התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מפתח רטיטה להחלפות גלגל



שולץ האיום
14-01-24, 13:34
הייתי בטוח שכלי כזה צריך איזה 700-800N/M ומעלה כדי לעבוד כמו שצריך.

טעיתי?

שימו לב לסרטון, המותג לא רלוונטי, אבל זה 300N/M ונראה עובד יפה, לפחות בסרטון :

⁨📸 פוסט שכדאי לך להציץ בו בפייסבוק⁩ ⁨https://www.facebook.com/share/v/e9M7PfiWjotVSErA/?mibextid=WC7FNe⁩
http://⁨📸 פוסט שכדאי לך להציץ בו בפייסבוק⁩ ⁨https://www.facebook.com/share/v/e9M7PfiWjotVSErA/?mibextid=WC7FNe⁩

חנן-ג'יפולוג
14-01-24, 13:52
זה תלוי מן הסתם עד כמה המשוגע האחרון הידק את הברגים.

סדר הגודל של סגירת ברגי גלגל הוא באיזור ה90-110 ניוטון-מטר.

איל מ
14-01-24, 13:59
אני עובד בחודשים האחרונים עם מילווקי ½ ודיוולט ¾. לא זוכר דגמים. הכי חזקים שיש.
פותח גוז'ונים יופי יופי. גם גוזהונים עקשניים (אום 27).
בסגירה נותן שניה של רטיטה וסוגר סופית עם מפתח גלגלים.
אם עובדים בעוצמה מלאה בסגירה זה הרבה יותר מדי חזק.

שולץ האיום
14-01-24, 17:14
אני מדבר רק על הפתיחה
ברור שבסגירה צריך להרגיע, ויש כלים שאפשר לכוון לסגירה עדינה יותר.

השאלה שלי, האם גם לדעתכם כלי של 300N/M מספיק לעבודה ?

איל מ
14-01-24, 17:58
יש שם כל מיני נתונים. 300 בד"כ זה המומנט הרגיל. במכה של הרטיטה זה מגיע להרבה הרבה יותר.

נמרוד
14-01-24, 18:25
אני מדבר רק על הפתיחה
ברור שבסגירה צריך להרגיע, ויש כלים שאפשר לכוון לסגירה עדינה יותר.

השאלה שלי, האם גם לדעתכם כלי של 300N/M מספיק לעבודה ?

כן.

כמו שחנן כתב, גלגלים אמורים להיות סגורים בסביבות 100 ניוטון-מטר. כל מני ברגים "כבדים" בשלדה ובמתלים של טנדר טויוטה 130-200 למיטב זכרוני.

תמונה מהקטלוג של מילווקי. לי יש מה שמסומן בצהוב, הקומפקטי. הוא החלש מבין שלושת האפשרויות שיש בקטלוג.

145772

שולץ האיום
14-01-24, 18:31
אוקי
התכוונתי לקנות כזה :

Makita XWT08Z 18V LXT® Lithium-Ion Brushless Cordless High-Torque 1/2" Sq. Drive Impact Wrench, Tool Only https://a.co/d/8Gf3HZs
http://Makita XWT08Z 18V LXT® Lithium-Ion Brushless Cordless High-Torque 1/2" Sq. Drive Impact Wrench, Tool Only https://a.co/d/8Gf3HZs (http://Makita XWT08Z 18V LXT® Lithium-Ion Brushless Cordless High-Torque 1/2" Sq. Drive Impact Wrench, Tool Only https://a.co/d/8Gf3HZs)

אני מבין שזה למטוסים.

אחפש משהו זול יותר.

נמרוד
14-01-24, 18:59
למקיטה יש מגוון מפתחות אימפקט גדול. ככל שהמומנט המירבי הנדרש גבוה יותר הכלי כבד יותר ולא רק זה, הוא ארוך יותר אז תתקשה לעבוד איתו בכל מיני פינות ברכב. לגלגלים זה לא משנה, אבל גם הכלים הקומפקטיים בסדר גודל של 300 נ"מ מספקים.

איפה שאני רואה צורך בכלי גיבור יותר במכונאות ג'יפים זה לשחרור של כל מיני ברגים חלודים, עתיקים, דבוקים, כל מיני צרות צרורות. מפתח חזק יותר, כנראה הבינוני, נמצא בהחלט ברשימת הto buy שלי.

