התחברות

צפייה בגרסה מלאה : רכב לרמת קושי בינונית בתקציב 75 אש"ח



nevoavi3
01-02-24, 12:06
שלום חברים, אשמח לעזרתכם.

1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב? 75,000
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? כולל
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן מסוגל להתמודד

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? זוג + ילד וכלב

3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? 15,000
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? רכב שני אבל אני עושה את רוב הנסיעות לעבודה בקורקינט. בפעול אני צופה שיצא מהחנייה פעמיים בשבוע גג שלא לטובת טיול.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? מוסכים בלבד בשלב זה. אולי בהמשך קצת אשתפשף על הידע הטכני שלי.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? מוסכים זמינים.
כן

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? רוב הטיולים יהיו ככל הנראה בשבילים ברמת קושי קלה עד בינונית. לעיתים רחוקות (פעם פעמיים בשנה) אני עשוי למצוא את עצמי מוזמן לטיול ג׳יפים עם חברים שיודעים מה הם עושים, לא הייתי רוצה להיות מוגבל בהצטרפות אליהם.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? יצא לי לטייל עם חברים יותר מפעם אחת. שילוב של רכבים ברמה יותר גבוה כמו לנקרוזר לאנשים שטיילו עם ג׳יפים על הצד הזול יותר. יש לי לא מעט ניסיון מהצבא בנסיעה בשטח לעיתים מאתגר.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף? אל מול כמות השימוש שלי ברכב לא הייתי רוצה למצוא את עצמי במוסך על פעם שנייה שאני מניע אותו. אין לי המון זמן להתעסק עם זה ואם אצטרך להתעסק המון בתחזוקה אני מאמין שדי מהר ארצה למכור אותו ולא להתעסק בזה.

א. גיר ידני
ב. מנוע דיזל/בנזין: לא נעול.
ג. תצורה: ארוך.
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? משנת 2010 והלאה

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? בגדול מתלבט בין גראנג ויטארה במצב טוב מהשנים היותר אחרונות שיוצאה לבין פאג׳רו יותר ישנה. מן הסתם אני חושש שרכב ישן יותר משמעותו יותר טיפולים ותחזוקה ובאופן כללי מאוד פתוח להצעות אחרות.

תודה רבה על העזרה!

raanan
01-02-24, 12:53
דאסטר יכול להיות מצוין בפרט שהדרישה לידני.
החסרון שאין תיבת העברה עם מצב LOW , יגביל אותך בשטח טכני ועליה,
למרות שמנוסים (כמו גיא) מסתדרים גם בלי LOW.

גראנד ויטרה עד 2014 אומנם עם LOW, אבל פחות בנויה מסיבית מול דאסטר ובטוח מול פאג'רו.
יש איזה סיפור של בעיית מנועים (לא הצלחתי להבין אם במנוע 2.4 או 2.0 ומבאיזה שנתונים).
פאג'רו זה כבר אחזקה בתקציב אחר (לפחות 50% יותר מהגראנד ויטרה).
אגב, לא בטוח שיהיה לך קל למצוא ידני.

שורה סופית,
אם הדרישה להצטרפות לטיולים עם לנדקרוזר וכדומה, עדיף שתרכוש פאג'רו.
הבעיה שצריך סבלנות למצוא פאג'רו ישן שמור ומתוחזק טוב.

אם תוכל להסתדר עם טיולי שבילים קלים ומעט יותר,
אז הגראנד ויטארה או דאסטר יאפשרו שנתון גבוה יותר.

בהצלחה
רענן

איל מ
01-02-24, 13:20
גראנד ויטרה עד 2014 אומנם עם LOW, אבל פחות בנויה מסיבית מול דאסטר...

מעניין.
על סמך מה אתה רושם את זה?

