PDA

צפייה בגרסה מלאה : בעייה בגיר של לנדקרוזר 2000



dotanwein
22-12-23, 09:10
שלום,

אני צריך חוות דעת שנייה לתופעה שקיימת בגיר של הפראדו. הלקוח משנת 2000, מנוע 125 כ"ס 1KZ-TE , חצי מליון ק"מ.
עבר שיפוץ גיר לפני שנה, כ-15 אלף ק"מ.
חבר יקר כבר נתן לי ייעוץ והציע גם עזרה בחלקים ואם הוא קורא את ההודעה - מעריך את הרצון לעזור.
משתף את ההמונים בתופעה רגע לפני שמיישם את המלצתו ופותח את הקרטר של הגיר.

מבחינה חשמלית: נורת O\D מהבהבת לפעמים.
בדיקת קוד תקלה מעלה תקלה 62 בגיר שמשמעותה תקלת סולונואיד 1.

אנסה לפרט מה ההתנהגות:
היציאה מהמקום מאוד איטית כשידית ההילוכים ב-D . כאילו הגיר מחליק. ב-30 קמ"ש הרכב והגיר מתעוררים לחיים, מרגישים שילוב של ההילוך ומכאן רוב החלפות ההילוכים עובדות חלק.
אם אני מעביר בידית ל-L - היציאה חלקה, והחלפת ההילוכים אחרי זה תקינה.

בשיוט נראה שחסר חצי הילוך, ואם בד"כ שיוט ב-100 היה סביב 2100 סל"ד, עכשיו הוא סביב 2500. זה לא שחסר O\D. לחיצה על הכפתור מורידה הילוך.

בלימת מנוע פחות עובדת. אם מורידים הילוך הסל"ד כמעט ולא עולה.

הלכתי למכון ששיפץ את הגיר. בדק קצת ואמר שלא רואה תקלה מכאנית (בדיסקיות או משאבה), כי ידנית ההילוכים עוברים תקין.
אמר שלדעתו הבעיה לא פנימית, וחיצונית - בצמה או במחשב גיר.
הסתכלתי על הצמות הנכנסות לגיר מהצד של הגיר ולא ראיתי סנפים מנותקים. הצמה הולכת לי לאיבוד באזור המנוע כך שקשה לעקוב אחריה לצד השני.
את המחשב גיר לא ממש מצאתי...

האם לדעתכם יש עוד מה לעשות מבחוץ, או שזה סולונואיד ונדרש לפתוח קרטר ולהחליפו ?

תודה 🙏
דותן

raanan
22-12-23, 14:18
אנסה לפרט מה ההתנהגות:
היציאה מהמקום מאוד איטית כשידית ההילוכים ב-D . כאילו הגיר מחליק. ב-30 קמ"ש הרכב והגיר מתעוררים לחיים, מרגישים שילוב של ההילוך ומכאן רוב החלפות ההילוכים עובדות חלק.
אם אני מעביר בידית ל-L - היציאה חלקה, והחלפת ההילוכים אחרי זה תקינה.
אתה מתאר פעולה של גיר במצב "שלג" או נגד החלקה.
אין לי מושג אם בפרדו יש מצב כזה, ממליץ לבדוק אם אין לחצן כזה.
אם לא,
אז צריך שרטוט של הפיקוד של הגיר ולוודא שאכן סלונאיד מס' 1 הוא הסורר במוח.

אגב, האם התופעה החלה לאחרונה או בסמיכות לשיפוץ גיר או החלפת שמן גיר ?

רענן

-->