PDA

צפייה בגרסה מלאה : קניית חשמלית יד 2



קייס קינום
31-12-23, 21:08
האישה מבקשת אוטו בורגני ונוח אחרי התניידות על סקודה ידנית ישנה בשנים האחרונות. יש מחשבה לעבור לחשמלי (אנחנו גרים בפריפריה הרחוקה, כלומר מחד קילומטרז׳ גבוה ומאידך יש בית פרטי ואפשר להתקין עמדת טעינה) שיהיה רכב הדיילי המשפחתי לצד האוטו שלי שישמש בעיקר לטיולים.

כמה שאלות:

1. קשה לי עם הרעיון לשים 150K+ על רכב שיאבד מיד אחוזים ניכרים מערכו, חשבתי ללכת על רכב בן שנה-שנתיים. טיפים על מה צריך לשים לב כשקונים חשמלית משומשת? חוץ מתאונה, מה יכול להשתבש? מישהו יודע לבדוק את הרכבים האלה חוץ ממוסך היבואן?

2. מכיון שבממוצע אחת לשבוע אנחנו עושים נסיעה של סביב 350 ק״מ כנראה שהאופציה היחידה לפני שמגיעים לאיזור ה 200K של טסלה ואיוניק5 היא ג׳ילי. אני לא מתלהב מהרעיון של רכב מסין, אבל נראה שאין ברירה אחרת - אני מפספס משהו?

3. שאלה פיננסית: אנחנו חדשים לרעיון של לקנות רכב ״מכובד״ בסכום של שש ספרות, נתקל בכל מיני אפשרויות מימון וכו׳ ולא בטוח אם כדאי ללכת על זה או פשוט להוציא את קרן ההשתלמות שהפכה נזילה לא מזמן. אשמח להארות וכיוונים.

תודה לכל מי שיכול לייעץ. בשורות טובות לכולנו.

Asaf-a
31-12-23, 21:52
אני מתנייד בג׳ילי מהעבודה מ2/23.
סהכ רכב חביב, ביצועים מעולים.
אישית אם הייתי מחפש חשמלית מהקטגוריה הזו הייתי מתלבט בינה לבין MG4, אם כי לא נהגתי עדיין על הMG
יתרונות הג׳ילי:
גלגל ספייר
מזגן במושבים האחוריים
כניסה ויציאה נוחים (טיפלה גבוהה)

יתרונות הMG:
הנעה אחורית והתנהגות
מקבלת תפוח גרירה, אם חשוב
כנראה תומכת car play / android auto

שים לב שבאמצע השנה אמורה להגיע MG4 עם 244 כ״ס וטווח משופר, עדיף לחכות

(איני מצליח להדביק בהצלחה לינק לדגם, חפש ב icar

מאריך טווח – MG4 תשווק גם בגרסת 520 ק״מ)

חנן-ג'יפולוג
31-12-23, 22:03
אתה קונה רכב באחריות, אז אתה די פטור מלדאוג לתקלות מכניות. בדיקה אצל פחח או בעצמך לראות שאין עבר תאונתי משמעותי, וזהו, בגדול.

עם זאת, כדאי מאוד לבדוק את מצב בריאות הסוללה, SOH. ניתן לצפות בזה בעזרת דונגל obdii של כמה דולרים מעליאקספרס. רק תבדוק מבעוד מועד על רכב זהה של חבר/שכן שהוא יודע להתחבר לדגם.
אם הסוללה עברה התעללות (שזה אומר בגילי תפעול לפי הנחיות היבואן-טעינה למאה אחוז), יתכן שהיא ירדה לרמת SOH שכבר לא תאפשר לך לעבור 350ק"מ ללא טעינה וללא דאגות, ומאידך עדיין לא תקנה לך זכות להחלפה במסגרת אחריות (ירידה מ70 אחוז).

assafy
31-12-23, 23:02
לגבי השאלה הפיננסית, זה תלוי בתנאי המימון שמציעים לך. אם הריבית היא נמוכה מהתשואה הממוצעת של קרן ההשתלמות שלך אז אין כאן שאלה.
אם לא, אז הייתי עושה סימולציה של כמה כסף תשלם בסך הכל בסוף התקופה של ההלואה לעומת הסכום המוערך שיהיה לך בקרן ההשתלמות בסוף אותה תקופה (אם לא תיגע בה), בהנחה שתשמור על אותה תשואה ממוצעת שהיתה לך עד עכשיו. (אך קח את הבסיס כסכום שאתה צריך לשלם לרכב ועליו תוסיף את כל רווח ההון הכולל).
תזכור שלקרן השתלמות יש הטבה של פטור ממס רווח הון (אם לא יקחו לנו אותה).
זה בהנחה שאתה מסוגל לשלם את התשלום החודשי של ההלואה. אם לא, תקנה מה שאתה יכול ולא מכסף שאין לך.


Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

קייס קינום
02-01-24, 11:39
תודה רבה על התשובות, נקודות מועילות למחשבה.