איציק - 4X6ZH
14-01-24, 20:27
רק תזכרו שכל כלי העבודה למינהם שהם עם סוללות נטענות
אורך חיי הכלי מוגבל עד קצר מאד .
מכמה חודשים ספורים לכמה שנים וגם כאן בתנאי שמקפידים לשמור על סוללות טעונות

איציק

ehudzeelim
14-01-24, 20:58
לא ניסיתי אבל
אפשר לעבוד גם בסגירה על ברגי גלגל עם כלים חשמליים או פנאומטיים ללא חשש,
אם משתמשים במגביל מומנט מהסוג הזה: יש כאלה בכל מיני ערכי מומנטים לפי הצורך.

https://www.amazon.co.uk/Limiting-Extension-Prevents-Over-Tightening-Identification/dp/B07HYDC67S/ref=mp_s_a_1_5?crid=2SSYCXYLWSP7Q&dib=eyJ2IjoiMSJ9.n_i_cXfoTLnI_qTinhOSFL5 868ffIw_chZuGlfqXg2OUwA-vYU2nIsTYkGfkS4UoWDR-WLeghgI2IoB0zV32NNJXXNCbI0n0DEaT1ohqCoOT vGwiN7gBQb0YvsjwFhq-fASDEnk1zwewGQPCKLChYw.cnJLD7DUlj9jRicGN OU2eNrPhP0Ff3_dl-
iETAz0scE&dib_tag=se&keywords=torque+limiting+extension+bar&qid=1705258379&sprefix=torque+limiting+%2Caps%2C213&sr=8-5

ואז אפשר ללכת על כלי גדול יותר שיסגור את כל הפינות ( למעט פינת הנוחות כמו שנמרוד ציין)

נמרוד
14-01-24, 21:08
אין בעייה של עודף מומנט עם הכלים של המותגים האיכותיים. למילווקי יש ארבע דרגות מומנט וגם מצב "חכם" לפתיחה ולסגירה. הבעייה עם כלים חזקים מדי היא הגודל המשקל והמחיר.

חנן-ג'יפולוג
14-01-24, 21:11
לא ניסיתי אבל
אפשר לעבוד גם בסגירה על ברגי גלגל עם כלים חשמליים או פנאומטיים ללא חשש,
אם משתמשים במגביל מומנט מהסוג הזה: יש כאלה בכל מיני ערכי מומנטים לפי הצורך.

https://www.amazon.co.uk/Limiting-Extension-Prevents-Over-Tightening-Identification/dp/B07HYDC67S/ref=mp_s_a_1_5?crid=2SSYCXYLWSP7Q&dib=eyJ2IjoiMSJ9.n_i_cXfoTLnI_qTinhOSFL5 868ffIw_chZuGlfqXg2OUwA-vYU2nIsTYkGfkS4UoWDR-WLeghgI2IoB0zV32NNJXXNCbI0n0DEaT1ohqCoOT vGwiN7gBQb0YvsjwFhq-fASDEnk1zwewGQPCKLChYw.cnJLD7DUlj9jRicGN OU2eNrPhP0Ff3_dl-
iETAz0scE&dib_tag=se&keywords=torque+limiting+extension+bar&qid=1705258379&sprefix=torque+limiting+%2Caps%2C213&sr=8-5

ואז אפשר ללכת על כלי גדול יותר שיסגור את כל הפינות ( למעט פינת הנוחות כמו שנמרוד ציין)



מומלץ ביותר. יש לי כזה בכל אחד מהרכבים שלי. כשאני מגיע לפנצ'ריה אני דורש להשתמש בזה. קצת מופתעים, אבל מיישמים.

בבית אני משתמש או בידית מומנט אם זו סגירה ידנית, או במאריך כנ"ל אם אני בפטיש אוויר.

ehudzeelim
14-01-24, 21:30
אין בעייה של עודף מומנט עם הכלים של המותגים האיכותיים. למילווקי יש ארבע דרגות מומנט וגם מצב "חכם" לפתיחה ולסגירה. הבעייה עם כלים חזקים מדי היא הגודל המשקל והמחיר.

אני לא מעודכן, יש לי היטאצ'י אספנות עם כבל, 300nm, ואת הסגירה אני עושה רק ידני לפי הרגש, עם צלב וצינור מאריך בשביל הנוחות..

shachar
15-01-24, 11:02
מומלץ ביותר. יש לי כזה בכל אחד מהרכבים שלי. כשאני מגיע לפנצ'ריה אני דורש להשתמש בזה. קצת מופתעים, אבל מיישמים.

