צפייה בגרסה מלאה : ייעוץ לפני קנייה- דיסקו 4. גראנד צ'ירוקי, לנד קרוזר?
כבר המון זמן שאני רוצה לקנות רכב שטח. עשיתי אל מעט טיולים כשאני נוהג בג'ימני משופר, טויוטה לנד קרוזר.
תקציב: 150k-200k לכל היותר.
התקציב כולל את הרכישה + יישור קו.
יכול להתמודד עם הוצאות חד פעמיות לתיקון פעם/פעמיים בשנה.
מטרות:
רכב למשפחה של 4 (זוג הורים +שני ילדים 9,6). כולל טיולים על לינה של בין 1-2 לילות בד"כ.
הרכב ישמש גם כרכב ראשי/יומיומי עבור המשפחה ועבורי בניסעות לעבודה ולכן צריך להיות גם נוח ביומיום ובכביש (יש רכב נוסף לאישה) וכרכב לטיולים וטיולי שטח בין פעם לפעמיים בחודש בתקווה. יכול לשרוד מספר ימים של השבתה כל שנה.
הרכב יסע 12-16 אלף קילומטר בשנה. כולל הטיולים. מקווים למצוא קבוצות להצטרף אליהן גם כמשפחה וגם אני +חברים שאולי ירצו להצטרף לעיתים בשלב מאוחר יותר.
תחזוקה: מוסכים באזור (אזור השרון/מרכז אבל אין בעיה להגיע לכל מקום בהינתן וכדאי).
רמות טיול-ג€‹ בינוני. לא מחפש לזחול על סלעים מבוקר עד ערב אבל כן הייתי רוצה אופציה כזו במהלך טיול למכשולים מאתגרים ברמה בינונית.
גיר- אוטומטי, דיזל/בנזין- לא משנה. כמובן שיש התחשבות בצריכת דלק. (ראו שאלות בהמשך)
גיל הרכב- מעדיף רכב חדש ככל הניתן. לא רוצה התעסקות ברכבים ישנים מאוד.
קראתי המון, חפרתי לא מעט ויש לי מספר התלבטויות ואשמח לשמוע מכם + אולי לקבל עוד רעיונות.
אופציה א'- דיסקו 4 255 כ"ס 2014-2016. למה? רכב מפנק מאוד, גדול (אחנו אוהבים להעמיס ציוד), דורש מעט מאוד שיפורים להבנתי. חסרון- קשה למצוא + ירידת ערך משמעותית להבנתי. שאלות: יש את הסיפור עם המנועים שמטריד אותי. האם כדאי לחפש רכב אחרי מנוע? איך מבררים אם רכב שנרכש זכאי להחלפת מנוע על ידי היבואן במקרה של מוות מוקדם...?
אופציה ב'- גראנד צ'ירוקי. נראה רכב סופר מפנק, אפשר להביא שנתונים חדשים יחסית ולהבנתי שוק טוב של חלפים ושיפורים. חסרונות- ירידת ערך הכי משמעותית, ריבוי דגמים: לא משנה כמה קראתי פה בפורום לא הבנתי מה באמת לחפש. דיזל או בנזין, איזה דגם וכו'. מה זה wk2? 😊 צריכת דלק. החישוב שעשיתי: 15 אלף ק"מ בשנה ברכב כזה יעלו 1666 ליטר כפול 7 ש"ח לליטר= 17,500 ש"ח לשנה. (לפי 1:6) ואיןו בדיסקוברי דיזל שיעשה 1:9 11,600 ש"ח לשנה.
אופציה ג' הייתה תמיד לנד קרוזר אבל המחיר, אוי המחיר יחיסת לשנתון.... כמו כן הבנתי שעלות האחזקה שלו לא באמת יורדת מהשאר וזה רק פיקציה. יתרון משמעותי מאוד: שמירת ערך לאורך זמן. חסרון- צורך בשיפורים מהיום הראשון.
אז אחרי שחפרתי- תרביצו בי תורה! אל תחסכו בפרטים וצאו מתוך נקודת הנחה שקראתי פה בפורום כמעט כל מה שאפשר היה לקרוא.
בנוסף, אשמח לקבל פרטים של אנשים שמתמחים בחיפוש של רכב מתאים אם יש כאלו.
אהלן וברוך הבא
יכול להתייחס לגראנד צירוקי בלבד- מחזיק כזה כבר שנתיים, לארדו בנזין 2013 מוגבה ממוגן.
Wk2 זה שם הדגם של גראנד צירוקי משנת 2011 ועד היום למעשה (נמכר במקביל עם דגם wl החדש).
הדגם הזה מגיע ב- 3 רמות גימור- לארדו הבסיסית, לימיטד ואוברלנד היוקרתית. החל מ2017 יש גם דגם טריילהוק.
בכולם יש הילוך כח כמובן, ומערכת טראקשן קונטרול יעילה מאוד. בחלק מדגמי הלימיטד ובכל האוברלנד וטריילהוק יש בנוסף גם מתלי אוויר המיועדים להרים את הרכב בשטח ב3 רמות גובה שונות. מערכת טובה ונוחה מאוד גם בנסיעת כביש אבל מאוד בעייתית מבחינת אמינות. בנוסף, בדגם טריילהוק בנוסף לטרטקשן היעיל, יש גם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. מנועים- דיזל 3 ליטר של יצרן איטלקי, מנוע מעט רגיש , לא נפוץ בארץ והמוסכים לא אוהבים להתעסק איתו. בנזין 3.6 פנטאסטאר הנפוץ והאמין מאוד, חזק ושקט, ומנוע 5.7 המי מפלצתי שלדעתי לא מגיע בשנתונים האחרונים באופן סדיר. קח בחשבון שדגמים שיובאו ביבוא אישי מארהב לא מצייתים לכללים האלה שכתבתי, יש כאלה ללא הנעה כפולה כלל, כאלה ללא הילוך כח ועוד חיות מוזרות. שים לב.
זה ככה בשביל הסדר בדגמים, בגדול.
בתקציב שאתה מתאר, תוכל להביא בכיף כלי שנת 2018 לפחות, ואם הוא לא מוגבה וממוגן תצטרך להוסיף כ 15 אלף שח לטובת אלה, ובנוסף צמיגים טובים.
