PDA

צפייה בגרסה מלאה : בחירת הרכב הבא- הפעם בעזרת חוכמת ההמונים



guyo
25-01-24, 20:38
לאחר מכירת הפוראנר, שהיה יותר מהכל קניה רגשית ואחזקה רגשית יותר, ובשום מקרה- לא משתלמת, רוצה לתכנן נכון את קניית הרכב הבא-
מדובר בשאיפה לרכב שלישי במשפחה, טיולים בלבד, קשוח במידה ובאחזקה עצמית.
להלן השאלון-

1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי! א. מה התקציב לרכישת הרכב?

סביב ה 40-45 אלף

ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?

בגדול, מעדיף רכב שכבר שופר, ימצא תקציב נוסף לישור קו, שיפורים יבנו/ יותקנו בהמשך

ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?

כן

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?

בגדול- 5 בני משפחה, אחת מהן תשב בכסא בטיחות כלשהו למשך 3- 4 השנים הבאות. לאחרונה הצטרף כלב בגודל משמעותי (רועה גרמני). הטיולים ע''פ רוב- חד יומי, אך ''בעונה'' מאוד אוהבים לעשות בין לילה לשניים בשטח (נגיד 10 לילות שטח בשנה)

3. נסועה שנתית ותחזוקה: א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?

מעריך שהרכב יעשה סביב ה 5000 ק''מ בשנה, בשאיפה שיותר בדרך אל/מהטיול ופחות מנהלות (אבל צריך קצת בשביל הנשמה....)

ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?

רכב פנאי, אין בעיה להשבית לפרק זמן עד שיגיעו חלקים

ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?

בשאיפה לעשות כמה שיותר לבד, להמשיך את גרף הלמידה. לא חושב שיש משהו שגדול עלי משמעותית. כן מעדיף שתהיה קהילה תומכת וחומר עיוני ברשת

ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?

אזור מודיעין, לא שולל נסיעות למוסכים מומלצים/ מוכרים במידת הצורך

4. אופי השימוש והטיולים:

א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?

בגדול- הטיול הוא הגעה לחניון הלילה ו/או מסלול הליכה. מטייל עם כמות ציוד גדולה בד''כ. לא רוצה להיות מוגבל בשל עבירות. רוצה ואוהב שטח טכני בינוני- כן עשוש, נטור, נחל אלות. לא ורדית, כמריר ומעלה

ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?

היו רכבי שטח בעבר, (טראנו בנזין ידני ארוך, טרופר דיזל ידני ארוך, 4ראנר, bk). מטייל עם בעל היילקס ולפעמים מצטרפים נוספים.

ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).

ראו סעיפים קודמים

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני- העדפה לידני

ב. מנוע דיזל/בנזין- פתוח לדיון

ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)- ארוך, לא. חלוט על תצורה, מסתמן שטמדר הוא כיוון נכון יותר כרגע.

ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?-
משומש, מעדיף פשטות מכאנית

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?

באים בחשבון- טרופר דיזל, דיסקו 1 או 2, פאג'רו Q, לנד קרוזר (לא חושב שנכנס בתקציב), היילקס/ מאזדה b2500.
ועדיין- שומר על ראש פתוח כל עוד קיים לפחות סרן חי אחד.
יש משיכה קלה לטרופר דיזל ידני בגלל ניסיון העבר ו/או היילקס עד 2003 בגלל הכרות עם המכניקה הכללית (מאוד דומה לפוראנר)

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

Dozer
25-01-24, 21:06
סתם מתוך סקרנות, למה לא איחוד רשויות כמו שהיה עם ה BK?

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

guyo
25-01-24, 21:13
סתם מתוך סקרנות, למה לא איחוד רשויות כמו שהיה עם ה BK?

Sent from my SM-S908E using Tapatalkהאמת שאנחנו נוסעים המון בשגרה- מנהלות, משפחה, קניות, חוגים, לימודים והרוב- עירוני. התלות ברכב שטח כרכב שני הפכה לקשה כשהתחילו תקלות משביתות של יותר מיום יומיים והפכו לתדירות יותר בגלל נסועה גבוהה. כמו כן, העלויות גבוהות משמעותית לרכב שאני רוצה לעשות בו שימוש ביום יום מבחינת בטיחות בסיסית ונוחות, דברים שאני מוכן להתפשר עליהם במידה מסויימת ברכב שלישי. ואחרון חביב- אני מאוד נהנה לעבוד לבד על הרכב, לקחת את הזמן ולהתייחס לזה כסוג של טיפול (בטח אחרי התקופה האחרונה), לכן אני פחות רוצה להיות תחת סד זמנים מחייב.
כרגע אנחנו עם 2 רכבי ליסינג מהעבודות והראש שקט מבחינת אחזקה.
סייג לכך- אם אקבל במהלך השנה הקרובה תפקיד קרוב לבית/ רכבת יתכן והרכב השלישי ישמש אותי כרכב שני בבית, אבל עוד לא יכול להתחייב לכך.

