צפייה בגרסה מלאה : טרנספר 231 במקום 242 (ליברטי 2006)
אחרי 4,5 טרנספרים שמסרו את נשמתם לבורא (ליברטי 2006)
שוקל להסב מ242 ל231,מישהו שעשה ושרד כדי לספר?
אחרי 4,5 טרנספרים שמסרו את נשמתם לבורא (ליברטי 2006)
שוקל להסב מ242 ל231,מישהו שעשה ושרד כדי לספר?
אתה שואל ברצינות? אם התקלקלו לך 4 טרנספרים אז אתה צריך רכב אחר. לא בגלל שזה ליברטי - בגלל השימוש שאתה עושה בו. באף רכב טרנספר לא אמור להשבר, בטח לא באופן סדרתי.
בכל מקרה - 242 בנוי להעביר מומנטים יותר גדולים מאשר 231, אז החלפה כזאת בטוח לא תפתור את הבעייה שלך.
אבל דווקא יש טרנספרים שרגישים או חלשים ואולי לא מתאימים לאופי השימוש המיועד ברכב.
דוגמאות: חלק מהרקסטונים שוברים ציר יציאה קדמי באופן כרוני/סדרתי.
טרנספר 231J בסופות שאולי מתאים לרנגלר YJ הקליל, אבל בסופות משופרות שעושות שטח קשה, ציר היציאה האחורי מועד לפורענות. שבירה שלו באמצע טיפוס תלול עלולה לגרום לתוצאות קטלניות.
בזמנו, כשעוד נסעתי על טרנספר 231 המקורי בסופה וחששתי כל הזמן משבירת ציר היציאה האחורי תחת עומסים גדולים בזמן טיפוסים תלולים, השתעשעתי במחשבה לעבור לטרנספר 242 ולהרוויח לא רק טרנספר חזק יותר אלא גם מצב 4X4 לכביש.
לא זוכר מי הסביר לי למה הוא לא חזק יותר מה-231.
עברתי ל-241.
גדול יותר, כבד יותר, גשר הגיר בולט קצת מלמטה - אבל הוא הרבה יותר חזק ויש לי שקט נפשי. מרווח גחון? הג'יפ מספיק גבוה וזה בכלל לא מפריע לי.
אפשר לעבור לטרנספר 231J של סופה 2 צבאית, אם מוצאים אחד כזה - הוא כבר "מקוצר" וכולל קיט SYE מקורי - ללא הסליפ-יוק האחורי המקולל, נותן סוג של תשובה לבעיית ציר היציאה האחורי החלש ושומר על מרווח הגחון המקורי. אבל השרשרת והיחידה הפלנטרית הפנימית עדיין קטנים ופחות חזקים מה-241.
אתה שואל ברצינות? אם התקלקלו לך 4 טרנספרים אז אתה צריך רכב אחר. לא בגלל שזה ליברטי - בגלל השימוש שאתה עושה בו. באף רכב טרנספר לא אמור להשבר, בטח לא באופן סדרתי.
בכל מקרה - 242 בנוי להעביר מומנטים יותר גדולים מאשר 231, אז החלפה כזאת בטוח לא תפתור את הבעייה שלך.
היי,אבל טרנספר 242 קיים בעוד הרבה רכבים (אפילו יותר כבדים וייעודיים לשטח מהליברטי)
אז מה הסיבה שאצלי הוא נשבר?אין לי מושג...אני גם נוהג מאוד רגוע בשטח...הם גם לא ממש "נשברים"
ישנו גלגל שיניים רגיש שנשחק עם הזמן (אצלי לאחר שנה) ושהשיניים שחוקות הLOW מחליק בעומס (לאחר מכן צריך לשלב לLOW מחדש)
אף מכונאי דגול לא יודע לומר לי למה רק אצלי זה קורה בתדירות כזו (למרות שקראתי לא מעט סיפורים גם בארה"ב על התופעה הזו בטרנספר הספציפי הזה)
בגדול קראתי ש231 חזק יותר ופשוט יותר מבחינת המכלולים,לכן חשבתי על זה.
- - - Updated - - -
אבל דווקא יש טרנספרים שרגישים או חלשים ואולי לא מתאימים לאופי השימוש המיועד ברכב.
