התחברות

צפייה בגרסה מלאה : על התלהבות יתר בניקוי בוץ - והתוצאה הכואבת



ש01
30-01-24, 10:21
מנהלים, אם שייך לחדר אחר (או לשחרור ה"שטויות") - העבירו.

מכירים את זה שכשמדברים על מכירת הרכב הוא מאותת שהוא נעלב ונוקם?

מעשה שהיה כך היה,
בדרך אל חלק מהלקוחות אני נוסע על כביש יוקנעם-מגידו לכוון דרום ובחזרה מצומת הסרגל למגידו.
בשעות שאני נוסע, שני הכבישים תמיד פקוקים וגוזלים זמן יקר.

כידוע, אחד מיתרונות הרכב שלנו, הוא יכולת ירידה לשבילים ועקיפת פקקים.
עיון קצר במפה גילה לי שביל שלא הכרתי היוצא מצומת הסרגל, עוקף את מנחת מגידו, עובר ליד עין עד עד/עין רפאל (מומלץ לקיץ - מאוד יפה ועם בריכה גדולה) ויוצא בבית העלמין של מושב היוגב.
וכך, לאחר יום הגשם הרציני הראשון לעונה אני מוצא את עצמי בבוקר שוב באזור.
פונה לכיוון היוגב, בשער המושב השומר שואל "מודע לבוץ?" אוני בנון שלאנט - "ברור!".
פונה ימינה לבית העלמין ועולה על השביל.
כמה בריכות בוץ - בקטנה.
בשלב מסויים מושבניק עם טרקטור כף מפנה בוץ מהשביל (?!).
אני "מה אומר - אני אעבור את ההמשך?"
הוא "מאמין שכן. ואם לא 0 אני אחריך. אחלץ אותך!).
את השביל עברתי.
אכן מספר פעמים חשבתי שאשאר באמצע הבריכה אבל האוטו (והצמיגים!) עשו עבודה טובה ובשעה טובה אני על הכביש ולפי וויז חסכתי 15 דק'!
ואז האוטו רועד - חבל על הזמן.
עצרתי, הג'נטים מלאים בוץ.
שילוב של חימר, פלסטלינה וסופר גלו.
אפילו בגולן אין כזה בוץ.
מה עושים? נוסעים עם 2 גלגלים ימניים על החיספוס בשול הימני, וכשאין תנועה ממול - על החיספוס במרכז הנתיב.
אכן, הבוץ בגלל הרעידות נפל והאוטו שוב חלק ונוח.
מגיעה שבת.
זמן לנוח, לחשוב ולמצא פתרון לקוצים בתחת, ו... הי - יש בטח המון בוץ בין המיגונים למנוע/גיר/טרנספר. אין זרימת אוויר, הכל יתחמם ועלולות לצוץ בעיות.
זחילה קצרה מאששת את החשש - הכל סתום עם התערובת הדביקה והמתייבשת.
1/2 שעה אח"כ האוטו על מגדלים של לבנים משתלבות, כל גלגל התרומם בכ30-40 ס"מ, הגרניק ביד וקדימה לעבודה.
הגרניק יחסית חלש. 120 בר סה"כ. אבל במצב ממוקד מצליח לחפור ולהסיר גושי בוץ.
ואני - התלהבתי.
מה זה התלהבתי - חבל על הזמן.
כשעה של עבודה אינטנסיבית, כולל מטווח "0" והחדרת אקדח הגרניק בין המיגונים לבין חלקי הרכב ותחתית האוטו נקיה יותר מאשר ביום הוולדו.

ראשון בבוקר,
צריך להוריד את הרכב ולנסוע לסידרים (אני משתדל לא לעבוד בימי ראשון - פריוולגיה של עצמאים).
יורד לאט לאט, הרכב ב LOW.
מסדר חזרה את הלבנים במקום וחוזר לאוטו על מנת לצאת לדרך.
אופסססס, האוטו לא משתחרר מ LOW!
מנסה כך, מנסה אחרת, מכבה ומתניע, משלב לרוורס כמו בסופה - יוק! רוצה רק LOW.
טלפון למכונאי, עוד כמה נסיונות ושעתיים אח"כ האוטו על גרר בדרך למוסך.
זה המקום לציין שהמכונאי, אז לא ידעתי, מ"מ מיל בגולני בגבול הצפון.
לעשות סיפור ארוך קצר, לאחר כ 3 שבועות של בדיקות ונסיונות, כולל חזרה שלו לאפטר למוסך מתקבלת החלטה - הטרנספר מת. צריך להחליף.
על הדרך מסתבר גם שמחשב 4X4 תקול.
למזלי, בחברה רוצים להיפטר ממלאי בסוף השנה וטרנספר ומחשב חדש במחיר מוזל מוצאים דרכם למוסך ומותקנים.
הרכב שב הביתה סופסוף.
אחרי כמה דקות נסיעה, יציאה לעקיפה וקיקדאון - שוד ושבר.
הגיר מגיב כמו גיר רגיל שבמהירות גבוהה שולב הילוך נמוך. סל"ד לשמים ובלימה חזקה.
המשך הנסיעה מציג תמונה דומה - הילוכים לא משתלבים, קופצים ואין רוורס.
שוב גרר, שוב למוסך, שוב נסיונות בדיקה ותיקון, כולל לימוד המחשב - יוק. הלך הגיר.
חדש (אחרי הנחה) 32000 ש"ח.
אבל תבדוק אם אתה מכיר משהו שמשפץ.
טלפון קצר לבועז רפאלי - שיפוץ עולה כמחצית אבל, מזל שיש מלחמה.
טנק גילח רכב תאום לשלך, רכבת הכוח שלמה ותקינה והרכב נסע כחצי מכמות הק"מ שאתה נסעת. המחיר - 1/3 מעלות חדש.
יאללה לעבודה.
אחרי כחודש וחצי ללא רכב,
טטריס אינסופי בין הרכבים בבית,
שבועיים עם אופנוע שכור כי נגמרו הקומבינות (בכל זאת 4 אנשים על 2 רכבים)
חזרנו לשפיות.

