התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שמן מנוע בקצה המדיד



buzi_e4
30-11-23, 21:25
שלום לכולם,
יש לי פורסטר דור 4 מ-2017, מקפיד על טיפולים כנדרש, ומעולם עד כה לא פתחתי מכסה מנוע מלבד כדי למלא מים למגבים. אתמול, בפעם הראשונה אחרי כמעט 7 שנים, החלטתי לבדוק שמן מנוע. סתם כך, בלי שום סיבה, המנורה לא דלקה, האוטו לא התחמם, והכל נראה נורמלי. בקושי הייתה שם טיפת שמן בקצה המדיד. מפליא אותי שמנורת השמן לא נדלקה, ולא היתה שום התראה. לא זיהיתי מעולם נזילה למטה. בשבוע שעבר עוד טיילנו איתה בחורשן. הרכב ממש לפני הטיפול השנתי של 105,000. מישהו נתקל? אני יכול לנסוע עוד חודש או שצריך למלא שמן מיידית?

asafk
30-11-23, 21:26
תסתכל גם בצד השני של המדיד.

אסף.

buzi_e4
30-11-23, 21:31
יש כאילו שני פסי שמן בצד של המדיד, אבל האמצע שלו יבש. הם מגיעים יותר גבוה אבל זה נראה לי שאריות על הצינור של המדיד.

tooshey
01-12-23, 10:18
אתה באמת מתלבט האם להוסיף בערך ליטר שמן עכשיו או לנסוע ככה עוד חודש ?
כמה שווה לך שקט נפשי ?
כמה שווה לך מנוע ?
כל הסיפור על 7 השנים הטובות והמים למתזים באמת יפה מאד אבל לא רלוונטי לזה שחסר לך שמן עכשיו.

אם זה לא היה ברור - תוסיף שמן מיד.

בברכה, טושי

אמוץ נ.
01-12-23, 17:41
א. לא כתבת מתי בדקת שמן.
אם רק כיבית את המנוע, המדידה לא מדוייקת.

ב. פורסטר דור 4 מתחילים מתישהו לאכול קצת שמן, אצלי זה קרה סביב 120,000 ק״מ.
בדגם הזה יש נורית מפלס כתומה שנועדה להציל אותך הרבה לפני האדומה (לחץ שמן).


Sent from my iPhone using Tapatalk

buzi_e4
01-12-23, 18:02
עדכון: היה חסר 350 סמ"ק. לטענת המוסך, החתך של עוקת השמן לא אחיד והיא צרה יותר באזור המדיד, כך שחוסר של כחצי ליטר החיווי הוא שאין בכלל שמן, ועדיין העוקה די מלאה ויעבור עוד זמן עד שמנורת השמן תידלק. השאלה היא איך מהטיפול הקודם, לפני כשנה, נעלמו 350 סמ"ק שמן לא ברורה. הם לא מצאו נזילה. האם זה נורמלי שמנוע שורף כמות כזו של שמן על כ-12000 ק"מ?
בעז

איל מ
01-12-23, 18:05
מנועי סובארו בחלק מהשנתונים ידועים באכילת שמן.
וגם בלי קשר,
350 מ"ל ל12,000 ק"מ זה בטולרנס של רוב היצרנים למה שהם מגדירים כ"תקין".

ד ו ר ו ן
01-12-23, 18:11
עדכון: היה חסר 350 סמ"ק. לטענת המוסך, החתך של עוקת השמן לא אחיד והיא צרה יותר באזור המדיד, כך שחוסר של כחצי ליטר החיווי הוא שאין בכלל שמן, ועדיין העוקה די מלאה ויעבור עוד זמן עד שמנורת השמן תידלק.
נשמע לא סביר.
המדיד מתוכנן להראות מצב שמן תקין בהתייחס למבנה העוקה.
בין אינדיקציה פיסית ברורה על המדיד, להיעדר אינדיקציה דיגיטלית של נורה, הפיזי לוקח.

הסטנדרט המקובל הוא קילו שמן בין קו נמוך לגבוה.
אם נכנס 350Cc שמן עד לקו הגבוה, סביר יותר שלא קראת נכון את המדיד/הרכב לא עמד ישר/זמן קצר מידי אחרי כיבוי מנוע ומפלס שמן לא התייצב עדיין.