בבית אני משתמש או בידית מומנט אם זו סגירה ידנית, או במאריך כנ"ל אם אני בפטיש אוויר.

בנתונים של המאריך בקישור?
100 Foot/Pound

andy.shaked
15-01-24, 12:56
בספר רכב אמור להיות רשום באיזה מומנט לסגור את הברגים, אצלי בטראנו זה היה בערך 130Nm, למהדרין יש גם מפת הידוק ברגים בצורת כוכב.
באופן עקרוני ובשימוש נכון מפתח רטיטה של 300Nm אמור להספיק, הבעיה שהכלים שעובדים איתם בפנצריות בין אם חשמלי או פניאומטי, תמיד על מומנט הכי גבוהה וזה בין 750-1500Nm תלוי בכלי. ולכן גם גוזרים גוז'נים כל הזמן

Sent from my 22081212UG using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
15-01-24, 13:24
בנתונים של המאריך בקישור?
100 Foot/Pound

מה שמותאם לרכב לפי הספרות המקצועית. אני קניתי סט של עשרה מוטות במארז פלסטיק מאמזון. ניצלתי את העובדה שבנתון המומנט הנקוב יש מנעד של כך וכך נ"מ, והצלחתי להוציא מתוך הארגז ארבעה מוטות מתאימים לארבעה רכבים.

אם למשל נתון המומנט לi10 ולפיקנטו הוא 90-110נ"מ, אז אחד קיבל מוט של 95נ"מ והשני של 105.

shachar
15-01-24, 13:31
תודה,
חשבתי שזו המלצה כללית כדי לא לחרוג והידוק סופי ביד.

נתת רעיון לא רע
נבדוק מה אומר כל רכב במשפחה..

kd2
16-01-24, 00:11
אוקי
התכוונתי לקנות כזה :

Makita XWT08Z 18V LXT® Lithium-Ion Brushless Cordless High-Torque 1/2" Sq. Drive Impact Wrench, Tool Only https://a.co/d/8Gf3HZs
http://Makita XWT08Z 18V LXT® Lithium-Ion Brushless Cordless High-Torque 1/2" Sq. Drive Impact Wrench, Tool Only https://a.co/d/8Gf3HZs (http://Makita XWT08Z 18V LXT® Lithium-Ion Brushless Cordless High-Torque 1/2" Sq. Drive Impact Wrench, Tool Only https://a.co/d/8Gf3HZs)

אני מבין שזה למטוסים.

אחפש משהו זול יותר.

כלי מדהים.
יש לי אותו כמה שנים.
הוא אוברקיל לגלגל של גיפ.
אבל לנו יש גם גלגלים של משאיות, מלגזות, או סתם אום חלוד למות שדורש "שיכנוע" רציני.
מפתיע כמה הוא לא טוחן סוללות, דורש סוללה 4 ומעלה כדי לעבוד טוב.

Yaron.nahum
16-01-24, 16:00
לא ניסיתי אבל
אפשר לעבוד גם בסגירה על ברגי גלגל עם כלים חשמליים או פנאומטיים ללא חשש,
אם משתמשים במגביל מומנט מהסוג הזה: יש כאלה בכל מיני ערכי מומנטים לפי הצורך.

https://www.amazon.co.uk/Limiting-Extension-Prevents-Over-Tightening-Identification/dp/B07HYDC67S/ref=mp_s_a_1_5?crid=2SSYCXYLWSP7Q&dib=eyJ2IjoiMSJ9.n_i_cXfoTLnI_qTinhOSFL5 868ffIw_chZuGlfqXg2OUwA-vYU2nIsTYkGfkS4UoWDR-WLeghgI2IoB0zV32NNJXXNCbI0n0DEaT1ohqCoOT vGwiN7gBQb0YvsjwFhq-fASDEnk1zwewGQPCKLChYw.cnJLD7DUlj9jRicGN OU2eNrPhP0Ff3_dl-
iETAz0scE&dib_tag=se&keywords=torque+limiting+extension+bar&qid=1705258379&sprefix=torque+limiting+%2Caps%2C213&sr=8-5

ואז אפשר ללכת על כלי גדול יותר שיסגור את כל הפינות ( למעט פינת הנוחות כמו שנמרוד ציין)

הנה קישור למוצר מאמאזון האמריקאי , גם זול יותר וגם עם משלוח ישיר לארץ

https://www.amazon.com/ARES-Limiting-Extension-Over-Tightening-Identification/dp/B07HYDC67S?th=1

נדב42
20-04-24, 09:23
בספר רכב אמור להיות רשום באיזה מומנט לסגור את הברגים, אצלי בטראנו זה היה בערך 130Nm

אז כנראה שלפרייבטים צריך מגביל מומנט באזור ה- 100ft/lb, אבל מאיפה אמורים למצוא את הנתונים האלו לרכבי שטח ישנים ?

