צפייה בגרסה מלאה : התייעצות על צבירת קילומטרז׳ סביר בהיילקס ריבו יד שניה
מחפש היילקס ריבו כרכב שלישי לטיולים בלבד.
הגעתי לאקסמפלר שנת 2018 עם כ200 אק״מ.
לרכב היו שני בעלים (יד 01 ברישיון).
חלוקת הקילומטרז לא סימטרית בעליל:
בעלים ראשון - בשלוש שנים - צבר 180,000 ק״מ(!).
בעלים שני (הנוכחי)- בשלוש שנים -כמעט לא נסע, צבר 20,000 ק״מ.
יש היסטוריית טיפולים מפורטת של מוסך מרכזי, הרכב עבר טיפול כל 10 אק״מ כולל החלפות שמנים ופילטרים מאז שיצא מהמפעל.
הבעלות הראשונה של הרכב ברישיון מצויינת כליסינג. על פי הבעלים הנוכחי, זה היה אדם פרטי שרכש כליסינג ק״מ 0.
הרכב במצב קוסמטי טוב מאוד (נראה שלבעלים היה איכפת מהרכב), ובמצב מכני ומבני טוב מאוד (בבדיקה עצמית שלי. כרפרנס, זה היילקס חמישי שאני בודק. לא היה לי היילקס לפני כן.)
מתרשם שהבעלים הנוכחי סה״כ אמין.
שאלות:
לדעתכם האם הקילומטראז׳ הגבוה (מאוד?) אצל הבעלים הראשונים, בשילוב הרישום כליסינג, זה אירוע שצריך לחשוש ממנו עד כדי פסילת הרכב? או שזה לא חריג/סביר להיילקס?
משהו שאפשר להשתמש בו כמיקוח?
האם יש מה לקחת רכב כזה לבדיקה במוסך- היא תתן משהו שלא ראיתי? ואם כן- איפה (הרכב באיזור כרמיאל)
שיקולים נוספים:
הרכב במצב הכי טוב שראיתי מבין אלו שראיתי עד כה; המחיר המבוקש כיאה להיילקס כמובן מעל המחירון; אני לא לחוץ לקנייה- יש לי את הזמן למצוא את המועמד הראוי ביותר.
תודה רבה
עמית
קח בחשבון שיש מעט היילקסים בפרט או טנדרים בכלל שלא צברו קילומטרים ביד הראשונה. אלו מכוניות שקונים כדי לעבוד.
דווקא הכי גרוע אלו הטנדרים שלא צברו קילומטרים ביד הראשונה. זה אלו שאתה רואה בצד הכביש רתומים לרתכת גנרטור עם מנוע עובד בסרק ימים שלמים.
אסף.
קח בחשבון שיש מעט היילקסים בפרט או טנדרים בכלל שלא צברו קילומטרים ביד הראשונה. אלו מכוניות שקונים כדי לעבוד.
דווקא הכי גרוע אלו הטנדרים שלא צברו קילומטרים ביד הראשונה. זה אלו שאתה רואה בצד הכביש רתומים לרתכת גנרטור עם מנוע עובד בסרק ימים שלמים.
אסף.
אסף תודה על התגובה המהירה מאוד :)
אני חושב כמוך לגמרי - ק״מ נמוך מאוד זה אפילו יותר מחשיד מק״מ גבוה, אני בהחלט לא מחפש רכב כזה (אדרבא פסלתי כבר אחד כזה).
רק שזה לא המקרה הנדון,
60 אק״מ בשנה, למשך 3 שנים רצופות, מרגיש לי הרבה מדי (אפילו להיילקס.- שאני פחות בקיא בו - ולכן שואל).
כמספר אצבע אני מחפש עם בערך חצי מזה - עם ממוצע של כ30 אק״מ לשנה
אז לכאורה במצטבר 200 אק״מ על 6 שנים עומד בקריטריון... אבל זה המקום שבו ממוצע הקילומטר לא משקף את התמונה אלא דווקא קצב הצבירה,
מה דעתך על השאלות ששאלתי? בהתחשב גם ביתר הפרמטרים שתיארתי
עמית
ehudzeelim
19-01-24, 19:19
בהנחה שהרכב טופל כמו שצריך, למה קצב הצבירה הוא בעיה?