דוגמאות: חלק מהרקסטונים שוברים ציר יציאה קדמי באופן כרוני/סדרתי.
טרנספר 231J בסופות שאולי מתאים לרנגלר YJ הקליל, אבל בסופות משופרות שעושות שטח קשה, ציר היציאה האחורי מועד לפורענות. שבירה שלו באמצע טיפוס תלול עלולה לגרום לתוצאות קטלניות.
בזמנו, כשעוד נסעתי על טרנספר 231 המקורי בסופה וחששתי כל הזמן משבירת ציר היציאה האחורי תחת עומסים גדולים בזמן טיפוסים תלולים, השתעשעתי במחשבה לעבור לטרנספר 242 ולהרוויח לא רק טרנספר חזק יותר אלא גם מצב 4X4 לכביש.
לא זוכר מי הסביר לי למה הוא לא חזק יותר מה-231.
עברתי ל-241.
גדול יותר, כבד יותר, גשר הגיר בולט קצת מלמטה - אבל הוא הרבה יותר חזק ויש לי שקט נפשי. מרווח גחון? הג'יפ מספיק גבוה וזה בכלל לא מפריע לי.
אפשר לעבור לטרנספר 231J של סופה 2 צבאית, אם מוצאים אחד כזה - הוא כבר "מקוצר" וכולל קיט SYE מקורי - ללא הסליפ-יוק האחורי המקולל, נותן סוג של תשובה לבעיית ציר היציאה האחורי החלש ושומר על מרווח הגחון המקורי. אבל השרשרת והיחידה הפלנטרית הפנימית עדיין קטנים ופחות חזקים מה-241.
הציעו לי ללכת על 231HD ולעשות שינוי קטן בדריישאפט האחורי,רק לא ממש הבנתי מה ההבדל בין 231 רגיל לHD
שרשרת רחבה יותר
ואני חושב שתיבה כזו יחד עם SYE לא תהיה נקודת תורפה יותר. בוא נגיד שאם גם את זה תצליח להרוס זה משהו באמת מוזר.
ולגבי 242 - היא אמנם תיבה מצויינת אבל בגלל המבנה עם הדיפרנציאל המרכזי היא עדינה יותר. על הנייר היא מיועדת לרכב כבד יותר אבל בחיים האמיתיים נכשלת לא פעם ואין לה שום חלק מחוזק באפטרמרקט.
אסף.
boaz avrahami
25-12-23, 01:28
יש לי ניחוש שאתה נוסע ב part time בשוטף בלי לשים לב
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
4-5 טרנספרים? מה המקור של הטרנספרים שהוחלפו? מדובר על שיפוץ? או טרנספרים מפירוק?
ברכב שאתה מתאר עם סגנון הנסיעות, זה נשמע מאוד מוזר וחריג.
הרבה מאוד רכבים משופרים משלך נוסעים עליו ולא שברו אותו כ"כ בקלות.
לדעתי, תתחיל מלהחליף מוסך/ספק טרנספרים ולבדוק מה קורה לא נכון. (אלא אם הליברטי שלך משופר לעייפה)
אולי הבדליםקטנים ביחסי העברה בסרן הקדמי והאחורי?
אולי גלגלים במידות שונות?
יש לי ניחוש שאתה נוסע ב part time בשוטף בלי לשים לב
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
לא…בשבילי קק״ל נוסע על full ושישנה עבירות נוסע בlow
- - - Updated - - -
שרשרת רחבה יותר
ואני חושב שתיבה כזו יחד עם SYE לא תהיה נקודת תורפה יותר. בוא נגיד שאם גם את זה תצליח להרוס זה משהו באמת מוזר.
ולגבי 242 - היא אמנם תיבה מצויינת אבל בגלל המבנה עם הדיפרנציאל המרכזי היא עדינה יותר. על הנייר היא מיועדת לרכב כבד יותר אבל בחיים האמיתיים נכשלת לא פעם ואין לה שום חלק מחוזק באפטרמרקט.
אסף.
תודה!
- - - Updated - - -
4-5 טרנספרים? מה המקור של הטרנספרים שהוחלפו? מדובר על שיפוץ? או טרנספרים מפירוק?
ברכב שאתה מתאר עם סגנון הנסיעות, זה נשמע מאוד מוזר וחריג.