Asaf-a
01-12-23, 19:03
לפני שאתה מדמיין שחורות, בדוק שאין נזילה מבורג הריקון, השייבה שם לא תמיד מוחלפת בטיפול, אצלי בפורסטר הייתה מקור לנזילת שמן, נמצאת לא רחוק מגלגל קדמי שמאלי, הבורג דווקא צדדי.

buzi_e4
02-12-23, 09:53
תודה לכל המייעצים. יכול להיות שתמיד זה היה כך, אני לא יודע כי לא בדקתי. יכול להיות שתמיד אחרי 15,000 ק"מ היה לי חוסר שמן במדיד ובטיפול הם ממילא מחליפים וממלאים עד לקוו העליון.

tooshey
02-12-23, 10:22
תודה לכל המייעצים. יכול להיות שתמיד זה היה כך, אני לא יודע כי לא בדקתי. יכול להיות שתמיד אחרי 15,000 ק"מ היה לי חוסר שמן במדיד ובטיפול הם ממילא מחליפים וממלאים עד לקוו העליון.

האמונה והאופטימיות של מעוררי הערצה.
בעיני, יש כמה דרכים להתייחס לרכב.
האחת - סומך על המוסך ולא בודק כלום.
מתאים למרבית העם שנוסע ברכב ליסינג חדש.
אם יש בעיה - זו לא בעיה שלי .
השניה - סומך על המוסך אבל מבקר אותו .
זו גישה שמתאימה לבעלי רכב פרטי שכבר מחוץ לאחריות.
תתפלא אבל גם "המוסכניק" טועה לפעמים.
מילא שמן בדיוק עד הקו , מילא יותר מידי, מילא פחות מידי, מילא שמן לא נכון, שכח למלא שמן בכלל...
הכל יכול לקרות וכבר קרה.
השלישית - ג׳יפולוג הארד קור - אף אחד לא נוגע לי באוטו !


במקרה שלך, משהו לא מסתדר לי בסיפור שלך של מדיד יבש ומילוי 350 סמק שמן עד הקו העליון.

בברכה, טושי

buzi_e4
02-12-23, 10:54
מסכים. אני מניח שעכשיו אתחיל לבדוק באופן קבוע. גם אחרי הטיפול. אגב, הם לא מילאו עד למעלה. בדקתי פעמיים אחרי המילוי, רכב קר על משטח ישר, בערך 3/4 מרחק בין שני החורים על המדיד (1/4 פחות מהקוו העליון)

raanan
02-12-23, 11:24
מסכים. אני מניח שעכשיו אתחיל לבדוק באופן קבוע. גם אחרי הטיפול. אגב, הם לא מילאו עד למעלה. בדקתי פעמיים אחרי המילוי, רכב קר על משטח ישר, בערך 3/4 מרחק בין שני החורים על המדיד (1/4 פחות מהקוו העליון)
רצוי לא לבדוק שהרכב קר.
ממליץ לבדוק 10 דקות לאחר כיבוי מנוע שהגיע לטמפ' עבודה.
כמובן בחניה מפולסת פחות או יותר.

איל מ
02-12-23, 11:51
קצת מתחת לקו העליון, כמו שתיארת, זה בסדר גמור.

ד ו ר ו ן
02-12-23, 12:08
רצוי לא לבדוק שהרכב קר.
ממליץ לבדוק 10 דקות לאחר כיבוי מנוע שהגיע לטמפ' עבודה.
כמובן בחניה מפולסת פחות או יותר.

אתה בונה על זה ששמן חם מעלה מעט נפח?
זה ממש זניח.

בהחלפת שמנים בטיפול בודקים מפלס שמן אחרי המילוי על מנוע קר.
ממלאים לפי כמות לפי הספר, מניעים להאצה קצרצרה, מכבים מנוע ומחכים כ-10דק ובודקים שוב.
לא חייבים להגיע לטמפ עבודה.
ואם צריך מוסיפים.

tooshey
02-12-23, 14:30
רצוי לא לבדוק שהרכב קר.
ממליץ לבדוק 10 דקות לאחר כיבוי מנוע שהגיע לטמפ' עבודה.
כמובן בחניה מפולסת פחות או יותר.

יש לך סימוכין להנחיה הזו או שככה אתה נוהג ברכב שלך ?
בגלל שמדיד השמן נותן טווח בין מלא לנמוך, רבע ליטר יותר או פחות לא משנים דבר .
יותר חשוב לבצע את הבדיקה באותם תנאים בעקביות וכשהרכב מפולס, כדי לקבל אינדיקציה לשינוי.