ואם מורכבים צמיגים גדולים יותר מהמקור, האם נתון היצרן בכלל רלוונטי ?

ואם להיות ספציפי, מה לדעתכם מידת ההידוק המתאימה לרכבים האלו:

ויטארה ארוכה 94, משקל אמיתי בשגרה 1.4 טון, מידת צמיגים 235/75R15, מעגל חלוקה 5x5.5

צ׳רוקי 96, משקל מועמס נושק ל- 2 טון, מידת צמיגים 33x10.5R15, מעגל חלוקה 5x4.5

תודה [emoji120]

איל מ
20-04-24, 11:51
לא רואה את הרלוונטיות של גודל הצמיג.

tallevi
20-04-24, 13:26
אחלה כלי ל DIY
כולל 2 סוללות במחיר של חצי סוללה פה בארץ מהמותגים שהוזכרו כאן.
סליחה, טעות, פחות מרבע...

חזק וזמן עבודת סוללה סביר בהחלט.

לא מאמין שנתון המוממנט הוא כנטען, כנראה 70 אחוז מזה בלחץ אבל מספיק בהחלט.




Just found this amazing item on AliExpress. Check it out!
₪195.43 38%OFF | 1800N.M Torque Brushless Electric Impact Wrench 1/2 inch Lithium-Ion Battery Cordless Wrench Power Tools For Makita 18V Battery


https://a.aliexpress.com/_oB3nOXM (https://a.aliexpress.com/_oB3nOXM)

nir.samo
20-04-24, 14:20
אלא אם חבר הזמין וזה סבבה, התסכול שדווקא שצריך זה לא יעבוד - לא שווה לדעתי.
146720

נדב42
20-04-24, 14:43
לא רואה את הרלוונטיות של גודל הצמיג.אין לי מושג, צירפתי את כל הנתונים שהעליתי בדעתי שעשויים אולי איכשהו להיות קשורים...

tooshey
20-04-24, 15:58
המידע היחידי שרלוונטי זה נתוני הבורג.
קוטר, פסיעה, וחוזק.
זה יתן לך מומנט הידוק של בורג אחד.

גודל גלגל, משקל הרכב, והספק המנוע אלו נתונים שרלוונטיים לגודל מעגל החלוקה ומספר הברגים במעגל -3,4,5,6 או 8.

בברכה, טושי

נדב42
20-04-24, 19:26
קוטר ופסיעה אפשר למדוד, מאיפה לעזאזל אנחנו יכולים לדעת מה ה"חוזק" ?

ואם יודעים, אז מה הנוסחה (כולל יחידות מידה) ?

ספציפית, אצלי בויטארה, בוודאות גוז׳ונים מקוריים וטריים, החלפתי את כולם השנה.

ehudzeelim
20-04-24, 19:35
בדיקה זריזה בגוגל,
בויטארה: 95nm

https://www.wheel-size.com/size/suzuki/vitara/1994/

מ ש ה
20-04-24, 22:02
בג'אנטים מגנזיום מומנט הסגירה לא רלוונטי לפתיחה

האום כאילו נדבק לגאנט' ולפעמים צריך כלי קצת יותר חזק כדי לפתוח.

נדב42
20-04-24, 22:54
בדיקה זריזה בגוגל,
בויטארה: 95nm

https://www.wheel-size.com/size/suzuki/vitara/1994/תודה [emoji120]
באותו אתר מופיע גם לצ׳רוקי 115-150nm

נדב42
20-04-24, 22:55
בג'אנטים מגנזיום מומנט הסגירה לא רלוונטי לפתיחה

האום כאילו נדבק לגאנט' ולפעמים צריך כלי קצת יותר חזק כדי לפתוח.ברור, גם בברזל זה יכול לקרות, מדובר על מומנט סגירה בלבד.

tallevi
21-04-24, 13:04
אלא אם חבר הזמין וזה סבבה, התסכול שדווקא שצריך זה לא יעבוד - לא שווה לדעתי.
146720


מנסיון אישי שלי עובד כמו מד'רפאקר....

