צפייה בגרסה מלאה : נזק אפשרי לאלטרנטור כתוצאה מעומס קבוע של 30 אמפר.
התקנתי בהיילקס (2022) מיכל לחימום מים.
המים מתחממים באמצעות גוף חימום שמקבל חשמל ממצבר האביזרים.
בזמן הפעלת גוף החימום העומס על האלטרנטור עולה ל 30 אמפר (מגבלה שמוכתבת על ידי האלמנט החכם לטעינת המצברים).
סליחה אם ערבבתי מושגי חשמל - אני יודע שאתם רגישים לזה.
האם יגרם נזק לאלטרנטור בשימוש ממושך כזה?
תודה
לביא
חנן-ג'יפולוג
25-11-23, 08:55
30A זה בנוסף על שאר הצרכנים, כן? לא ביחד איתם.
זה לא מעט. אין לי את הידע לומר אם יגרם נזק או לא, אבל כבר העלינו כאן סרטון של נזק מיידי שנגרם עקב עבודה ממושכת של אלטרנטור בהספק שיא, כשהוא בסל"ד נמוך.
אם הייתי הולך על הסידור הזה, אז לכל הפחות הייתי נמנע מהפעלת הרכב בסיבובי סרק למשכי זמן ארוכים, כשעוד צרכנים משמעותיים פועלים- אורות ראשיים, מזגן עם מפוח בעוצמה גבוהה...
תודה חנן.
העומס המקסימלי מנוהל על ידי הרכיב הזה.
https://www.amazon.com/gp/product/B093BB3PCV/ref=ppx_yo_dt_b_search_asin_title?ie=UTF 8&psc=1
העומס המירבי על האלטרנטור לא עובר 30 אמפר.
תוספת של פנל סולארי מורידה עומס מהאלטרנטור כפונקציה של גודל הפנל.
חנן-ג'יפולוג
25-11-23, 09:50
30a כוללים שיוצאים מהאלטרנטור זה בסדר. אם האורות והמזגן לוקחים 30 אמפר, אז הוא ימנע זרם ליציאה חיצונית?
אתה בטוח שזה מה שהוא עושה? לא נכנסתי לכל המנואל, אבל ממה שכן ראיתי, לא מצאתי הצהרה כזו.
אני מניח שצריך להיות לו חיבור למד זרם ביציאה מהאלטרנטור כדי שהוא ידע לנהל דבר כזה. זה קיים?
כמה זמן המחמם מחמם? זה לא עומס קבוע. נכון שזה לאורך זמן אבל לא כל הזמן.
האינדיקציה שמשהו לא טוב עובר על האלטרנטור היא חום. אם הוא לא מתחמם יותר מהרגיל הוא לא בבעיה.
אסף.
boaz avrahami
25-11-23, 09:56
אני סבור שהנקודה המרכזית להתיחסות היא מצבר האביזרים שמהווה מעין באפר.
ומנהל הטעינה שלך.
מה מדיניות הטעינה שלו כשהרכב עובד וכיצד הוא מנתב את הטעינה בין המצברים.
אגב, מה הספק האלטרנטור ברכב?
יש רכבים שלהם אלטרנטור חזק משמעותית מהצרכנים הרגילים?
כמה זמן לוקח בחורף לחמם מיכל מלא?
( כמה זמן זה צפוי לעבוד ברציפות)?
הגבתי במקביל לחנן ואסף. יש כפילויות.
בכל מקרה, סה המדריך של המנהל טעינה
https://www.renogy.com/content/RBC3050D1S-G1/RBC3050D1S-Manual.pdf
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
לפני שאני עונה , שאלה והערה ( קטנה).
לא קראתי לעומק את המפרט של ה DC2DC ששלחת בקישור, אבל לפי התכנון של המערכת, איך הוא מחובר למצבר הראשי?
ישירות? דרך הסוויטץ'?
מה מונע מה DC2DC לפרוק את המצבר הראשי בזמן שאין טעינה (או לא מספיקה)?
רק לשם הבהירות, אתה כותב שהעומס המירבי על האלטרנטור לא עובר 30A....
תדייק את עצמך (וזה יעזור לך להבין ) אנחנו מדברים על העומס הנוסף על האלטרנטור.
האם יש לך מדחום "לייזר" ( שיכול למדוד חום מבלי לגעת)?
מחובר ל Dc2dc ההתקן הזה
https://www.amazon.com/dp/B0899932YC?ref=nb_sb_ss_w_as-reorder_k0_1_6&=&crid=G2SJ36DL274D&=&sprefix=renogy
לא עובר 30 אמפר בשום שלב. מדליקים אורות/מזגן, הזרם לגוף חימום, קטן בהתאמה.
לא התקנתי טרמוסטט. נותן לו לעבוד כל היום. בערב, כפונקציה של כמה שעות נסענו, יש מים חמים בטמפרטורה שאני מעריך ב 35-40 מעלות.
מיכל של 30 ליטר.
לא בדקתי את חום האלטרנטור. אבדוק בפעם הבאה.
אין לי מושג מה ההספק של האלטרנטור. מניח שהרבה יותר מ 30 אמפר.
לשאלתך, זיו, המכשיר עובד. דואג להפרדה בין המצבר הראשי והמשני ולא פורק.
