PDA

צפייה בגרסה מלאה : ערכת גרירה לxv



Puscar
03-12-23, 15:42
היי,
יש לי xv 2020
אני רוצה לקנות ערכת גרירה לרכב (שאקלים וכבל גרירה)
אשמח לדעת מה המקסימום גודל של שאקל שאפשר להכניס בנקודת עגינה של הרכב.
שאקל של 10 ממ מתאים?

נמרוד
05-12-23, 10:06
היי,
יש לי xv 2020
אני רוצה לקנות ערכת גרירה לרכב (שאקלים וכבל גרירה)
אשמח לדעת מה המקסימום גודל של שאקל שאפשר להכניס בנקודת עגינה של הרכב.
שאקל של 10 ממ מתאים?

דיון קודם באותו נושא:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/96826

לשאלה הספציפית - אם נקודת הגרירה היא מסוג בורג עין, כלומר בלי פינות חדות, תשקול שאקל סינטטי כמו אלו:

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1313&_nkw=soft+shackle&_sacat=0

אני משתמש במותג רצועה שנקרא speed strap. היא מתאימה לחיבור לכל דבר, בכל אורך, בלי שאקלים. זה מה שאני מחזיק זמין בקבינה בשביל למשוך פריבטים שקועים בבוץ, בדרך כלל לא צריך הרבה כוח אלא רק טיפה לעזור ואין משהו רציני להתחבר אליו.

https://youtu.be/siZfl-LVzFA?si=wnMkT_bdwJdLUIWU&t=142

דרור ברלי
05-12-23, 13:22
הלולאה המתברגת בסובארו בעלת "עין" גדולה מספיק לכמעט כל השאקלים המקובלים (לא, כנראה ששאקל של טנק מרכבה לא יתאים....)
מידות השאקלים הן באינצ'ים, וגם השאקלים המקובלים בקרב הג'יפאים בגדלי 5/8 ו-3/4 נכנסים שם בקלות.
שפות ה"עין" לא חדות אלא מעוגלות, אז לא תהיה בעיה גם עם שאקלים סינתטיים בגודל המתאים.


חוץ מזה, נא לקרוא טוב טוב את השרשור ההוא שנמרוד הפנה אליו. יש שם הרבה תובנות ואזהרות.

Puscar
07-12-23, 09:56
הלולאה המתברגת בסובארו בעלת "עין" גדולה מספיק לכמעט כל השאקלים המקובלים (לא, כנראה ששאקל של טנק מרכבה לא יתאים....)
מידות השאקלים הן באינצ'ים, וגם השאקלים המקובלים בקרב הג'יפאים בגדלי 5/8 ו-3/4 נכנסים שם בקלות.
שפות ה"עין" לא חדות אלא מעוגלות, אז לא תהיה בעיה גם עם שאקלים סינתטיים בגודל המתאים.


חוץ מזה, נא לקרוא טוב טוב את השרשור ההוא שנמרוד הפנה אליו. יש שם הרבה תובנות ואזהרות.

תודה רבה! אני אקרא



דיון קודם באותו נושא:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/96826

לשאלה הספציפית - אם נקודת הגרירה היא מסוג בורג עין, כלומר בלי פינות חדות, תשקול שאקל סינטטי כמו אלו:

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1313&_nkw=soft+shackle&_sacat=0

אני משתמש במותג רצועה שנקרא speed strap. היא מתאימה לחיבור לכל דבר, בכל אורך, בלי שאקלים. זה מה שאני מחזיק זמין בקבינה בשביל למשוך פריבטים שקועים בבוץ, בדרך כלל לא צריך הרבה כוח אלא רק טיפה לעזור ואין משהו רציני להתחבר אליו.

https://youtu.be/siZfl-LVzFA?si=wnMkT_bdwJdLUIWU&t=142

מעולה, בסוף קניתי את השאקל סינטטי.
אעבור על השרשור ששלחת, נראה שיש לי מה ללמוד משם.
תודה רבה!

