התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מפתח רטיטה להחלפות גלגל



שולץ האיום
14-01-24, 13:34
הייתי בטוח שכלי כזה צריך איזה 700-800N/M ומעלה כדי לעבוד כמו שצריך.

טעיתי?

שימו לב לסרטון, המותג לא רלוונטי, אבל זה 300N/M ונראה עובד יפה, לפחות בסרטון :

⁨📸 פוסט שכדאי לך להציץ בו בפייסבוק⁩ ⁨https://www.facebook.com/share/v/e9M7PfiWjotVSErA/?mibextid=WC7FNe⁩
http://⁨📸 פוסט שכדאי לך להציץ בו בפייסבוק⁩ ⁨https://www.facebook.com/share/v/e9M7PfiWjotVSErA/?mibextid=WC7FNe⁩

חנן-ג'יפולוג
14-01-24, 13:52
זה תלוי מן הסתם עד כמה המשוגע האחרון הידק את הברגים.

סדר הגודל של סגירת ברגי גלגל הוא באיזור ה90-110 ניוטון-מטר.

איל מ
14-01-24, 13:59
אני עובד בחודשים האחרונים עם מילווקי ½ ודיוולט ¾. לא זוכר דגמים. הכי חזקים שיש.
פותח גוז'ונים יופי יופי. גם גוזהונים עקשניים (אום 27).
בסגירה נותן שניה של רטיטה וסוגר סופית עם מפתח גלגלים.
אם עובדים בעוצמה מלאה בסגירה זה הרבה יותר מדי חזק.

שולץ האיום
14-01-24, 17:14
אני מדבר רק על הפתיחה
ברור שבסגירה צריך להרגיע, ויש כלים שאפשר לכוון לסגירה עדינה יותר.

השאלה שלי, האם גם לדעתכם כלי של 300N/M מספיק לעבודה ?

איל מ
14-01-24, 17:58
יש שם כל מיני נתונים. 300 בד"כ זה המומנט הרגיל. במכה של הרטיטה זה מגיע להרבה הרבה יותר.

נמרוד
14-01-24, 18:25
אני מדבר רק על הפתיחה
ברור שבסגירה צריך להרגיע, ויש כלים שאפשר לכוון לסגירה עדינה יותר.

השאלה שלי, האם גם לדעתכם כלי של 300N/M מספיק לעבודה ?

כן.

כמו שחנן כתב, גלגלים אמורים להיות סגורים בסביבות 100 ניוטון-מטר. כל מני ברגים "כבדים" בשלדה ובמתלים של טנדר טויוטה 130-200 למיטב זכרוני.

תמונה מהקטלוג של מילווקי. לי יש מה שמסומן בצהוב, הקומפקטי. הוא החלש מבין שלושת האפשרויות שיש בקטלוג.

145772

שולץ האיום
14-01-24, 18:31
אוקי
התכוונתי לקנות כזה :

Makita XWT08Z 18V LXT® Lithium-Ion Brushless Cordless High-Torque 1/2" Sq. Drive Impact Wrench, Tool Only https://a.co/d/8Gf3HZs
http://Makita XWT08Z 18V LXT® Lithium-Ion Brushless Cordless High-Torque 1/2" Sq. Drive Impact Wrench, Tool Only https://a.co/d/8Gf3HZs (http://Makita XWT08Z 18V LXT® Lithium-Ion Brushless Cordless High-Torque 1/2" Sq. Drive Impact Wrench, Tool Only https://a.co/d/8Gf3HZs)

אני מבין שזה למטוסים.

אחפש משהו זול יותר.

נמרוד
14-01-24, 18:59
למקיטה יש מגוון מפתחות אימפקט גדול. ככל שהמומנט המירבי הנדרש גבוה יותר הכלי כבד יותר ולא רק זה, הוא ארוך יותר אז תתקשה לעבוד איתו בכל מיני פינות ברכב. לגלגלים זה לא משנה, אבל גם הכלים הקומפקטיים בסדר גודל של 300 נ"מ מספקים.