אם לא הייתי עצלן, הייתי מחבר את הפנל הסולארי בזמן שהרכב עומד תקופות ארוכות ושומר על המצברים מוטענים וטעונים…
boaz avrahami
25-11-23, 10:34
אני סבור שמכל המדריך של האביזר הזה, זה החלק המעניין לדיון
בהינתן מומחים גדולים ממני אני במוד הקשבה [emoji4]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231125/ec82c4c8b412fd40c6e6a82003d62284.png
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
לפני שאני עונה , שאלה והערה ( קטנה).
לא קראתי לעומק את המפרט של ה DC2DC ששלחת בקישור, אבל לפי התכנון של המערכת, איך הוא מחובר למצבר הראשי?
ישירות? דרך הסוויטץ'?
מה מונע מה DC2DC לפרוק את המצבר הראשי בזמן שאין טעינה (או לא מספיקה)?
סתם מעלה רעיון פרוע.. שתקרא את המפרט.
אולי יש שם תשובות.
מחובר ל Dc2dc ההתקן הזה
https://www.amazon.com/dp/B0899932YC?ref=nb_sb_ss_w_as-reorder_k0_1_6&=&crid=G2SJ36DL274D&=&sprefix=renogy
לא עובר 30 אמפר בשום שלב. מדליקים אורות/מזגן, הזרם לגוף חימום, קטן בהתאמה.
לא התקנתי טרמוסטט. נותן לו לעבוד כל היום. בערב, כפונקציה של כמה שעות נסענו, יש מים חמים בטמפרטורה שאני מעריך ב 35-40 מעלות.
מיכל של 30 ליטר.
לא בדקתי את חום האלטרנטור. אבדוק בפעם הבאה.
אין לי מושג מה ההספק של האלטרנטור. מניח שהרבה יותר מ 30 אמפר.
לשאלתך, זיו, המכשיר עובד. דואג להפרדה בין המצבר הראשי והמשני ולא פורק.
אם לא הייתי עצלן, הייתי מחבר את הפנל הסולארי בזמן שהרכב עומד תקופות ארוכות ושומר על המצברים מוטענים וטעונים…
בוא נתעלם מההערות שלא עוזרות, וננסה להתקדם..
כמו שאסף כתב , ולכן גם שאלתי על מדחום, הכי פשוט, תדאג שהמצבר צרכנים יהיה מספיק ריק, תפעיל את הרכב בסרק, טעינה של מצבר צרכנים מנותקת, וכמה שיותר צרכנים מקוריים של הרכב ( מזגן, אורות, פאן ראדיאטור, אוורור פנים) עובדים.
תמדוד טמפ' ( אחרי 5 דקות עבודה).
תוסיף את המצבר צרכנים, תמדוד שנית.
אבל, לפני שאתה מודד ומתחיל את כל הבאלאגן, דווקא בגלל שיש לך אביזר חכם שמראה לך את הטעינה בזמן אמת, תבדוק טוב אם במצב הזה ( שאנחנו כל כך דואגים, עודף עומס), האם המתח לא יורד והטעינה של המצבר צרכנים בכל מקרה מתנתקת.
יכול להיות שאין בכלל בעיה ( הוא מתנתק לבד) או שניתן לשנות קצת את הקונפיגורציה, שהוא פשוט ידאג לניתוק.
( לי יש VSR "פשוט" , וזה מה שקורה אצלי. בהתחלה חשבתי שזו בעיה, לקח לי זמן להבין שזה נכון ומגן עלהאלטרנטור)
לגבי "אין טרמוסטט", למרות שמדובר בהספק חלש, אני חושב שזה לא בריא.
יום קיץ, יכול להיות שטמפ' התחלה גבוהה יותר, מיכל לא מלא ( ובכלל, אתה מוציא מים במשך היום, ונעמד ( נתקע בעליה \ מעבר,) בשיפוע, איך אתה בטוח שלא נגרם נזק???
זיו,
שאלה אמיתית..
אתה שולח אותו לעשות סדרת בדיקות בלי שקיבלת/בררת את מהפרט הטכני של המוצר, כשאין לך בעצם נתונים להשליך את התוצאות.
אז איך אתה ממשיך בלי הבסיס?
איך תתרגם את התוצאות?
שואל בשביל חבר.
boaz avrahami
25-11-23, 12:04
א. ילדים תפסיקו להתקוטט.
ב. לביא, עד מתי האוטו באחריות? אולי הכי פשוט ללמוד מנסיון [emoji4]
ג. במקום למצוא לך תשובה פשוטה שולחים אותך לטיול בלי מימיה וכובע…
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
זיו,
שאלה אמיתית..
אתה שולח אותו לעשות סדרת בדיקות בלי שקיבלת/בררת את מהפרט הטכני של המוצר, כשאין לך בעצם נתונים להשליך את התוצאות.
אז איך אתה ממשיך בלי הבסיס?
איך תתרגם את התוצאות?
שואל בשביל חבר.בואו נחזור לבסיס.
אין שום בעיה בשום מכשיר.
שאלה בסיסית:
עומס מתמשך ומקסימלי של 30 אמפר על האלטרנטור של היילקס 2022.
האם יש פוטנציאל לנזק?