הרבה מאוד רכבים משופרים משלך נוסעים עליו ולא שברו אותו כ"כ בקלות.
לדעתי, תתחיל מלהחליף מוסך/ספק טרנספרים ולבדוק מה קורה לא נכון. (אלא אם הליברטי שלך משופר לעייפה)
מפירוק,האחרון שופץ עי המוסך
- - - Updated - - -
אולי הבדליםקטנים ביחסי העברה בסרן הקדמי והאחורי?
אולי גלגלים במידות שונות?
צמיגים זהים,יחסי העברה כמובן אמורים להיות זהים,אחרת הכשל היה מיידי (לדעתי)
אבל אני אבדוק 🙏
צמיגים זהים,יחסי העברה כמובן אמורים להיות זהים,אחרת הכשל היה מיידי (לדעתי)
אבל אני אבדוק [emoji120]
כדי לוודא, על אספלט עם ההגה ישר לגמרי, שלב part time או low ותתחיל לנסוע ישר בעדינות.
אם נוסע חלק וקל, יחסי ההעברה זהים. אם משהו קשה או "נלחם" אז הם שונים.
ברכב עם AWD/Full time 4wd נתחיל מצמיגים זהים, לא רק במידות.
אותה מידה
אותו יצרן
אותו דגם
ולא פחות חשוב - אפילו אותה מידת בלאי.
בישראל הכל כל כך יקר ומקובל לחסוך, אז נוטים להחליף צמיגים בזוגות - ברכב פול-טיים זה עלול להיות הרסני למערכות העברת הכוח.
אני ממליץ להצריח גלגלים קדימה-אחורה בכל טיפול כדי להשוות בלאי.
עכשיו בוא ונדבר על הטרנספר
מטויוטה למשל, אני זוכר הנחיה מפורשת לנעול דיפ' מרכזי בכל ירידה לשטח.
בטרנספר 242 אין נעילה אלא מצב Part-time שהוא למעשה דיפ' מרכזי נעול. ב"גבוה" וב"נמוך".
ההגיון שלי אומר ש-Full time (רק ב"גבוה") זה לכביש ולכביש בלבד. כביש רטוב, כביש חלקלק, שביל כבוש חלקלק וכו'. לא לשטח.
אבל מה אני מבין.
מה הוראת היצרן אצלך? באיזה מצב לנסוע בכביש ובירידה לשטח?
ב-242 יש דיפרנציאל או מצמדים?
ה231 פחות עמיד מ242.. חלש יותר קיצר.
דרור - ב242 יש גג"ש, אין מצמדים או דיסקיות חיכוך.
חוץ מזה כאחד שנוסע על 242 כבר 20 שנה.. אני בכלל לא נוסע\משלב Part time, מעולם לא השתמשתי בזה.
לא הגיוני לשבור כל כך הרבה טרנספרים.. או שלא יודעים לתקן אותם בארץ, או שלקחת לימונים או שאתה ממש נוהג אגרסיבי ושובר אותם מהרבה סיבות שקשורות לצורת הנהיגה אצלך.
אני לאחרונה שיפצתי את שלי (בבית, לא אצל מומחים).. טרנספר פשוט, קל לשיפוץ, אמין, ואפילו הייתי אומר טרנספר טיפש.. קיצר,הכי טוב שיש..
לא הבנתי מה לא עובד לך בטרנספר הנוכחי, או מה התקלה שלשמה אתה רוצה להחליף..
יש לך את הקודמים [אלה שהחלפת כבר]?
ה231 פחות עמיד מ242.. חלש יותר קיצר.
דרור - ב242 יש גג"ש, אין מצמדים או דיסקיות חיכוך.
חוץ מזה כאחד שנוסע על 242 כבר 20 שנה.. אני בכלל לא נוסע\משלב Part time, מעולם לא השתמשתי בזה.
לא הגיוני לשבור כל כך הרבה טרנספרים.. או שלא יודעים לתקן אותם בארץ, או שלקחת לימונים או שאתה ממש נוהג אגרסיבי ושובר אותם מהרבה סיבות שקשורות לצורת הנהיגה אצלך.
אני לאחרונה שיפצתי את שלי (בבית, לא אצל מומחים).. טרנספר פשוט, קל לשיפוץ, אמין, ואפילו הייתי אומר טרנספר טיפש.. קיצר,הכי טוב שיש..