אני מטייל איתו כמעט בכל המתארים (היום עליתי איתו בקלות את מעלה חצרה, בעבר את מדרגת נקרות, סרטבה, מעלה אברהם ועוד מסלולים קלאסיים בנגב ובגולן), נהנה ממנו מאוד בשטח, יש לו מגבלות מבניות (מעט נמוך גם אחרי הגבהה) אבל בסך הכל עובר כל מה שאני מבקש ממנו, תוך שאני מודע לעובדה שכנראה מעלה ורדית ורמון הם מעל היכולות שלו. ואני מסתדר עם זה לא רע בכלל.
בכביש הוא נהדר, חזק מאוד (מאוד) ושקט, ופה מגיע האבל- צריכת דלק גבוהה, 1/7 זה במקרה הטוב אם אתה רק משייט בכביש 6 ללא פקקים. יש רבים שהסבו לגז ובגדול מרוצים, פחות יודע להמליץ או לא.
מוסכים- יש כמה ״גורואים״ שמתעסקים בו ומכירים אותו מצוין, בועז באשקלון, אורן בחולון ומוניר בכפר יסיף, ובנוסף רבים רבים ממליצים על מוסך סמלת (היבואן) עדי בחדרה.
בשורה התחתונה- העובדה שהוא נפוץ מאוד בלוחות, ומאפשר בתקציב נתון לקבל שנתונים מתקדמים יותר מהמתחרים שלו, גרמה לי גם לבחור בו לפני שנתיים. עד כה- מרוצה מהרכב מאוד.
אם יש שאלות ספציפיות נוספות, תפאדל.
אורי
היי אורי, קודם כל תודה על המענה!
לקחת בחשבון גם את ירידות הערך של הרכב או שלא התסכלת על זה?
יש את הנושא של המצלמה מקדימה. יודע באיזה דגמים זה קיים ובעייתי? מה לגבי עלויות תחזוקה?
1. מודה שלא התעסקתי בעניין ירידת הערך, אשמח שתאיר את עיני האם יש בעיה ספציפית בדגם הזה?
2. מצלמת ראדר מגיעה בדגמי לימיטד ומעלה לדעתי משנת 19 (לא סגור על זה). אכן מיקום מטומטם ככל שמדובר ברכב שטח.
3. עלויות אחזקה- הכל כולל הכל למעט דלק (טיפולים, בלאי, שיפצורים, נזקים, טסט ביטוח)- כ-2000 שח בחודש בממוצע לשנתיים.
דניאל מאירי
24-12-23, 08:30
היילקס אוטומטי במקום לנד קרוזר לא בא בחשבון מבחינתך ?
בתקציב הזה אתה יכול לרכוש רכב צעיר ממש,
דניאל
ברוך הבא,
מצטרף ומשלים את אורי - לגבי הגראנד.
אני הייתי עם 2012 ועכשיו 2019 שניהם לרדו עם גז.
אתה קצת מחמיר עם צריחת הדלק. מניסיוני יותר נכון 1:6.5-1:7 (ויש שטוענים שמגיעים גם ל-1:8).
קודם כל לא הבנתי את חישוב עלויות הדלק, 1666 ליטר במחיר של 7 ש"ח = 11662...
עלות מערכת גז כ 8000 ש"ח, חשוב מתקין איכותי ואמין (אני שנים עם JGAZ).
1666 ליטר בגז (כ 3.3) - 5498 ש"ח.
המערכת תהפוך לכדאית אחרי כשנתיים - לשיקולך. (אתה מחשב ירידת ערך - יש הרבה שמרנים שחוששים ממערכת גז).
הטרקשן זו מערכת בקרת המשיכה. מאוד יעילה משתלבת מצויין ומחליפה את הנעילות.
אוטו נוח, מפנק חזק מאוד.
אני עושה איתו כ 40000 ק"מ בשנה ומסיים נסיעות רענן.
מוסך עדי בחדרה מאוד מומלץ
- - - Updated - - -
ד.א.
אני עם לרדו - כי אין ראדר בטמבון ואין כריות אוויר בבולמי הזעזועים.
שים לב להערה של אורי על ייבוא אישי.
לפעמים אין הילוך כוח ולפעמים גם אין 4X4
הביטוח יקר יותר בייבוא אישי.
יצא לי כבר לראות רכב שיש עליו מדבקה 4X4 והקונה גילה רק בארץ שאין...
אף יבואן לא יממן החלפת מנוע לרכב בן 10, גם לא בן 5. זו תמימות לצפות לכך. אפילו בתקופת האחריות ינסו להתנער מכך.
להחזיק רכב שטח גדול זו הוצאה כספית גבוהה בהרבה מרכב פרטי וצריך להפנים את זה. אני רואה שאתה שוקע לתוך חישובים של צריכת דלק וירידת ערך אך העלויות הן לא רק אלו. עלויות הביטוח מאמירות כל שנה, האגרה השנתית יקרה, הטיפולים יקרים, אם יש שבירות או תקלות גדולות זה קופץ, הצמיגים יקרים, השיפורים יקרים ועוד.
לגבי בחירת הרכב, השאלה היא למה אתה נותן יותר את הדגש ומה כמות הטיולים השנתית שאתה צופה ומה אופיים.
דיסקו 4 וג"צ' wk2 יתנו לך הרגשת פאר ונוחות יותר גבוהה בכביש אבל פחות קשיחות, עמידות וחסינות לטיולים קשוחים ורבים. השאלה מה המיקוד שלך.
אגב, רכב כגון רנגלר זה משהו שמדבר אליך?
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
אף יבואן לא יממן החלפת מנוע לרכב בן 10, גם לא בן 5. זו תמימות לצפות לכך. אפילו בתקופת האחריות ינסו להתנער מכך.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
????????
איך הגעת להלךפת מנוע?
איך הגעת להלךפת מנוע?
מכאן:
אופציה א'- דיסקו 4 255 כ"ס 2014-2016. ....
שאלות: יש את הסיפור עם המנועים שמטריד אותי. האם כדאי לחפש רכב אחרי מנוע?
איך מבררים אם רכב שנרכש זכאי להחלפת מנוע על ידי היבואן במקרה של מוות מוקדם...?
