PDA

צפייה בגרסה מלאה : רנגלר 392 מהדורה סופית 2024 - רוצו לחטוף לפני שייגמר.



KOOKE
19-01-24, 19:34
אם אני לא טועה כפי שחזה נביא הזעם דרור ברלי - 2024 זו השנה האחרונה בה ייוצר ויישווק הרנגלר 392:
https://www.motor1.com/news/704911/wrangler-rubicon-392-final-edition/

מי שיש לו "קצת" מצלצלין פנויים שירוץ ויחטוף אחד כזה אפילו יד 2 שנמכרים כיום הארץ "רק" בכ- 500,000 ש"ח - זה רכב פסיכי שלא יהיה עוד כמוהו בעידן הכאילו ירוק והחשמלי העכשווי וחבל שכך..

בדאלק
19-01-24, 20:22
בארץ כבר הספיקו להסב אחד כזה למנוע של HELLCAT עם 701 סוסונים שהופך את ה392 ל"חמוד" בלבד

sgill
19-01-24, 21:21
לדעתי אם ברונקו ימשיכו עם הראפטור אז ג'יפ ישקלו להמשיך עם ה 392.

אלא אם כן המנוע החדש שהם הולכים להשיק (כבר מדברים עליו הרבה זמן) ה-3 ליטר טורבו יוציא כל כך הרבה סוסים שלא תהיה היתכנות כלכלית/שיווקית ל-392.

asafk
20-01-24, 21:14
הספורטיביות / שרירים של המותג האח דודג' גם הן יקבלו את המנוע 6 טורבו החדש במקום השמינייה. אז אין יותר שמיניות אבל לא יהיה מחסור בהספק בינתיים.

אסף.

sgill
20-01-24, 21:30
אולי יעשו גירסה של ה-3 ליטר המוגדש שהיא חזקה יותר ויקראו לרכב RUBICON RS או משהו..
אולי פשוט יעלו את הגדישה ואת ההספק.
גם בבמו המנוע של ה 320, 328 ו 330 זה אותו מנוע עם גדישה שונה ועוד קצת שינויים במפה.
על פניו ממנוע 3 ליטר מוגדש אפשר להוציא די בקלות 400 סוסים והוא שוקל הרבה פחות מ 6.4 עם 8 צילינדר.

סולי
20-01-24, 22:14
גם חסכוני יותר... בטח יגדילו את הטווח בין תדלוקים ....LOL (;

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

grand
21-01-24, 00:10
ה 3 ליטר החדש זה מנוע ה 2 ליטר טורבו האיטלקי..שהגדילו אותו בעוד 2 צלינדרים, לא תודה. זה לא אותו מנוע 6 בטור הישן והטוב, שום מנוע 4 או 6 יוכל להשתווה ל v8 המי בשרני ואטמוספרי, עם הסאונד הנפלא והעבודה החלקה שלו.

דרור ברלי
21-01-24, 12:20
סופרי האפונים חסרי החיים של סטלנטיס, בדרכם לחיסול המכונית והתרבות המוטורית, החליטו להרוג גם את ה-V8 כפי שהם מחסלים ומחרבים כל חלקה טובה במותגים האומללים שנגזר עליהם להיות חלק מציר הרשע הזה. ככה זה כשאתה אירופאי צבוע, צדקן, מתחסד ופוליטיקלי-קורקטי, שכופה על אזרחיו להיות ירוקים ולנסוע בזבל חשמלי, אבל את הסוללות המתות המזהמות שלו, שולח לקבורה באפריקה....

שלא תטעו - אני אולי האחרון שיתלונן על מנוע 6 טורי חזק... היכל התהילה המוטורי מלא במנועי 6 בטור אגדיים - מנועי ג'יפ 258 ו-242, כל מנועי ב.מ.וו, הפורד BARRA האוסטרלי, מנוע הטויוטה סופרה 2JZ וסדרת ה-RB של ניסאן החל מהסקייליין ועד לפטרול - אבל לבטל את ה-V8 הכי מפותח והכי מרשים בייצור סדרתי?.... הרי זה לעקור בגסות לא רק את האיברים מהגופה בעודה בחיים, אלא גם את הנשמה. השוק האמריקאי לא יסלח על מעשה הנבלה הזה.

זה יחזור אליהם ישר לפרצוף.

במיוחד כשברקע נחשפות מכל פינה עוד ועוד אמיתות על השקר החשמלי. אל תתביישו לחפש - אתם תמצאו עוד ועוד חומרים.
החל מהצרות הלא נגמרות של טסלה, דרך ההערכה שחלק גדול מהמותגים הסיניים הקיקיוניים יתפוגגו בפוף כפי שהופיעו, ועד להערכות השווי העדכניות של פולסטאר (0, למי שמתעניין).

כרגיל, כדאי שיביטו למזרח וילמדו מטויוטה שקיבלה החלטה להמשיך ולפתח מנועי בעירה פנימית. כמה אירוני זה יהיה שבסוף, דווקא היצרן שכל כך הרבה שנים קידש את השעמום ואת האנטי-מכוניות, יהיה האחרון לייצר מכוניות אמיתיות ולהפוך לסמן הימני עבור חובבי המכוניות האמיתיים...


אז מי שיש לו הרבה כסף מיותר ופנוי לשטויות כאלה, שירוץ מהר וישים יד על משהו עם מנוע המי. או LS.
במכוניות כביש - כל המפלצות של דודג' צ'רג'ר וצ'לנג'ר, שברולט קורבט וקמארו (שבשנה הבאה נסגרת לתמיד, כי גם GM סובלת מאותה מחלה ממארת). במקרה של רכבי שטח, זה רוביקון 392 וראם TRX. אני יכול רק לקוות, מאוד לקוות, שפורד יתעשתו ויחזרו להציע את הרפטורים שלהם עם אופציה ל-V8. לפנטז לא עולה כסף.
ה-V8 האחרונים ("THE LAST V8 INTERCEPTOR" ממקס הזועם, זוכרים?...) הולכים להיות פריט מבוקש שיהיה שווה הרבה.

Yaron.nahum
21-01-24, 14:14
שלא תטעו - אני אולי האחרון שיתלונן על מנוע 6 טורי חזק... היכל התהילה המוטורי מלא במנועי 6 בטור אגדיים - מנועי ג'יפ 258 ו-242, כל מנועי ב.מ.וו, הפורד BARRA האוסטרלי, מנוע הטויוטה סופרה 2JZ וסדרת ה-RB של ניסאן החל מהסקייליין ועד לפטרול - אבל לבטל את ה-V8 הכי מפותח והכי מרשים בייצור סדרתי?.... הרי זה לעקור בגסות לא רק את האיברים מהגופה בעודה בחיים, אלא גם את הנשמה. השוק האמריקאי לא יסלח על מעשה הנבלה הזה.

כרגיל, כדאי שיביטו למזרח וילמדו מטויוטה שקיבלה החלטה להמשיך ולפתח מנועי בעירה פנימית. כמה אירוני זה יהיה שבסוף, דווקא היצרן שכל כך הרבה שנים קידש את השעמום ואת האנטי-מכוניות, יהיה האחרון לייצר מכוניות אמיתיות ולהפוך לסמן הימני עבור חובבי המכוניות האמיתיים...




יש קצת סתירה בין הקטעים המובלטים.
אני לא חושב שטויוטה קידשו את השעמום
הם מכרו גם כזה וגם כזה.
מי שקידש את זה , זה היבואן בארץ
שמעדיף למכור בכמות רכבים משעממים

דרור ברלי
21-01-24, 14:41
הסופרה המדוברת יוצרה באמצע הניינטיז.
מכוניות נחשקות אחרות של היצרן יוצרו בשנות השמונים.
הסופרה האמיתית נגנזה לכמעט שלושים שנה וכשטויוטה החליטו לחזור לשוק מכוניות הספורט, מצאו את עצמם בסוג של חסר/חסך טכנולוגי/הנדסי. מין הסתם אין להם שום בעיה עם יכולת הנדסית, אבל העדיפו לרכוש דברים טובים מההיצע של יצרנים אחרים, במקום להשקיע הרבה יותר בפיתוח עצמי. וכך הסופרה של היום היא ב.מ.וו Z4 עם לוגו של טויוטה וגם ה-GR86/GT86 היא סובארו עם לוגו של טויוטה.


