PDA

צפייה בגרסה מלאה : עקיצה במוסך מורשה סוזוקי



ניר ל
10-01-24, 01:17
בלחץ זמן הכנסתי את הג׳מני של הבן החייל, שהגיע הביתה לכמה שעות, למוסך שירות של היבואן לצורך ביצוע טיפול ראשון.
הרכב בן שנה וקצת (היה צריך לעבור את הטיפול הראשון באוקטובר, אבל פרצה המלחמה ומאז לא יצא ליותר מלילה בבית).
בטלפון הסכימו לקבל מעכשיו לעכשיו, אז הגעתי.
1. נאמר לי שבטיפול ראשון יש להחליף שמני דיפרנציאל. האם נכון ומה הסיבה? מה עלול לקרות אם לא מחליפים?
הסיבה לשאלה, היא שאחרי החלפת שמן מנוע ופילטר ( המתנתי כל הטיפול מול הרכב), הורידו את הרכב מהליפט ושלחו אותי לשלם את החשבון. כולל כמובן עלות החלפת שמן דיפ' שלא בוצעה. כאשר השבתי למנהל המוסך שלא בוצעה בפועל החלפה הוא לא התרגש או התווכח - שלח את הפועל להרים שוב את הרכב ולהחליף.
מאחר ומדובר ככל הנראה בנוכלים מצויים, יש לי יסוד להניח שלמרות ההצגה שקיבלתי - כאשר הפועל שואב את השמן הישן עם מזרק ידני ואח"כ ממלא שמן חדש (בכל התהליך לא ניתן לראות אם אכן זורם שמן באיזשהו כוון, ממקום הימצאי).

מחר אפנה למנהל השירות של היבואן, אם אצליח להגיע אליו, מקווה שיעשה משהו מועיל עם המידע הזה... נשאר לי רק להחליט אם לבצע החלפה בעצמי ליתר בטחון.

שולץ האיום
10-01-24, 06:01
זאת ועוד
החלפת שמני דיפרנציאל בטיפול ראשון?

לא נתקלתי.

הייתי בודק גם את זה.

gmike
10-01-24, 08:35
זו הוראה של היצרן, יש לי חבר שעובד במוסך מורשה סוזוקי והוא סיפר לי על הנוהל הזה.
השמן החדש מגיע במיכלי מתכת של 4 או 5 ליטר עם לוגו סוזוקי.
רק לא הבנתי למה לרוקן עם מזרק כשיש פקק ריקון,נשמע מוזר.

מוני אורבך
10-01-24, 08:47
אכן הוראה של היצרן. סיבה רשמית, חלקקים שנמצאים בשמןאחרי שפשוף ראשוני של גלגלי השנים בדיפ.
השמן מאוד מאוד יקר (כמה מאות שקלים שני ליטר)
אני ראיתי שהוציאו את השמן, והכניסו חדש בטיפול.
כנראה נפלת על מוסך מורשה של רמאים, או לפחות עובד שניסה לחפף פינה.
במוסך שלי ניתנים לי כל חלק ישן שאותו מחלפים (אם אני מבקש)

חנן-ג'יפולוג
10-01-24, 08:59
במקרה אחד שנתקלתי בו, העובד בתחנת הסיכה מילא ג'ריקנים פרטיים בשמן שהיה אמור למלא ברכבי הלקוחות. מנהל המוסך גילה את זה לאחר ביצוע מארב.

חלק מעובדי המוסכים משלים הכנסה בשעות אחר הצהריים בעבודות פרטיות. זה גורם לחלק הלא ישר שביניהם, להעלים חומרים וחלפים שהגיעו לידיהם והיה אמור להיכנס לרכבי הלקוחות. לפעמים גם להציע ללקוחות שנבהלו מהצעת המחיר של המוסך, הצעה פרטית מוזלת בצד.

אני ממש לא אומר שזה האירוע, אבל זה עוד משהו לחשוב עליו. המנהלים, כמובן, לא בהכרח מודעים למה שקורה מתחת לאף שלהם, וחלקם מנסה להילחם בזה בעוצמה.

sgill
10-01-24, 10:48
אני כעיקרון לא הולך למוסכים שאני לא יכול לעמוד מתחת לרכב בזמן שעובדים עליו.
לא מקבל תירוצים של אין ביטוח וכו'
אני לא עומד שם באופן קבוע כל הזמן, אבל מגיח מחדר ההמתנה בזמנים רנדומליים ונכנס מתחת לרכב לראות ולהבין מה עושים.