לגרנד צ'רוקי טריילהוק יש נעילה אחורית מלאה. מבוקרת מחשב (האוטו מחליט אם ומתי לנעול. ברכבי ההדגמה זה תמיד עבד יפה)
אף יבואן לא יממן החלפת מנוע לרכב בן 10, גם לא בן 5. זו תמימות לצפות לכך. אפילו בתקופת האחריות ינסו להתנער מכך.
להחזיק רכב שטח גדול זו הוצאה כספית גבוהה בהרבה מרכב פרטי וצריך להפנים את זה. אני רואה שאתה שוקע לתוך חישובים של צריכת דלק וירידת ערך אך העלויות הן לא רק אלו. עלויות הביטוח מאמירות כל שנה, האגרה השנתית יקרה, הטיפולים יקרים, אם יש שבירות או תקלות גדולות זה קופץ, הצמיגים יקרים, השיפורים יקרים ועוד.
לגבי בחירת הרכב, השאלה היא למה אתה נותן יותר את הדגש ומה כמות הטיולים השנתית שאתה צופה ומה אופיים.
דיסקו 4 וג"צ' wk2 יתנו לך הרגשת פאר ונוחות יותר גבוהה בכביש אבל פחות קשיחות, עמידות וחסינות לטיולים קשוחים ורבים. השאלה מה המיקוד שלך.
אגב, רכב כגון רנגלר זה משהו שמדבר אליך?
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
לגבי המנועי 3.0 ליטר וגלי הינע שנישברים, פורסם פסק דין של תביעה יצוגית, בגדול רכבים עד 300k ק"מ ועוד פרמטרים(אני לא בקיא בנתונים, אבל בעלי לנדרובר יכולים לפרט יותר) זכאים להחלפת מנוע עקב השבר הנ"ל.
+1 לגבי החזקת רכב שטח באופן כללי.
אם ירידת ערך, עלויות דלק וכו' מטרידות אותך תעשה חישוב מסלול חדש, אולי עדיף רכב בן כמה שנים, ושיהיה רכב שני/שלישי בבית...
היילקס אוטומטי במקום לנד קרוזר לא בא בחשבון מבחינתך ?
בתקציב הזה אתה יכול לרכוש רכב צעיר ממש,
דניאל
פחות בשלב זה. בייליס פצצה. נסעתי בו מספר פעמים אבל ממש לא מתאים לי ליום יום להתנהל בו.
לגבי המנועי 3.0 ליטר וגלי הינע שנישברים, פורסם פסק דין של תביעה יצוגית, בגדול רכבים עד 300k ק"מ ועוד פרמטרים(אני לא בקיא בנתונים, אבל בעלי לנדרובר יכולים לפרט יותר) זכאים להחלפת מנוע עקב השבר הנ"ל.
+1 לגבי החזקת רכב שטח באופן כללי.
אם ירידת ערך, עלויות דלק וכו' מטרידות אותך תעשה חישוב מסלול חדש, אולי עדיף רכב בן כמה שנים, ושיהיה רכב שני/שלישי בבית...
לגבי דיסקו 4- כן יש שם איזה סוגיה שלא ברורה לי ולכן שאלתי. מאוד מסקרן אותי הרכב הזה. אשמח לשמוע מבעלים של דיסקו 4 קצת יותר על השיקולים והמסביב.
לגבי החזקת רכב ועלויות- זה לא מטריד אותי כמו שזה נשמע. אני פשוט מנסה לשקלל את הכל ולקבל את ההחלטה הכי נכונה מבחינתי.
- - - Updated - - -
בבית...[/QUOTE]
אף יבואן לא יממן החלפת מנוע לרכב בן 10, גם לא בן 5. זו תמימות לצפות לכך. אפילו בתקופת האחריות ינסו להתנער מכך.
להחזיק רכב שטח גדול זו הוצאה כספית גבוהה בהרבה מרכב פרטי וצריך להפנים את זה. אני רואה שאתה שוקע לתוך חישובים של צריכת דלק וירידת ערך אך העלויות הן לא רק אלו. עלויות הביטוח מאמירות כל שנה, האגרה השנתית יקרה, הטיפולים יקרים, אם יש שבירות או תקלות גדולות זה קופץ, הצמיגים יקרים, השיפורים יקרים ועוד.
לגבי בחירת הרכב, השאלה היא למה אתה נותן יותר את הדגש ומה כמות הטיולים השנתית שאתה צופה ומה אופיים.
דיסקו 4 וג"צ' wk2 יתנו לך הרגשת פאר ונוחות יותר גבוהה בכביש אבל פחות קשיחות, עמידות וחסינות לטיולים קשוחים ורבים. השאלה מה המיקוד שלך.
אגב, רכב כגון רנגלר זה משהו שמדבר אליך?
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
לגבי רנגלר- מדבר מאוד. אבל להבנתי ביום יום זה ממש לא נוח ורוב הנסיעה שלי היא ביום יום. מעבר לזה, זה יהיה להביא רכבים די ישנים גם במסגרת התקציב. מוזמן לתת לי פה חוות דעת אחרת. תמיד שמח לשמוע וללמוד. 🙏
אני מחזיק רנגלר כרכב יומיומי אך זה JL.
עבורי הנוחות בכביש סבירה ומספיקה גם לנסיעות ארוכות אך לא אומר שהיא מצויינת יחסית למה שאפשר להשיג ברמות מחיר האלה.
גם הJL, אף שהוא מודרני ומתורבת יותר, הוא במהותו ג'יפ ולא רכב פרטי רגיל וצריך לרצות ולאהוב את זה.
הרכבים שציינת, קרובים יותר בתחושה והאופי שלהם לרכב פרטי (גדול) כפי שאתה בוודאי רגיל.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
אני מחזיק רנגלר כרכב יומיומי אך זה JL.
עבורי הנוחות בכביש סבירה ומספיקה גם לנסיעות ארוכות אך לא אומר שהיא מצויינת יחסית למה שאפשר להשיג ברמות מחיר האלה.
גם הJL, אף שהוא מודרני ומתורבת יותר, הוא במהותו ג'יפ ולא רכב פרטי רגיל וצריך לרצות ולאהוב את זה.
הרכבים שציינת, קרובים יותר בתחושה והאופי שלהם לרכב פרטי (גדול) כפי שאתה בוודאי רגיל.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
כן הגיוני לגמרי. אולי בעתיד...