וספציםית בנוגע ל BK- התחושה הייתה של נהיגה במחשב. הכל היה מצויין (חוץ ממעברי סלעים....) אבל מנותק במידה מסויימת מהשטח וקצת מלאכותי.... לא יודע אם אני מצליח לדייק את תיאור התחושה

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

asafk
25-01-24, 21:24
אז למה מכרת את הפוראנר? מה הדבר שאתה מחפש לשנות?

אסף.

guyo
25-01-24, 21:41
אז למה מכרת את הפוראנר? מה הדבר שאתה מחפש לשנות?

אסף.זה היה חתיכת לימון מהרגע הראשון. כל ניסיון להפוך אותו ללימונדה הסתכם בתקלות בלתי נגמרות, קטנות וגדולות.
מאוד אוהב את הרכב אבל ספציפית הרכב שלי היה בעייתי מאוד.
ואם כבר נמכר, אולי הגיע זמן לשנות? רכב עם חגורת בטן במושב האמצעי זה לא משהו שאני יכול למשוך איתו לאורך זמן, תא מטען קטן יחסית, היעדר חלפים זמינים בארץ או במחירי שחיטה (בחיי....), קהילה שכמעט כבר לא קיימת, ועוד ועוד.
הוא נמכר עם דליפה באטם ראש מנוע, תוקן ע''י הקונה וישר עבר לבעיה הבאה- בוסטר ברקס דולף.... קיצור- זה לא נגמר, וזה משבית

אולי צריך להתקדם לרכב פחות שחוט, קצת יותר מרווח - מחפש לשמר את ההרגשה של טיול ברכב קשוח, אבל קצת יותר נוח לתחזוקה ואחזקה

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

sgill
25-01-24, 22:01
חפש פוראנר אחר, פחות שחוט ובתקווה לא לימון...
לדעתי - טראקאן הכי חדש ושמור שיכנס בתקציב.

asafk
25-01-24, 22:03
יש בדיוק סוואנה 99 (הדגם הכי פשוט / טיפש שנמכר כאן) במחיר נמוך יחסית ביד2.
נשמע כמו הרפתקה חדשה סבירה למי שלא מפחד ללכלך ידיים.

אסף.

guyo
25-01-24, 22:08
יש בדיוק סוואנה 99 (הדגם הכי פשוט / טיפש שנמכר כאן) במחיר נמוך יחסית ביד2.
נשמע כמו הרפתקה חדשה סבירה למי שלא מפחד ללכלך ידיים.

אסף.מעניין.....

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

ishc
26-01-24, 00:22
יש ביד 2 גם ונדורה 4x4 [emoji12], אנחנו מאוהבים.
לדעתי, אמריקאי, בנזין, פשוט ככל האפשר ולמה???
כי הם באמת פשוטים, כי די עמידים ונבנו בעידן ה-built to last, כי חלפים ברשת בקלות ובזול וכי יש מלא מידע על טיפול עצמי, שיפר עצמי וכו'.
למה לא דיזל? זה יקר, זה מסריח, זה יקר לתחזוקה והטסטים בארץ הם גיהינום.

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

raanan
26-01-24, 12:57
טרופר בנזין עם הסבה לגיר ידני ואתה מסודר.

guyo
26-01-24, 12:59
טרופר בנזין עם הסבה לגיר ידני ואתה מסודר.זה די חד קרן.... אבל כן. זה כיוון מצוין

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

שולץ האיום
26-01-24, 15:13
היי
לגבי ה BK ותחושת הנהיגה שתיארת,
כל רכב בלי 2 סרנים חיים ירגיש ככה

ולגבי הלימון/לימונדה
כל רכב (במיוחד שטח) בגילאים האלה יתנהג ככה, אם לא זה יהיה חריג.
עייפות החומר.
יוצא מן הכלל רכבים שמוחזקים על ידי מכונאים חובבים, שמטפלים בעצמם ברמה הכי גבוהה עם הגיון בריא ובלי לחסוך.

