צפייה בגרסה מלאה : ברכב החדש אין גלגל ספייר. לא מקובל עלי!
טויוטה קורולה קרוס ADVENTURE מגיע בלי גלגל ספייר! . לדידי זה מצב ממש גרוע! תקר קצת יותר רציני וערכת הניפוח שווה ל....
הגלגל התקני הוא 18" עם צמיג
225/50R18.
איך אני מתאים לו גלגל רזרבי מוקטן (יש לו מקום בתא המטען אם עוקרים את גוש הקלקר שמחליף את הגלגל הרזרבי.).
מה לבקש מהצמיגאי להשיג לי?
לדגמים אחרים היבואן מוכר ערכת גלגל רזרבי במחיר מופקע . לזה עדיין אין (ומי יודע אם יהיה ומתי)
התקר כמובן כבר קרה שבועיים אחרי הרכישה ולמזלי היה לצידי חבר עם מיצובישי שגלגל הספייר שלו התאים , כך שהגעתי במהירות לפנצריה לתיקון. הנס הזה כנראה לא יתרחש בפעם הבאה
חנן-ג'יפולוג
26-11-23, 06:29
דבר עם גיא מנשקו מאשדוד.
המשפט האחרון שלך הוא מקום טוב מאוד להתחיל ממנו. אתה כבר יודע על דגם שנמכר כאן שגלגל הספייר שלו מתאים לך. וודא שזה מתאים גם מאחור וגם מלפנים, מבחינת המרווח מול הקליפר.
בפעם האחרונה שהיה לי רכב עם הפטנט הדבילי של גלגל רזרבי קטן, לא הסתפקתי בו וזרקתי בתא המטען גם גלגל רזרבי בגודל מלא.
בעיני זה שווה את המקום שנגזל בתא המטען.
ב-2016 היתה לי גיחה ללונדון ל-8 שעות.(נחיתה ב-23. המראה ב-07)
שכרתי רכב ביורופקאר ובדרך אל בן דודי, בשעה 01:30 נפער בצמיג חור ענק.
לתדהמתי, במקום בו אמור היה להיות גלגל הרזרבי ,חייכה אלי משאבה מצ'וקמקת.
לא נותרה לי ברירה ונסעתי על הג'אנט כ-10 ק"מ עד לבן דודי.
שם הוא הזמין שירות החלפת צמיגים 24/7 בעלות של כ-900 ש"ח.
מבחינת כיסוי העלות החריגה, לא הייתה לי בעיה. אבל הפחד שהיה לי שמא
לא אספיק להגיע לטיסת החזור בזמן, לא הוסיף לי שערות שחורות.
חנן-ג'יפולוג
26-11-23, 09:08
גלגל רזרבי קטן זה טרייד אוף מעולה, לטעמי, בין חלל אחסון מבוזבז באופן קבוע לנסיעה איטית מעט יותר פעם באף פעם.
בהתחלה היה לי באיוניק5 גלגל בגודל מלא, והוספתי כ1200 ש"ח כדי לשדרג לגלגל קטן.
שולץ האיום
26-11-23, 09:36
היי
שימו לב
ישנם רכבי יוקרה ומותגים מסויימים שגם מסופקים ללא גלגל ספייר, אבל ארבעת הצמיגים הם Run Flat.
במקרה הזה זה בסדר גמור לדעתי.
ישנם לקוחות שבהחלפת הצמיגים רוצים לחסוך ולא קונים Ran Flat, זאת טעות לדעתי, ובמקרה כזה כדאי להצטייד בספייר.
רכב עם צמיגים רגילים שמסופק ללא ספייר זה ממש פשע.
גם לי יש סיפור לא נעים על פנצ'ר ברכב שכור, מאות קילומטרים משדה התעופה ביום שלפני הטיסה הביתה, וצמיג ספייר יוק.
אם היתה לי ערכת תולעים ומדחס זה היה נפתר בעשר דקות עבודה, אפילו מהר ופשוט יותר מהחלפת גלגל.
אז זה מה שעשיתי באיוניק: הוספתי ערכת תולעים קטנה אל המדחס המקורי שהגיע עם האוטו.
ברכבים הפרטיים שלי ובאופן השימוש שלנו, רוב מוחלט של הפנצ'רים (הנדירים כשלעצמם) הוא מבורג או מסמר, כלומר ברי תיקון עם תולעת.
את הסיכון הקטן הנותר אני מכסה עם ביטוח הגרירה.
אם חישוק 17 עולה על הקליפר, ואתה יכול למצוא חישוק כזה, אתה צריך צמיג 225/55R17. ישמור לך על אותו קוטר כולל והדיפרנציאל שלך יודה לך.
זו המידה המקורית של סובארו XV מהדור הקודם, ויש לי צמיג כזה משומש מאוד אבל תקין, ששימש אותי כספייר בסובארו XV2013 הקודמת ועכשיו כשעברנו ל-XV 2019 עם צמיגים במידה קצת יותר גדולה (חתך 60), הוא סתם מתייבש לו פה. בוא וקח אותו.
אדוונצ'ר - קרוס - זה נחשב ג'יפ, לא?
אתה חייב עכשיו מתקן גלגל ספייר מאחורה. רק בשביל זה כשלעצמו צריך גלגל ויפה שעה אחת קודם...
(-;
אסף.
בפעם האחרונה שהיה לי רכב עם הפטנט הדבילי של גלגל רזרבי קטן, לא הסתפקתי בו וזרקתי בתא המטען גם גלגל רזרבי בגודל מלא.