ניר ל
10-01-24, 10:57
הוא לא פתח פקק ריקון כי להערכתי לא החליף שמן, הג'ריקן שמן שהביא בהחלט לא היה מפח... ספק אם היה בו שמן...
הם כן טרחו לציין שמדובר בשמן יקר ושהם נותנים לי הנחה גבוהה עליו, סביר מאד בהתחשב בכך שמכרו לי אוויר...

sgill
10-01-24, 11:15
כשמוסך אומר לי שאני צריך להחליף חלק פנימי שהוא מאוד יקר (כזה שלא אוכל לראות בעין אח"כ שהחליפו) וכשהם מצעים הנחה מאוד גדולה עליו כי אני לקוח שלהם הרבה זמן, כי הגעתי דרך חבר, כי הם רוצים לעזור לי, כי גם להם יש בדיוק רכב כזה וכי כל דבר אחר, אז אני מתחיל לחשוד...

אני במקומך הייתי הולך למקום שאתה סומך עליו ובודק אם השמן בדפרנציאל הוא טרי.

ניר ל
10-01-24, 11:27
הרכב בן שנה עם 13K ק"מ, ככה או ככה השמן טרי, תכלס כסת"ח לצורך אחריות כבר יש והחלפה כזו לוקחת לי 20 דקות מתחת לבית. אבל לא מתכוון לשלם שוב את עלות השמן... אמצע פתרון מול מחלקת השירות של היבואן.

זו לא הייתה יוזמה של הפועל, המוסך קטן, הבעלים/מנהל המוסך בהחלט היה מודע ומסתובב שם - מה גם שזה הרכב היחיד שטופל באותו זמן, כמו שאמרתי - הוא לא מצמץ כשעימתתי אותו עם העובדה שהשמן לא הוחלף, לא התווכח ולא הלך לבדוק את השמן, פשוט אמר- אין בעיה אם לא החליף אז אגיד לו להחליף (זה אחרי שכבר שלח אותי לדרכי למעשה).

בשלב הזה של חיי כבר לא מפתיעה אותי שום נוכלות של בעלי מקצוע, אפילו לא מרגיזה ... אני אפילו מצפה לזה ...

RoyiBaum12
10-01-24, 11:31
הרכב בן שנה עם 13K ק"מ, ככה או ככה השמן טרי, תכלס כסת"ח לצורך אחריות כבר יש והחלפה כזו לוקחת לי 20 דקות מתחת לבית. אבל לא מתכוון לשלם שוב את עלות השמן... אמצע פתרון מול מחלקת השירות של היבואן.נשמע לי סיפור מסריח אחד גדול מצידם.

וחד משמעית אחרי אירוע כזה (בהנחה וזה רכב חדש וחשוב לך ממנו ונשמע שכן:) ) הייתי מחליף מוסך למוסך אחר של היבואן.

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

ד ו ר ו ן
10-01-24, 11:43
הוא לא פתח פקק ריקון כי להערכתי לא החליף שמן, הג'ריקן שמן שהביא בהחלט לא היה מפח... ספק אם היה בו שמן...

אם ממלאים שמן מצובר במוסך אין משמעות לכלי שהביא קרוב לרכב.

האם השמן כן הוחלף?
לא מסובך לגלות.
פתח פקק מילוי ותדגום צבע שמן.

boaz avrahami
10-01-24, 13:14
שמן דפרנציאל משומש מקבל צבע וריח אופייניים. קל לעלות על הבלוף לבד בבית.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

איציק - 4X6ZH
10-01-24, 15:06
קראתי וחשבתי לעצמי להגיב ...?
כתבתי ...מחקתי !
עברו כמה שעות אני שוב בגיפולוג ואני רואה את השרשור ואללה יש הרבה תגובות .

כולם ואני מדגיש לדעתי מניסיוני כל התגובות נכונות .
הנושא פרוץ לכל הכיוונים .
יבואני הרכב לא יודעים איך לספק עבודה למוסכים .
יצרני הרכב כבר מזמן לא בדיוק חושבים על המוסכים .
המוסכים עובדי עצות איך להגדיל רווח מכל רכב שנכנס למוסך .
עובדי המוסכים גם הם רחוקים מלהיות צדיקים .
משרד התחבורה זאת חבורת פקידונים שלא מענין אותם כלום .

ובתוך כל מחול השדים הזה יש גם כמה צדיקים
מי הם אותם צדיקים ?