בברכה, טושי

raanan
02-12-23, 14:50
יש לך סימוכין להנחיה הזו או שככה אתה נוהג ברכב שלך ?
בגלל שמדיד השמן נותן טווח בין מלא לנמוך, רבע ליטר יותר או פחות לא משנים דבר .
יותר חשוב לבצע את הבדיקה באותם תנאים בעקביות וכשהרכב מפולס, כדי לקבל אינדיקציה לשינוי.

בברכה, טושי
לפחות שני רכבים שהיו לי זאת הייתה הגדרת הבדיקה בספר הרכב.
ההיגיון מבחינתי פשוט, בדיקה עקבית עם השפעה מנימלית של טמפ' הסביבה.

ד ו ר ו ן
02-12-23, 16:30
לפחות שני רכבים שהיו לי זאת הייתה הגדרת הבדיקה בספר הרכב.
ההיגיון מבחינתי פשוט, בדיקה עקבית עם השפעה מנימלית של טמפ' הסביבה.
באילו רכבים?

מה ההבדל צפיפות של שמן קר/חם?
מה ההבדל במפלס שמן של שמן חם/קר באוגר בנפח 4 ליטרים?

מבלי לבדוק, מוכן להתערב שזה במקרה הטוב עובי הקו על המדיד.

Asaf-a
02-12-23, 16:44
הסיבה שאני מניע לאחר הוספת שמן (קר או חם) ומדידה חוזרת לאחר מספר דקות, היא שקשה לראות את השמן הטרי והשקוף על גבי המדיד, לכן הנעה, ערבוב השמן החדש עם הישן נותנת חיווי טוב וויזואלי.

אם יש שיטה אחרת-אשמח ללמוד


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
02-12-23, 17:35
יש לך סימוכין להנחיה הזו או שככה אתה נוהג ברכב שלך ?
בגלל שמדיד השמן נותן טווח בין מלא לנמוך, רבע ליטר יותר או פחות לא משנים דבר .
יותר חשוב לבצע את הבדיקה באותם תנאים בעקביות וכשהרכב מפולס, כדי לקבל אינדיקציה לשינוי.

בברכה, טושילפחות בטויוטה זו הוראת היצרן.
אבל בכל רכב אחר שאני מכיר..... בודקים קר.

אסף.

ד ו ר ו ן
02-12-23, 17:56
הסיבה שאני מניע לאחר הוספת שמן (קר או חם) ומדידה חוזרת לאחר מספר דקות, היא שקשה לראות את השמן הטרי והשקוף על גבי המדיד, לכן הנעה, ערבוב השמן החדש עם הישן נותנת חיווי טוב וויזואלי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ופיצוי על מילוי המסנן החדש.

מיכה100
02-12-23, 19:50
לפחות בטויוטה זו הוראת היצרן.
אבל בכל רכב אחר שאני מכיר..... בודקים קר.

אסף.בדיסקו 3 ו 4 לפי הוראות היצרן בודקים חם.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
02-12-23, 19:52
למישהו יש הסבר הנדסי למה לבדוק שמן מנוע במצב חם?
(לא נוזל גיר או שמן אחר)

מיכה100
02-12-23, 21:49
למישהו יש הסבר הנדסי למה לבדוק שמן מנוע במצב חם?
(לא נוזל גיר או שמן אחר)ניחוש בלבד:
שמן משנה את ניפחו בהתאם לטמפרטורה. מדידה קרה ב40 מעלות בבית שאן או במינוס 40 מעלות בסיביר תיתן ערכים שונים משמעותית לאותה כמות שמן. מדידה חמה היא תמיד באותה הטמפרטורה ולכן הנדסית מדויקת (או צפויה) יותר.
גם אבסולוטית וגם לצורך מעקב אחרי שינויים.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

דרור ברלי
03-12-23, 06:57
מנועי סובארו FB צורכים שמן באופן "טבעי". ככה יצא.
את מה שהם חוסכים בדלק לעומת מנועי EJ הישנים יותר, הם מאזנים בצריכת שמן....
ב-1600 הצריכה גבוהה יותר. ב-2000 קצת פחות.
את הבדיקה מבצעים במנוע קר וכשהרכב עומד על משטח מפולס. (ולא, חניה ברחוב תלול בנצרת אינה משטח מפולס).
אם היצרן היה רוצה שהבדיקה תבוצע במנוע חם, הוא היה מציין את זה במפורש. אבל הוא לא ציין את זה.
כמובן שבתנאי קיצון זה אחרת ואז צריך אולי להתייעץ עם מוסך מורשה סובארו. אבל מכיוון שאין מינוס 40 בישראל, כנראה שזה מיותר.

