התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מה ההבדל בין מדחס למקרר רגיל 220V לבין מדחס למקרר רכב 12V ?



KOOKE
24-04-06, 18:48
תחושת העונג של פחית בירה קרה כקרח שנשלפה מהמקרר של חבר שטייל איתי בטיול עדיין רודפת אותי והחלטתי שגם אני רוצה מקרר ברכב. לא צידנית + קרח לא צידנית קירור אלא מקרר.

קראתי דיונים בעניין הן בג'יפטריפ והן כאן.

מקרר ייעודי לרכב יקר מדי לטעמי. מכל התגובות והדיונים בשירשורים השונים לא הצלחתי להבין מהם ההבדלים בין מדחס של מקרר רגיל העובד על מתח 220V לעומת מדחס של מקרר לרכב שעובד על מתח של 12V .

איני מתכוון להבדל במתח החשמל אלא האם יש הבדל באופן הפעולה או במבנה של המדחסים שנותן למדחס שמיועד לרכב איזה יתרון\ עמידות טובה יותר בטלטלות ??

או אם לפשט את השאלה מדוע לא להתקין מקרר "מיני בר" 220V + ממיר ברכב בעלות של כ- 1,000 ש"ח +- כולל עלות הממיר והחיווט לעומת עלות של כ- 4,000 ש"ח של מקרר לרכב.

שלמה

איציק - 4X6ZH
24-04-06, 19:34
על רגל אחת .
יש כמה סוגי מקררים
מקרר ספיגה ( העובד על חימום גז אמוניה ) מקובל בדרך כלל במקררים הישנים דוגמת סיביר
יכול לעבוד טוב מאד במקומות שאין חשמל מדליקים נר במקום גוף החימום
מקרר גביש ( מאד מקובל ברכב ) זה למעשה ארגז קירור או ארגז ששומר על קור ויכול להוריד טמפרטורה
אבל לא להקפיא .
מקרר מדחס כמו בבית כמו כל מקרר רגיל משתמשים במדחס המופעל על יד מנוע חשמלי
בבית על ידי מנוע 220 וולט
ברכב על ידי מנוע 12 וולט או 24 וולט ( וזה המקרר המעודף והנכון לרכב ) .
***********
לקחת מקרר 220 להתקין ברכב ולהפעיל על ידי ממיר זה נשמע לי בזבוז אנרגיה מחייב ממיר גדול
וספק עד כמה זה יעבוד לאורך זמן .
*****
איציק

itay-rover
24-04-06, 20:03
השאלה אכן מעניינת.
שיחקתי רבות עם מקררים לרכב,היו לי שני מקררים עם מדחסי 24 וולט לצערי(לצערי כי הם לא 12 וולט)ואף בניתי מקרר 220 וולט שעובד מעולה,אבל לצערי עדיין אין לי מספיק שעות שטח איתו,כי מייד לאחר שבניתי אותו קיבלתי מקרר 24 וולט.עכשיו הוא מתעורר לחיים כי המדחס של ה24- וולט התקלקל(כנראה גומיה קרועה,לא קשור לדיון הזה,זה מדחס מסוג שונה"סמי הרמטי")עכשיו יש לי את המקרר שבניתי ומדחס הרמטי 24 וולט שאותו אני מתכוון להשתיל במקרר שעבד עד לפני שבועיים עם המדחס הסמי הרמטי.
אבל כל זה סתם בלבול מוח כרגע.

לגבי שרידות המדחסים בטלטלות-בעבר חשבתי שזו בעיה ולהלן הפתרון שלי,למרות שהיום לא הייתי מיישם אותו שוב:
במדחסים ההרמטיים כל המנגנון מנוע-מדחס יושב על שלושה או ארבעה קפיצים בעיקר לשיכוך רעשים.
צינורית הלחץ מסולסלת ועשויה נחושת ובהנחה שלנחושת גבול התעייפות אינסופי נצא מנקודת הנחה שהטלטלות לא משפיעות עליה.

בעת בניית המקרר(לפני מילוי הגז)קדחתי הראש המעטפת של המדחס ו"תקעתי"בורג באופן בו הו יצמיד את המדחס לקרקעית המעטפת וכמובן מבלי לפגוע בצינורית הלחץ(אני אומר את זה מנסיון כי במדחס הראשון "קלעתי" בול על הצינורית.........)תהליך זה ביטל את טלטלות הדחס והגדיל את רמת הרעש והרעידות שלו-בדיעבד-מיותר לחלוטין לדעתי.

