התחברות

צפייה בגרסה מלאה : היילקס אחרי אוברול - מנוע מתחמם



גלעד .ג.
25-11-23, 19:33
שלום חברים,

ההיילקס אצלי כבר 13 שנים מנוע 2lt, בשנתיים האחרונות צריכת שמן גדולה וחריגה.

ביצעתי אוברול קומפלט עצמאית בבית לפי הספר בחלקים האיכותיים ביותר שהצלחתי להשיג.
בנוסף הוחלף רדיאטור חדש אלומיניום https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231125/35a8278e1e1d3eb6e2ba9667eee173d0.jpg
של בשן על הדרך, טרמוסטט הונדה מקורי, בנייה עצמאית של אגזוז 2 צול מקצה לקצה, 2 מאווררים של ספאל 10״ על המעבה של המזגן.

היום אחרי 3000 קמ המנוע מנגן מדהים, אין צריכת שמן ולא מאבד מים , הכוח של המנוע מדהים ואין בעיה לטפס את העליות של ירושלים על 80 בהילוך רביעי (יחס 4.88 בסרנים וצמיגים 35).

הבעיה היא שהרכב מתחמם לי בעליות , החום לפי אורך העליה. לדוגמא בעליות מים המלח לכיוון ירושלים עולה לכיוון ה3/4 וצפונה (ללא מזגן).
עליות של שער הגיא לכיוון ירושלים 1/2 וצפונה (ללא מזגן).

אני כבר לא יודע מה עוד לעשות, ביצעתי הכל לפי הספר, כל המעטפת הוחלפה כמו אגזוז מערכת מים וכו.


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
25-11-23, 19:35
מניפה מכנית או רק החשמלית?

אסף.

גלעד .ג.
25-11-23, 19:35
לא ציינתי אבל משאבת סולר ומזרקים עברו שיפוץ לפני הרכבה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

גלעד .ג.
25-11-23, 19:39
מניפה מכנית או רק החשמלית?

אסף.

פאן קלאצ מכני של פראדו עם מניפה 10 כנפיים שעבר שיפוץ והחלפת נוזל.
כמובן עם כונס אוויר מלא מלמעלה ולמטה שנבנה עצמאית


Sent from my iPhone using Tapatalk

guyo
25-11-23, 19:45
מעבר לעליה בחיישן החום האם יש סימנים נוספים? פעפוע של נוזל הקירור במיכל עודפים? איבוד כח?

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

גלעד .ג.
25-11-23, 19:52
מעבר לעליה בחיישן החום האם יש סימנים נוספים? פעפוע של נוזל הקירור במיכל עודפים? איבוד כח?

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

אין איבוד כח בכלל , אין פעפוע לפי מה ששמעתי ומיד בסוף העליות במישור החום יורד חזרה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
25-11-23, 19:54
אתה יכול בשביל האבחון לנעול או לבטל את הפאן קלאצ'?
אם לא, אתה יכול לסגור קצת את המשאבות הזרקה?

שני הכיוונים השונים הם או מצמד מניפה לא תקין, או עודף דלק במאמץ מלא.
בניגוד למנוע בנזין, בדיזל עודף דלק במאמץ גורם להתחממות.

אסף.

גלעד .ג.
25-11-23, 20:14
פאן קלצ נבדק פעמיים (נפתח ונבדק יסודית), בטוח שזה לא ממנו.

משאבת הזרקה זה רעיון, לא כל כך מנוסה בכיוונים שלה, אלמד את הנושא ואעדכן


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
25-11-23, 23:53
הבעיה היא שהרכב מתחמם לי בעליות , החום לפי אורך העליה. לדוגמא בעליות מים המלח לכיוון ירושלים עולה לכיוון ה3/4 וצפונה (ללא מזגן).
עליות של שער הגיא לכיוון ירושלים 1/2 וצפונה (ללא מזגן).
Sent from my iPhone using Tapatalk
3/4 זה הרבה..
חצי סקלה במאמץ כמו שמתואר זה סביר בהחלט.
מה זה ״חצי וצפונה״? זה לא 3/4?

