grossfeld
23-01-24, 13:08
שלום
מי שמחזיק בג'יפ ג'י קי JK מכיר את התופעה המעצבנת שידית בלם היד לא תופסת את הבלם חזק והג'יפ יכול להדרדר במידה ולא נעשו צעדים נוספים כדי לעצור את האוטו (הילוך, אבנים, סטופרים)
על פי מחקר זריז שעשיתי, ג'יפ ניסו לתכנן מנגנון בלם חניה שיש בו רק מקום אחד לכיוון הבלם. רק באיזור הגלגל. כמו בכל מנגנון מסורתי של בלם יד, הסנדלים ניתנים לכיוון על ידי בורג עם שמש גדולה שניתן לכוון אותה עם כף כיוון בלמי תוף (מברג גדול עם ראש עקום שמגיע אל בורג הכיוון מחלונית קטנה. את הכיוון עושים כמו שעושים כיוון בכל בלם תוף.
אבל חוץ מהמקום הזה אין אפשרות לכוון את מתח הכבלים שמושכים את הסנדלים. ג'יפ חידשו בקפיץ ומצמד שיושבים על הידית בלם יד בקבינה.
בעצם כשהנהג מושך את הידית הוא לא מושך באופן ישיר את הכבל, אלא מסובב קלאצ' שמצידו השני מושך את הכבל. הקלאצ' הזה נמתח ומתפקד בעקבות קפיץ שעון שצמוד אליו (קפיץ מסולסל כמו בשעון ישן). הקפיץ הזה מאוד חשוב. הוא אחראי על זה שהכבלים יהיו תמיד תחת מתח. והוא זה שמייתר מנגנון שני לכיוון מתח הכבל ובלם היד.
בשנים הראשונות המנגנון הזה מתפקד מעולה.
קפיץ השעון מותח את הכבלים, הקלאצ מצמיד היטב את הידית למשיכת הכבל והסנדלים יושבים חזק על התוף.
אולם, אחרי כמה שנים, לכלוך, אבק ובוץ מתיישבים על המנגנון בקבינה. הג'יפ מוגבה והכבלים נמתחים, סנדלים מוחלפים ובלאי מתווסף למערכת.
אחרי שנים אלו משיכת הידית לא מושכת את הכבלים כי קפיץ השעון רפוי והמצמד לא מחבר את הידית אל הכבל.
זה מגיע למצב שאתה יכול למשוך את הידית עד לקצה מהלך- ממש עד שהידית מגיעה לגובל שלה במנגנון המתכתי, ועדיין הרכב לא עומד במקום. וזה קורה על אף שהתופים והסנדלים יכולים להיות חדשים והכל מכוון פיקס בגלגלים.
לטיפול בבעיה המציקה ואף מסוכנת הזאת, תיכננו חברי ואני אביזר קטן ושובב שניתן בקלות להתקין על המנגנון של ידית הבלם בקבינה, ההתקנה לא כוללת ריתוך ולא קדיחה. צריך בסך הכל שני כלי עבודה- מפתח כוכב ומפתח 13 ממ.
מסירים את הקונסולה המרכזית (בשני הדגמים 3.6 ו3.8 זה מעט שונה), מחברים את החומרה שמקבלים במוצר. מכוונים את הבורג ונועלים עם אום הנעילה, מחזירים את הקונסולה וזהו. האביזר ישמור על קפיץ השעון מלחזור לאחור והכבל תמיד יהיה במתח (כמו שהיה בשנותיו הראשונות של הג'יפ). וככה אם בלם התוף בגלגלים מכוון, ידית הבלם תתפוס את הג'יפ וממש תרגיש את זה בכל משיכה.
האביזר עבר כמה שלבי פיתוח והגרסה הסופית נחתכה בלייזר, רותכה על ג'יג ונצבעה בצבע נגד חלודה.
לצורך ההתקנה העצמית הכנו 2 סרטונים. לכל דגם סרטון משלו.
לדגם 2007 עד 2011 מנוע 3.8ל
https://www.youtube.com/watch?v=-pZu2V26zzM
לדגם 2012 עד 2018 מנוע 3.6ל
https://www.youtube.com/watch?v=ScNqNEhKcaI
האביזר נקרא PB Bracket והוא מתאים לשני הדגמים. גם ל3.8 וגם ל3.6 ועולה 200 ש"ח. (לא כולל התקנה. זה אביזר בהתקנה עצמית)
ניתן ליצור קשר בהודעה פרטית.
הנה כמה תמונות שיהיה לכם להתרשמות.