וזה נכון שהיבואן בישראל מקפיד באובססיביות למצב את המותג כסולידי ונטול-חיים, ושהמבחר שמיובא לישראל פונה לגיל השלישי או לכאלה שנולדו בגיל השלישי, אבל בכל העולם מכוניות טויוטה נחשבות למוצר שאמנם אמין, אבל גם משעמם ונטול חדווה. וזה נכון שזה בדיוק מה שרוב הלקוחות צריכים, אבל להבדיל ממכונת כביסה או מקרר, מכוניות הן מוצר אמוציונלי ויש גם לקוחות שרוצים קצת יותר מאוטו שרק מניע, מקרר ומגיע. הלקוחות האלה אמנם מעטים יותר, אבל דעתם נחשבת וחבל להפסיד אותם.

אפילו אקיו טויודה מבלבל במוח בשנים האחרונות ש"יותר אנחנו לא נייצר מכוניות משעממות" או כל הצהרה אחרת בסגנון שמאשרת שהם מודעים לתדמית שנוצרה, אבל בינתיים מתייחסת כנראה בעיקר לעיצוב ופחות למהות.

אבל יש גם הבלחות נוצצות של מצויינות הנדסית כמו היאריס GR וקורולה GR שממחישות את היכולת. ומסתבר שבסוף, זה היצרן היחיד שלא מתבייש להצהיר שימשיך לפתח מנועי בעירה פנימית, כי הם כנראה רואים ויודעים כמה דברים. לא ירחק היום שכולנו נסתכל על טויוטה כאור היחיד באפילה החשמלית הגדולה. אני באמת לא מודאג, סוף האמת לנצח. תמיד.

שולץ האיום
21-01-24, 14:58
ה 3 ליטר החדש זה מנוע ה 2 ליטר טורבו האיטלקי..שהגדילו אותו בעוד 2 צלינדרים, לא תודה. זה לא אותו מנוע 6 בטור הישן והטוב, שום מנוע 4 או 6 יוכל להשתווה ל v8 המי בשרני ואטמוספרי, עם הסאונד הנפלא והעבודה החלקה שלו.

גם להחזיק את ה v8 כרכב יומיומי לא משתווה לשום דבר אחר…🤣

רכב השכרה בטיול בארהב, אחלה, רכב לאחזקה יומיומית, לא תודה, בוודאי שאני מעדיף את ה 2.0 טורבו.

ה 2.0 טורבו שנכנס בסערה, עם חבלי לידה (כמו ה 3.6 בשנים הראשונות) מתגלה כמנוע אמין, חסכוני, וחזק, במיוחד בשידוך ל ZF 8 הילוכים.

למרות גורמים אינטרסנטיים בתעשייה (ייבוא מקביל) שטענו שזה לא זה, ויש מלא בעיות, ולמרות בעלי ה 3.6 ודעות קדומות, בסוף המציאות מנצחת, והלקוחות מצביעים ברגליים, ובארנק.

לגבי היצרן, כמו אחרים, באופן טבעי, החליט להמשיך עם המתורבטים, משיקולי עלות תועלת (עלויות ייצור, מכירות וכו׳) ולקבור מנוע פחות יעיל, ועדיין להשאיר מפלצות נישתיות.

עוד מעט, לבעלי הדעות הקדומות והכיס נורמלי/ממוצע, לא תהיה בחירה בכלל.
כמו שזה נראה, הולך להיות מנוע 2.0, או 3.0 מפלצתי.
וזה מזכיר לי באופן זהה כמעט, יצרנים שהלכו בדרך הזאת, לפני ותוך כדי מהפיכת החשמול, שגם מתרחשת לה ברקע.

קוראים לזה חדשנות.

הכל בסדר.

מי הזיז את הגבינה שלי, גרסת הרנגלר.



נ.ב - ה 3.0 החדש זה ממש ממש לא ה 2.0 בתוספת צילינדרים.
תקרא עליו קצת, קוראים לו גם הוריקן.

שולץ האיום
21-01-24, 15:13
מנוע ה 3.0
ממה שאני מבין (ואני לא מבין כלום מהחיים שלי) 6 צילינדרים בטור, טווין טורבו, גרסא של 500 כ״ס :

https://www.motortrend.com/features/jeep-ram-dodge-hurricane-inline-six-engine-deep-dive/amp/

אז החליטו, שאין טעם למכור ללקוח V8 יותר וגם את זה.

אוקיי.

יותר כח ופחות דלק = חדשנות.

לא כולם מפנטזים על טויוטה סדרה 70, סולדים מטורבו, ומעדיפים מכוניות פשוטות ואמינות שעושות 700 אלף קמ עם אותו המנוע.
יש לקוחות, שחשובים להם דברים אחרים, והם בדכ לא מחזיקים את הרכב 35 שנה ומורישים אותו לנכד.

דעה שונה.

תהנו כולם, ואיך אומרים הזקנים הפולנים - שאלה יהיו הצרות שלנו.

שולץ האיום
21-01-24, 15:36
הספורטיביות / שרירים של המותג האח דודג' גם הן יקבלו את המנוע 6 טורבו החדש במקום השמינייה. אז אין יותר שמיניות אבל לא יהיה מחסור בהספק בינתיים.

אסף.

בדיוק.

אמוץ נ.
21-01-24, 15:56
השאלה האם ל 6 בטור החדש יש צליל קלאסי של 6 בטור.
כי הלוואי שברנגלר שלי היה כזה צליל [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk

שולץ האיום
21-01-24, 16:13
מתגעגעים לריח הבנזין, לצליל, לרעד,
רעמים וברקים מתא המנוע.
אני מכיר, ומבין הכל.

אבל שוב, בסוף המציאות מיישרת אותנו לפשרות. אין בזה בושה.
יש פשרות טובות.

כמו אישה.

דרור ברלי
21-01-24, 22:05
מתגעגעים לריח הבנזין, לצליל, לרעד,
רעמים וברקים מתא המנוע.
אני מכיר, ומבין הכל.

אבל שוב, בסוף המציאות מיישרת אותנו לפשרות. אין בזה בושה.
יש פשרות טובות.

כמו אישה.


רציתי לכתוב לך משהו אבל ויתרתי ומחקתי. חבל על ההקלדה.
הבעיות והתקלות במנועי הטורבו אינן המצאה. הן היו אמיתיות.

מנוע ההוריקן החדש מייצר נתונים מרשימים. אבל זה מנוע חדש לחלוטין שאף אחד עדיין לא יודע מה הוא שווה באמת, ואני יכול לנחש שבשנה-שנתיים הראשונות קרייזלר תתגלח בלי בושה על זקנם של הלקוחות.
אז בוא נראה מה יהיה בעוד שנתיים ואז נדבר...

תבין, אין לי בעיה עם "חדשנות", אבל נמאס לי שמנסים לכפות אותה עלי בכוח.
צעיר הייתי וגם זקנתי, ולמדתי בחיי שמאחורי כל סופרלטיב, בטח מתחבאת עז.
וככל שהסופרלטיבים יותר מרשימים, כך מספר העיזים גדל לכדי עדרים שלמים כנראה.

אני לא לבד בדעתי.
מי שסוגד לחדשנות ולטכנולוגיה - שיבושם לו. שיתענג על תקלות וקפריזות ונורות צ'ק-אנג'ין.
אבל בחיאת - שיתעסק בענייניו ושיעזוב אותי בשקט ושלא יכפה עלי את הסטיות שלו. קפיש?

שולץ האיום
21-01-24, 22:11
אתה לא לבד, זה בטוח.

שולץ האיום
21-01-24, 22:37
לגבי מנועי טורבו

אני קורא את ההודעות שלך בנושא כבר כמה שנים,
במקביל יש לנו במשפחה המורחבת נסיון של כבר כמעט 15 שנה עם המטורבתים של קונצרן פולקסווגן הידוע לשמצה ()
ובתוואי השימוש שלנו, רכבים חדשים שנמכרים לאחר 3-6 שנים עם 100-150 אלף ק״מ, אני יכול להגיד לך שנהנינו מכל רגע.

