטים.

סולי
17-12-23, 11:32
בועז מה עם לייבא לנקרוזר סדרה 80?
זה לא בתקציב?


Sent from my SM-G781B using Tapatalk

שגיא S
17-12-23, 11:58
בועז מה עם לייבא לנקרוזר סדרה 80?
זה לא בתקציב?


Sent from my SM-G781B using Tapatalk

יש עכשיו אחד למכירה בישראל (ומוכר גם בפורום פה) וגם ראיתי מישהו שמציע ייבוא אישי ב-110 ל-80 סטנדרטי עם ק"מ נמוך

boaz avrahami
17-12-23, 12:02
בועז מה עם לייבא לנקרוזר סדרה 80?
זה לא בתקציב?


Sent from my SM-G781B using Tapatalk

זה צריך להיות עם המנוע 4.2 ואז גם בארהב זה כבר עולה יקר… לדעתי סביב ה 25-30 אלף דולר והיחס לשקל ישראלי פה עם מספר צהוב הוא בערך 1:10.

לא ראלי.
את זה עם המנוע 4 הפחות מוצלח יש בכ 100,000 שח


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

שגיא S
17-12-23, 12:03
ולמי שרוצה ממש להשתגע - יש פה פטרול, עם מנוע וגיר וטרנספר של טויוטה!
https://www.yad2.co.il/s/c/lfhxfu96

- - - Updated - - -


זה צריך להיות עם המנוע 4.2 ואז גם בארהב זה כבר עולה יקר… לדעתי סביב ה 25-30 אלף דולר והיחס לשקל ישראלי פה עם מספר צהוב הוא בערך 1:10.

לא ראלי.
את זה עם המנוע 4 הפחות מוצלח יש בכ 100,000 שח


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

4.2 זה הדיזל - שלא תוכל לייבא לישראל (אסור ייבוא אישי של דיזל)
יש 4.5 בנזין - ואותו אפשר לייבא החל מ2024

boaz avrahami
17-12-23, 12:25
אז 4.5
לא זוכר בעל פה


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

שולץ האיום
17-12-23, 12:34
רנגלר JK
חסרונות - קטן יחסית, ספרטני, מנוע קצת עצלן בשנים ההם (3.8)
יתרונות - אין סוף משחקים ושיפורים, כגודל הכיס והרצון.
שפע חלפים ושוק אפטרמרקט הכי עצום בתחום. זה לא רק עלי אקספרס וזהו, זה הדוד סם.
הדבר האמיתי בשטח. סרנים חיים, ועוד מקדם שקשה לכמת - JEEP.
מועדוני מעריצים משוגעים בכל העולם.

אני משוחד.

ברק לוי1
21-12-23, 19:59
כל דיון החסרונות פה, מחזיר אותי לדיסקו 2 [emoji4]
תנוחת ישיבה הטובה ביותר, שדה ראיה מצויין, מרווח מספיק, מספיק כוח בשטח, ובכביש ..בכביש יש סבלנות ורדיו חזק.


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
21-12-23, 21:00
...ושני טסטים בשנה...
(אני מניח שמי שמתלבט בין מכוניות שנת 2008-2010 לא יהיה בעניין של 1999-2004 )

אסף.

Saar
21-12-23, 21:48
אסף,
לכל דבר יש מחיר...
אפשר למצוא דיסקו בחצי מהתקציב המדובר.
יש מי שזה ישפיע על שיקוליו לגבי מספר הטסטים בשנה.

sgill
21-12-23, 21:57
לדעתי חלק מההנאה בשטח זה ההרגשה הספרטנית ברכב. קצת מקרקש, קצת חורק, פחות נוח, נוהם ועוד כל מיני דברים, אבל עובר הכל בשטח.
היום כבר קשה למצוא כאלה אבל ה JK ואח"כ ה JL הם הכי קרובים לזה שאפשר.
שוב, אני אישית לא נהנה לטייל בשטח על דיפנדר חדש, דיסקו 5 ואחרים. אפילו טיילתי קצת עם קייאן טורבו של חבר וזה פשוט לא מרגיש טיול בשטח, למרות הצמיגים עם חתך 35 שלא היו נעימים.