בין הקו העליון לתחתון במדיד מבדילה כמות של ליטר שמן.
בסובארו שנוסע מרחק של כמה עשרות ק"מ מדי יום, מוטב לבדוק באופן תדיר (פעם בשבועיים-חודש, כזה) ולהשלים קצת שמן כשהמפלס ירד לפחות מחצי המרווח שבין קו עליון לתחתון. בדד"כ לא תצטרכו למלא בכלל בין טיפול לטיפול, אבל זה לא מחייב. כי במכוניות עם ק"מ גבוה לפעמים כן צריך.
וזה לא כי חוסר של 350ml או אפילו 500ml או אפילו 700 הוא קריטי (ממש לא) אלא כדי ליצור שגרת בדיקה ומעקב אחרי זה, כדי שלא תשכחו ותגלו שהרעבתם את המנוע לשמן והנזק כבר נגרם, ועכשיו תתכוננו להחלפת מנוע יקרה.
אין לי בעיה עם מנוע שצורך מעט שמן בין טיפולים, אבל יש לי בעיה גדולה עם מנוע שסבל מהרעבת שמן. כי ברזלים הם הרי כמו נשים - הם לעולם לא שוכחים, כידוע.

וכמובן גם לוודא שאתם מכניסים את המדיד עד הסוף. אם כבר בודקים אז שהמדידה תהיה מדויקת ככל שניתן.

ד ו ר ו ן
03-12-23, 09:38
לא היה צריך לחפש רחוק.
שמן מנוע מעלה נפח בכ-5% לטמפ עבודה~

כלומר, על קילו שמן בין הקווים במדיד זה עלייה נפחית של כ-50cc.

בערך עובי הקו המסומן במדיד.
הבדל קטן יותר מאשר רצפה לא מפולסת או קצת פחות אויר בגלגל הנגדי לאגן.

https://mechanicpick.com/does-engine-oil-expand-when-hot/

asafk
03-12-23, 19:06
הטמפ' היה לא העניין בבדיקה קרה מול חמה אלא העובדה שהשמן עולה לרחבי המנוע ולכן המפלס דווקא יורד כשהמנוע חם.
(והכי טוב עוקה יבשה - בטח בבוקסר. הדוקטור ידע מה הוא עושה ב 911 )

אסף.

ד ו ר ו ן
03-12-23, 21:33
הם מפ' היה לא העניין בבדיקה קרה מול חמה אלא העובדה שהשמן עולה לרחבי המנוע ולכן המפלס דווקא יורד כשהמנוע חם.
אבל בשביל זה מספיק להריץ את המנוע לדקה אחרי מילוי השמן בהחלפה.
לא חייבים להגיע לטמפ עבודה.

בכל מקרה המדידה מחדש היא אחרי כמה דקות כשמפלס השמן באגן מתייצב.

מיכה100
04-12-23, 15:58
לא היה צריך לחפש רחוק.
שמן מנוע מעלה נפח בכ-5% לטמפ עבודה~

כלומר, על קילו שמן בין הקווים במדיד זה עלייה נפחית של כ-50cc.

בערך עובי הקו המסומן במדיד.
הבדל קטן יותר מאשר רצפה לא מפולסת או קצת פחות אויר בגלגל הנגדי לאגן.

https://mechanicpick.com/does-engine-oil-expand-when-hot/
תראה, תשמע, יש עוד דרכים להסתכל על זה:
בדיסקו 4 יש 6.6 ליטר שמן. 5% שינוי נפחי שווה ל330 סמ"ק.
הפער בין מינימום למקסימום במדיד האלקטרוני (אין דיפסטיק) הוא 1.5 ליטר.
כלומר בין מנוע 'קר' ל'חם' המפלס עולה כחמישית מהטווח בין השנתות.
אז מהנדס קרציה החליט אולי שהטולרנס הזה לא מקובל עליו ושהמדידה חייבת להתבצע בטמפרטורת העבודה שהיא ידועה וקבועה.
ואגב אותו טיפוס שלילי גם הגדיר שהמדידה (האלקטרונית כאמור) לא נגישה במשך כעשר דקות מכיבוי המנוע, כדי לתת לשמן זמן לזלוג חזרה לקרטר.

-->