תכלס לשאלה .
כן יש ממסרות סרנים שיש הוראה ( מוצדקת ) להחליף שמן בשרות הראשון .
כן בהחלט יש ממסרות שמפרט השמן הוא מיוחד ( לכן השמן יקר )
ונגיד שבסרן יש איזה שהיא בוקסה שמחייבת שימוש בשמן ....נחשים
ומי שלא משתמש בשמן הדיפרנציאל מתחיל להשמיעה רעשים
ומכאן ועד לפרוק המרחק קצר .
ושוב משתמשים בשמן לא מתאים . וכן הרעש לא נפסק ....
ומחליפים דיפרנציאל ( הרכב באחריות ) ושוב יש רעשים
עד שבא הגורו התורן ואומר . למה לא משתמשים בשמן המקורי ?
מחליפים שמן . ופתאום הכל עובד חלק ובשקט .

ולא חשוב באיזה רכב זה היה !


אז מה עושים ?
יש בעיה אני ממש לא רואה פתרון והעתיד הקרוב מסתבך משנה לשנה

על שמן אנחנו מדברים
לכל אלה שיש להם מערכת אוריאה ברכב
שימו לב טוב טוב תקפידו על שמן המנוע
שמן מנוע למנוע דיזל שיש בו מערכת אוריאה אינו שמן מנוע רגיל .( כן הוא יקר מהרגיל )

איציק

sgill
10-01-24, 16:00
ועוד סיפור קצר (והפעם אני באמת מקצר) בהמשך לפוסט של איציק.

בוקר והג'יפ לא מניע, מחבר כבלים מהפרייבט של האישה, מתניע ונוסע ישר למוסך.
וכאן אני מקצר הרבה....

אחרי 3 מצברים ו 2 סטרטרים הבעיה לא נפתרה. (כל פעם נסיעה הביתה וחזרה למוסך אחרי שהבעיה המשיכה).

ואז נפרדתי מהמוסך והלכתי למישהו שהומלץ ע"י חבר, הוא לא היה במוסך באותו רגע אז חייגתי אליו.
הוא ביקש שאצמיד את הטלפון למנוע ואתן סטרטר.
קצת צחקתי אבל עשיתי כבקשתו.
סטרטר אחד והוא הבין את הבעיה.
ביקש לדבר עם העובד שלו, אמר לעובד: "המינוס לא נוגע טוב, אל תחפש, תשים לו מינוס חדש לגוף"
10 דקות עבודה, 50ש"ח במזומן לפועל כבקשיש והבעיה נפתרה לתמיד.

בקיצור, מוסך גדול, נקי, מרובה ליפטים עם מכונת קפה שגם מקציפה חלב וקוראסונים ליד זה לא ערובה לידע ומקצוענות.
לפעמים זה רק כיסוי...

ד ו ר ו ן
10-01-24, 16:27
קצ10 דקות עבודה, 50ש"ח במזומן לפועל כבקשיש והבעיה נפתרה לתמיד.
.
תשלום למישהו שעבד זה בקשיש?

sgill
10-01-24, 17:45
בעל המוסך לא ביקש תשלום כי באתי דרך חבר טוב והוא הבין שסבלתי מספיק על הדרך..
העלות למוסך היא כבל חשמל של 50ס"מ. (העובד הוא עלות קבועה).
הרגשתי לא נעים לצאת בלי לתת משהו לעובד...
לא כל כך מבין את השאלה / בעיה ....

ניר ל
15-01-24, 10:05
ההצעה של מכשירי תנועה - לגשת לאותו מוסך ולבצע החלפה של השמן בזמני החפשי.
זמן חפשי אין לי, הבן יחזור עם הרכב כשתיגמר המלחמה, ביקשתי אפשרות לבצע את ההחלפה במוסך אחר כיוון שעל זה אני כבר לא אסמוך, אין כרגע אופציה כזו.
כנראה שהייתי צריך לבקש את מנהל המוסך ברגע שראיתי שריקון השמן לא מתבצע בדרך הנכונה, מי שהיה מעורב באירוע היה הבעלים מסתבר, אדם מבוגר שלא ממש מתקשר בצורה ברורה. יש מוסך שאני מטפל אצלו בעת הצורך וסומך עליו כמובן, אבל הוא איננו מוסך יבואן וספק אם היה מחליף את שמן הדיפ' כי זו לא פרוצדורה נפוצה בטיפול ראשון - לכן אני הייתי צריך לברר מה צריך להחליף ולספק את השמן המתאים (אם אפשרי לרכוש 2 ליטר). נבלע עוד צפרדע ונמשיך...

שולץ האיום
15-01-24, 17:38
שם המוסך בבקשה

שנדע.