איפה עומד הצד טמפ בנסיעה רגועה?

גלעד .ג.
26-11-23, 06:34
בנסיעה רגועה/בעמידה עומד השעון על 1/4.


Sent from my iPhone using Tapatalk

גלעד .ג.
26-11-23, 07:22
לפני האוברול המנוע לא היה חזק ככה אבל גם לא היה מתחמם....


Sent from my iPhone using Tapatalk

איל מ
26-11-23, 07:22
סוחב חזק עם צמיגי 35? הייתי בודק שלא פתחו יותר מדי משאבת הזרקה. בנוסף, אתה עם פולי משאבת מים מוקטן?
וגם, רשמת רדיאטור חדש,
הוא במפרט הנכון?

גלעד .ג.
26-11-23, 07:24
סוחב חזק עם צמיגי 35? הייתי בודק שלא פתחו יותר מדי משאבת הזרקה. בנוסף, אתה עם פולי משאבת מים מוקטן?

סוחב יפה ומגיב יפה (מאוד!), לא החלפתי לפולי מוקטן.


Sent from my iPhone using Tapatalk

שלומי
26-11-23, 18:53
היכן החישן מודד חום (בית תרמוסטט/ראש)?
האם מדדת ברדיאטור עצמו?

ehudzeelim
26-11-23, 19:50
ציינת שבנית מערכת פליטה, אולי יש שם איזה בעיה? חסימה, או אולי משהו בדוד?

חנן-ג'יפולוג
26-11-23, 20:08
משאבת מים חדשה?

אני מבין מאוד קטן בקומבינה של דגם 93-97 עם מנוע טורבו, אבל ממה שהצלחתי להבין ענייני התחממות הם חלק מובנה מהקומבינה.
חזית עם שטח קטן ביחס לדגמים החדשים יותר, ומכאן גם פחות שטח מצנן.
לכן, למיטב ידיעתי, הקומבינה מחייבת שדרוג של מערכת הקירור, וטושי דיבר בזמנו על פולי משאבת מים מוקטן.
אני הייתי הולך על מתאם קבוע למניפה במקום פאן-קלאץ'. חוץ מעוד רעש בסל"ד גבוה זה עושה רק טוב. אני במצב הזה כבר כ11 שנים מאושרות.
תמיד אפשר גם להוריד לחץ מדוושת הגז כשמרגישים שהחום גבוה מדי. תגיע דקה מאוחר יותר. הילוך נמוך יותר ויותר סל"ד זה גם רעיון מצוין.

מקווה שלא רשמתי שטויות.

גלעד .ג.
26-11-23, 21:18
היכן החישן מודד חום (בית תרמוסטט/ראש)?
האם מדדת ברדיאטור עצמו?

מדידה של החיישן במיקום המקורי..


Sent from my iPhone using Tapatalk

גלעד .ג.
26-11-23, 21:19
ציינת שבנית מערכת פליטה, אולי יש שם איזה בעיה? חסימה, או אולי משהו בדוד?

דוד חדש שנקנה מאיש אגזוזים ובהמלצתו, לא יודע לומר אם יש איזה בעיה בדוד או בהתאמתו לסוג המנוע...

אני רק ביצעתי את הבניה של הצנרת.


Sent from my iPhone using Tapatalk

גלעד .ג.
26-11-23, 21:20
משאבת מים חדשה?

אני מבין מאוד קטן בקומבינה של דגם 93-97 עם מנוע טורבו, אבל ממה שהצלחתי להבין ענייני התחממות הם חלק מובנה מהקומבינה.
חזית עם שטח קטן ביחס לדגמים החדשים יותר, ומכאן גם פחות שטח מצנן.
לכן, למיטב ידיעתי, הקומבינה מחייבת שדרוג של מערכת הקירור, וטושי דיבר בזמנו על פולי משאבת מים מוקטן.
אני הייתי הולך על מתאם קבוע למניפה במקום פאן-קלאץ'. חוץ מעוד רעש בסל"ד גבוה זה עושה רק טוב. אני במצב הזה כבר כ11 שנים מאושרות.
תמיד אפשר גם להוריד לחץ מדוושת הגז כשמרגישים שהחום גבוה מדי. תגיע דקה מאוחר יותר. הילוך נמוך יותר ויותר סל"ד זה גם רעיון מצוין.