החלפת סט של גלגלים אצלי בטראנו, (6 ברגים כל גלגל), פלוס עוד כמה פעמים ללצורך עבודות, כולל פירוק והרכבה של 2 גלגלים בקרוז, ועוד כמה פירוקים של מכלולים שונים (מוט מייצב אחורי) - תיפקד כמו גיבור!

מגיע עם 2 סוללות ומטען.

מרוצה עד הגג שקניתי אותו.

ממליץ לכל מי צריך בלאו-בדג'ט.



טל.

raanan
10-05-24, 19:20
מומלץ ביותר. יש לי כזה בכל אחד מהרכבים שלי. כשאני מגיע לפנצ'ריה אני דורש להשתמש בזה. קצת מופתעים, אבל מיישמים.

בבית אני משתמש או בידית מומנט אם זו סגירה ידנית, או במאריך כנ"ל אם אני בפטיש אוויר.

חנן,
איך זה עובד טכנית ?
הזמנתי סט מאמזון (https://www.amazon.com/Capri-Tools-30083-Limiting-Extension/dp/B015NI2NP8/ref=sr_1_1?crid=JQZFLUARTR99&dib=eyJ2IjoiMSJ9.rZs_XBfo65sxh3bqY2OODVn OgVaMc5Y01GoGwKDmGnGyWVPNRc72ZZM7I5PfoRJ Qpw6_JhGvYDDellBlOGjNEZgE3B5T2ZzoBJiKcov 9zM80iLrrnaddNN8qSbJd7eNa08AUkmO2_zqYL6e Boie2XniQgwoiyJGrU0n8NensRHQOEMdCE6153Zu 3eXQvdZRHLf28qDTwU7GBciXioUZbw9ygUuJhgCC GyHep99KyZkLUofZNjgiRiWcNK_iATRXC-dsAjjxzxOl3G9MduPMSN_e1JfRF-gMezMSuwGHwpK0.HJF9CG-WvZCED9dzDB0pqPJNyPk7kaYWTUBuZav07SA&dib_tag=se&keywords=capri%2Btorque%2Blimiting%2Bext ension%2B1%2F2%2Bdrive&qid=1715357687&sprefix=capri%2Btorque%2Bex%2Caps%2C233&sr=8-1&th=1)
נראה שמוט ההארכה זה יציקה/חריטה של חלק אחד מלא.

אגב, לא מוצא מידע באיזה טורק נדרש להדק האומים של BYD ATTO3
במוסך השרות פתחו עליי "עיני עגל" כששאלתי את השאלה באיזה טורק הידקו לאחר הצלבת הגלגלים.

תודה מראש
רענן

חנן-ג'יפולוג
10-05-24, 20:03
זה בעצם סוג של קפיץ, מוט פיתול שהאורך והעובי שלו מתוכננים כך שבמומנט מסוים האימפקטים שמגיעים מפטיש האוויר נספגים כולם באלסטיות של המוט.

תשובה של הדיוט בהנדסת מכונות. בטוח שיש פה מהנדסים שידעו להרחיב.

zivo
10-05-24, 20:47
https://www.slashgear.com/1573262/every-major-cordless-impact-wrench-brand-ranked-worst-best/

נדב42
16-05-24, 12:31
טוב, אז אחרי שהזמנתי סט, והוא אפילו הגיע, והוצאתי ממנו את המגבילים שמתאימים לויטארה, לצ׳רוקי, ולקומפאס - נשארו המידות הבאות (בניוטון-מטר):

90, 110, 120, 120, 160, 175, 190

אם המידות האלו מתאימות למישהו, מוזמנים ליצור קשר [emoji847]

נדב42
16-05-24, 16:16
120 ו- 175 הוזמנו, נשאר:

90, 110, 160, 190

נדב42
16-05-24, 17:16
הלכו עד עכשיו:

100 לויטארה
110 לסמוראי
120 לסופה
135 לקומפאס
150 לצ׳רוקי
175 לרנגלר JL


מחכים לאימוץ: 190 ,160 ,90. (ניוטון-מטר)

נמרוד
16-05-24, 17:53
הלכו עד עכשיו:

100 לויטארה
110 לסמוראי
120 לסופה
135 לקומפאס
150 לצ׳רוקי
175 לרנגלר JL


מחכים לאימוץ: 190 ,160 ,90. (ניוטון-מטר)אם אני לא טועה, כל הנ"ל עם ברגי גלגל דומים, M12 או 1/2-20. אולי חוץ מהרנגלר החדש. נשמע לי מוזר המומנטים הגבוהים.