איפה שאני רואה צורך בכלי גיבור יותר במכונאות ג'יפים זה לשחרור של כל מיני ברגים חלודים, עתיקים, דבוקים, כל מיני צרות צרורות. מפתח חזק יותר, כנראה הבינוני, נמצא בהחלט ברשימת הto buy שלי.

איציק - 4X6ZH
14-01-24, 20:27
רק תזכרו שכל כלי העבודה למינהם שהם עם סוללות נטענות
אורך חיי הכלי מוגבל עד קצר מאד .
מכמה חודשים ספורים לכמה שנים וגם כאן בתנאי שמקפידים לשמור על סוללות טעונות

איציק

ehudzeelim
14-01-24, 20:58
לא ניסיתי אבל
אפשר לעבוד גם בסגירה על ברגי גלגל עם כלים חשמליים או פנאומטיים ללא חשש,
אם משתמשים במגביל מומנט מהסוג הזה: יש כאלה בכל מיני ערכי מומנטים לפי הצורך.

https://www.amazon.co.uk/Limiting-Extension-Prevents-Over-Tightening-Identification/dp/B07HYDC67S/ref=mp_s_a_1_5?crid=2SSYCXYLWSP7Q&dib=eyJ2IjoiMSJ9.n_i_cXfoTLnI_qTinhOSFL5 868ffIw_chZuGlfqXg2OUwA-vYU2nIsTYkGfkS4UoWDR-WLeghgI2IoB0zV32NNJXXNCbI0n0DEaT1ohqCoOT vGwiN7gBQb0YvsjwFhq-fASDEnk1zwewGQPCKLChYw.cnJLD7DUlj9jRicGN OU2eNrPhP0Ff3_dl-
iETAz0scE&dib_tag=se&keywords=torque+limiting+extension+bar&qid=1705258379&sprefix=torque+limiting+%2Caps%2C213&sr=8-5

ואז אפשר ללכת על כלי גדול יותר שיסגור את כל הפינות ( למעט פינת הנוחות כמו שנמרוד ציין)

נמרוד
14-01-24, 21:08
אין בעייה של עודף מומנט עם הכלים של המותגים האיכותיים. למילווקי יש ארבע דרגות מומנט וגם מצב "חכם" לפתיחה ולסגירה. הבעייה עם כלים חזקים מדי היא הגודל המשקל והמחיר.

חנן-ג'יפולוג
14-01-24, 21:11
לא ניסיתי אבל
אפשר לעבוד גם בסגירה על ברגי גלגל עם כלים חשמליים או פנאומטיים ללא חשש,
אם משתמשים במגביל מומנט מהסוג הזה: יש כאלה בכל מיני ערכי מומנטים לפי הצורך.

https://www.amazon.co.uk/Limiting-Extension-Prevents-Over-Tightening-Identification/dp/B07HYDC67S/ref=mp_s_a_1_5?crid=2SSYCXYLWSP7Q&dib=eyJ2IjoiMSJ9.n_i_cXfoTLnI_qTinhOSFL5 868ffIw_chZuGlfqXg2OUwA-vYU2nIsTYkGfkS4UoWDR-WLeghgI2IoB0zV32NNJXXNCbI0n0DEaT1ohqCoOT vGwiN7gBQb0YvsjwFhq-fASDEnk1zwewGQPCKLChYw.cnJLD7DUlj9jRicGN OU2eNrPhP0Ff3_dl-
iETAz0scE&dib_tag=se&keywords=torque+limiting+extension+bar&qid=1705258379&sprefix=torque+limiting+%2Caps%2C213&sr=8-5

ואז אפשר ללכת על כלי גדול יותר שיסגור את כל הפינות ( למעט פינת הנוחות כמו שנמרוד ציין)



מומלץ ביותר. יש לי כזה בכל אחד מהרכבים שלי. כשאני מגיע לפנצ'ריה אני דורש להשתמש בזה. קצת מופתעים, אבל מיישמים.

