צפייה בגרסה מלאה : בעיית התנעה מוזרה D2 - TD5
הרכב דיסקו 2 TD5 אוטומט 2004 , מטופל על בסיס קבוע כל 10K ק"מ .
מחובר לאיתורן.
מצבר מ 12/21 .
לפני חודש + נכנסתי לשדות בוציים ושלוליות קטנות שלא גירדו אפילו את הביצים ( בסרנים, בסרנים ).
נעילת דיפרנציאל אורכי משולבת הדממת הרכב למשך כ 3.5 שעות בשדה,
נסיון הנעה - אין תגובה כאילו הרכב לא ב N או P אין תגובת סטרטר.
ניסיתי כמה פעמים בסוף הניע .
מאז ועד שבת האחרונה שום בעייה - הרכב הוא רכב יומיומי ומניע כמו פנתר.
בשבת האחרונה , טיול קצרצר בשדות של המושב שוב בוץ, שלוליות רדודות נעילת דיפרנציאל , הדממת הרכב ל 15 דקות ... ושוב
אותה תופעה.
בשני המקרים בעת נסיון ההתנעה הרכב היה ב P או N , בשניהם קדם לכך מעבר בוץ\ שלוליות ונעילת דיפרנציאל.
בנסיון ההתנעה מוט ההילוכים הועבר P-R-N-D מס' פעמים כעבור דקה הרכב הניע .
התקשרתי למכונאי שטען שזה יכול להיות בגלל האיתורן.
התקשרתי לאיתורן, תשובתם היתה שהם לא מדמימים סטרטר.
שב ומדגיש שביום יום אין שום בעייה, גם בימים "קרים" ולחים ...
יש רעיונות כלשהם?
תודה מראש לעונים.
אני לא מבין האם המנוע כבה בנסיעה או שאתה עוצר יזום כחלק מהטיול.ויש לך רק בעיית הנעה אח"כ.
הייתי מתמקד בבורר הילוכים, האם יש תצוגה בלוח שעונים באיזה הילוך אתה? אם כן תבדוק שמוצג נכון, אם לא( כמו אצלי בדיסקו 1) תבדוק האם יש אור רוורס, אם לא, יש בעיית מגעים בחיישן מצב הילוכים בגיר.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
לעתים יש בעיה במגענים של הסולונואיד סטארטר. לפעמים גם טובלן. יש קיטים לשיפוץ בטווחים שבין 8 ל20 דולר באיביי/אמאזון.
חצי שעה עבודה.
בד"כ קצת חבטות על הבנדיקס מאפשרות הנעה אבל זה הולך ומחמיר עם הזמן.
אני עשיתי את זה לפני כמה שנים ומאז שקט בגזרה.
דוגמא:
https://www.youtube.com/watch?v=Gxsazm-3kL8
אני לא מבין האם המנוע כבה בנסיעה או שאתה עוצר יזום כחלק מהטיול.ויש לך רק בעיית הנעה אח"כ. בדיוק - עצירה הדממת מנוע יזומה לאחר טיול.
הייתי מתמקד בבורר הילוכים, האם יש תצוגה בלוח שעונים באיזה הילוך אתה? כן יש התאמה בין המוצג בלוח לבין המוצג ע"י הידית אם כן תבדוק שמוצג נכון, אם לא( כמו אצלי בדיסקו 1) תבדוק האם יש אור רוורס, אם לא, יש בעיית מגעים בחיישן מצב הילוכים בגיר. כן. אני בהילוך הנכון להתנעה P\N זה הדבר הראשון שנבדק. וכן אני חושד שאולי מים יוצרים בעייה בחיישן, בסופ"ש אמור לרדת גשם ואז אראה אם יש קשר בין מים לאי התנעה או שיד המקרה של מר מרפי תקעה אותי פעמיים בשטח (בלי שום קשר לבוץ\מים).
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
לעתים יש בעיה במגענים של הסולונואיד סטארטר. לפעמים גם טובלן. יש קיטים לשיפוץ בטווחים שבין 8 ל20 דולר באיביי/אמאזון.חצי שעה עבודה. ( של רמי ... לא שלי :cool: )
בד"כ קצת חבטות על הבנדיקס מאפשרות הנעה אבל זה הולך ומחמיר עם הזמן.