נדב42
16-05-24, 18:06
את המומנט לצ׳רוקי לקחתי מהאתר שצירפו פה, ומכיוון שהוא על 33" בחרתי את הצד הגבוה של הטווח (150)

לקומפאס, באותו אתר, היה ערך בודד ולקחתי אותו בדיוק.

אלו השניים הגבוהים למעט ה- JL.

נדב42
16-05-24, 18:32
90 גם שמור
נשארו 160 ו- 190.

נדב42
16-05-24, 20:42
מסתבר ש- 160 מתאים לרייזרים [emoji847]

נשאר רק ה- 190 ...

boaz avrahami
21-05-24, 17:39
אם אני לא טועה, כל הנ"ל עם ברגי גלגל דומים, M12 או 1/2-20. אולי חוץ מהרנגלר החדש. נשמע לי מוזר המומנטים הגבוהים.

מחזק. ממה שאני מכיר זה סביב 100-110

יוצאים מהכלל הם חישוקי אלומיניום כנראה.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

איל מ
07-08-25, 17:24
יכול להיות שמה שקישרתם שווה משהו. אני הזמנתי את זה:
https://www.amazon.com/MIXPOWER-Limiting-Extension-Identification-Limiter/dp/B091M2FM3K

פח של אשפה.
עשיתי עכשיו בדיקה עם מד מומנט ידני. לקחתי את המאריך הכי חלש (90NM) וסגרתי עם אימפקט קטנה ולא ממותגת. כשבאתי לבדוק עם הידית מומנט גיליתי שאני לא מצליח לחזק גם כשהיא מכוונת על ההכי גבוה שלה.
יתרה מכך, גם עם ידית כוח ומאריך זה לא זז. גם לא לכיוון הפתיחה. הייתי צריך לקפוץ על ידית כוח ומאריך של כמעט מטר כדי שיפתח, אחרי שעיקמתי מפתח גלגלים גנרי.
מזל שלא שברתי את הגוז'ון (מקווה שלא הרגתי אותו).
בקיצור,
מניח שמגביל מומנט שכזה שבאמת עובד צריך להיות של חברה גדולה, ואלו עולים הון.

נ.ב.
אצלי באוטו מומנט סגירה הוא 140NM

ehudzeelim
07-08-25, 22:02
יכול להיות שמה שקישרתם שווה משהו. אני הזמנתי את זה:
https://www.amazon.com/MIXPOWER-Limiting-Extension-Identification-Limiter/dp/B091M2FM3K

פח של אשפה.
עשיתי עכשיו בדיקה עם מד מומנט ידני. לקחתי את המאריך הכי חלש (90NM) וסגרתי עם אימפקט קטנה ולא ממותגת. כשבאתי לבדוק עם הידית מומנט גיליתי שאני לא מצליח לחזק גם כשהיא מכוונת על ההכי גבוה שלה.
יתרה מכך, גם עם ידית כוח ומאריך זה לא זז. גם לא לכיוון הפתיחה. הייתי צריך לקפוץ על ידית כוח ומאריך של כמעט מטר כדי שיפתח, אחרי שעיקמתי מפתח גלגלים גנרי.
מזל שלא שברתי את הגוז'ון (מקווה שלא הרגתי אותו).
בקיצור,
מניח שמגביל מומנט שכזה שבאמת עובד צריך להיות של חברה גדולה, ואלו עולים הון.

נ.ב.
אצלי באוטו מומנט סגירה הוא 140NM

מה הכי גבוה של הידית מומנט שלך?
אני שואל כי מה שאתה מתאר בפתיחה לא בהכרח רלוונטי במובן שאם סגרת ב-90nm, זה לא אומר שבפתיחה יידרש מומנט דומה.

איל מ
07-08-25, 22:25
המקסימום זה 120, אבל זה לא קשור.
אומר לך בוודאות שאי אפשר היה להזיז את האום לשום כיוון. לא סגירה ולא פתיחה. היה סגור ברמה של לעקם מפתח גוז'ונים. אחרי שהצלחתי לשחרר, ניסיתי שוב לסגור ולפתוח כמה פעמים עם היד כמו שאני עושה בשגרה. לא התקרב לעוצמה שבה האום היה סגור.
וזה עוד עם המאריך הכי דק. זה של ה 90.
יתרה מכך.
גם סגרתי עם הידית מומנט למומנט של 90 ואז חיברתי את המברגה עם המאריך. ראיתי איך המוט מסתובב עוד וסוגר את הבורג (זה קל לראות בזכות הכיתוב הלבן שיש עליו).