לגבי ההספק החשמלי,אכן ישנם הפסדים בממיר המתח,אך בכל מקרה לדעתי אין להשאיר מקרר עובד יותר משעה כאשר המנוע אינו מונע.

לאור העובדה שמחירי הממירים הגדולים ירד בצורה משמעותית,אני לא רואה סיבה למה לא להשתמש במדחסים הביתיים לרכב פרט לשיקול בטיחותי של אחזקת מתח 220 וולט ברכב.תחשבו על זה,זה יכול להיות קצת בעייתי.

KOOKE
26-04-06, 11:56
אני הדיוט מוחלט בענייני חשמל. יש יחידות וולט, יש יחידות וואט ויש יחידות אמפר. איני יודע מה זה אומר.

מספר נתונים ששאבתי מהשירשורים הקודמים כאן ובגיפטריפ:
ממיר המתח נניח מספק 1,000 וואט. מקרר מיני בר צורך 75 וואט ובעת התנעת המדחס יש לו פיק של פי שלוש כלאמר 225 וואט. מצבר הרכב שלי מספק 65 אמפר שעה.

מי שהוא יכול להסביר להדיוט שכמוני, אם אני מחבר את שלושת הנתונים דלעיל אצלי ברכב לכמה זמן יספיק המצבר מבלי להתרוקן כשהרכב לא מונע ?? האם ניתן לבנות מעגל (או שיש מיתקן מוכן) שיספק הגנה למצבר לפני שהוא יתרוקן => יעני ינתק את המערכת בזמן.

מה עם החיווט => היכן ממקמים את הממיר בתא המיטען ליד המקרר ומושכים אליו חוטים (12V ) מהמצבר או שממקמים את הממיר קרוב למצבר ומהמיר מושכים חוטים של 220V (??!!!!!) למקרר שבתא המיטען ?

עדיין גם לא קיבלתי תשובה מוחלטת בעניין ההבדלים בין המדחסים מבחינת עמידות לטילטולים.

שלמה

חנן-ג'יפולוג
26-04-06, 12:00
הפיק לא מעניין בהקשר של התרוקנות המצבר. הוא רגעי וככזה לא צורך כמות אנרגיה משמעותית.

75 וואט זה כשישה אמפר, וביחד עם נצילות 90 אחוז של הממיר זה אומר שבשעה אתה צורך כשבעה אמפר-שעה, בלי להתחשב בעובדה שהטרמוסטט מנתק את המקרר לזמן לא מוגדר.

נראה לי, בהערכה גסה, ואני מקווה שאני לא טועה, שאתה לא רוצה לרדת מ70 אחוז מקיבולת המצבר, כדי שיישאר לך עם מה להתניע, ולכן עבור מצבר בקיבולת אופטימלית, יש לך ספייר של כשלוש שעות עבודה רצופה של המקרר.

AvigdorAharon
26-04-06, 12:13
נראה לי, בהערכה גסה, ואני מקווה שאני לא טועה, שאתה לא רוצה לרדת מ70 אחוז מקיבולת המצבר, כדי שיישאר לך עם מה להתניע, ולכן עבור מצבר בקיבולת אופטימלית, יש לך ספייר של כשלוש שעות עבודה רצופה של המקרר.

בניתי (יותר נכון, סינג'רתי חבר שיבנה) מעגל שינתק את המתח למקרר, כאשר הוא מזהה שמתח המצבר ירד מתחת ל 11.6V. יש לי את הסכימה למי שמעוניין.

לגבי ההבדלים שאני רואה (אני חייב לציין שיש לי מקרר לרכב, אחד השיפורים המדהימים ביותר, לדעתי):
1) עמידות באבק וטלטלות עזות. המקרר שרד עד היום את רוב המעלות בנגב, טיולים בגולן וכדומה.
2) מבנה המקרר הביתי. אני מתכוון לצורה בה מאחסנים את הפחיות... שטח בסיס רחב מאוד במקרר לרכב מול שטח בסיס צר במיני בר.
3) המקרר לרכב עובד אצל לפחות 4 אנשים שאני מכיר אישית, שנים רבות. נכון, היו תקלות קלות, אבל האם מישהו פה מוכן לעשות DEBUGING למוצר חדש? אני לא.