אני עשיתי את זה לפני כמה שנים ומאז שקט בגזרה.אבל ביום יום זה לא קורה וזה בעצם מה שמשגע אותי.
דוגמא:
https://www.youtube.com/watch?v=Gxsazm-3kL8
תודה לעזרה .
אטפל בסטרטר בהקדם לא בא לי להתקע על כזה דבר בשדה ובכלל...
תוודא שהחיבורים מאחורי הסטרטר מהודקים, נעלי כבל תקינות וכאלה. יש שם איזה אפס שאצלי היה מתנתק פעם בכמה שנים, אולי המים מעצבנים אותו.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
בכל מקרה, כדאי להירשם לקבוצת החילוץ של ג׳יפולוג.
תוודא שהחיבורים מאחורי הסטרטר מהודקים, נעלי כבל תקינות וכאלה. יש שם איזה אפס שאצלי היה מתנתק פעם בכמה שנים, אולי המים מעצבנים אותו.
תודה אבדוק.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
בכל מקרה, כדאי להירשם לקבוצת החילוץ של ג׳יפולוג.
ארשם לקב' החילוץ. תודה לרעיון .
- - - Updated - - -
תוודא שהחיבורים מאחורי הסטרטר מהודקים, נעלי כבל תקינות וכאלה. יש שם איזה אפס שאצלי היה מתנתק פעם בכמה שנים, אולי המים מעצבנים אותו.
תודה אבדוק.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
בכל מקרה, כדאי להירשם לקבוצת החילוץ של ג׳יפולוג.
ארשם לקב' החילוץ. תודה לרעיון .
תבדוק האם חיישן מצב גיר nss אטום /תקין.
תבדוק האם חיישן מצב גיר nss אטום /תקין.
תודה - חושש שהסיפור הזה קצת גדול לרמת הידע והמיומנות שלי, מה גם שקשה לי להצביע על נק' הכשל.
מחר אבדוק מגעים לסטרטר. למיטב הבנתי יכולים להיות גורמי הכשל הבאים:
1. חיישן מצב גיר בעייתי אולי לא אטום.
2. סטרטר - מגעים פנימיים או חיצוניים.
ראיתי את הסרטון שאייל שלח בעניין פירוק הסטרטר יתכן וזו הבעייה ויתכן שלא. יש לי חשש מפירוק סטרטר.
אתחיל בקל - מגעים חיצוניים - ניקוי והידוק. נעבור את הסופ"ש הגשום, נראה אם יש לרטיבות קשר להתנעה , ובהתאם נמשיך.
מיקי
אתה צריך להבין את שרשרת ההתנעה, ומה חותך אותה.
סוויץ׳ - ממסר סטרטר - סטרטר.
מה יכול לחתוך את ההתנעה באופן יזום ולא תקלה ?
משבת בידית ההילוכים או אעקה/איתורן/קודן.
מהתיאור שלך נשמע שאין בעיה בסטרטר עצמו אלא ברכיב בדרך.
תעבוד מסודר עם נורת ביקורת עד שתמצא את הנקודה הבעייתית.
# גילוי נאות - לא מבין בלנדרובר וכל מה שכתבתי מבוסס על הגיון של רכב יפני.
בברכה, טושי
הייתי מתמקד בבורר הילוכים, האם יש תצוגה בלוח שעונים באיזה הילוך אתה? אם כן תבדוק שמוצג נכון, אם לא( כמו אצלי בדיסקו 1) תבדוק האם יש אור רוורס, אם לא, יש בעיית מגעים בחיישן מצב הילוכים בגיר.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
למקרה שמישהו אי פעם יראה את זה, חשוב לי להבהיר שזה שיש אור רוורס לא אומר שגם מגעים N ו P תקינים (אצלי למשל לא עבד רוורס, אבל N & P היו תקינים) אבל כנקודת ייחוס התחלתית זה טוב.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
מנסיון העבר שלי בסבירות גבוהה שהסלונואיד בסטרטר גמור
אפשר לתקן על הרכב או להוריד סטרטר ולתקן
בזמנו החלטתי להוריד מהרכב ולהחליף אחרי שרבתי עם האום העליון של הסטרטר
145729
החלפתי את זה
https://x8r.co.uk/land-rover-discovery-td5-2-5-diesel-full-denso-solenoid-starter-motor-repair-kit.html
שנים קדימה הסארטר כבר היה עייף והוחלף בחדש
בהצלחה
Sent from my iPhone using Tapatalk
מיקי
אתה צריך להבין את שרשרת ההתנעה, ומה חותך אותה. אני מנסה להבין את השרשרת, רק לא בטוח שיש לי כלים \ידע\אומץ לטפל בדברים המורכבים יותר.