יותר כח, פחות דלק מול השיעמום היפני/קוריאני הפשוט וה״אמין״.

הרכבים האלה טובים יותר בפרמטרים נוספים, מדידים, בלי פרשנויות, פשוט רכבים טובים יותר מהמתחרים (אני מדבר על גולף, אוקטביה, סופרב)

סיפורי זוועה? לא אצלנו .
תקלות, כן, היו כמה, אתה מכיר רכבים אחרים שלא? אני לא מכיר.
כל מנוע והמחלות שלו.
לא רואה הבדל גדול בין רוב היצרנים העממים, יש הפתעות לפה ולשם.
שוב, באופן השימוש שלי. לא כשהרכב בן 15 עם 280 קמ.

יותר כח, פחות דלק.

רוצה פחות כח ויותר דלק, אבל מחזיק מיליון ק״מ ? זכותך.

פחות מערכות בטיחות שיכולות להתקלקל, פחות פינוקים, פחות שקט, פחות ופחות, אבל מחזיק מיליון קמ? זכותך.

שולץ האיום
21-01-24, 22:42
פיספסתי את עניין ה״לכפות״, איך הגענו לזה?

מי כופה עלייך משהו?

הקפיש זה בתוקפנות כאילו?

תן הסבר.

oferc
21-01-24, 22:54
זה היה ברור שהדגם הזה ייכחד , גם האמריקאים עייפים מרכבים שזוללים דלק , מחיר הדלק בקליפורניה קרוב ל6 דולר לגלון, והרכבים האלו כבר לא אטרקטיביים , בטיול האחרון בארה"ב יכולתי לקחת דורנגו srt מההשכרה בלי שום תוספת תשלום , בלב כבד , עם דמעות בעניים וויתרתי , זה היה מכפיל את הוצאות הדלק שכבר כך לא קטנות בארה"ב.

יש את ה4XE המבוקש עם 375 כ"ס , כל מה שהם צריכים לעשות להכפיל הכוח של המנוע החשמלי ויש לנו רוביקון עם 500 כ"ס שזולל 12 ק"מ בממוצע, מי צריך 392 עם נתונים כאלו.

ד ו ר ו ן
22-01-24, 10:04
מנוע ה א כולם מפנטזים על טויוטה סדרה 70, סולדים מטורבו, ומעדיפים מכוניות פשוטות ואמינות שעושות 700 אלף קמ עם אותו המנוע.
.
גם סדרה 70 עברו למנוע 2.8דיזל מודרני שבינתיים נראה שנותן בראש ל-v8 4.5ל..

דרור ברלי
22-01-24, 10:08
לגבי מנועי טורבו

אני קורא את ההודעות שלך בנושא כבר כמה שנים,
במקביל יש לנו במשפחה המורחבת נסיון של כבר כמעט 15 שנה עם המטורבתים של קונצרן פולקסווגן הידוע לשמצה ()
ובתוואי השימוש שלנו, רכבים חדשים שנמכרים לאחר 3-6 שנים עם 100-150 אלף ק״מ, אני יכול להגיד לך שנהנינו מכל רגע.

יותר כח, פחות דלק מול השיעמום היפני/קוריאני הפשוט וה״אמין״.

הרכבים האלה טובים יותר בפרמטרים נוספים, מדידים, בלי פרשנויות, פשוט רכבים טובים יותר מהמתחרים (אני מדבר על גולף, אוקטביה, סופרב)

סיפורי זוועה? לא אצלנו .
תקלות, כן, היו כמה, אתה מכיר רכבים אחרים שלא? אני לא מכיר.
כל מנוע והמחלות שלו.
לא רואה הבדל גדול בין רוב היצרנים העממים, יש הפתעות לפה ולשם.
שוב, באופן השימוש שלי. לא כשהרכב בן 15 עם 280 קמ.

יותר כח, פחות דלק.

רוצה פחות כח ויותר דלק, אבל מחזיק מיליון ק״מ ? זכותך.

פחות מערכות בטיחות שיכולות להתקלקל, פחות פינוקים, פחות שקט, פחות ופחות, אבל מחזיק מיליון קמ? זכותך.


"בתוואי השימוש שלנו".
אתה רכשת חדש ונהנית מכל רגע.
זה שירכוש ממך כבר ייפול על מנוע וגיר.
מכיר כמה בעלי מוסכי VAG שאשכרה התעשרו עם תחילת עידן ה-TSI וה-DSG. היצרן עם האחריות הקצרה בשוק צ'יפר אותם במכונה לא מהימנה ולא שורדת בעליל. כזו שמתקלקלת לתפארת כבר בגיל צעיר יחסית, כאשר ערכה עדיין לא ירד מספיק על מנת שלא ישתלם לתקן אותה.
אז מתקנים בעשרות אלפי שקלים. איזה כיף. העיקר שהרכב טכנולוגי ומתקדם. הידד. איך אומר מכונאי VAG ידוע? ברוך השם ששולח לנו פרנסה.

מצטער, אבל אני לא שם.

בתנאי השימוש שלי, אני מחפש לרכוש רכב זול, לנסוע בו הרבה ולשלם מעט על תחזוקה. עד כה זה עובד לי ובגדול.
אבל כשהפרייבט האירופאי הנוכחי שלי, (הרכב הכי מוצלח ואמין שהכרתי בחיי. VAG ממוצעת תמות שלוש פעמים עד שהוא יתחיל לזייף) יצטרך להתחלף, אהיה בבעיה. כי כל מה שיהיה בשוק, אלה רק מכוניות מהסוג שאני נרתע ואתה אוהב. אלא שאמינותן כבר תהיה רחוק מאחוריהן ובמשמרת שלי אצטרך לשלם את חשבון כל השטויות מהמשמרת שלך - מגדשים, הספק עצום מנפח קטן, הגירים כפולי המצמד הנוראים.

אז כן. כופים עלי מכונית יקרה, מורכבת ובלתי ניתנת לתחזוקה לצורך מס-שפתיים לשקר ירוק כלשהו, שכשתהיה בגיל בו אוכל לרכוש אותה, היא כבר תהיה לא מהימנה והתיקון שלה יעלה יותר ממנה. מי אמר VAG.....?

"כופים עלי"? כן. כי אם כבר אין למצוא מכונית עם מנוע וגיר פשוטים ואמינים ואני אהיה מוכרח לרכוש גולף או אוקטביה משומשות עם מנועי TSI וגיר DSG שהם פצצות זמן מתקתקות. או איזה זבל PHEV מיד שניה שבכל רגע נתון הסוללה שלו עלולה לשבות, ואז לא איכות סביבה ולא חיסכון, סתם שתיין דלק כבד שסוחב סוללה מתה במשקל חצי טון - אז כן, זה כפיה. מכורים לטכנולוגיה שמושכים את כולנו למטה ביחד איתם.


אבל אנחנו כאן לכבוד רכבי שטח.
וכאן אני לא דואג.
כל הכלים הטכנולוגיים המרשימים האלה, אני לא רואה אותם בכלל שורדים לגיל שבו מחירם יהיה נגיש.
וזאת כאשר הקלאסיקות שעכשיו נכנסות לאספנות, עם המכניקה הטיפשה, עדיין יבעטו חזק ויהיו מבוקשים אפילו יותר.

sgill
22-01-24, 10:31
אין לי כח להתחיל לצטט את כולם, אז כמה הגיגים מראשי שאני זוכר בנוגע לחלק מהפוסטים:

נכון, הרעש וההרגשה של ה V8 הוא משהו שאי אפשר לשחזר עם פחות צילינדרים ומגדש. אפשר להגיע לאותם כ"ס ויותר, לאותו מומנט ויותר, אבל ה"פעימות" של המנוע כשכל צילינדר יורד לתהום, זה משהו שבאמת יהיה חסר.
בשנות ה 70 רוב הרכבים בארה"ב היו 8 צילינדרים, בלוק גדול או בלוק קטן אבל 8 צילינדרים,
היום תתקשה למצוא רכבים חדשים עם 6 למעט ה SUV. מה לעשות זו דרכו של עולם הרכבים להתחדש.
מבחינת החוויה לחלקנו זה נקרא ללכת אחורה, אבל כנראה שלרוב האנשים זאת התקדמות.