לדעתי אפילו להיפך, לצבור 60k בשנה מעיד על נסיעה בעיקר בדרכים מהירות,
זה אומר שהוא צבר הרבה פחות שעות עבודה מרכב שצבר קילומטראז' זהה בנסיעה עירונית או מעורבת.
בהנחה שהרכב טופל כמו שצריך, למה קצב הצבירה הוא בעיה?
לדעתי אפילו להיפך, לצבור 60k בשנה מעיד על נסיעה בעיקר בדרכים מהירות,
זה אומר שהוא צבר הרבה פחות שעות עבודה מרכב שצבר קילומטראז' זהה בנסיעה עירונית או מעורבת.
הי אהוד, תודה,
ברמת העקרון - אני מסכים איתך,
יחד עם זאת אני מכוון את השרשור לגבי היילקס ריבו 2018 (אוטומט אגב אם זה משנה משהו) בנתונים הפרטניים שתיארתי ופחות כדיון תיאורטי על מה עדיף מבחינת קילומטראז׳ על רכבים באופן כללי :)
אתן דוגמה (קיצונית) לצורך ההבהרה- נניח וזה היה אופנוע סינגל 250 סמ״ק, שעשה 60 אק״מ בשנה / 1100 ק״מ בשבוע בנסיעה רגועה על כביש 6, לא הייתי חושב בכלל לקנות אותו
כמובן שמתאר תפעול של אופנוע כזה רחוק כמו הירח מהיילקס, אבל אופנוע אני מכיר והיילקס לא ועליו אני שואל 🙂
אגב מה לגבי הרישום כליסינג? משנה משהו?
תודה רבה על ההתייחסות
עמית
אגב מה לגבי הרישום כליסינג? משנה משהו?
תודה רבה על ההתייחסות
עמית
אני מכיר מרכבי ליסינג אחרים. התוזוקה היא בנוזלים ובחלפים הזולים ביותר בנמצא. כולל שימוש במי ברז להשלמת חוסרים.
זה לא אומר שכל רכבי הליסינג טופלו כך, והכרתי גם אנשים שהתעקשו על טיפול לפי הספר ברכב שלהם (במחשבה לקנות את הרכב בסוף התקופה) השאלה היא האם יש לך איך לברר זאת.
אתן פרופורציה על היילקס ששימש כרכב פרטי שנסע דרום-מרכז 4 פעמים בשבוע לעבודה במרכז.
ק״מ שנתי 45Kק״מ+ במשך כמה שנים.
אז עוד קצת ק״מ שנתי לרכב עבודה 5 ימים בשבוע לא נשמע לי בלתי סביר.
מה שבאמת משנה, זה היסטריית טיפולים ואיזה חלפים.. ולבדוק האם לא הייתה קריסה של משהו משמעותי.
ehudzeelim
19-01-24, 21:41
הי אהוד, תודה,
ברמת העקרון - אני מסכים איתך,
יחד עם זאת אני מכוון את השרשור לגבי היילקס ריבו 2018 (אוטומט אגב אם זה משנה משהו) בנתונים הפרטניים שתיארתי ופחות כדיון תיאורטי על מה עדיף מבחינת קילומטראז׳ על רכבים באופן כללי :)
אתן דוגמה (קיצונית) לצורך ההבהרה- נניח וזה היה אופנוע סינגל 250 סמ״ק, שעשה 60 אק״מ בשנה / 1100 ק״מ בשבוע בנסיעה רגועה על כביש 6, לא הייתי חושב בכלל לקנות אותו
כמובן שמתאר תפעול של אופנוע כזה רחוק כמו הירח מהיילקס, אבל אופנוע אני מכיר והיילקס לא ועליו אני שואל 🙂
אתה צודק עניתי תשובה כללית,
אני לא מכיר את ההיילקס.
אבל, גם במקרה של סינגל 250, הייתי מעדיף את זה שעשה 60k קמ בשנה בשיוט רגוע על כביש 6,
מאשר אחד שעשה 60k קמ בשנה בדרכים עירוניות, עם פי 2-3 שעות מנוע (במקרה הטוב), ושחיקה מוגברת כמעט בכל היבט מכני: הקלאץ, הבלמים, הגיר (אין סוף העברות הילוכים), וכנראה גם השלדה והמתלים.
וכנראה שלא הייתי בוחר באף אחד מהם, אם הייתי יכול להימנע :rolleyes:
לכן התשובה הכללית תופסת לדעתי גם במקרה של ההיילקס ולמעשה בכל רכב שייעודו העיקרי הוא נסיעה בכביש.