סוויץ׳ - ממסר סטרטר - סטרטר.
מה יכול לחתוך את ההתנעה באופן יזום ולא תקלה ?
משבת בידית ההילוכים או אעקה/איתורן/קודן. איתורן\ קודן מתנער וטוען לא אני, אין לי קשר לסטרטר שלך.
מהתיאור שלך נשמע שאין בעיה בסטרטר עצמו אלא ברכיב בדרך. אכן, אחרת למה ביום יום הרכב מניע בנגיעה קלילה.
תעבוד מסודר עם נורת ביקורת עד שתמצא את הנקודה הבעייתית.
# גילוי נאות - לא מבין בלנדרובר וכל מה שכתבתי מבוסס על הגיון של רכב יפני. אחחח טושי טושי ... זוכר בכייף את הימים שהיינו מהדסים יחדיו במשעולי באר טוביה עד שהחלטת לעבור דרומה... את הימים בהם הייתי עם CJ ואתה עם טרופר (אם אני לא טועה).
ההגיון של לנדרובר (לעומת יפני) מאוד פשוט : אם הכל עובד כשורה, תייצר תקלה מרגיזה. לא משהו שיתקע את הרכב, אבל משהו שיעצבן ת'בעלים...
בסוף אשבר ואקנה את "הטנדר הלבן" שאף פעם לא מתקלקל...
בברכה, טושי
למקרה שמישהו אי פעם יראה את זה, חשוב לי להבהיר שזה שיש אור רוורס לא אומר שגם מגעים N ו P תקינים (אצלי למשל לא עבד רוורס, אבל N & P היו תקינים) אבל כנקודת ייחוס התחלתית זה טוב. לכאורה אצלי כל מגעי ההילוכים עובדים, רק שמעברי מים ובוץ יצרו פעמיים תקלת התנעה.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
מנסיון העבר שלי בסבירות גבוהה שהסלונואיד בסטרטר גמור. זורם איתך... אבל תוהה - למה ביום יום נגיעה קלה מניעה את הרכב? המשותף לשתי התקיעות היה מים + בוץ. יתכן ויש קשר ויתכן ואין.
אפשר לתקן על הרכב או להוריד סטרטר ולתקן.
בזמנו החלטתי להוריד מהרכב ולהחליף אחרי שרבתי עם האום העליון של הסטרטר
145729
החלפתי את זה
https://x8r.co.uk/land-rover-discovery-td5-2-5-diesel-full-denso-solenoid-starter-motor-repair-kit.html
שנים קדימה הסארטר כבר היה עייף והוחלף בחדש
בהצלחה
Sent from my iPhone using Tapatalk
חברים תודה לתשובות ולרצון לעזור.
כפי שכתבתי, אם הסופ"ש יהיה רטוב וגשום, תהיה זו הזדמנות לבחון אם מים + בוץ הם הגורם לתופעה המוזרה.
תבדוק את הנעל כבל בשרטוט תרסס ספריי ניקוי מגעים ותהדק את המחבר לפעמים רטיבות משפיעה פעולה פשוטה 145730
לפני שאתה מפרק דברים
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש לרכב אימובילייזר/מערכת הגנה עם שלט שצריך לתפעל לפני הנעה?
תבדוק את הנעל כבל בשרטוט תרסס ספריי ניקוי מגעים ותהדק את המחבר לפעמים רטיבות משפיעה פעולה פשוטה 145730
לפני שאתה מפרק דברים
תודה זה מה שמתכוון לעשות.
אני דווקא הייתי בכיוון ספרי ניקוי בלמים שהוא יותר אלים ומנקה גם שומנים, ואח"כ גרניק עדין + חיזוק מגעים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש לרכב אימובילייזר/מערכת הגנה עם שלט שצריך לתפעל לפני הנעה?
