PDA

צפייה בגרסה מלאה : סט קפיצים מומלץ ל JK ארוך



wonderd
30-12-23, 11:43
אהלן,

אז הצטרפתי למשפחה לפני שבועיים עם רוביקון 2012 מיד ראשונה במצב כמעט סטוק.
על הרכב מורכבת ערכת הגבהה מהיום שעלה על הכביש ללא טיפול והדבר האשון שעשיתי היה לפרק את הבולמים (פוקס "2 עם מיכל) ושלחתי לשיפוץ. בזמן הפירוק התברר לי שיש קפיץ אחורי שבור.

עכשיו אני מחפש סט קפיצים חדש/משומש שיתאים להגבהה "2.5 ונשמח להמלצותיכם לסט מומלץ לרנגלר, שיהיה נוח לנסיעה ועם מקסימום 100 ק"ג ציוד שיתווסף בהמשך הדרך. בנוסף יש פגוש קדמי של ראסטה וכננת.

על הדרך הציעו לי סט של STR, זה מותג סיני, מישהו מכיר ויכול לתת חוות דעת?



תודה
אלעד.

שולץ האיום
30-12-23, 13:21
היי
הנושא הזה טחון טוב טוב בקבוצות הוואטסאפ, אבל ננסה להביא גם לכאן מידע שימושי.

STR לא חלק מהקונצנזוס של החברות המוכרות, גם לי אין מושג.

קיטים של 2.5״ (בינינו זה 2״ ברוב הפעמים) מומלצים ברמת כניסה :

הקיט של מופאר - קפיצי מופאר, בולמי fox
זה הקיט שגם מאושר להתקנה בסמלת ולא פוגע באחריות (לא רלוונטי לגבייך)

הקיט של רוביקון אקספרס.
תבדוק באינטרנט נתונים, הוא נחשב קצת יותר קשיח ופחות נוח מהקיט של מופאר, אבל מחזיק לטווח ארוך יותר גובה, זאת הטענה לפחות.

שים לב,
הגבהה נכונה כוללת בקיט לא רק בולמים וקפיצים, אלא עוד כמה קטנות כמו לינקים וכו.

אלה ברמת הכניסה, אם תרצה להתקדם, השמיים הם הגבול.

אלדר
30-12-23, 14:32
נוסע עם (jk ארוך 2011) קפיצי אולדמן ובולמי פוקס.
הרכב ממש נוח ביום יום ובשבילים מהירים.
אומרים (לא בדקתי) שהקפיצים של אולדמן הם הנמוכים ב2" הגבוהים הם הטראפלקס.

שולץ האיום
30-12-23, 15:08
אולדמן גם לא ״בקונצנזוס״ ברנגלר (בפאגרו דןןקא כן) ואומרים שהם מגביהים אפילו פחות מ 2״, ונוטים לקרוס.

לגבי טראפלקס, הקיט נחשב דומה עד זהה למופאר, ויש הטוענים שמדובר באותו מוצר בדיוק. כלומר טראפלקס מייצרים למופאר.

כל מה שרשמתי בחזקת דעת ההמונים, ולא נסיון אישי. נסיון של אחרים.

אמוץ נ.
30-12-23, 15:26
אצלי ב 2012 (ספורט) מותקן סט של רוביקון אקספרס, עם בולמי פוקס.
לא בחרתי את הקיט, היה מותקן כשקניתי.
הפגוש סטנדרטי, מאחור מועמס כמו אצלך, כנראה.
הקיט אכן קשיח אבל בשטח זה בהחלט סביר כשמורידים אויר (15-20 PSI בטיולי מדבר רגילים, צמיגי MT).
בכביש זה פחות מעניין אותי (לא רכב יום-יומי).
הקיט מורכב כבר כ 5 שנים והגובה נשמר יפה.

אני ממליץ לך לחפש כלים עם שניים-שלושה קיטים ולעשות סיבוב.

בקבוצת הוואטסאפ של רנגלר תוכל ודאי למצוא מי שיתן לך סיבוב.

כדי להצטרף לקבוצה שלח לי מספר בהודעה אישית.


Sent from my iPhone using Tapatalk

אלדר
30-12-23, 16:57
רוב הרנגלרים הסטנדרטיים עם הגבהה של טראפלקס כולל מאריכים למייצב האחורי ובולמי פוקס.
אצלי הקיט עבר הרכב קודם כבר כמה שנים ללא שקיעות

wonderd
30-12-23, 17:12
ראיתי שהקיט של מופאר זה "2 בעוד שטרפלקס זה "2.5.
נראה לי שאכן אצטרך גם לינקים ואולי את כל החלקים הנוספים שמגיעים עם הקיט, כי בבדיקה שעשיתי עכשיו נראה שהלינקים הקיימים באורך המקורי. הרוביקון אקספרס כנראה קשיח מדי בשבילי, מתחיל להתכוונן על טרפלקס, נראה מחר איזה מחירים יציעו לי.
כדי להקל על הקפיצים החדשים נחליף על הדרך את הכבל של הכננת בסינטטי.
לגבי קבוצת הווטסאפ - צירפו אותי כבר לקבוצה מספר 6 :)


רוב הרנגלרים הסטנדרטיים עם הגבהה של טראפלקס כולל מאריכים למייצב האחורי ובולמי פוקס.
אצלי הקיט עבר הרכב קודם כבר כמה שנים ללא שקיעות

למה רק לאחוריים?