בבית אני משתמש או בידית מומנט אם זו סגירה ידנית, או במאריך כנ"ל אם אני בפטיש אוויר.

ehudzeelim
14-01-24, 21:30
אין בעייה של עודף מומנט עם הכלים של המותגים האיכותיים. למילווקי יש ארבע דרגות מומנט וגם מצב "חכם" לפתיחה ולסגירה. הבעייה עם כלים חזקים מדי היא הגודל המשקל והמחיר.

אני לא מעודכן, יש לי היטאצ'י אספנות עם כבל, 300nm, ואת הסגירה אני עושה רק ידני לפי הרגש, עם צלב וצינור מאריך בשביל הנוחות..

shachar
15-01-24, 11:02
מומלץ ביותר. יש לי כזה בכל אחד מהרכבים שלי. כשאני מגיע לפנצ'ריה אני דורש להשתמש בזה. קצת מופתעים, אבל מיישמים.

בבית אני משתמש או בידית מומנט אם זו סגירה ידנית, או במאריך כנ"ל אם אני בפטיש אוויר.

בנתונים של המאריך בקישור?
100 Foot/Pound

andy.shaked
15-01-24, 12:56
בספר רכב אמור להיות רשום באיזה מומנט לסגור את הברגים, אצלי בטראנו זה היה בערך 130Nm, למהדרין יש גם מפת הידוק ברגים בצורת כוכב.
באופן עקרוני ובשימוש נכון מפתח רטיטה של 300Nm אמור להספיק, הבעיה שהכלים שעובדים איתם בפנצריות בין אם חשמלי או פניאומטי, תמיד על מומנט הכי גבוהה וזה בין 750-1500Nm תלוי בכלי. ולכן גם גוזרים גוז'נים כל הזמן

Sent from my 22081212UG using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
15-01-24, 13:24
בנתונים של המאריך בקישור?
100 Foot/Pound

מה שמותאם לרכב לפי הספרות המקצועית. אני קניתי סט של עשרה מוטות במארז פלסטיק מאמזון. ניצלתי את העובדה שבנתון המומנט הנקוב יש מנעד של כך וכך נ"מ, והצלחתי להוציא מתוך הארגז ארבעה מוטות מתאימים לארבעה רכבים.

אם למשל נתון המומנט לi10 ולפיקנטו הוא 90-110נ"מ, אז אחד קיבל מוט של 95נ"מ והשני של 105.

shachar
15-01-24, 13:31
תודה,
חשבתי שזו המלצה כללית כדי לא לחרוג והידוק סופי ביד.

נתת רעיון לא רע
נבדוק מה אומר כל רכב במשפחה..

kd2
16-01-24, 00:11
אוקי
התכוונתי לקנות כזה :

Makita XWT08Z 18V LXT® Lithium-Ion Brushless Cordless High-Torque 1/2" Sq. Drive Impact Wrench, Tool Only https://a.co/d/8Gf3HZs
http://Makita XWT08Z 18V LXT® Lithium-Ion Brushless Cordless High-Torque 1/2" Sq. Drive Impact Wrench, Tool Only https://a.co/d/8Gf3HZs (http://Makita XWT08Z 18V LXT® Lithium-Ion Brushless Cordless High-Torque 1/2" Sq. Drive Impact Wrench, Tool Only https://a.co/d/8Gf3HZs)

אני מבין שזה למטוסים.

אחפש משהו זול יותר.

כלי מדהים.
יש לי אותו כמה שנים.
הוא אוברקיל לגלגל של גיפ.
אבל לנו יש גם גלגלים של משאיות, מלגזות, או סתם אום חלוד למות שדורש "שיכנוע" רציני.
מפתיע כמה הוא לא טוחן סוללות, דורש סוללה 4 ומעלה כדי לעבוד טוב.

