PDA

צפייה בגרסה מלאה : בנייה עצמית של משטח שינה בתוך פורסטר



רמי גלבוע
03-01-24, 20:54
טוב חברים,
אחרי שטחנתי לכם את המוח לגבי קניית פורסטר, אני שמח להחזיר לכם במשהו ולפרט איך בניתי משטח שינה לשני אנשים בסובארו (שלי 2015, לדעתי דגמי 2019 ואילך רק ארוכים ורחבים יותר).

השתמשתי בשני הקרשים ששימשו אותי נאמנה בדיסקברי-1 שנמכר לאחרונה. אלו שני דיקט סנדוויץ' 18 מ"מ (דלתות של ארון קיר מפורק), כל אחד באורך 60*176 סנטימטרים. ה-176 הייתה מגבלה של הדיסקברי, הסובארו ארוך יותר – לדעתי אפשר להכניס לפורסטר גם 185 סנטימטרים אורך, בקלות.

במישור הרוחב, הסובארו צר יותר. בנקודה הצרה ביותר הוא 106 סנטימטרים בלבד, בחלק הקדמי והאחורי אפשר להשאיר רוחב של 115-120 לדעתי; לא מדדתי במדויק ולא ניסיתי, כי לא בא לי לייצר משטח חדש. המשטח מתקפל לשניים באמצעות שני צירי 'ספר תורה' (עיגול תכלת באיור), המחלקים אותו למידות של 106 ס"מ + 70 ס"מ. זה מה שהתאים לדיסקו ובאורח פלא, זה מתאים בדיוק גם לסובארו. אפשר להכניס את שני המשטחים מקופלים, ולפתוח אותם בתוך האוטו. אם תרצו לייצר משטח באורך 180 או אף יותר, יהיה צורך לפתוח את שני החלקים מחוץ לאוטו, ואז להכניס פנימה, לא בעיה. אבל גם ככה אני חושב שיהיה נוח לישון באוטו, כי המזרן נשאר ברוחב 60, ויהיה מקום גם לכתפיים. באורך 106 נכנסים המשטחים לתא המטען, לרוחב. קרש יותר ארוך, לא ייכנס ככה - אבל אפשר להעמיס אותו על הגג. הטלאי המעוגל שרואים בצד ימין הוא סגירה פרטאצ'ית של מגרעת שנועדה במקור להשאיר מקום לג'ריקן מים שהיה לי בדיסקו.

כדי לשמור את המשטח מאוזן ו-ישר בניתי בזמנו לדיסקברי שתי תמיכות שבאורח פלא, התאימו בדיוק לסובארו. מאחור (מעל רצפת הבגז' שבתוכו מונח צמיג רזרבי בגודל מלא) אני מניח שני בלוקים עץ 8*8 ס"מ ברוחב 45 ס"מ כל אחד, מסומנים בצהוב באיור הפרופיל; רואים את הקצה מבצבץ מתחת למשטח השינה הימני. החלק המרכזי של המשטח (ורוב משקל גופנו) מונח ישירות על הכיסאות האחוריים המקופלים קדימה ומלפנים בניתי גשר תמיכה, המצויר בירוק. בניתי אותו מקרשים 5*5, 105 ס"מ רוחב, 48 ס"מ גובה. שני ברגי 8 מ"מ עם פרפר מהדקים את הקצה הקדמי של המשטח על הגשר הירוק. זה מוודא שכל העסק יהיה יציב.

מאוד נוח לישון, להיכנס ולצאת מהסידור הזה. את החפצים מעבירים למושבים הקדמיים ולרצפה מלפנים, וגם על הרצפה בין שני שורות המושבים. אם אתם עמוסים כל טוב, יתכן שתצטרכו להשאיר כמה פריטי ציוד בחוץ או על הגג. עכשיו צריך רק לצאת לשטח, לאו דווקא בעוטף עזה...

145613145614

GodsFather
05-01-24, 14:33
עבודה יפה.

התכנית לישון ברכב סגור או עם דלת אחורית מורמת?

אתה בטח מכיר אוהלי הרחבה לדלת אחורית שמאפשרים לישון עם דלת פתוחה ולמעשה מספקים מחסה בשלב הקטן ועד רמה של חדר שלם כולל רצפה במוצרים היותר יקרים.

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

סולי
06-01-24, 07:53
יפה מאוד ותודה על התיעוד והשיתוף המפורט!

אישית מוצא זאת בעייתי להוציא את הציוד החוצה בכדי לישון ברכב (הולך היתרון העיקרי בשינה ברכב, מחסה בטוח ונוח כשגשום וסוער)

הייתי בונה את הפלטפורמת שינה על גבי הגבהה מסויימת, מעין במה, כדי לאפשר אחסון ונגישות לציוד כשהפלטפורמת שינה פתוחה.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

רמי גלבוע
06-01-24, 10:15
בוקר טוב!
כל התשובות נכונות:
* אפשר מבחינתי לישון עם דלת אחורית פתוחה או סגורה; אני מעדיף לסגור מאחור, ואז אני יכול בקלות לפתוח ולסגור את דלתות הצד, בלי לקום. אם מישהו ייבחר לישון בקיץ בערבה, צריך אולי לפתוח הכול, או לישון תחת כיפת השמים.

* אני מכיר את ההרחבות האלה, לא מתכוון להשקיע בזה. מקסימום אמתח צילייה, זה יספק אותי.

* באחת הפעמים היחידות שחששתי שיירד גשם בלילה, הנחתי את הציוד על השולחן המתקפל, ועליו הנחתי פלסטיק. עדיף שהציוד יירטב קצת מחדירת גשם, ולא אני. תיתן לציוד לישון באוהל, ואתה תחת גג סגור. הצללת החלונות תעזור גם, למי שרגיל לקום מאוחר.

אפשר להגביה את משטח הלינה, אבל לא טרחתי. אם אראה שזה מה שמפריע לי, זו עבודה פשוטה מאוד (אבל עוד הרבה קרשים לסחוב על האוטו)

הבעיה הגדולה היא לגייס מוטיבציה משפחתית לצאת ללינת לילה, יש קצת התרופפות בנושא הזה, בטח אחרי 7 אוקטובר. באסה.

חנן-ג'יפולוג
06-01-24, 10:32
תודה על השיתוף, רמי.

אני בדיוק מתכנן לשים משטח כזה באיוניק 5.

GodsFather
06-01-24, 12:21
בוקר טוב!


הבעיה הגדולה היא לגייס מוטיבציה משפחתית לצאת ללינת לילה, באסה.

אפשר לישון באלכסון.

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

-->