תודה רבה על המענה 🙏
לגבי דיסקו 4, מניח שקראת את הפוסט שלי: https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/117986-%D7%93%D7%99%D7%A1%D7%A7%D7%95-4-%D7%A8%D7%A9%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%A0%D7%99%D7% 99%D7%9D
כמו שאתה רואה האוטו אכן נפלא, בכביש ובשטח (ממש נפלא בשטח), ואכן יקר יחסית לתחזוקה.
לגבי דגמים, מאחר ואתה תיסע בשטח אני ממליץ דווקא על הדגם הפחות חזק (GS) עם 210 כ"ס, משום שהוא מגיע עם ג'נטים '19 ולא '20 כמו הדגם החזק.
נושא הצמיגים נידון לעייפה בפוסט שלי ובאחרים. אני, באופן נדיר כנראה, לא צבטתי עדיין צמיג בשטח למרות שנשארתי עם ה'19.
לגבי המנוע, את הרכב שלי קניתי אחרי שהוחלף בו מנוע באחריות, ומאז הרכב נסע 60 אלף ק"מ. so far so good.
אכן בעקבות תביעה ייצוגית קיבלתי מהמזרח קופון להחלפת מנוע, אם גם זה ייכשל. כן כן.
וואוו תודה מיכה. דווקא חשבתי שיש עדיפות לדגם החזק יותר שיש לו גם היצע נמוך יותר משמעותית.
Gs3 זה ה-210 כ״ס נכון?
קראתי את השרשור שלך בוודאי. שרשור מצויין ששפך המון אור על הנושא. רק חסרות לי תמונות שם קצת להשראה 😊
היה לך לפני זה גראנד נכון? בהשוואה אליו, מה עדיף? למה?
תודה על המענה!
הדגם של ה210 כ"ס נקרא GS. טעות שלי במקור.
לפני ה4 היו לי דיסקו 2, דיסקו 1 בנזין וגרנד ויטארה.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231224/02cb39fd6af76a29e0df7bc2ab3329de.jpg
Sent from my HD1903 using Tapatalk
ברוך הבא,
מצטרף ומשלים את אורי - לגבי הגראנד.
אני הייתי עם 2012 ועכשיו 2019 שניהם לרדו עם גז.
אתה קצת מחמיר עם צריחת הדלק. מניסיוני יותר נכון 1:6.5-1:7 (ויש שטוענים שמגיעים גם ל-1:8).
קודם כל לא הבנתי את חישוב עלויות הדלק, 1666 ליטר במחיר של 7 ש"ח = 11662...
עלות מערכת גז כ 8000 ש"ח, חשוב מתקין איכותי ואמין (אני שנים עם JGAZ).
1666 ליטר בגז (כ 3.3) - 5498 ש"ח.
המערכת תהפוך לכדאית אחרי כשנתיים - לשיקולך. (אתה מחשב ירידת ערך - יש הרבה שמרנים שחוששים ממערכת גז).
הטרקשן זו מערכת בקרת המשיכה. מאוד יעילה משתלבת מצויין ומחליפה את הנעילות.
אוטו נוח, מפנק חזק מאוד.
אני עושה איתו כ 40000 ק"מ בשנה ומסיים נסיעות רענן.
מוסך עדי בחדרה מאוד מומלץ
- - - Updated - - -
ד.א.
אני עם לרדו - כי אין ראדר בטמבון ואין כריות אוויר בבולמי הזעזועים.
שים לב להערה של אורי על ייבוא אישי.
לפעמים אין הילוך כוח ולפעמים גם אין 4X4
הביטוח יקר יותר בייבוא אישי.
יצא לי כבר לראות רכב שיש עליו מדבקה 4X4 והקונה גילה רק בארץ שאין...
המלצות למקום/מומחה רציני לבדיקה לפני רכישה של גראנד צ׳ירוקי שמבין גם ברכב שיש לו כבר הגבהה ומיגונים?
תודה!
המלצות למקום/מומחה רציני לבדיקה לפני רכישה של גראנד צ׳ירוקי שמבין גם ברכב שיש לו כבר הגבהה ומיגונים?
תודה!
באיזה אזור?
על פניו כמו שכתבתי לך מוקדם יותר-
בועז רפאלי באשקלון- 0585484002 (לא יודע אם חזר לעבוד, הוא תושב העוטף)
אורן בן סימון בחולון- 0506686777
מוניר כיאל בכפר יאסיף- 0507502792
בגדול כולם יגידו לך שאל עושים בדיקות ולא מפיקים טופס בדיקה מסודר, אבל בדיבור נכון והסבר שאתה מחפש מקצוען לרכב הזה, הם יסכימו לעשות לך בדיקה, מהכרותי גם ללא עלות, תוך ציפיה שתיישר אצלם קו לגבי הריג'קטים.
בהצלחה!
באיזה אזור?
על פניו כמו שכתבתי לך מוקדם יותר-
בועז רפאלי באשקלון- 0585484002 (לא יודע אם חזר לעבוד, הוא תושב העוטף)
אורן בן סימון בחולון- 0506686777
מוניר כיאל בכפר יאסיף- 0507502792
בגדול כולם יגידו לך שאל עושים בדיקות ולא מפיקים טופס בדיקה מסודר, אבל בדיבור נכון והסבר שאתה מחפש מקצוען לרכב הזה, הם יסכימו לעשות לך בדיקה, מהכרותי גם ללא עלות, תוך ציפיה שתיישר אצלם קו לגבי הריג'קטים.
בהצלחה!
תודה רבה! מעריך את הטיפים
בועז באשקלון עובד ומומלץ.
שכחתי לציין נושא הצמיגים (.
הרכב מגיע עם ג'אנט 20 וחתך 55 - לא מומלץ לשטח.
ג'אנט 18 - עדיף, ויש מגוון רחב של צמיגים מכביש ועד שטח מלא.
ג'אנט 17 - רכבים שהגיעו דרך אוטומקס. לכאורא הכי מתאים לשטח בזכות החתך הגדול יותר. בפועל מידת צמיג בעייתית ואין מגוון צמיגים או מלאי זמין.
ההמלצה - תוודא שאתה רואה רכב עם 18.