כן , יש לו קודנית + איתורן, אך כפי שכתבתי לפני כן איתורן טוענים שלא מחובר למתנע. הקודנית היתה בבחינת החשוד הראשון, אבל בדקתי עכשיו ולמיטב הבנתי אין לה קשר, כך שלעת עתה אני שם אותה בצד.
זורק משהו באויר..
באזור שלנו יש כמה מקומות שבעקבות המלחמה יש הפרעות תדרים.
כשאני מגיע לשם, לקח כמה נסיונות לפתוח/לנטרל את המדומם והרכב כמובן לא מניע.
להבדיל ממקומות אחרים בלי שום בעיה.
האם התקלות היו באותו אזור גיאוגרפי?
זורק משהו באויר..
באזור שלנו יש כמה מקומות שבעקבות המלחמה יש הפרעות תדרים.
כשאני מגיע לשם, לקח כמה נסיונות לפתוח/לנטרל את המדומם והרכב כמובן לא מניע.
להבדיל ממקומות אחרים בלי שום בעיה.
האם התקלות היו באותו אזור גיאוגרפי?
אני גר סמוך לאשדוד, ראיתי באיתורן את הרכב חונה כמה פעמים בנתב"ג כבפועל הוא נח מול הבית (!)
145731
מנחם רוזנבך
09-01-24, 18:29
לגבי הסטרטר ......
אם הבעיה בסטרטר היית שומע את הסלונויד "מתקתק", אבל לא מצליח לגשר על המתח למנוע הסטרטר בגלל מגעים "אכולים".
זה מה שעושים בשיפוץ הסטרטר/סלונויד מחליפים את המגעים ה"אכולים".
בלנדרובר הסלונויד של הסטרטר תמיד עובד בלגשר על המגעים למנוע הסטרטר.
הבנדיקס זז בגלל סיבוב מנוע הסטרטר ולא ע"י הסלונויד.
לגבי בורר ההילוכים (מה שנקרא XYZ)........
סביר שהוא גורם לבעיה שלא ניתן להניע.
במצב תקין לא ניתן להניע כאשר מחשב הרכב לא מזהה שאתה בP או N.
את מצב הגיר מחשב הרכב מזהה על פי בורר ההילוכים.
אחת הבעיות של הבורר הילוכים (לאחר שנים רבות של עבודה) הוא הצטברות לכלוך וקורוזיה על המגעים שבו.
לפי מה שאתה מתאר בנסיעה בשטח מים שמגעים משלוליות ומבוץ ומשפריצים על האגזוז מיצרים אדים שחודרים לתוך הבורר ומשבשים את התפקוד שלו.
יש מצב שגם באמצע נסיעה ללא כיבוי המנוע הוא ישבש לך את תפקוד הגיר ואז תראה שהנוריות והחיווי של הגיר יתחילו להבהב והגיר יעבור למצב חרום (תקוע על הילוך שלישי).
ניתן לשפץ את יחידת בורר ההילוכים.
צריך לפרק אותה ולפתוח בזהירות ולנקות את המגעים ולגרז בגריז סיליקון, שישמור מהצטברות לחות בתוך הבורר.
שיפצתי כבר כמה כאילו, אני נוסע כבר למעלה מ-12 שנה עם אחד ששופץ ותופל כראוי.
בהצלחה
מנחם
לגבי הסטרטר ......
אם הבעיה בסטרטר היית שומע את הסלונויד "מתקתק", אבל לא מצליח לגשר על המתח למנוע הסטרטר בגלל מגעים "אכולים". לא. אין שום תקתוק. פשוט אין שום תגובה כאילו הרכב בהילוך.
זה מה שעושים בשיפוץ הסטרטר/סלונויד מחליפים את המגעים ה"אכולים".
בלנדרובר הסלונויד של הסטרטר תמיד עובד בלגשר על המגעים למנוע הסטרטר.
הבנדיקס זז בגלל סיבוב מנוע הסטרטר ולא ע"י הסלונויד.
לגבי בורר ההילוכים (מה שנקרא XYZ)........
סביר שהוא גורם לבעיה שלא ניתן להניע.