תראו מה קרה עם הסלולארים, התחילו כענקיים "לבנת חבלה" של מוטורולה זוכרים? הלכו ונעשו קטנים עד שלב מסויים, וגם הבטרייה החזיקה 3 ימים. ועכשיו שוב הולכים וגדלים. בקיצור, העולם מחפש ריגושים דרך חידושים. חלקם מתאים ליותר אנשים, חלקם לפחות.

להמשיך? אני גדלתי על תקליטים, את איכות הסאונד שלהם עם הרעש של האבק כשהמחט נגעה בוויניל אי אפשר לשחזר עם קלטת (גם כשהיינו משקיעים בכרום) אח"כ הגיע הדיסק שבכלל סירס את הסאונד והיום יש אנשים ששוב חוזרים לתקליטים.

אני זוכר שבאירופה עוד קנו רכבים של 12 צילינדר. רולס רויס, יגואר, מרצדס ובמוו. והיום יש במוו עם 3 צילינדרים ורוב המכוניות באירופה הם עד 4.

בקיצור, וכדי לעשות קצת סדר בפוסט המבולגן שלי, העולם משתנה, חלק (לדעתי גדול) לטובה וחלק פחות מתאים לאנשים מסוימים. כל אחד שיעשה מה שמתאים לו. אני בינתיים ממשיך לטייל (עד שהרט"ג יסגרו הכל..) עם הרכב שהכי מתאים לי במסגרת התקציב.
זה נחמד לחלום אבל בסוף יותר נחמד לחוות את מכתש רמון במציאות עם רכב של 30K מאשר לחלום שאתה מסתובב שם עם 392 של 700K.

שולץ האיום
22-01-24, 11:40
לא נכון בעיניי לראות הכל בשחור לבן, אבל זה כבר באמת דיון אחר.
ואני לא קונה את סיפורי הזוועה.
יש סיפורים אצל כולם, זה גם עניין של מזל כנראה.
לא כולם מספרים, לפעמים מסתירים.
למשל, על הבעיה בשסתום PCV במנוע 3.6 (רנגלר) שמשבית מנועים לא קראתי פה באתר, גם לא במדריך ל JK.
לא כולם מכירים, אבל יש קבוצות שמכירות את הבעיה, והיא קטלנית.
שבוע שעבר התבשרנו באחת מקבוצות הוואטסאפ על מנוע עם 7000 קמ, עוד לא שנה על הכביש, שיצטרכו להחליף לו מנוע בעקבות הסיפור הזה.


עוד משהו
לטייל עם רכב של 30k במכתש רמון כבר לא עושה לי את זה, והחלופה היא לא 392, יש גם באמצע.
ואני רוצה להתפנק גם בדרך למכתש רמון וחזרה.

sgill
22-01-24, 15:48
כל אחד והפינוק שלו, אתה מתפנק עם מזגן/חימום, מוזיקה טובה ושקט שאפשר לדבר בדיבורית בזמן הנהיגה.
את בראלי אני פוגש בשלג בשיא הקור בצפון כשהחלון הקדמי של הסופה מקופל קדימה.
כמו שנאמר - כל אחד והפינוק שלו.

ה 30K מצד אחד וה 392 היו דוגמא לקצוות. כמובן שרובנו נמצאים במקום מסויים באמצע ושואפים לשפר את המיקום (רכב) שלנו.

ehudzeelim
22-01-24, 16:28
סליחה שאני מתערב בדיון לא לי
אבל רק רציתי להזכיר את האימרה הידועה הבדוקה השגורה בפי זקני המטיילים:
"אלה עם הגרוטאות מטיילים הכי הרבה"

😁

nirs
22-01-24, 16:45
לו הייתי רוטשילד…
ה 392 זה מסוג הרכבים ששווה לשים בסלון, כיצירת אומנות.

ולגבי קצוות הסקאלה, יכול להעיד על עצמי, שאחרי 12 שנים עם דיפנדר, מה ששבר אותי זו נוחות הנסיעה בכביש.
הרוביקון, בהשוואה לדיפנדר, הוא תענוג צרוף גם בדרך לטיול, גם בטיול וגם בחזרה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

sgill
22-01-24, 17:22
לי חשוב שאוכל להנות ממוזיקה טובה בדרך אל ומהשטח.
בסופה זה היה בלתי אפשרי.

שולץ האיום
22-01-24, 17:30
סליחה שאני מתערב בדיון לא לי
אבל רק רציתי להזכיר את האימרה הידועה הבדוקה השגורה בפי זקני המטיילים:
"אלה עם הגרוטאות מטיילים הכי הרבה"

😁

כולנו מתערבים ומקשקשים.

לגבי הזקנים, מי אמר שאנחנו רוצים לטייל הכי הרבה? 🤣
זה לא תחרות.
כל אחד עושה מה שמתאים לו.

שולץ האיום
22-01-24, 17:36
לי חשוב שאוכל להנות ממוזיקה טובה בדרך אל ומהשטח.
בסופה זה היה בלתי אפשרי.

ב JL אני נהנה גם בנסיעה היומיומית.
כיף לנהוג ברכב.
יש לי נסיון כבר במגוון רכבים, משהו תפס אותי ב JL.
בלאנדקרוזר חדש אני לא נהנה, סביר אבל לא כיף.

ehudzeelim
22-01-24, 17:37
אף אחד לא אמר, גם לא אני 😁
פשוט הדיון הזכיר לי את הזקנים 😊
זה קפץ לי כבר בשרשור של רמי גלבוע במעבר מדיסקברי 1 לפורסטר, ובשרשור הזה שוב,
תובנה יפה ומזוקקת של החיים.

nirs
22-01-24, 17:47
אין ספק שאת חוסר הנוחות אפשר לייחס להזדקנות והתברגנות…


Sent from my iPhone using Tapatalk

sgill
22-01-24, 18:06
אני מניח ששניכם מתכוונים לזה:

https://pbs.twimg.com/media/Es38KZ2XUAIRmS3?format=jpg&name=small

ehudzeelim
22-01-24, 18:41
גם זו זווית מעניינת 😅

יונתןמצפה
22-01-24, 22:04
לי חשוב שאוכל להנות ממוזיקה טובה בדרך אל ומהשטח.
בסופה זה היה בלתי אפשרי.

אוזניות איכותיות עולות פחות מרוביקון חדיש

שולץ האיום
22-01-24, 22:15
אין ספק שאת חוסר הנוחות אפשר לייחס להזדקנות והתברגנות…


Sent from my iPhone using Tapatalk

זה נכון.

גם היום אני מעדיף מעט, ואיכותי.

דרור ברלי
22-01-24, 22:34
הסופה לא מרעישה היום יותר משהרעישה לפני 30 שנה.
ואני בהחלט מצליח לשמוע משהו מהרדיו הסיני שעלה 100 שקל בשוק בטירה.

אלה אנחנו שנהיינו זקנים נודניקים עם פחות ופחות סבלנות.
כלומר, אלה אתם. לא אני.



אכן, שסתום PCV סתום יכול לעשות צרות גדולות מאוד. גם במנוע ה-4.0L האגדי. חלק של כמה שקלים בודדים. עוד משהו שצריך לתת עלי ואת הדעת בתחזוקה מונעת.

וגם ה-JL 3.6 לא נקי משגעונות של טכנולוגיה מיותרת חסרת תועלת, שמסבכת את החיים סתם ככה כי אפשר וכי הרגולטור יימח שמו וזכרו דורש, עם חטוטרת בצורת מערכת-היברידית-קלה מיותרת לחלוטין שלא רק שלא חוסכת ולו טיפת בנזין אחת, אלא מוסיפה חטא על פשע עם תסבוכת כללית ועלויות תחזוקה גבוהות בעתיד, כאשר הגיל יביא עימו עוד ועוד תקלות. כל האוטו הזה ממוחשב למוות ואותי זה מטריף. חבל שבחיזוק הסרנים לא השקיעו שם כמו בהעמסת אלקטרוניקה שהדבר היחיד שהיא עושה זה לסייע לגנבים לקחת את האוטו.