לא הבנתי מה לא עובד לך בטרנספר הנוכחי, או מה התקלה שלשמה אתה רוצה להחליף..
יש לך את הקודמים [אלה שהחלפת כבר]?
אולי לא הסברתי כמו שצריך:
הראשון המקורי…נהרס כשנה אחרי שקניתי את הרכב -הוחלף באחד מפירוק (לא נפתח לפני ההרכבה) אחרי 2 טיולים חזרה אותה תופעה
עוד טרנספר מפירוק (גם הוא לא נפתח לפני ההרכבה) שהורכב החזיק כמה חודשים והתופעה חזרה.
טרנספר 3 מפירוק הפעם החזיק כשנה...
והאחרון שעל הרכב מורכב עבר שיפוץ לפני קצת פחות משנה...
כולם מגיעים בסוף לתופעה הזו:
https://www.youtube.com/watch?v=uqr816B9qwo
זה לא "שנשבר " וזהו..זה תהליך של כמה חודשים שהוא מתחיל לקפוץ תחת עומס עד שכבר אי אפשר כמעט לנסוע איתו יותר.
מה ששמתי לב זה שהתופעה התחילה בכל המקרים היה מכנה משותף -ניסיון לטפס עלייה סלעית יחסית תלולה שהקרקע לא כל כך יבשה
כמה ימים לאחר הגשם-ואז הקפיצה מתרחשת בפעם הראשונה
יש לא מעט פוסטים בפורומים אמריקאים על הבעיה הזו...
נוהג מאוד מאוד רגוע ולא אגרסיבי..כמעט ללא גז והרכב נעול
דיונה אולי פעם בכמה חודשים
הרוב טיפוס סלעים
- - - Updated - - -
ברכב עם AWD/Full time 4wd נתחיל מצמיגים זהים, לא רק במידות.
אותה מידה
אותו יצרן
אותו דגם
ולא פחות חשוב - אפילו אותה מידת בלאי.
בישראל הכל כל כך יקר ומקובל לחסוך, אז נוטים להחליף צמיגים בזוגות - ברכב פול-טיים זה עלול להיות הרסני למערכות העברת הכוח.
אני ממליץ להצריח גלגלים קדימה-אחורה בכל טיפול כדי להשוות בלאי.
עכשיו בוא ונדבר על הטרנספר
מטויוטה למשל, אני זוכר הנחיה מפורשת לנעול דיפ' מרכזי בכל ירידה לשטח.
בטרנספר 242 אין נעילה אלא מצב Part-time שהוא למעשה דיפ' מרכזי נעול. ב"גבוה" וב"נמוך".
ההגיון שלי אומר ש-Full time (רק ב"גבוה") זה לכביש ולכביש בלבד. כביש רטוב, כביש חלקלק, שביל כבוש חלקלק וכו'. לא לשטח.
אבל מה אני מבין.
מה הוראת היצרן אצלך? באיזה מצב לנסוע בכביש ובירידה לשטח?
ב-242 יש דיפרנציאל או מצמדים?
אותה מידת צמיגים,אותו יצרן,ומחליף תמיד 4
שאני בשביל כורכר רגיל נוסע על FULL TIME או לא משולב כלל 2WD
part time כמעט ולא משלב...
בעליה סלעית/תלולה/דיונה וכו משלב LOW
קיבלת עצה לבדוק האם יחסי ההעברה זהים לחלוטין בסרנים, בדקת ?
כמו כן, עם כל הפירוקים ופתיחת הטרנספרים, האם יש תמונות של הגג"ש והשרשרת ?
המצב full time הוא לכביש חלק ולא לשטח. זה מצב לא שימושי בעליל.
בשטח רוב הזמן אתה אמור להיות ב part time או בנמוך.
אם ניסית לעלות את העליה ההיא ב full time הנה מצאנו מה לא בסדר.
אסף.
היה לי צ'רוקי עם טרנספר 242 עשר שנים. היה לנו במשפחה ליברטי כמו שלך, מוגבה ומשופר, שהצטרף לטיולים ארוכים במדבר. אני לא מכיר שום תופעה כזאת של טרנספרים 242, 231, או אחרים מכל יצרן, שנהרסים באופן סדרתי בשימוש הגיוני ברכב שטח.