רמי גלבוע
23-12-23, 18:23
במסגרת ההתארגנות שלי לחיים עם פורסטר, בחנתי את נושא גרירה, כולל שרשור זה ואחרים.

נסעתי אל ל.כ. ובדקתי פיזית, מסתבר שה'שאקל רך' שהם מוכרים מדי מכדי להשחיל אותו ל-2 לולאות העיגון שמתחת החרטום (אלוהים ישמור, רק להגיע אליהן כאשר החרטום תקוע בבוץ...).

אבל מצאתי שם 2 שאקלים תקניים מברזל, מסומנים WLL 1/2 ו- WK 1/2. בזווית נכונה הם נכנסים בקלות אל לולאת העיגון של הפורסטר (וכנראה גם XV?), ואפשר לחבר רצועת גרירה, רצוי רצועת רסן המחלקת את אימפקט הגרירה על שתי הלולאות. אז זה לא חיבור גרירה תקני וצריך להיות עדינים מאוד, אבל זה מתחבר טוב.

הרצועה יוצאת משם בזווית טובה שקצת מלטפת את הספויילר מלמטה, היא לא תגרום נזק. אני מקווה...

Asaf-a
23-12-23, 18:52
דווקא בפורסטר, טבעת המשיכה המקורית שמוברגת דרך הפתח בטמבונים היא די מסיבית ואם לא מדובר בתקיעה קשה לא הייתי מהסס להשתמש בה בזהירות עם שאקל רך .

המצב למטה לא עמיד בהרבה

רמי גלבוע
24-12-23, 09:14
אסף,
אני משער שאתה צודק אם אתה מושך במדוייק בקו ישר, ובעדינות. אבל גם אם אתה מתחיל בקו ישר, מהר מאוד תיקלע לזווית, ואז אתה מסכן את התושבת. הטבעות למטה טובות יותר כי אתה מפזר את העומס על שתי נקודות. ואם כבר צריך משיכה, כנראה שאתה לא חונה על אספלט אופקי. בכל מקרה, זו לא מחלקת הרוביקונים, צריך להיזהר

רק רציתי לציין לגולשים שקשה (עד בלתי אפשרי) להשחיל את השאקלים הרכים (גם במידה הקטנה ביותר שמצאתי אצל ל.כ) דרך הטבעת התחתונה.

יאללה, שיהיו אלה הצרות שלנו!

asafk
24-12-23, 19:49
רמי, אתה מתכוון לחלץ עם שאקל של חצי טון עומס מותר להרמה - כלומר עומס קריעה של 2 טון - רכב במשקל של 1.5-2 טון??
לא לגרור. לחלץ.

אסף.

נמרוד
24-12-23, 20:06
הוא מתכוון לשאקל 1/2 אינץ.
אני מקווה.145576

רמי גלבוע
25-12-23, 00:04
אני מקווה לא לחלץ כלום, כי בעיקר אשתדל לא להיתקע...
אין טעם לקחת שאקל חזק, שלא נכנס לי לאוזן הקיימת.
אני ממש לא מתכוון להתחיל להכין את האוטו לגרירה, זה ממש הפוך מהכוונות שלי.
אני משער ששני שאקלים כאלה כרצועת רסן, יעמדו בהרבה יותר עומס מכפי שאני מתכוון להפעיל .

"מתכוון", אני מכיר את הסצנריו, מקווה לא להסתבך

asafk
25-12-23, 00:10
גרירה זה עומס נמוך הבעיה היא חילוץ. ובעיקר שהמחלץ המזדמן לא תמיד רגיש לאוטו שלך.
אני מציע לבעלי סוברו שקוראים כאן בכל מקרה להחזיק שאקל רך למקרה שבאמת תצטרך חילוץ. אז אתה תוכל למשוך את הפורסטר מהמשולש התחתון של אחד המתלים - לא אופטימלי אבל יותר טוב מלחלץ עם שאקל של חצי טון.

אסף.

-->