כנראה שהג'יפ האמיתי האחרון הוא באמת ה-TJ ונגזרותיו. לפני שהתחילו לשחק במנועי אלומיניום וקילומטרים של אלקטרוניקה מיותרת.

sgill
22-01-24, 23:26
אני מסכים שה -JL מלא מידי באלקטרוהיקה, וכמו שדרור כתב המערכת ההיברידית לייט עושה צרות, בייחוד המצבר הקטן מתחת לכנף ששווק חיים כל הזמן.

דווקא בגלל זה אני חושב שלמרות הקידמה והמחשבים, דווקא ג'יפ חשמלי מלא יעשה את העסק יותר פשוט. בלי הזרקה, בלי שסתומים, רדיאטורים, מערכות היברידיות, גיר לא מסובך, בלי סרנים ודיפרנציאלים ושמנים. מנוע חשמלי פשוט על כל גלגל ומחשב (כי אין ברירה) שינהל אותם.

התחלתי כבר לראות את ה H3 החשמלי על הכבישים בארץ, אבל הוא לא ממש עושה לי את זה. משאית, גם ברשיון.
ג'יפ התחילו עם האוונג'ר החשמלי שהוא לא ממש ג'יפ (הוא תאום של פיג'ו 2008E) ובכלל לא שטח כי לארץ בינתיים מגיעה גרסת ה 2X4.

אז בינתיים לפחות, כמו ששלמה כתב בפתיחת השרשור נשארנו עם ה 392 והברונקו ראפטור.

דרור ברלי
23-01-24, 05:07
את הצדדים הפחות מגניבים של רכב חשמלי משתדלים להסוות ולהסתיר ממך.
זו תפיסה שכל עצם קיומה מבוסס על שקרים, על הסתרות ובעיקר על הרבה צביעות והתחסדות.

"ברכב חשמלי אין מערכות מכניות מסובכות" הכריזו הכותרות.
"אפס תחזוקה" "פעם בשנתיים בדיקה לברקסים וזהו".

ראו את חברות ההשכרה הגדולות - אלה אין להן סנטימנטים. רק חישוב כלכלי קר. מה משתלם לרכוש ולהחזיק ומה לא.
הן מיהרו להצטייד בהמוני טסלות ועכשיו פתאום נפטרות מהן, כי מתברר שלא כצעקתה וגם ברכב חשמלי צריך לטפל ובניגוד לכל ההבטחות, זה עולה הרבה כסף, מספיק כסף כדי שענקיות כמו הרץ וסיקסט החליטו שדי, עד כאן.
ועוד ועוד.
וזו רק ההתחלה.

ברכבי שטח העסק יהיה מורכב עוד יותר מין הסתם.
כי כלי הרכב עצמם מורכבים יותר. אם לוקחים את ההאמר EV והריוויאן כדוגמאות, אז מורכבים מאוד.
אני לא רואה את המהפכה יורדת לשטח כל כך מהר. וגם אם כן, לא כל כך בזכות יתרונות מובנים של הנעה חשמלית (ויש גם כמה בודדים כאלה) כמו בעזרת כפייה (מיסים, תקנות והגבלות) על רכבי ICE. על איסור גורף על נסיעה בשטח בכלל - אני לא רוצה לדבר, למרות שבעולם החשמלי הנשען על כפייה, איסורים והגבלות, זה ללא ספק השלב הבא.... לא בשרשור הזה בכל אופן, כדי לא להסיט אותו יותר מכפי שהוסט עד כה.

ואלה לא נבואות זעם.
זו רק הבנה פשוטה של מה שקורה מסביב, כאשר הסגידה לטכנולוגיה הנוצצת מסנוורת את העיניים ומעוורת ומונעת לראות את האמיתות הפשוטות. אני כל הזמן מכריז "סוף האמת לנצח" כי כן, בסוף כולנו נראה ונבין ונפנים וגם נכריז שעבדו עלינו, הונו אותנו, שיקרו לנו.
השאלה היא רק עד כמה ניתן יהיה להחזיר את הגלגל אחורה כדי לתקן את החורבן והעוול.

sgill
23-01-24, 09:43
היתרון במוצר טכנולוגי (והרכבים החשמליים הם כאלה) הוא שעם הזמן עלות הייצור אמורה לצנוח והרבה.
ראו את הטלוויזיות השטוחות, הראשונה שלי היתה 32 אינטש שנקנתה בקרוב ל 20 אלף ש"ח לפני כ 17 שנה. האחרונה שלי היא 75 אינטש שנקנתה לא מזמן בפחות מ 5,000ש"ח וזה עוד בלי לקחת בחשבון את הפרש השנים ש 20 אלף שח של אז זה מעל 40 אלף היום. כלומר הירידת מחיר היא כ 85%, הטכנולוגיה השתפרה, התמונה איכותית יותר והגודל כפול.

ככה לדעתי אמור לקרות עם הרכבים החשמליים. תרואטית עלות הייצור יכולה לצנוח ובהרבה (מה שלא נכון לרכבי ICI שמתייקרים כל הזמן). יקח קצת זמן והייצור יהיה המוני, עלות הבטריות תרד, לא יחסרו צ'יפים והמכוניות ימכרו מהייצרן לצרכן. היום הטכנולוגיה בחיתוליה, הבטריות יקרות, אין עדיין יתרון לגודל/כמות אבל השיפור יהיה משמעותי ומהיר כמו בכל טכנולוגיה. הכמות תעלה, עלויות היצור ירדו וגם העלות לצרכן.

חברות ההשכרה מוכרות את עשרות אלפי החשמליות כי חסר חלפים, עדיין אין חלפים תחליפיים זולים, יש בעיה של אספקה והיצרנים עדיין לא בנויים לתת שירות טוב (ראה טסלה בישראל). כן וגם ירידת ערך במכירה בגלל אותן הסיבות.

כבר דנו בשרשור קודם ואני חושב שהיתה הסכמה די רחבה שלמעט בעיית טווח ושמירה על המצבר והרכיבים העדינים ממים חום ואבק, יש יתרונות גדולים לרכב חשמלי בשטח בייחוד אם יש לו מנוע על כל גלגל.

אני מסכים שיש בעיות היום על הטכנולוגיה, שמסתירים דברים ושאת הזיהום שאנחנו מרוויחים בארצות הנאורות, אנחנו שולחים לקבורה באפריקה. אבל יש גם את הצד השני שחברות הרכב הוותיקות שהשקיעו המון ב ICE ושיש להם מלאי רכבים, מלאי חלפים לשנים קדימה במחסנים והתחייבויות חוזיות מול ספקים, מעדיפים להאט טיפה את המהפכה החמלית כדי שיוכלו למצות את מה שכבר יש להם ולהכנס לזה בצורה הכי כלכלית שאפשר. זאת ועוד, רוצים לעצור את ההשתלטות הסינית על תחום הרכב. איפה היו הסינים לפני 5 שנים ואיפה הם היום?

ולמרות כל מה שכתבתי, גילוי נאות - בינתיים לפחות אני עם אמריקאית בשטח וגרמנייה בכביש.

שולץ האיום
23-01-24, 12:40
אני לא סוגד לטכנולוגיה, וגם לא סולד ממנה.
זה בסהכ אבולוציה.
יום יבוא ויגידו שה JL הוא הג׳יפ הכי טוב אי פעם של Jeep ואיזה כלים חרא יש היום.

ולגבי אלקטרוניקה שאתם כולכך מפחדים ממנה,
מעניין, השסתום PCV הזה שלח לעולם הבא כולכך הרבה מנועים ב JK וכעת גם ב JL (מנוע 3.6) וזה ממש לא אלקטרוניקה, אלא תכנון לקוי של היצרן, ואתם מדברים איתי על מצבר נוסף וכל מיני קשקושים.

כל מנוע והמחלות שלו, ככה זה תמיד היה, ושום דבר לא השתנה.

יש יותר מוצלחים, יש פחות, יש חסכוניים, יש חלשים, ויש לאנדרובר.
שכל אחד יעשה את החושבים שלו.

אבל לא שחור לבן, בכלל לא.

איל מ
23-01-24, 13:48
כל כך הרבהמילים על השסתום, ואף קישור לשרשור רלוונטי?
(אם אין, וזאת כזאת בעיה חמורה, אז מן הראוי שיהיה אחד).