אז לסיכום
שימו לב לניקיון הבוץ,
אל תשקיעו יותר מידי,
לעבוד בזהירות והאקדח שיפזר ולא ימקד את סילון המים,
ובכלל בוץ טוב לטרקטור ופחות לרכב יומיומי.
אני יצאתי עם חור של כ 35 אש"ח, שאמורים היו לממן בקיץ דו"ג לשטח...
הערכת המומחים - או פריצת אטם כזה או אחר והחדרת מים לגיר ולטרנספר או קצר מלחץ המים ששיגע את המערכות גרמו לכל אלו.

והאוטו יחזור בקרוב ללוחות, עם גיר שעשה רק כמחצית הק"מ וטרנספר מהנילון!

מוני אורבך
30-01-24, 10:37
מצאת לך עם מה להתעסק...
הבוץ בעמק זה הבוץ הכי חרא שאני מכיר.
הוא כמו מרגינה מאוד מאוד "שומני" נכנס לכל מקום.
וברגע שנכנס מתיבש ולא יוצא.
הוא גם מאוד קורסבי, סוג של משחת שפשוף.
אני לא מתקרב לבוץ הזה. לא משנה מה יקרה.
אלא אם כן זה רכב של משהו אחר שלא באחריותי..

yoni_0000
30-01-24, 12:28
בוץ זה חרא. שומר רכבו ירחק.
אם זאת האירוע שלך מאוד קיצוני בעייני.. באיזה רכב מדובר?

raanan
30-01-24, 12:34
לי מסתדר יותר "שהצלילה" בשלוליות גרמה לנזק

ש01
30-01-24, 13:26
באיזה רכב מדובר?

גראנד שירוקי (WK2).

ש01
30-01-24, 13:34
לי מסתדר יותר "שהצלילה" בשלוליות גרמה לנזק

כבר עברתי בעבר מעברי מים ואפילו בוץ.
הפעם לא שקעתי עמוק, ובעובדה האוטו המשיך בנסיעה ללא קושי.
מסיבה זו אני מאמין שהתלהבות היתר שלי ושל גרניקי גרמו לתקלות.
גם תוך כדי העבודה אמרתי לעצמי - אתה מגזים ו.... המשכתי.

boaz avrahami
30-01-24, 14:41
אני לא השתכנעתי שהדיאגנוזה הייתה נכונה על סמך הסיפור…

מעבר לכך הבוץ בין כפר יהושע, יוקנעם היוגב ופסי הרכבת מאזור עפולה לכפר ברוך ידוע לשימצה.
במיוחד בין כפר יהושע ליקנעם/משמר העמק.
נקרא ״הביצה״.
נורא גם בלי בוץ ומאוד קשה לעיבוד חקלאי. אדמה שחורה משחור וקשה מסלע


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Yaron.nahum
30-01-24, 15:27
זחילה קצרה מאששת את החשש - הכל סתום עם התערובת הדביקה והמתייבשת.
1/2 שעה אח"כ האוטו על מגדלים של לבנים משתלבות, כל גלגל התרומם בכ30-40 ס"מ, הגרניק ביד וקדימה לעבודה.
הגרניק יחסית חלש. 120 בר סה"כ. אבל במצב ממוקד מצליח לחפור ולהסיר גושי בוץ.
ואני - התלהבתי.
מה זה התלהבתי - חבל על הזמן.
כשעה של עבודה אינטנסיבית, כולל מטווח "0" והחדרת אקדח הגרניק בין המיגונים לבין חלקי הרכב ותחתית האוטו נקיה יותר מאשר ביום הוולדו.



כלל בסיסי בעבודה עם גרניק על רכב , תמיד לעבוד במצב מניפה, ועדיף מניפה של לפחות 45 מעלות.
באיזורים רגישים אפילו מניפה רחבה יותר.

שולץ האיום
30-01-24, 17:08
עם כל הכבוד לפוטנציאל הנזקים מגרניק,

נראה לי ששברת שיא בנאחס או משהו.

לא הייתי מאשים את הגרניק.

אם הייתי יכול לצלם לך מה עושים מכוני שטיפה עם מתקן מיוחד לג׳יפים (רמפה), וגרניק בלחץ פי כמה משלך, היית קצת מהרהר על הקביעה הנ״ל.

פאג׳רואים, רנגרלים, ול.ק, שאוהבים בוץ, ומגיעים בשבת למכון שטיפה ״מומחה״ ג׳יפים…🤣

בדאלק
30-01-24, 18:39
בוץ = סרטן

nirs
31-01-24, 10:57
שונא בוץ יחייה….
אחרי טיול בוצי, שוטף עם צינור רגיל (למרות שיש גם גרניק…) בדיוק מהחשש לפגוע באטמים וחלקי גומי. אז נכון, זה לוקח יותר זמן ואני מקלל יותר, אבל זה בהחלט מונע תקלות.
אגב גם השיטה של הממטרה / מתז לכמה שעות מתחת לאוטו עובדת לא רע…

Sent from my iPhone using Tapatalk

שולץ האיום
31-01-24, 12:27
השיטה שלי
להרטיב קודם את הבוץ עם צינור רגיל, הרבה מים.
ואז עבודה מהירה וזהירה עם הגרניק.

assafy
31-01-24, 21:55
השיטה שלי לחכות לגשם ולנסוע בגשם בכביש.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

-->