ש01
30-01-24, 10:21
מנהלים, אם שייך לחדר אחר (או לשחרור ה"שטויות") - העבירו.
מכירים את זה שכשמדברים על מכירת הרכב הוא מאותת שהוא נעלב ונוקם?
מעשה שהיה כך היה,
בדרך אל חלק מהלקוחות אני נוסע על כביש יוקנעם-מגידו לכוון דרום ובחזרה מצומת הסרגל למגידו.
בשעות שאני נוסע, שני הכבישים תמיד פקוקים וגוזלים זמן יקר.
כידוע, אחד מיתרונות הרכב שלנו, הוא יכולת ירידה לשבילים ועקיפת פקקים.
עיון קצר במפה גילה לי שביל שלא הכרתי היוצא מצומת הסרגל, עוקף את מנחת מגידו, עובר ליד עין עד עד/עין רפאל (מומלץ לקיץ - מאוד יפה ועם בריכה גדולה) ויוצא בבית העלמין של מושב היוגב.
וכך, לאחר יום הגשם הרציני הראשון לעונה אני מוצא את עצמי בבוקר שוב באזור.
פונה לכיוון היוגב, בשער המושב השומר שואל "מודע לבוץ?" אוני בנון שלאנט - "ברור!".
פונה ימינה לבית העלמין ועולה על השביל.
כמה בריכות בוץ - בקטנה.
בשלב מסויים מושבניק עם טרקטור כף מפנה בוץ מהשביל (?!).
אני "מה אומר - אני אעבור את ההמשך?"
הוא "מאמין שכן. ואם לא 0 אני אחריך. אחלץ אותך!).
את השביל עברתי.
אכן מספר פעמים חשבתי שאשאר באמצע הבריכה אבל האוטו (והצמיגים!) עשו עבודה טובה ובשעה טובה אני על הכביש ולפי וויז חסכתי 15 דק'!
ואז האוטו רועד - חבל על הזמן.
עצרתי, הג'נטים מלאים בוץ.
שילוב של חימר, פלסטלינה וסופר גלו.
אפילו בגולן אין כזה בוץ.
מה עושים? נוסעים עם 2 גלגלים ימניים על החיספוס בשול הימני, וכשאין תנועה ממול - על החיספוס במרכז הנתיב.
אכן, הבוץ בגלל הרעידות נפל והאוטו שוב חלק ונוח.
מגיעה שבת.
זמן לנוח, לחשוב ולמצא פתרון לקוצים בתחת, ו... הי - יש בטח המון בוץ בין המיגונים למנוע/גיר/טרנספר. אין זרימת אוויר, הכל יתחמם ועלולות לצוץ בעיות.
זחילה קצרה מאששת את החשש - הכל סתום עם התערובת הדביקה והמתייבשת.
1/2 שעה אח"כ האוטו על מגדלים של לבנים משתלבות, כל גלגל התרומם בכ30-40 ס"מ, הגרניק ביד וקדימה לעבודה.
הגרניק יחסית חלש. 120 בר סה"כ. אבל במצב ממוקד מצליח לחפור ולהסיר גושי בוץ.
ואני - התלהבתי.
מה זה התלהבתי - חבל על הזמן.
כשעה של עבודה אינטנסיבית, כולל מטווח "0" והחדרת אקדח הגרניק בין המיגונים לבין חלקי הרכב ותחתית האוטו נקיה יותר מאשר ביום הוולדו.
ראשון בבוקר,
צריך להוריד את הרכב ולנסוע לסידרים (אני משתדל לא לעבוד בימי ראשון - פריוולגיה של עצמאים).
יורד לאט לאט, הרכב ב LOW.
מסדר חזרה את הלבנים במקום וחוזר לאוטו על מנת לצאת לדרך.
אופסססס, האוטו לא משתחרר מ LOW!
מנסה כך, מנסה אחרת, מכבה ומתניע, משלב לרוורס כמו בסופה - יוק! רוצה רק LOW.
טלפון למכונאי, עוד כמה נסיונות ושעתיים אח"כ האוטו על גרר בדרך למוסך.
זה המקום לציין שהמכונאי, אז לא ידעתי, מ"מ מיל בגולני בגבול הצפון.
לעשות סיפור ארוך קצר, לאחר כ 3 שבועות של בדיקות ונסיונות, כולל חזרה שלו לאפטר למוסך מתקבלת החלטה - הטרנספר מת. צריך להחליף.