בועז באשקלון עובד ומומלץ.
שכחתי לציין נושא הצמיגים (.
הרכב מגיע עם ג'אנט 20 וחתך 55 - לא מומלץ לשטח.
ג'אנט 18 - עדיף, ויש מגוון רחב של צמיגים מכביש ועד שטח מלא.
ג'אנט 17 - רכבים שהגיעו דרך אוטומקס. לכאורא הכי מתאים לשטח בזכות החתך הגדול יותר. בפועל מידת צמיג בעייתית ואין מגוון צמיגים או מלאי זמין.
ההמלצה - תוודא שאתה רואה רכב עם 18.
תודה רבה.
שאלה מקצועית: ברכב שמגיע במקור עם 17 יש בעיה חוקית או טכנית להחליף ל-18 (להוציא כמובן את הרכישה של ג׳אנטים וצמיגים)
תודה רבה.
שאלה מקצועית: ברכב שמגיע במקור עם 17 יש בעיה חוקית או טכנית להחליף ל-18 (להוציא כמובן את הרכישה של ג׳אנטים וצמיגים)מה שכתוב בהוראת הרישום או קארדאטא.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
אבל אנחנו עוסקים ברכבי שטח. גלגל 17 זה ייתרון
אסף.
אבל אנחנו עוסקים ברכבי שטח. גלגל 17 זה ייתרון
אסף.
לא ה17 אלא החתך הגדול יותר (שבמקרה זה מגיע על ה17).
נקודתית במידה זו אני יודע מחברים עם 17 שקשה למצא צמיגים ראויים במידה זו.
ל WK2 יש 3 מידות מאושרות (לפני ניואנסים של קודי מהירות ועומס שמשתנים משום מה עם השנתונים):
245/70/17- (למיטב ידיעתי כל הרכבים שיובאו על ידי אוטומקס מגיעים עם המידה הזו)
265/60/18- (המידה הסטנדרטית)
265/50/20- (המידה שמגיעה בדגם אוברלנד)
כפי שעידו רשם, למידה 17" קשה יותר להשיג צמיגי 50/50 או שטח מלא ראויים ככל שאני בדקתי בזמנו.
על פניו יש במידה הזאת bf גם mt וגם at.
רנגלר דוראטרק,
פירלי סקורפיון, קופר at3, גנרל x3 , ועוד כל מיני at של חברות נוספות.
הרבה יותר מבחר מאשר לדיסקברי שלי למשל ובטח מאשר לדיסקו 4. כך שהאמירה נראית לי תמוהה.
דברים משתנים, לעתים לטובה. כמו שאייל כתב, למשל זה (https://autotire.co.il/245/70r17-110s-wrl-duratrac-m/t-bsl-fp-tl-צמיגים-לרכב-צמיגי-גודייר) (גודייר דורטרק 17) אפילו לא יקר, 710 כולל הרכבה
יש גם BFG KM3 בכ-3800 לארבעה.
כמו שאייל כתב, למשל זה (https://autotire.co.il/245/70r17-110s-wrl-duratrac-m/t-bsl-fp-tl-צמיגים-לרכב-צמיגי-גודייר) (גודייר דורטרק 17) אפילו לא יקר, 710 כולל הרכבה
יש גם BFG KM3 בכ-3800 לארבעה.
הבחירה שלי, לפי הקרטריונים (אין לי ניסיון עם אף אחד מהרכבים בעצמי, ולכן כל המידע מטה מוטל בספק ונשען על דיווחים באינטרנט וחברים עם רכבים דומים:
הרכב הכי טוב:
דיסקו 4
גראנד צירוקי
לנד קרוזר
הרכב הכי כלכלי:
לנד קרוזר
דיסקו 4
גראנד צירוקי
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231227/ad7fefb20be5ee7416f75620ffd5fb6d.jpg
ההבדלים בין 245-70-17 ל 265-60-18 לא ממש משמעותיים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231227/ad7fefb20be5ee7416f75620ffd5fb6d.jpg
ההבדלים בין 245-70-17 ל 265-60-18 לא ממש משמעותיים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ס"מ גובה הבדל בגומי....משמעותי
הבחירה שלי, לפי הקרטריונים (אין לי ניסיון עם אף אחד מהרכבים בעצמי, ולכן כל המידע מטה מוטל בספק ונשען על דיווחים באינטרנט וחברים עם רכבים דומים:
הרכב הכי טוב:
דיסקו 4
גראנד צירוקי
לנד קרוזר
הרכב הכי כלכלי:
לנד קרוזר
דיסקו 4
גראנד צירוקי
היות ואני לא מכיר את הדיסקו ומעולם לא ביצעתי סקר שכזה, אינני מערער עליו.
יחד עם זאת, האם הכנסת לשיקול את מחירי הדיזל (3 ש"ח יותר מבנזין ו7 ש"ח יותר מגז) וסקר משרד התחבורה שטוען שלנד קרוזר הרכב שטח היקר ביותר מבחינת תחזוקה?
ואם זה המקום, בקרוב אעדכן על המשמעות הכלכלית של התלהבות יתר בניקוי תחתית הרכב (גראנד שירוקי) - אחרי שאסיים עם תיקון כל הנזקים שגרמתי...
בתחנה דלק שאני מתדלק בה:
דיזל 7.6 שקל לליטר
בנזין 7 שקל לליטר
גז אני לא יודע ולכן לא אגיד סתם.
לגבי סקר משרד התחבורה- שוב אני לא מכיר את הסקר ולכן לא יודע להגיב.
אני רק יודע מה שאני שומע מחברים/אוןליין, וגם פה לא בטוח שהכל 100% נכון.
אני יודע להגיד ב-100% ודאות רק על הרכבים שאני מחזיק, וממה שאני רואה ושומע, אנשים שמחזיקים את הרכבים שלהם לרוב לא מנהלים אקסל כמו שלי ולכן לא מודעים לרוב לכל העלויות הקשורות ברכב...לא משנה אם זה דיסקו או רנגלר או לנד קרוזר.
ככה זה כשבוחרים מהקצוות ,תחנה עם סולר זול ובנזין יקר
ליטר בנזין עם דלקן סביר 6.65 כרגע לליטר
Sent from my iPhone using Tapatalk
ככה זה כשבוחרים מהקצוות ,תחנה עם סולר זול ובנזין יקר
ליטר בנזין עם דלקן סביר 6.65 כרגע לליטר
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני מתדלק ליד הבית - פז ברחוב נמיר ליד רוקח
אז... התחלתי לחפש גראנד.