מאוד ממליץ למי שמחזיק כזה וגם ידית מומנט לעשות ניסוי.

*דיסקליימר: בסגירה נתתי למברגה לדפוק במשך כמה שניות טובות. ועדיין. המאריכים האלו אמורים להתמודד בדיוק עם זה.

הדסופה
07-08-25, 22:38
קניתי את המגביל מומנט שפורסם כאן
עובד יפה עם מפתח רטיטה עוצמתי של דיוולט


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
08-08-25, 21:44
יכול להיות שמה שקישרתם שווה משהו. אני הזמנתי את זה:
https://www.amazon.com/MIXPOWER-Limiting-Extension-Identification-Limiter/dp/B091M2FM3K

פח של אשפה.
עשיתי עכשיו בדיקה עם מד מומנט ידני. לקחתי את המאריך הכי חלש (90NM) וסגרתי עם אימפקט קטנה ולא ממותגת. כשבאתי לבדוק עם הידית מומנט גיליתי שאני לא מצליח לחזק גם כשהיא מכוונת על ההכי גבוה שלה.
יתרה מכך, גם עם ידית כוח ומאריך זה לא זז. גם לא לכיוון הפתיחה. הייתי צריך לקפוץ על ידית כוח ומאריך של כמעט מטר כדי שיפתח, אחרי שעיקמתי מפתח גלגלים גנרי.
מזל שלא שברתי את הגוז'ון (מקווה שלא הרגתי אותו).
בקיצור,
מניח שמגביל מומנט שכזה שבאמת עובד צריך להיות של חברה גדולה, ואלו עולים הון.

נ.ב.
אצלי באוטו מומנט סגירה הוא 140NM



עובד עם זה שנים על חמישה רכבים והכול פיקס. לא נגזר אף בורג, לא השתחרר ואין בעייה לפתוח. בדיוק כמו שצריך.

מודה שלא ניסיתי להמשיך במשך שניות ארוכות לדפוק עם האימפקט בסגירה. מה הרעיון בזה?

אם יש לך ידית מומנט נגישה וצמודה, אז תעבוד איתה. מעולה. אין למגביל יתרון עליה חוץ מזה שקל יותר לעבוד עם אימפקט. בקטנה. גם לי יש ידיות מומנט, אבל היתרון הגדול במכשיר הזה הוא שאתה מחזיק אחד מתאים בכל רכב, נותן את זה לפועל בפנצ'ריה, הוא מסתכל עליך מוזר, אבל עובד עם זה ולא מז..ן לך את הגוז'ונים.

- - - Updated - - -

בלי שום כוונה להעליב, אבל יש מצב שלקחת בטעות את המגביל של ה90 ליברות פיט?

ehudzeelim
08-08-25, 22:19
אם לרגע נתעכב על הנקודה שהעלית לגבי זמן ההידוק,
אם זה באמת מגביל מומנט אידיאלי, למה שזה ישנה כמה זמן תפעיל את האימפקט?
כשחושבים על זה, גם מפתחות אימפקט שונים חייבים לייצר מומנט סגירה שונה, התדירות של המכות והעוצמה שלהן, יעבירו מומנט שונה אם המגביל אינו מושלם.

ואולי אפילו עקרון הפעולה של הכלי? מה קורה במפתח אימפקט חשמלי כשהוא לא מגיע למומנט שהוא חושב שהוא צריך להגיע אליו בזמן המכה?

חנן-ג'יפולוג
08-08-25, 22:22
לא הנדסתי את זה ולא יכול לענות על זה. עובדתית זה עובד. גם אילצתי 32 מוסכי רשת באחריותי להצטייד בכאלה ולא שמעתי תלונות דומות (לא מתחייב שעבדו עם זה בפועל) .

מה שברור זה שלתת לפועל בפנצ'ריה או במוסך להתחרע לך על הגוז'ונים ללא כל בקרה, זה פחות טוב.

