צפייה בגרסה מלאה : מכירים רכבים פרטיים ששמן המנוע והגיר בהם משותפים?
יש דבר כזה בכלל? שמעתי על טרקטורים ישנים שבהם זה קיים, יש אמת בדבר?
יש דבר כזה בכלל? שמעתי על טרקטורים ישנים שבהם זה קיים, יש אמת בדבר?
https://www.youtube.com/watch?v=HZkK3aSfB0E
אצלי ב204, אפשר לראות בדקה 11:30
יש עוד רכבים, צרפתיים למשל, עם הפטנט הזה.
אוקי החכמתי, ״הפטנט״ הזה קיים גם ברכבים מודרניים שיוצרו אחרי שנות האלפיים?
באופנועי 4 פעימות (לפחות בסינגלים לשטח) זה הסטנדרט גם היום.
זו אחת הסיבות לתדירות החלפת שמן רצחנית, כל 1000 ק"מ או אפילו 500 (אין שני רוכבים שיסכימו על המספר). הסיבה השניה זו כמות שמן קטנטנה, אצלי למשל 600 סמ"ק.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
אצלי באופנוע זה ככה... אבל מה פתאום להחליף כל 500 או 1000 קמ? פעם בשנה וזהו....
אנחנו לא נעשה את הדיון הזה..
https://www.youtube.com/watch?v=HZkK3aSfB0E
אצלי ב204, אפשר לראות בדקה 11:30
יש עוד רכבים, צרפתיים למשל, עם הפטנט הזה.
ובאיזה שמן אתה משתמש שלמעשה מתאים לשימוש גם במנוע וגם בגיר?
איציק - 4X6ZH
08-12-23, 04:50
נעשה קצת סדר בטימטום הזה
כן כן
זאת שטות טכנית שרק מהנדס שנשלט על ידי חשב כספים מושחת יכול לאפשר
"חסכון" כזה !!
חסכון ליצרן
נזק מצטבר גדול שמביא למכירת חלקים ורווח נוסף ליצרן .
אורך חיים קצר שמביא למכירת מוצר נוסף .
בענין הטרקטורים
בטרקטורים יש שמן מנוע שהוא גם שמן הדראולי
מאחר ובהרבה טרקטורים שמן הגיר משמש גם כשמן הדראולי
קיים סוג שמן ( רב תחליטי ) המשמש כשמן מנוע ( במנוע בלבד )
ושמן גיר הדראולי ( בגיר ובמערכת הדראולית בלבד )
אין קשר ומעבר בין המערכות למרות ששניהם באותה טרקטור
קטרפילר פרגסון פורד ועוד יצרנים מאפשרים שימוש בסוג השמן הזה בחלק מהציוד שלהם
איציק
איציק
boaz avrahami
08-12-23, 05:32
מדמה לי מהזיכרון שזה היה התכנון מיני במיינור
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
במיני מיינור אגן השמן משותף למנוע ולגיר. הגיר מתפלש לו בשמן מנוע.
עבד מצויין. לא היו בעיות בגיר מעולם.
נזילות - כרגיל כמו בכל רכב אנגלי.
אבל להבדיל מאנגליות אחרות, המיני מכונית אמינה ביותר.
הנסיון שלי מ-4 מינים - 78' - 79' - 83' - 76'
כי במיני כמו מכוניות אנגליות אחרות יש מנגנון מובנה של ריענון שמן כך שתמיד יש אחוז ניכר של שמן טרי גם בין טיפולים.
אסף.
ehudzeelim
08-12-23, 10:51
בנוסף, במיני מיינור צריך לא לשכוח למלא שמן גם בקרבורטור
תמיד היה שמן בבקבוק של ה-SU ןמעולם לא נזל וגם לא היה צורך להתעסק בו.
גם בצמד ה-SU שהיו לי ברפליקת הקופר עם מנוע 1300 (76')
וגם ב-SU שהיה בוולבו הישנה של אבא (144 מודל 73' ידנית עם מנוע B20). שום בעיות.
בהיררכיה של קרבורטורים שידועים כבעייתיים ויש המון כאלה כידוע, SU מעולם לא כיכב כ"ילד הרע של הכיתה".
- - - Updated - - -
כי במיני כמו מכוניות אנגליות אחרות יש מנגנון מובנה של ריענון שמן כך שתמיד יש אחוז ניכר של שמן טרי גם בין טיפולים.
אסף.
בדיוק!
וכשהיא לא נוזלת, סימן שבאמת נגמר השמן.
אבל איזה אוטו. קארט חוקי לכביש. הכי כיפי לנהיגה שנוצר אי פעם.
ehudzeelim
09-12-23, 17:03
SU אחלה קרבורטורים כמובן.
ובאיזה שמן אתה משתמש שלמעשה מתאים לשימוש גם במנוע וגם בגיר?
צמיגות 20-50
מנועים וגירים ישנים ופשוטים. 55 כוחות סוס שעוברים לגלגלים הקדמיים דרך ארבעה הילוכים. אין יותר מדי התחכמויות, ולכן הגיר הזה כבר בן יותר מ50 שנה ומתפקד מצויין
אם אני מבין נכון כל הרכבים שצוינו עד כה בדיון הינם בעלי גיר ידני/רגיל, האם ״הפטנט״ הזה יכול לעבוד טוב גם ברכבים בעלי גיר אוטומטי?
אם אני מבין נכון כל הרכבים שצוינו עד כה בדיון הינם בעלי גיר ידני/רגיל, האם ״הפטנט״ הזה יכול לעבוד טוב גם ברכבים בעלי גיר אוטומטי?
לא,
שמן גיר אוטומטי משמש להעברת ההילוכים, בזמן ששמן גיר ידני פשוט שומר על סיכוך וקירור המתכות
היתה מיני-מיינור גם בגרסה אוטומטית.
אם אני זוכר טוב, זה היה אחד הגירים האוטומטיים הראשונים בעלי 4 הילוכים.
ehudzeelim
11-12-23, 14:00
אם אני לא טועה תיבת ההילוכים האוטומטית הראשונה בייצור סדרתי (של GM) מ-1940 היתה בעלת 4 הילוכים.
Hydramatic שמה
הייחוד של הגיר האוטומטי במיני (Mini-Matic) לא היה רק 4 הילוכים בתקופה שתיבות אוטומטיות הרבה יותר גדולות ממנה (פיזית) הציעו 2 הילוכים או מקסימום 3, אלא שגם היא, כמו הגיר הידני, שכנה מתחת למנוע וחלקה איתו את אותו שמן.
איזה זיכרונות .. על המיני הכתומה שלנו למדתי לנהוג על הצד. על שני גלגלים .. ולקפוץ באויר על פסי רכבת .. אח .. איזה אוטו.
Sent from my DN2103 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.