PDA

צפייה בגרסה מלאה : מה נהיה בשוק הרנגלרים - יד 2 מכירות חיסול???



KOOKE
09-01-24, 09:25
יודע ששוק הרנגלרים יד 2 על הפנים אבל לא שיערתי שעד כדי כך.

לדוגמה שניים שפורסמו בספר הפנים בכ- 40,000 ש"ח מתחת למחירון !!

145728145727

בדאלק
09-01-24, 09:34
אין היום כמעט רכב פנאי (בתוך ההגדרה נמצאים גם אופנועים טרקטורונים וכו) שאינו ליסינגטומטית כלשהי שנמכר במחירון או קרוב למחירון.
באחוזים ירידה מ300 ל260 היא לא קיצונית כמו ש40K נראים.

נמרוד
09-01-24, 09:51
גלדיאטור רוביקון בן שנה ב265 אלף, אכן מחיר אטרקטיבי.

אמוץ נ.
09-01-24, 10:03
מעבר למיתון, המלחמה והריבית הגבוהה, הגניבות הרגו את הכלים האלה.
נהיה קשה ויקר מדי לבטח.
הבעיה שגם JK ישנים סובלים מעליית הפרמיה, למרות שהם לא נכללים במכת הגניבות.


Sent from my iPhone using Tapatalk

KOOKE
09-01-24, 11:24
אין היום כמעט רכב פנאי (בתוך ההגדרה נמצאים גם אופנועים טרקטורונים וכו) שאינו ליסינגטומטית כלשהי שנמכר במחירון או קרוב למחירון.
באחוזים ירידה מ300 ל260 היא לא קיצונית כמו ש40K נראים.

הירידה הרבה יותר דרמטית - רנגלרים נמכרו בהרבה מעל המחירון (לא החדשים מאד)

- - - Updated - - -


גלדיאטור רוביקון בן שנה ב265 אלף, אכן מחיר אטרקטיבי.

מאאאאד מפתה, לצערי אין לי כרגע את התקציב הפנוי להחליף את שלי בגלדיאטור הזה. אם היה לי לא הייתי מהסס לרגע על אף עניין הגניבות ועלות הביטוח המטורפת

erezgur
09-01-24, 11:30
גלדיאטור רוביקון בן שנה ב265 אלף, אכן מחיר אטרקטיבי.

רק למען הדיוק - עליה לכביש 02/22, בלי שנרגיש זה כבר כמעט שנתיים.

הדסופה
09-01-24, 15:28
אלו רכבים חדשים וסטנדרטים

מכרתי 2012 משופר בהתאם ל 35״ לפני חודש, ב 170
אמנם לפני שנה הייתי מקבל יומר , סביב ה 200 , אבל בהחלט לא ליד המחירון ( שהוא בערך 100)


Sent from my iPhone using Tapatalk

KOOKE
09-01-24, 19:06
ככל שהרנגלר ישן יותר הוא מתרחק כלפי מעלה מהמחירון

הרנגלר הלבן לא בדיוק סטנדרטי יש לו שיפורים

שולץ האיום
09-01-24, 20:11
מחירי הביטוח עלו לכולם.

גניבות, היום זה רוביקון, לאנדקרוזר ויונדאי חשמלית, מחר זה משהו אחר…יש פתרונות למי שקצת מתחכם.

כל השוק די קפוא כרגע, ריבית, מלחמה, מי שלחוץ מוריד. ויש לחוצים.

גלדיאטור משום מה מראש לא כולכך סחיר, אין לי מושג למה.

לגבי מודעה כזאת או אחרת, כשמבררים למה המחיר נמוך, פתאום יש סיבה. זה לא בהכרח מלמד על הכלל.

אבל זה נחמד לפנטז…🤣

בהצלחה לקונים. זמן טוב.

בסוף, אין יותר מידי אופציות בשטח, ועם ההתאוששות הכלכלית שתבוא מתישהו, כנראה שגם פה יהיו שינויים.