יש היסטוריית טיפולים מפורטת של מוסך מרכזי, הרכב עבר טיפול כל 10 אק״מ כולל החלפות שמנים ופילטרים מאז שיצא מהמפעל.
200000 קילומטר להיילקס זה ממש לא הרבה בהנחה שטופל כפי שכתבת.
לגבי המחיר....מכיוון שכבר ראית כמה רכבים ומכיר את השוק, אתה יודע להעריך לבד....
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
נשמע כאילו אתה מחפש למצוא בעיות אך לא בכיוון הנכון. הקילומטראז' של הרכב הוא נתון ואני לא מבין מה כל כך אכפת לך מה החלוקה אם הרכב טופל כמו שצריך. 200 אלף ק"מ די גבוה לשנתון אבל לא באופן קיצוני לרכב עבודה ורכב עם מנוע דיזל מודרני אמור להחזיק הרבה מאות אלפי קילומטרים אם הוא מטופל כהלכה. השוואות לאופנוע לא רלוונטיות.
מה שלא מסתדר זה הסיפור על קניית רכב מליסינג עם 0 ק"מ, זה היה אמור להעלות יד כלומר ברשיון היה צריך להיות כתוב 2 בעלים קודמים. כנראה שהרכב ביד הראשונה היה בליסינג מימוני או תיפעולי וזה צריך להשפיע על המחיר.
העובדה הזו קצת מטילה כתם על האמינות של המוכר (או שהבעלים הקודמים עבד עליו).
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
אתה צודק עניתי תשובה כללית,
אני לא מכיר את ההיילקס.
אבל, גם במקרה של סינגל 250, הייתי מעדיף את זה שעשה 60k קמ בשנה בשיוט רגוע על כביש 6,
מאשר אחד שעשה 60k קמ בשנה בדרכים עירוניות, עם פי 2-3 שעות מנוע (במקרה הטוב), ושחיקה מוגברת כמעט בכל היבט מכני: הקלאץ, הבלמים, הגיר (אין סוף העברות הילוכים), וכנראה גם השלדה והמתלים.
וכנראה שלא הייתי בוחר באף אחד מהם, אם הייתי יכול להימנע :rolleyes:
לכן התשובה הכללית תופסת לדעתי גם במקרה של ההיילקס ולמעשה בכל רכב שייעודו העיקרי הוא נסיעה בכביש.
על התשובה לשאלה ההשוואתית בין מתאר נסועה בין-עירונית לבין מתאר נסועה עירונית (אופנוע או כל כלי רכב באשר הוא לצורך העניין) אין דילמה, אבל זה לא מה שאני שואל כאן.. :)
- - - Updated - - -
נשמע כאילו אתה מחפש למצוא בעיות אך לא בכיוון הנכון. הקילומטראז' של הרכב הוא נתון ואני לא מבין מה כל כך אכפת לך מה החלוקה אם הרכב טופל כמו שצריך. 200 אלף ק"מ די גבוה לשנתון אבל לא באופן קיצוני לרכב עבודה ורכב עם מנוע דיזל מודרני אמור להחזיק הרבה מאות אלפי קילומטרים אם הוא מטופל כהלכה. השוואות לאופנוע לא רלוונטיות.
מה שלא מסתדר זה הסיפור על קניית רכב מליסינג עם 0 ק"מ, זה היה אמור להעלות יד כלומר ברשיון היה צריך להיות כתוב 2 בעלים קודמים. כנראה שהרכב ביד הראשונה היה בליסינג מימוני או תיפעולי וזה צריך להשפיע על המחיר.
העובדה הזו קצת מטילה כתם על האמינות של המוכר (או שהבעלים הקודמים עבד עליו).
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
הי אסף,
אני לא עושה השוואה בין היילקס לאופנוע... אני שואל ספציפית לגבי היילקס. נתתי את דוגמת האופנוע רק לצורך הבהרה למה אני שואל (ואם כך לא בטוח שהצלחתי להבהיר)
אנסה לשאול זאת כך,
במידה והייתי בוחן לקנות את הרכב הזה לפני שלוש שנים ישירות מהבעלים הראשון - היילקס ריבו 2018 בן שלוש שנים עם 180 אק"מ (60 אק"מ בשנה) - זה קילומטרז' סביר עבור סוג הרכב הזה (היילקס ריבו) או גבוה מדי?