במצב תקין לא ניתן להניע כאשר מחשב הרכב לא מזהה שאתה בP או N.
את מצב הגיר מחשב הרכב מזהה על פי בורר ההילוכים.
אחת הבעיות של הבורר הילוכים (לאחר שנים רבות של עבודה) הוא הצטברות לכלוך וקורוזיה על המגעים שבו.
לפי מה שאתה מתאר בנסיעה בשטח מים שמגעים משלוליות ומבוץ ומשפריצים על האגזוז מיצרים אדים שחודרים לתוך הבורר ומשבשים את התפקוד שלו. נשמע סביר לחלוטין, לא חשבתי על אדים מהאגזוז. רעיון מעניין.
יש מצב שגם באמצע נסיעה ללא כיבוי המנוע הוא ישבש לך את תפקוד הגיר ואז תראה שהנוריות והחיווי של הגיר יתחילו להבהב והגיר יעבור למצב חרום (תקוע על הילוך שלישי) לא קרה ומקווה שלא יקרה . ניתן לשפץ את יחידת בורר ההילוכים.
צריך לפרק אותה ולפתוח בזהירות ולנקות את המגעים ולגרז בגריז סיליקון, שישמור מהצטברות לחות בתוך הבורר. מגיעים ליחידה ע"י פירוק חיווי ההילוכים של הידית (הפלסטיק עם D-R-N וכו' )?
שיפצתי כבר כמה כאילו, אני נוסע כבר למעלה מ-12 שנה עם אחד ששופץ ותופל כראוי.
בהצלחה
מנחם
תודה לעזרה נתת כיוון ורעיון מעניין.
מנחם רוזנבך
10-01-24, 01:54
בורר ההילוכים נמצא צמוד לגיר.
מגיעים אליו מתחת לרכב.
מחובר עם שני ברגים לגיר במרכזו יש חלק עם שיניים שנע ומזיז את ההילוכים ע"י ידית ההילוכים.
כדאי לפרק כשאתה במצב P ולצלם ליפני כדי שתדע לאחר השיפוץ להחזיר לאותו מקום.
כמה סרטונים בנושא:
https://www.youtube.com/watch?v=XRrj_bL3O9k
https://www.youtube.com/watch?v=WuVJi6wTJVE
https://www.youtube.com/watch?v=r9ov9lpC2Yc
https://www.youtube.com/watch?v=acz3oCmySmE
בהצלחה
מנחם
[QUOTE
https://www.youtube.com/watch?v=XRrj_bL3O9k
https://www.youtube.com/watch?v=WuVJi6wTJVE
https://www.youtube.com/watch?v=r9ov9lpC2Yc
https://www.youtube.com/watch?v=acz3oCmySmE
/QUOTE]
תודה רבה מנחם להשקעת הזמן והמחשבה.
תודה לכל העונים על השקעת, זמן מחשבה ורצון לעזור.
תבורכו.
חזרתי עכשיו מטיול בוץ ושלוליות בשדות המושב. הקפדתי "הקפדה יתרה " להכנס לכל שלולית מים ובוץ , הרבה הרבה מעבר ל 2 הפעמים הקודמות בהן נתקעתי. כיביתי את הרכב - התנעתי - הוא הניע מיידית...
גם בתחילת שבוע כשהיו גשמי זעף באזור מגורי נכנסתי בכוונה לשלוליות מים אבל גם אז כיבוי הרכב והתנעתו מחדש - לא היתה בעיית התנעה.
זחלתי מתחת לרכב, הגישה ל XYZ קשה מאוד עד כמעט בלתי אפשרית כי דוד הפליטה הקדמי ממוקם תחתיו. מאידך, ובניגוד למצב אצלי , בסרטוני השרשור הזה (לדוגמה בסרטון של הבחורה שמחליפה XYZ ) קיים צינור פליטה תחת ה XYZ שמקשה מעט על הגישה לעומת המצב אצלי.
בנוסף, יש מיגון מלא מתחת למנוע מה שמקשה להגיע לסטרטר...
החל מאמצע שבוע הבא צפוי שוב גשם, אמתין ואראה מה קורה.
למה לעזאזל יש לך מיגון מתחת למנוע?
למה לעזאזל יש לך מיגון מתחת למנוע?