KOOKE
09-01-24, 20:46
שולץ, פשוט קפצו לי בפייס שתי מודעות בזו אחר זו...מה בדיוק הסיפור של הרכבים שם לא יודע וגם לא יודע עד כמה מעיד על הכלל אבל תכלס ב-JL יש בהחלט מגמת ירידת מחירים שחורגת מכלל שוק הרכב יד 2 - זה ככל הנראה בשל עלויות הביטוח המטורפות אם בכלל יש חברה שמוכנה לבטח והגניבות של ה- JL

דרור ברלי
09-01-24, 22:06
מלחמה
מיתון
ריבית
גניבות
ביטוח יקר

רבים מאוד נקנו בהלוואות ובתשלומים.
כל אלה ששכחו שהם חיים במדינה הכי לא יציבה בעולם, קפצו מעל הפופיק וחיו הרבה מעבר ליכולתם האמיתית.

ואז קרה ה-7.10 ובאה המלחמה. סגרה עסקים וחירבה פרנסות.
ופתאום הם גילו שהם לא יכולים לשלם כל חודש את המשכנתא על האוטו היקר הזה (430,000++ לחדש).
חלקם צריכים את הכסף כדי לאכול אותו.
חלקם צריכים את הכסף כדי להחזיר אותו.

ואז אתם רואים פתאום יותר ויותר כלים כאלה למכירה.
וההיצע עולה על הביקוש, אז המחיר יורד.

הנה ההסבר, על רגל אחת, ממי שלא מבין כלום בכלכלה - אבל לא ייקח בחיים, בחיים! הלוואות מטורללות בשביל אוטו.
כל תרבות השופוני הזאת, להשתעבד לתשלומים עבור רכב יוקרה שערכו צולל, נבצר מבינתי. פשוט נבצר מבינתי הטמטום הזה.

ולמי שיכול ותמיד רצה גלדיאטור - הנה ההזדמנויות.
השוק שייך כרגע לקונים. יש רבים למכירה, אתם לא מוכרחים לקפוץ על הראשון שרואים ובטח לא להתפשר על צבע (לא כולם לבנים. יש עוד צבעים).

שולץ האיום
09-01-24, 22:25
שולץ, פשוט קפצו לי בפייס שתי מודעות בזו אחר זו...מה בדיוק הסיפור של הרכבים שם לא יודע וגם לא יודע עד כמה מעיד על הכלל אבל תכלס ב-JL יש בהחלט מגמת ירידת מחירים שחורגת מכלל שוק הרכב יד 2 - זה ככל הנראה בשל עלויות הביטוח המטורפות אם בכלל יש חברה שמוכנה לבטח והגניבות של ה- JL

המסקנה שלך לא נכונה לדעתי.

אין שום בעיה לבטח JL, חוזר שוב, מחירי הביטוח עלו לכולם, כמובן שביוקרה קפצו בהתאמה עוד יותר.

בדקת כמה עולה לבטח היום פורד מוסטנג ? אני בדקתי, טירוף, הרבה יותר יקר יחסית ל JL ומחיר הרכב נמוך יותר.

גם לגבי ירידת מחיר יד 2, מי שלחוץ מוריד, אבל זה לא כמו שנראה לך מבחוץ, כשאתה לא רציני לקנייה, ולא ממש בודק.

כמו שאמרת, מודעות שקפצו, אבל כשתרצה באמת לקנות, דברים יתבהרו.

שולץ האיום
09-01-24, 22:38
דרור

נוציא רגע שופוני והלוואות מטורפות מהמשוואה למרות שהכל יחסי.

להמון שכירים, שיודעים כמה נכנס כל חודש ומתי, הלוואה היא דרך לגיטימית ״להתקדם״ באיכות חיים, בבטיחות, ובפנטזיות ולקנות רכב שכרגע אין להם את הסכום במזומן.
כמו בנדלן.
לא חושב שזה בהכרח משהו שלילי, בעיקר כשהריבית הייתה כמעט אפסית.

לעומת זאת,
הכרתי בחור מבוגר שכבר שנים משדרג כל 6 שנים את הרכב המשפחתי שלו, באמצעות פתיחת קרן ההשתלמות שברשותו.
זה לדעתי ממש מעשה מטופש כלכלי (בלי הלוואה) מכיוון שמדובר באפיק החסכון היחיד שלו שלא ממוסה, שמניב לו בערך 8%-6% שנתי ריבית דה ריבית, כאשר על הלוואות משלמים הרבה פחות, אפילו בתקופה הקיצונית הנוכחית (זה לא יישאר ככה).


גם המילה מינוף שבזמן האחרון נתפסת כשלילית בעולם העסקים וההשקעות היא דרך לגיטימית להתקדם לפעמים, ובלעדיה הרבה עסקים היו נתקעים או נמחקים.

