התחברות

צפייה בגרסה מלאה : התייעצות - החלפת סט גלגלים.



tallevi
27-01-24, 15:21
היי חברים,

מתלבט לגבי שינוי בגלגלים בטראנו.

כרגע אני על 31/10.5/15 עם גנט ברזל.

מתלבט לשנות ל 235/85/16 וגנט אלומיניום (מזוהם במגנזיום...).

היתרונות שאני רואה:
גלגל צר יותר וקל יותר שיעמיס פחות על האוטו.
חיסכון קל בדלק.
שיפור בהתנהגות כביש.
שיפור גם בנסיעת שטח באופן כללי.
טיפטיפה גדול יותר (מבין שלא משמעותי, אבל עדיין רואה בזה יתרון)

חסרונות:

כנראה שיהיה פחות טוב לעבירות בשטח קשה מבחינת אחיזה.
הוצאה כספית עבור הגנטים.


המוטיבציה היא בעיקר להוריד עומס של התנגדות מהגלגלים בנסיעת כביש וגם בשטח.
נקודה נוספת היא שאני במילא חייב לזרוק את הצמיגים הישנים ולרכוש חדשים.


מה אתם אומרים?
כדאי, או סתם נדמה לי?



טל.

asafk
27-01-24, 15:34
כמעט מכל בחינה - כולל שטח קשה - צמיג 235/85r16 עדיף בעיני על 31.
החתך הגבוה נותן לך גמישות של הצמיג על המכשול עם פחות הורדת אוויר. אם נדבר במספרים - אצלי בלחץ 24 יש יותר גמישות מברכב דומה על 31 בלחץ 18. הקוטר החיצוני של 32 אמיתי לעומת פחות מ 31 - עושה הבדל משמעותי לטובה - יותר מכל דבר אחר.
הרוחב הצר עוזר בחיסכון בדלק. אבל זה צמיג כבר יחסית (כי הוא לעומס גבוה) אז החיסכון לא באמת משמעותי.
הנקודה היחידה לרעתו היא שהוא משנה לרעה את יחס ההעברה הסופי. אם לא חסר הספק זו לא באמת בעיה.
אני חושב שזו מידה מצויינת לכל רכב שטח.

אסף.

ishc
27-01-24, 23:03
יש מבחר בשוק? בהסתכלות פרקטית זה אחד הפרמטרים הכי חשובים בעיני וב-31 קלאסי יש מלא מבחר.

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

סולי
28-01-24, 07:26
אני לא מאמין ש..
1. יש מקום ל32" בבית גלגל המקורי שהכיל 29"
2. אני גם חושב שמעבר מ29 ל32 ללא טיפול עומק ביחסי ההעברה יורגש לשלילה
3. הציריות או הדיפ עלולים להתאבד עקב העומס... לתשומת לבך.
מיסבי גלגל תפוחים היגוי כל אלו גם יסבלו מה32"..

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

נדב42
28-01-24, 07:35
ה- 31 ברשיון ?
ה- 32 חוקי לטראנו ?

אם התשובות הן כן ולא בהתאמה, הפער מצדיק ?

amirmoshe
28-01-24, 07:46
כמעט מכל בחינה - כולל שטח קשה - צמיג 235/85r16 עדיף בעיני על 31.
החתך הגבוה נותן לך גמישות של הצמיג על המכשול עם פחות הורדת אוויר. אם נדבר במספרים - אצלי בלחץ 24 יש יותר גמישות מברכב דומה על 31 בלחץ 18. הקוטר החיצוני של 32 אמיתי לעומת פחות מ 31 - עושה הבדל משמעותי לטובה - יותר מכל דבר אחר.
הרוחב הצר עוזר בחיסכון בדלק. אבל זה צמיג כבר יחסית (כי הוא לעומס גבוה) אז החיסכון לא באמת משמעותי.
הנקודה היחידה לרעתו היא שהוא משנה לרעה את יחס ההעברה הסופי. אם לא חסר הספק זו לא באמת בעיה.
אני חושב שזו מידה מצויינת לכל רכב שטח.

אסף.31 על גאנט 15 יהיה שקול מבחינת עובי דופן ל 32 על גאנט 16.

ההבדל יהיה רוחב הסוליה. ושם יש יתרון עצום ל31/10.5/15 בשטח.

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

tallevi
28-01-24, 08:32
׳׳– ׳׳*׳™ ׳ž׳‘׳™׳Ÿ ׳ž׳”׳×׳’׳•׳‘׳•׳× ׳₪׳” ׳©׳׳ ׳œ׳ ׳*׳*׳¡׳” ׳œ׳ ׳ž׳ž׳© ׳*׳“׳¢...

(קטע גיבריש הושמט)

ובעברית (באדיבות https://www.pixiesoft.com/flip/):

אז אני מבין מהתגובות פה שאם לא ננסה לא ממש נדע...

הרפרנס הוא גלגל 31/15, הרכב כבר שכח מזמן איך זה להיות עם 29...וחוץ משיפור משמעותי בעבירות לא נרשמו השפעות הרסניות מיוחדות למכלולי הרכב כתוצאה מהמעבר. כמו כן לגבי ההשפעה על יחסי ההעברה. אני גם שומע על טראנו-אים שמסתובבים עם 33 ולא שיש לי מושג איך הם עומדים בזה, אבל יש.
מבחינת החוקיות אז כמובן שכולנו פה אנשים שומרי חוק ולכן זה לא נכנס בשיקולים שלי...

ולמי שדאג למקום בבית הגלגל אז הוא בהחלט צדק, ואם לא היה לי דיסק כנראה שגם לא היה מקום.

יהיה מעניין לשמוע ממישהו שחווה את השינוי הנ"ל באותו הכלי, ויוכל להעיד מנסיון אישי.