אין לי שמץ... ככה נקנה הרכב. כל קדמת הרכב ממוגנת כולל הביצה הקדמית (גם מיכל דלק ).
עדכון:
1. למרות מעברי בוץ ושלוליות הרכב מניע בלי שום בעייה.
2. היום התחילה בעייה אחרת נורות ה S+M וכן בעת הכנסת הילוך ל D הוא מהבהב וגם בקונסולת ההילוכים יש הבהוב
הרכב מתחיל להערכתי בהילוך 2 ולא עובר ל 4 .
נראה לי שהבעייה זו דומה לזאת שנועם הציג בשרשור הזה :
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/127570-%D7%93%D7%99%D7%A1%D7%A7%D7%91%D7%A8%D7% 99-2-limp-home-mode
וגם השרשור הזה :
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/93549-%D7%A0%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA-S-%D7%95-M-%D7%A9%D7%9C-%D7%A1%D7%9C%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%A8-%D7%92%D7%99%D7%A8?highlight=%EE%E4%E1%E 4%E1%E5%FA
ניסיתי לכבות ולהדליק מס' פעמים , קראתי בכמה שרשורים שאולי המצבר חלש ( הוא מסוף 21 ) אבל שם לא מוזכר הבהוב ה D
כך שאני משייך את הבעייה לתפקוד הגיר.
שמן גיר + פילטר + ניקוי אגן הגיר וכו' הוחלפו לפני 10K ק"מ .
הרכב עבר טיפול שגרתי לפני 1,000 ק"מ
אמשיך אחה"צ למוסך בנסיעה איטית .
146005
בגלל שהזכרת גיר, עוד רעיון.
משהו שפגשתי אתמול בטיפול בפורד פוקוס,
יש חוט לחיישן על הגיר(חיישן מצב?)
החוט התנתק במהלך החלפת הפילטר שמן.
הרכב לא מניע..
יכול להיות מגע לחיישן מותנה כלשהו?
אתה יכול לנסות לנתק מצבר, לתת לאוטו לנוח, לחבר מחדש ולראות אם נעלמה התקלה.
וגם,
אם אתה רוצה לקפוץ אלי לסריקת תקלות בגיר שלח הודעה. לא בטוח שאדע לפתור, אבל לפחות יהיה לנו כיוון.
בנוסף,
אני די בטוח שזאת לא תקלה אחרת אלא עוד סימפטום של אותה תקלה.
כשהראשונים בהם הייתי מטפל הם הxyz, ו/או מצבר על מגעיו. (לא שזה לא יכול להיות משהו אחר, אבל את שני אלו קל לתקן).
(
בגלל שהזכרת גיר, עוד רעיון.
משהו שפגשתי אתמול בטיפול בפורד פוקוס,
יש חוט לחיישן על הגיר(חיישן מצב?)
החוט התנתק במהלך החלפת הפילטר שמן.
הרכב לא מניע..
היום לא היתה בעיית התנעה הניע מיידית.
הנוריות הבהבו כל הדרך.
יכול להיות מגע לחיישן מותנה כלשהו?
אתה יכול לנסות לנתק מצבר, לתת לאוטו לנוח, לחבר מחדש ולראות אם נעלמה התקלה.
וגם,
אם אתה רוצה לקפוץ אלי לסריקת תקלות בגיר שלח הודעה. לא בטוח שאדע לפתור, אבל לפחות יהיה לנו כיוון. תודה להצעה.
בנוסף,
אני די בטוח שזאת לא תקלה אחרת אלא עוד סימפטום של אותה תקלה.
כשהראשונים בהם הייתי מטפל הם הxyz, ו/או מצבר על מגעיו. (לא שזה לא יכול להיות משהו אחר, אבל את שני אלו קל לתקן).
(
הייתי אצל יהודה, הצגתי את תובנותיו של שרשור זה.
הוא סבור גם כן שהגורם לכך הוא בורר הילוכים שככל הנראה אינו אטום .
השאיפה היא שבחודש הקרוב יוחלף הבורר.
כמו כן, ככל הנראה הטרנספר יפורק (ללא כל קשר לבורר ) כדי להחליף בו אטמים שימנעו את הנזילה הקטנטנה והמעצבנת.