ובנוסף תוכל בבקשה לפרט קצת יותר מה המשמעות/הבדלים של הליסינג המימוני תפעולי?
תודה
עמית
יש היסטוריית טיפולים מפורטת של מוסך מרכזי, הרכב עבר טיפול כל 10 אק״מ כולל החלפות שמנים ופילטרים מאז שיצא מהמפעל.
200000 קילומטר להיילקס זה ממש לא הרבה בהנחה שטופל כפי שכתבת.
לגבי המחיר....מכיוון שכבר ראית כמה רכבים ומכיר את השוק, אתה יודע להעריך לבד....
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
אוקיי מעולה זה סוג התשובה שחיפשתי.
תודה לביא,
היסטוריית *האחזקה* שהמוכר הראה לי היא תדפיס של המוסך המרכזי של טויוטה, בפירוט לפי ק"מ ותאריך ביצוע פעולות אחזקה לרכב.
מופיעים שם תחזוקה שוטפת בלבד של החלפות שמנים, מסננים, מדי פעם רכיבי בלמים (שחיקה) וכד', לגמרי נראה סביר. אין שם פירוט של סוג השמנים והרכיבים המתכלים, אבל מהכירותי מתדפיסים כאלו, זה לא תמיד מופיע ברמת הפירוט הזו, ואני יוצא מנק' הנחה שאם זה בוצע במוסך המרכזי של טויוטה הם השתמשו בנוזלים אמיתיים ע"פ ספרות הרכב ורכיבים מתכלים מקוריים.
בהינתן ולא השמיטו מהתדפיס הזה תיקונים נוספים, או שבוצע ברכב תיקון במוסך אחר/שחור שלא תועד כאן, לא היתה שום שום פעולת אחזקה משמעותית אחרת (=משמעותית: מזרקים, גיר, היגוי, מנוע, שלדה וכו'..).
מבין כי בשורה התחתונה בראייתך - זה ק"מ סביר לגמרי (מדגיש לא 200 אק"מ ב- 6 שנים - אלא 180 אק"מ ב- 3 שנים)?
תודה רבה
עמית
- - - Updated - - -
אתן פרופורציה על היילקס ששימש כרכב פרטי שנסע דרום-מרכז 4 פעמים בשבוע לעבודה במרכז.
ק״מ שנתי 45Kק״מ+ במשך כמה שנים.
אז עוד קצת ק״מ שנתי לרכב עבודה 5 ימים בשבוע לא נשמע לי בלתי סביר.
מה שבאמת משנה, זה היסטריית טיפולים ואיזה חלפים.. ולבדוק האם לא הייתה קריסה של משהו משמעותי.
100% מעולה תודה דורון!
כמו שפירטתי בתשובה ללביא - אין תיעוד על קריסות. יש היסטוריה הדוקה מטעם המוסך המרכזי, אמנם לא ברמת פירוט איזה PN של חלף/שמן השתמשו ,אבל בסוף - מוסך מרכזי
ליסינג מימוני זה שימוש ברכב עם תשלום חודשי (אולי בתוספת מקדמה) אך כשתחזוקת הרכב עליך וליסינג תפעולי זה כשגם כל הוצאות הביטוח, הרישוי והתחזוקה (ובד"כ גם הדלק) על חברת הליסינג - זה בדרך כלל הטבת רכב ליסינג שמקבלים ממקום העבודה.
בשני המיקרים בעל הרכב ברישיון הוא חברת הליסינג (ניתן בדרך כלל לקנות את הרכב בסוף התקופה אך להבנתי זו החלפת יד), לכן לא מסתדר שהבעלים הנוכחי לא מודע לזה שהוא קנה מחברת ליסינג. הייתי מעמת אותו עם העובדה הזו.
60 אק"מ לשנה זה ללא ספק נסועה גבוהה. אני עצמי קניתי את הרכב הנוכחי שלי שעבר נסועה של יותר מ40 אק"מ וזה התבטא במחיר.
אני עכשיו רואה שכתבת שהמחיר המבוקש מעל המחירון. לדעתי נוכח העובדה שהרכב היה רכב ליסינג ושיש לו קילומטראז' די גבוהה אז צריכה להיות השפעה על המחיר.