בעיני זה שווה את המקום שנגזל בתא המטען.
אני מסכים אתך אשתי חולקת עלי.....
תוסיף לה מפתח גלגלים ("פטיש אוויר") חשמלי והמחלוקת תצטמצם משמעותית ..
אדוונצ'ר - קרוס - זה נחשב ג'יפ, לא?
אתה חייב עכשיו מתקן גלגל ספייר מאחורה. רק בשביל זה כשלעצמו צריך גלגל ויפה שעה אחת קודם...
(-;
אסף.
אפילו לא מתחפש לגיפ..קצת מוגבה 2X4 מקסימום יטפס מדרכות קצת טוב יותר מהפריוס שהוחלף בעקר בגלל גבה נמוך
בשביל השטח אני שומר את הלנדקוזר 2004 בנזין שכמובן מצויד בגלגל ספייר מלא
יש לי גלגל ספייר קטן מיותר (אחרי שהחלפתי לגודל מלא) מהיונדאי של אישתי.
אם המעגל חלוקה מתאים לך הוא לך תמורת בירה
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
תוסיף לה מפתח גלגלים ("פטיש אוויר") חשמלי והמחלוקת תצטמצם משמעותית ..
הזמנתי כבר ג'ק הידראולי. שונא את המספריים
יש לי ג׳ק בקבוק באוטו (מכני של טויוטה, אגב), לא מוותר על ג׳ק מספריים. זול, קטן, והיחידי שמצליח להשתחל למקום במצבים מסויימים.
והוא גם שימושי במיוחד אם במקרה התיישבת על תלולית, אבל זה בונוס.
יש לי ג׳ק בקבוק באוטו (מכני של טויוטה, אגב), לא מוותר על ג׳ק מספריים. זול, קטן, והיחידי שמצליח להשתחל למקום במצבים מסויימים.
והוא גם שימושי במיוחד אם במקרה התיישבת על תלולית, אבל זה בונוס.
המכני של טויוטה נזרק סוףסוף לפח אחרי שהחליד בחוץ והרבה זמן אחרי שהוחלף בהידראולי שנגזל מהפאג'רו 95 עליו השלום.
אבל אקבל את עצתך ואגניב לתא המטען גם ג'ק מספרים שיהיה
אדוונצ'ר - קרוס - זה נחשב ג'יפ, לא?
אתה חייב עכשיו מתקן גלגל ספייר מאחורה. רק בשביל זה כשלעצמו צריך גלגל ויפה שעה אחת קודם...
(-;
אסף.
וואלה ברשיון כתוב מרכב: פנאי-שטח. בדיחה לא מוצלחת
היי
שימו לב
ישנם רכבי יוקרה ומותגים מסויימים שגם מסופקים ללא גלגל ספייר, אבל ארבעת הצמיגים הם Run Flat.
במקרה הזה זה בסדר גמור לדעתי.
.
Runflat מאפשר נסיעה במהירות איטית אבל
כמעט תמיד גומר את הצמיג מעבר ליכולת תיקון.
כלומר, אם היה חור בר-תיקון, אחרי הנסיעה עם Runflat בכביש מס׳ קמ הצמיג גמור.
שולץ האיום
28-11-23, 15:31
מהנסיון שלי עם הצמיגים האלה (5 שנים ו 60 אלף קמ, מקוריים, רכב ספורט)
אין פאנצ׳רים.
גם כשתקוע לך בורג, ולאט לאט אתה מתחיל להרגיש שבורח קצת אוויר, נוסעים לפאנצרייה ומתקנים כרגיל.
הפעם היחידה שבאמת הצמיג היה על סוג של על הג׳אנט (לא בדיוק) קרה עקב חור בגודל כדור פינגפונג בדופן הצמיג.
סוג של תאונת דרכים. וגם אז, הצמיג איפשר נסיעה איטית למוסך להחלפת צמיג.
כלומר, אין צורך בגלגל ספייר.
דרך אגב, המחירים ירדו משמעותית מבעבר.
מהנסיון שלי עם הצמיגים האלה (5 שנים ו 60 אלף קמ, מקוריים, רכב ספורט)
אין פאנצ׳רים.
גם כשתקוע לך בורג, ולאט לאט אתה מתחיל להרגיש שבורח קצת אוויר, נוסעים לפאנצרייה ומתקנים כרגיל.
הפעם היחידה שבאמת הצמיג היה על סוג של על הג׳אנט (לא בדיוק) קרה עקב חור בגודל כדור פינגפונג בדופן הצמיג.
סוג של תאונת דרכים. וגם אז, הצמיג איפשר נסיעה איטית למוסך להחלפת צמיג.
כלומר, אין צורך בגלגל ספייר.
דרך אגב, המחירים ירדו משמעותית מבעבר.
ממה שאני מכיר, צמיגי runflat כוללים חישוק פנימי קשיח שלא נותן לצמיג לרדת עד גובה הכביש אלא מאפשר המשך נסיעה.
זה נולד מצורך מבצעי להחלץ מאיום אחרי שירו בגלגלים.
אח״כ התחיל להופיע ביישומים אזרחיים.
זה לא מחזיק אויר, הצמיג יכול להיות מרוקן לגמרי.
גם בצמיג רגיל עם בורג/מסמר שתקוע באויר לא בורח בבת אחת.
יכול להיות שיש אצלך פטנט אחר שמחזיק אויר?
תאים/ספוג?