145801
145802
145803
מי שמחזיק בג'יפ ג'י קי JK מכיר את התופעה המעצבנת שידית בלם היד לא תופסת את הבלם חזק והג'יפ יכול להדרדר במידה ולא נעשו צעדים נוספים כדי לעצור את האוטו (הילוך, אבנים, סטופרים)
על פי מחקר זריז שעשיתי, ג'יפ ניסו לתכנן מנגנון בלם חניה שיש בו רק מקום אחד לכיוון הבלם. רק באיזור הגלגל. כמו בכל מנגנון מסורתי של בלם יד, הסנדלים ניתנים לכיוון על ידי בורג עם שמש גדולה שניתן לכוון אותה עם כף כיוון בלמי תוף (מברג גדול עם ראש עקום שמגיע אל בורג הכיוון מחלונית קטנה. את הכיוון עושים כמו שעושים כיוון בכל בלם תוף.
אבל חוץ מהמקום הזה אין אפשרות לכוון את מתח הכבלים שמושכים את הסנדלים. ג'יפ חידשו בקפיץ ומצמד שיושבים על הידית בלם יד בקבינה.
בעצם כשהנהג מושך את הידית הוא לא מושך באופן ישיר את הכבל, אלא מסובב קלאצ' שמצידו השני מושך את הכבל. הקלאצ' הזה נמתח ומתפקד בעקבות קפיץ שעון שצמוד אליו (קפיץ מסולסל כמו בשעון ישן). הקפיץ הזה מאוד חשוב. הוא אחראי על זה שהכבלים יהיו תמיד תחת מתח. והוא זה שמייתר מנגנון שני לכיוון מתח הכבל ובלם היד.
בשנים הראשונות המנגנון הזה מתפקד מעולה.
קפיץ השעון מותח את הכבלים, הקלאצ מצמיד היטב את הידית למשיכת הכבל והסנדלים יושבים חזק על התוף.
אולם, אחרי כמה שנים, לכלוך, אבק ובוץ מתיישבים על המנגנון בקבינה. הג'יפ מוגבה והכבלים נמתחים, סנדלים מוחלפים ובלאי מתווסף למערכת.
אחרי שנים אלו משיכת הידית לא מושכת את הכבלים כי קפיץ השעון רפוי והמצמד לא מחבר את הידית אל הכבל.
זה מגיע למצב שאתה יכול למשוך את הידית עד לקצה מהלך- ממש עד שהידית מגיעה לגובל שלה במנגנון המתכתי, ועדיין הרכב לא עומד במקום. וזה קורה על אף שהתופים והסנדלים יכולים להיות חדשים והכל מכוון פיקס בגלגלים.
לטיפול בבעיה המציקה ואף מסוכנת הזאת, תיכננו חברי ואני אביזר קטן ושובב שניתן בקלות להתקין על המנגנון של ידית הבלם בקבינה, ההתקנה לא כוללת ריתוך ולא קדיחה. צריך בסך הכל שני כלי עבודה- מפתח כוכב ומפתח 13 ממ.
מסירים את הקונסולה המרכזית (בשני הדגמים 3.6 ו3.8 זה מעט שונה), מחברים את החומרה שמקבלים במוצר. מכוונים את הבורג ונועלים עם אום הנעילה, מחזירים את הקונסולה וזהו. האביזר ישמור על קפיץ השעון מלחזור לאחור והכבל תמיד יהיה במתח (כמו שהיה בשנותיו הראשונות של הג'יפ). וככה אם בלם התוף בגלגלים מכוון, ידית הבלם תתפוס את הג'יפ וממש תרגיש את זה בכל משיכה.
האביזר עבר כמה שלבי פיתוח והגרסה הסופית נחתכה בלייזר, רותכה על ג'יג ונצבעה בצבע נגד חלודה.
לצורך ההתקנה העצמית הכנו 2 סרטונים. לכל דגם סרטון משלו.
לדגם 2007 עד 2011 מנוע 3.8ל
https://www.youtube.com/watch?v=-pZu2V26zzM
לדגם 2012 עד 2018 מנוע 3.6ל
https://www.youtube.com/watch?v=ScNqNEhKcaI
האביזר נקרא PB Bracket והוא מתאים לשני הדגמים. גם ל3.8 וגם ל3.6 ועולה 200 ש"ח. (לא כולל התקנה. זה אביזר בהתקנה עצמית)
ניתן ליצור קשר בהודעה פרטית.
הנה כמה תמונות שיהיה לכם להתרשמות.
145801
145802
145803