Yaron.nahum
16-01-24, 16:00
לא ניסיתי אבל
אפשר לעבוד גם בסגירה על ברגי גלגל עם כלים חשמליים או פנאומטיים ללא חשש,
אם משתמשים במגביל מומנט מהסוג הזה: יש כאלה בכל מיני ערכי מומנטים לפי הצורך.

https://www.amazon.co.uk/Limiting-Extension-Prevents-Over-Tightening-Identification/dp/B07HYDC67S/ref=mp_s_a_1_5?crid=2SSYCXYLWSP7Q&dib=eyJ2IjoiMSJ9.n_i_cXfoTLnI_qTinhOSFL5 868ffIw_chZuGlfqXg2OUwA-vYU2nIsTYkGfkS4UoWDR-WLeghgI2IoB0zV32NNJXXNCbI0n0DEaT1ohqCoOT vGwiN7gBQb0YvsjwFhq-fASDEnk1zwewGQPCKLChYw.cnJLD7DUlj9jRicGN OU2eNrPhP0Ff3_dl-
iETAz0scE&dib_tag=se&keywords=torque+limiting+extension+bar&qid=1705258379&sprefix=torque+limiting+%2Caps%2C213&sr=8-5

ואז אפשר ללכת על כלי גדול יותר שיסגור את כל הפינות ( למעט פינת הנוחות כמו שנמרוד ציין)

הנה קישור למוצר מאמאזון האמריקאי , גם זול יותר וגם עם משלוח ישיר לארץ

https://www.amazon.com/ARES-Limiting-Extension-Over-Tightening-Identification/dp/B07HYDC67S?th=1

נדב42
20-04-24, 09:23
בספר רכב אמור להיות רשום באיזה מומנט לסגור את הברגים, אצלי בטראנו זה היה בערך 130Nm

אז כנראה שלפרייבטים צריך מגביל מומנט באזור ה- 100ft/lb, אבל מאיפה אמורים למצוא את הנתונים האלו לרכבי שטח ישנים ?

ואם מורכבים צמיגים גדולים יותר מהמקור, האם נתון היצרן בכלל רלוונטי ?

ואם להיות ספציפי, מה לדעתכם מידת ההידוק המתאימה לרכבים האלו:

ויטארה ארוכה 94, משקל אמיתי בשגרה 1.4 טון, מידת צמיגים 235/75R15, מעגל חלוקה 5x5.5

צ׳רוקי 96, משקל מועמס נושק ל- 2 טון, מידת צמיגים 33x10.5R15, מעגל חלוקה 5x4.5

תודה [emoji120]

איל מ
20-04-24, 11:51
לא רואה את הרלוונטיות של גודל הצמיג.

tallevi
20-04-24, 13:26
אחלה כלי ל DIY
כולל 2 סוללות במחיר של חצי סוללה פה בארץ מהמותגים שהוזכרו כאן.
סליחה, טעות, פחות מרבע...

חזק וזמן עבודת סוללה סביר בהחלט.

לא מאמין שנתון המוממנט הוא כנטען, כנראה 70 אחוז מזה בלחץ אבל מספיק בהחלט.




Just found this amazing item on AliExpress. Check it out!
₪195.43 38%OFF | 1800N.M Torque Brushless Electric Impact Wrench 1/2 inch Lithium-Ion Battery Cordless Wrench Power Tools For Makita 18V Battery


https://a.aliexpress.com/_oB3nOXM (https://a.aliexpress.com/_oB3nOXM)

nir.samo
20-04-24, 14:20
אלא אם חבר הזמין וזה סבבה, התסכול שדווקא שצריך זה לא יעבוד - לא שווה לדעתי.
146720

נדב42
20-04-24, 14:43
לא רואה את הרלוונטיות של גודל הצמיג.אין לי מושג, צירפתי את כל הנתונים שהעליתי בדעתי שעשויים אולי איכשהו להיות קשורים...

tooshey
20-04-24, 15:58
המידע היחידי שרלוונטי זה נתוני הבורג.
קוטר, פסיעה, וחוזק.
זה יתן לך מומנט הידוק של בורג אחד.