אין לי מושג מה מצב השוק הנוכחי לגבי היילקסים אך באופן כללי השוק עכשיו אמור להיות בשפל למוכרים וטוב לקונים. הרבה רכבים נזרקו לשוק בגלל הריביות הגבוהות.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
אני גר בדרום הרחוק.
כל נסיעה הכי קטנה אצלנו, למשל להביא את הילד מהאוטובוס או לקנות בקבוק חלב, זה לפחות 20 קמ לכיוון
הנסועה השנתית הממוצעת אצלנו היא כ 50 אלף קמ בשנה.
אמנם לא מעט אבל כמעט כל הנסיעה מתבצעת בשיוט בהילוך הגבוה ובסלד נמוך.
לא נוגעים במצמד ובבלמים.
לפני שנתיים שכן שלי מכר הילקס 2018 2.4 אוטומטי.
4 שנים, כ 200 אלף קמ.
הרכב שימש לעבודה וכרכב משפחתי , נסע הרבה אבל לא העמיס ולא גרר
הרבה קמ כביש וגם לא מעט שטח קל .
טופל באחזקה רגילה במוסך טויוטה.
4 שנים, אפס תקלות.
נראה טוב ונסע טוב .
נמכר אחרי 4 שנים לערבי מהצפון במחיר סביב המחירון.
הוחלף בהילקס 2022 ....
בקיצור, לא כל ק"מ בוא אותו הדבר.
אם האוטו נראה ומרגיש טוב ולא מזוייף ומקומבן, 200 אלף ק"מ זה רק סיום ההרצה..
אצלך , בתור רכב שלישי לטיולים, הרכב יסע מעט מאד ולדעתי אין לך מה לדאוג מהקילומטראז׳.
בברכה,טושי
תוספת קטנה להודעה הקודמת.
אותו הילקס 2018 של השכן שלי , שהיה כאמור תקין לחלוטין וללא תקלות , סבל כמו כל רכב מקורי ממתלים עלובים מיום הוולדו .
אחרי 200 אלף קמ המתלים היו פשוט גמורים.
יצא כך שהוא קנה הילקס 2022 והרכבתי לו סט מתלים משופר efs xtr מיד עם הקניה, לפני שמכר את ה 2018.
ה 2018 קיבל את המתלים המקוריים החדשים שירדו מה 2022 , מה שעזר במכירה.
לתשומת ליבך בנושא המתלים.
בברכה, טושי
תוספת קטנה להודעה הקודמת.
אותו הילקס 2018 של השכן שלי , שהיה כאמור תקין לחלוטין וללא תקלות , סבל כמו כל רכב מקורי ממתלים עלובים מיום הוולדו .
אחרי 200 אלף קמ המתלים היו פשוט גמורים.
יצא כך שהוא קנה הילקס 2022 והרכבתי לו סט מתלים משופר efs xtr מיד עם הקניה, לפני שמכר את ה 2018.
ה 2018 קיבל את המתלים המקוריים החדשים שירדו מה 2022 , מה שעזר במכירה.
לתשומת ליבך בנושא המתלים.
בברכה, טושי
תודה טושי,
אני לוקח בחשבון שדרוג מתלים כחלק מהדברים הראשונים להכנת הרכב לטיולים.
- - - Updated - - -
סיכום ביניים,
צבירת 60 אק״מ בשנה להיילקס ריבו - על הצד הגבוה אך סביר ביחס ליתר הפרמטרים שיש לרכב הספציפי הזה;
רישום מקורי כליסינג- בהחלט סוגייה לבירור מול המוכר הנוכחי
האם יש יתרון לקחת את הרכב לבדיקה במוסך?
אם כן, אשמח להמלצה על מקום באיזור כרמיאל.
תודה רבה לכולם,
עמית
קח בחשבון שיש מעט היילקסים בפרט או טנדרים בכלל שלא צברו קילומטרים ביד הראשונה. אלו מכוניות שקונים כדי לעבוד.
דווקא הכי גרוע אלו הטנדרים שלא צברו קילומטרים ביד הראשונה. זה אלו שאתה רואה בצד הכביש רתומים לרתכת גנרטור עם מנוע עובד בסרק ימים שלמים.
אסף.
זו בעיה בכל הרכבים המטופלים רק על פי צבירת הקילומטרים ולא עפ״י שעות מנוע…
Sent from my iPhone using Tapatalk
קצב צבירת הקילומטרים בתקופות השונות לא ממש משנה. אם כבר אז הבעייה עם רכב דיזל-DPF שנוסע מעט מדי (תקרא בשרשור שלי איך אני יודע...).