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
א. ילדים תפסיקו להתקוטט.
ב. לביא, עד מתי האוטו באחריות? אולי הכי פשוט ללמוד מנסיון [emoji4]
ג. במקום למצוא לך תשובה פשוטה שולחים אותך לטיול בלי מימיה וכובע…
Sent from my iPhone using Tapatalk Proמאי 25.
ברור לך כמו גם לי שהם יתנערו...
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
boaz avrahami
25-11-23, 12:44
תגיד, בסיום היום הזה מה היה מצב הטעינה של המצברים?
אני מניח שנסעת במקביל גם עם מזגן ופרופיל השימוש הזה הוא הפרופיל שימוש הרגיל שתעשה במערכת, נכון?
יש להניח שלא יהיה עוד עומס?
אם כן תמדוד טמפרטורה בחורף ובקיץ עם ובלי המחמם ונראה לי שזה מספיק.
יותר הייתי מודד זרמים ובודק מה הספק האלטרנטור ובודק אם היצרן שלו ( בטח דנסו) רושם לו Duty Cycle
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
בואו נחזור לבסיס.
אין שום בעיה בשום מכשיר.
שאלה בסיסית:
עומס מתמשך ומקסימלי של 30 אמפר על האלטרנטור של היילקס 2022.
האם יש פוטנציאל לנזק?
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
לביא,
אני הייתי מאוד ברור ( יש פה אחרים, שדואגים להסיט את הדיון, לחנך, וסתם להפריע)..
אני אנסה לסכם לך מה ניסנו ( חנן, אסף, ואני) להגיד.
1 - אם יש בעיה, היא תהיה כנראה רק בסלד נמוך \ סרק.
2-:אם יש בעיה, אפשר לזהות לפי החימום \ טמפ' של האלטרנטור.
3- יכול להיות, ועבורך זה בדיקה פשוטה, שאין אפילו חשש לבעיה כי ה DC2DC מתנתק בעצמו בסלד סרק \ נמוך.
תבדוק את מה שהצעתי, האם המערכת מתנתקת בעצמה בסלד נמוך ( שיש עומס)?
אם זה מתנתק, אתה כנראה מוגן.
קפיש???
לביא,
אני הייתי מאוד ברור ( יש פה אחרים, שדואגים להסיט את הדיון, לחנך, וסתם להפריע)..
אני אנסה לסכם לך מה ניסנו ( חנן, אסף, ואני) להגיד.
1 - אם יש בעיה, היא תהיה כנראה רק בסלד נמוך \ סרק.
2-:אם יש בעיה, אפשר לזהות לפי החימום \ טמפ' של האלטרנטור.
3- יכול להיות, ועבורך זה בדיקה פשוטה, שאין אפילו חשש לבעיה כי ה DC2DC מתנתק בעצמו בסלד סרק \ נמוך.
תבדוק את מה שהצעתי, האם המערכת מתנתקת בעצמה בסלד נמוך ( שיש עומס)?
אם זה מתנתק, אתה כנראה מוגן.
קפיש???האמפראז' נשאר 30 אמפר גם בסרק.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
boaz avrahami
25-11-23, 14:34
זיו, שמתי לך את החלק הזה מהספר מול העיניים- רק תקרא…
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
האמפראז' נשאר 30 אמפר גם בסרק.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
מה עם שאר הצרכנים?
30A בפני עצמו לא צריכה להיות בעיה.
השאלה מה קורה שכל הצרכנים "המקוריים" עובדים במקביל ( בסרק)?
מזגן, פאן רדיאטור, בלוואר, אורות....
התוצאה הסופית 30 אמפר. לא עובר את הנתון הזה.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
30A בפני עצמו לא צריכה להיות בעיה.
[emoji3516][emoji3516][emoji3516]
מצבר התנעה סטנדרטי פרוק מושך הרבה יותר מזה.
התוצאה הסופית 30 אמפר. לא עובר את הנתון הזה.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
לביא,
מצטער לא מבין אותך.
מה אתה מודד? מה צורך המצבר צרכנים \ DC2DC, או מה מוציא האלטרנטור?
אם זה הDC2DC , למה שהוא יעבור 30A? אני לא מבין את ההערה "לא עובר את הנתון הזה.
יש לך ממיר חכם שמדווח בזמן אמת.
בסרק, שכל הצרכנים מחוברים ( מצבר צרכנים, מזגן, אורות.....) מה המתח שהממיר רואה בצד של המצבר של הרכב?
חנן-ג'יפולוג
25-11-23, 17:12
לא הצלחתי להבין, גם לאחר כל ההתכתבות הזו, מהיכן המידע שהאלטרנטור לא מוציא מעל 30 אמפר.
אתה מציין את המידע הזה, לביא. מה המקור שלו? הברושור? מוניטור של המפצל? מד זרם עצמאי שאתה מיקמת על יציאת האלטרנטור? לא על הכניסה לרכיב המפצל. אני מדבר על מוצא האלטרנטר בצמוד לאלטרנטור.
boaz avrahami
25-11-23, 17:45
הצלחתם לסבך משהו מאוד אבל מאוד פשוט.
ללביא יש באוטו מצבר אביזרים.