לגבי הנזילה הקטנה והמעצבנת.
שים לב!
הרבה פעמים זה נובע משחיקה של היציאה בטרנספר עצמו. מה שיגרום לכך שתוך חודש חודשיים היא תחזור. זה קורה גם אם לכאורה אין חופש מוגזם בציר היציאה.
יש תותבים שמתלבשים על היציאה כדי למנוע את זה. חפש באתר של אשקרופט.
זה היציאה או הציר אמצע? (זכור לי משהו עם הציר האמצעי שצריך השתלה של תותב פלדה בבית בתיבת העברה)
אסף.
לגבי הנזילה הקטנה והמעצבנת.
שים לב!
הרבה פעמים זה נובע משחיקה של היציאה בטרנספר עצמו. מה שיגרום לכך שתוך חודש חודשיים היא תחזור. זה קורה גם אם לכאורה אין חופש מוגזם בציר היציאה. אני לא בטוח שזה מהיציאה, זה נראה יותר בעיית אטמים בהיקף. אבל לא יכול לשלול בוודאות מה שאמרת.
יש תותבים שמתלבשים על היציאה כדי למנוע את זה. חפש באתר של אשקרופט.
זה היציאה או הציר אמצע? (זכור לי משהו עם הציר האמצעי שצריך השתלה של תותב פלדה בבית בתיבת העברה)
אסף.
מאחר ולא אני מוריד טרנספר אלא יהודה, אני מקווה שישים לב לכל הנאמר .
לגבי האטמים אחפש באשקרופט, אחפש אם קיים קיט שיפוץ (צריך לזחול מתחת לזהות את דגם הטרנספר ) .
אני חושב שאם כבר מורידים טרנספר צריך לבדוק גלג"ש כולל החלפת מיסבים ושות' ...
https://ashcroft-transmissions.co.uk/product/lt230-sleeved-casing-steel-bush/
הנה זה, הציר ביניים וכאן יש הסבר טוב
אסף.
תודה על המידע
fethiye tours (http://fethiyetours.com/)
זה היציאה או הציר אמצע? (זכור לי משהו עם הציר האמצעי שצריך השתלה של תותב פלדה בבית בתיבת העברה)
אסף.
לזאת הכוונה בדיוק בכניסה מהגיר לתיבת העברה.
יוגי,
כמעט תמיד זה נראה שהנזילה היא מהאטם התחתון. אבל בין הטרנספר לגיר יש מעבר קטן בו השמן יורד מטה ומייצר את האשליה הזאת.
כמובן שאי אפשר לשלול נזילה מהמכסה התחתון, כי בכל זאת זה לנדרובר, אבל את כמות הפעמים בהם נתקלתי שבהם זה באמת היה משם, אפשר לספור על מרפק.
מנחם רוזנבך
12-02-24, 09:36
עדכון:
1. למרות מעברי בוץ ושלוליות הרכב מניע בלי שום בעייה.
2. היום התחילה בעייה אחרת נורות ה S+M וכן בעת הכנסת הילוך ל D הוא מהבהב וגם בקונסולת ההילוכים יש הבהוב
הרכב מתחיל להערכתי בהילוך 2 ולא עובר ל 4 .
נראה לי שהבעייה זו דומה לזאת שנועם הציג בשרשור הזה :
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/127570-%D7%93%D7%99%D7%A1%D7%A7%D7%91%D7%A8%D7% 99-2-limp-home-mode
וגם השרשור הזה :
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/93549-%D7%A0%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA-S-%D7%95-M-%D7%A9%D7%9C-%D7%A1%D7%9C%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%A8-%D7%92%D7%99%D7%A8?highlight=%EE%E4%E1%E 4%E1%E5%FA
ניסיתי לכבות ולהדליק מס' פעמים , קראתי בכמה שרשורים שאולי המצבר חלש ( הוא מסוף 21 ) אבל שם לא מוזכר הבהוב ה D
כך שאני משייך את הבעייה לתפקוד הגיר.
שמן גיר + פילטר + ניקוי אגן הגיר וכו' הוחלפו לפני 10K ק"מ .
הרכב עבר טיפול שגרתי לפני 1,000 ק"מ
אמשיך אחה"צ למוסך בנסיעה איטית .