...My Two Cents

אביגדור

איציק - 4X6ZH
26-04-06, 13:30
יש מעגלי ניתוק לצרכני מצבר בחניה בכל חנות אביזרי חשמל
רוב היחידות ניתנות לכיוון ;-) ( בכמה VOLT אתה רוצה שיהיה ניתוק )
ואין מה לסנגר לבנות ולהמציא את הגלגל .
****
איציק

ebilgorai
01-05-06, 10:24
חבר קרוב נוסע באופן קבוע עם מקרר מיני משרדי ברכב + ממיר 1000W מזה מספר שנים ללא כל בעייה .
אדי

זאביק
01-05-06, 11:48
כל זה מתמיה אותי.
מקרר ביתי (חדש או ישן) - אחרי ההעברה ממליצים לא להפעיל אותו כמה שעות, כדי לתת לגז "להירגע" מהטלטולים.

איך זה מסתדר עם מקרר ביתי (משרדי) למיטלטל בשטח באופן קבוע ?
או שלא באמת צריך לתת לגז המקרר "להירגע" ?

איציק - 4X6ZH
01-05-06, 12:14
לא צריך לתת לגז להירגע :)
מקור המגבלה הוא בשמן שנמצא במערכת ותפקידו לשמן את המדחס .
השמן מסתובב במערכת יחד עם הגז ויש מספר מקומות בהם השמן שוקע בזמן שהמדחס לא בפעולה .
כאשר אתה מטלטל \ מוביל את המקרר לפעמים אתה גם הופך אותו \ מביא אותו לזוית בו השמן יכול להגיע
לראש המדחס וליצור נעילה הדרוסטטית ( כמו מנוע שיונק מים בשלולית ) .
*****
איציק

AvigdorAharon
01-05-06, 12:29
חבר קרוב נוסע באופן קבוע עם מקרר מיני משרדי ברכב + ממיר 1000W מזה מספר שנים ללא כל בעייה .
אדי

בשטח? בכביש? באיזה רכב?

אביגדור

ebilgorai
02-05-06, 07:37
בשטח? בכביש? באיזה רכב?

אביגדור

ebilgorai
02-05-06, 07:39
ניסן טרנו
לפחות שנתיים
בעיקר בשטח
אריה חיימוביץ שמו של בעל המקרר

KOOKE
03-05-06, 11:31
אם מקרר משרדי עם מדחס "רגיל" מחזיק מעמד בניסאן טראנו ש"ידוע לשימצה " בקופצניות החלק האחורי שלו אז כנראה שאין בעיה של עמידות לטלטלות.

שלמה

גיא
03-05-06, 19:52
לפני כשנה בערך "פיספסתי" מקרר משרדי קטן במתנה.

מתברר שמלונות מידי פעם עושים ריענון וחידוש למלאי מכשירי החשמל שלהם.

אם יש למישהו גישה לכזה דבר. במלון ההוא החליפו כ 12 מקררים מתוכם אחד היה מושבת והשאר עובדים אצל מי שהצליח לתפוס אותם בזמן עד היום.

אני אשמח גם לטיפ, אם מישהו שומע על שידרוג כזה ....

itay-rover
03-05-06, 20:39
במלונות בדרך כלל היו "מקררי ספיגה" אחלה פטנט רק שמקרר מסוג זה רגיש ביותר לטלטולים.לא שהוא מקלקל,הוא פשוט לא יעבוד בטלטולים (אני לא אכנס להסבר על עקרון הפעולה שלו).

אם המקרר שראית הוא מסוג כזה,תשכח מלהתקין אותו בג'יפ בתור מקרר.....

itay-rover
08-05-06, 11:51
מעניין לעניין באותו עניין.....

יש לי מדחס קירור למקרר רכב של חברת INDEL-B המדחס מסוג "SEMI HERMETIC" שזה אומר שרק ראש המדחס משתתף ב"חגיגת" הדחיסה לקירור(בתיאור גס הוא ניראה כמו המדחסים לניפוח גלגלים בל.כ).האטם הראשי נפרץ והסוכן בארץ רוצה המון כסף על תיקון.פירקתי את המערכת בעצמי,מערכת מאוד פשוטה ויפה.אני מחפש דיאפרגמה כזו אבל אני לא מצליח ליצור קשר עם יצרן המקרר באיטליה.יש למישהוא קצה חוט?

שוקי3
08-05-06, 14:33
יש להם אתר :
http://www.indelb.it/home.asp?idlingua=2

ובו כתובת:

Indel B
Sant'Agata Feltria - 61019 Pesaro Italy
ושם יש גם טלפון:

Tel. 0039 0541 848711 Fax 0039 0541 848000
וכתובת מייל:
e-mail:[email protected]
בהצלחה

itay-rover
08-05-06, 18:26
תודה.
לכתובות האלה בדיוק כתבתי וטרם נעניתי....באם לא תהיה תגובה עד מחר,אני ארים טלפון.

-->