המצבר נטען על ידי רכיב ה DC2DC שקישורו למעלה.
לרכיב מגבלת זרם של 30 אמפר.
למטען רכיב בלוטות עם ממשק ניטור לטלפון.
ללביא מחמם מים חשמלי שמחובר למצבר האביזרים.
כשהמחמם דולק לביא רואה על ממשק המטען שנופל עליו זרם של 30 אמפר.
זה המירב שהוא מאפשר מן הסתם.
לביא מסיק מכך שיש תוספת עומס של 30 אמפר קבועים בזמן החימום ( יכול להימשך יום טיול מלא).
מכאן השאלה היא-
האם תוספת העומס הזו עלולה לגרום נזק לאלטרנטור.
הערה ללביא- תוודא שהמחמם לא צורך מהמצבר אביזרים יותר מהזרם שהוא נטען אירת המצבר בסכנה.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
ehudzeelim
25-11-23, 17:49
לביא מסיק מכך שיש תוספת עומס של 30 אמפר קבועים בזמן החימום ( יכול להימשך יום טיול מלא).
מכאן השאלה היא-
האם תוספת העומס הזו עלולה לגרום נזק לאלטרנטור.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
זה לא מה שמשתמע מתגובה 21,
לכן דרושה הבהרה
boaz avrahami
25-11-23, 17:53
מה הבנת מ 21?
המטען רק מחבר ומנתק את המצבר צרכנים ממערכת הרכב הרגילה ולכן קצב הטעינה של המצבר התנעה לא נמדד במערכת.
לביא להבנתי מציין עומס מקסימלי קבוע על המטען- 30 אמפר שזו מגבלתו וגם הדבר הזרם היחיד המדיד כנראה.
בכל מקרה שלביא יבהיר
Sent from my iPhone using Tapatalk
ehudzeelim
25-11-23, 18:02
נראה לי שהבנתי שסה"כ מה שיוצא מהאלטרנטור במקסימום זה 30A כולל הכל הכל
אבל אולי לא הבנתי
boaz avrahami
25-11-23, 18:03
ברור לך אני מקווה שזה לא הגיוני המספר הזה…[emoji4]
Sent from my iPhone using Tapatalk
בועז,
שבבאר שבע, תל אביב וצפת אומרים לך שאתה שיכור, תלך לישון גם אם לא שתית.
אני מנסה, בסבלנות, להסביר ללביא איפה הכשל בתשובות שלו ומבקש הבהרות, ואתה חוזר על מה שברור, ושאחרים מחדדים את השאלה, אתה נובח עלינו.
אני מיצתי את השרשור הזה.
בהצלחה
חברים, נא לא להתנפל.
לא מדדתי את העומס באלטרנטור עם רב מודד.
אני קורא ברכיב שמותקן במערכת ומודד את העומס.
הוא לא עובר את ה 30 אמפר. מניח שמצבר האביזרים משמש כבאפר.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
boaz avrahami
25-11-23, 19:10
זיו,
אתה משכת את הדיון למקום לא נכון, לביא ענה לך משהו שהסיט אותך יותר משאלת המקור.
האווירה התקלקלה כשדורון הקניט אותך והאגו שלך התחיל לענות.
שתה כוס מים ותתיחס בסבלנות ובכבוד לכולם או שאל תשתתף בדיון וזה גם זכותך.
אני חושב ששתי תגובות למעלה סיכמתי את הנתונים ואת השאלה.
כל הנתונים שלביא סיפק הם מהממשק של המטען והממשק הזה לא מודד את האלטרנטור ומצבר ההתנעה.
אני מבין שהרצון שלך למדוד את צריכת הרכב בעומס מלא ולחשב משם את המרווח מול האלטרנטור
או למדוד חום על האלטרנטור.
קחו בחשבון שמתאר השימוש צפוי להיות רוב הזמן בלי אורות וספק מזגן(חורף / עונות מעבר) ולכן לא בהכרח צריך לקחת בחשבון עומס מלא בצד של הרכב.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אתה כל כך עסוק בלחנך ולנהל, עד שאתה לא מבין כלום במה שקורה (;לא ברכב של לביא ולא פה בשרשור).
תבדוק את עצמך.
תראה לי איפה הצעתי \ שאלתי מה צריכת הזרם בעומס מלא???
תראה לי ואני מתנצל.
אתה לא מוצא, לא מצפה שתתנצל, פשוט תפסיק להפריע.
חנן-ג'יפולוג
25-11-23, 19:50
חברים, נא לא להתנפל.
לא מדדתי את העומס באלטרנטור עם רב מודד.
אני קורא ברכיב שמותקן במערכת ומודד את העומס.
הוא לא עובר את ה 30 אמפר. מניח שמצבר האביזרים משמש כבאפר.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
רכיב מדידת הזרם מותקן במערכת החימום?
רכיב מדידת הזרם מותקן במערכת החימום?הרכיב מחובר ל dc2dc. יש מצב שהוא מודד רק את העומס שהולך למצבר אביזרים ולא העומס הכללי.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
boaz avrahami
25-11-23, 21:22
זה מהספר של המוצר.
לביא קורא באמצעות רכיב בלוטות׳ נתונים מהמטען/בקר הזה.