בקיצור, אם הגיל, הגב והמערכת כולה עוד היתה מסוגלת, ואם היו סיקסים/סופות שאפשר לסמוך עליהם בדרך לשטח ובשטח (אני לא מבין כלום במכונאות) אז הייתי בשמחה בוחר כזה.

- - - Updated - - -


זה צריך להיות עם המנוע 4.2 ואז גם בארהב זה כבר עולה יקר… לדעתי סביב ה 25-30 אלף דולר והיחס לשקל ישראלי פה עם מספר צהוב הוא בערך 1:10.

לא ראלי.
את זה עם המנוע 4 הפחות מוצלח יש בכ 100,000 שח


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

https://www.facebook.com/share/hroEBdax2ebA32w8/?mibextid=79PoIi

boaz avrahami
21-12-23, 22:09
כן. הוא כנראה לא רוצה באמת למכור אלא להשוויץ


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

דרור ברלי
22-12-23, 08:59
[QUOTE=sgill;1040389]
ואם היו סיקסים/סופות שאפשר לסמוך עליהם בדרך לשטח ובשטח (אני לא מבין כלום במכונאות) אז הייתי בשמחה בוחר כזה.


תבנה אחד כמו שצריך ותוכל לסמוך עליו לחלוטין.
זה יעלה לך הרבה פחות וכנראה יהיה אמין יותר מטויוטה בת 30 ומשהו שאין לה חלקים בישראל, אבל עליה משום מה אתה כן סומך.....

boaz avrahami
22-12-23, 09:44
וכמה שאני אשקיע זה עדיין לא יהיה עם הקסם של ה 80 ולא סגור… וכנראה גם פחות אמין.
בסוף הסופה מבוססת על YJ .
לאמריקאים יש את ה YJ ואת ה 80 זמינים . אני חושב שגם הם מחשיבים את ה 80 יותר.
נכון, חלקים אין כאן אבל בטח יש בדובאי


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

דרור ברלי
22-12-23, 10:18
יש קשר בסיסי בין ה-YJ לסופה אבל גם המון הבדלים. זה כמו בן שעזב את הבית, פתח חיים חדשים ואין לו דיבור עם משפחתו.
רכב שטח קטן ועממי, יש אותם באמריקה בכמויות אדירות, בעיקר עם מנועי ה-2.5 המעפן וה-4.2 הישן מה-CJ. שני הסרנים שונים לחלוטין מהסופה וחלשים/בעייתיים, יחסי העברה ארוכים והזויים, גלגלים קטנים, קפיצים סמרטוטיים ונמוכים, גירים מחורבנים של פיז'ו בהתחלה, אחר כך משהו חלש אחר של אייסין, רק לקראת השנים המאוחרות שלו הוא קיבל את ה-AX15 המצוין. בכלל, מעט מאוד YJ אמריקאים באו סטוק במפרט טכני שמשתווה לסופות.
הסופה התחילה מראש כדגם משודרג והרבה יותר חסון של YJ, עם מכלולים שעבור רוב בעלי YJ באמריקה נחשבים כבר לשדרוגים - מנוע 4.0L, גיר AX15, חלק מהסופות על טרנספר 241 חזק, הסרנים חזקים וטובים בהרבה ועוד כל מיני דברים קטנים עם הרבה משמעות, אפילו עד רמת מסנן האויר. כמובן שבסיס גלגלים ארוך יותר שהוא יתרון עצום שקשה לתאר בכלל ועוד ועוד.
החסרון היחיד של הסופה בהשוואה ל-YJ הוא ברמת/איכות הגימור - ולא שה-YJ הפגין איכות של רולס-רויס, כן? גם לא של טויוטה....

טויוטה 80 לעומת זאת הוא פחות נפוץ שם וגם היה יקר מאוד מלכתחילה.

וה-80 רכב אדיר לכל הדעות, פלטפורמה מדהימה. אבל הוא קוסם לנו בעיקר כי הוא נדיר - אין כאלה כאן, אז אנחנו נורא רוצים.
אם היו הרבה כאלה, כנראה שלא היינו מתרגשים ממנו.