בדכ מדובר בגרוטאות.

sgill
26-01-24, 18:43
זה קפץ לי בפייס אם יכול לעניין אותך או אחרים (לא מכיר ואין לי שום קשר למוכר)

https://www.facebook.com/groups/1172215472823737/permalink/7378171265561429/?sale_post_id=7378171265561429

guyo
26-01-24, 18:57
לגבי הלימון- לימונדה, בגדול מסכים. אבל- יש ויש. 2 ראשי מנוע תוך 10,000 ק''מ זה יותר מדי אפילו בשבילי. כשהבסיס לא מוצלח אין על מה לבנות.....

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

raanan
27-01-24, 09:17
כשהבסיס לא מוצלח אין על מה לבנות.....

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

צודק !
שתיין דלק ללא כוח.
זוכר מוסך מפורסם שהיה לו ליפט קבוע עבור פירוק ושליחה לשיפוץ של ראשי פוראנר.
ושלא לדבר על תנוחת הישיבה המוזרה.
מה שכן היה לטובתו, מרווח גחון מצוין.

גיא
27-01-24, 12:57
תנוחת הישיבה היא נגזרת מהגוף שאומץ מההיילקס הישן.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

שולץ האיום
27-01-24, 14:04
צודק !
שתיין דלק ללא כוח.
זוכר מוסך מפורסם שהיה לו ליפט קבוע עבור פירוק ושליחה לשיפוץ של ראשי פוראנר.
ושלא לדבר על תנוחת הישיבה המוזרה.
מה שכן היה לטובתו, מרווח גחון מצוין.

שתיין דלק ללא כח זאת קטגוריה אהובה במיוחד לחלק מגולשי האתר.
ללא בטיחות
ללא פינוקים
וללא כח
לא יותר מ 4 הילוכים אוט׳ או ידני בכלל

אבל אמין!

בתכלס, היה אמין…לפני 10-15 שנה, ולפני 200 אלף קמ.
המנוע עדיין לא נפתח (הוכחה לאמינות המופלגת) אבל המון קלקולים אחרים (רכב זה לא רק מנוע) מעייפות החומר.
והדלק, אוי הדלק, במחירים של היום, זאת שחיטה כשרה.

ehudzeelim
27-01-24, 16:38
שולץ,
שכחת רק סעיף פעוט,
תקציב: 40-45K שקל כסף.
אז מה ההמלצה שלך? ;)

שולץ האיום
27-01-24, 16:48
אם הצחקתי אותך, כבר עשיתי את שלי.

אבל כתבתי באופן כללי.

לפותח השרשור, בתקציב הזה, אין לי מה להמליץ.

כנראה שמה שלא יבחר ידרוש תשומת לב, התעסקות, וזמן.

אין קסמים.

asafk
27-01-24, 17:18
זה קפץ לי בפייס אם יכול לעניין אותך או אחרים (לא מכיר ואין לי שום קשר למוכר)

https://www.facebook.com/groups/1172215472823737/permalink/7378171265561429/?sale_post_id=7378171265561429זה אותו אחד שביד2.

אסף.

שולץ האיום
27-01-24, 17:21
[QUOTE=שולץ האיום;1042803

כנראה שמה שלא יבחר ידרוש תשומת לב, התעסקות, וזמן.

אין קסמים.[/QUOTE]

דרך אגב
יש כאלה שאוהבים את זה, וזה סבבה לגמרי.
רק תיאום ציפיות.

guyo
27-01-24, 17:36
אני מבין שבמסגרת התקציב הרכב ידרוש התעסקות. מבחינתי זה חלק בלתי נפרד מהעסק ולכן מדובר ברכב שלישי להנאה. העבודה היא חלק מהכיף.
רק מה- צריך זמינות של חלקים. יש מגוון הצעות על רכבי השוק האמריקאי, נשמע כמו כיוון מעניין.
כיוון נוסף הוא דווקא הממלכה הבריטית, אבל שם אני ממש חסר ניסיון.
רקסטון/ טארקאן? זולים יחסית לשנתונים שאפשר למצוא.....
כרגע- אני עוד בשלבי איסוף מידע והתרשמות

אעדכן.
תודה לכולם על ההתייחסות, החכמתי

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

ishc
27-01-24, 18:17
זמינות חלקים וקלות באיתור זה לגמרי made in usa. אני באופן אישי יכול להעיד על gm, סופר קל ובדרכ גם סופר זול.
אבל אני מעריך שגם פורד ומופאר זה סיפור דומה.
לגבי הבריטים בטח תיכף ישפכו קצת מידע.

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

שגיא S
28-01-24, 12:39
כיוון נוסף הוא דווקא הממלכה הבריטית, אבל שם אני ממש חסר ניסיון.


Sent from my SM-G998B using Tapatalk

דווקא בכיוון הבריטי אני מופתע לטובה.