אם אני לא מפספס אז המטען יושב באמצע על קן שהולך מהמצבר סטרטר למצבר צרכנים וכל הנתונים שהוא יודע להציג הם הנתונים על הקו הזה.
לכן ה 30 אמפר שלביא מציין שייכים לדעתי אך ורק למה שעובר לצורך טעינת מצבר האביזרים בלי שום קשר למה שקורה במאזן הצריכה של האוטו עצמו למעט התוספת שכרגע מוגדרת כ 30A.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231125/e05b9376987ecfb2a20f1dce0d3b1a0f.png
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
חנן-ג'יפולוג
25-11-23, 21:25
נו, מתקדמים.
אין לי מושג איך זה מתחבר עם זה שציינת שהדלקת אורות ומזגן מקטינים את הזרם הנמדד, אבל נשים את זה בצד. מקווה שזו לא טעות להתעלם מזה.
אם באמת ניתן לשים את זה בצד, אז ה30 אמפר הם נוספים על הצריכה של הצרכנים של הרכב עצמו. זה לא ביחד.
אפשר לקחת בחשבון לכל הפחות 65 אמפר, כשהצריכה לטובת החימום היא 30 אמפר ועוד צרכנים מקוריים פועלים. זה לא מעט כשזה לאורך זמן, וחימום מים זה תהליך ממושך.
אני כן הייתי דואג לאלטרנטור, במיוחד בעמידה ממושכת בסל"ד סרק כפי שתיארתי בהתחלה, כשעוד צרכנים משמעותיים פועלים.
boaz avrahami
25-11-23, 21:53
האלטרנטור בטויוטה הוא כנראה 80 אמפר.
המטען בהספק מלא ( עם המחמם מים שהוא כנראה כ 300-350 וואט) - צורך לבדו 38 אחוז מהיכולת המרבית של האלטרנטור.
נשמע לי מוגזם מדי.
לא תוכל להקטין את המחמם מפני שהוא כנראה לא יהיה אפקטיבי אז הפתרון המתבקש לעבור לאלטרנטור מוגדל הספק. נניח באזור ה 150 אמפר.
אמור לשבת בדיוק באותו המקום ובאותו הגודל ( לפחות ככה זה אצלי - עליתי מ 130 ל 180).
מחיר כנראה לא יקר מדי - כמה מאות דולרים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
25-11-23, 21:59
הנתון של 80 אמפר נשמע מתאים לרכבים משנות ה90. לא לטנדר 2022.
אם זה נכון (לפי המיפרט בעברית של הטנדר זה הנתון באמת-הופתעתי לרעה) אז המערכת המתוארת בעייתית מאוד.
ehudzeelim
25-11-23, 22:17
למה חימום 30 ליטר מים עם גוף חימום 350 וואט ל-35-40 מעלות צריך לקחת כל כך הרבה זמן?
חנן-ג'יפולוג
25-11-23, 22:20
לפי מחשבון מגוגל צריך לזה כקוט"ש אחד.
כשלוש שעות.
ehudzeelim
25-11-23, 22:25
תלוי מה הטמפ ההתחלתית,
אתה מתכוון לחימום מ-0 מעלות ל-35 עד 40 מעלות?
בכל מקרה אם הבידוד של המיכל סביר, המחמם יכול לעבוד לסירוגין במהלך היום, אין צורך בהפעלה רציפה.
לפי מחשבון מגוגל צריך לזה כקוט"ש אחד.
כשלוש שעות.שלוש ארבע שעות זה מה שבדכ נוסעים ביום טיול. כל היתר הפסקות אז גוף החימום מתנתק. אנסה למדוד אם האלטרנטור מתחמם. אם כן, נרד ממערכת חימום המים הזו.
תודה לכולם.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
25-11-23, 22:35
הכנסתי למחשבון מ10 ל38 מעלות.
לביא, לדעתי הסידור הזה ממש לא טוב. אפילו לא גבולי. בסרק אתה תהיה עמוק לתוך מצב של פריקה עד כדי כיבוי מנוע, בסל"ד בינוני וגבוה אתה תעמיס את האלטרנטור בצורה מוגזמת.
- - - Updated - - -
ככלל אצבע, אלטרנטורים מספקים בסרק כחצי מהנתון הנקוב שלהם.
יש אפשרות להגדיר זרם טעינה נמוך יותר למצבר הצרכנים ?
או לחילופין ההצעה של בועז - להגדיל אלטרנטור ..
חנן-ג'יפולוג
25-11-23, 22:44
לביא לא שאל את דעתנו לענין הזה, ובכל זאת, לעניות דעתי, במקום להשקיע מאמץ בשדרוג המערכת החשמלית כדי לתמוך בזה, עדיף להשתמש בפתרון מוכח של חימום בגז, או מחליף חום עם נוזל קירור המנוע. אני מעדיף את פתרון הגז כי הוא לא מתערב במערכות הרכב.
עדיף להשתמש בפתרון מוכח של חימום בגז, או מחליף חום עם נוזל קירור המנוע. אני מעדיף את פתרון הגז כי הוא לא מתערב במערכות הרכב.
או ליפוף האגזוז עם צנרת נחושת כמו שהוצג בעבר בפורום.
או בשיטה הישנה להרתיח מים בקוקמקום [emoji846].
