התחברות

צפייה בגרסה מלאה : גודלים מהג׳ימני ומחפשים מחליף ראוי



MatanR
27-12-23, 11:47
אהלן חברים, אחרי 8 שנים מאושרות ביחד, מחפש להחליף את הגימני לרכב קצת יותר גדול ואשמח מאוד לשמוע את דעתכם
. ⁠1. תקציב
א. מה התקציב לרכישת הרכב?
*50k*
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
*בעדיפות לכולל*
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
*כן*

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
*2 מבוגרים , ילד וכלב על ציודם*

3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
*15k מתוכם נסיעה כמעט יומיומית על כביש וטיולים בסופ״שים*
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
*יומיומי, אבל גם הרכב של האישה בבית אז יכול להסתדר שיעמוד מדי פעם*
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
*בשאיפה וברצון רב שרוב התחזוקה תתבצע על ידי + אפשרי מוסכים במידה והסתבכתי יותר מידי . יש לי ניסיון במכונאות חובבת אך מעמיקה (בעיקר תחזוקה עצמית של גימני לאורך 8 שנים + התעסקות עם האמרים מכורח תפקדי במילואים) ועוסק בתחומים טכנים על גווניהם*
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
*כן על הקו בין מודיעין ותל אביב*

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
*לא הולך להתפרע יותר מידי בטיולי עבירות אבל לא רוצה להיות מוגבל*
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
*רכבים שנהגתי בעשור האחרון, בעיקר דיפנדר 110 ודימקס של העסק המשפחתי (לצורכי תיירות בשטח) וגימני לטיולים עם אישתי והכלב.*
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
*מטיילים בכל הארץ, כאמור, לא טיולים לשם ביצועי עבירות אבל גם רוצה להרגיש בטוח שיכול לעבור מכשולים מבלי לפחד על הרכב כשפוגשים מדגה או איזה מעבר טכני*

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
*מחפש רכב שאוכל לטפל בו בעיקר לבדי ולהגיע למצב שאוכל לסמוך עליו שיניע בבוקר+ לא אצטרך לגרור אחרי תחנת דלק*

א. גיר אוטומטי/ידני
*עדיפות לידני בשל האמינות, חיסכון בדלק ומחירי חלפים*
ב. מנוע דיזל/בנזין *נטיה לדיזל אבל פתוח גם לבנזין*
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
*טנדר זה החלום, ואם לא אז אחד שיוכל לסחוב עגלה*
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
*ישן אבל לא אספנות כדי שאוכל לסוע בשעות הבוקר*

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים

*לא ננעלתי על כלום אבל כרגע נראה לי רלוונטי היילקס 2004-6 (הכי חדש מהצורה המרובעת שעושה לי את זה הרבה יותר מהחדשים)/דיסקו 2 (כי להבנתי נוח יחסית לתחזוקה עצמית ודיפנדר לא נכנס בתקציב כנראה)
אולי צרוקי יש עם מערכת גז(גם בגלל נוחות התחזוקה)*

אם אפשרי לעריכה של מי מהמנהלים - להדגיש את התשובות שיהיה יותר בולט.. אני פשוט במילואים ומהטלפון לא נותן לי את האפשרות. תודה רבה


Sent from my iPhone using Tapatalk

איל מ
27-12-23, 12:20
המסקנות שהגעת אליהם (לטעמי) נכונות. היילקס ידני או דיסקברי 2004.

שגיא S
27-12-23, 13:41
אני גם עשיתי את המעבר מג'ימני וסמוראי ישירות לדיסקברי 2.

לפי מה שרשמת הדיסקברי 2 עונה לך על כל הדרישות פרט להיותו "לא טנדר" וגם לא יודע איך הוא גרר עגלה (לא ניסיתי אף פעם ולא יכול להעיד בהתאם).

אני נוסע עם הרכב שלי כל יום תל אביב->רחובות->תל אביב ומאוד מרוצה.

שגיא

erezgur
27-12-23, 14:36
אני פשוט במילואים ומהטלפון לא נותן לי את האפשרות. תודה רבה

בבקשה.

אבל בהחלט יש אפשרות מהטלפון, או שעוברים בדפדפן לתצורת דסקטופ או שמתוך הטאפאטוק בו השתמשת עובדים קצת קשה ומקיפים את הקטע שאתה רוצה להגדיר בסימוני ההדגשה - האות b בתוך סוגריים מרובעות להתחלה ו /b בסוגריים מרובעות לסיום קטע מודגש ...

ishc
27-12-23, 19:18
אני חושב שכרכב ראשי 2004, שנה הבאה בן 20 זה פשוט ישן מדי.
לדעתי עדיף לשאוף לרכב חדש ככל האפשר בשאיפה לבן 10 ומטה.
זה משאיר ממש מעט אופציות ומחייב אותך לחיפוש חד וממוקד.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

MatanR
28-12-23, 01:51
בבקשה.