מקווה שלא רשמתי שטויות.

חדשה מקורית מהחברה.

האם אתה מרגיש איבוד כוח בעקבות הקיבוע או ההחלפה לפולי מוקטן?


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
26-11-23, 21:42
לא.

אין לי פולי מוקטן.

ד ו ר ו ן
27-11-23, 00:35
חזית עם שטח קטן ביחס לדגמים החדשים יותר, ומכאן גם פחות שטח מצנן.
.
שטח חזית זהה.
רדיאטור מעט גדול יותר בגובה.

oferaz
27-11-23, 08:41
בוקר טוב..

בהתייחס לזה: "ביצעתי הכל לפי הספר, כל המעטפת הוחלפה כמו אגזוז מערכת מים וכו."

(גילוי נאות: אין לי היילקס. יש לי פרדו והיו לי שני פוראנרים.)

אבל.. שאלתי את עצמי אולי.. אולי מד החום?
אצלי יושב על 1/2 בקיץ ובחורף, בעליות ובירידות, עם מזגן ובלי, בבוץ ובמדבר... ככה זה.
לפעמים אני שואל את עצמי אם הוא לא תקוע שם... ככה בשביל המצב רוח הטוב שלי..
בקיצור - אולי כדאי למדוד טמפ במעלות ולוודא אם אכן מתחמם או שזה בטווח הסביר.

סליחה על החשיבה הילדותית..

עפר

חנן-ג'יפולוג
27-11-23, 08:57
עופר, לפי התיאור שלך יש מצב טוב, שאצלך, כמו כמעט בכל הרכבים המודרניים, יש בקר שמבצע מניפולציה על מיקום המחט, שתהיה תמיד באותו מקום, למרות שבפועל הטמפ' נעה במנעד לא קטן, לטובת השקט הנפשי של הנהג. זה יזוז רק במקרי קיצון של קור וחום.

ד ו ר ו ן
27-11-23, 09:45
פילטר אויר אני מניח חדש?

הדוד אגזוז, האם הכניסות/יציאות בקוטר זהה לצנרת? (אחרת המנוע מוגבל דווקא בסל״ד הגבוה).

גלעד .ג.
27-11-23, 13:58
בוקר טוב..

בהתייחס לזה: "ביצעתי הכל לפי הספר, כל המעטפת הוחלפה כמו אגזוז מערכת מים וכו."

(גילוי נאות: אין לי היילקס. יש לי פרדו והיו לי שני פוראנרים.)

אבל.. שאלתי את עצמי אולי.. אולי מד החום?
אצלי יושב על 1/2 בקיץ ובחורף, בעליות ובירידות, עם מזגן ובלי, בבוץ ובמדבר... ככה זה.
לפעמים אני שואל את עצמי אם הוא לא תקוע שם... ככה בשביל המצב רוח הטוב שלי..
בקיצור - אולי כדאי למדוד טמפ במעלות ולוודא אם אכן מתחמם או שזה בטווח הסביר.

סליחה על החשיבה הילדותית..

עפר

אחרי שנים לא מעטות עם ההיילקס אני כבר מרגיש אם זה התחממות או זיוף של השעון חום.


Sent from my iPhone using Tapatalk

גלעד .ג.
27-11-23, 14:00
פילטר אויר אני מניח חדש?

הדוד אגזוז, האם הכניסות/יציאות בקוטר זהה לצנרת? (אחרת המנוע מוגבל דווקא בסל״ד הגבוה).

כמובן, חדש ומקורי.

כניסות ויציאות של הדוד זהות למידת הצינור.

הדוד שייך לאאודי/פולקסווגן, נקנה חדש מהאיש אגזוזים.


Sent from my iPhone using Tapatalk

-->