תודה רבה חברים. אני מתכנן לשמור על הרכב מקורי ככל שניתן...
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
אז מה עם שליטה בזרם המחמם או ניתוק וחיבור על פי העומס היחסי על האלטרנטור?
אסף.
אז מה עם שליטה בזרם המחמם או ניתוק וחיבור על פי העומס היחסי על האלטרנטור?
אסף.אני די הדיוט בנושא. יש מכשיר שמגביל את הזרם?
להתחיל לחבר רכיבים לאלטרנטור פחות מדבר אלי....
רכב חדש. רוצה שישאר אמין...
[emoji120]
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
או ליפוף האגזוז עם צנרת נחושת כמו שהוצג בעבר בפורום.זה.
לא פולשני לרכב.
דבר עם אילן (יונימוג אדום)
יונימוג אדום
26-11-23, 20:25
זה.
לא פולשני לרכב.
דבר עם אילן (יונימוג אדום)
וזה עובד מצויין ללא צריכת אנרגיה ולא צריך לזכור להפעיל ולכבות .
אצלי המיכל הוא 55 ליטר ומתחמם במהלך היום באמצעות צינור נחושת מלופף על צינור הפליטה .
אם תרצה פירוט צור קשר .
אילן
מדדתי את העומס המירבי על האלטרנטור. הכל עובד. מלפנים ומאחור.
58 אמפר. חבר הער את תשומת ליבי למינוס. לא יודע להסביר את זה...
גוף החמים בנוי משני אלמנטים של 150 וואט כל אחד שמחוברים בינהם.
ניתקתי בינהם ואני משתמש כרגע רק באחד.
אחרי הניתוק, עומס מירבי כשהכל עובד מלפנים ומאחור הוא 41 אמפר.
בהיבט חימום המים, נראה בטיול הבא. בטוח יהיה נעים לשטוף כלים.
לגבי נזק לאלטרנטור - מה אומרים?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231129/443f5f2ee831b05aeb1fa3fd68b0c2bd.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20231129/d7e93d620868242f53c45e89a99cac5c.jpg
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
29-11-23, 15:40
כל עוד לא תשאיר את הרכב במצב הזה בסיבובי סרק לפרקי זמן ממושכים, נשמע לי סביר.
מה זה הכול עובד מלפנים ומאחור? מזגן עם מפוח גבוה ואורות?
חנן-ג'יפולוג
29-11-23, 15:48
דבר נוסף, אני מניח שהניסוי בוצע עם מצבר אביזרים מלא. מן הסתם התמונה תיראה אחרת כשהוא יהיה ריק לאחר חניון לילה.
כל עוד לא תשאיר את הרכב במצב הזה בסיבובי סרק לפרקי זמן ממושכים, נשמע לי סביר.
מה זה הכול עובד מלפנים ומאחור? מזגן עם מפוח גבוה ואורות?
כן וכן.
- - - Updated - - -
דבר נוסף, אני מניח שהניסוי בוצע עם מצבר אביזרים מלא. מן הסתם התמונה תיראה אחרת כשהוא יהיה ריק לאחר חניון לילה.
צודק
מדדתי את העומס המירבי על האלטרנטור. הכל עובד. מלפנים ומאחור.
58 אמפר. חבר הער את תשומת ליבי למינוס. לא יודע להסביר את זה...
העלת צרכנים, שדרג את המינוס בהתאם.
אין לך מה לטעות כאן.
מדדתי את העומס המירבי על האלטרנטור. הכל עובד. מלפנים ומאחור.
58 אמפר. חבר הער את תשומת ליבי למינוס. לא יודע להסביר את זה...
גוף החמים בנוי משני אלמנטים של 150 וואט כל אחד שמחוברים בינהם.
ניתקתי בינהם ואני משתמש כרגע רק באחד.
אחרי הניתוק, עומס מירבי כשהכל עובד מלפנים ומאחור הוא 41 אמפר.
בהיבט חימום המים, נראה בטיול הבא. בטוח יהיה נעים לשטוף כלים.
לגבי נזק לאלטרנטור - מה אומרים?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231129/443f5f2ee831b05aeb1fa3fd68b0c2bd.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20231129/d7e93d620868242f53c45e89a99cac5c.jpg
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
לא כיוון נכון (לדעתי).
כמו שחנן כתב בהמשך, מה קורה שנמצבר צרכנים ריק?
יש לך DC2DC של 30A, ולא ציינת שום אביזר נוסף שיכול להגביל את הטעינה של המצבר, אז אני מניח שהוא בעצמו יכול להגיע ל 30A.
כלומר, אתה עם מצבר צרכנים לא ריק וטעינה מוגבלת שלו (בזמן המדדיה).
שאלה נוספת, שאתה אומר שהכל עובד (מזגן, אורות......) אני מניח שיש פאן חשמלי שאמור להצטרף שהמזגן עובד (וחם), בדקת שגם הוא עבד?
דבר נוסף שמפתיע, האלטרנטור מוציא 58A בסרק, זה הרבה יותר מכלל האצבע שחנן ציין (בסרק, חצי מתפוקה מלאה. אנחנו מדברים על אלטרנטור של 80A).