ד ו ר ו ן
23-01-24, 13:56
היתרון במוצר טכנולוגי (והרכבים החשמליים הם כאלה) הוא שעם הזמן עלות הייצור אמורה לצנוח והרבה.

השוואה לא מתאימה לטלויזיות/מוצר צריכה שוטפת.
רכב חשמלי בא לתת פתרון לסוגיית זיהום אויר בעיקרו. אין לו משפט קיום בלי זה.

ואם הוא לא יעיל מספיק, העלות לא רלוונטית.
אתה לא יכול לקנות רכב חדש כשנגמרת הבטריה באמצע הדרך בחורף.
והחתימה הסביבתית הכוללת עדיין מהווה חסם לא קטן בייצור, כי הרגולציה מחייבת את היצרן בסוג של קנס עתידי על המוצר.

כבר היום, כלל האצבע לתחילת יעילות סביבתית של רכב חשמלי זה בטווח של 90K-150kק״מ לפני שהרכב מתאזן מבחינת זיהום מול רכב רגיל.
כלומר, הוא מתחיל לתת אפקט סביבתי חיובי רק אחרי נסועה כזו.
וכשמשווים להיברידי, המרווח גדל עוד יותר, בסדרי גודל.
והיברידי הרבה יותר זול לייצור.

sgill
23-01-24, 14:19
והיברידי הרבה יותר זול לייצור.

בינתיים, בעיקר בגלל עלות הסוללה.
אבל הוא לא יותר זול לתחזק כי צריך לתחזק 2 טכנולוגיות ויש יותר נקודות כשל בסה"כ לעומת ICE בלבד או חשמלי בלבד.

שולץ האיום
23-01-24, 14:31
כל כך הרבהמילים על השסתום, ואף קישור לשרשור רלוונטי?
(אם אין, וזאת כזאת בעיה חמורה, אז מן הראוי שיהיה אחד).

בעיה חמורה מאוד, שעדיין גורמת נזק, בעיקר לאוהבי השטח האתגרי.
כשהרכב בזוית מסויימת, ולפרקי זמן, זה קורה.
לא קורה למנוע הזה ברכבים אחרים , לא שטח.
משום מה בג׳יפולוג דילגו על התופעה, שמוכרת היטב בקהילה וגבתה מנועים רבים.

תריץ חיפוש בגוגל - PCV issue jeep wrangler

ד ו ר ו ן
23-01-24, 14:46
בינתיים, בעיקר בגלל עלות הסוללה.
אבל הוא לא יותר זול לתחזק כי צריך לתחזק 2 טכנולוגיות ויש יותר נקודות כשל בסה"כ לעומת ICE בלבד או חשמלי בלבד.

מסתבר שגם לא בתחזוקה בטווח החיים הצפוי.

לפחות לפי הערכות אורך חיי מוצר והסתכלות כוללת.
שוב,
לרכב חשמלי יש משפט קיום יצרני מסחרי אם הוא ממלא את הייעוד לשמו נולד.

sgill
23-01-24, 15:06
שוב,
לרכב חשמלי יש משפט קיום יצרני מסחרי אם הוא ממלא את הייעוד לשמו נולד.

ואם הוא מזהם בדיוק כמו ICE ובעתיד הקרוב יעלה חצי ואח"כ רבע לייצר, יתן יותר בטיחות, תאוצה, מומנט ופחות ביקור במוסכים (הרבה תיקונים נעשים מרחוק דרך התוכנה) ובלי ביקור בתחנות דלק? אז למה לא?
אלא אם כן אתה טוען שהוא מזהם ויזהם תמיד יותר מ ICE וגם שעלויות היצור לא ירדו הרבה. אני טוען שירדו הרבה.
מספיק לקרוא היום דוחות של טסלה לעומת יצרני ICE ולראות את הרווח הגולמי של טסלה. (כן יש הרבה עלויות מסביב ולכן הכמות חשובה).

ד ו ר ו ן
23-01-24, 15:33
הדיון על 392 הרבה יותר מעניין.

sgill
23-01-24, 15:41
הדיון על 392 הרבה יותר מעניין.

אכן, אז אמשיך..

האם ניתן לטעון שבגלל שהוא לא (אני חושב) לייט הייבריד אז בעיית המצבר המישני לא קיימת?
וכנ"ל בעיית ה PCV כי זה מנוע אחר?

אם כך, אולי שווה 700K :D

שולץ האיום
23-01-24, 16:14
הוא לא יעיל, וכנראה אין לו ביקוש.
אז יחליפו אותו במנוע מטורבת.
זה כל הסיפור.

דרור ברלי
24-01-24, 08:05
יום יבוא ויגידו שה JL הוא הג׳יפ הכי טוב אי פעם של Jeep ואיזה כלים חרא יש היום.



הנה היום הזה בא.

ונדמה לי שכתבתי את זה כבר לפני שבועיים-שלושה בדיון אחר ואתה יכול לצטט אותי - כל דור חדש של הג'יפ האמיתי הוא אכן ג'יפ טוב יותר מקודמו. כל עוד הוא תקין כמובן.
אבל יש מחלות ורגישויות בכל רכב. וככל שרכב מסובך יותר, כך ירבו רגישויותיו ומחלותיו.

שסתום PCV הוא חלק פשוט וטיפש - וזול. לפחות במנוע ה-4.0L שלי זה חלק זול עד גיחוך שמחליפים לבד בשתי דקות וגם פרק הזמן הזה מוקדש ברובו לניקוי האצבעות מהג'יפה.
אם זו נקודת כשל מהותית כמו שאתה מתאר, מהר מאוד יבינו שיש כאן בעיה והשוק יציע מוצר תחליפי משופר.

אבל כשהרכב כולו הופך להיות מאוד מורכב וקשה/יקר לתחזוקה, וגם החלפת שסתום PCV פשוט היא עניין למוסך, הדברים האלה הופכים להיות פקטור. במיוחד כשמדובר ברכב לא חדש. ובישראל, בה רנגלר בן 15 עם מאות אלפי ק"מ ובלאי משמעותי הוא עדיין רכב יקר בשווי של 6 ספרות, זה משמעותי וזה שיקול.
המערכת ההיברידית הקלה ב-JL3.6 היא חטוטרת מיותרת וזה כבר לא משהו ש"אפשר להסיר מהרכב כי לא צריך את זה" כמו שהיה בסופות עם מוט הפנהרד, נגיד.... וזה מבחינתי פוסל את האוטו לא פחות מהחששות שלי ממנוע ה-2.0T הקפריזי ומהעובדה שלמעט אחד או שניים, גם אין JLים בישראל עם גיר ידני. כנראה שה-JK יישאר הרנגלר המועדף למרות שהוא חבילה פחות מודרנית ופחות מלוטשת ופחות מאובזרת מה-JL.

איך ה-JL לדגמיו שורד כרכב יד שניה-שלישית זו שאלה שתלך ותהפוך לנפוצה כאן בשנים הקרובות - כי ה-JLים הראשונים בישראל כבר בני 5. אלה מביניהם שעוד לא נגנבו יככבו יותר ויותר בשוק המשומשים גם כאן אצלנו - קהל חובבי השטח שלא מרשה לעצמו לרכוש רכב חדש בחצי מיליון שקל.
אבל גם רכישת רכב ב-150-200 אלפי שקלים זה עדיין חתיכת הוצאה ואם הרכב הזה מסובך שלא לצורך וזה משהו שהופך את תחזוקתו לבעייתית ויקרה, זה יתנקם בו בהמשך. נראה לך כמו משהו שולי?.... תראה מה עניין שולי לכאורה כמו זינוק במחירי הביטוח עשה לשוק ה-JLים בחודש האחרון - רבים נפטרים מהג'יפים והערך יורד. בכלים כאלה יקרים ענייני הפסד ערך זה משהו משמעותי.

דרור ברלי
24-01-24, 08:29
אכן, אז אמשיך..

האם ניתן לטעון שבגלל שהוא לא (אני חושב) לייט הייבריד אז בעיית המצבר המישני לא קיימת?
וכנ"ל בעיית ה PCV כי זה מנוע אחר?