תודה לכל המגיבים.


טל.

asafk
28-01-24, 13:00
מה המעגל חלוקה בטראנו?

אסף.

ד ו ר ו ן
28-01-24, 13:23
31 על גאנט 15 יהיה שקול מבחינת עובי דופן ל 32 על גאנט 16.

זה לא עובד ככה..

צריך להשוות דרוג עומס.
צמיגי 235/85/16 לרוב בדרוג D
31 הנפוצים בדרוג C , וזה מתכתב עם חוזק הדופן.



ההבדל יהיה רוחב הסוליה. ושם יש יתרון עצום ל31/10.5/
יתרון מסויים, לא עצום.

asafk
28-01-24, 18:17
אני חושב שהוא התכוון לגובה הדופן.

ועדיין מניסיוני הגמישות של צמיג חתך גבוה טובה יותר כלומר יותר גמישות בפחות הורדת אוויר.
רוחב הסוליה משחק רק בחול. בכל מקום אחר זה הקוטר שמשחק. וההבדל כאן משמעותי.

אני מנוסה בשינוי הזה מ 31 ל 235.גםצבג'יפ וגם בלנדרובר ואפילו יש לי למה להשוות את ההיילקס שלי. בכל המקרים זה היה טוב יותר בשטח.

אסף.

ehudzeelim
28-01-24, 20:48
אני חושב שהוא התכוון לגובה הדופן.

ועדיין מניסיוני הגמישות של צמיג חתך גבוה טובה יותר כלומר יותר גמישות בפחות הורדת אוויר.
רוחב הסוליה משחק רק בחול. בכל מקום אחר זה הקוטר שמשחק. וההבדל כאן משמעותי.

אני מנוסה בשינוי הזה מ 31 ל 235.גםצבג'יפ וגם בלנדרובר ואפילו יש לי למה להשוות את ההיילקס שלי. בכל המקרים זה היה טוב יותר בשטח.

אסף.

אפשר גם לקחת את עניין לחץ האוויר לכיוון ההפוך: בצמיג רחב אפשר לרדת בלחץ אוויר יותר ועדיין להישאר עם צמיג מספיק יציב.
ויש יתרון נוסף לצמיג רחב, והוא נוחות נסיעה, מהסיבה שצמיג רחב "תופס" יותר רוחב בהתקדמות ועל ידי כך "ממצע" את החיספוס של המשטח.

ד ו ר ו ן
28-01-24, 20:49
אני חושב שהוא התכוון לגובה הדופן.
.
יותר הגיוני.

בזמנו, כשאישרו לטנדרים יפניים 31, ניתן היה לאשר 235R16.
בדיעבד, זו המידה שהייתי שם לטנדר.

בעבירות רוחב הסוליה של 31 כן תרם גם לעבירות מול 235, בצורה מדודה, אבל לא במחיר שמבטל את יתרון הגובה.
וכן נדרש למעט יותר לחץ אויר למשקל נתון.

tallevi
28-01-24, 21:56
מה המעגל חלוקה בטראנו?

אסף.

139.7

tallevi
28-01-24, 22:08
צריך להשוות דרוג עומס.
צמיגי 235/85/16 לרוב בדרוג D
31 הנפוצים בדרוג C , וזה מתכתב עם חוזק הדופן.


אני מבין מזה שאם אני מעדיף שיהיה קל יותר אז כדאי לי שיהיה בדרוג C, במידה וקיים?


טל.

סולי
28-01-24, 22:46
אני אחסוך לך, לא קיים, גם לא בדגמי at רכרוכיים.
235/85r16 זו מידה לרכבי עבודה

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

נמרוד
31-01-24, 15:02
235/85R16 זה 32/9.5R16. איך זה מול 31/10.5R15?

אני לוקח את ה32 על פני 31 בלי לחשוב פעמיים. זה שמדובר על צמיג בסיווג עומס E לעומת C רק מוסיף לאי-התלבטות.

מנסיון רב שנים עם שתי המידות, אם כי לא על אותם כלי הרכב.

tallevi
02-02-24, 19:26
Mission accomplished...:cool:




טל.

מוטי טויוטה
02-02-24, 21:59
היי טל
בסוף 235/85r16?
יכול להרחיב בהמשך עם ההשפעה בהתנהגות ומה היחסים אצלך בגיר/טרנספר, סרן?
אני רוצה לעשות מעבר מה245/75 שיש לי כרגע ל235/85( כאשר המקורי היה 29') ואני בדעה של סולי.. שחייב טיפול ביחסי העברה.
במקרה של הרכב שלי, הכפלת היחסים של 1,לואו וסרן יוצא 1:33.
תודה רבה

tallevi
02-02-24, 23:21
היי מוטי

האוטו עדיין לא זז מטר...
וכנראה שייקח עוד אי אילו ימים עד שיתחיל לזוז אז לגבי השינויים בהתנהגות אוכל להרחיב רק בהמשך.

בכל אופן בטראנו היחסים הם כאלה (סטנדרט):

סרנים - 4.375

טרספר - 2.02

גיר -
ראשון - 2.785
שני - 1.545
3 - 1.00
4 - 0.694



יש קיט יחסי העברה לטרנספר שמתאים לטראנו אבל הוא יקר רצח..
אולי גם בהמשך


טל.

מוטי טויוטה
02-02-24, 23:32
אצלי
2.742 בהילוך ראשון
2.483 בLOW
4.89 בסרנים
ועדיין אני כבר עכשיו מרגיש בלימת מנוע פחות יעילה וזחילה סבירה.
מפחד שבעלייה ל32, היא תהפוך לממש לא רלוונטית.
בהצלחה! מחכים לעדכונים.

-->