איל מ
09-08-25, 10:22
בלי שום כוונה להעליב, אבל יש מצב שלקחת בטעות את המגביל של ה90 ליברות פיט?
ערערת אותי אז בדקתי שוב.
לא

בחוות דעת באמאזון אני רואה שהבודדים שאשכרה עשו ניסוי מדווחים על תוצאות דומות. וגם על חוסר אחידות במומנט סגירה. כתלות בכמות הדפיקות שנתנו לאימקט לעשות. בקיצור, התנהגות של מאריך רגיל.
מצאתי ביקורות דומות גם בקישור שירון צירף (אהוד קישר לאמאזון uk ושם אני לא יכול לראות את כל התגובות משום מה).

אני לא מסתובב עם ידית מומנט בפנצ'ריה, השימוש בה הוא רק בשביל הניסוי. כל הרעיון הוא שאם אפשר לסמוך על המגבילים הללו זה חוסך המון זמן (אני גם מחליף בבית פעמיים בשנה את הגלגלים לכבוד הטסט). ספציפית במקרה שלי גם רציתי לבדוק היתכנות לשימוש מבצעי. שם אנחנו עובדים עם כלים שבחוסר זהירות גוזרים גם גוז'ונים גדולים בהרבה.

ואני אשאל שאלה.
האם עשית ניסוי ובדקת שמה שיש לך באמת מגביל מומנט?
כי ברוב המוסכים שאני מכיר, הם סוגרים עם פטיש אוויר גם בלי מגביל, ובד"כ לא גוזרים גוז`ונים. (שמים את הפטיש על עוצמה נמוכה). כך ששימוש בזה במוסכי רשת לא אומר לי הרבה.

אני מבקש בקשה חברית, רק מתוך עניין (ולא יוצא בהצהרות על אמפיריות וג'יפולוג וש_תחושות_סובייקטיביות_לא_שוות_כלום המקובלות בפורום המכובד... ;) ), שמי שמחזיק כזה, וגם מפתח מומנט, שיעשה ניסוי.

חנן-ג'יפולוג
09-08-25, 10:41
בדקתי לפני שנים כשרכשתי את זה, ולמעשה בכל טיפול בכל רכב כשאני פותח את הברגים, אני רואה בפועל שזה בסדר. הם נפתחים עם המפתח המקורי בכח יד סביר, בניגוד לגוז'ונים שנגזרים וכח פתיחה פסיכי שצריך להפעיל כשנותנים למוסכים ופנצ'ריות לעשות את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב.

המוסכים עובדים באמת ללא מגביל, וכשנגזרים הגוז'ונים הם ממציאים סיפור, שתפס היטב, על מחלה של המותג.

איל מ
09-08-25, 12:17
אתה יודע להגיד של איזה מותג מה שאצלך?

חנן-ג'יפולוג
09-08-25, 12:37
https://imageshack.com/i/pnJmNYfqj

איל מ
09-08-25, 13:03
לא יודע מה להגיד. נראה כמו אותו סוג של מוצר מדבקה שמיוצר בסין כמו שאני קניתי.
כנראה שאין מנוס מלהמשיך להגיד לפנצהריה שאני סוגר את האומים בעצמי.

נמרוד
09-08-25, 13:40
בעקבות ההמלצה של חנן בזמנו קניתי כזה סטיק וניסיתי להבין מה זה בעצם עושה.

זה בסופו של דבר בסך הכל מוט מאריך דק עם קוטר מדויק. הוא לא באמת מגביל, אין בו שום מכאניקה, אין מנגנון קלאץ' או ראצ'ט כלשהו. אם אני משווה את זה לידית מומנט רגילה, גם היא לא באמת מגבילה את המשתמש, אלא נותנת פידבק (קליק) ואתה מפסיק ללחוץ. אתה יכול להמשיך לסגור גם אחרי הקליק אם אתה מתעקש.

עכשיו למיטב הבנתי, הרעיון במוט המגביל הוא שהפידבק שמתקבל במומנט מסויים משתלב ומפריע לתדר העצמי של פטיש אוויר. המוט נהיה קפיצי, סופג את המכה, והפטיש לא מצליח להתגבר עד המכה הבאה.

אימפקטים נטענים עובדים בתדרים גבוהים יותר ולכן זה לאו דווקא עוצר אותם, מנסיוני שדומה לשלך.

זכור לי שיש סרטוני ניסויים ביוטיוב שמדגימים את זה.

איל מ
09-08-25, 15:19
נשמע מאוד הגיוני מה שאתה רושם.

מוטי ג.
10-08-25, 22:40
יש לי "פטיש" /מברגת אויר 1/2 אם בא לך לבצע ניסוי אקפיץ לך אותה.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

-->