בקיצור זה לא שחור לבן.

רוב השוק הזה מבוסס על הלוואות.
רכבים של 50,000 וגם רכבים של 400,000.

דרור ברלי
09-01-24, 22:56
אני לא מבין בזה כלום
אבל כשמדובר ברכבי יוקרה, השופוני הוא אחד הטריגרים העיקריים
במיוחד אצל חבר'ה צעירים יחסית שמשעבדים לעצמם את החיים ברכישת רכב יוקרה בתשלומים.
רק מתנוסס לי מול העיניים שאוטו (שערכו רק יורד, אפילו טויוטה) זה לא משהו שמצדיק לקחת הלוואות כאלה.

מי שפתח קרן השתלמות במיוחד לצורך שדרוג לרכב צעיר יותר בכל 6 שנים, סבבה.
שוב, אני אוהב מכוניות, אבל חושב שלשלם עבורן את הסכומים שמתעופפים בישראל, זה פשוט טימטום. אבל כל אחד עושה מה שטוב לו.

boaz avrahami
09-01-24, 23:05
יש פה איזו סתירה מובנית.

מצד אחד אספנות לדעתך צריך להיות רכבים ישנים ויחודיים באופן כלשהו.
לא רכב סטנדרטי של יומיום…

מצד שני מה שישן ונחשק מחירו מטפס.

יש מלא צעצועים שמתומחרים בלי היגיון.
למשל תכשיטים בשמים ושעונים…


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

KOOKE
09-01-24, 23:17
קצת סוטה מהדיון - אבל מרשה לעצמי אני פתחתי את הפוסט -

בעיני ולטעמי האישי יש להבחין בין רכב יוקרה ובין רכב יקר. לא כל רכב יקר משדר אכן יוקרה ולהיפך לא כל רכב שמשדר יוקרה הוא בהכרח יקר.

לדעתי הרנגלר בכלל ובטח שדגם הגלדיאטור בפרט לא שווקו בעולם כ"רכבי יוקרה" ולא כוונו לפלח הצרכנים שמחפש רכב יוקרתי.

אנסה להמחיש את כוונתי - מרצדס G וואגן - יושב בערך על אותה משבצת של הרנגלר וזה רכב שכיום מכוון מראש לשדר יוקרה. כנ"ל האמר חשמלי של היום. הרנגלר למרות שהוא יקר יחסית גם בארה"ב למיטב הבנתי, לא נתפס שם כרכב יוקרתי. כן הוא בהחלט משדר תדמית מסויימת על הבעלים אבל זה לא רכב יוקרתי "קלאסי".

בארץ כל רכב יקר שווה אוטומטית רכב יוקרה...

ehudzeelim
10-01-24, 00:09
ההבדל בין יוקרה ליקר,
יוקרה זה כמו כבוד או שם טוב, אי אפשר לקנות את זה בכסף..
רכב יוקרה - היצרן הוא בעל היוקרה, בית עם היסטוריה ושם טוב מוכח.. בעל היוקרה הוא לא מי שרוכש את הרכב..
רכב יקר - במובן החומרי נטו, ללא משמעויות של איכות.
לפעמים יש חפיפה כמובן..

שולץ האיום
10-01-24, 00:36
יש גם חברה שהחלום שלהם הוא רוביקון JL, בלי קשר לשופוני, אלא חלומות בשטח (תחביב) על כל המשתמע מכך, כולל בכביש, ולקחו לצורך העניין הלוואה.
אני מכיר כמה כאלה באופן אישי, ואני לא רואה בזה שום דבר שלילי או פסול.

בלי להכנס למושג יוקרה בכלל.

דרור ברלי
10-01-24, 08:10
יש פה איזו סתירה מובנית.

מצד אחד אספנות לדעתך צריך להיות רכבים ישנים ויחודיים באופן כלשהו.
לא רכב סטנדרטי של יומיום…

מצד שני מה שישן ונחשק מחירו מטפס.

יש מלא צעצועים שמתומחרים בלי היגיון.
למשל תכשיטים בשמים ושעונים…


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro


אין לי בעיה עם מחיר הצעצוע.
אבל אני חושב שכדי לא ליפול, בנאדם צריך לחיות כפי יכולתו.