דורון זה לא מה שאתה מכיר אלא צמיגי חתך נמוך עם דופן קשיחה, ובנוסף יש בבגאז' מיכל של נוזל תיקון תקרים ליתר ביטחון
אסף.
שולץ האיום
28-11-23, 20:21
רשום על הצמיג runflat.
יצרן הרכב - BMW, אני יודע שהם מספקים כמה דגמים של רכבים עם הצמיגים האלה, תוצרת ברידג׳סטון.
את המקוריים החלפתי בדאנלופ, גם runflat.
לא סיפקו נוזל כלשהו או כל תוספת אחרת בנושא.
מה שכן, המצבר אצלי ברכב יושב שם מאחור, מתחת לתא המטען, במקום שהייתי מצפה לראות גלגל ספייר. 🤷
להבנתי, בתוך הצמיג קיימות מניפות/צלעות כאלה, כך שהוא יכול ״לעמוד״ גם בלי אוויר.
יש לי גלגל ספייר קטן מיותר (אחרי שהחלפתי לגודל מלא) מהיונדאי של אישתי.
אם המעגל חלוקה מתאים לך הוא לך תמורת בירה
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
למדתי שיש נתון מספרי לתצורת החורים. אצלי 5*4.5 (באינץ או 5*114.3 בממ). איך מודדים את זה אני עוד לא יודע .(לספור עד 5 כן) אבל זה לא חשוב העקר לדעת שזהה.
אבל הנתון הזה לא מספיק. כאן הגודל דוקא כן קובע !
גלגל עם חורים תואמים אבל קטן מידי עלול :
1. להעמיד את הרכב על העוקם ולהציק לדיפרנציאל
2. להתחכך בקאליפר של הבלמים
אז אני מחפש חישוק 18" אבל אני מניח שגם 17" יתאים הואיל ודגמים אחרים של אותו מודל נמכרים עם חישוקי 17"
פשוט מפלדה במחיר סביר ולא המפונפן מאלומיניום במחירים מוגזמים.
למישהו יש מידע היכן ניתן להשיג?
(תשובה כוללנית כמו חפש בפירוקיות לא תועיל)
שרציתי גלגל גודל מלא ליונדאי קפצתי לצמיגי עיראקי בטירה.
ג'אנט וצמג סיני פשוט חדש נגמרו ב-250 שח.
סע אליו עם האוטו ותוודא שמה שהוא מוכר לך אכן מתאים.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
גודל מלא לא נכנס בשקע בתא המטען.
הצמיגאי שלי השיג לי מיבואן מקביל גלגל צר 18" ב1050 שח כולל הבורג
לפי דעתי מעל 30% מהרכבים היום באים בלי גלגל רזרבי. זה מכה
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
01-12-23, 11:47
גודל מלא לא נכנס בשקע בתא המטען.
הצמיגאי שלי השיג לי מיבואן מקביל גלגל צר 18" ב1050 שח כולל הבורג
זה מעניין. אתה בעצם מציין שיש מקום ייעודי לגלגל ספייר, ואם לא שינו את התקנה, אז לרכב כזה אין פטור מגלגל רזרבי.
https://www.themarker.com/dynamo/cars/2005-02-08/ty-article/0000017f-e97d-da9b-a1ff-ed7f30650000
בקורולה ליסינג 23 של חבר שהגיעה ללא גלגל ספייר, לאחר הוצאת הקלקר, גלגל רגיל עם צמיג רגיל נכנס בשקע המקורי.
בקורולה קרוס אין בכלל אמבטיה לגלגל ספייר ? יש אמבטיה רק לצמיג צר?
בקורולה ליסינג 23 של חבר שהגיעה ללא גלגל ספייר, לאחר הוצאת הקלקר, גלגל רגיל עם צמיג רגיל נכנס בשקע המקורי.
בקורולה קרוס אין בכלל אמבטיה לגלגל ספייר ? יש אמבטיה רק לצמיג צר?
נכון
אפשר להכניס גלגל ספייר רגיל אבל צריך לבנות הגבהה למשטח ההעמסה ולהסתפק בנפח תא מטען מוקטן
אני מעדיף כמובן גלגל ספייר בגודל מלא אבל התפשרתי לטובת מקום בתא המטען
להבנתי, בתוך הצמיג קיימות מניפות/צלעות כאלה, כך שהוא יכול ״לעמוד״ גם בלי אוויר.
האם התכוונת לזה ?
145358
נזכרתי אתמול בשירשור הזה, אני נוסע בג’ילי של העבודה בכביש 1 מזרח, כ8 קמ לפני צומת אלמוג בנסיעה מהירה (מאוד..) ירדתי מדרגה קטנה בכביש, בבת אחת התפנצר צמיג קדמי שמאלי…נקרע באמצע דופן צד בתפר (קשת מקבילה לדופן הגאנט).
שום קיט ניפוח לא היה עוזר לי, טוב שבג’ילי יש גלגל ספייר, חבל שלא וידאתי ש הקיט כולל מנואלה לג׳ק שנעלמה אצל המשתמש הקודם ברכב…יחד עם המלקחיים לשליפת כיסוי האומי גלגל (מי המציא את השטות הזו??)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231208/65666b3bca2fbc0e032e00c0299395dd.jpg
נראה כמו צביטה בצמיג למרות שהיה מנופח 35 psi, מי צריך חתך 45 ברכב שאינו סופר ספורטיבי?, אופנה מטופשת
חתך נמוך מדי זו צרה צרורה. אופנה מטומטמת.
אבל לפעמים הג'נט גדול כדי שיוכל להכיל ברקסים גדולים, ואז דופן הצמיג נמוכה בהתאם.