ההסתברות שאתה שאתה נפלת שלוש או ארבע פעמים על טרנספרים משומשים דפוקים היא אפס.
יש רק מסקנה אחת - אתה עושה עם הרכב דברים שפשוט לא מתאימים. אולי נראה לך שאתה לא אגרסיבי אבל הטרנספרים שלך אומרים שכן. עובדה. אם אתה עושה את הדברים האלו כשאתה בFULL TIME אז בכלל...
אין שום מניעה לנסוע ב 4X4 full time בטרנספר הזה, נסעתי כך שנים ביום יום עם ה ZJ שהיה לי, הרכב התנהג יותר טוב בסיבובים עם הנעילה האוטומטית שמאחור. ה 242 טרנספר מצוין.
מהרכבים שאני מכיר, הרס של טרנספר מתחיל מנהגים שלא מאבטחים את הלואו כמו שצריך, והוא קופץ להם בעומס. כל קפיצה כזאת (בדר"כ במעלה ועומס רציני), מביאה איתה דרדור מהיר במצבו.
ושלא נדבר על כך שלואו שקופץ הוא לעתים טעות נהג ולא טרנספר תקול.
אולי הבעיה בכלל בהפעלה של הטרנספר? האם זה חשמלי? או מנוף מכני? אולי הוא לא מכוון נכון? משהו עקום, ופעם אחרי פעם אתה מחליף טרנספר תקין, ולא מטפל בבעיה האמיתית? קפיצה תחת עומס גורמת נזק, אבל היא סימפטום של משהו אחר?
ehudzeelim
08-01-24, 18:24
אולי הבעיה בכלל בהפעלה של הטרנספר? האם זה חשמלי? או מנוף מכני? אולי הוא לא מכוון נכון? משהו עקום, ופעם אחרי פעם אתה מחליף טרנספר תקין, ולא מטפל בבעיה האמיתית? קפיצה תחת עומס גורמת נזק, אבל היא סימפטום של משהו אחר?
+1
אולי תושבת גיר?
אין שום מניעה לנסוע ב 4X4 full time בטרנספר הזה, נסעתי כך שנים ביום יום עם ה ZJ שהיה לי, הרכב התנהג יותר טוב בסיבובים עם הנעילה שמאחור.
זה מצב שמיועד לכביש.
יש בעיה לנסוע במצב הזה בשטח.
אם אתה עושה את הדברים האלו כשאתה בFULL TIME אז בכלל...
זה.
היי,אבל טרנספר 242 קיים בעוד הרבה רכבים (אפילו יותר כבדים וייעודיים לשטח מהליברטי)
אז מה הסיבה שאצלי הוא נשבר?אין לי מושג...אני גם נוהג מאוד רגוע בשטח...הם גם לא ממש "נשברים"
ישנו גלגל שיניים רגיש שנשחק עם הזמן (אצלי לאחר שנה) ושהשיניים שחוקות הLOW מחליק בעומס (לאחר מכן צריך לשלב לLOW מחדש)
אף מכונאי דגול לא יודע לומר לי למה רק אצלי זה קורה בתדירות כזו (למרות שקראתי לא מעט סיפורים גם בארה"ב על התופעה הזו בטרנספר הספציפי הזה)
HD
אני מאמין שאתה מתכוון לגלגל השיניים שיושב על הציר הראשי, שתפקידו לנעול את הדיפרנציאל במצבים של LOW ו PART TIME, השילוב של הגלגל הזה בעזרת אחד המזלגות בתיבה.
מאחר והתופעה אצלך עוברת מתיבה לתיבה, אני מאמין שהבעיה היא חיצונית. - משהו שמשבש את השילוב של קצה המהלך (LOW) בידית גורם למזלג להקפיץ את הגלגל החוצה מהשילוב, תוך כדי כך לטחון את קצות השיניים בגלגל ואט אט לגרום לגלגל לקפוץ החוצה ביתר קלות בפעמים הבאות.
מה יכול לגרום לכך ? כיוון מוטות זה קל, כמו כן כל הבושינגים פלסטיק במפרקים של המוטות -גם קל- לא מאמין שהמכונאים לא עלו על זה.
מה עם תושבות מנוע וגיר, תקינות?