זו אחת מהסיבות שיש מלא כלים כאלה למכירה עכשיו. אני לא מנחש, אני יודע. אל תשאל אותי מאיפה אני יודע.

- - - Updated - - -


יש גם חברה שהחלום שלהם הוא רוביקון JL, בלי קשר לשופוני, אלא חלומות בשטח (תחביב) על כל המשתמע מכך, כולל בכביש, ולקחו לצורך העניין הלוואה.
אני מכיר כמה כאלה באופן אישי, ואני לא רואה בזה שום דבר שלילי או פסול.

בלי להכנס למושג יוקרה בכלל.


גם אין שום דבר שלילי או פסול בלקחת הלוואות כדי להגשים חלומות.

כל עוד אתה מסוגל להחזיר את ההלוואה הכל בסדר.
אבל פתאום מלחמה, הכלכלה נופלת וההמשך ברור.


קצת סוטה מהדיון - אבל מרשה לעצמי אני פתחתי את הפוסט -

בעיני ולטעמי האישי יש להבחין בין רכב יוקרה ובין רכב יקר. לא כל רכב יקר משדר אכן יוקרה ולהיפך לא כל רכב שמשדר יוקרה הוא בהכרח יקר.

לדעתי הרנגלר בכלל ובטח שדגם הגלדיאטור בפרט לא שווקו בעולם כ"רכבי יוקרה" ולא כוונו לפלח הצרכנים שמחפש רכב יוקרתי.

אנסה להמחיש את כוונתי - מרצדס G וואגן - יושב בערך על אותה משבצת של הרנגלר וזה רכב שכיום מכוון מראש לשדר יוקרה. כנ"ל האמר חשמלי של היום. הרנגלר למרות שהוא יקר יחסית גם בארה"ב למיטב הבנתי, לא נתפס שם כרכב יוקרתי. כן הוא בהחלט משדר תדמית מסויימת על הבעלים אבל זה לא רכב יוקרתי "קלאסי".

בארץ כל רכב יקר שווה אוטומטית רכב יוקרה...

נכון, כי רוב הציבור שופט מכוניות לפי מחירן.
אתה נוסע ברכב יקר? זה סמל של הצלחה. הנה ה"יוקרה" שחיפשת.

sgill
10-01-24, 11:30
כל מה שנאמר פה וגם, ספציפית לגבי הגלדיאטור...

גם יקר, גם בלי הגבהה וצמיגים לא חוקיים העבירות שלו פחות טובה מרוביקון בגלל מרחק סרנים ו"בטן".
ובנוסף הוא לא מוכר במס בכלל, כך שמי שקונה אותו בשביל העסק לא יכול לנכות את ההוצאות. במחיר שלו ניתן לקנות פול סייז שהוא מוכר מלא בן שנתיים נניח ובהפרש עוד ג'יפ, אפילו רנגלר יותר ישן לטיולים.

הייתי מוסיף לנושא של יקר מול יוקרתי גם רכב של עבריינים. בלי לפגוע באף אחד פה, מה שפעם היה נחלתם של הגרמניות הספורטיביות והמלך של רכבי השטח הבריטיים, עכשיו עבר גם לרנגלרים. אולי כי אפשר למגן מלמטה נגד מטענים, אולי כי אפשר לברוח לשטח, לבדוק את מצב החממות, לקבור מישהו במקום שלא ימצאו אותו וכו'.

אבל דווקא לאלו שכבר יש רנגלר וחושבים יום אחד לשדרג, יש יתרון בזה שהמחירים יורדים כי ההפרש לשדרוג קטן.
וכן, גם אני ממליץ בלי הלוואות ובלי מינוף. אם אתה לא יכול להרשות לעצמך אקסרים ריקון או 392 מההון העצמי שלך (או של ההורים) אז כמו שאמר ביידן - "אל!"

שולץ האיום
10-01-24, 11:49
תשמעו
זה הופך לדיון פסיכולוגי סוציולוגי
למה לסבך כל דבר כלכך הרבה?
עבריינים, הפרשי מחירים…יוקרה…

ולמה ללכת לקיצון?
392 צריך גם להיות בעל יכולת להחזיק, לא רק לקנות, ומדובר בנישה צרה מאוד.
גם XR, בגלל מחיר הקנייה הופך אותו למוצר עבור בעלי יכולת ולא לג׳יפאי הממוצע כתחביב.
לא על אלה מדובר.

