nevoavi3
01-02-24, 12:06
שלום חברים, אשמח לעזרתכם.
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב? 75,000
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? כולל
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן מסוגל להתמודד
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? זוג + ילד וכלב
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? 15,000
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? רכב שני אבל אני עושה את רוב הנסיעות לעבודה בקורקינט. בפעול אני צופה שיצא מהחנייה פעמיים בשבוע גג שלא לטובת טיול.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? מוסכים בלבד בשלב זה. אולי בהמשך קצת אשתפשף על הידע הטכני שלי.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? מוסכים זמינים.
כן
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? רוב הטיולים יהיו ככל הנראה בשבילים ברמת קושי קלה עד בינונית. לעיתים רחוקות (פעם פעמיים בשנה) אני עשוי למצוא את עצמי מוזמן לטיול ג׳יפים עם חברים שיודעים מה הם עושים, לא הייתי רוצה להיות מוגבל בהצטרפות אליהם.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? יצא לי לטייל עם חברים יותר מפעם אחת. שילוב של רכבים ברמה יותר גבוה כמו לנקרוזר לאנשים שטיילו עם ג׳יפים על הצד הזול יותר. יש לי לא מעט ניסיון מהצבא בנסיעה בשטח לעיתים מאתגר.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף? אל מול כמות השימוש שלי ברכב לא הייתי רוצה למצוא את עצמי במוסך על פעם שנייה שאני מניע אותו. אין לי המון זמן להתעסק עם זה ואם אצטרך להתעסק המון בתחזוקה אני מאמין שדי מהר ארצה למכור אותו ולא להתעסק בזה.
א. גיר ידני
ב. מנוע דיזל/בנזין: לא נעול.
ג. תצורה: ארוך.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? משנת 2010 והלאה
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? בגדול מתלבט בין גראנג ויטארה במצב טוב מהשנים היותר אחרונות שיוצאה לבין פאג׳רו יותר ישנה. מן הסתם אני חושש שרכב ישן יותר משמעותו יותר טיפולים ותחזוקה ובאופן כללי מאוד פתוח להצעות אחרות.
תודה רבה על העזרה!
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב? 75,000
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? כולל
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן מסוגל להתמודד
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? זוג + ילד וכלב
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? 15,000
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? רכב שני אבל אני עושה את רוב הנסיעות לעבודה בקורקינט. בפעול אני צופה שיצא מהחנייה פעמיים בשבוע גג שלא לטובת טיול.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? מוסכים בלבד בשלב זה. אולי בהמשך קצת אשתפשף על הידע הטכני שלי.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? מוסכים זמינים.
כן
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? רוב הטיולים יהיו ככל הנראה בשבילים ברמת קושי קלה עד בינונית. לעיתים רחוקות (פעם פעמיים בשנה) אני עשוי למצוא את עצמי מוזמן לטיול ג׳יפים עם חברים שיודעים מה הם עושים, לא הייתי רוצה להיות מוגבל בהצטרפות אליהם.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? יצא לי לטייל עם חברים יותר מפעם אחת. שילוב של רכבים ברמה יותר גבוה כמו לנקרוזר לאנשים שטיילו עם ג׳יפים על הצד הזול יותר. יש לי לא מעט ניסיון מהצבא בנסיעה בשטח לעיתים מאתגר.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף? אל מול כמות השימוש שלי ברכב לא הייתי רוצה למצוא את עצמי במוסך על פעם שנייה שאני מניע אותו. אין לי המון זמן להתעסק עם זה ואם אצטרך להתעסק המון בתחזוקה אני מאמין שדי מהר ארצה למכור אותו ולא להתעסק בזה.
א. גיר ידני
ב. מנוע דיזל/בנזין: לא נעול.
ג. תצורה: ארוך.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? משנת 2010 והלאה
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? בגדול מתלבט בין גראנג ויטארה במצב טוב מהשנים היותר אחרונות שיוצאה לבין פאג׳רו יותר ישנה. מן הסתם אני חושש שרכב ישן יותר משמעותו יותר טיפולים ותחזוקה ובאופן כללי מאוד פתוח להצעות אחרות.
תודה רבה על העזרה!