כשהידית ברכב משולבת ל LOW ,ולאחר וידוא שגם בתיבה נכנס השילוב, מישהו יכול לבדוק אם למנוף הקטן שעל התיבה יש עוד מהלך לשילוב? כל מילימטר קובע .
עשית שינויים בגובה גשר גיר?
אני מרגיש שאני חוזר על עצמי:
מצב FULL-TIME זה למעשה AWD ומיועד רק לכביש רטוב/חלק. כן, אפשר לנסוע ככה גם בכביש יבש אם מתעקשים.
אבל עקרונית זה מיועד לכביש/דרך כבושה בלבד ולא לשטח.
בטויוטות מסוימות למשל, (פראדו 90) אני יודע שזו הוראת יצרן מפורשת - לנעול דיפ' מרכזי בנסיעה בשטח.
כמה מבעלי הפראדו עושים את זה או מכירים את הוראות היצרן?
אני מאמין שטרנספר 242 בליברטי או בגרנד צ'רוקי, לא מתנהג אחרת.
עד כה - בעית נהיגה/תפעול/אי הכרת המכונה. ברמה קריטית.
אבל זה לא הכל.
וגם אני חושב שהבעיה לא בטרנספרים עצמם אלא במשהו אחר שמפריע להם לעבוד נכון - משהו במנגנון השילוב.
כל עוד לא עלית על המשהו הזה ולא תיקנת אותו, ימשיכו לעוף לך טרנספרים.
מעבר ל-231 (ללא מצב FULL-TIME) לא יעזור לך. הוא לא טרנספר חזק יותר מ-242 (אבל כנראה גם לא חלש יותר, מפי מקורות יודעי דבר. בזמנו שקלתי לשדרג את הסופה ל-242. עבר לי מאוד מהר, שדרגתי ל-241). גם טרנספר 241 (זה כבר כן חזק יותר, ובהרבה) גם לא יעזור. הבעיה שאתה סוחב, כל עוד לא תאותר ותיפתר, תהרוס גם אותו.
אולי לא הסברתי כמו שצריך:
הראשון המקורי…נהרס כשנה אחרי שקניתי את הרכב -הוחלף באחד מפירוק (לא נפתח לפני ההרכבה) אחרי 2 טיולים חזרה אותה תופעה
עוד טרנספר מפירוק (גם הוא לא נפתח לפני ההרכבה) שהורכב החזיק כמה חודשים והתופעה חזרה.
טרנספר 3 מפירוק הפעם החזיק כשנה...
והאחרון שעל הרכב מורכב עבר שיפוץ לפני קצת פחות משנה...
כולם מגיעים בסוף לתופעה הזו:
https://www.youtube.com/watch?v=uqr816B9qwo
זה לא "שנשבר " וזהו..זה תהליך של כמה חודשים שהוא מתחיל לקפוץ תחת עומס עד שכבר אי אפשר כמעט לנסוע איתו יותר.
מה ששמתי לב זה שהתופעה התחילה בכל המקרים היה מכנה משותף -ניסיון לטפס עלייה סלעית יחסית תלולה שהקרקע לא כל כך יבשה
כמה ימים לאחר הגשם-ואז הקפיצה מתרחשת בפעם הראשונה
יש לא מעט פוסטים בפורומים אמריקאים על הבעיה הזו...
נוהג מאוד מאוד רגוע ולא אגרסיבי..כמעט ללא גז והרכב נעול
דיונה אולי פעם בכמה חודשים
הרוב טיפוס סלעים
- - - Updated - - -
אותה מידת צמיגים,אותו יצרן,ומחליף תמיד 4
שאני בשביל כורכר רגיל נוסע על FULL TIME או לא משולב כלל 2WD
part time כמעט ולא משלב...
בעליה סלעית/תלולה/דיונה וכו משלב LOW
אם השיפוץ הצליח - תוכל לתת את פרטי המוסך ששיפץ את הטרנספר?
מהרכבים שאני מכיר, הרס של טרנספר מתחיל מנהגים שלא מאבטחים את הלואו כמו שצריך, והוא קופץ להם בעומס. כל קפיצה כזאת (בדר"כ במעלה ועומס רציני), מביאה איתה דרדור מהיר במצבו.