איזה רכבי 4x4 מכובדים קיימים היום בשוק?
רכבים חדשים יחסית? לא גרוטאות עם רבע מליון קמ.

האופציות המעטות מאוד יש לומר, מתרכזות היום סביב 150-250 אלף שח.
בא בנאדם, מסודר עם יכולת, ולוקח הלוואה של 100 במקום לפתוח חסכונות שיש לו, ומגשים חלום קטן.
קונה רוביקון ב 250-350 אלף שח.

איפה הלכתם?
למי איכפת מהעבריינים?
שימכרו, שיפשטו רגל, בכיף.

חייה ותן לחיות.

שולץ האיום
10-01-24, 12:01
ועוד משהו קטן ושולי מבחינתי, רק לצורך הדיוק.
גלדיאטור רוביקון, עם הגבהה וצמיגים בריאים (הכל עפ החוק) הוא כלי מאוד מאוד עביר, ומפתיע בשטח, למרות האורך שלו.
ואני כותב את זה מנסיון.

אפשר גם לנסח זאת כך - מעט מאוד כלים יוכלו לו.

sgill
10-01-24, 16:12
ועוד משהו קטן ושולי מבחינתי, רק לצורך הדיוק.
גלדיאטור רוביקון, עם הגבהה וצמיגים בריאים (הכל עפ החוק) הוא כלי מאוד מאוד עביר, ומפתיע בשטח, למרות האורך שלו.
ואני כותב את זה מנסיון.

אפשר גם לנסח זאת כך - מעט מאוד כלים יוכלו לו.

לא כתבתי שהוא לא עביר, רק הזכרתי שעם הגבהה וצמיגים חוקיים הוא פחות עביר מהרוביקון עם אותם נתונים בגלל הבטן.
ברור שהוא יותר עביר מרוב הכלים האחרים שנמצאים עכשיו בשוק.

KOOKE
10-01-24, 18:14
נקודת המבט שלי על הגלדיאטור- אישית בכללי פחות מתחבר לתצורת הטנדר אם כי הגלדיאטור דווקא עובר לי בגרון מבחינת מראה בכל אופן. החיסרון שלו מבחינתי הוא קודם כל עבירות פחות טובה מהרוביקון 4 דלתות המקביל לו (זוית בטן נמוכה יותר) ובעניין זה גם לא ניתן ממש לשפר את המצב כי למיטב הבנתי בשאר דגמי הרנגלר JL ניתן חוקית להגדיל צמיג ל-35 (בגלל הרוביקון אקטסרים שמגיע כסטנדרט עם 35) ואילו בגלדיאטור לא ניתן להגדיל צמיג מעבר לסטנדרט שהוא צמיג 33.
אבל בעיני יש לגלדיאטור גם יתרונות לא מבוטלים - נוחות נסיעה עדיפה גם בכביש וגם בשטח כולל יציבות כיוונית עדיפה (בגלל בסיס הגלגלים-רוחק הסרנים הגדול יותר) . אפשרויות דיגום וזיווד אין סופיות ועדיפות כרכב אוברלנד. מחיר נוח יותר כמשומש ביחס לרוביקון המקביל.

בקיצור אם מי שהוא היה נותן לי עכשיו 250,000 ש"ח על שני הרכבים שלי (רנגלר 2010 דגם סהרקון - היה סהרה במקור ושופר ושודרג לרמת רוביקון+++ פלוס אינפיניטי G37 שנת 2012 כחדשה) בלי היסוס הייתי לוקח את הגלדיאטור שבראש הפוסט.

אבל, לך תתעסק עכשיו בזמנים טרופים אלו במכירת שני רכבים שאני מאאאאאאד מרוצה מהם וברכישת אחר תחתם...וואלה אין חשק.

שולץ האיום
10-01-24, 19:35
נכון
חוקית אפשר כרגע 32.8 בלבד (285/70/17) למרות ש 37״ הולם אותו ממש מבחינה פרופורציונלית.
טיילתי איתו במקומות שנחשבים מאתגרים מאוד, רמה אחת מתחת להכי מאתגרים (עדשה, כמריר) והוא פשוט עשה הכל בלי שום בעיה.
כנראה לפעמים האורך דווקא עוזר, הקדמיים שלו כבר נתפסים טוב אחרי המדרגה…
אני מאוד מופתע מהעניין הזה.

-->