PDA

צפייה בגרסה מלאה : מה אורך בולמים להגבהה 2.5"? האם נכון להוסיף הגבהה לבולמים?



wonderd
21-01-24, 14:47
הרנגלר מוגבה 2.5", הבולמים הם בולמי פוקס (עם מיכל, משופצים) שמיועדים להגבהה 1.5"-3" לפי הספר.
במצב פתוח הם מגיעים ל 24" בערך, נראה שלא מספיק בפועל כדי לתמוך במהלך המתלה של הרכב.
שקלתי להוסיף מאריכי בולמים אבל אז הבנתי שזה לא מספיק טוב כי אז הסגירה של המהלך תיפגע.

1. מה מגביל את הפתיחה של הסרן שלא ייתלה על הבולם במקרה קיצון?
2. האם נכון להתקין בולם ארוך יותר מהמוגדר מאשר מאריכים לבולמים הקיימים כדי לקבל מהלך מתלה ארוך יותר ופחות פגיעה בסגירה?


תודה.

ד ו ר ו ן
21-01-24, 15:16
אתה צריך להכניס את הרכב להצלבה מלאה בלי בולמים מחוברים ולמדוד מרחק פתוח/סגור מהתושבות בולם ולקבל מזה את המידות.
להרים על ליפט לא מספיק.

תזכור שהבולם לא מעוגן בקצה רדיוס המתלה, אז הוא לא משקף את המהלך של הגלגל בפועל.

קח בחשבון שלפעמים תצטרך להתפשר על צד אחד, כמו הנמכת באמפסטופ כדי לא להרוג את הקפיץ (או הבולם).

עוד אפשרות, רכב זהה (יש דבר כזה?..) שכבר בדק ויכול להגיד לך מה מתאים.

מוטי ג.
21-01-24, 20:32
האם הוא מוגבה עם קיט סטנדרטי? אפשר ללכת לחפש בקטלוג איזה בולם מסופק בקיט?

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

nirs
21-01-24, 22:20
נשמע מוזר. איך בדקת?
היכן בצעת את ההגבהה?
לשאלותיך, מה שמגביל את מהלך הפתיחה הם מיצבים ומוטות בקרה. הבולם לא אמור להגביל.
למיטב ידעתי, אורך הבולם מותאם לגובה ההגבהה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

wonderd
24-01-24, 08:57
אני יכול לספר את הסיפור אצלי ובשורה התחתונה הרכב הגיע אליי עם קפיץ של חברה אחת ובולמים של חברה אחרת, כנראה לא בולמים סטנדרטיים להגבהה ואני לא ממש יודע מה היתה הכוונה מאחורי ההתקנה הזו.
לכן השאלות שלי הן טכניות בעיקרון -
1. מה עוצר את הסרן מלהיתלות על הבולם - אני מבין שהמכלול של הזרועות, המייצב וכו מגיעים לעומס כזה שהכח שלהם עוצר את הגלגל מלהמשיך לרדת?2. כשעושים הגבהה - הסרן מתרחק מהשילדה באורך מסוים, האם נכון להזיז את הבולמים הקיימים למיקום המתאים עם מאריכים או שעדיף להחליף בולמים לארוכים יותר? בכוונה אני מפריד את השאלה מרכישת סט מוכן, זה הכי קל ואני מבין שהיצרן כבר עשה את החישובים בסטים מוכנים, כי אחרי כמה שנים כשבא לנו להחליף אתתאחד הרכיבים אנו צריכים לדעת מה לקנות ולא תמיד זה תואם את הסט הקיים.

תודה
אלעד

grand
24-01-24, 10:16
השאלות שלך לגיטימיות למי שהגיע מרכבים אחרים, ברורים מאליו למי שהחזיק ג'יפים עם סרנים...
במפ סטופים מונעים מהסרן לרדת יותר מדי או לעלות ולהתחכך בכנף כמו כן הלינקים מאחור שעוצרים את הסרן לרדת יותר מדי.
אם ברכב לפני הרכישה שלך כבר הותקנה ערכת הגבהה כלשהיא גם בסיסית של 2 2.5 אינץ והקפיצים שהתקנת גם נותנים אותו הגובה של 2.5 בהשוואה לרכב לא משופר אז לא הייתי נוגע ומחליף חלקים, מן הסתם הבולמי פוקס שלך נועדו לסט אפ כזה, ונכון שהם טיפה קצרים בסמ או 2, וגם עלולים לשמש כגובל בזמן פתיחה לא יקרה כלום, הסיכון בהרכבת בולם ארוך יותר גדול יותר ויחייב בדיקת הצלבות, יתכן שתצטרך הגדלת הבמפסטופים והחלפת צינורות הבלם, וגם בולם ארוך מדי עלול לסגור מהלך יותר פעמים וינזק.
כמעט כל סטאפ שהורכב על כל הרנגלרים לא הגיע בולמים קפיצים מהיצרן אלא היצרן או הספק התאים בולמים ( FOX במקרה שלך וגם שלי.. ) לקפיצים.
עצה שלי, תרכיב חזרה את הבולמים ששיפצת, סע וטייל, תכיר את הרכב ואת ההתנהגות שלו בשטח ותתקדם משם.

איל מ
24-01-24, 17:55
יש בולמים שיודעים לתפקד כגובל מהלך, ויש כאלו שפחות. ברכבים עם סרן חי, במקרים כאלו, שמים רצועות שמונעות מהמתלה להפתח יותר מדי.

wonderd
25-01-24, 11:37
השאלות שלך לגיטימיות למי שהגיע מרכבים אחרים, ברורים מאליו למי שהחזיק ג'יפים עם סרנים...
במפ סטופים מונעים מהסרן לרדת יותר מדי או לעלות ולהתחכך בכנף כמו כן הלינקים מאחור שעוצרים את הסרן לרדת יותר מדי.
אם ברכב לפני הרכישה שלך כבר הותקנה ערכת הגבהה כלשהיא גם בסיסית של 2 2.5 אינץ והקפיצים שהתקנת גם נותנים אותו הגובה של 2.5 בהשוואה לרכב לא משופר אז לא הייתי נוגע ומחליף חלקים, מן הסתם הבולמי פוקס שלך נועדו לסט אפ כזה, ונכון שהם טיפה קצרים בסמ או 2, וגם עלולים לשמש כגובל בזמן פתיחה לא יקרה כלום, הסיכון בהרכבת בולם ארוך יותר גדול יותר ויחייב בדיקת הצלבות, יתכן שתצטרך הגדלת הבמפסטופים והחלפת צינורות הבלם, וגם בולם ארוך מדי עלול לסגור מהלך יותר פעמים וינזק.
כמעט כל סטאפ שהורכב על כל הרנגלרים לא הגיע בולמים קפיצים מהיצרן אלא היצרן או הספק התאים בולמים ( FOX במקרה שלך וגם שלי.. ) לקפיצים.
עצה שלי, תרכיב חזרה את הבולמים ששיפצת, סע וטייל, תכיר את הרכב ואת ההתנהגות שלו בשטח ותתקדם משם.

לדעתי הקיט שהיה קודם לא הותקן כמו שצריך אלא חסכו בחלקים, לכן כשהחלפתי קפיצים הרכב התרומם לו ועכשיו הבולמים בוודאות לא יושבים באמצע במצב סטטי ומהלך הפתיחה שלהם קצר מאוד. זה החלק הראשון שממנו התחלתי בכלל.

-->