PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה בהכנה לטיפול גדול קורנדו 2005



Itai99
30-11-23, 10:32
אהלן חבר'ה, אני אחרי רכישה של קורנדו והבעלים הקודם לא היה הכי אינפורמטיבי רק אמר שצריך להחליף את הפילטרים ושמנים.
מכל מקום אני מעוניין להחליף הכל כדי שתהיה התחלה נקייה ויהיה לי מעקב מסודר לעתיד לגבי טיפולים.
עברתי על הספר רכב, וכאן על כל פוסט אפשרי וגם במקומות אחרים, וזו הרשימה שהתגבשה:

שמנים

שמן מנוע - קסטרול מגנטק 10ליטר- 340שח
נוזל בלמים - קסטרול פרפורמנס-ליטר 78שח
שמן דיפרנציאל קדמי אחורי - קסטרול 80-90- 3 ליטר 135שח
שמן תיבת העברה - קסטרול טרנסמקס דקס3- 2ליטר 80שח
נוזל קירור - 200 10ל IADA כחול\אדום\צהוב 99שח **איזה צבע אני צריך??

שמן גיר- קראתי על שתי אופציות: תוסף לשמן dex אשר הופך אותו לסטנדרט 95, או וולווליין מקסלייף מולטי atf בג'ריקן אדום, משהו שרד כדי לספר? או יודע על מקום שמוכר את השמן המקורי בפחות מ120 לליטר?

פילטרים
פילטר אוויר של מאןן - 30שח+-
פילטר שמן - לא מצאתי, המלצות איפה אני יכול למצוא באיזור המרכז ומה מחיר הגיוני לשלם?
פילטר דלק - בספר רכב לא רשום על מתי לבצע החלפה, הרכב כרגע עם 212אק"מ, מיותר או שכדאי?
פילטר גיר- המלצה איפה לקנות וכמה אמור לעלות?

ברקסים
ממה שקראתי ראיתי שהמליצו על רפידות של MANDO, מה שמצאתי זה ARTEK וREMSA, מה דעתכם?
אותו כנל מבחינת צלחות, יש משהו מומלץ או כזה שעדיף להתרחק?

דבר נוסף שאני צריך אך לא מוצא, 2 תושבות מנוע. איפה וכמה אמור לעלות?


הרכב אמור לעבור טסט באמצע דצמבר, ועם כמה שהיה בא לי לעשות את רוב ההחלפות פה לבד אני מעדיף הפעם לתת למוסכניק לבצע, מה מחיר הגיוני לשלם עבור עבודה על כל מה שפרטתי?

יש משהו שפספסתי?;)

ehudzeelim
30-11-23, 11:02
תתחדש,
אתקן או אחדד רק את מה שלא לגמרי מדויק במה שכתבת, ואענה על חלק מהשאלות:

1) שמן דיפרנציאלים זה 2.3 ליטר באחורי ו-1.7 בקדמי, סה"כ 4 ליטר.
2) שמן טרנספר אמנם ההמלצה היא לדקסטרון 3, אבל אני מעדיף וולווליין מקסלייף atf גם בטרנספר, בהשוואה לדקסטרון 3 של וולווליין שציינת, גורם לטרנספר לעבוד יותר חלק. אבל לא קריטי. הדקסטרון יותר זול כמובן.
כמות - יותר לכיוון 1.4 ליטר אם אני לא טועה, בטוח שפחות מ-2 ליטר.
3) שמן גיר - אין טעם להתעסק עם תוספים, וולווליין מקסלייף atf מצוין ומתאים לגיר. וממש לא 120 לליטר, גאלון (3.78 ליטר) עולה בסביבות 160 שקלים.
4) נוזל קירור לדעתי לא באמת משנה העיקר שיהיה איכותי, אבל אם אתה רוצה ללכת על הנכון ביותר זה g48 כחול של זרקס (תחת המותג וולווליין). אני אישית משתמש באדום של זרקס "מסיבות היסטוריות".
5) פילטר סולר דורש החלפה כל 40K ק"מ או פחות אם אתה רוצה להיות על הצד הבטוח אז כל 20K.
6) יש גם פילטר סולר ראשוני (פלסטיק שקוף כזה) בתא מנוע על הקו שמגיע מהמיכל דלק - לא חייבים אותו בכלל אבל אם קיים כדאי להחליף באותה תדירות כמו הפילטר סולר.
7) תושבות מנוע תמצא באיביי, שים לב להזמין רק מקוריות, התחליפיות לא שוות כלום. עלות צריכה להיות סביב 600-700 לזוג כולל משלוח.
8) רפידות וצלחות מאנדו זה המקורי, ניסיתי גם את כל השאר, הכל טוב. לגבי הרפידות, לא יודע אם זה כמו במוסו אבל אם כן אז רפידות של יונדאי לנטרה מתחילת שנות ה-2000 מתאימות, לפעמים יש שם איזה בליטת מתכת שצריך להשחיז ואז מתאימות.
9) פילטר גיר, תחליפי סביב 70 שקלים בחנויות חלפי ברחבי ישראל.