ניר ל
16-01-24, 10:16
המוסך בבני ברק, לא שזה משנה משהו כי את האחרים לא דגמתי. אירוע דומה קרה לי בביקור קודם במוסך מורשה של קיה בראשל"צ, שם לא בוצעה החלפת נוזל בלמים. הלקח הוא פשוט לא לסמוך על הסטוריית טיפולים - לקחת בעירבון מוגבל החלפות של נוזלי ממסרות/קירור/בלמים שהנזק כתוצאה מאי החלפתם הוא ארוך טווח וכנראה שרבים מהמוסכים מחייבים אבל לא מבצעים.

asafk
16-01-24, 14:31
כבר כתבתי בעבר על מוסך רשת אחר - שהחלפת נוזל בלמים מבחינתו זה רק 'מלמעלה'. אז בהחלט. אין על מי לסמוך.

אסף.

danny_aaron
16-01-24, 21:16
היי ,
טיפולים עשיתי במוסך סוזוקי באשדוד ,
ונעמדתי כל הזמן בלהשקיף על האוטו ,בעל המוסך אמר לי המוסכניק חושב שאתה בודק אותו , אמרתי לו בדיוק ואם יש בעיה תוריד את הרכב מהליפט אלך למוסך אחר .

הוא לא הוריד וכך וידאתי שאכן פותח את הפקק ומחליף את השמן , וכן לא מתבייש אם אומרים שצריך החליף פילטר כזה או אחר הייתי מבקש לראות שזה אכן המצב .
כל מוסכי היבואן מנסים לקבל מבלי לעשות.

sgill
16-01-24, 23:02
זכור לי סרטון של בחור עם פאג'רו שהגיע למוסך לטיפול, החנה את הרכב ואמרו לו תבוא ב 15:00.
בא ב 15:00, קבל חשבונית על 1800ש"ח לטיפול קטן, שילם ונכנס לרכב.
רק אחרי שהתניע ונסע, ראה במצלמת דרך שהרכב של זז מילימטר מאז שהחנה אותו במוסך. המצלמה פועלת ברגע שמתניעים את הרכב.
עצר בצד, פתח מכסה מנוע ולא ראה תביעת יד/אצבע בשום מקום על בית הפילטר אוויר (חלק מהטיפול) או בכל מקום אחר.
חזר למוסך, התעמת עם בעל המוסך שבהתחלה עוד טען שעשו טיפול מלא והבעיה היא במצלמה.
בסוף השתכנע והציע לעשות טיפול מחדש. בעל הרכב דרש החזר כספי, נסע משם ולא חזר.
והחוצפה שהם עוד הוציאו חשבונית על טיפול, הם מזדכים במס על הוצאות שלא היו להם בכלל ומרמים לקוחות.

ניר ל
18-02-25, 10:21
עברה עוד שנה, המלחמה לא נגמרה והגיע זמן לטיפול נוסף - שוב "הילד" לא זמין לבצע אותו במוסך באמצ"ש ...
אז דבר ראשון - רכשתי פילטר מקורי ושמן מפנק וביצעתי טיפול.

עדיין יושב לי בראש הסיפור של החלפת שמן הדיפ' (כאמור נדרשת החלפה אחת בטיפול הראשון לאחר 15K). משיטוט ברשת התרשמתי שכל שמן בצמיגות המומלצת יעשה את העבודה - סה"כ סרן טיפש, לא מוגבל החלקה, אין טעם להתעקש על השמן של סוזוקי הנמכר במחיר מפולפל.

שאלתי - האם יש סיבה לא להשתמש בשמן GL5 ? להבנתי ההבדל העיקרי בינו לבין GL4 זה באחוז הגופרית הגבוה - מה שמסייע לשמירה על הדיפ' אבל פוגע לאורך זמן בעיקר במתכות "צהובות" .

- - - Updated - - -

ד.א. נוזלי בלם הפסקתי להחליף כל שנתיים, אני בודק באמצעות מד אחוזי לחות. נוזל קירור בודק חומציות אחת לטיפול.

ד ו ר ו ן
18-02-25, 11:30
שאלתי - האם יש סיבה לא להשתמש בשמן GL5 ? להבנתי ההבדל העיקרי בינו לבין GL4 זה באחוז הגופרית הגבוה - מה שמסייע לשמירה על הדיפ' אבל פוגע לאורך זמן בעיקר במתכות "צהובות" .
.
תבדוק תאימות למפרט הרכב בדיוק מהסיבה הזו.. למרות שלהבנתי זה בעיקר נוגע לסינכרונים בגיר.
אסף?

boaz avrahami
18-02-25, 11:44
אין כזה מפרט שמן של סוזוקי.
בהוראות יצרן יש שמן עם הגדרות תקן. לפי זה תמצא את השמן המתאים.

באיזה מכשירים אתה משתמש על מנת לבדוק את נוזלי הבלמים והקירור?