איזה צמיג זה שכשל?
חלק מהמכוניות הסיניות מגיעות נעולות בצמיגים מכל מיני מותגים עם שמות לא מוכרים, שאחיזתם בכביש ובכלל כל הדינמיות שלהם די סמלית. ורק השד יודע איך פסולת הגומי הזו עוברת תקינה בכלל.
במכוניות של חברות ליסינג - חלקן הגיעו במקור עם צמיגים ראויים - אבל כשיגיע זמן ההחלפה, בליסינג כבר ידאגו לצייד אותן בצמיגים הסיניים הכי זולים שיוכלו למצוא.
ובוא נעזוב בצד את העובדה שהקרוסאוברים הסיניים האלה לא מיועדים לשום צורה של "נהיגה" אלא רק להתנהלות נינוחה במהירויות חוקיות ובקו ישר. אבל צמיגים? הרי זה דיני נפשות. בסוף מישהו כן יעשה את הטעות וייסע במכוניות האלה מהר, אולי גם בפניות, ולא מגיע לו למות.
שולץ האיום
08-12-23, 08:39
האם התכוונת לזה ?
145358
אין לי מושג, זה נראה אחרי טיל קורנט.
הרכב עדיין אצלי, ומעולם לא היה לי פאנצ׳ר שהצריך החלפת גלגל, כך שאפשר להגיד שאני מרוצה, במיוחד כשהוא משמש את הגברת בבית.
שולץ האיום
08-12-23, 08:48
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231208/65666b3bca2fbc0e032e00c0299395dd.jpg
נראה כמו צביטה בצמיג למרות שהיה מנופח 35 psi, מי צריך חתך 45 ברכב שאינו סופר ספורטיבי?, אופנה מטופשת
חתך נמוך כזה, ברכב בלי יומרות, זאת באמת שטות מוחלטת, ומדובר בחסרונות, בטיחות, נוחות, וגם כלכלית זה חרא, עכשיו תוסיף על זה צמיג סיני ורכב עבודה? 🤣🤣🤣
זה כבר יכול להיות מסוכן, ומה שבטוח זה יוסיף תעסוקה לצמיגיות בארץ.
ג'ילי מגיעה מהיצרן עם מישלין
אסף.
כבר אין היום מכוניות עם צמיגים בחתך גבוה מ-65 במקרה הכי צנוע (דאצ'יה)
כל אוטו עם יותר מ-100 כ"ס מתגלגל כבר על צמיגי חתך 60 לכל היותר, שכבר לא נחשב לנמוך....
לא שחתך נמוך זה תמיד רע. מי שרוצה התנהגות ספורטיבית או מחודדת יותר, זה בא יד ביד עם צמיג בחתך נמוך. כמובן שלא צריך להגזים, אבל העקרון ברור. אני למשל, שדרגתי מחתך 65 על ג'נט 15 בפוקוס, לחתך 55 על ג'נט 16 (מידה מקורית של פוקוס גיהה 2 ליטר כך שזה חוקי והעברתי ברשיון).
כבר היה לי סט ג'נטים 16 ברזל של פורד וממילא נדרשה רק החלפת צמיגים ולפרייבט בכל מקרה אני רוכש אך ורק צמיגים אירופאיים/יפניים איכותיים, כך שזה לא עלה יותר מצמיג איכותי במידה המקורית (אבל העלות הכוללת - 1200 שקלים לסט צמיגים צרפתיים של קלבר, היא כפולה מסט צמיגים סינים עלומי שם במבצע באוטו-דיפו). חתך 55 עדיין לא מידה כל כך בעייתית מבחינת בורות וכו' והירידה בנוחות הנסיעה מזערית וכמעט לא מורגשת. לעומת זאת האחיזה וההתנהגות וההיגוי שופרו משמעותית. 600 שקלים + 30 שקל לשינוי מידה + 10 דקות במכון רישוי, זה הפרש קטן ושווה בשביל שדרוג כזה.
אבל בואו, היצרנים בסך הכל מגיבים להעדפות של הלקוחות.
היום ג'נט ענקי ונוצץ זה Must. על זה אנשים לא מתפשרים. אבל בצמיגים הלקוחות בד"כ כבר לא מבינים כלום ולא רק מקבלים מה שנותנים להם (מבחינת מידה), אלא כשמגיע הזמן להחליף, לוקחים את הכי זול - סיני כמובן, אפילו במכוניות יוקרה שעולות מאות אלפים רבים.
לא תאמינו כמה אודי/ב.מ.וו/מרצדס מדגמים יקרים ו"ספורטיביים" על חישוקי 20 אינץ' ומידות צמיגים בחתכי 30/35, ראיתי עם צמיגים סיניים.
החישוק הגדול ואיתו החתך הנמוך הם הכרח ולא רק אופנה.
הסיבה היא יחידות בלם גדולות כדי לבלום רכב כבד יחסית במהירות גבוהה יחסית למה שהיה רק לפני 20 שנה.
ניקח את הסטנדרט הגרמני שהוזכר כאן - ב.מ.וו סדרה 5 שקלה פעם 1400 ק''ג והגיעה אולי ל180 קמש (אני לא סגור על המהירות הסופית אבל זה מה שהיה מקובל בשנות ה 70-80). היום המורשת שלה שוקלת בערך 1700 קילו וצריכה לבלום בתאוטה טובה יותר (תקינה חדשה) ממהירות 250 קמש.