146005
לפי התיאור (הבהוב הנוריות של הגיר) יש לך בוודאות בעיה ב- XYZ (בורר הגיר).
הגיר עובר למוד חרום, (כלומר אתה בהילוך שלישי).
שיפצתי בעבר כאילו כמו שכבר דנו בזאת בתחילת השרשור.
במידה ותחליף אותו אשמח לאמץ את הבורר הישן/תקול.
בהצלחה מנחם
מניסיוני - העניין של הנורות S M מהבהבות ו-D מהבהב נובע מקטבי מצבר לא מהודקים מספיק.
פעם הבאה שזה קורה - תפתח מכסה מנוע, תשחק איתם קצת ותחזק אותם.
תנעל את הרכב ותפתח מחדש וזה אמור להעלם.
קרה אצלי שבוע שעבר אחרי שחיברנו צרכן חדש למצבר...
https://ashcroft-transmissions.co.uk/product/lt230-sleeved-casing-steel-bush/
הנה זה, הציר ביניים וכאן יש הסבר טוב מעולה - תודה למיקוד - על הדרך ראיתי קיט שיפוץ לטרנספר. כפי שכתבתי לפני כן צריך לזחול ולראות דגם ומס' סריאלי זה מה שהם ביקשו כשרציתי להזמין ידית טרנספר (אבל המיסוי שחט את הרצון).
אסף.
לזאת הכוונה בדיוק בכניסה מהגיר לתיבת העברה.
יוגי, (מיקי ) אני מניח שהצדק איתך ושאני פספסתי את המעבר הקטן .
כמעט תמיד זה נראה שהנזילה היא מהאטם התחתון. אבל בין הטרנספר לגיר יש מעבר קטן בו השמן יורד מטה ומייצר את האשליה הזאת.
כמובן שאי אפשר לשלול נזילה מהמכסה התחתון, כי בכל זאת זה לנדרובר, אבל ... אם אבטל את הנזילה , הוא ייאבד את הייחוד ... הוא לא יטפטף ויסמן טריטוריה, ואאלץ להחליף שמן בדרך המסורתית במקום החלפה טיפתית גרוויטציונית הייחודית לכרכרה האנגלית. אבל את כמות הפעמים בהם נתקלתי שבהם זה באמת היה משם, אפשר לספור על מרפק.
לפי התיאור (הבהוב הנוריות של הגיר) יש לך בוודאות בעיה ב- XYZ (בורר הגיר).
הגיר עובר למוד חרום, (כלומר אתה בהילוך שלישי).
שיפצתי בעבר כאילו כמו שכבר דנו בזאת בתחילת השרשור.
במידה ותחליף אותו אשמח לאמץ את הבורר הישן/תקול.
אין בעייה - אבקש מיהודה לשים אותו בצד אלא אם הוא עצמו ישפץ את שלי .
בהצלחה מנחם
מניסיוני - העניין של הנורות S M מהבהבות ו-D מהבהב נובע מקטבי מצבר לא מהודקים מספיק.
פעם הבאה שזה קורה - תפתח מכסה מנוע, תשחק איתם קצת ותחזק אותם.
כשאחזור הביתה, אפרק לחלוטין את הקטבים, אנקה עם נייר שיוף + ספרי מגעים.
תנעל את הרכב ותפתח מחדש וזה אמור להעלם.
קרה אצלי שבוע שעבר אחרי שחיברנו צרכן חדש למצבר...
כרגיל, תודה רבה לעזרה ולזמן שהוקדש למתן תשובות.
מניסיוני - העניין של הנורות S M מהבהבות ו-D מהבהב נובע מקטבי מצבר לא מהודקים מספיק.
פעם הבאה שזה קורה - תפתח מכסה מנוע, תשחק איתם קצת ותחזק אותם.
תנעל את הרכב ותפתח מחדש וזה אמור להעלם.
קרה אצלי שבוע שעבר אחרי שחיברנו צרכן חדש למצבר...
זה פד"מ ראשון.
פד"מ שני, ולפני כל פעולה נוספת, לחבר לקורא תקלות. אחרת מגששים באפלה. במקרה שלי, קוד התקלה גם דייק את הסולונואיד הבעייתי- B.
נעם
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.