אם כך, אולי שווה 700K :D


אני לא נכנס ל"האם שווה" כי המחיר הישראלי המופרך מייצג מדיניות מיסוי הרסנית שאין לה אח ורע בעולם. באופן אישי אני לא חושב שיש בעולם מכונית ש"שווה" סכומים כאלה. בואו, בשורה התחתונה כל מכונית היא רק ערימת ברזלים על גלגלים. המחיר האמיתי הוא פחות מחצי מזה וגם הוא מוגזם. זה "שווה" רק למי שיכול ורוצה.


מנוע ההמי 392 לא היברידי קל ולא היברידי בכלל. וזה יתרון עצום. כי מה שאין, גם לא יתקלקל.
וזה גם מנוע מאוד מוצלח. המתחרה של קרייזלר לסדרת LS על תואר ה-V8 האמריקאי הכי מפותח והכי מוצלח.
זה הבסיס לסדרת מנועי הביצועים החזקים בעולם בייצור סדרתי. הדגם שלך ממתין לך אצל כל דילר של קרייזלר הקרוב לביתך. אהה, באמריקה... כן?


אבל העניין הוא לא יעילות וביקוש. מאלה יש ברוך השם.
הבעיה היא ברגולציות הרסניות מצד אחד, ובבעלי הבית של סטלנטיס מצד שני.


על הנייר, הנתונים של מנוע ההוריקן החדש מרשימים ביותר. מה יכול להיות רע במנוע 6 טורי כפול מגדשים עם 500 כ"ס?....
הו, אני אגיד לך מה יכול להיות - זה מנוע חדש לחלוטין שאף אחד עוד לא יודע איזה מחלות ילדות יהיו לו ולכן עדיין יש הרבה דברים שיכולים להשתבש.
מה המנוע הזה שווה באמת? את זה נדע רק בעוד שנה-שנתיים-שלוש.

nirs
24-01-24, 09:05
אני לא נכנס ל"האם שווה" כי המחיר הישראלי המופרך מייצג מדיניות מיסוי הרסנית שאין לה אח ורע בעולם..

ברלי, תנסה את סינגפור, ישראל זה בקטנה לידם.
הכל יחסי.


Sent from my iPhone using Tapatalk

sgill
24-01-24, 10:05
בדיוק רציתי לכתוב על סינגפור ומחירי הרכבים שם.
בערך כפול מהארץ! וככל שהרב יוקרתי יותר ההפרש עוד גדל.
זאת ועוד, כשאתה קונה רכב אתה מקבל איתו רשיון ל-10 שנים. אח"כ הרכב הופך ל"אספנות" מבחינת המדינה ויש עליו כל מיני הגבלות.
אתה יכול למכור את הרכב מתי שאתה רוצה אבל ככל שתוקף הרשיון ל 10 שנים קרוב לתפוגה, כך מחיר הרכב יורד.
כשהרכב בן 7-8 כבר כמעט ואי אפשר למכור אותו.
רכב בן 10 שלא הפך לאספנות נקנה ע"י המדינה במחיר קבוע מראש ונגרט.
ככה הסינגפורים מנסים להמנע מפקקים וזיהום אוויר.

ובקשר ל 392 ול - JL 3.6: בעבר, לא יודע מה החוקים היום, היה מותר להחליף מנוע ברכב לדרגה אחת מעל מה שהיה בו. נניח במוו מנוע 2000, יכלת לשתול בו 2500 אבל לא 3000. מה החוק אומר היום?
כי אם ההמי הוא הדרגה הבאה אחרי ה 3.6, אז תאורטית אפשר להביא רק מנוע של 392 ולשתול ב JL ברבות השנים. אני מניח שיש עוד שינויים וחיזוקים לעשות, אבל מי שיכול לממן את זה, לא חייב לשים ידו על 392 דווקא בקרוב.

Yaron.nahum
24-01-24, 13:41
הימים שבהם יכלת להחליף מנוע לדגם אחד גדול יותר חלפו מבלי שוב.

וספק אם זה יחזור אי פעם.

באופן חוקי כמובן.

KOOKE
24-01-24, 14:39
רק אומר שבארץ ועם ירידת השוק המטורפת של מחירי הרנגלר - ניתן להשיג היום רנגלר 392 יד 2 בן כשנתיים במחיר "שפוי" של כ- 500,000 ש"ח בלבד.

זה כבר מחיר שמתקרב למחירו של נניח לנדקרוזר חדש והמחיר הזה הוא כבר משהו שיכול להיות בהישג יד של לא מעט צרכני רכב שטח חדש.

sgill
24-01-24, 15:29
שלמה, מי שיכול להרשות לעצמו לשים 500K על רכב, לרוב יכול גם לשים 700K וצפונה...
הבעיה היא עלויות האחזקה השוטפות והבלתמים.

קנית 392 בן שנתיים, במקרה הטוב נשארה לך שנה אחריות ואח"כ אתה בסיכון להוצאות גדולות.
קנית לנדקרוזר חדש באותו מחיר, יש לך 3 שנים אחריות ושקט.
ה 392 עושה בממוצע כ 5.5 קמ"ל וגם זה אם אתה עדין.
הלנדקרוזר עושה בממוצע 8.5 וגם יותר (נכון עם דיזל שקצת יותר יקר).
ירידת הערך ב 392 תמשיך בצניחה חופשית
בלנדקרוזר כנראה שהרבה פחות.
עלות הביטוח ל 392 יותר גבוהה מלנדקרוזר (שקלול של גניבה, חלקי חילוף, סיכוי לטוטאל לוס ועוד..)
הסיכון לגניבה - טוב פה אני לא בטוח. בזמן האחרון המון JL נגנבים, לא יודע אם יש האטה בלנדקרוזר. ואז אתה מפסיד עלות שידרוגים, ציוד שברכב והפרש מול לוי יצחק (אם יש).
גם חלקים יהיה הרבה יותר קל להשיג ללנדקוזר כי הוא הרבה יותר נפוץ.

בקיצור, אני הייתי לוקח 392 בלי למצמץ ! ;)

KOOKE
24-01-24, 21:09
שי, לא בטוח לגבי הערכה שלך במשפט הראשון...

חוץ מזה, ממתי נהיית "סופר אפונים" שאתה מעלה השוואה של כדאיות כלכלית בין רכישת 392 ללנד קרוזר....מה גם שבסוף הסקירה אתה מאמץ בלי למצמץ את המסקנה הבלתי הגיונית והמתבקשת שהיית רוכש 392.

אצלי ואצל רבים אחרים ההגיון הכלכלי נמנה בין אחרוני השיקולים ברכישת רכב כזה או אחר..

דרור ברלי
25-01-24, 09:39
אלה כלי רכב שהגיון וכדאיות כלכלית (ושאר שיקולי טויוטה שמכתיבים לערב-רב שמכוניות לא מעניינות אותו, לנסוע רק במשהו משעמם והגיוני אבל נטול נשמה וכיף) די הלאה מהם.

רכב שטח חדש ב-800,000 שקל זה הגיוני? לא. מבחינתי גם מנועי 3.6 ו-2.0T מספיקים לרוביקון (וגם ה-2.7T מספיק לברונקו בדלנדס), כדי להיות הרבה יותר כייפים ונחשקים מכל טויוטה שאפשר לרכוש בישראל.
אף אחד לא באמת צריך מנוע המי - אתה עושה את זה רק כי אתה רוצה ויכול. גם כדי שכולם ייראו ויידעו שאתה יכול.

ומה עם יד שניה? רכב שטח משומש בחצי מיליון שקל שכבר עבר כמה וכמה מדורי אונס והתעללות (ואני לא מכיר רוביקון 392 ישראלי שלא נרכש כחדש על ידי ערסים/בדואים/בני דודים ושאר חוליות חסרות בפסיפס החברה הישראלית, ושהם לא פתחו לו את השועה באלימות הברברית שמובנית ב-DNA ובאישיות שלהם, וגרמו לו נזקים מצטברים שהבעלים הבא כבר ישלם ובגדול), חצי מיליון שקל לרכב יד שנייה?... הגיוני?......... מבחינתי גם לא.