יש מלאי עצום של כל מה שצריך בחו"ל, ויש אתרים ששולחים לארץ כולל כל האישורים ומגיע אליך לדלת תוך שבועיים ופחות
(כולל נעילות, קיטים של מתלים, היגוי וגם חלקים סטנדרטיים)

העלות היא כמובן עלות שכוללת את כל העמלות, מיסים ומשלוח - אבל אין לך יותר הפתעות מעבר לזה.
ובארץ יש המון המון חלקים גם כן.

Udim
30-01-24, 08:33
סופה/סיקס?
עונה על כל הדרישות שלך (קשוח, פשטות, קהילה-ידע, זמינות חלקים)
סיקסים כולם אספנות ובסופות שני שנתונים גם וכל השאר כבר מאוד קרובים, לרכב שלישי זה יתרון ענק שווה גם את זה לקחת בחשבון, גם בעלות וגם בטרטור של טסטים
למצוא אחד ארוך צריך סבלנות אבל זה אפשרי
בנוסף, היתרון שגם אם תקנה ומשום מה תחליט שלא מתאים לך לא תפסיד במכירה הלאה, הערך של הרכב לא יורד.
לפי כל מה שאתה מתאר נשמע שזה יכול להיות אחלה פתרון בשבילך

Sent from my SM-A736B using Tapatalk

Yaron.nahum
30-01-24, 16:44
סופה היא רעיון טוב רק אם תצליח לדחוף פנימה

5 אנשים (כולל ילד במושב בטיחות )
כלב גדול
ציוד לינה

לדעתי זה ידרוש תוספת של גרור

guyo
30-01-24, 17:00
אני חושב שסופה תהיה הרכב שיסמן את יציאת הילדים מהבית ותחילת פרק חדש. עד אז- הרכב יהיה סגור וממוזג.....

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

ariel-ro
30-01-24, 18:55
כאחד שעבר מג'יפ ללנד רובר - אין בעיות חלקים בכלל, אך היתרון ברכבים תוצרת אמריקה זו זמינות החלקים באמזון שמציעים מגוון עצום עם מחירי משלוח זעומים.
בלנדרובר יש אחלה אתרים באנגליה, אך מחירי השילוח כבדים למדי.

בכל אופן, 5 אנשים+כלב+ציוד לדעתי לא ייכנסו בנוחות בדיסקו 1 (אלא אם כל הציוד עולה לגג)
מה גם שבדיסקו 1 יש גם כן חגורת בטן במושב האמצעי.
מוזמן לסיבוב והתרשמות בשמחה על דיסקו 1.


הכיוון של סוואנה 4X4 נשמע לי מעניין ונכון במקרה שלך.

יונימוג אדום
30-01-24, 19:31
אני חושב שסופה תהיה הרכב שיסמן את יציאת הילדים מהבית ותחילת פרק חדש. עד אז- הרכב יהיה סגור וממוזג.....

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

ואז אתה תגיע לגיל שתרצה רק סגור וממוזג ;);)
אני כבר ארבעים שנה עם הרכבים הללו , הילדים גדלו בתוכם .
ילד הוא כחומר ביד היוצר - מה שתנחיל לו זה מה יהיה .
כיום "ילד" אחד נוסע עם רנגלר 2017 , השני עם היילקס ובנוסף מפלצת שטח עם מנוע V8 גלגלים 42 ו - 380 כ"ס .
השלישי עם ג'ימיני ידני והרביעי מצטרף אלי לטיולים עם הסיקס הפתוח , לפני שבועיים בחורשן - הברזנט מופשל , ללא דלתות וחלון קדמי מקופל .
ככה מחנכים את הדור הצעיר !!!
מזמין אותך לסיבוב בשדות ליד הבית ( כפר סבא ) על מנת להבין מהם הכלים הללו .
ארבעים שנה עם הכלים האלו , לאחר עשרים שנה שכנעו אותי החברים "להתברגן", המשך טבעי לכלים הללו - לנדרובר .
ובכן רכשתי דיסקו 2 ידני ומדוגם ביותר , לאחר שנה וחצי במחיצתו וניסיונות שכנוע עצמיים שאני בדרך הנכונה - הדיסקו נמכר ( הפסד של 30 אש"ח ) וחזרתי לסיקס הישן עם הברזנט והרוח בביצים . נכון היום יש מזגן בסיקס והכל מתוחזק ומהודק .
רק אספר עוד פרט שולי - כיום אנחנו ( זוגתי ואני - צוות לעניין ) כבר עם 16 !! נכדים אשר כל פעם מתווכחים מי יסע איתי לסיבוב .
בנוסף - זכיתי בעזר (שכנגד - לא אצלנו ) השותפה לכל הטיולים וגם בשיפוץ הגדול שערכתי לפני שש שנים הייתה מעורבת בכל פרט .