Itai99
30-11-23, 11:21
תתחדש,
אתקן או אחדד רק את מה שלא לגמרי מדויק במה שכתבת, ואענה על חלק מהשאלות:

1) שמן דיפרנציאלים זה 2.3 ליטר באחורי ו-1.7 בקדמי, סה"כ 4 ליטר.
2) שמן טרנספר אמנם ההמלצה היא לדקסטרון 3 אבל אני מעדיף וולווליין מקסלייף atf גם בטרנספר, מניסיון גורם לטרנספר לעבוד יותר חלק.
כמות - יותר לכיוון 1.4 ליטר אם אני לא טועה, בטוח שפחות מ-2 ליטר.
3) שמן גיר - אין טעם להתעסק עם תוספים, וולווליין מקסלייף atf מצוין ומתאים לגיר.
4) נוזל קירור לדעתי לא באמת משנה העיקר שיהיה איכותי, אבל אם אתה רוצה ללכת על הנכון ביותר זה g48 כחול של זרקס (תחת המותג וולווליין). אני אישית משתמש באדום של זרקס "מסיבות היסטוריות".
5) פילטר סולר דורש החלפה כל 40K ק"מ או פחות אם אתה רוצה להיות על הצד הבטוח אז כל 20K.
6) יש גם פילטר סולר ראשוני (פלסטיק שקוף כזה) בתא מנוע על הקו שמגיע מהמיכל דלק - לא חייבים אותו בכלל אבל אם קיים כדאי להחליף באותה תדירות כמו הפילטר סולר.
7) תושבות מנוע תמצא באיביי, שים לב להזמין רק מקוריות, התחליפיות לא שוות כלום. עלות צריכה להיות סביב 600-700 לזוג כולל משלוח.
8) רפידות וצלחות מאנדו זה המקורי, ניסיתי גם את כל השאר, הכל טוב. לגבי הרפידות, לא יודע אם זה כמו במוסו אבל אם כן אז רפידות של יונדאי לנטרה מתחילת שנות ה-2000 מתאימות, לפעמים יש שם איזה בליטת מתכת שצריך להשחיז ואז מתאימות.


תודה אהוד,
אגיב לפי הסעיפים
1. שמן דיפ' רשום בספר רכב 1.5 לאחורי+1.2 לקדמי, בטוח שצריך 4?
2. שמן טרנספר, נמכר לפי 1ליטר לכן רשמתי 2
3. סבבה
4. סבבה
5. ראיתי שני סוגים, אחד שנראה כמו מיכל גז קטן, השני בצורת גליל עם שני צינורות מתכת יוצאים מלמעלה ואחד למטה, איזה צריך?
6. גם את זה ראיתי אבדוק אם קיים ברכב, בפעם האחרונה שהסתכלתי לא זוכר שראיתי אותו ותהיתי איפה הוא..
7. אין להשיג בארץ? כרגע איביי בעייתי מבחינת משלוחים לארץ לצערי..אם לא אחליף עד מועד הטסט זה עלול להכשיל?
8. קיבלתי, מקום מומלץ היכן אפשר למצוא? ראיתי בalvadi.com גם של ברמבו, שווה את ההשקעה לדעתך?