אני רואה שכולם כולל כולם מבקשים סכומים נכבדים מאוד מעל המחירון.
לדוגמה: גרנד לרדו 2016 במחירון משוקלל של 114-116 מבקשים 140 וכן הלאה. האם הם באמת נמכרים ככה גבוה מעל המחירון או שזה סתם ניסיון של אנשים לקבל יותר כסף? ניחא היו מבקשים קצת מעל המחירון אבל מדובר פה ב12-20 אחוז מעל מחירי המחירון. (גם לוי יצחק וגם מחירון יש 2)
אשמח לתובנות
ס"מ גובה הבדל בגומי....משמעותי
אין שום הבדל בקוטר. רק בגובה הדופן.
אבל...
הטבלה היא רק על המסך.
בפועל, יש הבדלים בקוטר בין צמיגים באותה מידה אבל מתוצרות שונות ומדגמים שונים.
לכן חשוב להחליף תמיד סט של ארבעה ולא בזוגות. אחרת תתחילו לשגע את מערכת ההנעה שלכם. בוודאי ברכב AWD כמו גרנד צ'רוקי.
ehudzeelim
28-12-23, 15:38
האם הכנסת לשיקול את מחירי הדיזל (3 ש"ח יותר מבנזין ו7 ש"ח יותר מגז) תחזוקה?
בתחנות שאני מכיר ההפרש בין בנזין לסולר ההפרש הוא לא 3 שח, אלא בערך 1-1.5 שח ולפעמים גם פחות.
שולץ האיום
28-12-23, 16:50
גם אם הסולר היה עולה כמו בנזין (והוא לא), זה ברור לכולם שהאחזקה יקרה יותר, ובהרבה מקרים, הצריכה די דומה בבנזין ודיזל.
כך שזה בסהכ התראה לחלק מהמתלבטים, שבנזין לא בהכרח יקר יותר לאחזקה כללית, ובהרבה מקרים ההיפך הוא הנכון.
ואני מדבר על אחזקה שוטפת, עוד לפני כל מיני הפתעות של מכלולים שלא קיימים בכלל בבנזין, במיוחד בממותות האלו, ובקמ האלו.
מנוע דיזל יקר לאחזקה, במיוחד היום עם מחירי הסולר.
עוד שיקול שצריך להלקח בחשבון ולבדוק.
, האם הכנסת לשיקול את מחירי הדיזל (3 ש"ח יותר מבנזין ו7 ש"ח יותר מגז) ...
לקחת מקרה קיצון.
הסולר אינו בפיקוח כמו הבנזין, אבל בכל מקום שיש קצת תחרות בין תחנות הפערים ממש לא כאלו.
אני מתדלק סולר ב 7.15 שח בתחנת "דלק" קרובה לביתי....
נכתב מהנייד
אז... התחלתי לחפש גראנד.
אני רואה שכולם כולל כולם מבקשים סכומים נכבדים מאוד מעל המחירון.
לדוגמה: גרנד לרדו 2016 במחירון משוקלל של 114-116 מבקשים 140 וכן הלאה. האם הם באמת נמכרים ככה גבוה מעל המחירון או שזה סתם ניסיון של אנשים לקבל יותר כסף? ניחא היו מבקשים קצת מעל המחירון אבל מדובר פה ב12-20 אחוז מעל מחירי המחירון. (גם לוי יצחק וגם מחירון יש 2)
אשמח לתובנות
נראה לי שהדיון על דיזל/דלק (שהוא גם חושב בפני עצמו) העלים את השאלה שלי 😊
אשמח לתובנות בנושא אם יש.
אז... התחלתי לחפש גראנד.
אני רואה שכולם כולל כולם מבקשים סכומים נכבדים מאוד מעל המחירון.
לדוגמה: גרנד לרדו 2016 במחירון משוקלל של 114-116 מבקשים 140 וכן הלאה. האם הם באמת נמכרים ככה גבוה מעל המחירון או שזה סתם ניסיון של אנשים לקבל יותר כסף? ניחא היו מבקשים קצת מעל המחירון אבל מדובר פה ב12-20 אחוז מעל מחירי המחירון. (גם לוי יצחק וגם מחירון יש 2)
אשמח לתובנות
יש רכבים ששווה לשלם עליהם קצת יותר בגלל אי אילו נתונים כאלה ואחרים, דוגמה כמו תוספות למיניהם, שידרוגים וכו', כאלה שאם אתה מתכנן לעשות אותם בכל מקרה אז יעלו לך גם סכומים לא מבוטלים, ולכן אולי מבקשים על אותו אקזמפלר מעל למחירון, אבל לכל דבר יש גבול מסויים.
מחיר מוגזם ואותו רכב כנראה ישאר בלוח עוד הרבה זמן. במיוחד בתקופה הזאת.
מניסיון, גם כאלה שמבקשים 30 מעל למחירון, וגם כאלה עם רכבים משופרים ומשדורגים בסוף כשרוצים באמת למכור חוזרים למציאות ומתפשרים.
יש רכבים ששווה לשלם עליהם קצת יותר בגלל אי אילו נתונים כאלה ואחרים, דוגמה כמו תוספות למיניהם, שידרוגים וכו', כאלה שאם אתה מתכנן לעשות אותם בכל מקרה אז יעלו לך גם סכומים לא מבוטלים, ולכן אולי מבקשים על אותו אקזמפלר מעל למחירון, אבל לכל דבר יש גבול מסויים.
מחיר מוגזם ואותו רכב כנראה ישאר בלוח עוד הרבה זמן. במיוחד בתקופה הזאת.
מניסיון, גם כאלה שמבקשים 30 מעל למחירון, וגם כאלה עם רכבים משופרים ומשדורגים בסוף כשרוצים באמת למכור חוזרים למציאות ומתפשרים.
תודה רבה.
העניין הוא שממש כל הרכבים ביד 2 מתומחרים משמעותית מעל המחירון שלהם בלי קשר לתוספות ושדרוגים ולכן לא ברור לי וחשבתי אולי כמו לנד קרוז הם נמכרים מעל המחירון.