על הדרך מסתבר גם שמחשב 4X4 תקול.
למזלי, בחברה רוצים להיפטר ממלאי בסוף השנה וטרנספר ומחשב חדש במחיר מוזל מוצאים דרכם למוסך ומותקנים.
הרכב שב הביתה סופסוף.
אחרי כמה דקות נסיעה, יציאה לעקיפה וקיקדאון - שוד ושבר.
הגיר מגיב כמו גיר רגיל שבמהירות גבוהה שולב הילוך נמוך. סל"ד לשמים ובלימה חזקה.
המשך הנסיעה מציג תמונה דומה - הילוכים לא משתלבים, קופצים ואין רוורס.
שוב גרר, שוב למוסך, שוב נסיונות בדיקה ותיקון, כולל לימוד המחשב - יוק. הלך הגיר.
חדש (אחרי הנחה) 32000 ש"ח.
אבל תבדוק אם אתה מכיר משהו שמשפץ.
טלפון קצר לבועז רפאלי - שיפוץ עולה כמחצית אבל, מזל שיש מלחמה.
טנק גילח רכב תאום לשלך, רכבת הכוח שלמה ותקינה והרכב נסע כחצי מכמות הק"מ שאתה נסעת. המחיר - 1/3 מעלות חדש.
יאללה לעבודה.
אחרי כחודש וחצי ללא רכב,
טטריס אינסופי בין הרכבים בבית,
שבועיים עם אופנוע שכור כי נגמרו הקומבינות (בכל זאת 4 אנשים על 2 רכבים)
חזרנו לשפיות.
אז לסיכום
שימו לב לניקיון הבוץ,
אל תשקיעו יותר מידי,
לעבוד בזהירות והאקדח שיפזר ולא ימקד את סילון המים,
ובכלל בוץ טוב לטרקטור ופחות לרכב יומיומי.
אני יצאתי עם חור של כ 35 אש"ח, שאמורים היו לממן בקיץ דו"ג לשטח...
הערכת המומחים - או פריצת אטם כזה או אחר והחדרת מים לגיר ולטרנספר או קצר מלחץ המים ששיגע את המערכות גרמו לכל אלו.
והאוטו יחזור בקרוב ללוחות, עם גיר שעשה רק כמחצית הק"מ וטרנספר מהנילון!
מכירים את זה שכשמדברים על מכירת הרכב הוא מאותת שהוא נעלב ונוקם?
מעשה שהיה כך היה,
בדרך אל חלק מהלקוחות אני נוסע על כביש יוקנעם-מגידו לכוון דרום ובחזרה מצומת הסרגל למגידו.
בשעות שאני נוסע, שני הכבישים תמיד פקוקים וגוזלים זמן יקר.
כידוע, אחד מיתרונות הרכב שלנו, הוא יכולת ירידה לשבילים ועקיפת פקקים.
עיון קצר במפה גילה לי שביל שלא הכרתי היוצא מצומת הסרגל, עוקף את מנחת מגידו, עובר ליד עין עד עד/עין רפאל (מומלץ לקיץ - מאוד יפה ועם בריכה גדולה) ויוצא בבית העלמין של מושב היוגב.
וכך, לאחר יום הגשם הרציני הראשון לעונה אני מוצא את עצמי בבוקר שוב באזור.
פונה לכיוון היוגב, בשער המושב השומר שואל "מודע לבוץ?" אוני בנון שלאנט - "ברור!".
פונה ימינה לבית העלמין ועולה על השביל.
כמה בריכות בוץ - בקטנה.
בשלב מסויים מושבניק עם טרקטור כף מפנה בוץ מהשביל (?!).
אני "מה אומר - אני אעבור את ההמשך?"
הוא "מאמין שכן. ואם לא 0 אני אחריך. אחלץ אותך!).
את השביל עברתי.
אכן מספר פעמים חשבתי שאשאר באמצע הבריכה אבל האוטו (והצמיגים!) עשו עבודה טובה ובשעה טובה אני על הכביש ולפי וויז חסכתי 15 דק'!
ואז האוטו רועד - חבל על הזמן.
עצרתי, הג'נטים מלאים בוץ.
שילוב של חימר, פלסטלינה וסופר גלו.
אפילו בגולן אין כזה בוץ.
מה עושים? נוסעים עם 2 גלגלים ימניים על החיספוס בשול הימני, וכשאין תנועה ממול - על החיספוס במרכז הנתיב.