שם התואר "נדיר" הופך את הרכב לנחשק, אבל רצוי לא לשכוח שעם הנדירות שלו מגיעים גם העונשים והמחירים:
1. הוא ישן. נורא ישן. אז נכון שטויוטה לא מתקלקלת והיא הכי אמינה בעולם ואלוהים בכבודו ובעצמו מזיין במושב האחורי של 80, אבל.... הרכב ישן. ועם הגיל מתחילות לבוא המחלות והצרות.
2. חלפים לא זמינים. את הכל צריך להזמין מחו"ל ביוקר ולהמתין.
3. לא את הכל אתה תעשה לבד. ואז תגלה שמוסכים כאן לא מכירים את הרכב וחוץ מלגזול את כספך, הם יודעים לעשות בעיקר נזקים.

למי שצריך לנסוע הרבה כמוני, כאן בישראל, זה באמת הרכב הכי לא מתאים.
אם הייתי צריך לקנות עכשיו רק טויוטה בסכומים כאלה, זה היה ללא ספק היילקס כמה שיותר חדש או לחילופין ל"ק 120-150 כמה שיותר חדש.
ה-70 וה-80 וה-60 וה-40 ושאר פנטזיות מסרטוני יוטיוב אוסטרליים, היו בסוף רשימת העדיפויות. דווקא נדירותם היא שמוציאה אותם מרשימת המועדפים.

אבל עבורך יש ל-80 הנדיר גם יתרון מובהק - אתה לא נוסע ק"מ גדול (בינינו? גם לא ק"מ קטן) אז הרכב לא יעשה לך יותר מדי בעיות של בלאי מכני מצטבר. את רוב זמנו מעביר תחת סככה, נוסע פעמיים בשנה למפגשי ג'יפולוג... מה כבר יכול לקרות לו? צינוריות גומי שמתייבשות? צמיגים שמתייבשים? מצבר שמתרוקן? הסיכון העיקרי לרכב כזה הוא שיגנבו אותו. אז יאללה, לך על זה ותנעל אותו באלף מנעולים.

וכשיימאס לך, יהיו מספיק חולמים בהקיץ שחיים בסרטי נשיונל ג'יאוגרפיק שילכו מכות אצלך בחנייה, על הזכות לשלם לך סכום מופרז בעליל תמורתו.

boaz avrahami
22-12-23, 11:22
למה צריך לנסוע?

ואם מחליפיםמאת ההשוואה ל TJ אז התוצאה משתנה לטובת ג׳יפ?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

KOOKE
22-12-23, 17:28
בועז, עזוב אותך מהפילפולים והשטויות, במצב השוק היום העסקה הכי הטובה בהיבט של פאן לשקל היא רנגלר מהשנתונים 2008-2010.

החיסרון הממשי היחידי של הרנגלר מבחינת הצרכים שלך שהוא אכן טיפה צפוף (אבל ממש טיפה) לדיגום כרכב אוברלנד.

boaz avrahami
22-12-23, 18:22
זה לא שילוב מנוע גיר בעייתי עד 2012?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

sgill
22-12-23, 19:21
[QUOTE=sgill;1040389]
ואם היו סיקסים/סופות שאפשר לסמוך עליהם בדרך לשטח ובשטח (אני לא מבין כלום במכונאות) אז הייתי בשמחה בוחר כזה.


תבנה אחד כמו שצריך ותוכל לסמוך עליו לחלוטין.
זה יעלה לך הרבה פחות וכנראה יהיה אמין יותר מטויוטה בת 30 ומשהו שאין לה חלקים בישראל, אבל עליה משום מה אתה כן סומך.....

דרור, אין לי טויוטה 70/75/80, יש לי JK, ולדעתי לא אוכל להביא סופה בת 25+ למצב שאוכל לסמוך עליה כמו על JK בן שנים בודדות.
לצערי, אין לי ידע במכונאות בכלל.

KOOKE
23-12-23, 01:02
זה לא שילוב מנוע גיר בעייתי עד 2012?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

במידה מסויימת - אכן הJK מהשנתונים האלו עם מנוע ה- 3.8 והגיר הוא יחסית עצלן בתגובותיו בהשוואה לנתונים על הנייר מבחינת הספק ומומנט. אבל היי הג'יפ מראש לא אמור להיות רכב מירוץ בכביש (טוב חוץ מה- 392) ותכלס גם ה-JK מנוע 3.8 משייט בכיף במהירויות תלת ספרתיות ואפילו מסוגל לצאת לעקיפה בטיחותית ומהירה.