כאילו יש קרטל של בעלי הרכבים 😂
שולץ האיום
28-12-23, 21:05
לפעמים כשמשקללים יד, וקמ, המחיר קצת קופץ.
תבדוק.
ואולי מראש הם מתחילים קצת גבוה בשביל להיכנס למומ, ככה הישראלים אוהבים.
לא חושב שיש לך היצע נרחב של כלים כאלה. אז המחירון פה הוא עוד משהו, לא מכריע.
בוא נגיד שעל כלי ממש שמור, עם נתונים טובים, לדעתי אפשר לדרוש 10-15 מעל המחירון וגם לקבל מקונה שיעריך את זה.
יש קונים שמעדיפים נבלות במחירי משתלם, ואז להשקיע, ויש כאלה שמעדיפים רכב שמור ומתוחזק במחיר יקר. מחיר קנייה יקר, אחכ זה אמור להשתלם.
על תוספות אני לא הייתי משלם. אבל זה אני.
תציע הצעה.
- - - Updated - - -
נ.ב -
כלי ממש שמור = כלי שנראה טוב, ומטופל טוב.
מחירי לוי יצחק ויד2 לעיתים מאוד שונים, לפני 4 שנים כאשר מכרתי את הפאגרו ההבדל היה 20000₪ לטובת יד2 והרכב נמכר אף מעל
מחירי לוי יצחק ויד2 לעיתים מאוד שונים, לפני 4 שנים כאשר מכרתי את הפאגרו ההבדל היה 20000₪ לטובת יד2 והרכב נמכר אף מעל
ההבדל במחירונים הוא יחסית ״קטן״ נניח 4-5 אלף ש״ח. גם במחירונים המשוקללים.
המחירים שמבקשים ביד 2 כולם כולל כולם גבוהים ב-15-20 אלף ש״ח מהמחירון. לכן שאלתי. נראה מאוד מוזר. המחשבה שלי: ירידת הערך על הרכב הזה מאוד גדולה באופן יחסי ואנשים מנסים לקזז את זה במכירה. עד כמה הם נמכרים באמת מעל המחירון, לא יודע וזה מה שניסיתי לברר.
ehudzeelim
29-12-23, 18:46
לאחרונה אני גם שומע על טויוטות שנמכרות מתחת למחירון,
יכול להיות שהשרשור הזה הפך את הקערה על פיה??..:cool:
מתעלק על השרשור,יש למישהו המלצות איפה או אצל מי מומלץ לבדוק לנד קרוזר (שנת 2020) לפני רכישה?
טויוטה בת שלוש, אני לא טורח לקחת לבדיקה. אגב גם יותר משלוש, וככה בדיוק אני קונה וגם מלווה חברים ביעוץ.
יד ראשונה?
פרטית?
קילומטראז' סביר (עד 30k לשנה)?
תדפיס היסטורית טיפולים תקין ומלא ממוסך רשת (יש בו את כל הטיפולים בזמן ובקילומטראז' הנכונים ולא הרבה מעבר)?
נראה טוב ונוסע טוב (אמור להרגיש כמו חדש פחות או יותר)?
אם התשובה לכל השאלות כן, אז תתחדש. או שמישהו כבר הקדים אותך...
טויוטה בת שלוש, אני לא טורח לקחת לבדיקה. אגב גם יותר משלוש, וככה בדיוק אני קונה וגם מלווה חברים ביעוץ.
יד ראשונה?
פרטית?
קילומטראז' סביר (עד 30k לשנה)?
תדפיס היסטורית טיפולים תקין ומלא ממוסך רשת (יש בו את כל הטיפולים בזמן ובקילומטראז' הנכונים ולא הרבה מעבר)?
נראה טוב ונוסע טוב (אמור להרגיש כמו חדש פחות או יותר)?
אם התשובה לכל השאלות כן, אז תתחדש. או שמישהו כבר הקדים אותך...ואיך פלוני מוודא שהרכב לא חטף איזו קטנה ברמזור שעשתה נזק מעבר לפגוש, תוקן קוסמטית ללא תיעוד, ונמכר כחדש?
אני בגדול מסכים גם על רכבים בני יותר מ3, כל עוד יש היסטוריה מתועדת והמוכר מרגיש אמין, אבל ברכבים של יותר מ40-50 אש"ח, משקיע את עלות הבדיקה, ולו לשם בדיקת השלדה (ואולי מנוף במו"מ) . כל השאר באמת לא מעניין.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
שולץ האיום
30-12-23, 12:29
בודקים עבר ביטוחי, ומחתימים את המוכר, שהרכב לא עבר תאונה.
בסיטואציה כזאת (רכב די חדש, היסטוריה מסודרת) גם אני וויתרתי עד בדיקה במכון, ולא פעם אחת.
עבר ביטוחי הוא לא ערובה לכלום, יש מקרים בהם בעל הרכב מעדיף לתקן קוסמטית מאחורי הקלעים כדי לא לספוג ירידת ערך ועליית פרמיה.
נוכל כזה גם יחתום לך שהוא רצח את ארלוזרוב, מה זה משנה?
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
שולץ האיום
30-12-23, 13:09
צריך גם קצת מזל בחיים…
את הנוכל אתה אמור לזהות כבר בשלב מקדים יותר, אני מדבר על אנשים נורמליים.
למעשה, הסינון העיקרי שלי הוא בשלב הראשון, לזהות במי מדובר.
אם אתה לא רגוע, קח לבדיקה, תיפרד מ 1000 שח, ועדיין תצטרך קצת מזל בחיים.
ואיך פלוני מוודא שהרכב לא חטף איזו קטנה ברמזור שעשתה נזק מעבר לפגוש, תוקן קוסמטית ללא תיעוד, ונמכר כחדש?
אני ממליץ על צעצוע כזה שיהיה בארגז הכלים (סיננתי איתו רכב או שניים)
145600
יודעים האם בכל דגמי הלימיטד יש את כריות האוויר להגבהה? או רק בחלקם?
יודעים האם בכל דגמי הלימיטד יש את כריות האוויר להגבהה? או רק בחלקם?
רק בחלקם. אם קיים, בתוך הרכב מימין לגלגלת מצבי הנהיגה, נמצאים מתגי הפעלת המערכת.