היילקס בן 5 עם 200K קילומטר זה ממוצע גבוה-סביר של 40K בשנה. זה צריך להיות שיקול במשא ומתן על המחיר. המשמעות העיקרית של רישום המקוריות כליסינג או חברה הוא למחיר שתקבל מהביטוח באבדן מוחלט, זה כן הולך לפי לוי יצחק ז"ל. מחיר השוק מעולם לא הושפע מאד ממקוריות.
200K זה לא הרבה בשביל היילקס. זה כלום בשביל המנוע, הגיר, הטרנספר והסרנים. אם הוחלף שמן מנוע כל 10K ושאר הטיפולים לפי הספר, אין מה לחשוב על זה יותר מדי. מה שזה כן אומר זה שבתקופתך יתחילו החלפות של חלקי מכונאות מסתובבים - מיסב פה, צירייה שם. אם האוטו נראה ומרגיש טוב יחסית למועמדים אחרים שבדקת, נשאר רק לסגור על מחיר.
דניאל מאירי
22-01-24, 10:03
אני רכשתי לאחרונה היילקס 2014 גם כרכב שלישי טיולים בלבד,
בן 10 עם 308 אלף ק"מ על השעון יוצא חברת חשמל,
אם הרכב טופל כהלכה במהלך השנים ולא בחסכנות/קמצנות/תחזוקת שבר,
אין לך מה לדאוג, ישרת אותך נאמנה.
אני שמתי צמיגים, קיט הגבהה של אולדמן ומיגון, טיפול קטן וסע לשלום,
דניאל
שולץ האיום
22-01-24, 14:30
1. הכל שאלה של מחיר.
כלומר, גם אם זה נחשב ק״מ גבוה, כמה אתה מוכן לשלם יותר בשביל רכב כזה עם קמ נמוך הרבה יותר.
האם היית משלם עוד 15K בשביל מוצר דומה?
2. בהנחה שהכל בסדר, והרכב טופל, אסור לשכוח, שלא רק המנוע עובר את את מאות אלפי הקמ האלו, אלא כל הרכב.
רכב זה לא רק מנוע.
למרות שמדובר בסוס עבודה.
חזור לסעיף 1. הכל שאלה של מחיר.
אמנם עברו כמה ימים מאז ההתכתבות אבל רואה לנכון לתת כאן Followup על כל העצות הטובות שקיבלתי גם כאן וגם בפרטי.
שורה תחתונה לא המשכתי עם הרכב לאור זאת שהמוכר נתן תשובות מגומגמות, עד כדי מתחמקות, לגבי השאלות ששאלתי על היד הראשונה של הרכב - ממנה הוא קנה אותו.
ע"ב הצלבת נתונים נוספים אני מעריך שהרכב היה בשימוש חברה באיזור ים המלח.
גם זה סוגיה שניתן לדבר עליה, אבל בסוף מה שהכריע זה הפרש מחירים משמעותי מאוד מאוד בין המחיר הנקוב לבין המחירון, ללא גמישות מצד המוכר.
ממשיכים
חנן-ג'יפולוג
29-01-24, 10:07
טוב שלא לקחת.
רכב מים המלח לא לוקחים גם בחינם. היה לי רכב פרטי כזה (קניתי ב2000ש"ח כשהייתי סטודנט) , ממהנדס שעבד במפעלים. מדובר בצבע יבש בצורה של אוטו. הפח שהחזיק את הצבע בזמן יצור הרכב כבר לא שם.
מילה לגבי רכב שעבד בים המלח.
אני מטפל באחד כזה.
הילקס 2019 עם 70 אלף קמ.
בשלוש שנים שהאוטו עבד בים המלח, התפתחה חלודה במקומות שלא ראיתי בשום רכב אחר.
הכלים האלו יווצאים במכרזים במחירים נמוכים ועוברים קצת קוסמטיקה.
הזהרו והשמרו.
בברכה, טושי
שולץ האיום
29-01-24, 10:50
בנוסף
אמינות זה ערך עליון לדעתי בקניית רכב.
יש ספק, אין ספק.
להמשיך הלאה.
אשמח להמלצה על מקום באיזור כרמיאל.
עמית
אצל עלי וזוהיר בסכ'נין.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.