הייתי חוזר ומוודא את ההספק של האלטרנטור, יכול להיות שמצבך טוב יותר ממה שאנחנו חושבים.
וכל זה עוד לפני שמדברים על צריכה של מצבר ההתנעה, שכולם פה מניחים שהוא תמיד מלא ...
וכל זה עוד לפני שמדברים על צריכה של מצבר ההתנעה, שכולם פה מניחים שהוא תמיד מלא ...
צודק.
אבל אני עדיין עם כיוון חשיבה אחר.
יש ל DC2DC הזה שני MODE פעולה, אלטרנטור חכם או רגיל.
במצב רגיל, כמו כל VSR, ב 12.7V הוא אמור להתנתק.
אני חושב שזה שווה בדיקה, אבל לדעתי, ברגע שהאלטרנטור לא יעמוד בעומס (בסרק) המתח ירד וה DC2DC יתנתק.
כל "הטריק" זה להיות בתצורה של אלטרנטור רגיל (מסורתי).
אם זה יעבוד, זה מכסה גם את המצב של מצבר התנעה לא מלא.
ehudzeelim
29-11-23, 22:51
משהו לא מסתדר לי
ה-dc2dc אמור להגביל את הזרם ל-30a, אבל לא ברור כמה צורך כל גוף חימום.
אם ההפרש בין 58 ל-41 זה גוף חימום אחד, אז כששניהם עובדים זה 34a, אבל זה לא יתכן שכל הזרם מגיע מהאלטרנטור כי יש הגבלה של מקסימום 30a.
ואז, כמה באמת צורך גוף חימום יחיד? והאם כששניהם עובדים חלק מהזרם מגיע באופן קבוע במהלך המדידה מהמצבר צרכנים?
ואז הנגזרת של זה, שהיא הצריכה של שאר הרכב, גם לא ידועה
מקווה שהובנתי..
אני חושב שהניסוי של ניתוק גוף חימום אחד, קצת מסית את הדיון המקורי וסתם מבלבל.
יש שני צרכנים גדולים -הטעינה של המצבר צרכנים, והגוף חימום.
ויש DC2DC שמגביל את הצריכה מהמעגל הראשי ( אלטרנטור, מצבר ראשי)ל 30A.
הגוף חימום, 300W, צורך 23-25A והזרם טעינה של המצבר, יכול כנראה להגיע בעצמו ליותר מ 30A.
וזה עוד לפני מקרר, תאורה.....
בקיצור, בהנתן שהדיון בשרשור הזה מתייחס לאלטרנטור, כל מני רעיונות של הקטנת עוומס כזה או אחר, כנראה לא רלוונטי.
ה 30A של ה DC2DC כל כך הרבה יותר קטן מסך הצרכנים , שכל חסכון נקודתי יתפס ע"י צרכן אחר.
לביא, אני עם תצורה דומה... מאוד סקרן לגבי עוד פרטים מהפרויקט שלך.
איזה מיכל מים (מאיזה חומר איפה ממוקם?) איזה גוף חימום (ישטרמוסתת?) ... אולי מעט תמונות מהתצורה?
יש לי מסקנות משלי לאחר 2 חורפים ובדיקות עומס על האלט.. אם תרצה אתרום מנסיוני אך אינני מומחה כמו רוב המשתתפים בשרשור (שעם רובם התייעצתי בעת הביצוע אגב)
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אז ככה.
יש מיכל מים מנירוסטה של 70 ליטר למים קרים. המיכל עומד צמוד לקיר הקידמי של הארגז.
מיכל המים החמים בנוי מארגז אלומיניום שמצאתי. רותכו בו 2 הברגות npt בתחתית המיכל. אחת לברז והשניה לגוף חימום.
מכיון שאין לי בארגז מתח שמגיע מהסוויץ', שמתי מפסק אוטומאטי שמנתק את המתח בירידה מ 12v. הוא מחובר לממסר שמפעיל את גוף החימום. אין בקרת טמפרטורה. כששני גופי החימום היום מחוברים (2x150w), זה נתן בערב מים חמים. מעריך כ 35-40 מעלות. טוב למקלחת.
טרם טיילתי עם התצורה הנוכחית שבה רק גוף חימום אחד מחובר.
נראה....
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
03-12-23, 12:45
12 וולט זה מתח הגנה נמוך מאוד. נמוך מדי.
אם המצבר שלך מצליח להתניע לאחר שירד למתח כזה, זה אומר קודם כל שמצב הבריאות שלו: SOH, גבוה. כשהSOH ירד עם הזמן, הוא כבר לא יצליח להתניע.
שנית, אתה פוגע בו עם פריקות כאלה.
כל הקטע עם מצבר אביזרים זה לעזוב את מצבר ההתנעה בשקט. ולדעת שבבוקר אתה מתניע בהצלחה, ובלי לפגוע במצבר, ויש לך מצבר אביזרים, אז למה הסידור הזה?
אני מציע לשנות את מתח ההגנה ל13 וולט. כך מצבר ההתנעה ישמר מלא ובריא, והמתח יגיע לשאר מערכות העזר, רק כשהמנוע עובד.
אותי הזהירו פה רבים מחימום חשמלי של מיכל, אז הגוף חימום עם טרמוסתת ויש גם בקרה על הטמפ' (וגם מדיד גובה).