חנן-ג'יפולוג
02-01-24, 11:51
נזכרתי במשהו: בדוק טוב שהסוללה לא חטפה מכה. נתקלתי בכמה סוללות שחטפו מכה, המארז איבד אטימות, ובחורף הראשון הסוללה הוצפה והתפגרה, קומפלט. זה לא מכוסה באחריות, כמובן. המקיף מכסה, אבל אם זה אירע במשמרת קודמת ויתגלה אצלך, אתה עלול להסתבך.

elibaba
03-01-24, 12:27
הייתי דוקא חושב על טסלה מודל 3 פשוטה (סטנדרט ריינג' פלוס) משנת 2021.
נכון - לא נשאר עוד הרבה לאחריות על הסוללה - זה עד 160K ק"מ, אבל היום אתה יכול לקנות כזו בפחות מ 150 אלף.
עם טסלה נושא הטווח לא רלוונטי לך - בנסיעה ארוכה אתה עוצר גם ככה להתרעננות, נכון ? אז תעשה את העצירה בסופרצ'ארגר ותוך 10 דקות יש לך מספיק כדי להמשיך ואף יותר. היתרון האדיר הוא שזה רק לטסלות ואתה יודע מראש אם זמין, אם תקין וכו'.

raanan
03-01-24, 14:58
אולי דווקא עדיף BYD שהסוללה שלה פחות נדרשת למשטר טעינה קפדני

גיא
04-01-24, 10:55
הייתי דוקא חושב על טסלה מודל 3 פשוטה (סטנדרט ריינג' פלוס) משנת 2021.
נכון - לא נשאר עוד הרבה לאחריות על הסוללה - זה עד 160K ק"מ, אבל היום אתה יכול לקנות כזו בפחות מ 150 אלף.
עם טסלה נושא הטווח לא רלוונטי לך - בנסיעה ארוכה אתה עוצר גם ככה להתרעננות, נכון ? אז תעשה את העצירה בסופרצ'ארגר ותוך 10 דקות יש לך מספיק כדי להמשיך ואף יותר. היתרון האדיר הוא שזה רק לטסלות ואתה יודע מראש אם זמין, אם תקין וכו'.

טסלה הודיעו שיתנו אחריות ל 15 שנים ולא יודע כמה ק'מ ..
רפרפתי, אין לי טסלה [ ולא תהיה ] ולא יודע אם זה תופס לרכבים יד שניה או רק לחדשים .. אבל שווה לברר.

elibaba
04-01-24, 11:30
אולי דווקא עדיף BYD שהסוללה שלה פחות נדרשת למשטר טעינה קפדניבסטנדרט ריינג' יש lfp שאין לה בעיה להטען 100%, להטען כל יום וכו'

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

sportage
05-01-24, 00:20
אחרי יותר משנתיים עם ג'ילי וכ-60,000 ק"מ אני יכול לחלוק שזו הייתה העיסקה הכי טובה והמפנקת. הסוללה עדיין עם בריאות של 100 אחוז ומגיע מהשרון לאילת ללא טעינה בדרך.

לא רואה מניעה לרכוש יד שניה מה גם שיש אחריות נדיבה.

למי שנוסע הרבה, עד תום האחריות תחסוך את כל מחיר הרכב... גם אם תגרוט אותו מצבך יהיה יותר טוב מרכב מנועי שבטח לא תוכל להפטר ממנו.

oferc
05-01-24, 08:43
אחרי יותר משנתיים עם ג'ילי וכ-60,000 ק"מ אני יכול לחלוק שזו הייתה העיסקה הכי טובה והמפנקת. הסוללה עדיין עם בריאות של 100 אחוז ומגיע מהשרון לאילת ללא טעינה בדרך.

לא רואה מניעה לרכוש יד שניה מה גם שיש אחריות נדיבה.

למי שנוסע הרבה, עד תום האחריות תחסוך את כל מחיר הרכב... גם אם תגרוט אותו מצבך יהיה יותר טוב מרכב מנועי שבטח לא תוכל להפטר ממנו.

מס הנסועה שמכין האוצר , הולך לשנות את הנוסחה .

shmil
05-01-24, 16:00
מס הנסועה שמכין האוצר , הולך לשנות את הנוסחה .

את האגדה הזו אנחנו שומעים כבר הרבה זמן....
לא כל כך פשוט מס נסועה, בוודאי למי שגר בבית פרטי וטוען בבית.

IlanG
07-01-24, 10:00
את האגדה הזו אנחנו שומעים כבר הרבה זמן....
לא כל כך פשוט מס נסועה, בוודאי למי שגר בבית פרטי וטוען בבית.

צודק מצד שני נערי האוצר לא יוותרו מהר על האפשרות הקלה לגביית מיסים ויכולים לעלות את אגרת הרישוי לרכב חשמלי , כמו שעשו לרכבי דיזל בעבר .
לא חסרים דרכים יצירתיות …


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
07-01-24, 10:06
צודק. בטוח יש דרכים.
עם זאת, את האזהרה הראשונה על מס נסועה קראנו פה בפורום כבר ב2010, ובזמן הזה אנשים חסכו הרבה עשרות אלפי שקלים כשהם בחרו בחשמלי.

מה שאני בעצם אומר, זה שלא ניתן להתבסס על השמועות האלה כטיעון בבחירת רכב, וגם לבחור להוציא אלפי שקלים על דלק בכך שהחלטת לא להחליט, זו בחירה הלכה למעשה, שעלולה להיות יקרה, בהתאם לנסועה שלך.

GodsFather
07-01-24, 18:57
מנצלש אבל אפריד אם צריך כי לא בורגני ולא משפחתי גדול -

ליפ-מוטור, מה הדעות על יד2?
נראה כמו קופסת נעל אבל יכול להספיק לחבר בין 2 נקודות עד 200 ק"מ ועם עודף ממאה אשח.



Sent from my SM-F916B using Tapatalk

Asaf-a
07-01-24, 20:36
עודף (כמה עודף?) מ100,000₪ עדיין זה לא מעט כסף, חבל לקנות בו דראק.

-->