התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בדיקת נעילות היילקס 2001



ניתאי1234
21-12-23, 11:11
אהלן, אשמח להסבר איך אני יכול לבדוק באופן עצמאי את הנעילה קדמית ( לוקרים של AISIN),
והנעילה האחורית החשמלית
תודה

guyo
21-12-23, 11:22
תרים את שני הגלגלים המקבילים מהקרקע באופן יציב ובטוח עם בוקים, תחסום את הגלגלים האחרים כך שהאוטו לא יתגלגל, שחרר את בלם החירום/ היד. סובב את שני הגלגלים כשהנעילה משולבת. אם הם מסתובבים יחד לאותו הכיוון הנעילה תקינה. אם הם מסתובבים לכיוונים מנוגדים הנעילה לא פועלת.

נ.ב- לוקרים (manual hub lockers) אינם נעילה אלא מחברים ומנתקים את הציריות מהטבורים (נאבות/ hubs)

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

tooshey
21-12-23, 11:33
וולקאם
קודם כל, דיוק מונחים.
נעילה - בדכ מתייחס לנעילת דיפרנציא מיל רוחבי בסרן אחורי או קדמי .
יש גם נעילת דיפרנציאל מרכזי בטרנספר, ברכב עם 4x4 קבוע , ויש נעילה מרכזית של הדלתות.
נועלי טבורים נקראים בדכ "לוקרים" (ידני או אוטמטי למיניהם).

בדיקה
לוקרים - בזמן שהרכב עומד ומאובטח, מנוע כבוי.
בהנחה שהדיפרנציאל הקדמי פתוח (מקורי או נעילה נשלטת)
לוקר פתוח במצב free - שכב לפני הרכב וסובב ביד את הציריה.
מסתובב ? סבבה.
תנעל את הלוקר למצב lock.
הציריה לא אמורה להסתובב.
אותו דבר בצד השני.

נעילת דיפרנציאל אחורית :
רכב עומד מאובטח ומפולס.
צ׳וקים בגלגלים.
ניוטרל ללא בלם חניה.
מנוע כבוי.
גלגל אחורי שמאלי באויר.
הגלגל אמור להסתובב בחופשיות.
פתח סוויץ
שלב טרנספר ל low
ודא נורת 4wd דולקת בלוח שעונים
הפעל נעילה אחורית בכפתור
אמור לשמוע מנוע נעילה עובד כשתי שניות
נורת rr dif lock אדומה מהבהבת בלוח שעונים
סובב את הגלגל שבאויר
אמור להעצר ואז הנורה האדומה נדלקת קבוע.
בטל נעילה מהכפתור, מנוע נעילה אמור לעבוד שתי שניות.
הגלגל שבאוויר משתחרר ונורת החיווי נכבית.

אם זה לא עובד כמו שתיארתי, גש למוסך.

בברכה, טושי
אתה אמור
גלגל אחורי

-->