אבל בהחלט יש אפשרות מהטלפון, או שעוברים בדפדפן לתצורת דסקטופ או שמתוך הטאפאטוק בו השתמשת עובדים קצת קשה ומקיפים את הקטע שאתה רוצה להגדיר בסימוני ההדגשה - האות b בתוך סוגריים מרובעות להתחלה ו /b בסוגריים מרובעות לסיום קטע מודגש ...

תודה רבה.למדתי.


Sent from my iPhone using Tapatalk

MatanR
28-12-23, 02:10
אני גם עשיתי את המעבר מג'ימני וסמוראי ישירות לדיסקברי 2.

לפי מה שרשמת הדיסקברי 2 עונה לך על כל הדרישות פרט להיותו "לא טנדר" וגם לא יודע איך הוא גרר עגלה (לא ניסיתי אף פעם ולא יכול להעיד בהתאם).

אני נוסע עם הרכב שלי כל יום תל אביב->רחובות->תל אביב ומאוד מרוצה.

שגיא

שגיא תודה על המענה,
מקריאות בשרשורים השונים פה אני רואה שהרבה מדברים על תקלות רבות שיש בדיסקברי וש ״יש נזילות שפשוט תמיד קיימות״ יכול להעיד מנסיונך לגבי עניין הנזילות? תקלות נפוצות?
בנוסף, יודע להגיד מה צריכת הדלק שלך?

מישהו עם ניסיון בתחזוקה עצמית של היילקס 2004-6 ויכול לספר קצת על החוויה?

תודה רבה


Sent from my iPhone using Tapatalk

sgill
28-12-23, 10:50
לדעתי יש בעיה עם תקציב של 50K ורכב שיעשה 15K קילומטר בשנה + טלאות הטיולים.
רכבים בני 20 נכנסים בתקציב אבל יהיו עלויות תחזוקה לא קטנות בכלל בגלל הגיל. וגם 2 טסטים בשנה זה כאב ראש.

לדעתי יש כמה אופציות:

1. לעלות קצת בתקציב
2. להפריד רשויות
3. אולי להתפשר על בנזין אוטומט כמו רקסטון או טראקאן הכי חדש שתמצא בתקציב

שגיא S
28-12-23, 12:03
אז ככה, לגבי החוויה שלי אתה יכול לקרוא הכל (כולל מחירים) פה:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/124355-Elland-Rover-Discovery-2-%D7%97%D7%A6%D7%99-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%98-%D7%97%D7%A6%D7%99-%D7%98%D7%9E%D7%98%D7%95%D7%9D-%D7%97%D7%93%D7%A9

לגבי השאלות שלך
צריכת דלק - 7.5 קמ לליטר סולר. זה מה שאני מקבל קבוע כבר כמעט שנתיים.
לגבי נזילות ותקלות - שבדקתי רכבים, וראיתי איזה 10 כאלו, לכולם היו נורות בדשבורד (SRS, ABS וכו')
תיבת הגה נוזלת (תיבה חדשה עולה 7000 שקל, שיפוץ עולה 1500-2000 ומחזיק פחות)
ונזילות ממכסה שסתומים/וסת סולר וכו'.

הרכב הספציפי שקניתי בסוף, היה רכב שמכנית היה מאוד מושקע וללא כל התקלות האלו, אך חיצונית היה מוזנח ולא יפה.

ההעדפה שלי הייתה לקנות רכב ש"אופה" ולא יפה, ובהמשך פיציתי על זה עם פחחות וצבע (עולה 7-8 אלף שקל)

בנוסף, בעקבות המתאר נסיעות שלי - אני התעקשתי לקנות רכב עם 2 נעילות, צמיגים, יחסי העברה, ציריות מחוזקות וכו'... לא כולם צריכים את זה ואני בטוח שזה מגדיל את כמות האופציות הרלוונטיות לרכישה.

בנוסף - החלקים של לנד רובר יחסית זולים, יש 2-3 אתרים שמאפשרים רכישה מחול וייבוא של כל החלקים (וגם שיפורים - מנעילות ועד פגושים ויחסים), במחיר שכולל משלוח מכס ואישורים (הזמנתי ככה כבר הרבה פעמים).

לדוגמא - עכשיו הבאתי צירייה מקורית ב-800 שקל במקום 1300 שקל שמוכרים בארץ (שאני לא בטוח שמקורית)
משאבת סולר מקורית (1500 כולל משלוח, לעומת 1800 בארץ)
צמת מזרקים - 280 שח אל מול 440
קיט הגבהה - 4500-5500 שקלים כולל משלוח (תלוי ברמה שקונים)

-->