אילן

נמרוד
30-01-24, 19:36
לאחר מכירת הפוראנר, שהיה יותר מהכל קניה רגשית ואחזקה רגשית יותר, ובשום מקרה- לא משתלמת, רוצה לתכנן נכון את קניית הרכב הבא-
מדובר בשאיפה לרכב שלישי במשפחה, טיולים בלבד, קשוח במידה ובאחזקה עצמית.
להלן השאלון-

1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי! א. מה התקציב לרכישת הרכב?

סביב ה 40-45 אלף

ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?

בגדול, מעדיף רכב שכבר שופר, ימצא תקציב נוסף לישור קו, שיפורים יבנו/ יותקנו בהמשך

ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?

כן

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?

בגדול- 5 בני משפחה, אחת מהן תשב בכסא בטיחות כלשהו למשך 3- 4 השנים הבאות. לאחרונה הצטרף כלב בגודל משמעותי (רועה גרמני). הטיולים ע''פ רוב- חד יומי, אך ''בעונה'' מאוד אוהבים לעשות בין לילה לשניים בשטח (נגיד 10 לילות שטח בשנה)

3. נסועה שנתית ותחזוקה: א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?

מעריך שהרכב יעשה סביב ה 5000 ק''מ בשנה, בשאיפה שיותר בדרך אל/מהטיול ופחות מנהלות (אבל צריך קצת בשביל הנשמה....)

ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?

רכב פנאי, אין בעיה להשבית לפרק זמן עד שיגיעו חלקים

ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?

בשאיפה לעשות כמה שיותר לבד, להמשיך את גרף הלמידה. לא חושב שיש משהו שגדול עלי משמעותית. כן מעדיף שתהיה קהילה תומכת וחומר עיוני ברשת

ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?

אזור מודיעין, לא שולל נסיעות למוסכים מומלצים/ מוכרים במידת הצורך

4. אופי השימוש והטיולים:

א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?

בגדול- הטיול הוא הגעה לחניון הלילה ו/או מסלול הליכה. מטייל עם כמות ציוד גדולה בד''כ. לא רוצה להיות מוגבל בשל עבירות. רוצה ואוהב שטח טכני בינוני- כן עשוש, נטור, נחל אלות. לא ורדית, כמריר ומעלה

ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?

היו רכבי שטח בעבר, (טראנו בנזין ידני ארוך, טרופר דיזל ידני ארוך, 4ראנר, bk). מטייל עם בעל היילקס ולפעמים מצטרפים נוספים.

ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).

ראו סעיפים קודמים

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני- העדפה לידני

ב. מנוע דיזל/בנזין- פתוח לדיון

ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)- ארוך, לא. חלוט על תצורה, מסתמן שטמדר הוא כיוון נכון יותר כרגע.

ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?-
משומש, מעדיף פשטות מכאנית

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?

באים בחשבון- טרופר דיזל, דיסקו 1 או 2, פאג'רו Q, לנד קרוזר (לא חושב שנכנס בתקציב), היילקס/ מאזדה b2500.
ועדיין- שומר על ראש פתוח כל עוד קיים לפחות סרן חי אחד.
יש משיכה קלה לטרופר דיזל ידני בגלל ניסיון העבר ו/או היילקס עד 2003 בגלל הכרות עם המכניקה הכללית (מאוד דומה לפוראנר)

Sent from my SM-G998B using Tapatalkקראתי בעיון, ואני יכול רק לחזק אותך שטנדר זה הכיוון הנכון, ויתן את התמורה המיטבית. קודם כל כי מתמטית, משפחה + כלב גדול + ציוד = טנדר.

התקציב שלך צנוע אך מאפשר היילקס דור 6 כמו שציינת כאופציה מובילה. התאמצות מסוימת תביא אותך לדור 7 (ויגו) שהוא גדול ומרווח יותר וזה נראה חשוב לדרישות שלך.

בתקציב שציינת הייתי מתרכז בהיילקס, כי רק הם שורדים במספרים גדולים ומצב סביר 15-20 שנה. דווקא אם אתה מגדיל את התקציב הייתי שוקל לדלג כמה שנים קדימה וללכת על איסוזו או מיצובישי בן עשר וקצת.

שולץ האיום
30-01-24, 19:39
יונימוג אדום

אפשר להיות חבר שלך?

-->