שמח שהקשבתי והלכתי על המסלול הזה כי אני גם לומד מהניסיון בשימושים שונים...
לדוגמא טיול בפברואר ברמת הגולן זה לא כמו טיול במדבר יהודה במאי.
הכוונה שמ4שעות שלקח למיכל לחימום ראיתי גם 6 ו7 ...
ו30-40מעלות על הצג... בקור בלילה של ינואר-פברואר.. לא סיפק אותי והמיכל מכוון ל50מעלות (מפונק) . בפועל עד היציאה בדוש.. זה כבר באיזור ה40..והרבה יותר נעים ברוח קלה וטמפ סביבתית נמוכה.
אני חושב שהמיכל אלומיניום הוא הפגיעה הכי קשה בביצועים, הוא מאבד חום כל הזמן.
אני עם מיכל בנפח 28ל' מפולי-כלשהו בעובי8ממ.. שממוקם בקבינה של סמוראי פתוח, ביצעתי עיטוף בספוג בידוד נוסף אחרי שהרגשתי כמה קר לו בחורף.
גם כשאני קם להשתין באמצע הלילה וצריך לשטוף ידיים..או בבוקר לשטוף פנים יש תמיד מים חמימים במיכל..זה לא היה כך לפני אבל גם שיניתי קצת משטר העבודה.
הגוף חימום ניזון לתוך הלילה מהמצבר צרכנים.
האלט' (מוגדל) מספק את כל המיץ של כל הצרכנים באוטו גם בסרק (נבדק עם מד אמפ בצבת על הכבל מהאלט למצבר)
אם תרצה אצרף מידע טכני על כל המערכת אצלי.
145359145360
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
12 וולט זה מתח הגנה נמוך מאוד. נמוך מדי.
אם המצבר שלך מצליח להתניע לאחר שירד למתח כזה, זה אומר קודם כל שמצב הבריאות שלו: SOH, גבוה. כשהSOH ירד עם הזמן, הוא כבר לא יצליח להתניע.
שנית, אתה פוגע בו עם פריקות כאלה.
כל הקטע עם מצבר אביזרים זה לעזוב את מצבר ההתנעה בשקט. ולדעת שבבוקר אתה מתניע בהצלחה, ובלי לפגוע במצבר, ויש לך מצבר אביזרים, אז למה הסידור הזה?
אני מציע לשנות את מתח ההגנה ל13 וולט. כך מצבר ההתנעה ישמר מלא ובריא, והמתח יגיע לשאר מערכות העזר, רק כשהמנוע עובד.
זה מתח הגנה שבו מתנתק גוף החימום שמחובר למצבר אביזרים ולא למצבר התנעה. מצבר אופטימה פריקה עמוקה.
אותי הזהירו פה רבים מחימום חשמלי של מיכל, אז הגוף חימום עם טרמוסתת ויש גם בקרה על הטמפ' (וגם מדיד גובה).
שמח שהקשבתי והלכתי על המסלול הזה כי אני גם לומד מהניסיון בשימושים שונים...
לדוגמא טיול בפברואר ברמת הגולן זה לא כמו טיול במדבר יהודה במאי.
הכוונה שמ4שעות שלקח למיכל לחימום ראיתי גם 6 ו7 ...
ו30-40מעלות על הצג... בקור בלילה של ינואר-פברואר.. לא סיפק אותי והמיכל מכוון ל50מעלות (מפונק) . בפועל עד היציאה בדוש.. זה כבר באיזור ה40..והרבה יותר נעים ברוח קלה וטמפ סביבתית נמוכה.
אני חושב שהמיכל אלומיניום הוא הפגיעה הכי קשה בביצועים, הוא מאבד חום כל הזמן.
אני עם מיכל בנפח 28ל' מפולי-כלשהו בעובי8ממ.. שממוקם בקבינה של סמוראי פתוח, ביצעתי עיטוף בספוג בידוד נוסף אחרי שהרגשתי כמה קר לו בחורף.
גם כשאני קם להשתין באמצע הלילה וצריך לשטוף ידיים..או בבוקר לשטוף פנים יש תמיד מים חמימים במיכל..זה לא היה כך לפני אבל גם שיניתי קצת משטר העבודה.
הגוף חימום ניזון לתוך הלילה מהמצבר צרכנים.
האלט' (מוגדל) מספק את כל המיץ של כל הצרכנים באוטו גם בסרק (נבדק עם מד אמפ בצבת על הכבל מהאלט למצבר)
אם תרצה אצרף מידע טכני על כל המערכת אצלי.
145359145360
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
תודה.
נראה עבודה מליון דולר.
הלוואי עלי הכישרון הזה.
שום כישרון..
הידע פה מטובי המוחות הוויכוחים והשרשורים...
הביצוע, לא שלי גם בחור שהומלץ פה.
האביזרים מעלי אקספרס...
וכן בסוף זה עלה מיליון דולר.. .לא משהו ששמים על סמוראי עייף.
אז מה לא תשתף עם קצת תמונות?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אז סיימנו יום בשטח על גוף חימום בודד. בסוף היום המים חמים. כמה? לא מדדתי. בתחושה 35 מעלות או קצת יותר.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.