ehudzeelim
30-11-23, 11:24
המשך: (לא ניתן לערוך)

10) לא ציינת גירוז צלבים, יש 6 פטמות גירוז 3 על כל דרייבשאפט. לגרז כל 10K ק"מ
11) לבדוק חופשים בפרונט באופן מקצועי, לא מספיק להרים את הרכב, צריך לכווץ את המתלה הקדמי כדי לבדוק חופש בתפוח משולש תחתון.
זה עניין בטיחותי לכן אני מציין את זה. את כל החופשים ניתן וצריך לבטל.

ובטח יש עוד... אולי אזכר בהמשך..

ehudzeelim
30-11-23, 11:42
תודה אהוד,
אגיב לפי הסעיפים
1. שמן דיפ' רשום בספר רכב 1.5 לאחורי+1.2 לקדמי, בטוח שצריך 4?
2. שמן טרנספר, נמכר לפי 1ליטר לכן רשמתי 2
3. סבבה
4. סבבה
5. ראיתי שני סוגים, אחד שנראה כמו מיכל גז קטן, השני בצורת גליל עם שני צינורות מתכת יוצאים מלמעלה ואחד למטה, איזה צריך?
6. גם את זה ראיתי אבדוק אם קיים ברכב, בפעם האחרונה שהסתכלתי לא זוכר שראיתי אותו ותהיתי איפה הוא..
7. אין להשיג בארץ? כרגע איביי בעייתי מבחינת משלוחים לארץ לצערי..אם לא אחליף עד מועד הטסט זה עלול להכשיל?
8. קיבלתי, מקום מומלץ היכן אפשר למצוא? ראיתי בalvadi.com גם של ברמבו, שווה את ההשקעה לדעתך?

1) לא זוכר מה רשום בספר, אני יודע כמה אני ממלא, זה 2.3+1.7. אני עושה את זה בסרן האחורי כשהרכב מעט בשיפוע קדימה, ובסרן הקדמי כשהרכב קצת בשיפוע אחורה (בכוונה, הכוונה לשיפוע ממש קל כדי למלא מה שצריך + משהו), אז כנראה נכנס קצת יותר. בכל מקרה עדיף לקנות ג'ריקן 4 ליטר, ייצא יותר זול מלקנות 3 ליטרים בבודדים.
אני ממליץ להחליף שמן בכל המכלולים בתדירות גבוהה, הסרן האחורי ידוע ברגישות שלו לאי החלפת שמן בזמן, פחות חשוב סוג השמן, רק שיהיה טרי (אני משתמש בשמני 80w-90 פשוטים, לא נתקלתי בבעיה בסרנים מעולם (4 רכבים 3 מהם עם מעל 400K ק"מ) ולכן אני חושב שהכי חשוב החלפות בזמן. שמני מנוע אני מעדיף להשתמש בוולווליין, בכל הרכבים. אבל גם כאן אני מאמין בתדירות החלפה מעל הכל.
באופן כללי לא כל מה שכתוב בספר מדויק, למשל יש לי מוסו שנכנסים לו במנוע 9 ליטרים שמן, ומוסו אחר שנכנסים לו 10 ליטרים, כנראה מבנה שונה קצת של הקרטר.
2) אם אתה משתמש בגיר ובטרנספר באותו שמן כמו שאני עושה, אז תחשב את הכמות הכוללת ותקנה רק שמן מסוג אחד, בגאלונים. עוד משהו שחשוב לגבי החלפת שמן גיר, ניתן לבצע החלפה מלאה או חצי החלפה, החלפה מלאה כמובן עדיפה אבל קצת יותר מסובכת.
5) הכי טוב שתצלם, יש כל מיני ואריאציות.
7) תבדוק עם רועי (מוסך צמד באשדוד) , יש אצלו חלקים מקוריים (מוסך מורשה). בכל מקרה תושבות גמורות לא מכשילות בטסט.
8) בכל בית עסק של בלמים, אני קונה לרוב ב"בלמי רחובות" או מזמין מחו"ל.

-->