זה הרבה יותר אנרגיה בבלימה והדרך היחידה להשיג אותה היא דיסקים ענקיים.
החשמליות זה סיפור בכלל קיצוני - אלו מכוניות כבדות - למשל איוניק5 שוקלת כמו היילקס אבל נוסעת במהירות סופית גבוהה יותר משמעותית ובבלימת חירום הבלמים עובדים ולא הרגנרציה. המשמעות גם כאן היא דיסקים בקוטר גדול וצמיגי חתך נמוך כי גם ככה הקוטר שלהם מאוד גדול יחסית למכוניות נוסעים לא חשמליות.
אז צמיגי חתך נמוך נדרשים ולא רק מסיבות אופנתיות. ולא שזה לא שיקול - זה כן.. מכוניות נמכרות בזכות איך שהן נראות.
אסף.
ג'ילי מגיעה מהיצרן עם מישלין
אסף.
שזה יפה מאוד (אם זה מישלין צרפתי ולא משהו מסין....).
לא אומר כלום על עמידות, אגב. בחתך כזה, גם מישלין יתפוצצו אם תפרג'ע אותם בבור בכביש.
כמה ממשתמשי רכב כזה מבקשים שוב מישלין כשמגיע הזמן להחליף?............. לנחש?
הנוסחה המקובלת היא להחליף לצמיג סיני. כי זה עולה בין חצי לשליש מצמיג של מישלין.
ממילא זה לא רכב ספורטיבי ולא משתוללים איתו, והבורות בכביש עדיין אורבים לו, וזה גם רכב חברה כלומר סוג של זונה, אז למה להשקיע. כשמדובר במכוניות ליסינג והכל זה בכפולות של מאות/אלפי מכוניות, ההפרש במחיר כבר משמעותי.
אחרי סיור קצר במדגם של מגרשי ליסינג בכפ"ס (עזרה לגרושה השניה, צריכה להחליף את הגרוטאה שלה ובכל זאת אלה ילדים שלי שיוסעו בזה), אין שם אף מכונית על צמיגים שאינם סיניים.
הם מחליפים לצמיגי לי-סינג מצ'יינה במחיר 80 שח לצמיג. כן כן. עודף ממאה. כשראיתי את החשבונית נשארתי ללא מילים. צמיגים שאף צמיגאי לא ימכור לאף לקוח פרטי אבל החוזה עם החברות ליסינג קשה.
אסף.
החישוק הגדול ואיתו החתך הנמוך הם הכרח ולא רק אופנה.
הסיבה היא יחידות בלם גדולות כדי לבלום רכב כבד יחסית במהירות גבוהה יחסית למה שהיה רק לפני 20 שנה.
ניקח את הסטנדרט הגרמני שהוזכר כאן - ב.מ.וו סדרה 5 שקלה פעם 1400 ק''ג והגיעה אולי ל180 קמש (אני לא סגור על המהירות הסופית אבל זה מה שהיה מקובל בשנות ה 70-80). היום המורשת שלה שוקלת בערך 1700 קילו וצריכה לבלום בתאוטה טובה יותר (תקינה חדשה) ממהירות 250 קמש.
זה הרבה יותר אנרגיה בבלימה והדרך היחידה להשיג אותה היא דיסקים ענקיים.
החשמליות זה סיפור בכלל קיצוני - אלו מכוניות כבדות - למשל איוניק5 שוקלת כמו היילקס אבל נוסעת במהירות סופית גבוהה יותר משמעותית ובבלימת חירום הבלמים עובדים ולא הרגנרציה. המשמעות גם כאן היא דיסקים בקוטר גדול וצמיגי חתך נמוך כי גם ככה הקוטר שלהם מאוד גדול יחסית למכוניות נוסעים לא חשמליות.
אז צמיגי חתך נמוך נדרשים ולא רק מסיבות אופנתיות. ולא שזה לא שיקול - זה כן.. מכוניות נמכרות בזכות איך שהן נראות.
אסף.
הסיפור של מכוניות גרמניות אינו רק מהירות מקסימלית, אלא מהירות שיוט האופיינית והמקובלת באוטובאן נטול ההגבלות, שהיא גבוהה בהרבה ממה שמקובל בכל מקום אחר בעולם.
אגב, הדגמים היותר חזקים של סדרה 5 חצו 200 קמ"ש בקלות רבה כבר בתחילת שנות ה-70. אישית נסעתי בב.מ.וו 528I ישנה (תחילת האייטיז), המחוג הראה 220 פלוס והאוטו הרגיש מוצק ויציב וחלק מאוד ועוד היה לה מה לתת. גם אם נוריד מזה את הסטיות המקובלות, עדיין מדובר במספר יפה מאוד לזמנה. ובאמת לא משנה אם היא סוגרת 200 או 220. מה שמשנה זה שהיא מיועדת ויודעת לשייט 160-170 כל יום, כל היום, ללא מאמץ בכלל. כבר לא מתפעלים ממספר כזה, אבל זה עדיין מהר בשביל מכונית שנעה בין מכוניות אחרות, ובשביל זה צריך ברקסים חזקים בהתאם.
עוד אגב - למעט טסלה וכמה דגמי ספורט מובהקים, רוב מוחלט של החשמליות מוגבלות מהיצרן במהירותן המירבית. בין 140 ל-180 קמ"ש וזהו. לדעתי הלא מבינה כלום בלבד זה בעיקר כי בנהיגה כזו הסוללה מתכלה במהירות שיא, אבל אין לי רצון להתווכח על משהו שאני לא סגור עליו עד הסוף (והאמת גם לא אכפת לי בכלל). יש כאן מומחה לרכב חשמלי (חנן) וכשיתפנה מהמילואים, הוא יסביר למה זה ככה.