אז, האם יש סיבה, בהנחה והמחיר לא כזה שונה, ללכת על חרדו ולא לעמיעד ללא כריות ולהגביה אותו?
אז, האם יש סיבה, בהנחה והמחיר לא כזה שונה, ללכת על חרדו ולא לעמיעד ללא כריות ולהגביה אותו?
לרדו ולא לימיטד. סליחה 😊
לרדו ולא לימיטד. סליחה 😊
אם המחיר זהה אז כנראה עדיף לימיטד, קצת יותר פינוקים, סאן רוף, מערכת שמע חימום בכסאות ובטח עוד קשקושים.
גם אם יש כריות אוויר, אין בעיה לעשות הסבה לקיט הגבהה של אולדמן או אייבך.
ורק טיפ קטן, בהנחה שיש לך 2 מועמדים ראש בראש, הייתי ממליץ ללכת על זה שמטופל טוב יותר עם היסטוריה מתועדת, ולא לפי רמת הגימור.
כל ה"פינוקים" הופכים לסיוטים כשהרכב מזדקן.
כל ה"פינוקים" הופכים לסיוטים כשהרכב מזדקן.הכללה בוטה.. יש ויש ויש.
גם אני מהאסכולה של פחות זה יותר, ונמנע למשל מחלונות שמש מזדקנים על צרותיהם הידועות.
אבל מערכת קול טובה, כיסא חשמלי ובקרת אקלים זה בסיסי, ואין סיבה להימנע מהם.
לפי הלוגיקה שלך עדיף לרכב על חמור וזהו [emoji4].
Sent from my HD1903 using Tapatalk
לפי הלוגיקה שלך עדיף לרכב על חמור וזהו [emoji4].
Sent from my HD1903 using Tapatalk
ומכיוון שאני נאה דורש, אני גם נאה מקיים.
לגבי לימיטד מול לרדו,
כן יש הרבה פינוקים לטובת הלימיטד.
אבל מה שאצלי הכריע את הכף לכוון הלרדו היו 2 דברים:
א. הראדר ש"תקוע" במקום דפוק ומכת אבן אקרעית בטיול תעלה הרבה מאוד $$.
ב. לא רציתי כריות אוויר.
בשנה האחרונה נגנבו המוני גרנדי שירוקי.
במקרים רבים פורק הראדר, התחברו עם כבל תקשורת למחשב חיצוני וכך פתחו והניעו את הרכב.
לגבי לימיטד מול לרדו,
כן יש הרבה פינוקים לטובת הלימיטד.
אבל מה שאצלי הכריע את הכף לכוון הלרדו היו 2 דברים:
א. הראדר ש"תקוע" במקום דפוק ומכת אבן אקרעית בטיול תעלה הרבה מאוד $$.
ב. לא רציתי כריות אוויר.
בשנה האחרונה נגנבו המוני גרנדי שירוקי.
במקרים רבים פורק הראדר, התחברו עם כבל תקשורת למחשב חיצוני וכך פתחו והניעו את הרכב.
להבנתי ממה שקראתי פה במקומות שונים בפורום לא בכל הלימיטד יש את המצלמה ואת הכריות אוויר. המצלמה היא החל מדגמי 2019 וכריות אוויר הן רק בחלק מהרכבים. מישהו יודע לאשר את מה שכתבתי?
ובנימה זו, אם מישהו מכיר רכב טוב למכירה מוזמנים לעדכן... 😊
להבנתי ממה שקראתי פה במקומות שונים בפורום לא בכל הלימיטד יש את המצלמה ואת הכריות אוויר. המצלמה היא החל מדגמי 2019 וכריות אוויר הן רק בחלק מהרכבים. מישהו יודע לאשר את מה שכתבתי?
מאשר.
שם גם כאן כי אולי לא פרסמתי בפורום הנכון קודם...
היי כולם, מצאתי גרנד צ'ירוקי לימיטד שאני מעוניין לרכוש. עומד בכל הדרישות שלי.
[I]מכיון שכבר נפתח שרשור מקביל עם בהתייעצות הספציפית - נא להגיב שם -
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/129155
אין צורך לקיים את אותו הדיון בשני שרשורים, יהיה קל יותר לעקוב וללמוד בעתיד אם יהיה שרשור אחד להתייעצות הספציפית.
ערכתי את ההודעה הוספתי קישור לשרשור ההתייעצות.
Sent from my mobile
אין צורך לקיים את אותו הדיון בשני שרשורים, יהיה קל יותר לעקוב וללמוד בעתיד אם יהיה שרשור אחד להתייעצות הספציפית.
ערכתי את ההודעה הוספתי קישור לשרשור ההתייעצות.
Sent from my mobile
אליפות. תודה רבה.
אמנם שירשור קצת ישן שקם לתחיה אבל מכיוון שלא קנית עדיין;
היה לי גרנד צ'ירוקי 2012 דיזל לימיטד - רכב חזק מהבנזין וחסכוני יותר בדלק, נוח מאוד ומפנק אבל בשטח קצת מפחיד להיכנס איתו למרות שראיתי כבר מטיילים והייתי חבר בקבוצה של כאלה, ראיתי כבר כמה וכמה תקועים במקומות שעברתי בלי בעיה. בכל מקרה אני לא העזתי להיכנס איתו לשטח - יותר מדי פלסטיקים לטעמי.
לפני חצי שנה קניתי רנגלר JK 2012 רוביקון, לא ישן מדי ובמקרה שלי די שמור ומטופל.
אמנם לא פרייבט מפנק בכביש ולא רכב פאר אבל לא יכול להגיד שלא נוח (לי) לנהוג בו, למעשה אני מתכנן למכור את הרכב השלישי ולהשאיר אותו בשביל אישתי.
אני חושב שאם עדיין לא קנית ואתה מחפש לטייל בראש שקט יחסית סע לסיבוב ברנגלר שעומד בתקציב שלך ותראה אם מתאים.
אני ממליץ על צעצוע כזה שיהיה בארגז הכלים (סיננתי איתו רכב או שניים)
145600
זה הדבר הכי טוב שיש כשבאים לבדוק רכב משומש.
מד עובי צבע תמיד אומר את האמת ולא מספר סיפורים!
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.