התחברות

צפייה בגרסה מלאה : רכישת רכב יד שנייה של קצא״א



amitos23
04-02-24, 13:50
ההתרשמות שלי מקריאה כאן ושיחות עם אנשים שהתנסו
לגבי רכישת טנדר יד-שניה,
היא שרכבי חברת חשמל לרוב מטופלים יחסית הדוק לצד שימוש סביר/צמוד נהג, ומהווים רכישה לא רעה כתלות כמובן במצב הרכב הפרטני.
להבדיל, טנדרים ורכבים ששימשו חברות בים-המלח מתאפיינים ברקבונות ובעבודה מאומצת.

מה דעתכם על רכבים ששימשו את חב׳ קצא״א?

היילקסים שנתונים 2020 לצורך העניין.
אני משער שזה רכבים שנסעו בעיקר בצירי העפר של תוואי הצינור וסחבו ציוד עבודה לא מועט.
להבדיל ממרכזי רכב ממשלתיים לא ראיתי שקצא״א מפרסמת היסטוריית טיפולים, אם כי על פניו ישנן כאלו, ולא את תוצאות המכרזים (ולא שהם מחוייבים לכך).

נבלות? או פנינה בפוטנציה?
זה כאמור לפני בחינת מצבו הפרטני של רכב פרטני.

האקזמפלרים שבנדון שומשו 4 שנים ע״י קצאא הרשומה כבעלים מקוריים (יד 00 ברישיון) , נרכשו ממנה במכרז על ידי סוחר, ועכשיו מוצעים על ידיו למכירה (בנק׳ פתיחה מעל המחירון אבל זה הסוגייה הבאה לדיון)

עמית

guyo
04-02-24, 14:11
לדעתי כל מקרה לגופו. אין דין רכב שנסע בצירי עפר במשך 4 שנים לרכב שעמד במקום עם מזגן לטובת צוות אבטחה בעמדה.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

nirs
04-02-24, 14:51
רכב שעמד במקום עם מזגן לטובת צוות אבטחה בעמדה.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

רכב שעמד עם מזגן, אינו בהכרח עדיף.
הרכב צובר בפועל הרבה שעות מנוע אך לא קילומטרים.
כלל האצבע: 1 שעת מנוע = 50 ק״מ.
כידוע, את הטיפולים עושים לפי צבירת קילומטרים (או זמן), אך לא לפי שעות מנוע ומכאן הבעיה הגדולה, השמן עובד קשה ולא מוחלף בזמן.
אגב זאת גם הסיבה שברכבי שטח כדאי לצמצם מרווח טיפולים, בשטח נוסעים לאט וגם עומדים לא מעט.


Sent from my iPhone using Tapatalk

guyo
04-02-24, 15:02
רכב שעמד עם מזגן, אינו בהכרח עדיף.
הרכב צובר בפועל הרבה שעות מנוע אך לא קילומטרים.
כלל האצבע: 1 שעת מנוע = 50 ק״מ.
כידוע, את הטיפולים עושים לפי צבירת קילומטרים (או זמן), אך לא לפי שעות מנוע ומכאן הבעיה הגדולה, השמן עובד קשה ולא מוחלף בזמן.
אגב זאת גם הסיבה שברכבי שטח כדאי לצמצם מרווח טיפולים, בשטח נוסעים לאט וגם עומדים לא מעט.


Sent from my iPhone using Tapatalkזה בדיוק מה שהתכוונתי

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

amitos23
04-02-24, 15:48
נק׳ המוצא שלי היא שלא ניתן לדעת ממקור ראשון (או שני, כי גם לסוחר אין מושג כמובן או שיש לו אינטרס לשקר) מה היה מתאר התפעול הספציפי.

הבאתי למעלה את הרפרנס של רכבי חח״י לשעבר, שלמרות שגם להם לא ניתן לדעת בוודאות איך השתמשו ברכב, הם ״נחשבים״ (להבנתי) כרכבים ששווים קנייה.

ממוצעי נסועה ק״מ שנתי של הרכבים המדוברים מקצא״א הם כ -כ50 אק״מ.

השאלה שלי היא פחות לגבי רכב פרטני, אלא עקרונית לגבי טנדרים של קצא״א האם יש סיבה להימנע מהם מלכתחילה (ר׳ הדוגמה על רכבי מפעלי ים המלח) או שכן יש כאן פוטנציאל לרכב נורמלי (ר׳ הדוגמה של איך נחשבים רכבי חח״י)

תודה רבה,
עמית

נמרוד
04-02-24, 16:03
הייתי אומר שכדאי להתרחק מממכרזים ורכבי חברה, אבל אם כבר קונים כזה רכב, אז רק היילקס.

עובדה שהיילקסים עושים מאות אלפי קילומטרים בהצלחה גם בידיים השניות, השלישיות והרביעיות.

ההילקסים הקודמים שלי 97' ו2008 היו שניהם יוצאי מכרזים כאלו ואחרים, שאני קניתי כבר כיד שלישית ממי שהוציא מהמכרז. ידעתי להגיד משהו על איכות הטיפול בידי הבן אדם שממנו קניתי וקניתי כי הם היו במצב אוביקטיבי טוב. את ההיילקס הנוכחי שלי קניתי בן שלוש, יד ראשונה מבן אדם פרטי, עם היסטוריה בלי רבב. גם זה לא מבטיח שלא יהיו בעיות - מסתבר שרוסי בן 75 שמוכר כי הבין שהוא לא יכול יותר לנהוג ברכב ידני, משליך על מצב הקלאץ'... ומסתבר גם שרכב שמוחזק כרכב שלישי בבית לטיולים בלבד ובפועל כמונית טווחים קצרים, סובל מבעיות DPF. זה בידיים שלי.

בקיצור, תקנה לפי המצב האויבקטיבי של הרכב. זה היילקס.

-->