אז סיפור הבלמים הוא מדוייק.
ויותר מזה - וכאן אני לא מביא לכם סימוכין הנדסיים (גם בזה יש מומחה גדול ממני. בשביל זה שלחנו את אסף ללמוד הנדסת מכונות בהתמחות רכב. אומרים שהוא יודע משהו) אבל כנראה שגם אני לא טועה - גלגלים בקוטר כולל גדול יותר מתמודדים טוב יותר עם משקל גדול ויכולים גם להכיל ברקסים גדולים יותר. לא סתם למשאיות יש גלגלים גדולים.
אבל נישאר בפרייבטים, האיוניק 5 המדוברת היא מכונית כבדה מאוד ולא קטנה בכלל. ואם מישהו בדק - היא מתגלגלת על צמיגים בקוטר 29 אינץ'! קוטר שמשתווה למידות מקוריות של לא מעט ג'יפים וטנדרים.... אז כן, יש שם ברקסים גדולים שיודעים להתמודד בקלות עם שילוב של משקל גבוה ומהירות גבוהה.
מעבר לזה - ה"ניראות" מאוד נחוצה. כל עידן והאופנות שלו וג'נט ענקי, מעוצב ונוצץ זה באמת מאוד יפה. לפחות ככה זה נחשב בסטנדרטים של היום.
שולץ האיום
08-12-23, 12:37
נחזור למכוניות ״רגילות״ לרגע.
אני מכיר דינוזאור במשפחתי, עם רקע בתחום, שמזמין רכב חדש כל 3-5 שנים.
השנים ההרפתקניות עברו, וגם החשק, ומדובר כבר ברכבים לא דינמיים במיוחד, ולא אקזוטים, ואפילו רחמנא לצלן, האופנה השולטת, כביש/שטח של מאזדה וכאלה.
אבל מדובר בדינוזאור עקשן
כשרמת הגימור הגבוהה הייתה בעלת צמיג חתך נמוך, הוא תמיד שינמך לרמת גימור עם צמיג הגיוני.
צמיג זה קפיץ הוא תמיד הסביר לי.
בסבב האחרון הוא כבר נשבר 🤣, אין אפשרויות כאלה יותר, כל הרמות מגיעות עם חתך נמוך…
ג'ילי מגיעה מהיצרן עם מישלין
אסף.
צודק
אבל כאן אלו לא מישלין המקוריים כי כבר הוחלפו ב23000 קמ, הנהג הקודם כבר השמיד אותם כנראה על שפת מדרכה, לא זוכר מה התקינו במקום, לצערי לא איכותי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
נחזור למכוניות ״רגילות״ לרגע.
אני מכיר דינוזאור במשפחתי, עם רקע בתחום, שמזמין רכב חדש כל 3-5 שנים.
השנים ההרפתקניות עברו, וגם החשק, ומדובר כבר ברכבים לא דינמיים במיוחד, ולא אקזוטים, ואפילו רחמנא לצלן, האופנה השולטת, כביש/שטח של מאזדה וכאלה.
אבל מדובר בדינוזאור עקשן
כשרמת הגימור הגבוהה הייתה בעלת צמיג חתך נמוך, הוא תמיד שינמך לרמת גימור עם צמיג הגיוני.
צמיג זה קפיץ הוא תמיד הסביר לי.
בסבב האחרון הוא כבר נשבר [emoji1787], אין אפשרויות כאלה יותר, כל הרמות מגיעות עם חתך נמוך…זה בהחלט היה בשיקולים שלי כשבחרתי את האיוניק הבסיסית (ג'נט 19") על פני המאובזרת (ג'נט 20").
חוץ מהיתרונות הידועים של שיכוך משופר, עמידות גבוהה יותר ומחיר זול יותר, בחשמלית החתך הגבוה גם נותן טווח גדול יותר. פשוט הזוי שמכריחים את הצרכנים לקבל את החתך נמוך המחורבן הזה בגרסאות המאובזרות.
למותר לציין ששתי הגרסאות זהות מבחינת מנוע ומשקל.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
שולץ האיום
08-12-23, 21:01
רק אנשים מסוימים, עם אופי קצת דפוק וטרחני (אני ביניהם) יכולים לקבל החלטה כזאת.
בתחום הזה, לאט לאט אנחנו מתחילים להשבר כולם ולשחרר, אין לנו ברירה, כמעט הכל נגדינו, בעיקר היצרנים.
לא שהיבואנים סופרים אותנו, והצרכן הישראלי בכלל מתעניין יותר במולטימדיה ובתאורת אווירה, איזה פס כחול בדשבורד ימכור הרבה קאיה
פיקנטו, למרות שלאחרונה היצרן הכניס בה כנראה לחלק מהשווקים (ולנו כמובן) גיר רובוטי מצמד יחיד, שדפק את כל הנסיעה ברכב.
קיבלתי כזאת כרכב חליפי לכמה ימים, וחשבתי ללכת לכירופרקט או דיקור סיני.
זה מה יש.
, בחשמלית החתך הגבוה גם נותן טווח גדול יותר.
מה ההסבר?
אם כבר, הגיוני הפוך.
הגלגול פחות דינאמי.
לא יודע להגיד בוודאות, אבל כנראה משום שה20" רחבים יותר מה 19" (255ממ מול 235ממ) ואולי גם כבדים יותר, בכל זאת יותר ג'אנט זה יותר חומר.