סולי
01-02-24, 13:29
גראנד ויטרה עד 2014 אומנם עם LOW, אבל פחות בנויה מסיבית מול דאסטר ובטוח מול פאג'רו.
יש איזה סיפור של בעיית מנועים (לא הצלחתי להבין אם במנוע 2.4 או 2.0 ומבאיזה שנתונים).


ה2.4 עד 2010.
ולאלו שהם נכנסים בקטגוריה שווה לבדוק אם כבר הוחלף מנוע עי היבואן במסגרת הrecall.


Sent from my SM-G781B using Tapatalk

raanan
01-02-24, 13:31
מעניין.
על סמך מה אתה רושם את זה?
התכופפות מתחת במסגרת התעניינות לרכב הבא שלי ...

ishc
01-02-24, 20:07
יש פה באתר טנדר האנטר ידני למכירה שנת 2013 משופר בטוב טעם.
אם תצליחו להגיע לעמק השווה במחיר ותצליח להתגבר על הכיעור שלו (כן הוא מכוער וכן היה לי האנטר) אז האנטר ידני בכלל והרכב הזה ספציפית (מהכרה אישית) הוא קניה מעולה.
בהצלחה

Sent from my CPH2465 using Tapatalk

nevoavi3
02-02-24, 12:27
ה2.4 עד 2010.
ולאלו שהם נכנסים בקטגוריה שווה לבדוק אם כבר הוחלף מנוע עי היבואן במסגרת הrecall.


Sent from my SM-G781B using Tapatalk

היי, קודם כל תודה רבה על התגובה!
הכוונה היא שבכל הנוגע ליתר הדגמים (כלומר בנפחי מנוע שונים) אני יכול להיות רגוע לגבי המנוע?
אני רואה למשל לא מעט דגמים של פאג׳רו עם מנוע דיזל 3 ליטר שנת 2008/9 שלא הוחלף להם מנוע.

שוב תודה!

assafy
02-02-24, 13:42
בעיית המנוע שהתייחסו אליה היא בגרנד וויטארה, לא בפאג'רו.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

nevoavi3
02-02-24, 18:00
שאלה שאני מניח שמאתגר לענות עליה,
מלבד חיפוש רכב עם קילומטרז נמוך ולראות שאין לו דפיקות שעשויות להעיד על נהיגה מרובה בשטח, יש לכם המלצות איך לשיח לב שהרכב במצב טוב?
נטיית הלב שלי היא לחפש פאגרו במצב טוב אבל אני מאוד מוטרד מזה שלא אדע לשים לב לבעיות אם יש כאלה

- - - Updated - - -

שאלה שאני מניח שמאתגר לענות עליה,
מלבד חיפוש רכב עם קילומטרז נמוך ולראות שאין לו דפיקות שעשויות להעיד על נהיגה מרובה בשטח, יש לכם המלצות איך לשיח לב שהרכב במצב טוב?
נטיית הלב שלי היא לחפש פאגרו במצב טוב אבל אני מאוד מוטרד מזה שלא אדע לשים לב לבעיות אם יש כאלה

erezgur
02-02-24, 19:36
היסטוריית טיפולים מלאה של השניים האחרונות שממנה אפשר ללמוד על טיפולים בזמן, שימוש בשמנים איכותיים, החלפת פילטרים ובכללי - תחזוקה אוהבת, מונעת ולא תחזוקת שבר - זה יותר משמעותי בעיני מנסועה נמוכה.


נכתב מהנייד

sgill
02-02-24, 22:54
אם אתה מחפש ידני, פאג'רו משנת 2001 ומעלה תמצא רק אוטומט.
ואם אתה מוכן גם אוטומט, אז תשקול גם רקסטון ו- גראנד WK שנכנסים בתקציב.
אם ידני, אז ג'ימני 2015 למרות שהוא קצת קטן אבל עם ילד אחד זה יספיק.
אולי יש ויטארות ידניות עם מנוע 2.4, אני לא סגור על זה.
כמו שנכתב הדאסטר הוא ידני.
וכמובן שטנדרים תוכל למצוא ידניים.

-->