אכן, הבוץ בגלל הרעידות נפל והאוטו שוב חלק ונוח.
מגיעה שבת.
זמן לנוח, לחשוב ולמצא פתרון לקוצים בתחת, ו... הי - יש בטח המון בוץ בין המיגונים למנוע/גיר/טרנספר. אין זרימת אוויר, הכל יתחמם ועלולות לצוץ בעיות.
זחילה קצרה מאששת את החשש - הכל סתום עם התערובת הדביקה והמתייבשת.
1/2 שעה אח"כ האוטו על מגדלים של לבנים משתלבות, כל גלגל התרומם בכ30-40 ס"מ, הגרניק ביד וקדימה לעבודה.
הגרניק יחסית חלש. 120 בר סה"כ. אבל במצב ממוקד מצליח לחפור ולהסיר גושי בוץ.
ואני - התלהבתי.
מה זה התלהבתי - חבל על הזמן.
כשעה של עבודה אינטנסיבית, כולל מטווח "0" והחדרת אקדח הגרניק בין המיגונים לבין חלקי הרכב ותחתית האוטו נקיה יותר מאשר ביום הוולדו.
ראשון בבוקר,
צריך להוריד את הרכב ולנסוע לסידרים (אני משתדל לא לעבוד בימי ראשון - פריוולגיה של עצמאים).
יורד לאט לאט, הרכב ב LOW.
מסדר חזרה את הלבנים במקום וחוזר לאוטו על מנת לצאת לדרך.
אופסססס, האוטו לא משתחרר מ LOW!
מנסה כך, מנסה אחרת, מכבה ומתניע, משלב לרוורס כמו בסופה - יוק! רוצה רק LOW.
טלפון למכונאי, עוד כמה נסיונות ושעתיים אח"כ האוטו על גרר בדרך למוסך.
זה המקום לציין שהמכונאי, אז לא ידעתי, מ"מ מיל בגולני בגבול הצפון.
לעשות סיפור ארוך קצר, לאחר כ 3 שבועות של בדיקות ונסיונות, כולל חזרה שלו לאפטר למוסך מתקבלת החלטה - הטרנספר מת. צריך להחליף.
על הדרך מסתבר גם שמחשב 4X4 תקול.
למזלי, בחברה רוצים להיפטר ממלאי בסוף השנה וטרנספר ומחשב חדש במחיר מוזל מוצאים דרכם למוסך ומותקנים.
הרכב שב הביתה סופסוף.
אחרי כמה דקות נסיעה, יציאה לעקיפה וקיקדאון - שוד ושבר.
הגיר מגיב כמו גיר רגיל שבמהירות גבוהה שולב הילוך נמוך. סל"ד לשמים ובלימה חזקה.
המשך הנסיעה מציג תמונה דומה - הילוכים לא משתלבים, קופצים ואין רוורס.
שוב גרר, שוב למוסך, שוב נסיונות בדיקה ותיקון, כולל לימוד המחשב - יוק. הלך הגיר.
חדש (אחרי הנחה) 32000 ש"ח.
אבל תבדוק אם אתה מכיר משהו שמשפץ.
טלפון קצר לבועז רפאלי - שיפוץ עולה כמחצית אבל, מזל שיש מלחמה.
טנק גילח רכב תאום לשלך, רכבת הכוח שלמה ותקינה והרכב נסע כחצי מכמות הק"מ שאתה נסעת. המחיר - 1/3 מעלות חדש.
יאללה לעבודה.
אחרי כחודש וחצי ללא רכב,
טטריס אינסופי בין הרכבים בבית,
שבועיים עם אופנוע שכור כי נגמרו הקומבינות (בכל זאת 4 אנשים על 2 רכבים)
חזרנו לשפיות.
אז לסיכום
שימו לב לניקיון הבוץ,
אל תשקיעו יותר מידי,
לעבוד בזהירות והאקדח שיפזר ולא ימקד את סילון המים,
ובכלל בוץ טוב לטרקטור ופחות לרכב יומיומי.
אני יצאתי עם חור של כ 35 אש"ח, שאמורים היו לממן בקיץ דו"ג לשטח...
הערכת המומחים - או פריצת אטם כזה או אחר והחדרת מים לגיר ולטרנספר או קצר מלחץ המים ששיגע את המערכות גרמו לכל אלו.
והאוטו יחזור בקרוב ללוחות, עם גיר שעשה רק כמחצית הק"מ וטרנספר מהנילון!