את העובדה שהדגמים עם הג'אנטים הגדולים הם פחות חסכוניים רואים בדפי הנתונים של כל היצרנים, כולל טסלה. את הסיבה אבל לא מצאתי בצורה ברורה, הכל השערות.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
התנגדות לגלגול של צמיג רחב יותר - גדולה יותר, גם בהזנחת הקשר לחתך.
אסף.
לא יודע להגיד בוודאות, אבל כנראה משום שה20" רחבים יותר מה 19" (255ממ מול 235ממ) k
פרט קטן אך מהותי״..
אז זה לא החתך אלא הרוחב.
להערכתי אין מנוס לחתך נמוך בחשמליות לאור המשקל הגבוה של הרכב.
ככל שהצמיג בחתך גבוה ונושא משקל גבוה יותר, כך הוא מתעוות יותר תחת כוח בפניות / עקומות
(כמובן שזהגורם להתנהגות כביש גרועה)
אגב,
BYD ATTO3 זהה במשקל העצמי לטרופר דור 2 בנזין ארוך
שולץ האיום
09-12-23, 16:21
חברים
רק שימו לב
יש נמוך, ויש נמוך.
כמו שדרור כתב, 65 זה לא נורא במיוחד עם הצמיגים האיכותיים שיש היום.
פחות מ 50, כמו שצירפו פה תמונה, ועוד צמיג סיני, זה לדעתי מתכון בטוח לצרות.
גם חברות טובות, חתך 45 זה כבר מידה של בעיות, הצמיג רגיש מידי למכות, אין לו הרבה בשר.
פרט קטן אך מהותי״..
אז זה לא החתך אלא הרוחב.
הזכרתי גם את המשקל: חישוק גדול וכבד יותר (והמשקל יושב רחוק יותר מציר הסיבוב) יצרוך יותר אנרגיה בהאצה.
התשובה הכי סבירה שמצאתי היא:
חישוק כבד יותר .
לפעמים צמיג רחב יותר.
לפעמים הרכב גומי מוכוון אחיזה על חשבון יעילות.
חברים
רק שימו לב
יש נמוך, ויש נמוך.
כמו שדרור כתב, 65 זה לא נורא במיוחד עם הצמיגים האיכותיים שיש היום.
פחות מ 50, כמו שצירפו פה תמונה, ועוד צמיג סיני, זה לדעתי מתכון בטוח לצרות.
גם חברות טובות, חתך 45 זה כבר מידה של בעיות, הצמיג רגיש מידי למכות, אין לו הרבה בשר.
חתך 65 זה בהחלט רע ונורא כשמדובר ברכב שטח.
אתמול השמדתי צמיג כזה בחתך 65. מידה אקזוטית שאין בפנצ'ריות - 255/65R19.... באיזה רכב נהגתי?
לזכותו ייאמר שזה קרה ממש בסוף הטיול, שהיה לא קליל.
לחובתו ייאמר שכל צמיג בחתך 70 ומעלה היה בקושי מפהק מהאבן הקטנה שהכניעה אותו.
כמובן ש-60 יותר גרוע, ו-55 הרבה יותר גרוע.
והיום מוכרים לך "רכבי שטח" עם "חבילות שטח" שכוללות צמיגי חתך 50.....
שולץ האיום
10-12-23, 17:14
לא התייחסתי לרכבי שטח בכלל, שם זה בכלל זוועה, ולא הייתי נכנס לשום שטח עם צמיגים כאלה.
הכוונה שלי לכביש/שטח זה לקרוס אוברים האלה, שאין להם שום קשר לשטח.
מכוניות מוגבהות כאלה, הטרנד התורן.
לא משנה שצורכות יותר (פחות אוירודינמית) שפחות מחוברות לכביש, שמשהו בחלל הפנימי תמיד קטן יותר, העיקר שזה ״גיפ״, זה גבוה, זה הטרנד היום.
רוני אהרונוביץ׳ ז״ל - ״אופנה חלולה״.
חתך נמוך מיועד לכביש.
ובאמת, על כביש מערב-אירופאי איכותי זה פשוט תענוג.
הדופן הנמוכה עמידה יותר בפני כוחות צד גדולים, נותנת לך יותר אחיזה וחדות היגוי עדיפה.
מכיוון ששם הסלילה איכותית, כל נושא נוחות הנסיעה לא נפגע.
וכן, זה באמת נראה טוב יותר.
אבל הסלילה אצלנו לא איכותית כמו באירופה.
בורות ומהמורות לא נדירים.
ורוב הקרוסאוברים הם לא כלי רכב דינמיים. (כן, תיכף תגידו לי קופרה פורמנטור או אלפא סטלביו. בסדר)
חתך 65 זה בהחלט רע ונורא כשמדובר ברכב שטח.
אתמול השמדתי צמיג כזה בחתך 65..
זה אחוזים.. ויחס רוחב/גובה.
בלי מידת רוחב הסוליה האחוז הזה הוא טוב/רע באופן יחסי.
65 של אחד יכול להיות 80 של אחר.
שולץ האיום
11-12-23, 06:28
זה נכון, אבל כמה הבדל כבר יש?
אם נשאר מחוץ לתחום השטח האמיתי, אין פה מידות של 285/70/17, תשכח מזה.
