התחברות

צפייה בגרסה מלאה : קומפרסור לרכב 400 ליטר/דקה. ארבעה ראשים.



איל מ
30-01-24, 14:59
בעקבות לא מעט שרשורי קומפרסורים:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/116246-%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%A4%D7%A8%D7%A1%D7% 95%D7%A8-%D7%9C%D7%92-%D7%99%D7%A4-300-%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%A8-%D7%91%D7%93%D7%A7%D7%94-2-%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%99%D7%9D
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/123152-%D7%A8%D7%95%D7%A6%D7%94-%D7%9C%D7%A7%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%A4%D7%A8%D7%A1%D7% 95%D7%A8!
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/124349-%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%A6%D7%94-%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%A4%D7%A8%D7% A1%D7%95%D7%A8-%D7%A2%D7%9D-%D7%A4%D7%A8%D7%A1%D7%95%D7%A1%D7%98%D7% 98-%D7%9E%D7%95%D7%91%D7%A0%D7%94
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/125598-%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%A4%D7%A8%D7%A1%D7% 95%D7%A8-%D7%9E%D7%94%D7%99%D7%A8-%D7%95%D7%97%D7%96%D7%A7

חשבתי שהגעתי למנוחה ולנחלה עם הקומפרסור 300 ליטר הישן והחזק. אצלי כבר מספר שנים ללא תלונות.
אלא מה? בעקבות המשפט "הטוב מאוד הוא האוייב של הטוב", אני כבר פוזל תקופה ארוכה לקומפרסור 400 ליטר. כזה למשל:
https://www.akolbopro.co.il/items/5655648-%D7%9E%D7%93%D7%97%D7%A1-%D7%90%D7%95%D7%95%D7%99%D7%A8-%D7%9E%D7%A7%D7%A6%D7%95%D7%A2%D7%99-TARGET-TC400-12V-%D7%A9%D7%98%D7%9C

יצא מצב שבו הזדמן לי לשים יד על אחד ולהשוות ראש בראש. מבחינת מידות, הוא מעט גדול יותר, ומעט (ממש מעט) כבד יותר. לא דיל ברייקר למי שאין לו סמוראי.
145863145862

כבלי החשמל משמעותית עבים יותר, והצינור מגיע עם אקדח ולא עם הברגה לונטיל. זה משמעותי מכיוון שבישן, צריך כל פעם לגשת לקומפרסור כדי לכבותו. בתמונה, שני הצינורות עם חיבור מהיר, אבל ב300, במקור, מגיע עם הברגה מעצבנת, ואילו ה400 מגיע כמו בתמונה כבר מהחנות. הצינור גם ארוך יותר באיזה מטר- מטר וחצי.
145865145864
בניגוד ל300, ה400 מגיע עם פרשוסטט מובנה, וניתן לכוון את הלחץ המקסימלי (90-150) והמינימלי (90-60). כל זאת בהנחה והבנתי נכון. אני עדיין בלמידה.
יש תא מובנה לאביזרי ניפוח:
145866
בהשוואה בניפוח צמיג 255/65/16 מלחץ של 10 psi, למשך דקה, ה300 מילא ל28 וה400 ל32. לא בשמיים אבל אחרי זה בנסיון להגיע ל38, ה400 ניפח מהר משמעותית (לא נמדד).

נדבר תכלס.
יתרונות:
ה400 מאפשר עבודה עם אקדח ניפוח (ב300 זה מאוד מעצבן שצריך לחזור כל פעם לקומפרסור כדי לכבות).
ניתן לחבר שני צינורות במקביל. מקל מאוד בניפוח מספר רכבים, או בעבודה במקביל על אותו רכב.
מהיר יותר.
חיבורי חשמל עבים יותר.
יש תא מובנה לאביזרים. בתור מי שמשתמש בקומפרסור לעוד דברים (נקיונות של כל מיני, ניפוח כדורים וכו..) זה ממש מאסט.

חסרונות:
הצג הדיגיטלי הוא פחות בולט-פרוף בעיני לעומת המתג הפשוט ב300. להבנתי, לא ניתן לכוון לחץ יעד שבו הוא עוצר(למעט הגבול העליון של הפרשוסטט שנע בין 90 ל150), אבל עוד לא שיחקתי עם זה.
מחיר.
עוד לא אצלי מספיק זמן כדי להעיד על שרידות לאורך שנים.

בקרוב יצא אחד מהם למכירה.

מוטי ג.
30-01-24, 15:12
אני יכול להעיד על ה300 שהוא ניפח לפני כשעה גלגל ריק של נגרר ב3 שניות, מטורף!
אז ה400 בד"כ מטורף ושליש

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

דניאל אדיב
30-01-24, 15:39
החיבור המהיר ביציאה של הקומפרסור, סטנדרטי? או כמו של הTMAX

איל מ
30-01-24, 15:47
כמו של הtmax. אבל נקבה (מכיוון שכאן ניתן לחבר אביזרים עם אקדח).

סולי
30-01-24, 19:45
למה עם הקודם צריך לכבות במעבר בין גלגלים?

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

איל מ
30-01-24, 21:01
כי אי אפשר לחבר לו אקדח (אין פרשוסטט), וזה אומר שכל ניתוק מהגלגל כדי למדוד אוויר או לעבור גלגל, הקומפרסור ממשיך לעבוד. כלומר, שופך זרעו לאוויר כל זמן המילוי. בארבעה גלגלים זה יכול לקחת זמן. בשמונה גלגלים וב12 אף יותר. זה המון זמן לקומפרסור לעבוד רצוף.
כבלי החשמל קצרים, וצינור האוויר ארוך. מה שגם אומר, שבגלגלים הרחוקים, אתה רחוק מהקומפרסור (שאצלי מתחבר ישירות למצבר). הארכת כבלי החשמל על חשבון הצינור איננה נכונה, הן מבחינה חשמלית, והן מבחינת הציהור שמהווה מעין "מיכל אגירה" לריכוך הלמים פניאומטיים.

assafy
30-01-24, 21:32
מאז שקראתי בחוברת של הקומפרסור שעדיף לחבר את הצינור לוונטיל כשהמדחס פועל, אני לא טורח לכבות את המדחס במעבר בין הגלגלים. שיפעל.


Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

סולי
30-01-24, 21:53
כשמדובר ברכב אחד .. לא רואה סיבה לעצור אותו.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

boaz avrahami
30-01-24, 22:56
או שעושים צינור ניפוח ל 4 גלגלים במקביל. כך גם כולם מאוזנים.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

-->