גודל גלגל, משקל הרכב, והספק המנוע אלו נתונים שרלוונטיים לגודל מעגל החלוקה ומספר הברגים במעגל -3,4,5,6 או 8.

בברכה, טושי

נדב42
20-04-24, 19:26
קוטר ופסיעה אפשר למדוד, מאיפה לעזאזל אנחנו יכולים לדעת מה ה"חוזק" ?

ואם יודעים, אז מה הנוסחה (כולל יחידות מידה) ?

ספציפית, אצלי בויטארה, בוודאות גוז׳ונים מקוריים וטריים, החלפתי את כולם השנה.

ehudzeelim
20-04-24, 19:35
בדיקה זריזה בגוגל,
בויטארה: 95nm

https://www.wheel-size.com/size/suzuki/vitara/1994/

מ ש ה
20-04-24, 22:02
בג'אנטים מגנזיום מומנט הסגירה לא רלוונטי לפתיחה

האום כאילו נדבק לגאנט' ולפעמים צריך כלי קצת יותר חזק כדי לפתוח.

נדב42
20-04-24, 22:54
בדיקה זריזה בגוגל,
בויטארה: 95nm

https://www.wheel-size.com/size/suzuki/vitara/1994/תודה [emoji120]
באותו אתר מופיע גם לצ׳רוקי 115-150nm

נדב42
20-04-24, 22:55
בג'אנטים מגנזיום מומנט הסגירה לא רלוונטי לפתיחה

האום כאילו נדבק לגאנט' ולפעמים צריך כלי קצת יותר חזק כדי לפתוח.ברור, גם בברזל זה יכול לקרות, מדובר על מומנט סגירה בלבד.

tallevi
21-04-24, 13:04
אלא אם חבר הזמין וזה סבבה, התסכול שדווקא שצריך זה לא יעבוד - לא שווה לדעתי.
146720


מנסיון אישי שלי עובד כמו מד'רפאקר....

החלפת סט של גלגלים אצלי בטראנו, (6 ברגים כל גלגל), פלוס עוד כמה פעמים ללצורך עבודות, כולל פירוק והרכבה של 2 גלגלים בקרוז, ועוד כמה פירוקים של מכלולים שונים (מוט מייצב אחורי) - תיפקד כמו גיבור!

מגיע עם 2 סוללות ומטען.

מרוצה עד הגג שקניתי אותו.

ממליץ לכל מי צריך בלאו-בדג'ט.



טל.

raanan
10-05-24, 19:20
מומלץ ביותר. יש לי כזה בכל אחד מהרכבים שלי. כשאני מגיע לפנצ'ריה אני דורש להשתמש בזה. קצת מופתעים, אבל מיישמים.

בבית אני משתמש או בידית מומנט אם זו סגירה ידנית, או במאריך כנ"ל אם אני בפטיש אוויר.

חנן,
איך זה עובד טכנית ?
הזמנתי סט מאמזון (https://www.amazon.com/Capri-Tools-30083-Limiting-Extension/dp/B015NI2NP8/ref=sr_1_1?crid=JQZFLUARTR99&dib=eyJ2IjoiMSJ9.rZs_XBfo65sxh3bqY2OODVn OgVaMc5Y01GoGwKDmGnGyWVPNRc72ZZM7I5PfoRJ Qpw6_JhGvYDDellBlOGjNEZgE3B5T2ZzoBJiKcov 9zM80iLrrnaddNN8qSbJd7eNa08AUkmO2_zqYL6e Boie2XniQgwoiyJGrU0n8NensRHQOEMdCE6153Zu 3eXQvdZRHLf28qDTwU7GBciXioUZbw9ygUuJhgCC GyHep99KyZkLUofZNjgiRiWcNK_iATRXC-dsAjjxzxOl3G9MduPMSN_e1JfRF-gMezMSuwGHwpK0.HJF9CG-WvZCED9dzDB0pqPJNyPk7kaYWTUBuZav07SA&dib_tag=se&keywords=capri%2Btorque%2Blimiting%2Bext ension%2B1%2F2%2Bdrive&qid=1715357687&sprefix=capri%2Btorque%2Bex%2Caps%2C233&sr=8-1&th=1)
נראה שמוט ההארכה זה יציקה/חריטה של חלק אחד מלא.

