צפייה בגרסה מלאה : תקלה P0069
טויוטה לנד קרוזר 2020, דיזל, אחרי נסיעה בשטח כולל חציית כמה שלוליות נדלקה נורית מנוע ובקרת יציבות.
בסריקה הופיעה תקלה P0069 ועוד תקלה גנרית C1201 שלא מסייעת..
במרשתת מופיע שזה קורה כשיש פער בקריאת לחץ אטמוספרי בין חיישן MAF לחיישן BAR.
זה יכול ליהיות החל מתקלה בסנסורים, דרך דליפה בצנור ווקום ועד מסנן אוויר סתום.
בנתיים איפסתי את התקלה מה שאיפס גם את נורית בקרת יציבות שמשום מה המחשב שייך את בעיית הלחץ.
אודה לשתוף מניסיונכם.
תבדוק שאין לך מים בפילטר אויר.
(זה הימור אבל עם הגיון)
אסף.
תבדוק שאין לך מים בפילטר אויר.
(זה הימור אבל עם הגיון)
אסף.
יבש כמו צנון...
נסה עוד כוון :-)
איציק - 4X6ZH
19-12-23, 17:07
לנתק את מצבר הרכב ל משך כל הלילה
ואז לאפס תקלות
חפש מים בקונקטור
עדכון:
אחרי איפוס התקלה היא הופיעה שוב.
המכנה המשותף - היא הופיעה אחרי ניסיון התנעה ללא הקשת קוד של האיתורן (הנזק המיותר...). המנוע מניע, כבה לאחר כשניה ואחר כך נדרש סטרטר ארוך להניע ואז מופיע התקלה. אחרי חניה היא נעלמת...
האם קשור - אין לי מושג, אבל יש ניחוש שזה קשור ליצירת או פריקת לחץ/ווקום במערכת.
בטיול האחרון הופיעה שוב התקלה ואז למדתי שזה גם משבית את בקרת המשיכה וגם את הטיול הכולל כמה מעלות אתגריות.
למזלי פגשתי במורד עקרבים את חברינו ארז שהשאיל לי דונגל LM327 והתקנתי תוכנת CarScanner באמצעותה איפסתי את התקלה.
בנוסף הכנתי בתוכנה דשבורד עם גרפים שמראה את הלחץ הברומטרי ואת לחץ ה-MAP ואז הסתבר שאכן הקריאות שלהם לא זהות בהתנעה מה שמדליק לעיתים את התקלה.
נראה שהשגוי הוא חיישן ה-MAP היושב מעל הטורבו ומחובר אליו דרך מסנן והוא מוציא דווח קבוע ללא קשר ללחץ מה שמסביר את הבעיה.
מסתבר שמחשב הרכב בודק את ההפרש בהתנעה. בגובה פני הים הלחץ המדווח דומה, אבל במקומות גבוהים או נמוכים יש הפרש גדול מסף ההתרעה וזה מסביר למה זה קורה רק בטיולים ואחרי כבוי והתנעה...
הזמנתי חיישן חדש ונקווה לטוב..
Stay tuned
יש פילטר פלסטיק קטן לפני החיישן.
במקרים רבים הוא נסתם והוא האשם בקריאה לא סדירה של הלחץ.
אסף.
טויוטה לנד קרוזר 2020, דיזל, אחרי נסיעה בשטח כולל חציית כמה שלוליות נדלקה נורית מנוע ובקרת יציבות.
בסריקה הופיעה תקלה P0069 ועוד תקלה גנרית C1201 שלא מסייעת..
במרשתת מופיע שזה קורה כשיש פער בקריאת לחץ אטמוספרי בין חיישן MAF לחיישן BAR.
זה יכול ליהיות החל מתקלה בסנסורים, דרך דליפה בצנור ווקום ועד מסנן אוויר סתום.
בנתיים איפסתי את התקלה מה שאיפס גם את נורית בקרת יציבות שמשום מה המחשב שייך את בעיית הלחץ.
אודה לשתוף מניסיונכם.
אם הסתכלת FREEZE FRAME DATA לתקלה P0069 היית מבין מייד מה לנגוה
יש פילטר פלסטיק קטן לפני החיישן.
במקרים רבים הוא נסתם והוא האשם בקריאה לא סדירה של הלחץ.
אסף.
לצערי זה לא המסנן.
החיישן מדווח לחץ שגוי גם ללא מסנן ובנוסף חיברתי צינור ישירות ויצרתי לחץ ו-וקום והוא מוציא מתח קבוע.
- - - Updated - - -
אם הסתכלת FREEZE FRAME DATA לתקלה P0069 היית מבין מייד מה לנגוה
אם היית טורח לקרא את כל הפוסט שלי, היית שם לב שלא חייבים ליהיות גורו...
לצערי זה לא המסנן.
החיישן מדווח לחץ שגוי גם ללא מסנן ובנוסף חיברתי צינור ישירות ויצרתי לחץ ו-וקום והוא מוציא מתח קבוע.
- - - Updated - - -
אם היית טורח לקרא את כל הפוסט שלי, היית שם לב שלא חייבים ליהיות גורו...
תמשיך באותו סגנון.....
בהצלחה
תמשיך באותו סגנון.....
בהצלחהכל סגנון שלא כולל אותך הוא טוב.
Sent from my DN2103 using Tapatalk
דוגמה של FREEZE FRAME DATA לתקלה P0628
רכב L200 שנת יצור 2014 מנוע 4D56
סיכום-החלפת
SCV SOLENOID+EGR VALVE
מכירים את הספור על החולה שמתעורר מניתוח קטיעת רגל ?
הרופא אומר לו - יש בשורה רעה ובשורה טובה.
קטענו לך את הרגל הבריאה, אבל מסתבר שגם הרגל השניה לא דורשת נתוח...
אז ניסיתי להזמין חיישן MAP ומסנן מקוריים דרך Amayama Japan.
אחרי שדרוג ממשלוח ימי של 6 חודשים למשלוח אקספרס הודיעו שרק המסנן במלאי.
בצר לי מזמנתי מעלי ומאמזון לפי מק"ט יצרן.
עלי היה באמת זריז והיום הגיע החיישן.
חיש קל התקנתי אותו וחשכו חושי - הוא עובד אבל מוציא רמות מתח לא תקינות.
בדקתי את החיישן המקורי וראיתי שהכניסה שלו פשוט סתומה לגמרי. בזהירות רבה עם מקדח 1.5 מ"מ בחרדת קודש פיניתי את הסתימה.
התקנתי, הקריאות תקינות, הרכב חזר לנעוריו.
הנשאר להחליף את המסנן ולקוות שזה מאחורי.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.