אתה מוזמן מתי שתרצה לעשות סיבוב התרשמות על שלי שמשופר בכבדות ועם צמיגים גדולים (ללא שינוי יחס העברה בסרנים) ועדיין כוחו במותניו.

כן הגיר בשנתונים אלו רגיש יותר ונוטה להתחממות אבל רדיאטור גיר ונהיגה נכונה בשטח שומרים על חייו.

boaz avrahami
23-12-23, 01:15
משיטוט בלוחות נראה שכולם עשו מנוע וחלקם הלא מבוטל גם גיר.
מה הקטע?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

sgill
23-12-23, 12:58
אני לא מכיר כמעט אף JK שעשה מנוע, אלא אם כן הוא טבע באיזו ביצה...
גיר עשו כי לא השכילו להשקיע קצת כמו ששלמה כתב ולשים קולר גיר. ובנוסף נכנסו לשטח ולא שמו ב LOW. מי שעושה את 2 הדברים האלו מהתחלה, לא יחווה בעיות בגיר.
כן, הרכב עצל, לא כמו ג'ימני או היילקס או פטרול אבל עצל. הוא לא נועד לתחרויות.

אמוץ נ.
23-12-23, 14:15
חבר עשה שיפוץ גיר וראש מנוע סביב 250,000 ק״מ.
היה ללא מצנן גיר.
היום הרכב שלו עם 300,000 ק״מ, מתפקד כרכב יומיומי וטיולים, אצלו 13 שנים וימשיך עוד.


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב ש.
23-12-23, 14:56
לשאלה של בועז, רנגלר. למרות שיש לי חיבה עזה לפטרול.

1.לדעתי הרבה מהמנועים ברנגלר בק"מ מסויים מתחילים לפתח סוג של צריכת שמן שמצריכה מעקב.
2.לא ידעתי שרכב שטח כמו רנגלר מגיע במקור בלי קולר גיר מהיצרן, מפתיע.

boaz avrahami
23-12-23, 15:01
בדרך כלל קולר גיר מגיע עם ״חבילת גרירה״. לפחות בגראנד


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

נדב ש.
23-12-23, 15:13
במותגים אחרים לנדרובר, מיצובישי ועוד מגיע מהיצרן בלי קשר.

ברכב שמתהדר ביכולות שטח קולר ניפרד לגיר אוטמטי זה מוצר חובה, לדעתי.

raanan
23-12-23, 17:37
במותגים אחרים לנדרובר, מיצובישי ועוד מגיע מהיצרן בלי קשר.

ברכב שמתהדר ביכולות שטח קולר ניפרד לגיר אוטמטי זה מוצר חובה, לדעתי.
תלוי לאן הרכב מיוצא,
למדינות צפון אמריקה צריך דווקא חימום לשמן גיר לכן מסתפקים בחליל ברדיאטור.
אסיה אפריקה , קולר נפרד.
ומי שרוצה קולר מקורי בצפון אמריקה, מוסיף חבילת גרירה.

דרור ברלי
24-12-23, 09:08
[QUOTE=דרור ברלי;1040404]

דרור, אין לי טויוטה 70/75/80, יש לי JK, ולדעתי לא אוכל להביא סופה בת 25+ למצב שאוכל לסמוך עליה כמו על JK בן שנים בודדות.
לצערי, אין לי ידע במכונאות בכלל.



ועוד איך אפשר.
מתחילים מאחת טובה וחסונה וזה רכב שיחיה לנצח.


אבל הכי חשוב להגדיר מה האוטו אמור לעשות.

אם זה רכב אספנות, וכל מה שאתם רוצים זה להתעסק בשימור ובצחצוח שלו ושייסע רק למפגשים, אז לכו על נדיר ומיוחד ותהנו.

אבל אם זה אמור גם לעבוד בשטח ולטייל הרבה? - רק משהו נפוץ, עם שוק חלקים סדיר וזמין.
אפשר גם ישן, אבל מי שרוצה להחזיק רכב ישן מוכרח להחזיק קודם כל בידע מכונאי בסיסי.
אחרת, צריך להכין את הארנק.

grand
24-12-23, 09:36
לשאלה של בועז, רנגלר. למרות שיש לי חיבה עזה לפטרול.