אגב, לא מוצא מידע באיזה טורק נדרש להדק האומים של BYD ATTO3
במוסך השרות פתחו עליי "עיני עגל" כששאלתי את השאלה באיזה טורק הידקו לאחר הצלבת הגלגלים.

תודה מראש
רענן

חנן-ג'יפולוג
10-05-24, 20:03
זה בעצם סוג של קפיץ, מוט פיתול שהאורך והעובי שלו מתוכננים כך שבמומנט מסוים האימפקטים שמגיעים מפטיש האוויר נספגים כולם באלסטיות של המוט.

תשובה של הדיוט בהנדסת מכונות. בטוח שיש פה מהנדסים שידעו להרחיב.

zivo
10-05-24, 20:47
https://www.slashgear.com/1573262/every-major-cordless-impact-wrench-brand-ranked-worst-best/

נדב42
16-05-24, 12:31
טוב, אז אחרי שהזמנתי סט, והוא אפילו הגיע, והוצאתי ממנו את המגבילים שמתאימים לויטארה, לצ׳רוקי, ולקומפאס - נשארו המידות הבאות (בניוטון-מטר):

90, 110, 120, 120, 160, 175, 190

אם המידות האלו מתאימות למישהו, מוזמנים ליצור קשר [emoji847]

נדב42
16-05-24, 16:16
120 ו- 175 הוזמנו, נשאר:

90, 110, 160, 190

נדב42
16-05-24, 17:16
הלכו עד עכשיו:

100 לויטארה
110 לסמוראי
120 לסופה
135 לקומפאס
150 לצ׳רוקי
175 לרנגלר JL


מחכים לאימוץ: 190 ,160 ,90. (ניוטון-מטר)

נמרוד
16-05-24, 17:53
הלכו עד עכשיו:

100 לויטארה
110 לסמוראי
120 לסופה
135 לקומפאס
150 לצ׳רוקי
175 לרנגלר JL


מחכים לאימוץ: 190 ,160 ,90. (ניוטון-מטר)אם אני לא טועה, כל הנ"ל עם ברגי גלגל דומים, M12 או 1/2-20. אולי חוץ מהרנגלר החדש. נשמע לי מוזר המומנטים הגבוהים.

נדב42
16-05-24, 18:06
את המומנט לצ׳רוקי לקחתי מהאתר שצירפו פה, ומכיוון שהוא על 33" בחרתי את הצד הגבוה של הטווח (150)

לקומפאס, באותו אתר, היה ערך בודד ולקחתי אותו בדיוק.

אלו השניים הגבוהים למעט ה- JL.

נדב42
16-05-24, 18:32
90 גם שמור
נשארו 160 ו- 190.

נדב42
16-05-24, 20:42
מסתבר ש- 160 מתאים לרייזרים [emoji847]

נשאר רק ה- 190 ...

boaz avrahami
21-05-24, 17:39
אם אני לא טועה, כל הנ"ל עם ברגי גלגל דומים, M12 או 1/2-20. אולי חוץ מהרנגלר החדש. נשמע לי מוזר המומנטים הגבוהים.

מחזק. ממה שאני מכיר זה סביב 100-110

יוצאים מהכלל הם חישוקי אלומיניום כנראה.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

-->