ושלא נדבר על כך שלואו שקופץ הוא לעתים טעות נהג ולא טרנספר תקול.
איך מאבטחים לואו?בחיים לא שמעתי מושג כזה
- - - Updated - - -
אולי הבעיה בכלל בהפעלה של הטרנספר? האם זה חשמלי? או מנוף מכני? אולי הוא לא מכוון נכון? משהו עקום, ופעם אחרי פעם אתה מחליף טרנספר תקין, ולא מטפל בבעיה האמיתית? קפיצה תחת עומס גורמת נזק, אבל היא סימפטום של משהו אחר?
מכני,ידית שמגיעה עם כבל שמתחבר למנוף בתיבת העברה
לאחר הטרנספר השני נקנה כבל חדש מקורי
- - - Updated - - -
אני מאמין שאתה מתכוון לגלגל השיניים שיושב על הציר הראשי, שתפקידו לנעול את הדיפרנציאל במצבים של LOW ו PART TIME, השילוב של הגלגל הזה בעזרת אחד המזלגות בתיבה.
מאחר והתופעה אצלך עוברת מתיבה לתיבה, אני מאמין שהבעיה היא חיצונית. - משהו שמשבש את השילוב של קצה המהלך (LOW) בידית גורם למזלג להקפיץ את הגלגל החוצה מהשילוב, תוך כדי כך לטחון את קצות השיניים בגלגל ואט אט לגרום לגלגל לקפוץ החוצה ביתר קלות בפעמים הבאות.
מה יכול לגרום לכך ? כיוון מוטות זה קל, כמו כן כל הבושינגים פלסטיק במפרקים של המוטות -גם קל- לא מאמין שהמכונאים לא עלו על זה.
מה עם תושבות מנוע וגיר, תקינות?
כשהידית ברכב משולבת ל LOW ,ולאחר וידוא שגם בתיבה נכנס השילוב, מישהו יכול לבדוק אם למנוף הקטן שעל התיבה יש עוד מהלך לשילוב? כל מילימטר קובע .
עשית שינויים בגובה גשר גיר?
לא נעשו שינויים, מקורי
חשבתי על זה גם שזה משהו בשילוב ..הוא לא יושב 100% בתוך ההילוך ומפה הכשל מתחיל ..אבל זה מוזר כי זה סה״כ ידית עם כבל שגם אותה החלפתי לחדשה מקורית
- - - Updated - - -
אני מרגיש שאני חוזר על עצמי:
מצב FULL-TIME זה למעשה AWD ומיועד רק לכביש רטוב/חלק. כן, אפשר לנסוע ככה גם בכביש יבש אם מתעקשים.
אבל עקרונית זה מיועד לכביש/דרך כבושה בלבד ולא לשטח.
בטויוטות מסוימות למשל, (פראדו 90) אני יודע שזו הוראת יצרן מפורשת - לנעול דיפ' מרכזי בנסיעה בשטח.
כמה מבעלי הפראדו עושים את זה או מכירים את הוראות היצרן?
אני מאמין שטרנספר 242 בליברטי או בגרנד צ'רוקי, לא מתנהג אחרת.
עד כה - בעית נהיגה/תפעול/אי הכרת המכונה. ברמה קריטית.
אבל זה לא הכל.
וגם אני חושב שהבעיה לא בטרנספרים עצמם אלא במשהו אחר שמפריע להם לעבוד נכון - משהו במנגנון השילוב.
כל עוד לא עלית על המשהו הזה ולא תיקנת אותו, ימשיכו לעוף לך טרנספרים.
מעבר ל-231 (ללא מצב FULL-TIME) לא יעזור לך. הוא לא טרנספר חזק יותר מ-242 (אבל כנראה גם לא חלש יותר, מפי מקורות יודעי דבר. בזמנו שקלתי לשדרג את הסופה ל-242. עבר לי מאוד מהר, שדרגתי ל-241). גם טרנספר 241 (זה כבר כן חזק יותר, ובהרבה) גם לא יעזור. הבעיה שאתה סוחב, כל עוד לא תאותר ותיפתר, תהרוס גם אותו.
יש שם ידית עם כבל שמתחברת למנוף על
תיבת העברה …הנ״ל חדש מקורי לכן זה ממש מוזר אבל אני מסכים שזה הכיוון…
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.