1.לדעתי הרבה מהמנועים ברנגלר בק"מ מסויים מתחילים לפתח סוג של צריכת שמן שמצריכה מעקב.
2.לא ידעתי שרכב שטח כמו רנגלר מגיע במקור בלי קולר גיר מהיצרן, מפתיע.

אכן יש צריכת שמן מסויימת במנועי 3.8, משהו כמו ליטר מטיפול לטיפול, משיטוט בפורומים בחול הבנתי שזה נפוץ בכל המנועים האלה, אגב.. זה כנראה גם גורם לבלאי המואץ יחסית בממירים ובחיישני החמצן למודלים האלה, בהשוואה כמובן לדגמים החדשים יותר.

קולר שמן גיר מוגדל הרכבתי גם ב ZJ, שם מגיע גם עם חבילת הגרירה משהו קטן שלא מספק.

לגבי כח המנוע ב 3.8 אתמול הוא גמא את עליות סדום בקלות במהירויות 80-100, באופן כללי משייט היטב סביב 100-120, תאוצה מעמידה לא רעה אבל... עדיין די עגלה כאשר המזגן עובד והוא עמוס באנשים או ציוד, אז קשה לו יותר לשמור על מהירות ללא קיק דאון או לחיצה בריאה יותר.

אישית אני מאוד נהנה ממנו, בכלל לא סובל בכביש הרכב נך ונוח, אז נכון שצריך יותר תשומת לב בפניות חדות ולהיגוי אבל זה ג'יפ.. ובשטח.. וואוו פשוט הטיולים הפכו לקלים מדי המאפשרים להינות מהנוף.:)

ד ו ר ו ן
24-12-23, 10:54
אכן יש צריכת שמן מסויימת במנועי 3.8, משהו כמו ליטר מטיפול לטיפול,
צריכה של ליטר שמן ל-10kק״מ זה כלום.

grand
24-12-23, 11:07
צריכה של ליטר שמן ל-10kק״מ זה כלום.

יותר מדוייק לומר
אצלי הרכב משמש בעיקר לטיולים והוא עושה כ 5K-6K לשנה, אז לזה לצפות.
אני משתמש בשמן 5W20 לפי הוראות יצרן, קראתי שמעבר ל 5W30 משפר מאוד את הנושא, אבדוק בטיפול הבא.

ד ו ר ו ן
24-12-23, 12:58
.
אני משתמש בשמן 5W20 לפי הוראות יצרן.
בארץ?
מה הסיבה/יתרון לשמן כזה בתנאים כאן?
אם כבר, נשמע לא מתאים לתנאים כאן, בייחוד בקיץ (רוב השנה..).

grand
24-12-23, 13:35
אין קשר לסוג השמן ולמזג האויר, היצרן ממליץ על 5W20 גם לדגמי JEEP אחרים כמו גראנד צ'רוקי משנת 2006 והילך, המעבר לשמן כזה מונע יובש שסתומים משמן בהתנעות קרות, לכן עקרונית הוא מתפזר יותר מהר לכל מכלולי המנוע ואמור לצמצם בלאי.

ד ו ר ו ן
24-12-23, 14:04
אין קשר לסוג השמן ולמזג האויר, היצרן ממליץ על 5W20 גם לדגמי JEEP אחרים כמו גראנד צ'רוקי משנת 2006 והילך, המעבר לשמן כזה מונע יובש שסתומים משמן בהתנעות קרות, לכן עקרונית הוא מתפזר יותר מהר לכל מכלולי המנוע ואמור לצמצם בלאי.
זה דיון נפרד אבל בשביל השלב הקר מה שמעניין אותך זה המספר הנמוך.
המספר הגבוה נועד לעבודה ה״חמה״ והמאומצת.
יש בהחלט קשר בין טמפ הסביבה וטווח צמיגות השמן.

ו-20 זה מספר נמוך למדי שבטבלאות שראיתי מכוון לעבודה בתנאי סביבה קרים כל השנה.

-->