חנן-ג'יפולוג
11-12-23, 09:04
בהתייחס לאיוניק5, אני משער שחלק מהפער בצריכת הדלק בין הדגמים השונים נובע מזה שיש עוד 40מ"מ ברוחב שהצמיגים תופסים מול התנגדות האוויר, ביחס לדגם עם הצמיגים הצרים יותר, וחלק מהפער נובע מהבדל המשקל בין גג זכוכית פנורמי עם וילון נגלל ובין גג פח פשוט, וזה מתווסף כמובן למה שהוזכר כאן קודם ע"י אחרים.
אגב, הצמיגים של הדגם הזול הם ממש לא רעים. חתך 55 על רוחב 235מ"מ משאיר מספיק גובה בין החישוק לקרקע לספיגה. על 165000ק"מ לא ספגתי אף נזק בחישוקים כתוצאה מכניסה לבורות, והם נוחים ועמידים מאוד. הקדמיים אצלי עדיין מקוריים.
לא מן הנמנע שניתן לקבל אישור מהמחלקה הטכנית להרכיב על הדגם היקר את הצמיגים של הדגם הזול. שווה בדיקה למי שזה מעניין אותו.
זה אחוזים.. ויחס רוחב/גובה.
בלי מידת רוחב הסוליה האחוז הזה הוא טוב/רע באופן יחסי.
65 של אחד יכול להיות 80 של אחר.
ציפיתי להערה הזאת.
בוא וניקח גלגל קטן כמו של ג'ימני. 195/80R15. זה שווה ערך לקוטר 27' בערך.
גובה הדופן בג'ימני - כ-6 אינץ', קטן במקצת מגובה הדופן בצמיג 255/65R19 של דיפנדר חדש (קוטר 32' בערך).
אז איך הצמיג בחתך 65 בדיפנדר מועד לתקרים בלי סוף? בעוד זה שבג'ימני בחתך 80 ועמיד כמעט לחלוטין?.....
אני תולה את זה בשני פקטורים:
משקל הרכב
מבנה המתלים (גמישות)
ברכב שמרים גלגלים באויר בלי סוף, קורה הרבה שגלגל נוחת על הקרקע מגובה רב, לעתים באלימות.
מי סופג את זה? הצמיג! ולפעמים הוא נוחת עם הדופן על אבן בולטת ואז שומעים את הבום, ומיד פפפפפפ..........
זה לא קורה ברכב גמיש שגלגליו כל הזמן עוקבים אחרי המהמורות. אבל בדיפנדר החדש ארבעה מתלים נפרדים והוא מניף גלגלים באויר בלי סוף והוא כבד, אוי כמה הוא כבד. נחיתה של גלגל שלו על הקרקע היא תמיד אלימה.
ג'ימני לעומתו קליל ובעל שני סרנים והוא מאוד גמיש. מהלך המתלים שלו יפה מאוד ומשאיר את ארבעת הגלגלים על הקרקע רוב הזמן. כנראה שצמיגי הג'ימני על דיפנדר חדש, ייקרעו באותה תדירות גבוהה ומאוסה ולהיפך - צמיגי דיפנדר על ג'ימני ישרדו יפה מאוד לאורך זמן.
נסעתי 6 שנים עד עתה עם חתך 35 ברכב יומיומי , לפחות 30 אלף בשנה
צמיגים איכותיים תמיד ( ניטו, טויו , מישלן)
לא היה אפילו ארוע אחד של תקלה או נזק בצמיגים
רכב קל 1.6 טון
Sent from my iPhone using Tapatalk
שולץ האיום
11-12-23, 13:40
מוסטנג
😁
הקפדת על צמיגים איכותיים, וגם קצת מזל כנראה.
הם רגישים יותר, זה ברור.
דרור,
אני מתייחס למידות שונות לאותו הרכב כדי שזו תהיה השלכה יותר מדויקת.
אני מעדיף בכל יום 265/65R16 על 205R16 , שעל הנייר זה בין 100% ל-80% יחס דופן/סוליה.
שניהם לרכבים באותם המימדים.
הדיילי שבבית נוסעת על חתך 45. צמיגים טובים (טויו / גודייר) וספורטיביים גם אם כבר דיי ישנים. צריך להיזהר זה נכון אבל הנהגת העיקרית לא נזהרת. ואין איזה ריבוי תקרים או משהו. כנראה שהאיכות של הגומי כן חשובה.
אסף.
Yaron.nahum
14-12-23, 16:34
השאלה
חתך 65 זה בהחלט רע ונורא כשמדובר ברכב שטח.
אתמול השמדתי צמיג כזה בחתך 65. מידה אקזוטית שאין בפנצ'ריות - 255/65R19.... באיזה רכב נהגתי?
לזכותו ייאמר שזה קרה ממש בסוף הטיול, שהיה לא קליל.
לחובתו ייאמר שכל צמיג בחתך 70 ומעלה היה בקושי מפהק מהאבן הקטנה שהכניעה אותו.
כמובן ש-60 יותר גרוע, ו-55 הרבה יותר גרוע.
והיום מוכרים לך "רכבי שטח" עם "חבילות שטח" שכוללות צמיגי חתך 50.....
והתשובה
ציפיתי להערה הזאת.
בוא וניקח גלגל קטן כמו של ג'ימני. 195/80R15. זה שווה ערך לקוטר 27' בערך.
גובה הדופן בג'ימני - כ-6 אינץ', קטן במקצת מגובה הדופן בצמיג 255/65R19 של דיפנדר חדש (קוטר 32' בערך).
תוסיף לה מפתח גלגלים ("פטיש אוויר") חשמלי והמחלוקת תצטמצם משמעותית ..
גם המקום בתא המטען
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.