אלדר
30-12-23, 17:15
לקדימה עדיף לינקים מתנתקים למייצב

שולץ האיום
30-12-23, 17:27
דרך אגב
לא דיברנו על גודל הצמיגים אצלך, או מה מתוכנן.
זה גם יכול להשפיע על רשימת החלקים שהייתי כבר מחליף, בנושא של הגבהת הרכב, וטיפול במתלים.

שולץ האיום
30-12-23, 17:47
הקפיצים של טראפלקס ומופאר אמורים להיות זהים.
תבדוק שוב.
הבולמים ב 2 הקיטים הם של פוקס. הסדרות הנמוכות, יש לפוקס גם בולמים מתקדמים יותר כמובן.

wonderd
30-12-23, 18:40
לקדימה עדיף לינקים מתנתקים למייצב

החשמלי אצלי עדיין תקין, כרגע נשאיר אותו ככה.


דרך אגב
לא דיברנו על גודל הצמיגים אצלך, או מה מתוכנן.
זה גם יכול להשפיע על רשימת החלקים שהייתי כבר מחליף, בנושא של הגבהת הרכב, וטיפול במתלים.

לא מתכוון להגדיל כרגע, חוקי מקסימלי זה 32 בערך - 255/75R17 וזה מה שיש אצלי.


הקפיצים של טראפלקס ומופאר אמורים להיות זהים.
תבדוק שוב.
הבולמים ב 2 הקיטים הם של פוקס. הסדרות הנמוכות, יש לפוקס גם בולמים מתקדמים יותר כמובן.

בדקתי כמה פעמים מה שכתוב באתרים שלהם, כתוב "2 במופאר ו "2.5 בטרפלקס.
לגבי הבולמים, הפוקס אצלי זה "2 עם מיכל.

guy888
30-12-23, 19:16
ראיתי שהקיט של מופאר זה "2 בעוד שטרפלקס זה "2.5.
נראה לי שאכן אצטרך גם לינקים ואולי את כל החלקים הנוספים שמגיעים עם הקיט, כי בבדיקה שעשיתי עכשיו נראה שהלינקים הקיימים באורך המקורי. הרוביקון אקספרס כנראה קשיח מדי בשבילי, מתחיל להתכוונן על טרפלקס, נראה מחר איזה מחירים יציעו לי.
כדי להקל על הקפיצים החדשים נחליף על הדרך את הכבל של הכננת בסינטטי.
לגבי קבוצת הווטסאפ - צירפו אותי כבר לקבוצה מספר 6 :)



למה רק לאחוריים?בדרך כלל שמים ארוכים יותר אחורה, ואת האחוריים מתקינים מקדימה (אם לא שמים מתנתקים)

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

wonderd
31-12-23, 16:57
אז כנראה שמופאר אי אפשר להשיג בארץ, טרפלקס אין בינוביץ ובסופר ג'יפ המחיר לא זול.
נשאר לי להחליט אם לקחת את הסיניים המשומשים (STR) בינתיים כדי שהרכב לא יהיה מושבת או לרכוש ICON בארץ.

sgill
31-12-23, 17:13
גם סיני וגם משומש לדעתי זה לא מתכון טוב.

asafk
31-12-23, 18:00
קפיצים מיצרנים נורמליים הם רק קפיצים. אין טכנולוגיה מיוחדת בקפיצים. פלדה קפיצית, וגאומטריה. זה הכל. אז בין שני קפיצים עם אותו קבוע קםיץ כנראה אין הבדל אמיתי אלא אם יש הבדל באיכות החומר.
אז בין המותגים - קח מה שיש ....

אסף.

sgill
31-12-23, 19:47
איכות החומר וכמה זמן יקח להם לשקוע - זאת התשובה הנכונה !

אמוץ נ.
31-12-23, 20:05
דיברת עם קובי נסים?


Sent from my iPhone using Tapatalk

wonderd
31-12-23, 21:18
...

שולץ האיום
31-12-23, 21:35
מציע שתתקשר לסנדאות/מוסכים שעובדים הרבה עם רנגלרים.

למשל ארז 4X4 חולון

קשה לי להאמין שאין לו איך להשיג קפיצים 2.5״ ל jk.

wonderd
04-01-24, 19:05
בסוף ה 800 שקל על המשומשים ניצחו..

עכשיו יש לי זמן בלי לחץ לחפש משהו שמתאים לי, גם בחו"ל.

-->