אבל אתה עושה את זה כי זה הכיף שלך. וכי אתה חי רק פעם אחת. וכי בא לך פעם בחיים הקצרים מדי האלה להיות בעלים של מנוע שמעביר לך רטט של ריגוש מטורף גם כשסתם מגזגזים איתו ברמזור, סתם רק כדי להתענג על הסאונד שלו.

זו הסיבה היחידה לרכוש רכב כזה. שום סיבה הגיונית וטכנית אחרת. גם אם אתה עכבר-שטח מדופלם אתה לא מוכרח המי 392. גם מנוע 3.6 וגם 2.0T יתנו לך את אותם ביצועים בשטח ואולי אפילו טובים ונשלטים יותר.
אבל אם אתה אוהב דיונות, ופתיחות ברמזור, ואת הסאונד המחרמן.... ה-392 הוא דגם קצה, רכב חוליגני וכיפי במידה שקשה לתאר. זו ההצדקה היחידה לקיומו וגם הסיבה שמייצרים אותו.


לגבי החלפות מנוע.
לא יודע מה היה מקובל ומה היה מותר ואיפה זה היה כתוב, אבל אני מאלה שהחליפו באופן חוקית למנועים גדולים יותר בזמנו, ואני כן יודע שבדגמים "ישראליים" מסויימים שמשיקולי מיסוי יובאו לישראל עם מנועים שקטנים וחלשים על משקלם העצמי עד שאפילו גאוני משרד התחבורע הבינו והפנימו שיש כאן בעיה חמורה של תת-כוח ברמה שעלולה להיות מסוכנת מבחינת בטיחות אקטיבית, קיבלו היתר חוקי להחליף למנוע מאותו דגם, אבל בנפח גדול יותר.
דוגמאות? חיפושית 1200 ל-1300/1500. פורד קורטינה וסיירה 1300 ל-1600 וכו'. סובארו 1300DL ל- 1600. העליה בהספקים לא היתה כזו משמעותית - בחיפושית עלית מ-34 כ"ס ל-44. בפורד ובסובארו עלית מ-60 כ"ס ל-75. זה לא הפך את האוטו לספורטיבי או מהיר, אבל כן שיפר במשהו את בעיית הסחיבה.

במכוניות עם מנועים "גדולים" יותר במקור, הווה אומר 1.8-2.0 ליטר, כבר לא התירו כלום.
בטח לא באמריקאיות עם מנועי 6 שהיו היחידים שיובאו לישראל באופן סדיר משיקולי מיסוי ומחיר, אבל הנפחים הגדולים (2.8 - 4.3 ליטר) גרמו להן להיחשב ל"מספיק חזקות" ואף פקידון שיכור-כוח לא דמיין אפילו להתיר למישהו להחליף אותם למנוע V8.
היו כמה CJיים שהחליפו חוקית ממנוע 3.8 ל-4.2. הפער בהספק ממילא היה זניח (100-105 כ"ס מול 110-115).

היום כבר אסור לשנות שום דבר במדינה המתקדמת שלנו.

sgill
25-01-24, 15:33
שי, לא בטוח לגבי הערכה שלך במשפט הראשון...

חוץ מזה, ממתי נהיית "סופר אפונים" שאתה מעלה השוואה של כדאיות כלכלית בין רכישת 392 ללנד קרוזר....מה גם שבסוף הסקירה אתה מאמץ בלי למצמץ את המסקנה הבלתי הגיונית והמתבקשת שהיית רוכש 392.

אצלי ואצל רבים אחרים ההגיון הכלכלי נמנה בין אחרוני השיקולים ברכישת רכב כזה או אחר..

בדיוק כמו שאמרת, בחרתי 392 למרות כל מה שכתבתי כי בתחביב לא "סופרים אפונים" וגם הרגש משחק.

אחת הסיבות שהמחירים של ה JL ירדו לאחרונה הוא כי אנשים לא התנהלו נכון כלכלית. קנו לפני שנתיים כשהריבית היתה נמוכה והביטוח היה זול. ועכשיו כשהריבית עלתה התשלומים עלו ולוחצים, הביטוח התייקר וגם החשש מגניבה וההפסד הכרוך בה גם עם הג'יפ מבוטח - כל זה גורם להרבה למכור ולמחירים בשוק לרדת.

sgill
25-01-24, 15:40
ודרור, סיבה נוספת לרכוש 392 ולא 2.0 או 3.6 היא כי זה לא משנה לך...
לצערי אני לא שם, אבל יש אנשים (אתה בטוח גם מכיר כאלו) ש- 392 חדש מהניילונים לא מזיז להם כהוא-זה לחשבון הבנק.
כמו שאתה הולך למקדונלדס ומגדיל ב 1.90 אם אתה רעב, וגם אם לא ממש רעב, כדי שיהיה...
ככה הם מוסיפים 350K ומגדילים מ 3.6 ל 392.
במחשבה שניה, לא כל כך הייתי רוצה להתחלף איתם כי הם לא ממש מטיילים.. :D

דרור ברלי
25-01-24, 17:32
במחשבה שניה, לא כל כך הייתי רוצה להתחלף איתם כי הם לא ממש מטיילים.. :D

מאיפה אתה קובע שהם לא מטיילים?
דווקא רואים אותם בשטח פה ושם. "מטיילים".
כלומר מתחרעים ומשתוללים ומחרבים את השטח. הדבר הראשון שעלה לי בראש שזה סגנון מאוד דומה לעדות ה-SBSים.

האחרונים שראיתי "מטיילים" היה בחורף שעבר ברמת הגולן - כמה ערסים שהשתוללו בשני 392 שחורים בשלג הבתולי והנקי בפסגת החרמונית ואחרי דקה-שתיים חירג'עו את כל המקום והפכו אותו לאתר-חורבן אחד גדול וחרוש של עיסת שלג ובוץ.
אחר כך פגשתי שוב את אותם פרצופים מנסים לטפס לפסגת הר אודם באיזה שיפוע שמכוסה בשלג בעומק של חצי מטר+/-
שוב, התחרעות והשתוללות וגזים ופרפורים עם 470 סוסים משתוללים כפול 2 ברעש גדול והביצוע בפועל די עלוב.

הג'וניור שלי עלה את זה עם הסופה בלי דרמות ושנינו עמדנו והסתכלנו בתימהון על חגיגת ההתחרעות האלימה, ולא כל כך הבנו למה הם כל כך מתקשים לעלות. רק כמה דקות אחר כך ירד לנו האסימון - הקטע שלהם הוא לאוו דווקא להצליח לטפס (שבזה מין הסתם אין להם בעיה) אלא פשוט להשתולל ולפרפר. זה האופי של האוטו - הוא יכול. וכנראה שזה סוג האנשים העיקרי שהאופי הזה מדבר אליו.

ועדיין - איזה אוטו, אמא'לה ואבא'לה. אין דברים כאלה.

KOOKE
25-01-24, 18:54
רגע דרור, אם אגשים חלום וארכוש 392 גם אהפוך לחלק מעדת הנהגים שתיארת?

הרי רכב כזה מתחנן שיתנו לו בגז...

ehudzeelim
25-01-24, 18:56
מאיפה אתה קובע שהם לא מטיילים?
.

הוא התבסס על הודעה 26 בשרשור זה :D

sgill
25-01-24, 18:58
כן באמת "איזה אוטו" !! ואני לא חושב שכשיצא השלושה ליטר המוגדש הוא יהיה אותו דבר. אולי יהיה אפילו יותר חזק אבל אי אפשר לחקות את ה V8 ברעש ובהרגשה.

יש לי מלא סיפורים על מפגשים עם קאיין טורבו בשטח, G63 עם צמיגים חתך 35, מזראטי לבנטה, ריינג'ים חדשים ואחרים. אני משתדל להתרחק ולא להתקרב גם כשהם נתקעים. נכון, זה לא ג'יפאי ולא חברי, אבל אני לא מוכן לקחת סיכון שיגרם להם נזק והם ישימו עלי 3 עורכי דין כדי לקבל חזרה מה שלא מגיע להם. מצידי שיזעיקו מסוק!

nirs
04-03-24, 15:57
https://www.automag.co.il/rubicon-jeep-392-ends-israel/


Sent from my iPhone using Tapatalk

-->