Sent from my iPhone using Tapatalk

ניר ל
18-02-25, 11:44
עוד קטנה- הפילטר המקורי שקניתי ארוך בשליש מזה שהותקן במוסך לפני שנה, חששתי שהסיבה לפילטר קצר יותר הוא אפשרות למפגש עם הסרן הקדמי בסגירת מתלה אבל זה לא נראה ככה, מה שיותר סביר זה שהמוסך פשוט התקין לפני שנה פילטר שמיועד לרכב אחר (גראנד ויטארה לפי חיפוש ברשת).

ד ו ר ו ן
18-02-25, 11:53
עוד קטנה- הפילטר המקורי שקניתי ארוך בשליש מזה שהותקן במוסך לפני שנה, חששתי שהסיבה לפילטר קצר יותר הוא אפשרות למפגש עם הסרן הקדמי בסגירת מתלה אבל זה לא נראה ככה, מה שיותר סביר זה שהמוסך פשוט התקין לפני שנה פילטר שמיועד לרכב אחר (גראנד ויטארה לפי חיפוש ברשת).

מבין את החשדנות לאור ההיסטוריה, אבל זה לא בהכרח המצב.
אם רוצה לוודא, תבדוק את המק״ט, ומה המקביל/חליפי מקורי.
יצרני רכב מאחדים מק״טים של חלפים ומבטלים אחרים.

ניר ל
18-02-25, 11:58
בספר יצרן לא רשום תקן - רשום שמן סינטטי 75/85 "סופר" של סוזוקי

https://ecstareurope.com/en

ד ו ר ו ן
18-02-25, 11:58
מקפיץ לך מה שאיציק התייחס לגבי השמן גיר.
שווה לוודא.


ונגיד שבסרן יש איזה שהיא בוקסה שמחייבת שימוש בשמן ....נחשים
ומי שלא משתמש בשמן הדיפרנציאל מתחיל להשמיעה רעשים
ומכאן ועד לפרוק המרחק קצר .
איציק

boaz avrahami
18-02-25, 19:52
נראה כמו תעלול שיווקי ותו לא.
צריך עוד קצת לחקור לייתר ביטחון.

כשיש דרישות ספציפיות, היצרן קובע להם תקן טכני ויצרני השמן שרוצים לעמוד בו רושמים את ההתאמה על האריזה.
לא מצאתי שום אזכור לאיזשהו יחוד בשמנים המקוריים


Sent from my iPhone using Tapatalk

שמוליקו
19-02-25, 07:14
30 שנה + וכלום לא השתנה.

לפני 30 שנה +- עבדתי במוסך מכונאות כללית בבת ים.
מגיעה אישה עם סוזוקי בלנו על גרר (הרכב היה על הגרר האישה באה במונית).
לא מניע הרכב.
מתחיל לבדוק, מכונית עם 50000 ק"מ במצב חדש שמור ויפה.
המנוע תפוס.
שואל איפה טיפלת ברכב עד היום - במוסך המרכזי וישר שולפת ספר רכב - שישה טיפולים חתומים.
הראשון 1500 ק"מ וכל 10000 כמו שעון שוויצרי טיפול.

פותח, בודק, סיפור ארוך - קצר, מוריד קרטר, אין שמן יש רק בוצה והרבה.
מעולם לא החליפו שמן ברכב הזה.
כמובן ערבנו את משרד התחבורה והחזרנו את הרכב לחברה שיחליפו לה מנוע לחדש.

להזכירכם באותה תקופה, האחריות על הרכבים הייתה רק אם טיפלת ברכב במוסכי החברה.

אבל לא רק סוזוקי חטאו בזה.
לימים עבדתי תקופה קצרה במוסך של הונדה בפתח תקווה בתור חשמלאי, ראיתי מה עושים המכונאים.
לוקחים מהמחסן שמנים, פלאגים ושאר ירקות, לא מרכיבים ברכב, חותמים שהרכיבו ולוקחים את הסחורה הביתה לטיפולי מדרכה.
ראיתי בעניים, כמובן שעזבתי את המוסך מהר מאוד.

כלום לא השתנה, אני לא סומך היום על שום מוסכניק.
עובדים על הרכב אני שם, לא זז מהרכב.

talkl
22-02-25, 19:17
תודה שאתם מזכירים לי למה אני עובד בעצמי עם עזרת חבר על האוטו

Sent from my SM-G998U1 using Tapatalk

אבי ביטר
22-02-25, 19:42
ועדיין
יש גם מוסכים אמינים, עם בעלי מקצוע מצויינים.
מצאת אחד כזה, תיצמד אליו.

-->